Neco malo k LPG. Mam ho na Sonate 2,5. Najeto zatim 10.000km. System sekvencniho vstrikovani, tzn. to co by melo byt ve fabii. Cena 44000kc byla mozna pred temi tremi roky, ted jsou ceny tak o 40-50% niz. Jsou nutne revize jednou rocne, nebo po 10.000km. Cena je 250kc+-. Pro STK ze musi delat dvoje emise. Navic, nedaji se delat vsude. Navyseni je celkem tak o 500kc? Nesmi se do podzemnich, nebo krytych garazi. U oleje bych taky doporucil snizeni servisnich intervalu... Svicky, tam je problem. Nekdy to je v pohode, jindy se musi menit casteji. Tady zatim nevim. Vztahuji to jeste k jezdeni s rapidem. Je to individualni. Proste nekdy jsou svicky v pohode, jindy je je treba casteji menit. Pokles vykonu, tady to je zalezitost vyladeni a sladeni. Ja, protoze nemam moc casu na ladeni, tak auto jeste nejede jak ma. Ale pokud je vse serizeno, pokles vykonu neni poznat. O zvyseni vykonu nevim, to mi prijde jako nesmysl. Pri bezne jizde mi vykon relativne staci, rozdil je az pri vytaceni pres 4tis. Ale rikam, tohle se da pri dostatku casu vyladit. Spotreba je vyssi asi o 10%, vuci benzinu. Ale je to mozna tim, ze ji temer neresim.
Pokud nechci vyrazneji akcelerovat, auto si rychlost udrzi. Nemel jsem problem drzet 200km/h tacho.
Co se tyce nadrze a rezervy. Resi ji runflat pneu, nebo kontrola tlaku v pneu a sada na lepeni. Potom uz neni treba rezervu vozit.
U fabie bude zvyseni hmotnosti jiste znat. Ale jestli s ni najede jen kolem 7tis rocne a u auta je vse v poradku, nevidim v tom problem. Na poklidnou jizdu to staci. V 40kW verzi jsem jel jen jednou stopem a byl jsem prijemne prekvapen akceleraci.
to antik: předpokládám, že při 130 by ta Fabia na benzín mohla žrát tak 8 litrů, takže těch 9 na LPG je celkem reálných.
to spree: o vyšším výkonu LPG vs. benzín jsem ještě neslyšel, na www.lpg.cz tvrdí, že LPG výkon sníží a Volvo, které vyrábí sériově auta na LPG více než 10 let tvrdí víceméně to stejné:
Performance: no discernible loss of power when running on gas
Nové systémy zvyšují výkon vůči starším typům přestaveb na LPG, takže je rozdíl téměř neznatelný, např. u Volva klesne zrychlení z 0 na 100 při jízdě na LPG jen o 0,1s.
one-z: Je to možné, v té šáde je BRC za 13 000, dělané před rokem a půl u Auto Voznička v Ostravě. A co si budeme povídat, pro řídící jednotky určitě bude více možností, takže bych i já věřil, že výkon může o pár koníků narůst.
My sme si davali montovat LPG do byvaleho auta pred 10 rokmi. Odvtedy LPG preslo vyvojom a urcite su LPG systemy, ktore vykon este navysuju. Na benzine nam to tahalo trochu menej, ale zase treba zobrat fakt, ze sme ho davali montovat ked vypukol prvy boom ohladne LPG. Takze najlepsie by bolo zistit, co je tam za LPG system a podla toho sa rozhodnut ;-)
fleet.admiral: já jsem věděl, že se někam musí jezdit po roce :-)
A k tomu výkonu, když je tam něco nejlepšího za 44 000 a bude pravda to co napsal spree (i já jsem něco o tom zaslechl), tak třeba nebude ve výkonu rozdíl žádný...
Jinak si to pěkně rozepsal, co je všechno potřeba ;-)
Sice sám LPG v autě nemám a ani bych ho nikdy nechtěl, nicméně (bohužel) docela často s autem takto přestavěným z nustnosti jezdím (Škoda 105 (ne tou svou)). Takže pár info ověřených + něco z doslechu:
- Nelze říci, že na LPG se nedá startovat (to je úplná blbost, samozřejmě to lze, alespoň v tom autě, se kterým jezdím), nebo že by to startovalo vždy hůř. Naopak, za určitých podmínek (právě v zimě) to často chytne i lépe. Neškrtá to, když auto stojí několik dní.
- Na STK se jezdí v běžných intervalech, ale na revizi plynu se musí každororočně. To ale nedělá STK.
- STK, resp. emise, jsou na to myslím o něco dražší.
- Do velkých podzemních i nadzemních garáží to nesmí, ale cedule tam opravdu jsou. Do takovým objektů může "plynové" auto na CNG, ale ne na LPG.
- Co jsem slyšel, tak nemusí být v autě rezerva, pokud je nádrž v místě pro ni a zároveň má auto buď run-flat pneumatiky, nebo má opravnou lepicí sadu na pneu a v nich senzory tlaku.
- Spotřeba vzrůstá v dlouhodobém průměru o cca 25 % (z 6,5 l benzinu na 8,5 l plynu), furt to ale vychází levněji než na benzín, a to dost. Litr LPG teď stojí 13,50, naturalu 95 27,90.
- U škodovky je DRAMATICKY znát pokles výkonu, myslím, že to bude platit pro všechny slabé agregáty docela obdobně. Prudký (relativně) kopec, který se dal na benzín vyjet nejhůř na trojku, se vyjíždí na LPG dvojku, s naloženým autem jsem si zvyknul i řadit jedničku za "jízdy" uprostřed stoupání.
- Je nutné měnit olej (a případně ony svíčky, filtry) častěji. Čím více se na LPG jezdí, tím více je na to nutné dbát. A je dobré auto občas protáhnout i na benzin. LPG totiž (prý) zanáší karburátor atd.
Zapovězeny podzemní, ale i nadzemní garáže. Myslím, že i svíčky je doporučeno měnit častěji.
Omezená velikost kufru, pokud se jedná o klasickou nádrž, tak v krátké Fabii nezbyde už moc místa pro zavazdala. Jestli to je místo rezervy, tak pak musíš rezervu hodit do kufru (opět méně místa).
V některých zemích EU smí jezdit na LPG pouze vozy taxi, takže tam taky nenatankuješ.
Co vim, tak podzemni garaze ti budou zapovezeny (vzdy tam ale mas znacku, tak si to muzes uz dopredu overit :-))
a pak dalsi veci je, ze se startuje na benzin a az pote se prepina na LPG (nekde se tak deje automaticky, nekde manualne) Muzes ale jet i na benzin a v prubehu si vynutit LPG.
Ale na poradne zodpovezeni by to chtelo nekoho, kdo s tim ma podstatne vetsi zkusenosti- mnohaleteho vlastnika.
Jinak at ti dobre slouzi.
A jeste k te felicii. Moje 40 kW rychlost 130 rozhodne neudrzi. Prikladem je dalnice D5 smer z Plzne do Prahy, kdy ve stoupanich napr. od Berouna z tachometrove 140 zpomalim na 100 - 110 a to mam cihlu na plynu - doslova (na obranu auta musim dodat ze kopce jsou to zapeklite tahle a i celkem strme-kdo zna vi o cem mluvim).
Nicmene bych se az zas tolik HTP nebal, pokud ma jine vyhody. Osobne bych ale uz takto a podobne slabe auto nechtel.
No na plno určitě nejedou, pokud se nejedná o nějaké velké stoupání, jedou prostě na spotřebu.
O LPG jsem se nikdy nezajímal, ale nesmí se asi do těch podzemních garáží, musí se myslim jezdit každý rok na STK, v zimě to nechce startovat tak dobře. Ale to by chtělo nějakého majitele LPG, který by ti tady vypsal vše do podrobna ;-)
Saab: Tak pokud bude průměrná spotřeba 9 litrů LPG po jízdě po dálnici při 130 km/h, tak si stěžovat nebudu...:)) ......... jinak já tedka fáčko mam a je fakt že, že často přejíždím fabie když jedu 110-120...ono jde ale o to, jestli oni jedou prostě pohoda lážo plážo a nebo jim to prostě nejede :))...tzn já nepotřebuju zrychlit na 100 za 5sekund ;) ale prostě když tam dám 130 tak abych s tím mohl jet plynule a ne že mi to u prvního kopečku zpomalí na 100 a fáčka mě začnou předjíždět :-) ........
Jinak pro úplnost, ročně najedu jen asi 7000 km a z toho tak 60% po dálnici, 20% po městě a 20% po okrskách. Takže myslim že u té fabie bude plus i to, že neztratí moc hodnotu. Já určitě to auto neojezdim. U mě je riziko, že mi zrezaví (pokud by to bylo něco starýho), nebo že mi to někdo ukradne, nabourám a podobně.
Jo a jaká jsou tedy omezení s tím LPG? Já jelikož LPG nemam, tak to moc nesleduju, ale všiml jsem si, že teda asi do některejch (všech??) podzemních parkovišť se s tím nesmí? Případně co dál?
Bude záležet asi nejvíce na jednotlivých kusech... Takže dojdeme k tomu co jsem napsal hned na začátku, že výkonově na tom budou podobně, ale odspoda pojede lépe HTP.
Saab: jj, to máš pravdu >:D Ale otázka také je, jak jsou na tom ty motory a i auto po 15 letech a hodně přes 100 tis. najetých km... 8-s Proto je možné že na tom budou shruba stejně a navíc to HTP pojede při normální jízdě (do 3500 ot/min) asi lépe.
Ale souhlas, když to bude udržovaný kus a trochu ho vytočí - pojede se pila, tak tomu HTP asi ujede...
to antik: tak s tím, že ti Fáčka ujedou více méně počítej, protože ten motor je sám o sobě slabý a LPG mu výkon ještě ubere, takže výkonově budeš někde na 38kW, což při obsahu jen 1.2 a vysoké hmotnosti (Fabia je o dost těžší než Favorit a navíc LPG je další zátěž) znamená horší dynamiku. Se spotřebou LPG počítej kolem 9 litrů, možná i víc.
Tady máš data zrychlení z 0 na 100, pokud pojedou na benzín:
Favorit 50kW - za 13 s ([odkaz]
Favorit 40kW - za 17 s
Fabia 1.2 40kW - za 18,5 s
Tedy i ten nejslabší Favorit Fabii ujede ikdyž pojede Fabia na benzín, s LPG dynamika Fabie bude ještě horší, možná někde kolem 20 vteřin (odhad tzv. od boku >:D )
Tak jestli máš záruku km a ten člověk s tím nejezdil jak prase, tak se to zdá jako velmi dobrá nabídka (kamarád určitě ví jak se s tím jezdilo a kdyby se na to auto sra.. tak by ti to určitě řekl, že jo).
Výkonově na tom bude podobně jako fáčko - nic moc, ale jízdními vlastnostmi na tom bude o hodně lépe, to samé s hlučností, spotřebou a kultivovaností. Takže si sakra pomůžeš ;-)
Po tomto co jsi napsal, se situace docela dost mění. Jestli ti nevadí nějaká ta omezení spojená s LPG, tak do toho jdi, cena více než dobrá ;-)
Děkuju všem za podněty :-) Mno ta cena je nižší, protože v té firmě mam kamaráda a občas jim s něčím zdarma pomáhám, takže by mi ji nechali levnějc prej. Jinak s tim autem jezdil jeden člověk a vzhledově je ok. Interiér zachovalej co jsem tak viděl. Autorádio s CD.... Jinak jim prej za to nabízeli 130 000.
one-z: to jsem rád, že jsem Tě rozesmál s tím LPG, ale účelem to nebylo :)) .. já tomu nerozumim no, ale prej se dělá víc druhů :)
Hlavně bych se chtěl zeptat, jestli to auto bude mít lepší jízdní vlastnosti než moje škoda favorit :-) Respektive aby mě pak na dálnici fáčka nepředjížděly, to by bylo trapný :)))
Já bych taky služební auto nekoupil,ale pokud se k tomu autu doslova nechovali jako k praseti,tak 140tkm fabku nemůže zničit,já jsem to nedokázal ani po 150000,a řeknu na rovinu,chovám se k tomu jako k praseti :-)
A nejen já,ale asi i dalších 5-6 řidičů,kteří ji používají ;-)
Když přijede z myčky,a zakryji tachometr,nepoznáš že auto nemá najeto třeba 70000 :roll:
one-z: Koukám, že s tím LPG jsme na stejný vlně. Když jsem byl dnes nakupovat a u nás lije jak z konve, tak jsem si pěkně u Hypernovy zajel do podzemního parkování a vystoupil a zase nastoupil do suchého. A s LPG bych tam ani nemohl vjet.
Cena 44 000 Kč za LPG se mi zdá moc, ale je pravda, že nemám páru kolik ta montáž stojí.
Auto z firmy, kterým bych nejezdil přímo já, nebo případně někdo, jehož jízdní návyky znám, bych si nekoupil. Myslím si, že služebáky dostávají daleko větší sodu než "civilní" auta, protože málokdo si bude huntovat vlastní auto, ale když není jeho a nemusí se starat, dá mu zabrat. A na zničení auta stačí podle mě mnohem méně než 140 tkm.
Můj známý dělal kdysi řidiče v České televizi, jezdil s VW Transporterem, natočil na něm přes 250 tkm, ale protože s ním jezdil sám a celou dobu se o to auto staral (navíc je docela pečlivý), neváhal a auto koupil, když se možnost naskytla. Ale kupovat auto s "pofidérní" minulostí, do toho bych osobně nešel... :?
Jinak když budu mluvit za sebe. Nabídka velmi pěkná, ale já bych to nevzal. Motor na dálnici slabý, LPG tomu nepřidá, navíc já tomu LPG ještě moc nepřišel na chuť, auto sloužilo jako firemní - s ohledem na výkon dostávalo s největší pravděpodobností velký kouř... A asi nejvíc mě dostalo cit. "nějaké LPG co stálo 44000, prej to nejlepší co dělaj z těch různejch typů" >:D I kdyby to byla pravda, tak mě to prostě docela rozesmálo :-)
Ale na papíře se to zdá jako velmi dobrá nabídka, proto opravdu důkladně prověřit, nejlépe to dovézt do nějakého servisu ;-)
1. nabídka je dosti ošemetná. Cena je líbivá a na to bohužel český zákazník skočí. Je to marketingový tah. Je to 1.2 HTP 3válec a jen 40kW a ještě LPG? Aby to pak mělo vůbec nějaký výkon? Fabie je dost těžký auto, bacha na to. Pro mě to je teda nepřijatelné a vůbec bych se nad touto nabídkou nepozastavil, protože má také LPG (nějak tomu pořád nevěřím). Naštěstí v ČR ještě pořád převládá nabídka nad poptávkou, tak bych jen hledal. Hodně štěstí.
Mám podobný dotaz, proto to píši sem. Je to dobrá nabídka: 169.000Kč za Fabia (Comfort) 1,4 50kW, rv 2002, bílá barva, najeto 107.000km, ABS, autorádio, CD přehrávač, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání bočních oken, imobilizér, klimatizace mechanická, kola z lehkých slitin, nastavitelný volant, palubní počítač, posilovač řízení, tónovaná skla, zadní stěrač s ostřikovačem, zámek řazení.
Je to dobra nabidka? 110000Kc za Fabia 1.2HTP40kw,rv2004
Je to dobra nabidka? 110000Kc za Fabia 1.2 HTP 40kw, rv 2004, červená barva, najeto 140 000km, nějaké LPG co stálo 44000, prej to nejlepší co dělaj z těch různejch typů, byla firemní, pravidelné servisy, servisní knížka, udržovaná, výbava přesně nevím, ale okna v elektrice, centrál.
Potřebuju jezdit tak 50% dálnice a zbytek kobinace město a okresky. Na dálnici mi 130km/h stačí. Kolik to asi tak žere na plyn při 130 na dálnici?:)