Kia zveřejnila první oficiální fotografii kompaktního crossoveru Soul. Vůz, který se objevoval na významných výstavách jako koncept, se ukáže v sériové podobě na podzim v Paříži.
vdaka za info. mne tento soul stale pripada viac ako imidzovka nez ako prakticke male mestske auto. som zvedavy, co sa z neho nakoniec vykluje. batozinovy priestor vyzera byt iba symbolicky - podobne ako Mini, priznana inspiracia konstrukterov. vybava interieru (9! reprakov?) je znovu blizsie k imidzovemu autu. na druhej strane odhadovana cena 10 - 13 000 libier vyzera byt vcelku znesitelna, aj ked cenova bomba to v porovnani s vyslovene praktickym fusionom nebude. kazdopadne to vyzera byt zaujimave mestske vozitko, no je otazne, ci sa nan oplati cakat takmer rok.
Původně to byla omezená luxusní serie pro araby, tam je touareg hoooodně populární. No a prý vznikla po představení na nějakém autosalonu i poptávka v evropě tak ho tu prodávají. Moc jich ale asi jezdit nebude:-)
Řada informací a odkazů je tady [odkaz] , první dojmy z krátké minijízdy jsou např. tady [odkaz] . Na stránkách českého importéra je taky velice slušná oficiální ministránka konceptu [odkaz]
Je prakticky stejně dlouhý jako Fusion nebo H. Matrix, Meriva, Note - necelých 4100. Dělat se bude pouze 2x4, přes koketování se stylem SUV Kia žádnou verzi 4x4 ani nenaznačila. Predsériová výroba v Koreji už běží, na trhy by měl dorazit po Paříži - někdy v roce 2009. Soul byl vyvíjen dlouho a pečlivě, dávno před první prezentací v roce 2006. Kia si je vědomá, že jím vykračuje za rámec své dosavadní bezpečné škatule nekontroverzních laciných aut. Imho se Soul stane otvírákem k nové etapě značky, ve které Kia kromě všeho ostatního bude mít ambice stát se jedním z trendsetterů. Kdyby je neměla, bylo by zbytečné si za drahé peníze najímat za šédesignéra hvězdného Petera Schreyera. Soul má navíc přijetí trhem velmi usnadněné globálním pozitivním účinkováním sourozenců Spectra/Cee'd. Další velký argument je správné načasování - Soul přichází v době prudkého vzrůstu zájmu o malá vozidla do města (nejen v Evropě) - kdo chce něco univerzálnějšího než miniauto nebo malý hatch, tomu Soul nabídne šikovnou alternativu. Proti Fusionu bude mít náskok v kvalitě interiéru a výchozích motorizacích, proti malým MPV v jednoduchosti manipulace. V českých podmínkách bude ale asi nejčastěji porovnávaný s Roomsterem - i když ten je jiná koncepce a navíc o nějakých 10 cm delší. Pro Kiu je prozatím u všech menších modelů oříškem naladění podvozků, vycházejí jí spíš tvrdší a bohužel i s rázy. Jestli se podaří dosáhnout u Soulu naladění srovnatelného (pocitově) třeba s hyundaiským velmi dobře hodnoceným i10, bude to znamenat důležitý pokrok. BTW Kia bude mít silnou prezentaci zakrátko v Birminghamu na Motor Show, údajně včetně důležitého oznámení o jednom z produktů na rok 2009 - takže budou další informace.
ja zase nadechnu kouknu na obrazek a co nevidim. osklivyho yettiho. a ze je yetti uz tak dost osklivej, to je jen malickost. sem fakt zvedavej kdo si tuhle osklivou krabici bude kupovat. to aby nasadili opravdu vynikajici cenu...
Pribrzdi káámo, ideš nato trochu zostra. Neviem o tom, že by som sa do teba navážal. Reagoval som akurát na "argument" o tom ako si niekto kompenzuje svoje mužstvo kúpou silného motora. Ale asi ti IQ nedovolilo tak hlbokú úvahu, neva... 8-s
vypadá to na podobný střevo jako je daniel. jen bych ale řekl, že tenhle klučina už zřejmě má papíry na auto. Typuju ho na mladého tuzéra.... >:-[] s trojkovým Golfem TéDéÍ v looku VR6..... >:-[]
heleď se ty jeden blbečku, to že si nevidíš do huby je jedna věc a to že se tu navážíš o mě pak druhá. My se tady bavíme o autech a ne o tvym mindráku. Ten mi je srdečně ukradenej. Takže se koukej uklidnit a přestaň kolem sebe kopat nohama ty jeden chytrolíne... 8-s:-!
Máš nulové argumenty, podľa toho čo tu píšeš dedukujem, že si v Touaregu ani nesedel... Ergonomiu má VW všeobecne pri všetkých modeloch na vysokej úrovni, Tiptronic radí špičkovo, si proste úpne mimo. Neočierňuj auto len preto, že sa tebe nepáči jeho design... :no::no:
:no::no: chlape, nič proti tebe ale tie dve autá toho až tak veľa spoločného zase nemajú. Tvrdiť že rozdiel je iba v motoroch a podvozku je riadna kravina. Keby bola reč o Hyundai Tuson a KIA Sportage tak sa neozvem ale tot som nevydržal. :no:
To je otázka, kdy. V době před příchodem Q7 byl Touareg s tímto motorem nechutně drahý, pak ceny postupně padaly, momentálně, ve srovnání s ostatními výše zmíněnými je to naopak výhodná nabídka.
Ono je to ještě trochu jinak. Mě vadí teze, které tu propaguje např. Klaudius, že premie dělá stejná auta jako ostatní, jen mají tu "lepší" nálepku, kterou si na trhu za sto let existence jaksi vyseděli, ale, tím, co jsou ti schopna nabídnout, jejich auta ostatní nepřevyšují. To je pitomost, to, že je dnes Mercedes Mercedesem si pouze nevyexistoval, ale tvrdě vybojoval a stále obhajuje. Čili postoj, všechno je to jedno, kvality podobné, viz. Opirus za éčko, to je, co mi vadí. Naopak, ať se dotknu naší debaty, pokud by někdo chtěl nenápadného SUV killera a vzal místo Cayenne Turbo (s image) lidový vůz s dvanáctiválcem, a zaplatil za něj svá tři mega, pak mi takový člověk může říct, že žije ve stylu, image je na nic, jemu bych to věřil. ;-)
Pak ses špatně vyjádřil tou poznámkou o Chivasu a Myslivci. U těch není rozdíl jen v labelu. ;-) Jinak, rozdíl v image chápu, proto říkám, že z hlediska trhu se asi najde málo lidí ochotných dát tři mega za Touareg, když je za podobné peníze stejně výkonné auto se znakem Porsche. ;-)
sakra dinare z čeho mě tu iníš ty jeden demagogu ;-) ?? já přece nepsal nic o špatných vlastnostech Touarega. na rozíl od tebe nemám možnosti projet si prakticky veškerá auta na trhu, ale touarega V10 a Cayena v základu jsem možnost vyzkoušet měl. Obě velice příjemná s ohledem k třídnímu zařazení. jen chi říci že porsche je porsche a touareg jen VW. a v tom je ten hlavní rozdíl...
Pockej ja fakt netvrdim ze je to spatne auto ja proste tvrdim ze z meho subjektivniho pohledu je Touareg na spodku zebricku. XC 90 D5 nemuzu hodnotit zkousel jsem pouze 2,5T. To ze si nekdo koupi Touarega 3,0TDI je jeho vec, a nemuzu mu rict nic proti - jen dle meho subjektivniho nazoru mohl ty penize utratit lip
Podívej, já budu první křičet pokud tu bude někdo tvrdit, image je na nic atd., na co e-klasse, když můžu mít Opirus a ještě půl mega ušetřím. Jenže v tomhle případě jde o stejné auto, různí se jen motory a převodovkami. Kromě Cayenne S jsem jel všemi motorizacemi, podobně Touareg, vyjma toho W12, a větám o průměrných jízdních vlastnostech Touarega na pozadí vět o nejsportovnějším SUV, když je řeč o Cayenne, se můžu je usmívat. Proti marketingu žádný dišputát.
Neřekls jaká verze, ale přesto, pokud budu brát nejprodávanější varianty, dýzlové šestiválce kolem tří litrů, pak charakterem je Touareg nejbližší M-klasse, naladění podvozku, z toho vyplývající jízdní vlastnosti, řízení, převodovka. X5ka je tvrdší, neumí komfort MB ani VW, s ostřejším řízením, a její automat je lepší než u obou zmíněných. Motoricky je to prakticky nastejno (u BMW mám na mysli verzi 3,0d). Po faceliftu Touareg dohání novější auta i v technických vychytávkách, akt. tempomat, nová navigace atd. Design a líbí/nelíbí faktor je věc jiná, z technického hlediska je Touareg plnohodnotným hráčem pořád, určitě více než např. XC90, které nemá pořádný dýzl a jehož jízdní vlastnosti vyhoví opravdu jen relaxační jízdě. ;-)
čoveče pohoršilo. Cayenne je ai ten nejdokonalejší nesmysl zvanej SUV - ale na druhou stranu technicky vyspělé auto. Pohoršuje mě svým doslova hnusným designem. Pro mne jedno z nejohavnějších SUV na trhu. Ale když se někomu líbí... Jinak rovnávat Touarega s Cayenem mi přijde jako srovnávat myslivce s Chivaskou. Po objím se opiješ, jen to opíjení jinak chutná... ;-)
Takze za A nelibi se mi- i kdyz pripoustim ze to je subjektivni. Mam problemy s ergonomii interieru, aut. prevodovka mi prisla dost lina a takova hruba ( neradila extra plynule). jinak aby jsi mi rozumel ja netvrdim ze to je spatne auto - z meho ciste osobniho pohledu jsou pouze M-Klasse, X5, XC90 a RRS lepsi
Snad se to dělá v Bratislavě, ne. Jestli si to někdo u nás koupí, těžko říct, spíš ne, na druhou stranu, takové Cayenne turbo by tě nepohoršilo, a tohle má jen podobný výkon, z jinak pojatého motoru. A mezi námi, jakmile u Cayenne a Touaregu mluvíme o verzi se vzduchovým podvozkem, jde o prakticky totožná auta. Cayenne má jen menší rozsah výškového nastavení, jednotlivé režimy odpružení nastaveny více dotvrda a strmější převod řízení.
V kontextu ostatnich velkych evropskych SUV je dle meho nazoru nejhorsi ( na druhou stranu je fakt ze i nejstarsi). Nevim porad mam nejak zafixovano ze v USA tenhle model taky netrha prodejni zebricky- maji spoustu svych mega SUV a mas tam i evropskou spicku v tomhle segmentu- ale pripoustim neznam cisla
já touarega neoznačil za mizerné SUV. Mě se náhodou tohle auto celkem líbí. Jen si myslím, že ten dvanáctivál je hovadina. Ale jak se říká, každé zboží má své kupce... ;-) a kdyby nemělo, tak už to VW nedělá. Vozí se k nám??
Je to motor pro Američany, přesně v duchu "ty jo dvanáctivál za tuhle cenu?" Na jednu stranu nesmysl, skoro tři mega za VW, na druhou dobrý marketingový tah. S čím nesouhlasím, je hodnocení Touraga jako mizerného SUV. ;-)
anebo černej rapovej opičák se zlatym řetězem kolem krku. případně ochranka ruského oligarchy. tady pak nemusí platit pravidlo malého přirození.... >:-[]
predpokladam, ze by to mal byt konkurent fordovho fusionu. ak to bude naozaj auto vnutorne aj z vonku rozmerovo porovnatelne s fusionom, kia v nom bude dodavat male vykonne benzinaky a nastavi cenovu politiku podobne ako u ceed´u, tak by sa auticko na trhu stratit nemalo. mna ford zaujal prave koncepciou maleho mestskeho auta, vyssia svetla vyska, hranaty dizajn, auto rozmerovo male, no s dostatocnym batozinovym priestorom (ktore z malych aut ma 330 litrov?), preprava predmetov dlhych az 230 cm a pod. no fordova cenova politika je trochu odradzujuca. sto konovy benzinak duratec, plus ESP, metaliza, alarm a defend lock vyjde na pol melona (Skk) a to je teda celkom dost na male auto. KIA by mohla byt v tomto smere privetivejsia, auto vyzera na prvy pohlad interesantne, vie niekto o nejakych dalsich informaciach o nom?
Edit: Tak jsem si zklidnil ego pohledem na stranky VW- dela- ma to 450 koni, 0-100 4,3/5,9, kombinovana 15,7l a urcite to bude idealni mestske vozitko :-!
já myslím že se nedělá. Imho ono se s W12 nedělá ani quasimodo Q7. Takže to byl výplod majitele, který má asi něco malé.... >:-[] a samolepkou pak řeší tenhle mindrák. ;-) Nitro a tenhle bastl mi přijdou tak stejně hnusné.
Velké nadechnutí.. a nic. Říkám si, že jsem to auto už někdo viděl. A taky že jo. Ale nějak se to všchno pomíchalo. Předek jako nové CRV, "A" sloupek jako nová Fabie, boční blinkri Range Rover, zadek Roomster. Prostě to tak vidím. Takže nakonec zůstalo jen u toho nadechnutí..
Musis pripustit ze tohle je jeste ale horsi. BTW: Nevis on se dala Touareg s W12- vcera mne jeden modry s timhle napisem vymetl a ja ted jsem v rozpacich jestli to byl samolepkar nebo ne 8-s
Tak teda pitbule, v tomhle se rozhodně neshodnem. Mě tohle auto přijde hrozný. Nevím co se to poslední dobou vyskytlo za módu strkat na auta ten úděsně hranatej A sloupek. Nevím proč ale evokuje to ve mě vzpomínky na dětství - žigulíci, škodylaci a varťasy. Bohužel na téhle vlně se svezla i škodovka se svými designovými bastly v podobě Fábie a Roomstera. A bohužel mám ten pocit, že velice podobně bude vypadatsněžnej muž, neboli tak dlouho slibovaný Yetti. Jinak cos říakl na včerejší výkon Daniela?? Já mylel že se dnes ráno zeseru smíchy když jsem to čet... >:D >:D >:-[]