Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

45 komentářů

Co je to marketingový dríst? :shock:

Moje zkušenost s nimi je,že TDI, a je jedno jestli s rotačním čerpadlem nebo PD systém, jsou hlučnější a hospodárnější, všechny common raily přesně naopak.Tolik je realita.Myšleno pro stejný objem a třídu vozu.

Co pořád všichni mají s marketinkem u aut? To jej všichni studují,nebo co?

Výrobci si přece svůj výrobek nikdy nezkritizují a vždy pochválí,což je logické,to neřešme... 😉

Pak zbývají jedině novináři,jestli to co píší je skutečně tak,ale tam bych namísto slova marketink použil slovo korupce.

Píše se dle pravidel pravopisu s "k" i "g", ale vyslovuje "g" 😉
Jozef0351
Myslím že TDI, TDCI, HDI, JTD a spol. si nemajú čo vyčítať. Skúšal som viaceré a napriek marketingovým drístom je každý jeden po strednú triedu traktor. Môžem porovnávať lebo som niečo odjazdil na Zetore 7211, to bola paráda >😁 Vo vyššej neviem. Náchylný na údržbu je každý jeden turbodiesel akurát že každý ma problém s niečim iným. Dvôvod prečo VW prechádza na common rail asi nebude hluk ( doteraz to majiteľom VW nevadilo, navyše naozaj som v praxi nepočul zásadný rozdiel oproti CR ) ale emisie. Čo sa týka toho Mondea tak aspoň podľa diskusie na tomto fóre je to TDCI fakt veľká lotéria.
Tak trosku vody na mlynek. Pokial viem tak aj VW robi TDI s komon railem. Najprv som to pocul v telke pri nastupe oktavky II a potom aj videl na vlastne oci. Tak zeby tento system bol zly?

Pri kazdom ojazdenom aute sa kupa rovna loterii, aj ked znami ma teoriu, ze nema cas na muchy co maju nove auta a tak kupuje zasadne len ojazdene. Hadam by som sa vyhol autu ktore ma dost rokov a malo km najazdenych. jedno take som dostal, a stale bola nejaka malickost co ma stvala. Zhodou okolnosti VW a v benzine. Laguna alebo Mondeo?? Najprv skus co ti je srdcu blizsie a hlavne si to auto poriadne preklepni. Technicky stav nadovsetko.
Ferin: Jaguar a Land Rover ne, V6 2,7 je vývoj Fordu a bere jej Peuget (407 Coupé, 607) a Citroen (C6) (jestli se nemýlím)
Ted
nehodnotim novou generaci HDI, neb jsem nemel tu cest, bavili jsme se o minule. starsi generaci HDI vcetne ttoho co mas v aute bych misto TDI nechtel a to ani misto TDI PD. stejne tak ne misto JTD, nafty od hondy a nafty od BMW. starsi HDI se muze porovnavat s korejskou konkurenci a motorem v lexusu IS220 a to fakt poklona neni. tot muj nazor.

drzim palce se snehem, cus
Huml76: Jenom eště takovou poznámečku na okraj (bez jakýchkoliv osobních útoků). Motorama HDi vyvynutýma PSA (i když třeba pod jiným označením) vybavují přinejmenším některý svý modely tyto automobilky: Peugeot, Citroën, Ford, Volvo, Mazda, Jaguar, Land Rover, Fiat, Lancia, BMW (Mini), Mitsubishi. Jestli si myslíš, že si dobrovolně osazují svý vozy (včetně tebou tolik oblíbených japonců) nejšitóznějšíma motorama na trhu, tak ... si to klidně mysli dál. Mně je to jedno. Jinak končím, mizím v dál, tak se tu mějte pěkně a držte mi palce, ať napadne sníh. Čus bus. 😄
ja by najradsej bral japonca, lenze kombi v danej cene moc na vyber nie je a co je, tak to generacia ako mam primeru, pripadne stary avensis, mazda 626, co maju obaja uz nastupcov, kdezto laguna a mondeo je uz ina generacia. A novy avensis ci mazda 6 je pridraha
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Trochu jsem to tu pročetl a budu muset také přidat něco do mlýna.

Ne, že bych se chtěl zastávat Mondea, ale s jedním jsem jezdil (2.0 TDCI). Kromě výměny vstřikovačů (což bylo ale s ohledem na rok výroby auta normální) a výměny zadní kotoučové brzdy (Bosch) to auto bylo v pohodě. Ve srovnání s ním, byl test Toyoty Avensis na 100 000 km od AutoTipu "horor".

Byl tu zmiňován i Peugeot 307 jako vrchol nespolehlivosti. Hmm, moje sestra ho má a v servisu ji neznají. Auto jezdí v pohodě. Moje teta ho má taky a také je auto v pohodě.

Chtěl jsem tím jenom říct, že nic se nedá zobecnit a už vůbec ne u ojetin. Ikdyž si člověk koupí údajného krále spolehlivosti Toyotu, může strávit v servisu hezkou řádku dní. Je zajímavé, že ve 100 000 testech AutBildu se Toyoty moc vysoko neumístily (na rozdíl od Fordu a Mazdy).

Pokud Mondeo, tak v benzínu.
Mrkni na Nissan Primera P12, rok 2002-2003.
Ted
Fuky😒br />
automechanik nejsem, a rad bych vedel ktere konkretni tvzeni chces napadnout??

1)bavime se tady o ojetem aute

2)kolega ma starou primeru, ktera je rozhodne mnohem spolehlivejsim vozem nez mondeo. pokud to nevis, je mi te lito

3) uvedl jsem, ze mondeo bych v benzinu rozhodne preferoval pred jakoukoli lagunou

4) to ze doporucuji japonce znamena v mem pripade zejmena toyotu a hondu, protoze jak ti Mitsi rad potvrdi, mitsubishi je trosku nachylny na servis a dily jsou, minimalne v CR mnohem drazsi nez konkurence

5)myslim, ze me tady krome tebe nikdo :idea: nepodezriva, ze bych nevedel o spolupraci nissanu a renaultu, fordu a mazdy apod... proto zrovna tyto japonske vyrobce nemusim, ale presto bych radsi mazdu z japonska nez ford

takze opravdu netusim, jakou konkretni pripominku mas...
Dovolil bych si připodotknout, že Toyota rozhodně není posledním "samostatným" Japoncem, neboť MMC, tj. Mitsubishi, je už nějakou dobu opět (konečně!) samostatnou značkou.

Kromě toho, za čistokrevného Japonce já osobně považuji výhradně vůz japonské značky VYROBENÝ V JAPONSKU, v kterémžto ohledu Toyota zejména na evropském trhu zrovna nevyniká.
Sorry huml76, ale už jsem to nevydržel, určitě jsi automechanik s dlouholetou praxí a rukama Ti prošlo tisíce aut různých značek, že tomu tak rozumíš.

Prozraď mi tedy co konkrétně se kazí na benzínovém Mondeu více oproti Nissanu a dělá to z něj podle Tebe "menší držák".

Mimochodem Nissan byl držák, ale již několik let to není jako dřív. Zkrátka už je to RenaultNissan a v žádném případě to není čistokrevná japonská značka.

A co japonec Mazda? Taky celkem slušně spolupracuje s Fordem. Pokud vím, tak geniální podvozek Focusu se u nás proháněl ještě před samotným Focusem právě v Mazdě. A co benzínové motory? Dost těch z Fordu najdeme v Mazdě a naopak.

Jestli jsi si nevšiml, tak žiješ v době globalizace a technologie všech zemí se navzájem míchají, samozřejmě i v automobilech.

Pokud vím tak na trhu zůstal jediný "čistokrevný" japonec, o kterém stojí za to mluvit a to Toyota. Zanedlouho se dostane v žebříčku automobilek na pozici číslo jedna. A jestli se Ford a GM nevzpamatují půjdou dále dolů. Taky si myslím, že s tímto žebříčkem brzy slušně zamávají další asijské značky, které byli dříve technicky zaostalé, ale nyní už to také není co dřív a začínají být konkurencí.

Jinak benzín Mondeo versus Laguna, tak já bych si vybral Mondeo. Jinak co se týče ojetého auta vždy je to sázka do loterie a auto se může kazit ať je to sebevětší "držák", pokud na auto nedá prodejce záruku. Nafta? Děkuji nechci, to si dám raději do auta LPG 😉
clostreman: dCi u Renaulta je common rail, který se u PSA označuje jako HDI,takže jsou to stejné principy, pokud se zůstane u pojmů a principů funkce. U MB zase CDI, Fiat,Alfa JTD...nemá smysl v tom pokračovat. Myslím, že Mondeo r.v.2003 se i s comm.railem určitě vyrábělo a ozančení je TDCI, viz. diskuse o Mondeu.
Ted
rozhodne necekej, ze mondeo je drzak jako primera. kdyz primeru nechces s 240 000, tezko budes chtit mondeo s 300 000. nicmene nafte se opravdu vyhni a jdi do benzinu. rozhodne je ale rozumnejsi poohlidnout se po japonskym aute 😉

muj spor s Ferinem je o tom, ze lidi, ktery nedokazou priznat problemy svych vlastnich aut a placaj nesmysly, by proste nemeli delat chytraky a radit ostatnim 😉
vidim pani, ze sme od mojich typov a to mondeo vs laguna presli na spor TDI a HDI, co ani jedno z nich nema...😊))rocnik o ktorom uvazujem je 2003, najazdenych do 100 000km a chcel by som ho vyuzivat do takych 250-300tis km. Teraz mam Primeru 1,6,ta je bez poruch celych 240tis km a spotrebu ma 6,5l/100km..chcel by som pri podobnej spotrebe velky a bezpecny kombik a v tej cene vychadzaju tie dva modely
Tak jo. Máš samozřejmě pravdu. Příjemný blití.
Ted
no, ono kdyz srovnas ten prumer s prumerem octavie, tak aby ses sel pri pohledu na pazouta vyblit...

osobne je mi octavie volna, vim, ze moje bmw ma svy mouchy a klidne to priznam, ale cokoli je v porovnani s P307 etalon spolehlivosti
huml76: "motor asi moc zmen nepobral"??!?? Tak to je "hlod" týdne! Ty seš teda fakt odborník!! Motory sou úplně nový.

Jinak, i ten tebou tolik opěvovanej článek (když už se tedy chceš bavit o ojetinách) zařadil onu starou nevychytanou verzi spolehlivostí mezi "průměr" (tedy mezi většinu ostatních), takže není potřeba dramatizovat.
Ted
o muj zaludek se neboj 😄 jen dostala na frak posledni zbyvajici vyhoda HDi oproti TDI - kultivovanost. ty mas softwarovy problemy mozna uz vyresenyostatni ale zustavaji a jezdi s nimi stotisice aut se starsim datem vyroby. motor asi moc zmen nepobral a problemy v clanku uvadene se tykaji prave lidi, kteri si kupuji ojete auto. takze jak rikam, pokud muzes lidem, kteri tu zadaji o pomoc doporucit takovy auto, tak si o tobe myslim svy :roll:
Alééé, tou sou mi novinky. >😁 Asi těžko. A přečti si ten článek pořádně. Jedná se o verze před faceliftem, motory sou už dávno jiný a softwarový problémy, jak se tam můžeš dočíst, rovněž vyřešeny. 😉

PS: Jinak nechápu, proč ti to tak hrozně leží v žaludku. Bacha na vředy. 😉
Ted
hdi 66kw mas ve svem strepu 😉 a ty veci se tykaji P307 obecne. nicmene, proc nejsem prekvapenej, ze to neberes....
Opravdu aktuální článek!! >😁 Se starou řadou motorů.
Ted
ferin: pokud si za 320000 nekdo chce koupit starej model laguny, tak je asi magor... takze tu mluvime doufam o novym. a jen pro ilustraci uvadim recenzi P307, zejmena ferinuv kultivovany motor HDI 66kw, se kterym jezdi a ktery doporucuje a celkova spolehlivost vozu je myslim na povazenou. takove zavady, ktere bud nejdou odstranit, nebo to stoji spoustu penez a nebo jen obtezuji typu kazdou chvilku nejaka prkotina, jsou ty nejhorsi... clovek aby se prestehoval bliz k servisu... hezke cteni.

[odkaz]
Já radši benzín, ale TDI mě v Octaviích, VW a Audi nijak neuráží. Ten zvuk není nijak strašnej. Jsou to novinářský bláboly. A zemědělec opravdu nejsem 😉
U zemědělců bych tomu věřil. >😁
Trochu odbočím ta debata se týkala P307 a OII a tam opravdu není co řešit.

Jinak se tady pořád řeší kultivovanost motorů TDI. Znám lidi, který nedají na TDI dopustit a žádný chrochtání jim nevadí, ba naopak.
Aha. Takže rači věř každé blbosti. Však to taky všechy dost pobavilo. >😁 Kromě toho se jednalo o ojetinu se starým typem motoru. Jinak ten motor velice dobře zabírá už kolem 1500 (i u těžkýho kombíku), tak tady přestaň plácat blbosti.

U té Laguny opakuji: ANO, ale u roku výroby 2001-3. Předchozí "generace" žádný takový problémy neměla. Kolikrát to eště chceš zopakovat??
Ted
o tom, ze hdi ma vyssi spotrebu ses mohl naposled dozvedet treba v poslednim autosalonu 😉 kultivovanost je ti na prd, kdyz se to pod 2000 ani nehne... nema to cenu, dal doporucuj P307, ja budu dal lidi varovat. u laguny je nejvetsim problemem elektrika a elektronika coz motory az tak nesouvisi... nicmene je to extremne drahe... ony taky ojete laguny nejsou levnejsi jen tak...
Ještě k té spotřebě😒br />
Vozy s největším teoretickým dojezdem na současném trhu😒br />
Pořadí Značka a model vozu Výkon kW/k Kombinovaná spotřeba l/100km Objem palivové nádrže l Teoretický dojezd

1. Renault Mégane 1,5 dCi 55/86 4,5 60 1333

1. Citroën C4 1,6 HDi 90 66/90 4,5 60 1333

3. Peugeot 607 2,0 HDI 100/136 6,1 80 1311

4. Renault Clio 1,5 dCi 63/85 4,4 55 1250

4. VW Passat 1,9 TDI 77/105 5,6 70 1250

5. Peugeot 307 1,6 HDi 90/110 66/90 / 80/109 4,9 60 1224

6. Citroën C5 1,6 HDi 110 80/109 5,4 66 1222

7. Audi A4 1,9 TDI 85/115 5,8 70 1206

8. Peugeot 407 1,6 HDi 110 80/109 5,5 66 1200

9. VW Passat 2,0 TDI 103/140 5,9 70 1186

10. Renault Scénic 1,5 dCi 63/86 5,1 60 1176
No, asi nekasles... 😢

Já ti opakuju, že mezi jednotlivýma Lagunama sou rozdíly jak Brno, takže tomu asi moc nerozumíš.

Nevím, o jakým britským průzkumu mluvíš, podle What car byly jak Citrouse, tak Peugeoty na špici (6. a 8. misto, např. Škoda 18.). To nic nemění na tom, že vypovídací hodnota takových tabulek se limitně blíží nule, pač co tabulka, to jiný pořadí a běžnej spotřebitel se pak v tom nemá šanci orientovat. A to, že používají jinou metodiku, ví jen málokdo (asi jako u průzkumů veřejnýho mínění).

Jinak nevím, kteří "odborníci", naftu od Fordu nedoporučují, to sou mi novinky.

HDi je oproti TDi😒br />
1) tišší

2) kultivovanější

3) má nižší spotřebu (i když to je přece jen subjektivní)

A pokud se nepletu, ona debata byla P307xOI, kde myslím není co řešit.

PS: Jinak myslím, že už se dostáváme trochu mimo téma. Oba sme přidali svůj názor a není na tom myslím co řešit.
Ted
kaslu na osobni vypady. ze je laguna jedno z nejmene spolehlivych aut je znama vec... pokud je v necem dobra, tak me to vazne nezajima, neb je stale v servisu. to ze neprijimas vysledky vyzkumu z velke britanie, kde se obecne na chvostu spolehlivosti a spokojenosti majitelu usadily francouzsky auta a druhy od konce je tvuj vuz mne neprekvapuje. tvoje objektivita je dana tim, ze dle tebe je P307 lepsi nez Octavia II. dal neni o cem...

nejen ja, ale i odbornici nedoporucuji naftu od forda. Muj nazor na HDI znas... ma vyssi spotrebu nez TDI, maj mizernej prubeh momentu a jsou nachylnejsi nez TDI. proto moje doporuceni. Clovek kterej doporucuje lidem zadajicim o radu jetej P307 u me kredit nema. a to neni osobni vypad, to je konstatovani. :idea:
huml76: No nevím, ale myslím, že jsem rozhodně objektivnější než ty, s paušalizujícíma hláškama typu: "jakekoli francouzske auto", "nafte ford / peugeot bych se vyhnul" (keré? není zdaleka jen jedna), "laguna je zcela tragicka ve vsem" atd., který o nějaké fundovanosti rozhodně nevypovídají.

Jinak sem si nevšim, že by tady padlo jedno jediný slovo o P307 (z mé strany), psal jsem jen o motoru, kterej jak Ford, tak PSA nyní ke spokojenosti klientů do svých aut montují. A rozhodně není předmětem nějaké obecné kritiky, spíš naopak. Tak si dej s těma osobníma výpadama pohov. :!:
Ted
netvrdim, ze v mondeu jsou motory od peugeotu. nicmene vyhnul bych se jak fordim, tak PSA, ktere do fordu montuji. ze prispechal Ferin s obhajobou...tradicni obhajce P307 ac patri mezi nejhorsi auta soucasnosti zejmena co se tyce spolehlivosti, mne neprekvapuje.

je to samozrejme muj nazor a je na kazdem, kteremu pohledu da prednost. ja nemam duvod hajit jakoukoli zminenou znacku a tisickrat radsi bych mondeo, nez jakekoli francouzske auto 😉 nafte bych se v tomto pripade vyhnul...

kdybychom se bavili o Octavii I TDI, tak naftu klidne doporucim
Huml, brzdi. Trochu choulostivější než ostatní common raily jsou motory TDCi v Mondeu, ty nemají s Peugeotem nic společného. Ve Focusu, C-Maxu a S-Maxu jsou už TDCi motory společné konstrukce s HDI a jsou náročné stejně jako všechny moderní common raily.

Ve vláknu 2,2 TDCi se okolo vstřiků řeší pár případů, mně by fakt zajímala celková statistika. A jinak podle mne Mondeo držák je důkladný, po tom, co jsem minulý týden ve 140 vletěl na dálnici do nějaké hromady a auto přežilo bez ztráty květinky mu začnu říkat tank.
Myslím, že není nic hloupějšího, než takový kategorický zevšeobecňování. 8-s

1) "nafte ford / peugeot bych se vyhnul" - pokud byly problémy, byly u motoru 2,0 HDi, současný 1,6 HDi jsou bezproblémový a jedny z nejlepčích na trhu.

2) Laguna je trochu širokej pojem. Můžeš mi říct, v čem byla Laguna do přelomu století tragická? Jedná se naopak o jeden z největších držáků a lidi, co je mají, si je nemůžou vynachválit (mám takových lidí v okolí několik). Jasně, problémy s ní byly, ale především v letech výroby 2001-2003. V současnosti je to už prý zase lepčí.
Ted
myslim ze forum Ford je dukazem, ze stale stejne problemy maji i zcela nove vozy a znackovy servis je neresi nebo neumi resit. proste nafte ford / peugeot bych se vyhnul.

laguna je zcela tragicka ve vsem a japonsky auto typu honda, toyota je proste drzak
U forda boli problemi so vtrekovacimi cerpadlami (naftaky). U nas sa to riesilo jemnejsimi filtrami v nemecku novymi cerpadlami. Takze tieto auta dnes by uz mali bit po tejto stranke dobre. Nemyslim si, ze mondeo nie je drzak, mam kolegu a doma ma tri z roznych rokov a stale su OK bez problemov. Treba dobre vybrat, aby to hned nebol vrak. Co sa tyka nemeckych aut: kamos mal dovezeny passat so vsetkymi papierami ze auto je v poriadku, az jedneho krasneho dna mu ho v nemecku zadrzali, vraj je to auto a trestnej cinnosti. kedze mal vsetky doklady doma tak si parkrat zacestoval medzi bratislavou a nemeckom. Bol to celkom pekny trapas na strane nemcou ked dostali do ruky vlastne papiere o aute a overeni povodu. Stratil kopu casu aj ked nakoniec DOBRE obysiel. Zveladili mu ucet slusne.
Ještě lepší: www(.)devizy(.)com
Ted
za 320 tisic sezenes cokoli. poohlidnul bych se po aute od dealera v nemecku s historii a zarukou a cim dyl pockas, tim lepsi kurz budes mit. 😉zaroven doporucuju u meneni takovych castek bud dohodu na kurzu se smenarnou, nebo, pokud jsou kurzy vyhodnejsi, zalozit devizovy ucet.

pokud chces spolehlivy auto, bez do japonce.
Klidně zůstaň u těchto dvou, ale kup si benzín. A nebo co takhle Mazda 6.
pripadne ake ine auto by ste mi odporucili v danej kategorii?
S Lagunama do roku 2001 a pak s novýma kouskama prej problémy nejsou, ale zrovna období 2002-3 pro ně údajně asi nebylo nejšťastnější.
Ted
zuzil jsi vyber opravdu nestastne... laguna je jednim z nejporuchovejsich aut vubec, staci chvilku hledat na netu...

proti mondeu toho moc nemam, i kdyz to extra drzak taky neni, ale pred naftou ve fordu te varuju viz forum ford...
ja bych z tehlech dvou doporucoval Mondeo combi....Laguna je sice podle mě hezčí designově, ale je myslim dost poruchová...a co třeba Passat Variant?
uvazujem nad kupou rodinneho kombi okolo 320 000sk, vyber som zuzil na tieto dva vozy. Za tu cenu sa ponukaju modely roku 2002-2003, ktory by ste mi viac odporucili?? dakujem