0
Cau vsichni. Tak jsem vcera poslouchal radio a neveril jsem vlastnim usim co tam vykladali o novem bodovacim systemu nasich beng. Pry bude limit 12 bodu - potom cloveku seberou ridicak na pul roku. Po zopakovani 12ti bodu pry to bude uz na 3 roky. Ale tim to nekonci! Nejvic me samozrejme zajimalo jak ty body umazat nebo za jak dlouho. Tak to pry pujde bud pomoci dobrovolne ucasti na skoleni na DI po 3 nebo 6ti bodech (skoleni pry bude jeste zdarma). Po 9ti bodech bude skoleni uz pry povinne, placene a povinne a placene bude pry i vysetreni psychologem na agresivitu. Pujde to nejak umazat i bez te skolici buzerace? Pry ano - staci cely 1 rok neudelat ani jeden prestupek a oni vam milostve umazou 1 slovy jeden bod. Teda v mem pripade bych asi o ten ridicak prisel hned za jednu jizdu po prazdne dalnici (pokud bych mel smulu na radary). Fakt se uz tesim a nemuzu se dockat az ten vynalez tisicileti ty benga nasadi 😄
0
JO TEŠÍM SE, PROTOŽE ŘIDIČI S ŘIDIČÁKEM "C" SE UMAŽE VÍC BODU A TEN JÁ MÁM ( A,B,C,T ), VLASTNĚ NÁVRH BYL VE SVĚTĚ MOTORU, TAKY SE TĚŠÍM
0
No, těším se moc.., i když jsem už vlastně teoreticky bez řidičáku,...už jsem platil tolik pokut, že se divim, že mě ještě nechávaj jezdit...
0
s tim C to me taky zajima, rikas ze se umaze vic bodu za rok bez nehody? A nebude tech bodu taky treba nejak vic pribyvat - tim myslim, ze za stejny prestupek, co udela B dostane C naparino vic bodu?
0
Co je ale smutny, ze MV CR nedalo na svoji stranku jeste ani navrh zakona, kterej to upravi a na urgence at tak udelaj, nereagujou.Dost bych se vsadil, ze to budou dlouho drzet pod poklickou.Hodne dulezity taky bude, za jakej prestupek daji kolik bodu a co se tyce povinnosti platit si nejaky skoleni, tak kolem toho se jeste rozjede diskuse.Zda se mi to trosku drsny, nutit nas k placeni si skoleni a mozna i psychologa...
0
Ale lepší školení, než přijít o řidičák. Záleží na tom, kolik bodů bude za jednotlivé přestupky.
Nejdebilnější na všech návrzích je to, že človíček, co jede se svojí Š105 jednou za rok na hřbitov zalít kytičky a udělá přitom pokaždé nehodu při níž umře třeba milión lidí bude mít ten řidičák docela dlouho, pouze absolvuje jakési školení, jenže člověk který najede 100.000 km ročně a "načapou" ho 3x na výpadovce z obce jak jede na čtyřproudé vozovce bez přechodů 71km/h a nikdy navíc nehavaroval, umí předvídat, ví co mu to auto udělá v každé složité situaci, atd., tak ten se s řidičákem (a kariérou, prací, atd.) rozloučí. Ti policejní * přece musej rozlišovat profi řidiče a sváteční řidiče, ten novej systém bude zase ráj na úplatky a člověk kterej jezdit musí bude zase vysáván (zkuste 2x týdně jet třeba Praha-Brno-Ostrava ve 130km/h a ve 180km/h a spočítat si, co o co pomalejší jízdou přicházíte).
Neni duvod,aby temer vsichni meli nazor velmi podobny.Bodovy system nas stihne,uz jen proto,ze Evropa to takhle uz ma.Jen bych drobne nesouhlasil se zaverem.Cesta Praha-Brno-Ostrava ma vyrazne usetrit na case pri rozdilech rachlosti.Pri vzdalenosti plus minus 360 km jednim smerem je to pro jednoduchost ve 180 km/hod za 2 hodiny,pri 130 km/hod prijedeme pozdeji o 40 minut.(Za predpokladu,trvale rychlosti a bez zastavek).Je to iluzorni,180 km/hod jizdni prumer je dost nepredstavitelny,i kdyz uz je 100-110 km/hod,je to o papiry.
(Jede se pres mesta,dedinky,e.t.c.).No a na zaver,pokud nekam prijedu o 40 minut pozdeji,pravdepodobne jsem vystrasil mene ostatnich ridicu a chodcu a koneckoncu i sebe.
Jezdim tuto trasu uz nejmene 30 let,to byla dalnice jen u Prahy,pokud dnes prijedu za 3,5 hodiny,jsem dost rychly na to,aby me obcas chytli.
A opravdu si neumim predstavit prujezd Olomouci uvedenou rychlosti,ne,ze by to neslo,ale jsou tam ostri hosi mimoradne neprijemni.
Bye
(Jede se pres mesta,dedinky,e.t.c.).No a na zaver,pokud nekam prijedu o 40 minut pozdeji,pravdepodobne jsem vystrasil mene ostatnich ridicu a chodcu a koneckoncu i sebe.
Jezdim tuto trasu uz nejmene 30 let,to byla dalnice jen u Prahy,pokud dnes prijedu za 3,5 hodiny,jsem dost rychly na to,aby me obcas chytli.
A opravdu si neumim predstavit prujezd Olomouci uvedenou rychlosti,ne,ze by to neslo,ale jsou tam ostri hosi mimoradne neprijemni.
Bye
Jedná se o to, že v autě, které JE dimenzováno na to aby kroužilo po dálnici 250km/h je VELICE nepříjemné jet 130km/h, je to dost uspávající a tím pádem i mnohem méně bezpečné. Na trase Praha-Brno-Ostrava je možné ušetřit až 1.5hodiny, normálně to lidé jezdí 4hodiny, já tak 2.45min. Jinak maximální rychlosti jsou dimenzované tak na Škodu Felicii s jejími mizernými jízdními vlastnostmi a špatnými brzdami, ne na MB S500, BMW 540i, Volvo S80 T6, Audi A8 4.2Q, atd. Hodnotit pouze to jak jedu rychle je hovadina (pokud na to mám auto, zkušenosti, atd.), starej dědula kterej udělá milión přestupků na 10km jízdy ale jede pomale -- toho si nikdo nevšimne, ale je MNOHEM nebezpečnější, než já ve 250km/h na rovné prázdné dálnici. Nejezdím přitom 250km/h do zatáčky za kterou nevidím, a taky jezdím rozumně ve městě. Rozumné ale už není na čtyřproudé výpadovce z města bez přechodů ponechat 50km/h a buzerovat tam 1m před značkou konce obce řidiče s radarem. To by mělo být trestné - zbytečná buzerace policie občana. Člověk se nemá možnost bránit proti zvůli a debilitě poldů, pokud někde, kde se třeba VIDITELNĚ nepracuje na silnici je přesto 20km/h a já jedu, protože to dá zdravý rozum, 60km/h a dostanu 1000Kč pokutu a bodík, mělo by existovat odvolání. Často jsou na dálnici vidět evidentně zapomenuté značky z předchozí výstavby, opět zde vítězí policejní buzerace a debilita nad rozumem. Asi začnu za nějakou radikálně pravicovou (či rovnou anarchistickou) stranu kandidovat za ministra dopravy 😄
Docela Vám věřím, že s tím Vaším třílitrem nebo co to máte, umíte při rychlosti 250 km / h nespadnout ze silnice. Být ministr dopravy, povolil bych Vám zodpovědně maximální rychlost na dálnici 300 km / h. Tedy přesněji za jedné podmínky - že budete po té dálnici jezdit sám. Existují totiž důvody, pro které JE Vaše jízda nebezpečná. Předpokládám, že máte reakční dobu srovnatelnou s Mike Hakkinenem, nicméně přesto si spočítejte, jakou vzdálenost ujedete Vy s Vaší skvělou reakční dobou při rychlosti 250 km / h než stačíte zareagovat a jakou vzdálenost ujede nějaký dědula ve škodovce při rychlosti 110 km / h s jeho 2x pomalejší reakcí, než máte Vy. Vychází Vám to přesto hůř, i když máte mnohem lepší brzdy, motor, řízení, podvozek, ....
To bezpečí, o kterém píšete, je Váš subjektivní pocit z jízdy, ale bezpečnost není jen jistota, že se Vaše auto nerozsype a zvládne na zatočit (pokud na tom povrchu právě není námraza nebo olej). Bezpečnost je také ve vztahu k okolí na dálnici a pokud ostatní jedou 130 km / h, pak se vůči nim pohybujete rychlostí 120 km / h, takže vlastně jedete rychlostí 120 km / h mezi překážkami, které také mění polohu. To při dobré vůli za bezpečné považovat nelze. Pokud jiné auto náhle musí zastavit, což nelze při dobré vůli vyloučit, pak se proti němu řítíte rychlostí 250 km / h. Nebezpečný nejste proto, že ostatní jezdí blbě, ale z principu, protože "bezpečné" by to bylo jen tehdy, kdyby všichni byli povinni jet ve stabilních rozestupech 250 km / h, nesměli by se předjíždět, bylo by jisté, že za horizontem nečeká překvapení, ... Nepíše Vám žádný řidič Trabanta nebo Škodovky, který si nedovede rychlost okolo 200 km / h představit, moje auto má 90 koní, což se sice jistě s Vámi nedá srovnat, ale stačí to na to, abych o nebezpečné rychlosti, která se v dobře udělaném autě nezdá, mohl psát.
To bezpečí, o kterém píšete, je Váš subjektivní pocit z jízdy, ale bezpečnost není jen jistota, že se Vaše auto nerozsype a zvládne na zatočit (pokud na tom povrchu právě není námraza nebo olej). Bezpečnost je také ve vztahu k okolí na dálnici a pokud ostatní jedou 130 km / h, pak se vůči nim pohybujete rychlostí 120 km / h, takže vlastně jedete rychlostí 120 km / h mezi překážkami, které také mění polohu. To při dobré vůli za bezpečné považovat nelze. Pokud jiné auto náhle musí zastavit, což nelze při dobré vůli vyloučit, pak se proti němu řítíte rychlostí 250 km / h. Nebezpečný nejste proto, že ostatní jezdí blbě, ale z principu, protože "bezpečné" by to bylo jen tehdy, kdyby všichni byli povinni jet ve stabilních rozestupech 250 km / h, nesměli by se předjíždět, bylo by jisté, že za horizontem nečeká překvapení, ... Nepíše Vám žádný řidič Trabanta nebo Škodovky, který si nedovede rychlost okolo 200 km / h představit, moje auto má 90 koní, což se sice jistě s Vámi nedá srovnat, ale stačí to na to, abych o nebezpečné rychlosti, která se v dobře udělaném autě nezdá, mohl psát.
Přečetl jsem si Váš další příspěvek a pardón, nějak jsem si na Vás zasedl. Jedna poznámka - k té rychlosti na výpadovce z města. Velice často odbočuji doleva z výpadovky několik metrů před koncem Plzně. Už opravdu nevím, jak bezpečně odbočit - v místě, kde potřebuju trochu zpomalit (nechci na tu bahnitou cestu vlítnout sedmdesátkou) k odbočení doleva, všichni ostatní za mnou právě akcelerují z rychlosti 50 km / h na 100 km / h. Už opravdu nevím, jak mám zařídit, aby si toho levého blinkru všimli, i když ho vyhodím třeba 300 metrů dopředu a ještě ukazuju rukou z okýnka, že opravdu chci sjet ze silnice doleva. Všichni za mnou si myslí, že chci předjíždět, tak proč zpomaluju a proto mě předjíždějí vlevo. Né občas - pořád !!! Ten fungující viditelnej a umytej levej blinkr nikomu absolutně nevadí - oni využívají svého "práva" mít u cedule už stovku a nějakej blbec jim v tom překáží - FUJ !!! Když najedu hodně do středu, příjdu v nejlepším případě o levé zrcátko, když málo, tak o pravé. Budu muset mávat červeným praporkem z okna doleva a připevnit si na auto dozadu svítící nápis - "Pozor, volové, opravdu odbočuju vlevo !!!"
Ja se k tomu pridam,ono je to opravdu vo hubu.Nechme stranou ovladatelnost auta,ktere na to ma,nechme stranou policajty.Nesmysly na nasich cestach diky dopravnimu znaceni jsou uz povestne,zapomenuty znacky,spatne stanovena rychlost tam,kde to neni nutne e.t.c.Ale bohuzel,je to dano silnicnim zakonem a vyhlaskou,a i blby zakon je zakon.Tam to neukecame.Resit to vlastnimi pravidly konci drive ci pozdeji neslavne.
Mnohokrat jsem projizdel Svycarskem,ridici jezdi tak kolem 130 za hodinu,povoleno maji 120.Tak jsem jel s nema.Samozrejme,ze na dalnici !! chytili mne.A protoze netoleruji ani 1 km navic,bylo to za 5500 korun a nejake drobne.Ktere jsem navic musel zaplatil v bance-na ulici do rucky nic,to je podplaceni.Ti policajti v takovem nenapadnem Fordu mi rekli,ze jsem mel stesti,chybely dva km do limitu a sel bych na noc do basy.A rano za soudcem.Jako v Americe.
Dobre se domluvim nemecky,ale reknu vam,ze bych chtel nejakeho toho naseho vecne nasraneho ridice videt a slyset,jak to s nima ukecava.
Jiste,da se jezdit podle svyho,nedejboze ukazovat tem certum,jaky jsem frajer a jaky mam auto.Reakce byva vsude na svete stejna,jen do toho vezeni zatim nechodime.A nezaplacenim riskovat zakaz vstupu do zemi EU??Ja nevim jak kdo,ale ja tam potrebuju jezdit.I kdyz Svycari v EU nejsou,dohody maji.
Tak jsem se rozepsal o pokutach,ale kvuli tomu toto tema vzniklo...Si myslim.
Mnohokrat jsem projizdel Svycarskem,ridici jezdi tak kolem 130 za hodinu,povoleno maji 120.Tak jsem jel s nema.Samozrejme,ze na dalnici !! chytili mne.A protoze netoleruji ani 1 km navic,bylo to za 5500 korun a nejake drobne.Ktere jsem navic musel zaplatil v bance-na ulici do rucky nic,to je podplaceni.Ti policajti v takovem nenapadnem Fordu mi rekli,ze jsem mel stesti,chybely dva km do limitu a sel bych na noc do basy.A rano za soudcem.Jako v Americe.
Dobre se domluvim nemecky,ale reknu vam,ze bych chtel nejakeho toho naseho vecne nasraneho ridice videt a slyset,jak to s nima ukecava.
Jiste,da se jezdit podle svyho,nedejboze ukazovat tem certum,jaky jsem frajer a jaky mam auto.Reakce byva vsude na svete stejna,jen do toho vezeni zatim nechodime.A nezaplacenim riskovat zakaz vstupu do zemi EU??Ja nevim jak kdo,ale ja tam potrebuju jezdit.I kdyz Svycari v EU nejsou,dohody maji.
Tak jsem se rozepsal o pokutach,ale kvuli tomu toto tema vzniklo...Si myslim.
TomasizPlzne, zrejme si necetl Volvistuv prispevek poradne, protoze on pise, ze jede takhle rychle jen na prazdne dalnici a prehlednych usecich. Co se tyce toho, ze policajti chytaj prevazne tam kde se jim to hodi a ne na skutecne nebezpecnych mistech a v nebezpecnych pripadech mi pripada docela zrejme. A jeste na zaver s tim odbocovanim vlevo na vypadovce. Nejak nechapu kde je problem, proc by te auta nemohla predjizdet zprava, kdyz odbocujes vlevo??? Vzdyt je to tak spravne, i podle vyhlasky.
hoši a už to platí nebo teprve bude?
vídím to uplně jasně, jak těm * budeme dávat 2x tolik do kapsy, aby to nešlo do té jejich bodovací tabulky!!!!!!!
vídím to uplně jasně, jak těm * budeme dávat 2x tolik do kapsy, aby to nešlo do té jejich bodovací tabulky!!!!!!!
Těším se, že třeba aspoň část pirátů, kteří jezdí po městě stovkou, na světlech na červenou, jednosměrkou se zhasnutými světly v protisměru a najíždějí mezi chodce na přechodu, přijde konečně o papíry a bude (možná) o něco bezpečněji. Bohužel se obávám, že ti nejpirátštější mají nejvíc peněz na podplácení policajtů a jiných orgánů a že budou stejně ty ostatní terorizovat dál.
Plně souhlasím s tvojí klasifikací přestupků, nicméně RYCHLOST sama o sobě (na rozdíl od jízdy na červenou) nikoho neohrožuje, pokud ji má člověk pod kontrolou (pokud to nechápeš projeď se v čemkoliv novém s více než 300hp a zjistíš, že auto je možné ovládat poněkud lépe než ojetý Ford).
Dobrá. Jenže na silnici není člověk skoro nikdy sám. A co je mi platný, že předvídám, mám naprosto sqělý bourák s patnácti airbagama, ABS a tak, když mně někdo sestřelí z naprosto nečekanýho směru nebo to na dálnici ve 160 napálím do stojícího neosvětlenýho zablácenýho náklaďáku. Takže ta omezená rychlost by měla chránit i ty, který rychle jezdit můžou. Před jimi samými i před blbostí ostatních. A úplatnost a hloupost policajtů je o něčem jiným. Až tu budou všichni jezdit bramborákama a mercedesama a volvama, budiž, 130 na dálnici bude málo, zvlášť když tam zrovna nebudou taky náklaďáky.
Totiž největší problém je v tom, že ty poblicajti chytaj JEN za rychlost a na mnohem horší přestupky se vykašlou. O tom svědčí i jejich poslední tabulka "hodnot", kde je třeba za nerozsvícená světla za snížené viditelnosti jen maximálně 300 pokuta, což je podle mě mnohem nebezpečnější, než když pojedu po dálnici 170, kde mi za to dneska vezmou řidičák. Nebo jízda po špatné straně silnice je za kilo, červená snad jen za 800 atd. Jenže protože ve fízláckym autě je pěkně teploučko, tak proč by neseděli v klídku za bukem na dálnici a měřili. Na křižovatce by totiž mrznul jen * (i v létě 😃. A pak občas jdou teda floydi fakt příkladem. Tuhle jsem jednoho potkal, jak nesvítí v noci v Praze, tak blikám a von na mě taky zabliká, jako že jsem dement či co, a jede dál zhasnutej. Nebo jsem někde na normální předjel mikrobus plnej fízlů, všim jsem si toho, tak jsem teda zpomalil na to kilo a ti blbci mě před zatáčkou, kam nemoh vidět ani z náklaďáku předjížděli. No nenakopali byste je?
Koukám, že tu do tebe všichni rejou, tak se přidám. Nic proti tobě, ale vysvětli mi, proč ti vadí omezení rychlosti, když jezdíš výhradně po prázdných dálnicích? Předpokládám, že dálnice jsou prázdné tak mezi druhou a čtvrtou ranní, a že policajti nebudou měřit tam, kde nikdo nejezdí. Pokud přecejenom budou, budou zdálky vidět. PS: Ty jim stejně ujedeš.
Ono to co tu píše Volvista, že jezdí po dálnici 250, protože to auto je na to stavěný, je asi trochu hovadina a nebo druhá možnost, že je Volvista s dovolením vůl jak vrata. (a ještě třetí, že nikdy nejel ničim silnějším, než Oktávií a realizuje tu své sny). Podle mě je na tý dálnici (podle typu) rozumná rychlost tak do 170 ve dne za malého provozu (asi mimo D1, prže tam jedou všichni furt tak 150, pokud to náhodou není zrovna velké parkoviště). Mě tu prostě jen štve, že měli udělat doporučenou rychlost a v místech, kde je to nebezpečný tak omezenou a tam ať klidně měřej, protože tam to nebude bezdůvodný a pak na ty policajty nebude každej kálit. Chápu, že si každej chce vyzkoušet, kolik jeho nový fáro zrovna jede, ale pokud mám už v techničáku napsaáno, že je rychlost omezená na 250, tak to nezkoušim na dálnici, ale na okruhu, protože u nás, v ČR, opravdu takhle vysokou rychlostí ohrožuješ nejen sebe, ale i ostatní - nikdy nevíš, kdo ti tam kdy vjede a když je to na prázdný dálnici, tak nikdy nevíš, kdy ti tam vlítne kanec nebo cokoliv jiného a to je dost častý případ.
Na D1 je rozumná (tedy ještě snesitelně bezpečná) rychlost na moc úsecích tak 220-230km/h, na dost místech tak ještě 180km/h a na pár místech 160km/h pro auto se super-brzdama a řidiče, co je schopen předvídat kraviny, co dělaj ostatní (tedy například bedlivě pozoruje auta v pravým pruhu a JE schopen říct 1-2 sekundy DOPŘEDU kdy kterej moula vybočí na poslední chvílo doleva a taky navíc, aniž to ten moula udělá, tomu přizpůsobuje rychlost!). Lidi co jedou se mnou 2x0 km/h se nikdy dle jejich slov nebojej i když před tím jezdili max 130, protože viděj, že předvídám a myslím a nejedu pouze podle setrvačnosti. Dnes jsel Brno-Praha, u Jihlavy sněžilo a po vyzkoušení prokluzu a funkce ABS v 80km/h na super-kvalitních zimních gumách jsem jel 110km/h, protože to bylo "akorát". Kolem mě to občas prosvištěla ve 150km/h Felicie, u Humpolce bylo pár aut (snad ty samý Felicie) v příkopě. Člověk MUŽE jet i na D1 bezpečně 250km/h, kdo si myslí že ne, tak na to nemá zkušenosti (a případně i auto). Hodnotit ale bodíkama rychlost JE pitomost, korelace mezi rychlostí a přestupkem je podle mě blízká nule. Aspoň v Praze většinu přestupků zaviní pitomci, co nepředvídají, nedávají přednost, zbytečně riskují, atd. Denně vidím hromadu řidičů Favoritů s 10x nižším zrychlením než má moje auto, jak předjíždí aniž vidí do pravotočivé zatáčky a pokud někdo jede proti všem se zrychluje tep, že to ZASE přestáli bez nehody. Toto JE chování řidiče na trestný bodík, a nezáleží zda jede předepsanou padesátkou nebo ne. Naopak, pokud tam já pojedu 120km/h (NEDĚLÁM TO!) a předjedu bezpečněji, je to lepší!!
musim se zastat Volvisty s tema rychlostma, predvidanim apod., je to skutecne tak, ze rychlost je jen jednim z mnoha faktoru ovlivnujicich bezpecnost jizdy
To co tu napsal Volvista ve svých posledních příspěvcích je naprostá pravda. Ovšem s tím předvídáním - na dálnici můžeš ve většině případech předvídat velmi dopředu (i když při těch rychlostech kolem 200 ujedeš 55 m/s, takže když vidíš 2 - 3 sekundy předem, že ti tam ten * vjede 100, tak občas můžeš bejt sebelepší a může ti to bejt k prdu), mnohem líp než na normální silnici, i když i na té si člověk může vypěstovat občas dost potřebný šestý smysl, že prostě ho třeba bude "šimrat na pravým koleni" 😄 když bude někdo proti němu za horizontem předjíždět. U nás je asi navíc poslední dobou (cca od 89 roku) čím dál víc řidičů, který jezděj buď starejma nespolehlivejma cizíma šunkama (aby měli západní auto), nebo třeba i novejma, ale feldama nebo oktáviema jak na hranici možností auta tak svejch, což je potom fakt o hubu. Jo a ještě něco - největší trotloviny u nás dělaj hlavně skopčáci. A ještě jednu věc (někteří to berte jako vzkaz) - V ČECHÁCH SE JEZDÍ UŽ OD 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VPRAVO - což myslím některým ještě nedošlo.
Kromě těch VÝCHODNÍCH skopčáků jsou ještě víc odporní Poláci. Mají ojetý křáp a zásadně a vždy a vytrvale jedou v levém pruhu. Jinak co MF DNES, přidáte se někdo (?), mohla by to být docela sranda ne, třeba to přebere aspoň NOVA jako perličku do vysílání.
Coz o to, s MF Dnes by sranda byla. Ale napr. ja nevyjedu z Prahy svym autem, jak je zima dlouha (v lete jedu obcas par km na chatu). Tj. pro me je jedina moznost mit na aute univerzaly a na leto je tam nechat, protoze prezouvat na letni by byla blbost.
V Praze je snih, nebo naledi tak maximalne petkrat za zimu (tj. par dnu) a to proste nikam nejedu, ponevadz je to vo hubu tak jako tak. Jezdit se zimakama na suche silnici s tepotou lehce nad nulou (v Praze v podstate cela zima) je stejne nebezpecne jako jezdit na letnich. U univerzalu v tomhle pripade nejde ani tak o vzorek (pokud neni mokra silnice a teplota okolo nuly), ale o to, ze letni jsou pouzitelny max. do cca 5ti stupnu.
A jak nekdo rekl s tema zapadnima pastikama, co jezdi dve ste a brzdi jako stodvacitka, je to s gumama tak, ze se tam davaji sjete zimni. Coz je na * ve vsech smerech - od 4mm se nedaji pouzit ani na snih, led a vodu, ale ani na suchu. Maximalne jsou dobre jako spatne letnaky.
V Praze je snih, nebo naledi tak maximalne petkrat za zimu (tj. par dnu) a to proste nikam nejedu, ponevadz je to vo hubu tak jako tak. Jezdit se zimakama na suche silnici s tepotou lehce nad nulou (v Praze v podstate cela zima) je stejne nebezpecne jako jezdit na letnich. U univerzalu v tomhle pripade nejde ani tak o vzorek (pokud neni mokra silnice a teplota okolo nuly), ale o to, ze letni jsou pouzitelny max. do cca 5ti stupnu.
A jak nekdo rekl s tema zapadnima pastikama, co jezdi dve ste a brzdi jako stodvacitka, je to s gumama tak, ze se tam davaji sjete zimni. Coz je na * ve vsech smerech - od 4mm se nedaji pouzit ani na snih, led a vodu, ale ani na suchu. Maximalne jsou dobre jako spatne letnaky.
Největší zločin, IMHO, je v tomto období jezdit na letních gumách nebo sjetých univerzálkách. Za to bych bral řidičák. Zabrzdit na sněhu s letňákama je NEMOŽNÉ, brzdá dráha je NÁSOBNĚ delší. Jen tak pro zajímavost jsem se dneska díval na obutí aut a NAPROSTÁ VĚTŠINA byla obuta do sjetých gum, které tam zjevně jsou už x-desítek tisíc km a byly majiteli dodány zároveň s autem 😒 Nezáleží přitom na ceně auta, v ČR je hromada zbohatlíků (tím nemyslím bohaté lidi), co si koupí třeba Audi A6 na 20% akontaci a pak nemaj na zimní gumy ... Opravdu odporné. MÁM ALE NÁVRH. Přispěju 25.000 Kč na celostránkový inzerát v MF DNES zdůrazňující nutnost používání zimáků od 1.11. do 31.3., a upozurňující i třeba na to, aby lidi nejezdili s taxímářema, co mají letní ubutí (v Praze tak 70%!). Inzerát může stát celkem tak 100.000 Kč. co vy na to? Dědula ve Škodě 105 či Felicii na letních gumách jedoucí 100km/h je mnohonásobně nebezpečnější než moje a Vaše jízda 160km/h na zimním obutí. Třeba to pomůže zrovna u člověka, co by to do vašeho auta napral zítra zezadu 😃
Můj e-mail: Volvista@email.cz .
1. celostrana v MF DNES stojí po-so 278 160 Kč, čt 348 840 Kč bez DPH. Ale míjí se to cílovou skupinou - děda, co má sjetý letňáky na š 120 bude číst spíš PRÁVO a muselo by se to do něj hustit sedm dní v týdnu po celou zimu a část podzima (samozřejmě celostrany kvůli velikosti písma). Nicméně "Starou za novou" taky nevyměnil - bohužel...
Ahoj, tohle tema me zaujalo, takze bych uvital ridicaky na zkousku, zvlast kdyz ctu, jak se (v jine diskuzi MotorCafe) nejaky -nactilety pubertak chlubi, jak s otcovym autem jinemu "natrhne *". Rozhodne nemam nic proti svizne az hodne svizne jizde, ale mezi nami, abych mohl jet bezpecne 250, musel bych na te dalnici byt sam - neber to osobne, Volvisto. Neco jineho je normalni provoz, kde se vetsina lidi poklidne premistuje z bodu A do bodu B, jejich ridicske umeni je VELMI rozdilne, a pritom jeste mysli na buhvico, a neco jineho je uzavrena zavodni trat, kde kazdy musi projit sitem testu a vykonnostnich trid, kde je kazdy plne soustredeny a vi, ze se kolem nej zavodi, a kde vsichni jedou zhruba stejne rychle, vetsinou ne rychleji, nez umi. Proto doporucuji kazdemu, kdo rad jezdi rychle, vyuzit moznosti nasich autodromu, at jsou to dny otevrenych dveri, nebo skoly zavodni jizdy. Urcite to nestoji vic nez bouracka ve 200 km/h.
Nejdriv chci rict, ze souhlasim s pojetim Volvisty, dobry a spolehlivy auto a dobrej a zkusenej ridic, to je kombinace, ktera si dokaze poradit temer s cimkoli.Opakovane doporucuju film Taxi.
Je skoro zbytecny tady premilat vsechno to, co jste jiz rekli, ale pravdou je, ze policajti jsou bandou linejch tupcu, kterym nejde vubec o bezpeci na silnici, ale o to, jak si namastit kapsu.Kdyby jim o to totiz slo, vypadala by kontrola na silnici jinak a ne, ze stojej na vypadovce z mesta(de facto dalnici) a hnedka za omezenim na 60 stoji radar a pekne berou jednoho po druhym a vydelavaj.Co na tom, ze tam k ohrozeni ostatnich nedochazi, hlavne kdyz to sype.Hordy neosvetlenych silencu na kole v protismeru v jednosmerce nikdo nekontroluje a nikomu nevadi.A pritom jsou mnohem vetsim nebezpecim pro ostatni na silnici.Dokud se pristup Policie v tomto nezmeni, bude u nas na silnicich stale ta stejna dzungle, jako tam vladne dnes.A proto, ze se mi to nelibi, vyhlasil sem policii valku......................Uprimne receno, kdo vi, kdy se novy zakon o bezpecnosti a plynulosti silnicniho provozu vubec objevi, ted o tom sice mluvi, ale pochybuju, ze nabyde ucinnosti pristi rok.Kazdopadne i za vas sleduji stranky MV CR, vlady CR a PS Parlamentu a jakmile se objevi navrh, poradne to proberem!
Je skoro zbytecny tady premilat vsechno to, co jste jiz rekli, ale pravdou je, ze policajti jsou bandou linejch tupcu, kterym nejde vubec o bezpeci na silnici, ale o to, jak si namastit kapsu.Kdyby jim o to totiz slo, vypadala by kontrola na silnici jinak a ne, ze stojej na vypadovce z mesta(de facto dalnici) a hnedka za omezenim na 60 stoji radar a pekne berou jednoho po druhym a vydelavaj.Co na tom, ze tam k ohrozeni ostatnich nedochazi, hlavne kdyz to sype.Hordy neosvetlenych silencu na kole v protismeru v jednosmerce nikdo nekontroluje a nikomu nevadi.A pritom jsou mnohem vetsim nebezpecim pro ostatni na silnici.Dokud se pristup Policie v tomto nezmeni, bude u nas na silnicich stale ta stejna dzungle, jako tam vladne dnes.A proto, ze se mi to nelibi, vyhlasil sem policii valku......................Uprimne receno, kdo vi, kdy se novy zakon o bezpecnosti a plynulosti silnicniho provozu vubec objevi, ted o tom sice mluvi, ale pochybuju, ze nabyde ucinnosti pristi rok.Kazdopadne i za vas sleduji stranky MV CR, vlady CR a PS Parlamentu a jakmile se objevi navrh, poradne to proberem!
To s těma policajtama je jasné. Na výpadovce vybíraj, protože tam jezdí hodně aut - hodně vyberou. Přes nějakou vesnici můžu jet klidně 120, protože tam neměří - málo by vybrali.
Souhlasim. A mimo: mohli byste mi konečně říct, co bylo v tý frontě zajímavýho? A ještě: víte o nějakým bližším dnu "otevřených dveří" na nějaké té dráze? Docela rád bych zkusil něco bez provozu, kde bejvaj různý sko***ny i vo hubu.
Zkus se podivat na www.autoklub.cz, a jdi po sportu, jsou tam stranky autodromu Most, Brno i Sosnova, nektere jsou out of date, ale jsou tam kontakty, ted v zime se urcite najde dost zajemcu o klouzani.
A ze jsme uhli? A co ma byt? Porad je to o autech a bezpecnym jezdeni.
A ze jsme uhli? A co ma byt? Porad je to o autech a bezpecnym jezdeni.
Za dobrotu na žebrotu. V jednosměrné ulici s minimálním provozem, kde vlevo stojí kolmo k chodníku auta zůstává ještě plac na projetí dvou automobilů. Na pravé straně jsou dva chodníky jeden vyvýšený o pár schodů jeden u silnice oba široké tak tři metry. Na začátku je cedule zákaz zastavení zrušená následnou křižovatkou. Městská vyhláška údajně upravuje, že se nesmí stát na chodníku. U vyvýšeného chodníku jsou obchody. Abych si mohl donést nákup (upozorňuji obě ruce plné a něco v podpaží a prodavačka mi ještě dala igelitku a otevřela dveře), jsem zastavil s ohledem na průjezd vozidel a lepší možnost vyjetí vozů na druhé straně, pravou polovinou na chodníku. K mému údivu zastavila vlevo policie tak, že znemožnila výjezd vozidlům a zablokovala průjezd. A začali cosi sepisovat, s úsměvem ve tváři jsem sešel k vozidlu a říkám, že toho mám moc a hned odjíždím předpokládal jsem, že mi tak maximálně pomůžou odebrat nákup z náručí, abych mohl rychleji odjet. Kupodivu začali tvrdit, že jsem se dopustil dvou přestupků, zákaz zastavení (neplatil) a stání na chodníku které je zakázáno místní vyhláškou (Nemohu znát?). Řekl jsem, že se omlouvám, ale že jem tak učinil z neznalosti místní vyhlášky a s ohledem na ostatní účastníky provozu. Bylo mi odpovězeno, že jsem měl zaparkovat vpravo za stojícími vozidly (nemohli by vyjet). A nebo stát u chodníku (byla tma podotýkám a trčel bych tam). Dále jsem absolvoval výslech kolik jsem už letos platil pokut. Po pravdě jsem řekl,že s ohledem na ujeté kilometry 70 000 Km/rok 300Kč jednou za rychlost.
Tak se usmál a napsal mi to za sto. Zopakoval jsem jestli by v tomto případě nebyla vhodnější domluva, a že parkování na levé straně kde blokuji výjezd vozidel mi příjde nekolegiální a bezohledné pro ostaní řidiče. Mi odvětili, že oni tam parkují a je to správné a já ať to příště udělám jako oni. Vzali kilo jeden si stoupl téměř do pozoru a řekl, že mě vyzývá abych odjel z místa přestupku. Ještě jednou jsem jim, už ze dveří řekl ,že bych byl raději a nejenonm já kdyby se takové případy daly řešit domluvou na to zabouchli dveře a bez pozdravu odjeli. No já taky co se dá dělat. Jel jsem pro benzín byl jsem naštvanej zapomněl jsem napsat pin, a omlouval jsem se roztržitostí z nespravedlivé pokuty. Zaslechl to pán vedle a říkal, já tam mám krám a oni to tam dělají pořád a jiných věcí si nevšímají. Měl pravdu letos mi ukradli tři autorádia a ani se nepřišli podívat, musel jsem jim auto přivézt. V tom obchodě jsem měl objednané ještě nelehké zboží za celkově asi 7000 Kč. A musel bych tam jít s plnou náručí asi třikrát. Zaparkoval jsem jinde, došel do obchodu, objednávku zrušil a omluvil se, že u nich už nakupovat nebudu. Jsem zvědav kolik mám bodů a jestli ještě můžu před garáž? Tak nevím kdo byl víc poškozen já, obchodník, chodník, město policie nebo slušnost, profesionalita, ohleduplnost, morálka?
Uf a je to venku a příště:" při placení se opět usmívat!"
Tak se usmál a napsal mi to za sto. Zopakoval jsem jestli by v tomto případě nebyla vhodnější domluva, a že parkování na levé straně kde blokuji výjezd vozidel mi příjde nekolegiální a bezohledné pro ostaní řidiče. Mi odvětili, že oni tam parkují a je to správné a já ať to příště udělám jako oni. Vzali kilo jeden si stoupl téměř do pozoru a řekl, že mě vyzývá abych odjel z místa přestupku. Ještě jednou jsem jim, už ze dveří řekl ,že bych byl raději a nejenonm já kdyby se takové případy daly řešit domluvou na to zabouchli dveře a bez pozdravu odjeli. No já taky co se dá dělat. Jel jsem pro benzín byl jsem naštvanej zapomněl jsem napsat pin, a omlouval jsem se roztržitostí z nespravedlivé pokuty. Zaslechl to pán vedle a říkal, já tam mám krám a oni to tam dělají pořád a jiných věcí si nevšímají. Měl pravdu letos mi ukradli tři autorádia a ani se nepřišli podívat, musel jsem jim auto přivézt. V tom obchodě jsem měl objednané ještě nelehké zboží za celkově asi 7000 Kč. A musel bych tam jít s plnou náručí asi třikrát. Zaparkoval jsem jinde, došel do obchodu, objednávku zrušil a omluvil se, že u nich už nakupovat nebudu. Jsem zvědav kolik mám bodů a jestli ještě můžu před garáž? Tak nevím kdo byl víc poškozen já, obchodník, chodník, město policie nebo slušnost, profesionalita, ohleduplnost, morálka?
Uf a je to venku a příště:" při placení se opět usmívat!"
Tak se přidám, ale už je to dýl, asi měsíc a něco, bylo ještě teplo. Jedu si to takhle po jednom středočeském nejmenovaném městě, Příbram to byla a jezdim tam docela často (tak jednou tejdně). Vracim se takhle jednou odpoledne do Prahy a bohužel jsem se musel zařadit za neskutečně smrdící Wartburg (omlouvám se všem majitelům tohoto volks wagenu, ale bylo to tak). Jenže jako na potvoru v místě, kde se nedá asi po cestu 2-3 km předjet, i když je tam většinou přerušovaná čára - prostě tam není vidět. Buď je to před kopcem, nebo v zatáčce a nebo obojí dohromady. A tak jsem se těšil na závěrečnou rovinku těsně před koncem města. Rovinka byla, nikdo po ní nejel, za mnou taky ne a tak jsem vyhodil levej a začal předjíždět, rozjížděl jsem se asi ze 40tky. Jenže když tam bylo všude takhle volno, tak jsem byl línej řadit a nedal jsem tam dvojku, abych ho rychlejc předjel a to byla ta chyba. Na tý rovince totiž asi 25 metrů potom co se vyjede nahoru na "kopec" je zákaz předjíždění - samozřejmě zcela bezdůvodně, protože je tam všude krásně vidě a silnice je rovná a předtím v těch nepřehledných místech maj přerušovanou čáru. No a já začal předjíždět na přerušovaný a zpátky jsem se vrátil asi dva metry za značkou. A kde se vzal, tu se vzal vyskočil přede mě policajt a jako ať zastavim. Zastavil jsem tedy a on na mě, že to bude za litr. Tak já jsem se ptal jako proč a on na to, ať mu řeknu, kde nemůžu předjíždět. Tak jsem mu to řek a on po mně ještě jednou zopakoval tu část, kde se řiká o dostatečném rozhledu. Tak jsem mu na to řek, že je tu vidět mnohem líp, než všude v těch předchozích úsecích. A on na to, že je tu ale zákaz předjíždění, a že jsem neměl předjíždět, když jsem věděl, že se nemůžu vrátit před značkou. No, jenže já jsem si tenkrát nebyl jistej tim, jestli se před značkou musím vrátit nebo ne a tak jsem mu musel dát tři kila a jel jsem - zatím bez bodu a bez jakýhokoliv zápisu kam to píšou, takže už z toho mi bylo jasný, že se asi vrátit na plný čáře můžu a doma jsem se přesvědčil, že jsem měl pravdu, takže až mě tam chytnou příště, tak jim to hezky povim, že takhle si už na mě nepřijdou. 😄
Teď je akorát otázka? Kdy je to s bodem a kdy bez bodu? To se prý na místě řidič nemusí dozvědět. Ale body se smí dávat až při pokutách nad 500Kč. Ale ne vždy se to dodržuje, prý když je člověk naštve tak potom přidaj i ze "svýho odjinud"
Jinak k mýmu případu jsem pátral a neověřeně se dozvěděl následující😒br />
1. Městká vyhláška nemá oporu v žádném zákoně, úspěšně napadnutelná je i botička proto je ve větších městech nedávají
2. Zákazové značky ruší křižovatka
3. Nesmí se sčítat přestupky
4. Uložení blokové pokuty je snad už soudně napadnutelné
5. Záleží jen na mne jestli kvůli stokoruně a jednomu konkrétnímu nesolidovi se budu domáhat omluvy a odškodnění třeba i soudně za ušlý zisk protože zboží musím shánět jinde a strávím tím víc času
6. Záleží jen na obchodníkovi jestli nebude taky žádat kompenzaci ztráty za ušlý zisk třeba i za několik měsíců zpátky, protože mu odpadly větší nákupy
7. Má důvěra v polici jakoukoliv rozhodně nestoupla
8. Na místě neplatit, zvláště ne Městský, Policie ČR nemá moc ráda Městskou, být tedy ochotný ale bez peněz, pak se to dá někdy i vysvětlit tý druhý, nejsou přeci všichni stejný a někdy to i vzdají
Jinak k mýmu případu jsem pátral a neověřeně se dozvěděl následující😒br />
1. Městká vyhláška nemá oporu v žádném zákoně, úspěšně napadnutelná je i botička proto je ve větších městech nedávají
2. Zákazové značky ruší křižovatka
3. Nesmí se sčítat přestupky
4. Uložení blokové pokuty je snad už soudně napadnutelné
5. Záleží jen na mne jestli kvůli stokoruně a jednomu konkrétnímu nesolidovi se budu domáhat omluvy a odškodnění třeba i soudně za ušlý zisk protože zboží musím shánět jinde a strávím tím víc času
6. Záleží jen na obchodníkovi jestli nebude taky žádat kompenzaci ztráty za ušlý zisk třeba i za několik měsíců zpátky, protože mu odpadly větší nákupy
7. Má důvěra v polici jakoukoliv rozhodně nestoupla
8. Na místě neplatit, zvláště ne Městský, Policie ČR nemá moc ráda Městskou, být tedy ochotný ale bez peněz, pak se to dá někdy i vysvětlit tý druhý, nejsou přeci všichni stejný a někdy to i vzdají
Jo, s tou vyhláškou je to pravda - vyhlášky nejsou pro občana závazné. A k tý městský policii - ty maj akorát právo ti dát složenku, ale jinak maj stejný práva jako každej jinej občan, narozdíl od státní. A k botičkám - v Praze je dávaj o sto šest, jenže je to (aspoň v centru, kde musíš mít nějaký ***ský povolení k parkování od f. Evropark a nestačí ti pražská značka) hájení zájmů soukromý firmy, což policie nesmí.
Panove Nasrot a pokuta nam tady sice rekli hezky pripady z praxe a neni pochyb, ze polisi jsou blby, to ale nemeni nic na tom, ze tady mluvi o vecech, o nichz vi, zda se, jen z doslechu, takze bych to rad uvedl na pravou miru.1)BODOVY SYSTEM V CR NEEXISTUJE!!!Nevim, jak jste prisli na to, ze se u nas za prestupky davaji nejake body, ale muzu vas ujistit, ze nic takovyho u nas neni.Zatim.Ted se sice pripravuje novy zakon o bezpecnosti a plynulosti silnicniho provozu, kterym by ten bodovy system byl zaveden, ale zatim je to POUZE navrh zakona!!!Jedine o cem mozna mluvite je vyhlaska 65/98, na zaklade niz se dnes odebiraji ridicaky za dopravni prestupky(vyjma alkoholu a nehod), ale neexistuje zadna metodika udelovani bodu.Proste jen za dva a vice prestupky vam sahnou na papiry, nic vic!Zbytek o cem mluvite, jsou jen laicke dohady.2)"Mestska vyhlaska nema oporu v zakone" - rad si poslechnu, jak to dovodite.Vy si myslite, ze obecni zastupitelstvo vydava vyhlasky, jez nemaji oporu v zakone?Mozna nebylo od veci si precist zakon o obcich, tam byste se docetli, ze mezi samostatnou kompetenci obce patri i :"místní zálezitosti verejného porádku a zrizování obecní (mestské) policie, s výjimkou rozhodování o prestupcích".Takze obec klidne muze vyhlaskou stanovit, ze se v tom miste proste na chodniku stat nebude a ma na to ze zakona pravo.3)Samozrejme ze boticka je napadnutelna, ale jen jednou pravni klickou, protoze tu botku vam mestky nebo republikovy dat klidne muzou.Podrobneji v me pravni poradne na [odkaz] 4)"Nesmi se scitat prestupky" - Co tim jako minite?Kdyz se projednavaji prestupky jednoho pachatele, projednavaji se ve spolecnem rizeni, teda najednou, jen se dava pokuta za prisneji postihnutelny.Mysleli jste tohle?
....to be continued...
....to be continued...
1)"Zakazove znacky rusi krizovatka" - Samozrejme, ale uvedu vam priklad, ktery se mi stal pred lety, kdyz sem delal zkousky v autoskole.Jel sem po meste a tam byla 40ka.Fajn, zpomalil jsem, prejel sem krizovatku a policajt najednou:Jak to ze jedete 60, mate jet 40!A ja rikam:dyt tam byla krizovatka, ta prece rusi znacku.A ten polda:No jo, ale jenom OZNACENA krizovatka.Ted se nad tim zamyslete.Je to kravina, ze jo?Nekdo prijede z jinyho smeru, o znacce nevi, jak by ji mohl dodrzovat?Jenze ten fizl na tom trval a nebejt toho instruktora, nemel bych tenkrat papiry....2)"Ulozeni pokuty je soudne napadnutelne" - to ale jeste neznamena, ze soud rozhodne ve vas prospech.A pri dnesnim tempu justice, to se nacekate.Navic musite nejdriv vycerpat vsechny odvolaci prostredky, takze s tim musite na krajsky DI...3)Domahani se usleho zisku by tady bylo dost sporny, nemuzes zadat usly zisk za to, ze si byl nucen chovat se dle zakona, to je blbost!4)Na miste neplatit?To je dvojsecny.Pozvou si vas na spravni rizeni a tam vysolite jeste 500 za zahajeni spravniho rizeni, coz se kvuli stovce nevyplati...
1)Ze se ve vetsich mestech nedavaji boticky?Rekli byste, ze Pardubice jsou vetsi mesto?A boticky se tam taky davaj...2)Pane Nasrot, zda se, ze o kompetencich mestske policie toho taky moc nevite, tak to nedavejte za kazdou cenu najevo!Veril byste, ze existuje zakon o obecni policii, ve kterem jsou stanoveny jeji kompetence?Verte nebo ne, je jich hodne, takze tvrdit o obecni policii neco jako, ze ma pravomoce jako kazdy jiny obcan, je ukazka totalni neznalosti.Doporucuji si pocist o pravomocech obecni policie v zakone na moji strance.
--- Vzhledem k problemum na mujwebu tam neni z.o obecni policii v platnem zneni, ale jen nejaka starsi verze(treba tam chybej ty boticky), jen co to daj na mujwebu do poradku, bude tam zakon v aktualnim zneni.---
--- Vzhledem k problemum na mujwebu tam neni z.o obecni policii v platnem zneni, ale jen nejaka starsi verze(treba tam chybej ty boticky), jen co to daj na mujwebu do poradku, bude tam zakon v aktualnim zneni.---