0
Rozsirit napravy lze. Da se to udelat dodatecnym mezikusem poloosy u prevodovky, musi se ale udelat kompletne jiny tehlice, jiny spojovacky a vyrazny zmeny v zaveseni. Vyjde to asi na padesat az sto litru u aut bez posilovacu a u aut s posilovacem je to nekdy az neresitelny z duvodu kmitani napravy, zvlaste pak u McPhersonu bez napravnice. Vypodlozeni kola neni rozsireni napravy, ale pouha napodobenina takoveho zasahu. Zvetsi se rameno = moment vuci zaveseni, zvysi se opotrebeni naprav, cepu a rizeni. Zaroven se trochu snizi ucinnost tlumice perovani. Zalezi hlavne na tom, jak je naprava dimenzovana a jak je navrzeno rizeni. V nekterych pripadech muze takovy zasah vyvolat zvyseni sklonu ke kmitum, razy do rizeni a dalsi neprijemnosti. U nekterych naprav ale nejsou zadne negativni dusledky (vetsinou u litych nebo kovanych ramen; bohuzel vetsina aut ma dnes ocelove vylisky z tenkostennych plechu). Vzdy by se po implantovani podlozek mela delat geometrie, protoze puvodni hodnoty se vyrazne zmeni. Lepsi cetou je koupit sirsi kola (rozklad sily na pochu = zmenseni narustu momentu vuci ulozeni o temer polovinu proti podlozkam) a kvalitnejsi pneumatiky. Podlozkovani kol neprinese zadny vyrazny efekt na jizdni vlastnosti a vetsina obycejnych takto "vytunenych" aut pusobi trapne. Nvic kola lezou do lemu blatniku a sktraji o ne, takze je zapotrebi udelat zmeny v perovani, ktere mohou mit jak silne pozitivni, tak i silne negativni ucinky. Optimalni odpruzeni podvozku umi auto hodne zrychlit, predstavuje vsak ponekud vyssi investici nez trapne podlozky. Nejvice auto ovsem zrychli brzdy - jejich upravy mohou spocivat ve vymene kotoucu a desticek (napr. za OMP nebo kotoucu Sparco a destiek ferodo Racing), dale lze vymenit hadicky za silikonove nebo kompletni vymena trmenu za pevne, vicepistkove s velkymi kotouci, atd. V takovem pripade se jedna o vyrazne smysluplnejsi, ale mnohem vyssi investice...
Přejít do diskuze
Měl jsem na své 307 podložky 20mm na přední i zadní nápravě. Ůdajně to byly orginály....
Výsledek - špatně sjeté pneu a pri vyšších ryclostech okolo 120 - 130km/h
mi tahal volant ruce jak se třásl....
Proto vřele nedoporučuji!!!!
Výsledek - špatně sjeté pneu a pri vyšších ryclostech okolo 120 - 130km/h
mi tahal volant ruce jak se třásl....
Proto vřele nedoporučuji!!!!
Nejlevnejsi je aplikace podlozek (vcetne delsich sroubu), budes mit stale nahozeny boky auta a musis ssebou neustale vozit kratke srouby, kdyby jsi nahodou pichnul. Muze s tim byt potiz na STK, o zahranicnich cestach nemluve. Aby to k necemu vypadalo, chtelo by to rozsireni blatniku. Nic krome vizualniho efektu to neprinese. Autu to spis ublizi, nez prida 😉