Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
7. 6. 2006 00:33
neregistrovaný "tiborlani"
7. 6. 2006 07:46
neregistrovaný "Mitsi"
7. 6. 2006 10:35
neregistrovaný "Pajda"
7. 6. 2006 11:00
neregistrovaný "oddie"
7. 6. 2006 11:13
neregistrovaný "Pajda"
7. 6. 2006 12:29
neregistrovaný "oddie"
7. 6. 2006 20:59
neregistrovaný "popojížděč"
8. 6. 2006 08:30
neregistrovaný "oddie"
8. 6. 2006 09:20
neregistrovaný "Pajda"
8. 6. 2006 11:57
neregistrovaný "oddie"
neregistrovaný "tiborlani"
7. 6. 2006 00:33
Kúpa auta od súkromnej osoby v Nemecku, .... DPH?????
Ak sa tu niekto nájde kto mi poradí, zaujímalo by ma ako je to s DPH pri kúpe auta od súkromnej osoby, trebars v Nemecku, teda kupnopredajná zmluva overená /spísaná/ u notára, a ako je to presne s DPH, ked auto nema ziadnu Faktúru s DPH, platí sa este nieco niekomu alebo je to uplne to iste ked kúpim auto od niekoho ako u nás? vsade na Fórach pisu o DPH len pri kúpe nového auta a to sa pocíta aj auto staré do 6mesiacov a má najazdené do 6.000km, tu sa DPH vracia kupujúcemu s predajnej ceny a u nás sa podá danové priznanie na zaplatenie DPH 19%, v tomto prípade mi je to jasné, takze by som bol rád keby sa tu nasiel niekto kto má s kúpou od súkromnej osoby skúsenosti a vie v tom chodit, este raz dakujem
Rozbalit vlákno
2
7. 6. 2006 08:37
Re: Kúpa auta od súkromnej osoby v Nemecku, .... DPH?????
DPH se řídí tzv. ŠESTOU SMĚRNICÍ.

Co jsem tak schopen vyčíst, je předmětem této daně pouze vozidlo nové, definované správně zde níže, ve směrnici pak konkrétně Hlava XVI, čl. 28a odst. 2 písm. a) a b) (strana 47).

Ovšem do právníka mám daleko, tak nebrat za slovo a konzultovat s někým erudovanějším.
7. 6. 2006 08:47
Re: Kúpa auta od súkromnej osoby v Nemecku, .... DPH?????
Euroskop.cz:

Dovoz ojetých aut

Pokud si jako fyzická osoba budete chtít pro vlastní potřebu dovézt po vstupu ČR do EU motorové vozidlo (automobil, motocykl atd.) z jiného členského státu EU, budou pro Vás platit následující pravidla:

§ clo z dováženého automobilu platit každopádně nebudete;

§ pokud budete dovážet automobil nový (tj. ne starší než 6 měsíců a mající najeto míň než 6000 km), zakoupíte jej v zemi nákupu bez DPH a tuto daň zaplatíte v ČR po dovozu podle sazby platné v ČR;

§ pokud budete dovážet automobil ojetý (starší 6 měsíců nebo mající najeto víc než 6000km) bude DPH započítána již v pořizovací ceně;

§ přihlásit k provozu bude možné libovolně staré vozidlo, jež je držitelem osvědčení o homologaci ES. Evropská homologace je potvrzení o způsobilosti vozidla k provozu na pozemních komunikacích v zemích EU. Bude-li toto vozidlo ovšem starší osmi let, bude muset projít kontrolou v pověřené zkušebně. Na vozidla, jež nejsou držitelem osvědčení o homologaci ES, se nadále bude vztahovat omezení osmi let stáří vozidla.

§ při registraci nového vozu zaplatíte evidenční poplatek 2500 Kč;

§ při registraci ojetého vozu zaplatíte poplatek, jehož výše bude záviset na emisní normě, kterou bude dovezený vůz splňovat (mělo by být napsáno v technickém průkazu). Rozlišují se čtyři kategorie:

nevyhovující EURO 2 - 20 000 Kč

vyhovující EURO 2 - 4000 Kč

vyhovující EURO 3 - 2000 Kč

vyhovující EURO 4 - 0 Kč

Při dovozu ojetého vozidla ze zahraničí musíte také počítat s jednorázovou částkou 5000Kč na likvidaci vraku - viz článek iHNED.
neregistrovaný "Mitsi"
7. 6. 2006 07:46
Bez nadpisu
Pokud se jedná o "ojetinu" (tedy nikoli auto poprvé registrované před méně než 6 měsíci a s najetými méně než 6 tis. km), pak Ti nikdo nic nevrátí, ale také nikomi nic neplatíš (tedy mám na mysli DPH).

A osobně si myslím, že stejně je tomu v případě "nového vozu" (viz závorka shora), ale koupeného od fyzické osoby, jen se zřejmě dostaneš do obtíží při přihlašování doma, neboť po Tobě budou chtít uhradit domácí DPH, přičemž v zahraničí ji Ty už zpět stěží nedostaneš. Ale tímhle si na 100% jistý nejsem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pajda"
7. 6. 2006 10:35
Tak nevím
Má-li být toto reakce ČR na kritiku, která svého času zazněla z EU ohledně dovozu ojetých aut, tak to nic neřeší.

Jen se zvednou jiné než daňové poplatky, které schramstne nenasytný stát.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "oddie"
7. 6. 2006 11:00
Re: Tak nevím
Stačí se podívat na datum u těch článků z toho euroskopu a ihned - jsou dost těžce neaktuální. Co se týče nových pravidel od 1.7.2006, tak si stačí přečíst onen zákon, nějaká krátká noticka o tom je i na mdcr.cz v novinkách, ale hlavně! bych s nějakými soudy počkal až na prováděcí vyhlášku, protože i v minulosti dokázaly těmi pravidly dost zásadně zahýbat, že... Každopádně bych teď asi žádné auto nekupoval, je to no právě snad ta nejblbější doba, co vůbec může být.
neregistrovaný "Pajda"
7. 6. 2006 11:13
Re: Tak nevím
Na Euroskopu jsem datum přehlédl, to je fakt. Zprávička na webu MDS je už o něco příznivější. TYpově schválené v zahraničí je skoro každé auto, takže by se otevřel prostor pro dovoz vpodstatě všeho. Byla-li by regulace nějakým poplatkem podle plnění emisních předpisů, považoval bych to za relativně rozumné.
neregistrovaný "oddie"
7. 6. 2006 12:29
Re: Tak nevím
Uvidíme, co se z toho vyvrbí. Každopádně bych tomu dal klasicky čas, až se to trochu usadí. Na podzim nebo přes zimu si možná už i něco koupím :-) teďka je to cenová šílenost, co kde vidím...
neregistrovaný "popojížděč"
7. 6. 2006 20:59
Re: Tak nevím
"Nejblbější doba":

navíc se v Německu chystá vyšší MwSt, takže Němci prý začínají ve větší míře obměňovat auta a ta prodávaná obohatí trh. V kombinaci s pádem limitu 8 let to může být silně zajímavé.
neregistrovaný "oddie"
8. 6. 2006 08:30
Re: Tak nevím
Ono s tím pádem 8 letého limitu: zajedno vozit nějaké podstatně starší šlupky stejně nemá cenu, a nadto nevěřím, že by jen tak mýrnixtýrnix šly jednoduše přihlašovat úplně všechny staré šlupky, co kdy venku jezdily. Takže uvidíme, co hezkého nám prováděcí vyhláška přinese (a docela bych i čekal např. něco ve stylu poplatek 20tis za přihlášku něčeho co neplní EuroII apod). Jestli si od toho něco slibuju já, tak že už snad nebude nutné auto, co má od první registrace 8 let a 3 měsíce tahat na zkušebnu, zatímco identické o 4 měsíce mladší se nemuselo... ale že bych se nějak rozhlížel po autech starších než třeba 97, to už tedy fakt ne.

Jinak jsem ještě docela zvědavej, jaký to vyvolá další pokles cen v kategorii těch úplně nejlevnějších vraků, zvláště v souvislosti s připravovanou ekologickou daní u nás.
neregistrovaný "Pajda"
8. 6. 2006 09:20
Bez nadpisu
Pokud by bylo možné za nějaký poplatek (klidně těch 20 000,-) legálně přihlásit něco, co neplní EURO II, tak bych to viděl jako pozitivum. Souhrn poplatků za přihlášení by byl někde na hranici 30 000,- a to by byla rozumná hranice, aby se nevozily nesmyslné auta. Zároveň by to umožnilo zlegalizovat dražší zajímavá auta - potenciální veterány nebo třeba kabriolety a podobně.

Další věc - odpadne při vyhledávání (na netu :-)) takové to konstatování - tohle nejde, to tu mělo být před 2 měsíci.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oddie"
8. 6. 2006 11:57
Re: Re:
Hlavně by odpadla drtivá část "přestaveb" - tedy kšeftování s doklady a prasení aut úředním přerážením čísla. To je věc, které mě se*e vrcholně (sám mám totiž takové auto taky), a je to mj. jeden z nejvýznamnějších důvodů, proč to tu vypadá pomalu jako na smetišti, proč se kšeftuje se samotnými doklady (světové unikum) a proč jsou stará auta nesmyslně předražená. Paradoxně přesně tahle "ochrana" před dovozem a přihlašováním starých aut zde přinesla zásadní zhoršení vozového parku a stavu aut - ale na to už jsem upozorňoval dobře před 5 lety (a nejen já...). Holt ale stalo se, zájmy příslušných zákonodárců prostě byly poněkud jiné, tak to tu teď vypadá takhle. Horší je, že i kdyby se tenhle stav teď od 1.7.2006 změnil na nějaký rozumný (což je např. těch 30t za kompletní přihlášku starého pěkného auta), tak následky dnešního bordelu budeme stejně pociťovat ještě dalších řádných pár let - než ty dnešní paštiky prostě dožijí a nevyplatí se jejich provoz. A čím víc nesmyslů a omezení se bude vymýšlet, tím bude agónie polorozpadlých š120 apod delší... No nic, necháme se překvapit po 1.7, extrémy jsou dnešních 8 let a dost (resp., zkušebna, což je opruz), za což by hrozily pokuty, až do opačného extrému volného dovozu a přihlášce naprosto čehokoliv, což je taky špatně (zvlášť při neexistenci ekol. daně rozlišující emisní třídy, a při mizerné úrovni STK). Tak doufejme, že to bude nějaký rozumně přijatelný kompromis...