...v prohlášeních jak zaplaví svět levnými elektromobily, následovaných prohlášením že levné elektromobily nelze vyrábět, následovaném prohlášením že už mají připravené levné platformy, následované opět prohlášením že levné elektromobily nelze vyrábět...
A tak dokola ..
Jako že je to levné …. :-):-):-)
Řekni to těm co kupují olítané vozy za 100 000 a těžko to vydýchávají.
Řekni to strejdům co si jdou koupit novou Fábii a je to pro ně událost století … za 300 000.
Prohlášení, kdybys dal vedle sebe prohlášení automobilek ohledně elektromobilů za posl několik let a jejich aktuálně nabízenou modelování řadu, bylo by to na kabaret. Vzpomínám si třeba na prohlášení Mercedesu z před čtyř pěti let, jak v roce 2018 budou Mercedesy poháněny výhradně elektromotory. :-)
Ale to vy jste ten, kdo Škodu již léta přesvědčuje, že elektromobily je zbytečné vyvíjet. Jestli nástup elektromobilů způsobí problémy klasickým výrobcům, bude to jen díky tomu, že léta věřili lidem jako vy.
Ta prohlášení jsou opravdu hodně protichůdná. Jsem přesvědčen, že naprosto záměrně. Co tím VW sleduje, těžko říct.
Pravdou ale je, že momentálně nemá v prodeji konkurenceschopný elektromobil a spousta těch prohlášení (myslím těch "slibovacích") má za cíl pozdržet rozhodnutí potenciálních kupců.
"Proč bych kupoval (např.) Teslu M3 za 1,5m ? Počkám chvilku a koupím za 1/3 VW a bude to i uvnitř vypadat jako auto." ... Když takový člověk počká, tak se nakonec dočká. Jenže nevěřím, že za 500t. !!! Bude to stát stejně jako M3, ale o to přeci jde. Je potřeba pozdržet rozhodnutí potenciálních kupců do doby, až bude VW mít možnost být součástí toho rozhodování.
To už je trochu lepší nabídka než současné. Předpokládám, že je to jeden malý krok k reálnějším cenám, které již nebudou vyžadovat žádné dotace pro stávající automobilky :-)
Ty #chytrolín to si nikde nepisal,ale NT sa dá dodelat takmer do každého auta.
PS: proti BEV či hybridom nič nemám. ;-) ,do mesta či okolo komína ideál.
mas pravdu, ze v postbolsevickych zemich vyklopit pul mega za auto je pro vetsinu lidi dost. kdyz domu prineses sic nadprumernych 30 litru mesicne, tak z toho pul mega usetris jen tezko. ale kdyz prineses treba trojnasobek, uz se na to budes divat jinak.
smir se s tim, ze pro vetsinu lidi u nas je pul mega dost. nebyt 40 let hruzovlady komunistu, nejspis bys tech pul mega za elektromobil videl jinak. tohle auto bude primarne urceny pro zapadni trh
Všelijací vandízlové a donvitové jsou uplně bez sebe, že jim na ty "zaručený" zprávy o dojezdech, servisech, nabíjeních, cenách atd moc lidí neskočilo. Není se co divit, fosilům začíná docházet argumentace spolu se zvětšujícíse nabídkou EV. V ČR není ta infrastruktura kdovíjaká, ale s trochou mozku v hlavě není ani potřeba, mít souvislo řadu zásuvek kolem cest... pár let s tím jezdím, a ani přes zimu nemám problém. Říkat to fosilům nebudu, je to jen jako házet hrach na zeď, anebo perly sviím.
je to porad technologicka novinka, vyrabi se toho malo, mala konkurence, musi se zaplatit vyvoj, a pripadny rizika …
jestlize klasicka podobne vybavena kona stoji pul mega, tak z hlediska vyrobnich nakladu neni zadny duvod, aby ta elektricka stala o 700tis vic
tesla3 stoji v USA od $35tis, coz je na nase tak 3/4 mega. sice to je zaklad, a asi bez DPH, ale spis bych se ptal, proc je u nas vyrazne drazsi nez v USA
Ale notak, dneska už dají v zimě i těch 200km >:D a většině lidem toto na drkotání do práce a pod stačí, ale jak si napsal... muselo by to být levný elektromobil, to znamená max 400 tis. jinak si to strejdové jako já nikdy nekoupí. Navíc nám by stačilo něco velikosti fábie za těch 300. Je hezké že se auta zvětšují, ale kdo to pořád potřebuje >:D
A víte proč? Na konci února začíná dovoz Tesla modelu 3 do Evropy. Kdo si koupí Teslu, těžko si v dohledné době koupí elektromobil od VW. PR masáž koncernu jede na plné obrátky. O ceně 500tis Kč se bude hovořit až do příchodu reálného VW elektromobilu. A pak se v ceníku objeví cenovka kde nejniŽší cena bude v nejlepším případě kolem 800tis Kč.
Pokrok nezastavis. A zaroven nemusis mit strach, ze nebudou mit lidi co delat. Podivej se na propousteni v Zetoru..
Jestlize tam ty zamestnance budes umele drzet, tak budes ztratu za Teslou a spol. jeste vic navysovat.
Promin, tleskam vizi, ze auta budou jednodussi, snadnejsi na vyrobu, spolehlivejsi, s levnejsim provozem a bez emisi.
Chapu, ze tvy priority (Plzen-Ostrava a zpet) ev zatim nesplnuje :-)
Ano, VW i.d. Neo bude stat polovinu toho, co Tesla Model 3.
Ale to je jako srovnavat Golf s BMW 3..
U I.D. 500.000kc to bude stejne cena od :-)
Ostatne ani Tesla se jeste nedostala ke sve cene od 35.000$..
Dojezd bude mit i.d maximalne polovicni.
A porad se to bude zdat jako dobra nabidka.
Az dojdeme k tradicni silne strance (co se tyce nakladu :-) ) VW - zivotnosti.
Zatimco clanky Tesly (Panasonic) a jejich battery pack, je to nejlepsi, co se da sehnat, u VW tomu bude presne naopak. U clanku CATL (ktere ma VW nasmlouvane) z Ciny tezko muzeme ocekavat zivotnost pres 300 tisic km jako u Tesly.
Oni podvody (setreni) na zivotnosti, pokud vydrzi alespon zaruku, se odhaluji jeste hur nez emise :-) A PR ma koncern v maliku (viz nejvic nejvetsi elektrorevoluce od koncernu, ktery je v EV na chvostu).
No uvidime.
Říká ti něco pojem účinnosti výroby vodíku, která se pohybuje kolem \eta = 0,3 ? (pokud se nebavím o výrobě ze zemního plynu, což je dnes hlavní zdroj vodíku).
Nebo si jako většina zdejších diskutujících myslíš, že slovo vodík je od slova voda a jedná se pouze o vodu natankovanou do nádrže??? >:-[] >:-[] >:-[]
Čím méně fosilů přejde na pohodlnější a daleko výkonnější BEV, tím lépe. Alespoň nám nebudou blokovat nabíječky >:D >:D >:D
To, že máš každé ráno plný dojezd a auto si vytopíš mobilem ze zásuvky, takže sedneš do auta co má v -10°C teplotu 20°C a nemusíš škrábat okna, máš rozehřátý sedák atd., a po cestě do práce už topení nezapneš, protože to auto nestihne vychladnout, to jim nevysvětlíš >:D
No nastesti ne vsichni Cesi a Nemci jsou tak tupi ;-)
Ale mas pravdu, ze Tesla je pod nemeckou hrdost.
Tesla nicmene jeste dlouho neostrouha, protoze temer zadnou konkurenci nema.
A s i.d. ji mit nebude, ani za pet let.
A do ty doby uz bude Tesla slusnej globalni hrac..
I.d. bude konkurence pro Hyundai, ktery je mimochodem slusne napred.
Protoze auto o kterem se tu pise, ze bude u VW za pet let, ma Hyundai uz dnes.
A se zlevnenim baterek bude Hyundai stejne drahy (nebo levnejsi) jako VW.
Nevim proc by tomu melo byt jinak nez u klasickych aut VW a Hyundai..
Ale to VW právě geniálně dělá a Němci mu to žerou. Až bude mít VW nějaké portfolio, Němci po "americké" Tesle ani neštěknou.
Jako u nás - superb vítězil v testech nad E-klasse, Yeti nad GLK a podobně. Auta za polovinu ceny "porážela" D3 a nádavkem Volvo!
Díky tuposti Němců a části Čechů má VW a Škoda šanci. A Tesla ostrouhá.
Prodej Tesly M3 v Evropě zahajují již v únoru. PR koncernu, která má tyto prodeje kazit, jede na plné obrátky. A to je asi tak všechno co lze k tomuto článku říct.
tesla vyrabi 1kWh aku za cca $110 a ceka se, ze pristi rok prolomi hranici $100.
jestli se to podari i VW za dalsi 4 roky, 40kWh aku na dojezd 200km vyjde vyrobne na $4000, tedy necely 100tis na nase. prihodis k tomu levnej elektromotor, silovou elektroniku a muzes jezdit, podle me do 150tis se vyrobne vejdes.
a vypadne ti spalovaci motor, alternator, starter, vejfuk, katalyzator, lambda, GPF, nadrz, chladic, spojka, prevodovka ...
podle me to realny je, protoze jestlize ma byt rozdil v cene 70tis, vse co vypadne by se muselo vejit do cca 80tis ….
Je to až k pousmání, jak křečovitě VW háže novinkami elektromobilů, které uvede na trh za 5 let. Za mne to fakt svědčí o tom, že si seriozně uvědomují, že jim v nástupu elektromobility ujíždí vlak, s dieselgate mají slušné máslo na hlavě a tak aspoň vyrábí na plné obrátky infromační konkurenční boj. U mne ztrácí kredibilitu a možná názor změním, až předvedou skutečný, konkurenceschopný elektromobil.
Tých sľubov už bolo... Chystáme toto, chystáme tamto a zakrátko už to nie je pravda. Koľko bolo vzletných rečí okolo VW eUp! a zľahla sa po ňom zem; neviem, či som ho doteraz videl na ceste... Vyrába sa ešte vôbec?
problem je len to ze elektrovozy u nas zatial v danej cenovke kupuje malokto bez ohladu na ich velkost ... uz samotne bezne fosilne minivozy maju problem u nas co to aspon predat ( ja mam problem stretnut vobec klasicku pandu alebo picanto ci celerio a nie to este podstatne drahsie mini-elektroauto ako e-up takze neviem comu sa divis ) .. ale z globalneho pohladu je fajn ak je na trhu coraz viac mini aj malych elektrovozov.. ich ceny casom predsa le pomaly zacnu klesat...
a zase vw nie je slubotechna a la alfa takze v tomto by som nebol az tak skepticky ... uz coskoro tu mame vw ID elektro auto... moc som na neho zvedavy.... podla mna podkuri aj golfu... samozrejme nie hned... ale par rokov prejde a budeme sa divit mozno este ;-)
hura... a snad bude aspon do tych 20 tisic eur ... uz tu davno inak mal byt ... pri moznostiach ake ma vw je to doslova hanba... ale radsej neskoro ako nikdy :yes: