Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

16 komentářů

Jak to vlastne je s modelama ruznych automobilek?Jestlize Ford v 93 roce zrusil Sierru a predstavil Mondo, proc to delal? nejedna se o koncepci, ale spis o prodejnost, drzel ji pri zivote 10 let a pak ji zrusil, ze by se jednlao o revoluci, to samy je u Focuse, Posledni generace Escortu nestala za nic, malo se prodavala, tak ji Ford zrusil a predstavil Focuse. pouze marketingove tahy, jestlize se model malo prodava, anebo jeslti e ma jednat o zmenu, tak proc drzi Fiestu, ze. To same Skoda, Favorit, Felicie Fabia, vsechno to jsou stejny auta, jen maji jiny nazev, a jsou na ruznym evolucnim stupni, tak proc Skodovka predstavuje Octavii II, kdyz neni Favorit III (Fabie) ze by spatna povest Modelu, Ja klidne prohlasim, ze jezdim Renaultem 21, co si hraje na Lagunu..Vsechno to je marketing...vsechno, blne se ten model prodava, tak prejmenujem a novy betseler je na trhu. Jediny kdo to nepraktikuje je WV s Golfem a Passatem, dobre se prodavaji pres 20 let, tak proc to vsechno menit, ze?
matuS
ty sa musis strasne nudit.
ale sam si si odpovedal: je to marketing. napr favorit by sa kvoli zlemu menu v britanii tazko predaval, o fabiu sa trhaju.. a tak to ide so vsetkym.
no jenze Design Fabie swe podoba hodne Facku, viz predni svetla a zadni odtokova hrana....a proc Opel Zrusil Kadeta a misto nej udelal Astru a Corsu drzi pro zivote, Kadett nebyl zas tak moc spatnej.
matuS
fabia sa podla mna facku nepodoba vobec. podobal sa akurat favorit a facko.
Myslim Fabie a Favorit, predni svetla... oboje je v jodnem a nejdou za roh...podoba, Odtokova hrana na patych dverich....ten maly presah, to je typicky Favorit.... me ta podoba prijde hodne zajimava.... Proste faceliftovanej Favorit
Každá automobilka čas od času vyvine nový model svýho auta, třeba škoda-favorit, škoda-felicia, škoda-fabia. nevidím na tom nic nenormálního. kdyby bylo všechno favorit, tak bysme se těžko domluvili.
dobre, lael Golf I-V nam nevadi, ze a vzdy vime o co se jedna.... Proc nemuze byt Favorit III, nebo Felda II to uz bych spis pochopil, stejne se to tady bude za chvilku hemzit (k)Octaviemi II
Marlin, nezbyva, nez abys dal zlepsovaci navrh do deutsche AZNP s oduvodnenim, ze te soucasny stav veci poburuje a nevyznas se v tom. Mozna ti v ramci udrzeni zakaznika vyhovi 😄
ja mam 106-ku..... nic pred ni nebylo, a pak Lagunu....no...
Ja nevim, co na tom resite - proste jmeno se oposloucha stejne jako se okouka design a jednou za cas se zmeni. Taky treba mohla bejt misto Modea Cortina Mk IX, ale uz se to asi zdalo zastaraly 😊)
Tak proc uz je 30 let Golf??? to jmenu uz je hodne oposlouchane...
No mozno preto, ze Golf ma aky-taky zvuk, kdezto favorit ani nie 😁. Ale je mozne, ze sa mylim... >😁 Octavka ma zvuk (aspon doma) tak preco nie OctaviaII ? 😁


Ale podla mna dovody su urcite prozaickejsie a nemyslim, ze by sa dali generalizovat... Ono vzdy ide o to, aby v danej krajine to meno neznelo zle, resp. bolo jedinecne a znelo dobre. Napr. taka astra je v UK Vauxhall Mk III napr.. Ale zda sa mi, ze je trendom v poslednej dobe, aby sa auta vo vsetkych krajinach volali rovnako.


Alebo mozno v pripade favoritu a felicie - vyrobca xcel naznacit "radikalnou" zmenou mena, ze ide o viac, ako facelift >😁 - bohvie 😁. Asi ako u softu - verzia 1.1 znie horsie oproti v. 1.0, ako verzia 2.0 😉))) (to pominiem, ze niektore SW produkty sa zacinaju dat pouziat az od verzie 3 😉))))))))) )
.... Favorit III neboli Fabia..... mozna se da pouzivat...

Tak mi konecne prislo zadni svetlo na Lagunu combi a prekvapila me jedna vec, na krabici je napsano Laguna Nevada.... ja mel za to,ze Nevady byli jen Renaulty 21 a potom se oznacovaly Grandtour - coz mam napsano i v manualu k autu.... zajimava vec....
Avatar - Adyn
Adyn
To Merlin: To Nevada znamenalo interní označení modelu, nikoliv obchodní. U Renaultu jsem chvíli dělal a z jejich systému značení vozů, výbav a barev jsem byl docela hodně mimo. Takřka to nedávalo smysl, a když jsem náhodou smysl objevil, tak se hned vynořilo tolik vyjímek, že to zase jakýkoliv smysl ztratilo... Holt Francouzi jsou specialisti na chaos...
to residents😊)))) to bylo dobry s tim t(p)enisem😊) jinak ja zastavam nazor, ze zmena typoveho oznaceni modelove rady je jednak reakce automobilky kdyz se ta modelova rada radikalne zmeni a jednak marketingovy tah (zvucnejsi jmeno, lepsi prodejnost). v pripade escortu a sierry se jednalo o rodinne vozy ale se silnym zavodnim charakterem, Ford se v te dobe zameroval na rychle rodinne sedany (RS Fordy), existovali vrcholne verze jako sierra RS500 Cosworth a Escort RS Cosworth, ktere byli odvozeny ze zavodnich specialu. v roce 1993 kdyz prislo Mondeo, tak Ford opustil zavody a vyvoril vuz zamereny na prostornost, bezpecnost a rodinu, stejne proto aplikoval predni pohon podle trendu. V pripade sierry a mondea bych videl duvod zvoleni noveho jmena tady. Jina koncepce, jine zamereni, jine mysleni. A stejne, si predstav sierru predokolku, brrrrrrrr...dvojice Favorit-Felicie: Skodovka chtela ujistit kupujicich, ze se jedna o konstrukcne naprosto novy model, a ty na to naleteli😊 konstrukcne jsou tudiz stejne, trochu zaoblena kastle, ktera rezne stejnou rychlosti, stejne napravy, no dobre, "nove" motory 1.6 a 1.9 od VW, ktere uz v te dobe byli ale zastarale...v tomto pripade dat nove jmeno byl cisty marketingovy tah.
Adyn: me stacilo, kdyz jsem kupoval u Renaultu Barvu na auto.....des a hruza + veci spojene s tim, ani opravar se v tom skoro nevyznal....a Peugeot to samy....