0
Len som chcel, ze na astru dava opel uz dost dlho zlavu 17% z ceny. Okrem toho prichadza facelift a nova 1,6 85kw. Mozno stoji za to sa na nu este raz pozriet. FF je technicky vyssie, astra je zase spolahliva kraska...
Přejít do diskuze
jojo. presne tak. nerikejte mi ze podvozek v C-MAXu bude stejne dobre drzet jako v M3 nebo v FF...
Lubos1 ano z da se rici z Focus C-MAX, je porad trozku nadsazka protoze byl jiste upraven pro pouziti v M3.
Asi porad pletete podvozkovou platfomu a hotovej podvozek.
Ono se neda moc verit novinarum malo ktery mel obje napravnice v ruce.
V kazdem pripade zklad vznikl pro potreby Focuse.
Asi porad pletete podvozkovou platfomu a hotovej podvozek.
Ono se neda moc verit novinarum malo ktery mel obje napravnice v ruce.
V kazdem pripade zklad vznikl pro potreby Focuse.
A záleží na tom? ....Třeba je to proto , že byl v první řadě vyvinut Fordem pro FFII a to , že se dostal i do ostatních kousků koncernu je věc druhá.
Vsetko je OK, ale stale to nevysvetluje, preco by mala mat Mazda3 podvozok z FF2, ked vysiel na trh az po nej 😉
Ak niekto povie, ho ma z C-MAX, tak to bude logickejsie.
Ak niekto povie, ho ma z C-MAX, tak to bude logickejsie.
mmm presne tak, zakladem nove platformy byl Focus RS MKI typ vylepseneho zadni stabilizatoru generace MKI porve pouzit u nej, v kazdem pridade prvni vuz kteri ji dostal byl C-MAX,
az potom Mazda 2, a ostatni, tet treba i Volvo C30.
jeste doplnim sprave oznaceni C-MAXU je Focus C-MAX 😉)
az potom Mazda 2, a ostatni, tet treba i Volvo C30.
jeste doplnim sprave oznaceni C-MAXU je Focus C-MAX 😉)
Preco sa o Mazde3 vsade pise, ze ma podvozok z Focusu II ? Podvozkova platforma Mazdy 3 JE SPOLOCNA s Focusom II, C-MAXom, Volvom S40/V50,...
Pise sa niekde o Focuse II, ze ma podvozok z Mazdy3? Logicky by to tak malo byt, pretoze Mazda 3 bola na trhu skor ako FF2.
Pise sa niekde o Focuse II, ze ma podvozok z Mazdy3? Logicky by to tak malo byt, pretoze Mazda 3 bola na trhu skor ako FF2.
Mazda 3 je údajně naladěna komfortněji při zachování výborných jízdních vlastností. Jen si nemůžu vzpomenou jestli to tvrdili na Primě nebo ČT1 😊
skejpa jak rikam podvozek jenom jinak naladen jinak jen a 98% schodny.
2 spojlery fakt neresim.
V Mazde MPS jsem nejel tak nemohu srovnavat ale rekl bych ze podvozek z Focusu bude asi lepe fungovat ve Focusu cca o 4% ale to je muj osobni nazor. Nemusis souhlasit 😉
2 spojlery fakt neresim.
V Mazde MPS jsem nejel tak nemohu srovnavat ale rekl bych ze podvozek z Focusu bude asi lepe fungovat ve Focusu cca o 4% ale to je muj osobni nazor. Nemusis souhlasit 😉
brzdy, motor, podvozek, karoserie. vse je doladeno 😄 neni to tak ? Jestli si myslel MPS tak to jo. to je jiny svezení?ko 😄 troufam si tvrdit ze i lepsi nez focus ST 😉
skejpa hele neblbni >😁 mel jsem namysli MPS
focus ST nema s obycejnym focusem spolecneho temer nic ---to je pekna hloupost.
St ma proti 2.0 Trendu akorad veci brzdy, 5V, a drobnosti na naladeni podvozku, muzu ti vymenovat konketni dily.
Když stavíte hot hatch z vozu, který oslavuje odborná i laická ve?ejnost za vynikající jízdní vlastnosti, máte usnadn?nou práci. Nemusíte utrácet hromadu pen?z za modifikace, které umožní pr?m?rnému podvozku snášet nadpr?m?rnou zát?ž. Ford zkrátka vzal t?ídve?ový Focus postavený na moderním podvozku s víceprvkovou zadní nápravou, vym?nil n?kolik komponent a vypustil hatchback do sv?ta.
Ford Focus ST – oranžová st?ela
zve?ejn?no 15. 05. 2006 auto.cz
focus ST nema s obycejnym focusem spolecneho temer nic ---to je pekna hloupost.
St ma proti 2.0 Trendu akorad veci brzdy, 5V, a drobnosti na naladeni podvozku, muzu ti vymenovat konketni dily.
Když stavíte hot hatch z vozu, který oslavuje odborná i laická ve?ejnost za vynikající jízdní vlastnosti, máte usnadn?nou práci. Nemusíte utrácet hromadu pen?z za modifikace, které umožní pr?m?rnému podvozku snášet nadpr?m?rnou zát?ž. Ford zkrátka vzal t?ídve?ový Focus postavený na moderním podvozku s víceprvkovou zadní nápravou, vym?nil n?kolik komponent a vypustil hatchback do sv?ta.
Ford Focus ST – oranžová st?ela
zve?ejn?no 15. 05. 2006 auto.cz
mazda 3 MPV neexistuje a focus ST nema s obycejnym focusem spolecneho temer nic 😊
chtel sem jen rict ze neni argument ze ma focus nejlepsi podvozek. mazda 3 ma stejne dobry. mozna jinak nastaveny ale stejne dobry. podivej se treba na autosalon jak tam testovali M3 1,6i. Sama chvala a pozastavovali se nad tim ze se moc neprodava... tech par tisic navic mozna lidi odradi a koupi si radsi focus ale M3 jako celek je podle me lepsi nez obycejny focus (nemyslim STcko 😄 )
chtel sem jen rict ze neni argument ze ma focus nejlepsi podvozek. mazda 3 ma stejne dobry. mozna jinak nastaveny ale stejne dobry. podivej se treba na autosalon jak tam testovali M3 1,6i. Sama chvala a pozastavovali se nad tim ze se moc neprodava... tech par tisic navic mozna lidi odradi a koupi si radsi focus ale M3 jako celek je podle me lepsi nez obycejny focus (nemyslim STcko 😄 )
Já jsem zvolil Focus II - a myslím že dob?e. Japonce jsme necht?li, o Ast?e jsme moc neuvažovali. S Fordy jsme m?li dobrou zkušenost z minulosti (Mondeo, Escort).
Focus byl slušn? vybaven (ABS, AC....) a hlavn? v akci - za velmi dobrou cenu.
A jezdí velmi slušb? !!! - kdo ho má, ví o ?em mluvím.
Ale na druhou stranu si myslím, že všechny 4 vozy nabídnou kvalitu - což u nových voz? každý p?edpokládá.
Samoz?ejm? horší to je s ojetinama, ale to už je na jinou diskuzi.
Focus byl slušn? vybaven (ABS, AC....) a hlavn? v akci - za velmi dobrou cenu.
A jezdí velmi slušb? !!! - kdo ho má, ví o ?em mluvím.
Ale na druhou stranu si myslím, že všechny 4 vozy nabídnou kvalitu - což u nových voz? každý p?edpokládá.
Samoz?ejm? horší to je s ojetinama, ale to už je na jinou diskuzi.
Pozor podvozkova platforma neni to same jako celek-podvozek, Mazda 3 ma stejnou platformu jako jako C-MAX, Focus II, nebo Volvo C30, ale konkretni naladeni se muze by scela rozdilne. Jako je rozdil v charakteru treba Focuse v Trendu a v Ghia, tak urcite bude rozdil mezi Mazdou 3 MPV a a Focusem ST.
je polročná 1.6 16V výbava touring,zimné 15-cky na elektrónoch+letné 16-cky na elektrónoch¨-5 dverová verzia...vyjde na okolo 510000sk+havarijná-5 dverová verzia-28000km-kúpené v SR+je v nej aj nejaké mechanické zabezpečenie :roll: :roll: :roll: chceli sme nové,ale toto je stav nového za dobrú cenu...
mazda 3 je nejlepsi volba. podvozek z focusu a spolehlivost a kvalita provedeni mazdy... jen je o par tisic drazsi nez focus... kdyz na to mas neni o cem diskutovat...
muj tip: FoFo II, paradni auto s paradnima jizdnima vlastnostma, prostorne, bytelne..😊 supr
to tafi: Tak 1,6 v C4 by som už v žiadnom prípade nebral je to žralok, ktorý žere min. ako bežný 2 liter. Pozri napr. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Známý má C4 1.6 jako služební a st?žuje si na vysokou pr?m?rnou spot?ebu okolo 8,5/100 a soustavné záru?ní opravy klimatizace. Kdybych se já rozhodoval, tak mezi Ceed a Mazda3.
moze nejaky majitel napisat skusenosti so spotrebou c4-ky 1.6 16V? papierovych 7.1?
mne uz po dlhom zvazovani zostali iba dvaja favoriti - c4 a cee'd.
sk ceny - c4 1.6 16V teraz v akcii za cca 500, cee'd 1.6CVVT za 532 alebo 1.6 crdi za 584. ostatni porovnatelni adepti ich cenovo dost vysoko prevysuju (azda len OI tour nie). velkostou podobne, vysli nedavno, cena prijatelna. c4 mi pripada trochu viac sexi. cee'd je lepsi zarukou, multilinkom, papierovou spotrebou pri benzine, cenovou dostupnostoou diesla a koniec koncov aj tym, ze je to "domaca" znacka.
mne uz po dlhom zvazovani zostali iba dvaja favoriti - c4 a cee'd.
sk ceny - c4 1.6 16V teraz v akcii za cca 500, cee'd 1.6CVVT za 532 alebo 1.6 crdi za 584. ostatni porovnatelni adepti ich cenovo dost vysoko prevysuju (azda len OI tour nie). velkostou podobne, vysli nedavno, cena prijatelna. c4 mi pripada trochu viac sexi. cee'd je lepsi zarukou, multilinkom, papierovou spotrebou pri benzine, cenovou dostupnostoou diesla a koniec koncov aj tym, ze je to "domaca" znacka.
Isteže ide o vkus, ale určite nemám pocit, že interiér v Corolle je "príšerný". Som vlastníkom Corolly Combi vo výbave Sol a mne ten interiér nie len plne vyhovuje, ale aj sa páči napr. nedám dospustiť na optitrónové podsvietenie displeja. S volantom nemám žiaden problém a ani s jazdnými vlastnosťami a to nehovorím o nulovej poruchovosti. Iste sú väčšie dizajnérske skvosty, ale to auto má proste niečo do seba.
Sorry musel som reagovať
Sorry musel som reagovať
Joe: Me se treba interier Focusu moc libi, rozhodne vic nez na M3 nebo Astre.
(nemyslim ten se drevem na stred panelu brr)
Civic mi moc pripomina letadlo...furt bych mel tendenci jezdit na letiste 😄
(nemyslim ten se drevem na stred panelu brr)
Civic mi moc pripomina letadlo...furt bych mel tendenci jezdit na letiste 😄
Já se rozhodoval podobně, tak ti řeknu co mě osobně vadilo na jednotlivých autech.
Focus - příšerný interiér
Corolla - příšerný interiér a celkový dojem z jízdy byl velmi špatný, sedí se vysoko, volant má děsně tenký věnec. Corolla byla pro mě největším zklamáním 😒
C4 - automaticky vypadl pro zkušenost s předešlou 206kou a švagrovou 307kou 😒 Francouz k nám do baráku už nikdy nesmí 😄
Mazda 3 - ta se mi moc líbila, co mi nejvíc vadilo bylo málo místa do šířky, když jsem zabouchl dveře, tak jsem neměl prostor pro levou ruku
Astra - Ta mě moc moc překvapila!!! Líbí se mi její interiér, má asi nejlepší odhlučnění. Prohrála pouze kvůli ceně, menší záruce a o malinko horšímu designu.
Vyhrál nový Civic a to na plný čáře, tomu autu nemám absolutně co vytknout! Auto je dokonalý a přístup dealera je ze všech jmenovaných značek nejlepší, alespoň u nás.
Rozhodně se ve všem svez, ale pořádně, žádných 5 km okolo autosalonu. 😄 a udělej si svou vlastní tabulku kladů a záporů 😉
Focus - příšerný interiér
Corolla - příšerný interiér a celkový dojem z jízdy byl velmi špatný, sedí se vysoko, volant má děsně tenký věnec. Corolla byla pro mě největším zklamáním 😒
C4 - automaticky vypadl pro zkušenost s předešlou 206kou a švagrovou 307kou 😒 Francouz k nám do baráku už nikdy nesmí 😄
Mazda 3 - ta se mi moc líbila, co mi nejvíc vadilo bylo málo místa do šířky, když jsem zabouchl dveře, tak jsem neměl prostor pro levou ruku
Astra - Ta mě moc moc překvapila!!! Líbí se mi její interiér, má asi nejlepší odhlučnění. Prohrála pouze kvůli ceně, menší záruce a o malinko horšímu designu.
Vyhrál nový Civic a to na plný čáře, tomu autu nemám absolutně co vytknout! Auto je dokonalý a přístup dealera je ze všech jmenovaných značek nejlepší, alespoň u nás.
Rozhodně se ve všem svez, ale pořádně, žádných 5 km okolo autosalonu. 😄 a udělej si svou vlastní tabulku kladů a záporů 😉
To 626: Pekne si to prirovnal 😉 Je to presne ako so zenami...kolko je takych zien, ktore su na pohlad konzervativne a nudne, no ten kto ich
raz "osedlal", tak odrazu zistil ze v skutocnosti su to temperamentne divozienky...viem o com hovorim, zazil som to nielen pri svojej Corollke >😒]
raz "osedlal", tak odrazu zistil ze v skutocnosti su to temperamentne divozienky...viem o com hovorim, zazil som to nielen pri svojej Corollke >😒]
podvozok v Mazde3 bol vyvinuty spolocnou spolupracou Mazda/Ford. Najskor ho otestovali v Mazde3, Neskor na to v C-MAXe a po nastupe ho dostal aj "bratricek" Focus 2. Okrem ineho ho nosi aj Volvo tr.50.
Inak k otazke na zadny viacprvok: Mazda 3 ho samozrejme ma a oproti Focusu je nastaveny este ziletkovito presnejsie, co urcuje aj smer tohoto typu auta v ramci "koncernu" Ford.
Inak k otazke na zadny viacprvok: Mazda 3 ho samozrejme ma a oproti Focusu je nastaveny este ziletkovito presnejsie, co urcuje aj smer tohoto typu auta v ramci "koncernu" Ford.
Tak s tou spotřebou je to trend, tedy nové motory jsou hold lepší, např. Honda Civic 1.8 103kW má komb. spotřebu 6,4 litru.
ad podvozek Mazdy 3😒br />
The Axela (tak se v Japonsku jmenuje Mazda 3) is based on Ford's global C1 platform, which was developed by Volvo and which is shared with the latest European Ford Focus and Volvo S40. Chassis development was carried out by Mazda and suspension designed by Ford.
Front suspension is by MacPherson struts, with coil springs and an anti-roll bar. Rear suspension is a Ford-designed "E-link" multi-link suspension, with four locating links per wheel and an anti-roll bar, suspended on coil springs that are mounted inboard of the shock absorbers to reduce suspension intrusion into the cargo area.
ad podvozek Mazdy 3😒br />
The Axela (tak se v Japonsku jmenuje Mazda 3) is based on Ford's global C1 platform, which was developed by Volvo and which is shared with the latest European Ford Focus and Volvo S40. Chassis development was carried out by Mazda and suspension designed by Ford.
Front suspension is by MacPherson struts, with coil springs and an anti-roll bar. Rear suspension is a Ford-designed "E-link" multi-link suspension, with four locating links per wheel and an anti-roll bar, suspended on coil springs that are mounted inboard of the shock absorbers to reduce suspension intrusion into the cargo area.
No je to možné , protože jak tady na auto.cz píšou tak M3 má společný podvozek s C-Maxem a ne s novým Focusem.
v tomhle si nejsem jist, ale nepostrada mazda 3 oproti focusu prave viceprvkovou zadni napravu??? chapu, ze jsou to koncernovi sourozenci ale jejich podvozky by pak byly zasadne rozdilny 😉
to tafi: buď Kia v údajích kecá nebo se jim podařilo postavit nejúspornější 1.6ku v dané kategorii, tak úsporný je dle papírů snad jen Focus s lepší 1.6kou, jinak se většina konkurence pohybuje kolem těch 7 litrů (+- 0,3 litru). Dokonce i Golf s přímým vstřikem žere kolem 7 litrů (6,7-7,0).
Uvidíme jestli jde o trend nebo náhodu až Toyota zveřejní bližší informace o přepracované 1.6ce 93kW, kterou chce dát do "nové" Corolly.
Jinak z nabízených aut bych doporučil jako nejlepší vobu asi Mazdu 3, protože má podvozek z Focusu, vlastní motory s proměnným časováním ventilů, je povedená i po designové stránce a je made in Japan.
Uvidíme jestli jde o trend nebo náhodu až Toyota zveřejní bližší informace o přepracované 1.6ce 93kW, kterou chce dát do "nové" Corolly.
Jinak z nabízených aut bych doporučil jako nejlepší vobu asi Mazdu 3, protože má podvozek z Focusu, vlastní motory s proměnným časováním ventilů, je povedená i po designové stránce a je made in Japan.
corolla 1,6 16V - 1210 - 1300 kg, max. krut. moment pri 150 Nm pri 3800 ot kombinovana spotreba 7,0 l
cee'd 1,6 16V 1367 kg, (hmotnost 1,6 crdi, pripustam, ze benzin bude lahsi, k jeho hmonosti sale nedostal), max. krut. moment pri 154 Nm pri 5200 ot kombinovana spotreba 6,4 l.
ja sa na lepsie europske a japonske originaly a ich horsie korejske kopie nehram. kia je aj ak slovaKIA. preco ju uprednostnit napr. pred corollou je hoc uz len ten multilink , 7 r. zaruka a fakt, ze je to este stale novorodenec oproti do dochodku odchadzajucej corolle, takze moja volba je cim dalej jasnejsia.
aj tak jedine auto pre spravnych chlapov je landrover defender. ked vam frajersjky fuka vietor cez centimetrovu skaru v dverach, tak zabudnete na neergonomicku palubku a "zabavne" jazdne vlastnosti 😄
cee'd 1,6 16V 1367 kg, (hmotnost 1,6 crdi, pripustam, ze benzin bude lahsi, k jeho hmonosti sale nedostal), max. krut. moment pri 154 Nm pri 5200 ot kombinovana spotreba 6,4 l.
ja sa na lepsie europske a japonske originaly a ich horsie korejske kopie nehram. kia je aj ak slovaKIA. preco ju uprednostnit napr. pred corollou je hoc uz len ten multilink , 7 r. zaruka a fakt, ze je to este stale novorodenec oproti do dochodku odchadzajucej corolle, takze moja volba je cim dalej jasnejsia.
aj tak jedine auto pre spravnych chlapov je landrover defender. ked vam frajersjky fuka vietor cez centimetrovu skaru v dverach, tak zabudnete na neergonomicku palubku a "zabavne" jazdne vlastnosti 😄
2 626: velmi vystizne, i moje zkusenost z jizdy. Akorat tu M3 bych zas tak nechvalil, prislo mi dost tvrdy ovladani, ale to muze byt kusem (byla to lehce jeta 1,6D)
2 afi: jsou obe auta stejne tezke?
Ja jen porad nevim, kdyz muzes mit za stejny penize original (corollu), proc kupovat napodobeninu (ceed)?
Vite uz nekdo ceny servisu a dilu na Ceed? V porovnani c Corollou treba, FF bude pravdepodobne levnejsi, jako ostatne v porovnani s vetsinou sve tridy.
2 afi: jsou obe auta stejne tezke?
Ja jen porad nevim, kdyz muzes mit za stejny penize original (corollu), proc kupovat napodobeninu (ceed)?
Vite uz nekdo ceny servisu a dilu na Ceed? V porovnani c Corollou treba, FF bude pravdepodobne levnejsi, jako ostatne v porovnani s vetsinou sve tridy.
moze mi niektory z odborne zdatnejsich sudruhov spoludiskutujucich vysvetlit ako je mozne, ze 1,6 16V CVVT od cee'd-u a ten isty (alebo rovnaky konstrukciou) motor od corolly maju rozdiel v papierovej spotrebe 0,7 l ? (cee'd 6,4 corolla 7,1). Viem, ze je to len papierova spotreba, ale stale - za predpokladu, ze u oboch aut je stanovena za rovnakych podmienok... dalsie plus pre cee'd.
argument pre c4 je loeb a monte carlo - aj ked to je uplne prestavane auto, stale je to c4 a vyzera tam bozsky.
btw ak chces auto, co odchadza do dochodku, kup si radsej stilo.
argument pre c4 je loeb a monte carlo - aj ked to je uplne prestavane auto, stale je to c4 a vyzera tam bozsky.
btw ak chces auto, co odchadza do dochodku, kup si radsej stilo.
to glockman: Rozdiel, ktory sa ti "mmm" snazi vysvetlit a popisat sa da nazorne ukazat na typickom zenskom priklade: Urcite sa zhodneme na tom, ze si uzijes neporovnatelne vacsiu zabavu s temperamentnou divozienkou s dobre naladenym "podvozkom" >😒] (mozme ju nazvat FOCUS, MAZDA3?) nez s konzervativnejsou a vernou manzelkou, ktora ta ani po 10-15 rokoch neopusti :roll: (nech sa vola COROLLA)... Podobne to bude aj u tychto aut. FOCUS, MAZDA3 = spickove jazdne vlastnosti, fakt radost z jazdy( mozem potvrdit). COROLLA = odvezie ta vsade kam potrebujes nepochybne ortodoxne spolahlivo, pracuje nekompromisne precizne, ale bez citelnej davky emocii a radosti z jazdy. Otazka je ktory styl ti viac vyhovuje? Za chvilu ma caka podobna dilema - zmena auta a tiez sa rozhodujem zrovna medzi corollou, focusom, a ceedom.... A ake plynie pre mna ponaucenie z pribehu hore? :idea: Kupit si Corollu a obcas sa previezt aj na susedovom Focuse. Potajme mysliet na ideal na ktory nemam: M3 = spolahlivost Corolly skrizena so spickovymi jazdnymi vlastnostami Focusu focusu.
Vsak oni radi prodaji i 1.6 za 420 000. Zitra to jdu do Toyoty overit, ta 1,4 moc netahne. A budu se ptat i za kolik by prodali Sol s 1,6b. Chci totiz ESP a to ma Toyota jen v nejvyssi vybave.
U Focuse ESP uz za 420 000 mas a navrch 4 roky zaruky. A vetsi kufr a novejsi model a nizsi pojistku...
A jinak je asi opravdu dilema jen mezi Focusem a Corollou, zbyli 2 jsou nekde jinde cenou, povesti, svezenim...
Ale rozhodnout se mezi nima - tezky, sam to uz musim udelat co nejdriv 😄
U Focuse ESP uz za 420 000 mas a navrch 4 roky zaruky. A vetsi kufr a novejsi model a nizsi pojistku...
A jinak je asi opravdu dilema jen mezi Focusem a Corollou, zbyli 2 jsou nekde jinde cenou, povesti, svezenim...
Ale rozhodnout se mezi nima - tezky, sam to uz musim udelat co nejdriv 😄
to saco: ja som sa viezol na c4, ktora mala najazdene 35000km, a naozaj vsetko vrzgalo, ale mas pravdu, ze s tymto maju problemy aj ovela prominentnejsie znacky (kamos u noveho civica dtto)
slovom otrasny som myslel kvalitu, nie dizajn, ten je podla mna v pohode, trosku prilis futuristicky mozno...
ten hluk u 1.6 benzin je naozaj dost velky
najvydarenejsi motor (podla cloveka z citroenu) je 1.6, ale diesel!
inak, nic proti citroenom, svokor ma c5 a uz 4 roky bez problemov
slovom otrasny som myslel kvalitu, nie dizajn, ten je podla mna v pohode, trosku prilis futuristicky mozno...
ten hluk u 1.6 benzin je naozaj dost velky
najvydarenejsi motor (podla cloveka z citroenu) je 1.6, ale diesel!
inak, nic proti citroenom, svokor ma c5 a uz 4 roky bez problemov
To mmm: S Focusom I mavam cest dost casto, kolega ho ma, r 99,kombi, 1.8 benzin. Vela prijemnych pocitov z neho nemam, ale to nie je vina auta, ale kolegu, ktory jazdi hroznym stylom, brzda-plyn...ked ideme z obeda, tak mavam z toho pekne rozbity zaludok 😜
Já bych bral Astru 1,6 85kw nebo 1,8 103kw. Moc se mi líbí, v Německu je druhá nejprodávanější v nižší střední třídě a neřekl bych že má nějak blbou pověst, rozhodně lepší než předchůdkyně a od MY 2007 dostala něco navíc (jiné lakování středního sloupku matným klavierlackem, jiné barvy interiéru,1,6 85Kw, 1,6Turbo, 1,7CDTI 92kw...a možná i zadní víceprvek, ale to nevím jistě).
Nejlepší ale bude, když si vše projedeš a vybereš to co ti nejvíc sedí, jezdit v tom budeš ty, ne my 😉
Nejlepší ale bude, když si vše projedeš a vybereš to co ti nejvíc sedí, jezdit v tom budeš ty, ne my 😉
Me se taky interier C4 moc libil, dokonce byla velmi horkym favoritem na koupi, nez sem poznal Focus a jeho ceny 😄
...takze ted na me ceka v autosalonu pripraveny focus
...takze ted na me ceka v autosalonu pripraveny focus
brono : c4 ma otrasny interier (odhliadnuc od dizajnu, co je subjektivna vec kazdeho) v aute po par tisic km vsetko vrze, vibruje, klepe...
motor 1.6 benzin je v interieri paradoxne hlucnejsi ako diesle
a zerie ovela viac (cca 1l/100km) ako porovnatelne motory konkurencie
tieto info mam od cloveka, ktory pre citroen pracuje
Mám na C4 25000 km a nič mi nevrzga ani neklepe, takže to sú také info ako u každého auta, ale s tou spotrebou je to pravda, ako som už písal 1,6 benzín nebrať.
A čo sa týka Corolly doporučovať auto , ktoré sa už pomaly nevyrába a má cenu ako konkurencia ? Keby stála o 100 tis menej tak možno.
motor 1.6 benzin je v interieri paradoxne hlucnejsi ako diesle
a zerie ovela viac (cca 1l/100km) ako porovnatelne motory konkurencie
tieto info mam od cloveka, ktory pre citroen pracuje
Mám na C4 25000 km a nič mi nevrzga ani neklepe, takže to sú také info ako u každého auta, ale s tou spotrebou je to pravda, ako som už písal 1,6 benzín nebrať.
A čo sa týka Corolly doporučovať auto , ktoré sa už pomaly nevyrába a má cenu ako konkurencia ? Keby stála o 100 tis menej tak možno.
to glockman: jiste, spokojenost je nejdulezitejsi😊 Ale nekdy se jen tak pro zajimavost zkus projet focusem, kdyz budes mit moznost (nejlip tou minulou generací), fakt je to radost ridit😊
To mmm: Napisal si to vystizne, na vyjadrenie meratelnych vlastnosti su cisla, "zabavnost" je ciste subjektivna zalezitost. Ty mas radsej Focusa, ja Corollu a je to v pohode, hlavne ze sme obaja spokojny 😉
S novýma P307 už problémy nejsou. A dřív byla P307 rozhodně problematičtější, než C4, s jejíž spolehlivostí problémy nebyly.
Na 307 zabudni, lebo to oľutuješ trpko a veľmi rýchlo...
Mne sa v deň kúpy nedalo zatvoriť el okno a keď som prišiel do servisu, tak mi povedali, že technici už odchádzajú domov...
1,6 XT-Pack
Mne sa v deň kúpy nedalo zatvoriť el okno a keď som prišiel do servisu, tak mi povedali, že technici už odchádzajú domov...
1,6 XT-Pack
C4-ky sa dosť bojím...máme peugeot 307 a to je hotové nešťastie.tá corolla má najvýkonejší motor+najlepšiu výbavu.C4 je zasa najlacnejšia.astra a focus sútaká stredná cesta a mazda 3 je najdrahšia...
to glockman: nejde jen o to že je to multilink, hlavní je naladění toho podvozku, i klasicětjší řešení podvozku jde naladit tak, aby "to dobře sedělo". Tak ta zábavnost se dost tezko vysvetluje, to je o pocitech, asi to bude i subjektivní, chce to zazít, jsou proste auta, kde sednes a mas radost z toho jak to jede a jsou auta z kategorie jine... Z tohoto hlediska se mi nejvíc zamlouval focus I, novější už je trošku jinde,ale pořád dost dobré. Ale uprimne, s corollou jsem nejel, tak nevím, ale myslím, že toyota se zameruje na jiné stránky.
To mmm: Vedel som ze sa budes hajit podvozkom 😉
Multilink je jednoznacne lepsia konstrukcia podvozku, to je jasne, len je dost otazne nakolko to my pri nasich beznych rychlostiach a skusenostiach budeme moct vnimat a citit rozdiel...A kontrolni otazka😒br />
Kefalin, co si predstavujete pod pojmom "s Focusem bude vetsi zabava"? 😁
Multilink je jednoznacne lepsia konstrukcia podvozku, to je jasne, len je dost otazne nakolko to my pri nasich beznych rychlostiach a skusenostiach budeme moct vnimat a citit rozdiel...A kontrolni otazka😒br />
Kefalin, co si predstavujete pod pojmom "s Focusem bude vetsi zabava"? 😁
Já jsem uváděl, že zkušenosti mám pouze s dízlákem. Ten byl velice tichej a kultivovanej (1,6 HDi 90 k). Auto mělo najeto něco přes 20 000 km a rozhodně v interiéru nic nevrzalo ani neklepalo. Ani se netvářilo na to, že by mělo začít. 😉
Jinak o zom vrzání a klepání to tady na fóru už bylo minimálně jednou uvedený o úplně každým autě (snad s výjimkou jaguára), odráží to taky zacházení řidiče a ostatní vlivy. Rád by sem se zeptal, co je jinak na tom interiéru tak otřesnýho?? Já myslím, že mám estetický cítění docela silně vyvynutý, ale nic sem nezaznamenal. Naopak mě to autíčko docela nadchlo, že bych byl schopnej o něm uvažovat jako o horkým kandidátovi koupě.
Jinak o zom vrzání a klepání to tady na fóru už bylo minimálně jednou uvedený o úplně každým autě (snad s výjimkou jaguára), odráží to taky zacházení řidiče a ostatní vlivy. Rád by sem se zeptal, co je jinak na tom interiéru tak otřesnýho?? Já myslím, že mám estetický cítění docela silně vyvynutý, ale nic sem nezaznamenal. Naopak mě to autíčko docela nadchlo, že bych byl schopnej o něm uvažovat jako o horkým kandidátovi koupě.
c4 ma otrasny interier (odhliadnuc od dizajnu, co je subjektivna vec kazdeho) v aute po par tisic km vsetko vrze, vibruje, klepe...
motor 1.6 benzin je v interieri paradoxne hlucnejsi ako diesle
a zerie ovela viac (cca 1l/100km) ako porovnatelne motory konkurencie
tieto info mam od cloveka, ktory pre citroen pracuje
motor 1.6 benzin je v interieri paradoxne hlucnejsi ako diesle
a zerie ovela viac (cca 1l/100km) ako porovnatelne motory konkurencie
tieto info mam od cloveka, ktory pre citroen pracuje
Toyota Corolla – 30 milionů spolehlivých dříčů (2. část, 1987–2006)
V první části historie japonské Corolly jsme se dostali až k páté generaci, která poprvé dostala přední pohon. Zde se pokusíme proklestit nepřebernou řadou modelů a variant posledních čtyř generací až k jejímu nástupci, Toyotě Auris.
zveřejněno 15. 01. 2007
TIP: první část tohoto článku najdete zde
Během svého dlouhého života se Toyota Corolla propracovala k oprávněnému označení celosvětový vůz. Kromě mateřského Japonska se corolly vyrábějí nebo vyráběly ve Velké Británii (Sunderland), Spojených státech (Fremont, Kalifornie), Kanadě (Cambridge, Ontario), Turecku, Indii a Pakistánu, Malajsii, Číně a na Tajwanu, na Filipínách, v Austrálii a v Thajsku, Jižní Africe, Brazílii a Venezuele.
Od šesté generace začaly corolly nosit na přídi, stejně jako ostatní modely Toyoty, nové logo, připomínající trochu kovboje v sombreru. Ve skutečnosti mají tři elipsy, z nichž je logo sestaveno, představovat srdce zákazníka, srdce produktu a vše obepínající technologický pokrok.
6. generace (1987 – 1991)
Corolly šesté generace (interní kód E90) opět o něco povyrostly, i když rozvor 243 cm zůstal stejný jako u předcházející generace. Kromě čtyřmetrového Compactu měly všechny modely délku 421,5 cm a narostly i do šířky o 2 cm. Všech 11 základních typů s pěti různými karoseriemi (sedan, třídveřový a pětidveřový compact, liftback a kombi) mělo přední pohon.
Základní tříventilový motor 1,3 litru byl převzat z předchozího typu, ale úpravami byl maximální výkon zvýšen na 55 kW (75 k). Novinkou byl šestnáctiventilový motor 1,6 litru s výkonem 66 kW (90 k). Sportovnější varianta Compact Si (nebo také GT-i) měla motor vyladěný dokonce na 77 kW (105 k). Vznětový motor zůstal prakticky beze změn.
Zvláštní zmínku si zaslouží model Corolla Tercel se zajímavě tvarovanou zadní částí karoserie kombi a trvalým pohonem všech kol. V době, kdy se vyráběla pátá generace Corolly (ještě s pohonem zadních kol), byl Tercel samostatným typem a jakousi variantou Corolly s předním pohonem. V roce 1988 se zařadil do velké rodiny modelů Corolla, ale v různých zemích měl i jiná jména. V USA se například jmenoval All-Trac, jinde zase Corolla 4WD. Pohon všech kol dostal i menší počet sedanů.
7. generace (1991 – 1997)
Další Corolla (typ E100) byla opět větší a proti předchozí generaci aerodynamičtější. Šéf vývoje Dr. Akihiko Saito chtěl vytvořit jakýsi mini-Lexus a posunul Corollu do kategorie vozů nižší střední třídy. Sedan s rozvorem 246,5 cm a rozměry 427 x 168,5 x 138 cm se tak přiblížil „na dostřel“ větším modelům Toyota Corona a Camry. Někde se mu dokonce říkalo „velká Corolla.“ Sedan doplňovaly tradičně další verze karoserií, z nichž si velkou oblibu získal hlavně pětidveřový Liftback dlouhý 429,5 cm. V Japonsku se od května 1992 vyráběly další varianty, které se do Evropy nedostaly. Byla to čtyřdveřová kupé Corolla Ceres a Sprinter Marino a jejich dvoudveřoví příbuzní Corolla Levin a Sprinter Trueno.
Na nejnižším stupni motorizace se objevil nový řadový šestnáctiventilový čtyřválec 1332 cm3 s výkonem 65 kW (88 k). Větší 1,6litrový motor měl přes 80 kW a corolly s ním jezdily rychlostí až 195 km/h. Nechyběl samozřejmě dvoulitrový vznětový motor s výkonem 53 kW (72 k).
8. generace (1997 – 2001)
Osmá generace Corolly (E110) byla oficiálně představena na evropské půdě v květnu 1997. Nová Corolla byla koncipována převážně pro evropské zákazníky a na jejím vývoji se podílela evropská konstrukční střediska Toyoty. Hlavní slovo ale měl mladý japonský návrhář Koichi Suga, který vystudoval designérskou školu v Kalifornii. Překvapil odvážnými tvary s výbornou aerodynamikou (liftback měl součinitel odporu vzduchu 0,294). Nezaměnitelná byla příď s oválnými světlomety a samostatnými směrovými světly rovněž oválného tvaru.
Výběr karoserií zahrnoval kromě třídveřového hatchbacku ještě čtyřdveřový sedan, pětidveřový Liftback a pětidveřové kombi. Originální názvy dostaly stupně výbavy, základní se jmenovala Linea Terra a vyšší Linea Luna. Sportovní verze G6 se nabízela se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Všechny verze měly rozvor 246,5 cm, tedy stejný jako předchozí generace. Ani ostatní rozměry se téměř nelišily. Nejdelší byl liftback (429,5 cm).
Čtyřválcové motory (benzinové 1,3/1,6/1,8 litru, vznětový 2.0D) se nepřinesly celkem nic nového, ale v roce 2000, kdy došlo k faceliftu (čelní stěna s novou maskou chladiče a dvojitými světlomety pod společným čirým sklem), dostaly corolly revoluční motory s proměnným časováním sacích ventilů VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent). Tyto pružné a výkonné motory s objemem 1,4 a 1,6 litru (71/81 kW) byly doplněny o vznětový 1.9D (51 kW) a kombi Wagon si bylo možné objednat s 1,8litrovým benzinovým motorem (81 kW).
Pro vrcholné automobilové soutěže vznikla Corolla WRC s dvoulitrovým motorem a pohonem všech kol, se kterým Toyota zasáhla do bojů o mistra světa v rallye. Poprvé startovala na Rallye Monte Carlo 1998 s jezdci Didierem Auriolem a Carlosem Sainzem. V roce 1999 získala Toyota s Corollou WRC světový titul v šampionátu výrobců, ale pak z rallye závodů odstoupila, aby se mohla plně věnovat formuli 1. V letech 1997 až 1999 vzniklo celkem 57 závodních vozů Toyota Corolla WRC, z toho 33 používal tovární tým a zbývajících 24 vozů bylo prodáno soukromým jezdcům.
9. generace (2001 – 2006)
Do modelového roku 2002 vstoupila Toyota Corolla pěticí karosářských verzí zatím poslední, deváté generace. Premiéru měly již na frankfurtském autosalonu 2001, kde se představil třídveřový a pětidveřový hatchback, sedan, kombi a hlavně úplná novinka – kompaktní víceúčelový (MPV) automobil Corolla Verso. Současné corolly se spoléhají na střízlivý design, u třídveřového hatchbacku lze mluvit i o sportovním švihu.
Jak se stalo dobrým zvykem, nová platforma corolly opět proti té předchozí povyrostla. Hlavně díky zvětšení rozvoru na 260 cm se zvětšil prostor pro cestující. Slabinou zůstal poměrně malý zavazadlový prostor (u pětidveřového hatchbacku jen 289 litrů). Americké corolly se od těch evropských liší větší délkou (sedan je například dlouhý 453 cm) a řadou stylistických změn, např. většími nárazníky, odlišnými předními světlomety atd. Podobné modely se vyrábějí i v Brazílii.
Nabídka motorů zahrnuje dva zážehové šestnáctiventilové VVT-i (1,4 l/71 kW a 1,6 l/81 kW) a dva přeplňované vznětové se systémem vysokotlakého vstřikování common rail (oba jsou dvoulitry s výkony 66 a 81 kW).
Střídání stráží
Nástupce legendární Corolly se představil jako koncept Auris Space v Paříži na podzim 2006 a sériové provedení brzy na to na autosalonu v Bologni. Prodávat se začne na začátku roku 2007. Jméno Corolla tak na hlavních trzích pravděpodobně zmizí. Nové jméno vozu nižší střední třídy má jednak vyjadřovat velké změny nové generace a také se lépe hodí k ostatním názvům modelů Toyota (např. Avensis nebo Yaris). Jestli čeká Toyotu zlaté období (auris znamená zlato), to se teprve uvidí.
Na nedávném autosalonu v Helsinkách se představila Toyota Corolla ve verzi sedan, prezentovaná jako 10. generace. Vnější rozměry 454 x 176 x 147 cm napovídají, že vnitřní a zavazadlový prostor bude větší než u předchůdce, ale jinak se spíš zdá, že se jedná o facelift 9. generace. Uvidíme, na jakých trzích se bude prodávat a kde tedy bude jméno Corolla žít dál.
Dlouhou řadu let se corolly umisťovaly v žebříčcích poruchovosti na předních místech a miliony uživatelů na ni budou mít dobré vzpomínky (včetně autora, který s modelem páté generace jezdil po cestách i necestách Kostariky). Corolla je mrtvá(?), ať žije Auris!
V první části historie japonské Corolly jsme se dostali až k páté generaci, která poprvé dostala přední pohon. Zde se pokusíme proklestit nepřebernou řadou modelů a variant posledních čtyř generací až k jejímu nástupci, Toyotě Auris.
zveřejněno 15. 01. 2007
TIP: první část tohoto článku najdete zde
Během svého dlouhého života se Toyota Corolla propracovala k oprávněnému označení celosvětový vůz. Kromě mateřského Japonska se corolly vyrábějí nebo vyráběly ve Velké Británii (Sunderland), Spojených státech (Fremont, Kalifornie), Kanadě (Cambridge, Ontario), Turecku, Indii a Pakistánu, Malajsii, Číně a na Tajwanu, na Filipínách, v Austrálii a v Thajsku, Jižní Africe, Brazílii a Venezuele.
Od šesté generace začaly corolly nosit na přídi, stejně jako ostatní modely Toyoty, nové logo, připomínající trochu kovboje v sombreru. Ve skutečnosti mají tři elipsy, z nichž je logo sestaveno, představovat srdce zákazníka, srdce produktu a vše obepínající technologický pokrok.
6. generace (1987 – 1991)
Corolly šesté generace (interní kód E90) opět o něco povyrostly, i když rozvor 243 cm zůstal stejný jako u předcházející generace. Kromě čtyřmetrového Compactu měly všechny modely délku 421,5 cm a narostly i do šířky o 2 cm. Všech 11 základních typů s pěti různými karoseriemi (sedan, třídveřový a pětidveřový compact, liftback a kombi) mělo přední pohon.
Základní tříventilový motor 1,3 litru byl převzat z předchozího typu, ale úpravami byl maximální výkon zvýšen na 55 kW (75 k). Novinkou byl šestnáctiventilový motor 1,6 litru s výkonem 66 kW (90 k). Sportovnější varianta Compact Si (nebo také GT-i) měla motor vyladěný dokonce na 77 kW (105 k). Vznětový motor zůstal prakticky beze změn.
Zvláštní zmínku si zaslouží model Corolla Tercel se zajímavě tvarovanou zadní částí karoserie kombi a trvalým pohonem všech kol. V době, kdy se vyráběla pátá generace Corolly (ještě s pohonem zadních kol), byl Tercel samostatným typem a jakousi variantou Corolly s předním pohonem. V roce 1988 se zařadil do velké rodiny modelů Corolla, ale v různých zemích měl i jiná jména. V USA se například jmenoval All-Trac, jinde zase Corolla 4WD. Pohon všech kol dostal i menší počet sedanů.
7. generace (1991 – 1997)
Další Corolla (typ E100) byla opět větší a proti předchozí generaci aerodynamičtější. Šéf vývoje Dr. Akihiko Saito chtěl vytvořit jakýsi mini-Lexus a posunul Corollu do kategorie vozů nižší střední třídy. Sedan s rozvorem 246,5 cm a rozměry 427 x 168,5 x 138 cm se tak přiblížil „na dostřel“ větším modelům Toyota Corona a Camry. Někde se mu dokonce říkalo „velká Corolla.“ Sedan doplňovaly tradičně další verze karoserií, z nichž si velkou oblibu získal hlavně pětidveřový Liftback dlouhý 429,5 cm. V Japonsku se od května 1992 vyráběly další varianty, které se do Evropy nedostaly. Byla to čtyřdveřová kupé Corolla Ceres a Sprinter Marino a jejich dvoudveřoví příbuzní Corolla Levin a Sprinter Trueno.
Na nejnižším stupni motorizace se objevil nový řadový šestnáctiventilový čtyřválec 1332 cm3 s výkonem 65 kW (88 k). Větší 1,6litrový motor měl přes 80 kW a corolly s ním jezdily rychlostí až 195 km/h. Nechyběl samozřejmě dvoulitrový vznětový motor s výkonem 53 kW (72 k).
8. generace (1997 – 2001)
Osmá generace Corolly (E110) byla oficiálně představena na evropské půdě v květnu 1997. Nová Corolla byla koncipována převážně pro evropské zákazníky a na jejím vývoji se podílela evropská konstrukční střediska Toyoty. Hlavní slovo ale měl mladý japonský návrhář Koichi Suga, který vystudoval designérskou školu v Kalifornii. Překvapil odvážnými tvary s výbornou aerodynamikou (liftback měl součinitel odporu vzduchu 0,294). Nezaměnitelná byla příď s oválnými světlomety a samostatnými směrovými světly rovněž oválného tvaru.
Výběr karoserií zahrnoval kromě třídveřového hatchbacku ještě čtyřdveřový sedan, pětidveřový Liftback a pětidveřové kombi. Originální názvy dostaly stupně výbavy, základní se jmenovala Linea Terra a vyšší Linea Luna. Sportovní verze G6 se nabízela se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Všechny verze měly rozvor 246,5 cm, tedy stejný jako předchozí generace. Ani ostatní rozměry se téměř nelišily. Nejdelší byl liftback (429,5 cm).
Čtyřválcové motory (benzinové 1,3/1,6/1,8 litru, vznětový 2.0D) se nepřinesly celkem nic nového, ale v roce 2000, kdy došlo k faceliftu (čelní stěna s novou maskou chladiče a dvojitými světlomety pod společným čirým sklem), dostaly corolly revoluční motory s proměnným časováním sacích ventilů VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent). Tyto pružné a výkonné motory s objemem 1,4 a 1,6 litru (71/81 kW) byly doplněny o vznětový 1.9D (51 kW) a kombi Wagon si bylo možné objednat s 1,8litrovým benzinovým motorem (81 kW).
Pro vrcholné automobilové soutěže vznikla Corolla WRC s dvoulitrovým motorem a pohonem všech kol, se kterým Toyota zasáhla do bojů o mistra světa v rallye. Poprvé startovala na Rallye Monte Carlo 1998 s jezdci Didierem Auriolem a Carlosem Sainzem. V roce 1999 získala Toyota s Corollou WRC světový titul v šampionátu výrobců, ale pak z rallye závodů odstoupila, aby se mohla plně věnovat formuli 1. V letech 1997 až 1999 vzniklo celkem 57 závodních vozů Toyota Corolla WRC, z toho 33 používal tovární tým a zbývajících 24 vozů bylo prodáno soukromým jezdcům.
9. generace (2001 – 2006)
Do modelového roku 2002 vstoupila Toyota Corolla pěticí karosářských verzí zatím poslední, deváté generace. Premiéru měly již na frankfurtském autosalonu 2001, kde se představil třídveřový a pětidveřový hatchback, sedan, kombi a hlavně úplná novinka – kompaktní víceúčelový (MPV) automobil Corolla Verso. Současné corolly se spoléhají na střízlivý design, u třídveřového hatchbacku lze mluvit i o sportovním švihu.
Jak se stalo dobrým zvykem, nová platforma corolly opět proti té předchozí povyrostla. Hlavně díky zvětšení rozvoru na 260 cm se zvětšil prostor pro cestující. Slabinou zůstal poměrně malý zavazadlový prostor (u pětidveřového hatchbacku jen 289 litrů). Americké corolly se od těch evropských liší větší délkou (sedan je například dlouhý 453 cm) a řadou stylistických změn, např. většími nárazníky, odlišnými předními světlomety atd. Podobné modely se vyrábějí i v Brazílii.
Nabídka motorů zahrnuje dva zážehové šestnáctiventilové VVT-i (1,4 l/71 kW a 1,6 l/81 kW) a dva přeplňované vznětové se systémem vysokotlakého vstřikování common rail (oba jsou dvoulitry s výkony 66 a 81 kW).
Střídání stráží
Nástupce legendární Corolly se představil jako koncept Auris Space v Paříži na podzim 2006 a sériové provedení brzy na to na autosalonu v Bologni. Prodávat se začne na začátku roku 2007. Jméno Corolla tak na hlavních trzích pravděpodobně zmizí. Nové jméno vozu nižší střední třídy má jednak vyjadřovat velké změny nové generace a také se lépe hodí k ostatním názvům modelů Toyota (např. Avensis nebo Yaris). Jestli čeká Toyotu zlaté období (auris znamená zlato), to se teprve uvidí.
Na nedávném autosalonu v Helsinkách se představila Toyota Corolla ve verzi sedan, prezentovaná jako 10. generace. Vnější rozměry 454 x 176 x 147 cm napovídají, že vnitřní a zavazadlový prostor bude větší než u předchůdce, ale jinak se spíš zdá, že se jedná o facelift 9. generace. Uvidíme, na jakých trzích se bude prodávat a kde tedy bude jméno Corolla žít dál.
Dlouhou řadu let se corolly umisťovaly v žebříčcích poruchovosti na předních místech a miliony uživatelů na ni budou mít dobré vzpomínky (včetně autora, který s modelem páté generace jezdil po cestách i necestách Kostariky). Corolla je mrtvá(?), ať žije Auris!
martinV: Máš pravdu, že je to věc osobního vkusu. Ale objektivně si neuvědomuju, čím by tě ten interiér mohl tak urážet. 😉 Z volantu s pevným středem a s hafem ovladačů sem byl nadšenej a digitální ukazatele (především otáčkoměr) mně vyhovoval daleko víc, než ciferníkový v jiných autech. Navíc je z toho auta super výhled, zvenku se to vůbec nezdá. Sedadla asi posoudit nedokážu, nějakej velkej rozdíl v tom mezi jednotlivýma autama nevnímám, asi na to mám nižší citlivost. Možná je to tím, že jsem lehčí konstrukce. 😉
to glockman: jenomže dynamická jizda není jenom o zrychlení, ale ve větší míře o podvozku - corolla v porovnáním s focusem uplně jinde, to snad nemůžeš popřít. Navíc s bude s tím focusem větší zábava, ale záleží, co kupující očekává. Nejlepší je, si to všechno projet a zjistit, co nejvíc vyhovuje.
To je trocha zavádzajúce tvrdenie, TOY LC určite nie je 1 v zemi, to si na omyle, jazdí ich tu ako maku, ale dôležité je, že skoda a vw sa kradnú práve preto, že ich je toľko a teda je sústavný dopyt po "lacných" náhr dieloch...
Takže ja by som do škody či vw nešiel, mám skúsenosť s Golfom III. a viem o čom píšem...
Takže ja by som do škody či vw nešiel, mám skúsenosť s Golfom III. a viem o čom píšem...
Pravda je, že zloději jsou na jejich krádeže asi nejlíp vybaveni a mají pro ně zajištěnej nejlepčí odbyt. Ale pokud přepočteš počet ukradených ks na celkovej počet danýho vozu v dané zemi, pořadí se docela podstatně změní. Zvlášť, pokud zrovna ukradnou 1 ze dvou v dané zemi jezdících kusů. >😁 No, ona to teda taková sranda není...
Souhlasím, že vzhled je čistě věcí vkusu. C4 5dv. je z venku moc hezký auto, ale ten interiér je podle mě hnus (palubka, volant, digi displej, sedačky).
Hovorí sa, že najväčšia lož je práve štatistika, ale ja by som tie čísla len tak nepodceňoval... V Blave sa za 1 rok ukradla 1 Toy - LandCruiser - belgická spred Incheby... |Určite mám väčšiu istotu s TOY ako s VW či Škodofkou...
Pierce007: Jistotu nemáš nikdy. Statistiky krádeží sou na pytel, pač porovnávají pytle s hruškama. Teda, pardon, jabka s hruškama. Jasně, že v nich dycky vynde jako nejkradenější O, ale poměrně ju hravě trumfnou jiný značky a modely.
C4 znám, i když jen v dieselu, super autíčko, navíc s nádherným designem. S velkýma kolama (16, 17") nemá chybu. Navíc Citroen má teď na něj skutečně dost podstatný slevy. Volant s pevným středem je super vychytávka. A žádnýho odfláknutýho interiéru sem si teda nevšim. Jako do druhé možnosti by sem šel asi do toho Forda. Ale zas znám jen diesel.
Astra teď nemá nejlepčí pověst, navíc GM má problémy čím dál tím větší.
Astra teď nemá nejlepčí pověst, navíc GM má problémy čím dál tím větší.
Porovnaj si štatistiky krádeží medzi TOY a VW, Seat, Ford
Tiež spoľahlivosť a spokojnosť klientov...
Záleží čo chceš od auta - imidž s rizikom, že ti ho ukradnú za 1 rohom alebo istotu a spokojnosť...
Tiež spoľahlivosť a spokojnosť klientov...
Záleží čo chceš od auta - imidž s rizikom, že ti ho ukradnú za 1 rohom alebo istotu a spokojnosť...
No jo, ale Corolla Dream v akci má jenom motor 1,4 za 399 tis.Kč .... to není moc oslnivá nabídka. Kolem 400 tis se pohybují akční ceny např. Golfa, Leona i Focuse a to s motory 1,6 a srovnatelnou výbavou.
Focus má celkom určite lepší podvozok, zadná náprava má multilink, ale všeobecne je Corolla lepšia kúpa, momentálne je akcia na Corollu Dream - výpred Corolly pred Aurisom...
Ja osobne by som ale počkal na Aurisa 😄 :roll:
Ja osobne by som ale počkal na Aurisa 😄 :roll:
To mmm: Chces povedat ze Corolla v 1.6 s 81kW a zrychlenim 0-100 za 10.2s, vmax 195km/h je menej ostra ako Focus s 1.6 74kW, zrychlenim 11.9s a vmax 180km/h? Ked si porovnas vykony a spotrebu ostatnych aut v danej triede s 1.6, Corolla vychadza najlepsie.
Odporucam Corollu, mam ju presne rok a pol, najazdene 64000, ziadny problem. Jedine nevyhody, ktore som nasiel su nepresny palubny pocitac, nemoznost mp3, na SK nie je mozne objednat tempomat a pre niekoho moze byt nevyhodou maly kufor.
Vymenil by som ju jedine za noveho Civica, alebo Auris.
Odporucam Corollu, mam ju presne rok a pol, najazdene 64000, ziadny problem. Jedine nevyhody, ktore som nasiel su nepresny palubny pocitac, nemoznost mp3, na SK nie je mozne objednat tempomat a pre niekoho moze byt nevyhodou maly kufor.
Vymenil by som ju jedine za noveho Civica, alebo Auris.
JEDNOZNAČNE COROLLA!!!
NAJSPOĽAHLIVEJŠIE AUTO PODĽA VŠETKÝCH TABULIEK!!!!!!!
MÁM HO 2 ROKY - ŽIADNY PROBLÉM.
PREDTÝM P307 - NIKDY VIAC!!!!! FÚJTABOOOOOO....
NAJSPOĽAHLIVEJŠIE AUTO PODĽA VŠETKÝCH TABULIEK!!!!!!!
MÁM HO 2 ROKY - ŽIADNY PROBLÉM.
PREDTÝM P307 - NIKDY VIAC!!!!! FÚJTABOOOOOO....
😲ops: :😉 :😉 sakra , nějak jsem si to neuvědomil :😉 :😉 :😉
Ale i tak když si např. přepočteš toho Golfa 1,6 ve výbavě Trendline, jak jsem poslal, tak 449 tis.Kč je cca 560 tis.Sk.
A když nic nesežene na Slovensku tak si to koupí u nás. Když si Češi jezdí na Slovensko pro Octaive , tak proč by nešlo naopak.
Ale i tak když si např. přepočteš toho Golfa 1,6 ve výbavě Trendline, jak jsem poslal, tak 449 tis.Kč je cca 560 tis.Sk.
A když nic nesežene na Slovensku tak si to koupí u nás. Když si Češi jezdí na Slovensko pro Octaive , tak proč by nešlo naopak.
Golf 1,4 za 580 tis.???? Kde to hledáš proboha.
[odkaz]%26nbsp%3B1.9… />
[odkaz]%26nbsp%3B1.6… />
[odkaz]%26nbsp%3BCom…
[odkaz]%26nbsp%3B1.9… />
[odkaz]%26nbsp%3B1.6… />
[odkaz]%26nbsp%3BCom…
som presne v tej istej situacii ko ty (timeport). medzi tym, co si napisal je c4 zdaleka najlacnejsia. citroen ma do 28.2. zlavu skoro 100 tis. (ak kupujes auto na SR?), takze 1,6 16V s manual klimou (VTR/pack alebo tak nejak) mozes mat do 500, co ostatni kandidati vysoko prevysuju. ten ceed fakt stoji za zvazenie a aspon za predvadzacku - bud 1,6 16V alebo 110 k 1,6 crdi. viacprvkovu zadnu napravu ma v danej triede tusim len golf a focus. ja som sa bol trochu popozerat aj na mpv-cka - male velke auta ako meriva, note a colt. cenovo su este nizsie a vo vnutri je miesta dost. musis, ale trochu carovat s batozinovym priestorom.
napis, pre co si sa rozhodol.
napis, pre co si sa rozhodol.
offtopic 😒br />
Na max. 5 let nepotřebuješ nové auto. Nebo jo ?
Jsem spíše na Francouze a Japonce ale hlavně na sedany. Nějak mi nevyhovuje být první v techničáku ,,vyjet ven a přijít o 50 000 min....
Radši ''kvalitní ojetinu'' (HDI)
Na max. 5 let nepotřebuješ nové auto. Nebo jo ?
Jsem spíše na Francouze a Japonce ale hlavně na sedany. Nějak mi nevyhovuje být první v techničáku ,,vyjet ven a přijít o 50 000 min....
Radši ''kvalitní ojetinu'' (HDI)
C4 s motorom 1,6 16V neber, lebo ti zožere aj hlavu. Ináč je v pohode. Ale z týchto asi Focus a aj na Ceed a Astru by som pozrel. Corollu ? - nekupiš auto , ktoré sa už prestáva vyrábať, keď môžeš za podobné prachy kúpiť autá v najlepších rokoch.
len golf je momentálne za 580 s motorom 1,4 16V-80k-síce vo výbave,ale slabučký motor...diesel sa mi neoplatí-robím ročne do 20000km...ešte idem pozrieť na SX4 a leona...
Když oni ty * zlodějský ukradnou úplně všechno. Známýmu ukradli Focuse. 😒
Tak pak už snad Ceeda. Korejci se nikdy moc nekradli a ten Ceed by se mi zamlouval mnohem víc než např. ta C4.
Tak pak už snad Ceeda. Korejci se nikdy moc nekradli a ten Ceed by se mi zamlouval mnohem víc než např. ta C4.
Golf taky urcite neni spatny, ale pokud ho nechavas stat na ulici, tak je to nejlepsi zpusob, jak prijit o auto, jelikoz je to lakadlo pro zlodeje.
VW Golf 😉
Corolla končí-co nevidět bude Auris. C4 má vyloženě odfláknutej interiér.
[odkaz]%26nbsp%3BTre… />
[odkaz]%26nbsp%3BTre…
Corolla končí-co nevidět bude Auris. C4 má vyloženě odfláknutej interiér.
[odkaz]%26nbsp%3BTre… />
[odkaz]%26nbsp%3BTre…
já mam zkušenost jenom s focusem a nemůžu si stěžovat, jezdí opravdu parádně (ale je to 1.8tdci). Osobně bych se rozmýšlel mezi focusem a trojkou. Ale záleží, co od toho auta očekáváš.Jestli se rád svezeš ostřej,tak focus nebo tu mazdu. Pokud jsi klidnější a chceš maximální spolehlivost,tak asi corollu.