Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

50 komentářů

Přátelé, kolik máte na motoru VW 1,9 TDI 96KW najeto? S jakými zkušenostmi?
v 250 000km výměna turba a vstřikovačů... Moc bolestná záležitost..
Na Seat Ibiza najeto 195.000km a bez absolutních problémů s průměrnou spotřebou 4,6 l/100km 😊
alexxey.a: kolko ta to presnejsie bolelo ?....ono je pekne ze turbop odide po 250 000km, najlepsie je na tom ze auto ma v skutocnosti 250 000km a v bazare ( alebo aj ina osoba ) Vam ho preda so 100 000km :roll: :x
Vstřikovače u dnešních turbodieselů mají životnost /ve smyslu "zachování původní funkčnosti"/ max. 150 tis. km, poté vyžadují přinejmenším zásadní repasi.
Mitsi, to tedy znamená, že budu muset zanedlouho investovat do "repase"? Co to obnáší? Můj táta s Oct. 1.9 TDI 81 KW nalítal 250 tis., jediná oprava byla váha vzduchu. Co riskuji pokud budu jezdit třeba do těch 250 tis. bez "repase"?

A jinak obecně k tématu diskuze - mám dlouhodobou průměrnou spotřebu 5.9 l/100km.
Tommy100
Nesmysl,my služební octavie TDI měníme minimálně kolem najetých 200000km,pár máme i těch,které mají kolem 300000km a jezdí bez problémů bez repase :?
Tommy: já bych nepsal "nesmysl", podle mě je Mitsi jeden z mála lidí tady na fóru, kteří autům opravdu rozumějí a já osobně bych na jeho rady dal 😉
Už to zase blbne :x
To, ze je neco jeste schopno pohybu vlastni motorickou silou, vubec nemusi znamenat, ze je to take v poradku, resp. ze se tomu nezkracuje zivotnost vice, nez je nutne. On takovy "horsi" vstrikovac muze znamenat treba propaleny pist a kdyz upadne jeho "dno", tak treba i totalku motoru (zazil jsem na vlastni kuzi, kdyz za teto situace volny pistni cep na konci pistem jiz nevedene ojnice rozmlatil valec zevnitr).

A repase vstrikovace? Vymena trysky, pruzin, tesneni atd. Zatim se to ovsem dela malokde, takze stale spise kompletni vymena, u PD samozrejme min. za 50 tis. Kc.
toto netusim. ale kdyz sme u toho tak kamarad ma OI 1,9 TDI 81 KW najeto 150 000 a jezdi prumernou za 5,3 a kdyz chce tak i za 4,7 ! neuveritelny...
Nizka spotreba neni garanci treba jiz blizke smrti. Ostatne ne nadarmo se jiz po desetileti traduje, ze auto jezdi nejlepe prave tesne pred smrti... >😁
Avatar - janodespota
janodespota
To plati hlavne o benzinovych alfach, ked maju domrdanu vahu vzduchu a jazdia na chudobnu zmes 😊))
mitsi nestras!!! ja prave na mojom coupe poslednych par tisic km pozorujem akesi neumerne zlepsenie! 😄 maximalka stale vacsie, zrychlenie tiez, do otaciek to ide ako motorka.....hm, zeby som zacal zhanat novy motor?
Ja jsem to nevymyslel, ja pouze cituji... >😁
jak se to projeví, jede to ještě?
matuS
Mitsi, prepac, ale prehanas. Naco si kazis svoju reputaciu?

Nikto urcite nespochybnuje, ze cim ma motor viac km, tym je nachylnejsi na poruchu, hlavne ked ho niekto krmi naftou z "JZD"

Keby sa mal kazdy tdi nad 150tis rozsypat, tak ver tomu, ze v CR/SR by zmizlo 80% skodoviek/vw, detto zapadne krajiny.
matuS: "Svěřte své starosti odborníkům!" (opět jedna z citací)

A teď můj vlastní "výtvor": "Je až s podivem, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!"

Tady si totiž dodnes všichni myslí, že benziňák nad 100 tis. km je dobrý tak akorát ke shození se skály, zatímco diesel je ještě v záběhu. Jenže doba Mercedesů "piáno" už jaksi dávno pominula!!!
matuS
A teď můj vlastní "výtvor": "Je až s podivem, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!"

ako neviem co to s tym ma.

Jasne ze auto s 250kkm je uz pekne olietane, ale v CR a SR ich jazdi mraky. Ano, niektore cmudia (hlavne tie so super tuningom), ale drviva vacsina sa sprava uplne standartne. Mozno ma uz motor tlaky iba na 90%, mozno turbo fuka iba na 80%, ale som presdvedceny, ze tie koncernove motory ten predpisany vykon zvladnu. Uz len preto, ze vacsina z nich ma vyssi skutocny vykon, ako je uvedeny v papieroch. (ked je motor po zabehu)

Kazdopadne, mierny ubytok vykonu nebude ani rozumny clovek kompenzovat repasom suciastok za 50 a viac tisic kc.

Takze ja opakujem, ze keby sa kazdemu tdi mal robit repas po 160 ci 200tis km, tak tie auta nejazdia, lebo nikto by do toho tolko neinvestoval.

Takze povazujem to za prehnane tvrdenie.

Tady si totiž dodnes všichni myslí, že benziňák nad 100 tis. km je dobrý tak akorát ke shození se skály, zatímco diesel je ještě v záběhu. Jenže doba Mercedesů "piáno" už jaksi dávno pominula!!!

opat prehanas. necitam sice vsetky diskusie, ale drviva vacsina ludi vie, ze samotny motor dnes auto prezije. A je jedno, ci je to naftak, alebo benzinak.
Tak zrovna včera jsem měl s kolegy debatu na toto téma u stolu při obědě, tudíž musím trvat na svém! Krom toho, většina z nich si rovněž myslí, že dieselový motor je v podstatě bezúdržbový, protože u benzinového musíš pravidelně měnit svíčky...!!! A takhle bych mohl pokračovat.

Ale proč? Ty máš určité zkušenosti, já zas zcela opačné. Možná je tomu tak proto, že právě na mě sa pak ti moji kolegové obracejí s prosbou o radu či přímo pomoc v případě nějakých zásadnějších problémů (ty "drobné" oni neřeší, jelikož je vůbec nevnímají), které hrozí odsátím řádné "kulaté" sumičky z rodinného účtu. A když jim připomínám, že jsem jim už dávno říkal, že nejpozději tehdy a tehdy měli s autem z hlediska údržby udělat to a to, tak se tváří, jako kdyby tehdy byli duchem zcela nepřítomní.
pěkná diskuse :shock: , doufám, že svoje zkušenosti napíšou majitelé aut s tímhle motorem (VW1,9TDI/96KW).
Fabia RS 1,9TDi PD 96kW - 70tis ruplo turbo a lopatka z něj vlítla do válce a poškodila ho = výměna motoru (šlo to na záruku a nebýt známého byl by problém).

Spotřeba do té doby kolem 6ti litrů....občas i 7 podle stylu jízdy.

Motor měl pravidelný servis a poměrně solidní zacházení (zahřívání, dochlazování, nevytáčení do červena atd....)

Jinak co sem se tak dozvěděl, tak u vstřikovačů (Bosh mám pocit) právě tato firma DOPORUČUJE jejich pravidelný cleaning po 80 000km (tzn, vytáhnout, rozebrat atd...docela jebačka) a výmenu po 160ti...ale žádný prodejce vám to neřekne a taky neudělá...

Turba na tyto motory se vyrábí v Rumunsku, což možná může ovlivnit jejich kvalitu....

Jinak je to dobrý motor se slušným výkonem a supr spotřebou...
zapoměl jsem napsat že byla IBIZA kupovaná nová. [odkaz]
na passate po 60 000 km vymena vahy vzduchu ale to je asi spotrebny material na predchadzajucej octavii 1,9 tdi 81 kW sme behom 320 000 km vymenili 3 pricom jedna vyhorela aj s krytom na baterku a vzduchovym filtrom. inak v pohode spotreba 6-6,5l.
Pokud je mi známo, tak TDI 81kW měla ještě rotační vstřikovací čerpadlo, což bylo ve srovnání s PD již z podstaty věci nesrovnatelně jednodušší řešení - to abychom srovnávali srovnatelné.

Přitom můj kamarád na stejném voze neměl za 160 tis. km v podstatě (kromě brzd) žádný problém (i váhu vzduchu má ještě původní), přičemž mému bývalému šéfovi se na zhruba stejné kilometráži vysypalo prakticky všechno, něco i opakovaně (váha 4x, turbo 2x, chcípací klapka 2x), spojka, převodovka atd. atd., takže to auto za dobu cca 4 let, kdy ho používal, zaplatil na opravách ještě jednou...
Motor vydrží bez ztráty výkonu mnoho, jsou známy případy nájezdu kolem 0,5 mil km a bez potíží v lastního motoru. Otázkou jinou je příslušenství. Skutečně repase vstřikovačů je nutná kolem 150 - 200 tis km. Nejde o to že by nefungovaly, ale unaví se uvnitř pružiny a sleneoidy. Opravu provádí buď značkové servisy výměnou nebo Disel servisy opravou za repasované v ceně kolem 15 - 20 tis Kč za 4 ks. Pokud se používá kvalitní palivo a je pravidelně měněn filtr paliva životnost se prodlouží až k těm 200 000 km. Další problém je turbo. Někdy mu stačí 50 000 jindy bez problémů půl mega a točí stále bez problémů. Důležité je nechat po plném výkonu zchladit volnoběhem a dodržovat výměny oleje za předepsaný. Osobně jsem měl Lancii Dedru kterou jsem prodával ve 250 000 Km a turbo i vstřikovače zcela bez problémů původní bez servisu . Viděl jsem Lancii Themu 2,5 Td která měla najeto 750 000 na tacho a stále bez spotřeby oleje jezdila a v zimě startovala. Životnost motoru je velmi individuelní tak jako u všeho. V zásadě lze říci že disel má z důvodu nižších otáček a robustnější konstrukce vyšší životnost než benzín, ale dnes se již i u benzínů životnot prodlužuje kolem 350 000 - 400 000. Již to není stará Škoda které po 60 000 začalá žrát olej a v 80 000 se to muselo zrepasovat. Proto neměj z dislu strach, opravy nejsou dnes již tak náročné, a hlavně kdo by to měl do nějakých 200 000 km. Auto je dobře po 3 - 5 letech vyměnit za nové. Pak již jsou to starosti a když již jeho cena jako jetého je tak nízká tak za to snížení musí nový majitel něco získat.
tak nějak si to představuju taky, že mi auto (Superb 1,9tdi) vydrží co nejdýl a že nebudu muset kupovat nový.. zatím mám najeto cca 120 tis, a jediná vada, kterou jsem na autě zjistil je to, že osřikovače světel žerou strašně moc vody... 😁
No myslím, že jsi to vystihl přesně. Služební Oktávka Mk1 TDI 96 kw, najeto cca 230000 km, samozřejmě odešlo turbo, o váze vzduchu ani nemluvím, 2x měněná. Je to jak ,,pravíš", turbodiesel je nejlepší střelit tak maximálně kolem 200tkm, pak se opravdu začíná *. Je třeba brát v potaz, že přeplňování u dieselu je super věc, ale jak se pokazí turbo nebo je třeba vyměnit vstřikovače, je moc zle. 😊
Avatar - prekladys
prekladys
ono se ukazuje jedno: diesely jsou dnes materiálově na hranici výkonnosti – respektive, není technologie, která by v reálných cenách dodala trvanlivé materiály pro příslušenství motoru, aby sneslo to obrovské tlakové a tím teplotní zatížení po stejnou dobu, jako vlastní motor.

problémem všech motorů je dnes elektronika, problémem nafty navíc, že se sere příslušenství, které benzín nemá. ano, dejte mi peníze, které se investovaly do vývoje dieslu v posledních dvou dekádách a udělám vám z benzínu stejně náročný zázrak, který navíc nabídne o polovinu vyšší výkon než všechna CRDI (a stejné potíže). že to jde, dokázal v poslední době VW se svým turbokompresorem 1,4
Ted
panove... najet 200 000km a byt nucen investovat 15-20t do vstriku opravdu nepovazuju za tragedii. vaha vzduchu za 3500 mi taky neprijde jako traga. samozrejme je to pakarna pro nekoho, kdo to auto koupil s 200 000km. na druhou stranu vim o TDI bez PD, ktery nemenili ani vahu ani vstriky a maj 350 000km
Ja vlastnim TDI bez PD (81kW) a vaha vzduchu v * po cca 80tkm.
Ted
to je mi lito.... ale 3500 neni rana, ne?

aspon se o ni budes lip starat, menit vzduchovej filtr, udrzovat cisty sani a snazit se vyhybat prasnymu prostredi nebo vysokym otackam a vykonu v prachu, stejne jako jizde blizko za autem pred tebou v desti, kdy ti vsechna ta voda zvedla ze silnice zasira sani 😉

vahy vzduchu bosh jsou ale ve spouste aut a to nejen naftovych, takze si nemysli, ze stejnej problem bys nemel jinde
Na tomhle není pravdy ani trochu! Váhy vzduchu od Boshe v TDI odcházejí proto, že jsou špatné konstrukce, což jen málo souvisí s tím, v jakých podmínkách to které auto jezdí. Kromě toho dále silně závisí na tom, jakou roli vůbec hraje váha vzduchu v množině údajů, které sbírá a zpracovává ŘJ - jinými slovy: motory některých výrobců jezdí v pohodě a bez problémů dál i s těmi podělanými bošáckými vahami. A pak jsou samozřejmě vozy, kde si váhy vzduhu všímat nemusíš, protože tam buď vůbec není, nebo je tak spolehlivá, že nikdy neodchází.

K ceně: Plná cena váhy vzduchu pro TDI od Boshe s výměnou v servisu a zárukou je cca 12,5 tis. Kč, repasovaná bez montážní práce stojí těch 3,5 k a kradená od Poláků nějakých 2,7 k. To jen, abychom věděli, o jakých penězích to je.
Suhlasim s Mitsi. V rodine odisla vaha aj na Ochcavke 1,8 benzin bez turba (tiez nejak po 80tkm) ! Nepocul som, zeby sa to sralo u japoncov. Este poznam osobne chlapika, ktoremu to odislo na MB A170CDI.

S tou cenou je to naozaj tak. Orig BOSCH vaha nova stoji 270 Euro. Vzduchovy filter menim kazdych 15tkm s olejom. A teda vobec nejazdim za traktorom po poli. Najviac nemecke dialnice.
Ted
no vidis presto jsou lide kterym opakovane vydrzi 200000 bez problemu. spatne konstrukce jsou, hitachi se nesere...

ale k jejich odchodu dojde po zapeceni spiny do snimaci plosky. a ta spina se tam musi dostat a cim vic ji jde do sani, tim hur...😉

a opet je to jen dukaz, ze odchazeji naprosto vsude, kde jsou pouzity, nejen u TDI, ze?
huml76: Ale už opravdu plácáš! Znovu opakuji, že ty váhy vzchudu od Boshe odcházejí proto, že pracují na úplně jiném konstrukčním principu, než naprostá většina ostatních. Čili jsou "špatné" (ve smyslu, že nemají základní předpoklady pro dlouhověkost) z principu, o čemž ostatně svědčí fakt, že se jedná o nejporuchovější díl na těchto vozech. A to, že někomu zcela výjimečně vydržela těch 200 tis. km ještě neznamená, že je to tím, že "o svůj vůz řádně pečoval".
Ted
placam? co konkretne chces napadnout?? nedavno tu byl borec, co mel postupne dva sluzebni passaty, oba 200 000km a vaha nemenena ani na jednom. muj otec ma octavii I 150 000km a auto lita jak zbesily. ze vaze od boshe vadi zejmena necistoty na snimaci ktere se tam zapekaji je fakt. takze asi taky zalezi na tom, zda se k nim ta spina dostane ci ne 😉
huml76: Asi proto (tedy údajně kvůli oné špatné údržbě, resp. špíně v sání) váhy do Bosche odcházejí a ty ostatní ne, jinými slovy, na údržbu vozidel s vahami od Bosche lidi převážně kašlou a ty ostatní vzorně pečují ... 😜

spitfire: Možná se budeš divit, ale porucha váhy není ani v případě TDI od VW "zneprovozňujícím" faktorem. Ostatně jsem s takovým autem ujel 2x800 km. Mělo najeto 120 tis. km a váha byla "už jednou měněná" či (pokud se Ti takto líbí více) byla měněná "zatím pouze jednou"...

P.S.: A spotřebu podle PP jsem měl 4,6 , tj. (podle některých) to auto muselo být naprosto OK!
spitfire
to Mitsi: Já se nedivím skoro ničemu. Jenom mám někdy pocit, že mám asi nějké jiné TDI, než to z principu naprosto nemožné, o kterém se tady občas píše >😁
spitfire
Mám na tebe jeden dotaz. Celkem konzistentně tady tvrdíš, že váhy vzduchu od Bosche a vstřikování PD od VW představují c principu chybnou konstrukci. Nechci se s tebou hádat, na takovou diskusi nemám dostatečné technické znalosti. Jenom nechápu jednu věc. Bosch i VW jsou firmy, které dlouho a úspěšně působí na automobilovém trhu a tudíž by se dalo přepokládat, že si mohou najmout slušné konstruktéry. Tím nechci tvrdit, že všechno, co VW pustí do světa je nějaká modla, ale že by zaplavoval svět vadnými konstrukcemi? Když se tak člověk občas projede po Evropě, tak těch PDček potká sakra hodně a většinou se (aspoň na první pohled) těší pevnému zdraví. Chápu, že když se to nesere zrovna mně, tak to může být náhoda, ale nemám pocit, že by byly plné krajnice chcíplých TDI s PD a komponentami od Bosche....
Mitsi ma pravdu...

Ta konstrukce vahy od Bosche je i nekde popsana na netu vcetne duvodu, proc se to sere.

Hledat se mi to nechce...

Nicmene mam v aute taky vahu od Bosche.... vydrzela celych 40000km >😁

PS: Smeju se az ted... po roce

Jinak jeste bych upozornil, ze sam Bosch doporucuje po urcitych km taky kontrolu/vymenu lambda sond 😉
Ted
vim, ze to nebylo na me, presto musim potvrdit ze vahy vzdychu jsou od boshe spatny, protoze hitachi fakt problem nema. nicmene casto vydrzi s klidem 200 i 350tkm a pak se koupi repasovana za 3500. i kdyz nekomu vydrzi jen 70 tkm neni cena repasnuty nijak drasticka. jedinej problem vidim v tom, ze se to projevuje postupne. takze ano, jde to udelat lepe, ale asi taky za vic penez... jinak by samozrejme brali vsichni u hitachi 😉
Ted
umis cist??? ja hajim vahu od boshe?? ja jen tvrdim, ze vaze od boshe, tak je je kostruovana vadi necistoty... to neznamena, ze auta s vahou od hitachi maj lepsi udrzbu, ze? :idea:
huml76: Dobře, zkusím to jinak. Vezmi čistý bílý papírový kapesníček, smoč ho nejlépe v izopropylalkoholu (nebo v jakémkoli jiném druhu alkoholu), přejeď jím jakoukoli vnitřní plochu sacího traktu mezi filtrem a hrdlem sání motoru u jakéhokoli fungl nového vozu, zkontroluj "výsledek", a pak udělej totéž u vozu, který má najeto tak 30 tis. km, má v absolutním pořádku filtr a absolutně těsný sací trakt. Budeš se divit, ale ten kapesník už nezůstane úplně čistý, jako tomu bylo u funglovky.

A o tohle tu celou dobu jde!!! I to minimum nečistot, které tam je, vahám od Bosche vadí, zatímco těm "jiným" vůbec ne!

P.S.: A už na to s.ru, neboť kdo nechce, nepochopí...
Prispejem aj ja jednou radou. Tiez nam na motore 1.9 Jtd odisla vaha, no ku podivu ju nebolo potrebne vymenit iba vycistit a funguje dalej. Ako mitsi hovoril bol na nej prach. Neviem sice ako je to mozne ked je tam filter a vsetko dobre tesni, ale bol.
Ted
to sice nehovoril mitsi, ale i tak diky 😉
huml76 tak potom prepac, necital som celu diskusiu. Odporucali by ste tu vahu vzduchu z casu na cas vybrat a vycistit? Mohlo by to predlzit jej zivotnost?
Ted
zkusils to jinak, presto nechapu, proc nechapes, ze cim vic necistot nasajes tim hur?? rychla jizda na dalnici za deste blizko za autem je klasickej priklad... svinstva rozpusteny ve vodni mlze se dostanou az k filtru ten navlhne tim svinstvem, po vyschnuti se ty svinstva uvolni, pricemz se skz dostanou i veci, ktery normalne ne... vadi-li vaze svinstvo, je treba se mu vyhybat. a ze situace neni tak strasna vyplyva ze zkusenosti mnoha majitelu neb vahy od boshe jsou v obrovskem mnozstvi aut a zdaleka ne jen ve VW a zdaleka ne jen v nafte...coz vime vsichni...
Mám fabii rs chip - před třemi dny ve 230km na D1 mi malinko cvaklo v motoru a začaly šlehat dvoumetrovy plameny z vyfuku samozřejmně po cele dálnici cca 300metru husty neviditelny dym, samosebou i strach že uhořím v autě, nikomu to nepřeju... reaguju na komentaře opotřebení turba...

Turbo je hlavně hodně náchilne na přehřátí, na nekvalitní olej nebo málo oleje take si dávejte pozor na olej v Inercooleru, pokuk ho otevřete a najdete tam hodně oleje je to znamka toho že je čas jit na repas s turbem
Čičo
Ja by som k tomu asi len toľko - 230, chip, podľa toho si viem predstaviť aj ostatné správanie k autu a ostatným, takže: TAK TI TREBA!

Inak ako vieš, že ten dym bol hustý keď bol neviditeľný? 😄