Podle toho co popisuješ, vypadá to na kotouče.
Nemusí být nutně zvlněné (deformace), může jít také o špatnou diferenci tlouštky kotouče (nekvalitní kotouč, destičky nerovnoměrně opotřebovávají kotouč na činné ploše).
Nemusí být nutně zvlněné (deformace), může jít také o špatnou diferenci tlouštky kotouče (nekvalitní kotouč, destičky nerovnoměrně opotřebovávají kotouč na činné ploše).
Ono je taky podstatný jaký kotouče tam máš. Jsou kotouče za pár korun a ty se ti na 80% zvlněj když se zahřátýma vlítneš třeba do kaluže. Pak jsou kotouče držší a ty se nezvlněj ani když jsou červený >😁
kotuce, typicky problem hond. original vydrzi strasne vela (mne kotuce vydrzali 180tis.km) ale potom je problem. ak ti to menili v honda servise, tak reklamovat, reklamovat! viem ze velmi radi davaju nahrady a uctuju originaly, aj ked sa to viacmenej neda zistit ani dokazat. ak nemas moznosz to reklamovat, mozes skusit pockat, jazdit a je dost mozne ze sa to spravi samo, uz aj to som zazil, ze to trasenie casom zmizlo. ak sa toho chces zbavit, tak vymenit kotuce a velmi opatrne zabehnut
pri 135 tkm mi menili (prvy krat) predne kotuce a dosticky (Honda Accord Coupe) za original v servise. Jazdim casto dialnicne streky, takze vela nebrzdim, mozno preto vydrzali tak dlho. Teraz mam 165 tkm a pri brzdeni cca. medzi 130 az 100 kmh sa mi roztrasie volant, zvlast ked brzdim zlahka. Robi to uz dlhsie (mozno poslednych 5-10 tkm), ale teraz sa to zvyraznilo. Kedze povodne kotuce vydrzali dost dlho, nezda sa mi, ze by to bola chyba kotucov (co vsak primarne uvadza servis).
Je mozne, ze je to niecim inym? Kolesa su vyvazene, v decembri som prezuval a robilo to uz aj predtym. Ze by geometria? (Pri prezuvani mi ukazovali, ze letne gumy sa na 1 strane mierne viac opotrebovali.) Poradte prosim, origos kotuce na Hondu su mastna zalezitost.
Dik,
J.
Casto se taky stava, ze pri montazi kol ci kotoucu se dostane nejaka necistota pod kotouc a ten pak vykazuje prilisnou hazivost. V servisech se s tim moc nes.rou takze kontrola vesmes zadna. Zavada se projevuje zazacatku minimalnim kmitanim volantu pri brzdeni. Besticky vsak opotrebovavaji kotouc nerovnomerne a po delsi dobe se problem zvetsuje. Ke kmitani se prida i nerovnomerne brzdeni kdy pri konstantnim tlaku na pedal auto zpomaluje nerovnomerne a "cuka" v rytmu otaceni kola. Zaroven se zvysuje ryziko zablokovani kola pri brzdeniv (zmatene ABS). Tento problem muze zpusobit i nerovnomerne dotazeni kola.
Sam jsem mel jednou taky podezreni na zkroucene kotouce ale problem zpusoboval supinka rzi za kotoucem zapadla pri vymene kola. Mereni pomoci "hodinek" ukazalo hazivost 0,3mm na vnejsim prumeru kotouce a uz to bylo dost znat.