Zdravim vsechny.Chlapy kdo ma skusenosti s Mrcedesem tridy c?Co se tyce benzinu i nafty.Zajimali by mne provozni naklady,spotreby.Myslim realne ne papirove.Diky vsem.
Najezil jsem pár set km s benzínovym C200K, docela mě zaskočila spotřeba. Při cestě Praha-Vídeň systémem limit+10 km/h to jelo pod 7 litrů. Fajn svezení, jenom jsem čekal, že bude v rychlostech nad 120 km/h tišší.
Zdravim. Mel sem Avensise dvoulitra a vim ze snim se da i min.Tet mam lexuse dvoustovku 99.Ale snim se teda pod 8.5 nedostanu.A prave me zaskocila ta spotreba u merceesu.Je to pomerne robusni auto.A jak tydle motory u mercedesu vydrzi?
Měl jsem tři roky C 230K SC automat, průměrná spotřeba 9,5 litru, při velké snaze se dalo jet kolem osmi, svižná jízda 12 l, dálnice tempomat 150 do 10l. Dynamika slušná i když ne omračující, vzhledem k papírovým hodnotám, hluk uvnitř srovnatelný se šestiválci, jízdní vlastnosti sport coupe na 17" vynikající při zachování jízdního komfortu. Za cca 160 tis. km jsem neměl žádnou závadu, vyjma stávkujícího centrálu. Jinak pouze destičky kotouče a povinný servis. Spokojenost, až bude nové céčko, určitě se po něm budu dívat.
nazdar, mame tu služebního mercedesa třídy C v kombiku, rok výroby 2002, elegance 200 CDi...presto že je v zakladu je dost bohatě a pohodlně vybaven, motor je výborný, pružný a svižný, vychytávka je šestý rychlostní stupeň, na dálnici je pak tiší a jede za 6L ..
přesto že je v zakladní výbavě a s nejslabšim turbodieslem, je to pohodlné auto, velmi praktické jelikož je to kombik a dle mého vkusu i motorcky dostačující na koždodení užívání.
negativní bod je méně místa na zadních sedadlech, měřím 187cm a když si sednu pohodlně vpředu, za mnou se musejí uskromnit. co se týče zavazadlového prostoru, mohu řící jen že je pruměrný.
Abych so shrnul, velmi dobré auto, velmi pohodlné, co se týče motoru tak si nemohu stěžovat. udržba ani provozní naklady nejsou nijak závratné a pořizovací cena nového je přijatelná
Mám ho 4 mesiace je to benzin 180 spotreba pri dodržiavaní predpisovej rýchlosti neskutočných 6,8l. V meste hlavne teraz v zime aj 11,5. Dialnica 140km/hod na 6 prev.st. 8,5l. 3000 ot/min.Trošku ťažké na ten obsah ale za tie prachy/odpočet DPH/ vzchádzala Octávka, tak niet čo riešiť.
zacnem exterierom - klasicky kombik, prijde mi troska uzky. Na streche su standardne pozdlzne lyziny, tento mal aj priecne uchyty, ktore bolo trocha pocut a zrejme aj zvysovali spotrebu. Auto bolo v prevedeni avantgarde, malo priplatkove 225 16" gumy (standard je 205 16"), nemalo xenony, ani sklapacie zrkadla.
interier - avantgarde bol ladeny v ciernom, hlinikovy dekor. Na vodicovych dverach uz bol dekor pobodany, akoby do toho niekto pichal perom...? Nemyslim ze by to mohlo byt po lakti. Malo to paket polokoza, cize vyplne dveri a bocne casti sedadiel boli z koze, vnutro sedadiel je z textilu.
Tato faceliftovana verzia ma nove budiky na palubnej doske, su pekne okruhle a lemovane chromom. Dobre to vyzera.
Co pokaslali je ovladanie klimatizacie. Klima je dvojzonova, ale ovladace niesu digitalne, ale koliecka nad ktorymi je napisana teplota...nechapem, ved dva male displeje by ich vysli lacnejsie.
Miesto v interieri - isli sme na obed 5ti muzi a bolo to male - na sirku. Na dlzku je to OK, ked som si sadol za seba tak som mal kolena od prednej sedacky vyse 10cm. Ked si sadol za volant sef (190cm) tak som tiez sedel v pohode. Kufor je velky s 12v zasuvkou a mal priplatkove dvojite dno. Super je roletka na kufor, ktora sa zatlacenim sama zvinie. Na stranach kufra boli 2 siete.
Podme si sadnut za volant. Volant aj paka boli v kozi. Sedacky su standardne nastavitelne elektricky - ale iba vyska a sklon operadla. Posuv vpred a vzad je mechanicky. Mechanicky sa nastavuje aj sklon sedaka. Rozsah nastavenia je siroky, rovnako aj rozsah nastavenia volantu v oboch smeroch. Ja osobne som si nasiel vybornu polohu, ked som si obe ruky polozil na operadla a mohol som pohodlne drzat volant a soferovat.
Sedacky su celkom prijemne, ale mohli byt troska dlhsie sedaky. Bocne vedenie a tvar bol prijemny. Sedacky mali priplatkove vyhrievanie.
Co sa tyka ergonomie, tak by som povedal, ze to im celkom nevyslo. Ovladanie okien je vlavo na dverach ale nie kde by to clovek cakal, ale neprakticky az dole. Aj ovladanie klimatizacie je prilis nizko - netreba ju sice pocas jazdy stelovat, ale gombik na uzatvorenie vnutorneho okruhu by jednoducho mal byt po ruke.
Nastartoval som a obklopil ma neprijemny hluk od motora. Bolo -10, dalo sa to cakat. Nastavil som si vsetko potrebne a vyrazil som. Zo zaciatku mi cele auto prislo divne, prevodovka radila dlho, motor bol mimoriadne hlucny. Cele auto bolo premrznute, zrejme preto. Opatrne som isiel az kym sa nezahriala chl.kvapalina na 60 stupnov, co mimochodom bolo nastastie dost rychlo - asi 3km. Potom uz som bol na dialnici, tak som nahodil tempomat na 140km/h. Auto sa postupne zohrialo a hluk ustal.
Najviac som sa obaval aky bude podvozok. O nemcoch sa hovori, ze maju tvrde podvozky, nove BMW3 mi to povrdilo. A preto ma podvozok na Cklasse najviac potesil. Bol sice tuhy ale naladeny do komfortu, takze velmi dobre pohlcoval nerovnosti. Na malych nerovnostiach sice troska poskakoval, ale to poskakuje aj C5. Nebojim sa povedat, ze Cklasse ma lepsie perovanie ako C5, pretoze filtruje rovnako dobre, ale robi to potichu.
Co ma nepotesilo bol hluk v aute. Po case som zistil, ze cast hluku bolo tvorenych zahradkou (ja som si ju totiz vsimol az ked som prvy krat vystupil) ale najvacsi hluk pri vyssich rychlostiach bol tvoreny svistom gum zozadu - dan za otvoreny priestor kombika.
Motor bolo pocut, no nebolo to az take zle - mam z toho zmiesane pocity. Priznavam, ze mam citlive ucho a mne este ziaden naftak neulahodil, takze zrejme to bude aj tym. Celkovo auto pravdepodobne nieje hlucnejsie ako C5 (len v kazdom je iny typ hluku), ale na druhu stranu som ocakaval, ze mercedes bude tichsi, kedze prave tento model Cklasse stoji v zaklade rovnako ako moja C5 a keby som ho dovybavil tym co je v C5 tak vyjde asi o 300tisic drahsie. A pritom je to v rozmermi o triedu mensie auto. Takze v tomto smere som sklamany.
Jazdne vlastnosti su vynikajuce, auto skvelo drzi stopu aj vo vyssich rychlostiach (180km/h), urcite aj vdaka sirokym gumam - nastastie bolo sucho, keby bol sneh tak to bude presne naopak.
Najviac sa mi pacilo to, ako sa auto agilne spravalo. Kym Ecko dava kazdym svojim pohybom najavo svoju obrovsku hmotnost, tak Ccko je neustale pripravene zmenit smer a napomalo tomu pomerne strme riadenie a prijemne naladeny posilovac.
Prevodovka je mercedesovsky zaspata, inak radi velmi jemne. Nepacil sa mi rozdiel v odstupnovani 1. a 2. prevodoveho stupna, boli od seba moc daleko, cim sa pri rychlejsej akceleracii zo semaforov zbytocne zvysoval hluk v interieri.
Podme na spotrebu, pretoze ta je dnes jednou z najdolezitejsich ukazovatelov.
Opat som pred jazdou vynuloval palubny pocitac. Po prvej jazde - BA, dialnica, Vinicne, Pezinok, Raca som mal spotrebu 8.6
V tom bol studeny start, 3km zohrievanie, cca 8km 140km/h, 5km 160km/h a 3km 180km/h. Medzi dedinami predpisovou 100km/h, cez dediny 60-70km/h, v pezinku a svetom jure som 2x stal na semaforoch.
Ked som isiel auto vratit, zobral som to tou istou atrasou, ale isiel som tak, ako jazdim s C5, t.j. pianko, predpisovo a sem tam nejake predbehnutie pomaleho. Mimo mesta sa spotreba ustalila na 6.5
Na dialnici pri 130km/h to bolo 6.8l
Potom som spravil ten isty okruh ako pri teste corolly verso a octavie II, vysledna spotreba 7.2
Takze spotreba vzhladom na siroke zimne gumy a zahradku velmi slusna.
Zaver - prijemne auto s viacerymi nedostatkami. Priznavam ze som cakal viac od odhlucnenia, predsa len je to auto v zaklade za 1.1mil sk a v slusnej vybave za 1.4mil. Nedostatkami ako archaicke nastavovanie klimatizacie, ci staromodnymi tlacitkami nastavenia zrkadiel uberaju autu noblesu.
Potesilo ma nastavenie podvozku a celkova istota, ktora z auta pocas jazdy vyzaruje.
Nemam skusenosti s inymi autami strednej stredy, ale myslim, ze na aute uz je citit jeho vek a nastupca musi prist inak nieje konkurencieschopne. Mna to auto natolko nepresvedcilo, aby som za neho dal 1.4mil