Prispeju trochu do diskuze. Mel jsem jak fiat brava a ted mam ford focus(vse benzin-1,6).vzdy nove auto.Jelikoz je marea "pribuzna"bravy takze lze trochu srovnat.
Brava:je sirsi nez focus, vice pohodli pro ridice,motoricky se mi zdala trosku ostrejsi nez focus.horsi dilenske zpracovani- vrzala.
Samozřejmě to nebyl úzok na to, co jsi napsal, ale spíš taková úvaha, jak je tento argument zrádný. Myslím si, že nenajdeme 2 různá ojetá auta, která by byla cenově a kvalitativně srovnatelná a jedinou roli hrála cena při prodeji za cca 3 roky. U nového ano, ale u ojetiny se ten výraznější pokles ceny projevuje zpravidla už od prvnho dne od nákupu a velmi často nemá s kvalitou naprosto nic společného (konkrétně mám na mysli třeba AR 166 2.4 JTD vs Audi A6 2.5 TDI, kdy cena po 6 letech bude u té Alfy zhruba poloviční a přitom proti tý Audině je spolehlivý snad cokoliv).
to Magic: Neviem preco by si mal do Focusu cpat viac penazi ako do Marey a uz vobec nemoze byt rec o 50tis rocne. Uz som nizssie pisal ze vzhladom na nepodareny 1,8tddi by som Focus nebral. Ak by bol 1,8tdci bol by som stale na vazkach Ekonomicke hladisko vyhody vyssej zostatkovej ceny som uvadzal len kvoli tomu ak by to bolo pre potencialneho kupca nerozhodne aby zvazoval aj toto. Rozhodne by som to nezvazoval pri dvoch autach kde jedno je podla mna srot a druhe super. Je mi jasne ze pre teba je vsetko mimo talianov naprd:-) Mimochodom dnes som sa dozvedel od kolegyne co sedi vedla mna ze maju doma 8 rocnu Bravu co ma najazdene 80tis km (maju ju od nova) a uvazuju ju kvoli veku predat. Auto vrar nemalo jedinu poruchu. Chodia len na pravidelne servisky a leju benzin a ine kvapaliny. Kurna vediet to pred dvoma mesiacmi nemala by manzelka asi Almeru ale Bravu. Neni na auto od znamych s istotou poctu km a sposobu zaobchadzania. Aj ked tie japonske auta maju na svoju dobu skvele motory a podvozok Almery je tiez super (k tomu plna vybava) ale pocet km neosalis (Almera ma 170tis.)
Fiat Mareu WE (2.4JTD) mám a když jsem ji před cca 3 lety sháněl, tak jsem uvažoval i o Fosucu kombi 1.8TDCi. O 1.8 TDDi samozřejmě ani náhodou (zvuk, zimní provoz ...). "Bohužel" ojeté 1.8TDCi byly tenkrát strašně drahé (vyráběl se jen cca 1 rok), takže Focus zakrátko vypadl ze zaměřovače.
Nicméně co jsem se tenkrát dočetl, že Ford ne zcela zvládl zástavbu těžších dieselů do Focusu, následkem čehož si Focus s těmito motory (1.8TDDi a 1.8TDCi) dost pohoršil jízdní vlastnosti (který jsou jinak u benzíňáků asi lepší než Marea). Mj. mu vyčítali, že jde na čumák při brzdění atd.
Naopak taliání zvládli zástavu velkého 2.4 JTD do Marey WE na jedničku a to auto sedí výrazně líp než třeba s benzínovou motorizací 1.6 (tu jsem si půjčit u Dojáčká v rámi příprav a "ošahání" Marey WE). Marea s tou 1.6 se dost nakláněla, kdežto u mě je to v pohodě. Počítám že Marea s 1.9 JTD na tom bude obdobně, ale chce to vyzkoušet a porovnat.
V katalogu ojetých aut (překlad německého) dostaly ojetá Marea i Focus velmi dobré hodnocení - 2. ze 6 stupňů.
Jinak neřekl bych, že ojeté Fordy nějak moc drží cenu. Možná trochu líp než Fiaty, ale určitě výrazně hůř než VW a Škodovky. Kolega si teď kupoval jeté Mondeo a zíral jsem jak mají Mondea nízké ceny (není vyloučeno že za pár let, až Mareu ujezdím k smrti, bych do 5-dvéřového Mondea s 2.2TDCi šel).
Já jsem s Mareou docela spokojený, mimořádných výdajů zatím bylo velmi málo (to Tempra před tím byla jiná písnička :o). JTDéčka posbíraly řadu ocenění a jsou dost možná to nejcennější, co koncern Fiat má (asi vyly i hlavní důvod proč GM se před lety spojil s Fiatem ... a šup JTD do Opelu, Saabu aj.)
Tak si to přeber a dobře vyber (ale 1.8TDDi ne !-). Marea WE 1.9JTD nebo Focus kombi 1.8TDCi jsou na zhruba stejné technické úrovní, Marea 2.4JTD je lahůdka pro fajnšmekry, kteří si rádi připlatí ten litr nafty na 100 km navíc :-)
Prostě mi přijde ujetý jezdit s autem, na kterým mě štve úplně všechno a do kterýho budu sypat každý rok 50.000 Kč do servisu jenom proto, že jej prodám po těch 3 letech o 35.000 Kč dráž místo toho, abych koupil spolehlivý auto, který mi bude naprosto vyhovovat a do kterýho vrazím jen nezbytný provozní servis. Já osobně teda kupuju auto na to, aby mi sloužilo a ne na to, abych na něm vydělal, takže chápu, že ti připadám divnej. Ale proti gustu...
to magic: co je na tom zvlastneho uvazovat ze za co predam auto ked uz zacne viac penazi zrat ako davat osohu? Ci jednoducho ked budem chcet kupit ine? Proste to co viac dostanes za tvoju ojetinu mozes zase dat do dalsieho auta. To ze dlhodobo Skodovky a Nemecke auta maju zostatkove ceny najvyssie a naopak Talianske zas najnizssie je jednoducho otazka ponuky a dopytu. V Nemecku a podobnych automobilovo vyspelych krajinach mas predsa tabulkove ceny jazdenych aut a ceny sa tam v ramci typu auta roku vyroby a poctu km velmy nelisia (cim si ceny mozes overit), nie ako u nas kde je trh este znacne rozkolisany a hlavne nenasyteny (cim mnohi mozu ceny nadsadzovat).
ja tiez idem kupovat forda focusa ale po dlhom rozhodovani a zbierani inform. to bude urcite benzin a nie ropak tie sa dost kazia tym nemyslim tdci lebo to je celkom dobry kusok Fiat som nemal tak ti nepomozem
Na druhý straně - já kupuju auto proto, abych s ním jezdil, což ta Marea splní, Focus TDdi už moc ne. Koupě auta za účelem dalšího prodeje mi přijde poněkud zvláštní...
aby som ti to "laicky" este skomplikoval:-) tak Marea bude mat urcite nizssiu zostatkovu cenu ako ten Focus. Zial (alebo nastastie?) je vacsina tych co si auta kupuju naprostych nezorientovanych laikov (medzi nich radim aj tzv pseudoznalcov ktory auta hodnotia-nemecke super, talianske kazove, atp). Pokial neuvazdujes nad tym ze s tymto autom uz koncis (ze je tvoje posledne) tak by som bral do uvahy aj toto. Ten Focus by som vsak bral jedine s benzinom alebo tdci (tam je uz vsak cena asi inde)
Onoje to zrejme tim, ze JTD je velmi povedeny motor a Fordacky 1.8TD velmi az extremne nepovedeny. Nejde jen o ty starty,ale ten motor vyzaduje generalku po 150tkm (tehdy se vetsinou prodava). S timhle najezdem a s nejdelsi trasou 200km bych se jeste zamyslel nad Focusem v benzinu - 1.6 a1.8 16V jsou naopak docela povedene motory. Ale ta Marea ma podle me nejlepsi pomer cena/uzitna hodnota, taky jsem o ni uvazoval.
no, potrebujem to na kazdodenne jazdenie po meste, vela casu vytazene aj batozinou, plus takmer pravidelne - to znamena, minimalne raz do mesiaca - 200 km cesty do Tatier (leto, zima), parkovanie v garazi pod holym nebom....
neviem, moje pociatocne presvedcenie v prospech focusa (tyka sa to ale len tohoto motora 1,8 tddi) je dost vazne nastrbene a kedze som "siete" rozhodil, kde sa dalo, mam celkom slusnu zbierku nazorov laickych i odbornych, a vo vacsine to vyhrava ten fiat....
Moje osobní zkušenost - TDdi nikdy ani zadarmo! Strašnej motor, poruchovej, traktoroidní, v zimě nestartuje, po 150.000 už žádnej nemá tlaky, poruchy vstřikovacího čerpadla na denním pořádku, úniky náplní prakticky neodstranitelné, poruchy převodovek do 100.000 km taky nic vyjímečného....žádná výbava, ventilace neumí ani odmlžit okna, originál vysokoprofilová kola se svlíkají z ráfku. Já bych to nechtěl. Pravda TDCi jezcela jiná kategorie, ale ta ve výčtu nebyla.
Marea má trochu horší podvozek, nemá zdaleka tak dobře vedenou zadní nápravu jako Focus, takže vykazuje větší sklony v nájezdech pod plynem k nedotáčivosti a naopak při decelaraci v oblouku k přetáčivosti, ale pochybuju, že potřebuješ auto na rally...Jinak se na ní občas vyskytnou drobnosti na elektronice Bosch a po cca 100.000 km na našich tankodromech je dobrá vyměnit přední ramena v cene cca 5.000 Kč komplet. Je to jedno z nejspolehlivějších aut co znám (JTD nikoliv TD!).
ja by som rozhodne dal na osobnu skusenost co pisal kejml. Taktiez som viac cistal ze 1,8TDDI je naprd (surovy). Marea weekend sa mne osobne paci aj designovo daleko viac. Skusil by som to ak sa da vyriesit skusobnou jazdou. Poniceny zanedbany a vrzgajuci interier (zle zaobchadzanie e neporiadny majitel) ci "nieco divne" v jazdnych vlastnostiach (auto makke aj tvrde zaroven, vydavajuce vacsi hluk-problem s motorom, prevodovkou, loziskami... ) by ma urcite odradilo. Mne osobne by vadil podla mna aj designovo priserny interier Focusu (okrem podivnych sikmych linii su pouzite na niekolkych miestach stare "dobre" (hnusne) plasty ako v Escorte. (Hladky tvrdy plast okolo radiacej paky, okolo vyduchov ventilacie, vonkajsie spataky...).
Focus kombi 1.8 TDDi 66 kW jsem měl, koupen jako nový a je to snad ještě horší než PD. V SM by napsali kultivovanost motoru zaostává za koncernovými vozy 8). Na volnoběh to dělá kravál, vibruje to, jede to nějak divně, O1 TDI 66 kW jede daleko líp. Má to hrozně krátkou převodovku, ve 150 to točí 3.500 a žere to pak 9 litrů. Při jízdě na pohodu do 6. S rakví kotel přes Německo 11! Údajně se nedá chipovat, musí se dát powerbox, měl jsem ho tam asi 5tkm, jelo to líp a pak mi auto čórli...
Marea JTD 2002 by měla být 81 kW, VTG turbo, motor o 2-3 generace jinde než TDDi. Jestli je auto z I, jezdilo po nesolenejch silnicích.
Na rozdíl od Focusu se dá z ŘJ zjistit skutečný stav km. U Marey v 95 počítej investicí do rozvodů. Dá se chipovat na 102 kW / 258 Nm a to je maso :-) Spoustu info nadeš na [odkaz]
Já bych to bez nadsázky shrnul asi takhle. Do výborného fokusu dali špatný motor (TDDi) a u marey bych to viděl zase naopak. Kvalitnější ale fokus asi skutečně bude. Toho motoru bych se ale bál, protože jsem nejednou slyšel nebo čet, že je skutečně špatnej. :?
petře dílenské zpracování fiatu nebylo nikdy moc dobré třeba při otevíraní dveří zevnitř by si člověk skoro zlomil ruku jak je ta klika blbě umístěná
k té spolehlivosti bych nebyl zrovna nakloěn koukni na spolehlivost automobilů podle německého TUV marea je na 87 místě a focus na místě 31 dost podstatný rozdíl ten žebříček je dělanej odborníkama . ale jinak proti gustu žádný dišputát když jsi spokojen?nemysli si že jsem zaujatý nemám proč je to muj nazor já vlastním mazdu 626 a to je spolehlivost sama prostě bez poruch ale tady bych upřednostnil stav auta najete km kolik majitelů auto mělo jeli koupeno v čr výbava spotřeba povinné ručení jestli bylo bouráno atd atd
Asi jsem trosku zaujaty, protoze jednu Mareu mam doma, ale proti Focusu nic nemam, je to urcite povedene auto se super jizdnima vlastnostma(nejakou stovku kilaku jsem s nim mel cest a dojem dobry).
Ale z techto 2 konkretnich kusu bych bral Mareu, jelikoz JTD je mnohem dal, nez TDDI od Forda, z toho bych mel obavy. Pokud fakt naftovy Focus, tak jedine TDCI. Ale ten bude asi cenove nekde uplne jinde..
Ten Focus ma servisni knihu? 67000 km za 5 let v naftovem aute je trosku podezrelych..