1.4 55 kW 16V vůbec není špatný motor. Když člověk chce výkon, nesmí se bát točit do 5500 ot/min, na běžné ježdění stačí 2000 až 4000 ot/min. Když se to naloží, tak se pochopitelně žádný zázrak nekoná. Oproti vcelku abusrdním motorům 1.4 MPi je 1.4 55kW 16V rozhodně velký pokrok.
Na dálnici se s tím bez problémů zrychluje až do 160 km/h, pak to začíná hodně lenivět.
Když si člověk zvykne na to, že musí pořádně řadit a nesmí se bát motor točit do otáček, tak je to v nenaloženém autě celkem fajn svezení.
Kdybych si kupoval Fabii s benzínovým motorem na ježdění po městě i mimo něj a to v poloobsazené autě, tak beru tento motor.
Na dálnici se s tím bez problémů zrychluje až do 160 km/h, pak to začíná hodně lenivět.
Když si člověk zvykne na to, že musí pořádně řadit a nesmí se bát motor točit do otáček, tak je to v nenaloženém autě celkem fajn svezení.
Kdybych si kupoval Fabii s benzínovým motorem na ježdění po městě i mimo něj a to v poloobsazené autě, tak beru tento motor.
Náhodou, HTP má polosametový zvuk - zvuk jako půl šestiválce >😁
kdyby jenom ty trivalce nevydavali jeste horsi zvuk nez traktor. jinak 1.2 47kw hp je normalni jezdeni docela ok
msifa: Mal som 5 rokov 1.4MPI, za posledný rok som jazdil len do a z práce denne spolu 12 km cez centrum mesta, spolu asi 6 semaforov a priemernú spotrebu som mal 7.2-8.1, zima/leto. Buď si jazdil furt naložený, alebo holt máš ťažkú nohu >😒]
wallot: Jazdíš s otvorenými oknami, máš nemú ženu, alebo nemáš na rádio, že ti tak vadí zvuk motora? Vo vnútri je ten motor veľmi dobre odhlučnený... Ak chceš počuť traktor, naštartuj TDI pri -5*C >😒]
Suma sumárum, do prevažne mestskej premávky by som odporúčal 1.2, mimo mesta + diaľnice určite 1.4 55kw. Bude ale problém zohnať dobre vybavené auto v rozumnom stave... Bacha na firemné!!!
wallot: Jazdíš s otvorenými oknami, máš nemú ženu, alebo nemáš na rádio, že ti tak vadí zvuk motora? Vo vnútri je ten motor veľmi dobre odhlučnený... Ak chceš počuť traktor, naštartuj TDI pri -5*C >😒]
Suma sumárum, do prevažne mestskej premávky by som odporúčal 1.2, mimo mesta + diaľnice určite 1.4 55kw. Bude ale problém zohnať dobre vybavené auto v rozumnom stave... Bacha na firemné!!!
to msifa: ja mam tu 50 kW a reknu Ti,ze v Nemecku na dalnici nebyl problem jet s tim 170 a par krat i 180 po rovine samo!
to hxigor: Ve městě vesměs studené starty, nohu těžší trochu mám 😄 . Ale jde hlavně o srovnání s 1.4 16V - 74 kW u které není rodíl spotřeby měst👋mimo město tak hrozný (předpokládám, že jízdní styl mám pořád stejný...).
to hxigor: Jo věřím, že že umí jet 170 - 180 km/h, ale za jak dlouho se na tu rychlost dostaneš? Já s 1.4 16V - 74 kW jsem v německu na dálnici taky dokázal jet 210 km/h, ale těch 150 km/h jsme měl spíš na mysli usálenou cestovní rychlost.
----------------------------------------… />
Ale všichni se shodnem, že 1.4 16 V - 55 kw je pro fabii combi nejvhodnější motor.
to hxigor: Jo věřím, že že umí jet 170 - 180 km/h, ale za jak dlouho se na tu rychlost dostaneš? Já s 1.4 16V - 74 kW jsem v německu na dálnici taky dokázal jet 210 km/h, ale těch 150 km/h jsme měl spíš na mysli usálenou cestovní rychlost.
----------------------------------------… />
Ale všichni se shodnem, že 1.4 16 V - 55 kw je pro fabii combi nejvhodnější motor.
Díky zatím všem, taky si myslím, že 1.4 55 kw by mohl být dobrý kompromis,akorát musím zjistit jakou má cca životnost, tzn. do kolika najet.kilom.se nemusí bát koupě, ale při tom jeho průběhu myslím, že mu vydrží hodně dlouho. 😊
Jo 1.2 12V je dobrá volba a chce to se svézt komu co sedí. Kdo s ní něco najel tak ví. A zvuk ? To co je slyšet venku to neřeš, hlavní je odhlučnění uvnitř vozu a tam se udělalo dost práce.Ba dokonce zvuk uvnitř je docela příjemný.Záleží na každém jestli se mu líbí jemné vrnění nebo něco jiného.
S 1,2 47kW jazdim jeden rok a zatial sa nemozem stazovat. Motor je velmi kratko sprevodovany, takze je v meste vcelku svizny - je potrebne si ale zvyknut na trosku rychlejsie preradovanie. Do mesta a na primestske prepravovanie je to podla mna dobra volba. Hlucnost vo vozidle je na urovni triedy, vibracie motora su taktiez dobre odtlmene. Jediny rozdiel od klasickych stvorvalcov je iny zvuk motora - prevazuju vyssie tony.
Spotreba je tiez v celku prijatelna. Pri beznom jazdeni si v meste vezme 6,5 - 7,5 litra, mimo mesta sa da v pohode jazdit okolo 5l. Moj osobny rekord je 4,5 l pri obsadeni auta 3 dospelakmi a 1 dietatom (mimo mesta).
Tiez som sa rozhodoval medzi 1,2 a 1,4 55 kW (+ niekolko vozidiel inych znaciek) ale po skusobnych jazdach som sa nakoniec rozhodol pre 1,2 a mozem povedat, ze to nelutujem (rozdiel medzi 1,2 a 1,4 55 kW nebol velky, skor naopak do mesta sa mi lepsie pozdavala 1,2 a ked som si zvazil rozdiel v kupnej cene (20 000,- Sk) a prevadzkove naklady (poistka, servis, spotreba...) tak mi to jednoznacne vyslo pre 1,2 47 kW 12V)
Spotreba je tiez v celku prijatelna. Pri beznom jazdeni si v meste vezme 6,5 - 7,5 litra, mimo mesta sa da v pohode jazdit okolo 5l. Moj osobny rekord je 4,5 l pri obsadeni auta 3 dospelakmi a 1 dietatom (mimo mesta).
Tiez som sa rozhodoval medzi 1,2 a 1,4 55 kW (+ niekolko vozidiel inych znaciek) ale po skusobnych jazdach som sa nakoniec rozhodol pre 1,2 a mozem povedat, ze to nelutujem (rozdiel medzi 1,2 a 1,4 55 kW nebol velky, skor naopak do mesta sa mi lepsie pozdavala 1,2 a ked som si zvazil rozdiel v kupnej cene (20 000,- Sk) a prevadzkove naklady (poistka, servis, spotreba...) tak mi to jednoznacne vyslo pre 1,2 47 kW 12V)
sy35: "Prosím kde bereš že výkon souvisí s pružností, to by mě zajímalo? Moje Clio má 43 kW a 93 Nm - když budu zrychlovat na 5, trvá to, ale výsledná rychlost je celkem vysoká, protože 43 kW na 900 kg stačí. Nesouvisí ona pružnost spíš s točivým momentem, co?"
A nesouvisí obvykle u běžných benzínů krouťák s výkonem? Chceš-li do toho plést váhu, nebo případně průběhy krouťáku a otáčky, prosím, ale Tvůj příklad přímo ukazuje, co jsem říkal. Ale dobře, když už, tak max. krouťák souvisí u atmosférických benzínů primárně s objemem, málokterý motor se dostane přes 100 Nm/litr a pokud, tak o málo.
Zřejmě jsi špatně pochopil, co jsem psal - nejde o slovíčkaření.
A nesouvisí obvykle u běžných benzínů krouťák s výkonem? Chceš-li do toho plést váhu, nebo případně průběhy krouťáku a otáčky, prosím, ale Tvůj příklad přímo ukazuje, co jsem říkal. Ale dobře, když už, tak max. krouťák souvisí u atmosférických benzínů primárně s objemem, málokterý motor se dostane přes 100 Nm/litr a pokud, tak o málo.
Zřejmě jsi špatně pochopil, co jsem psal - nejde o slovíčkaření.
kolega uvazuje predat 1,4 (tusim 16V 55kW) kombi v elektrike s ABS 2x ABG, vadi mu ze to nema klimu. Jazdi na tom prevazne jeho zena a za 2 roky to ma celych 20tis km. Cenu neviem (ale mozno tak za 300tis. Sk), Byva v BA.
opakuju ze za 220tisic nema smysl kupovat nic jineho nez 1.9tdi nebo 1.4 74kw, 2.0 neni podle me moc dobra volba.
htp je blbost, protoze za ty penize muzes mit proste lepsi, navic to nejede.
za 220k mas tak ctyri roky stary tdi v plny vybave. /podle me proste lepsi nez rok stary htp - stejna technika, a auto vydrzi 300tis km uplne v pohode takze vetsiho najezdu bych se nebal, pokud je auto samozrejme servisovane atd.../
htp je blbost, protoze za ty penize muzes mit proste lepsi, navic to nejede.
za 220k mas tak ctyri roky stary tdi v plny vybave. /podle me proste lepsi nez rok stary htp - stejna technika, a auto vydrzi 300tis km uplne v pohode takze vetsiho najezdu bych se nebal, pokud je auto samozrejme servisovane atd.../
Vzal bych 1,2 nebo 1,4(55kw), nafta se na ježdění do města moc nehodí a na těch 20000km ročně je na ni málo, 1,4(74kw) a 2,0 je pro sportovnější řidiče a delší trasy.
1.4ku znáš, 1.2HTP bych zapomněl (imho motorářský potrat), 1.9SDi je slabá, nepružná, nekultivovaná a pro město akusticky nevhodná - ale dá se s ní jezdit za málo (ale i za hodně).
Ta pružnost je relativní pojem (jinak výkon a pružnost spolu obvykle docela úzce souvisí), celkově z toho vychází TDičko, já bych klidně doporučil 2.0, která je pružná a ve Fabii ani moc nežere a jede to, ale ostatní mě zato sežerou >😁
1.4/55 kW neznám, ale pokud se nepletu, je to slabší verze 1.4/74 kW, takže by to mělo být o řád lepší než MPi, ale pružné to nebude, to není ani 1.4/74 kW.
Svezl jsem sei s Fabii combi 1.4 16 V - 55W, a ten motor táhl o něco lépe od spoda.
Předtím jsem měl Fabii combi 1.4 Mpi - 50 kW. Nebrat! Nepružný motor, spotřeba ve městě přes 9 l, na dálnici to víc jak 150 km/h nejede, navíc jsem během 220 tis. km měnil 4 x ložiska na přední nápravě - výměna cca 9 000 kč.
Měl jsem možnost se svézt cca 1 tis. km v krátké Fabbi 1.2 12 V - 47kW, motor mne příjemně překvapil, pružný a na tříválec i poměrně tichý. Fabia s motorem 2.0 - nem átaké smysl, zastaralý motor, vysoká pojistka, spotřeba.
Doporučil bych jednoznačně 1.4 16 V - 55W, a ani 1.2 12 V - 47kW by neměla být špatná volba.
- služební Fabia Combi 1,4 MPI 50 kW: hodnotím jako žádný velký zázrak, ale dá se s tím jezdit docela dobře. Předjíždění kolem 90km/hod chce přeci jen více místa, ale vcelku se dá.
- služební Fabia Combi 1,2 HTP 47 kW: pro klidnou jízdu podle předpisů, bez nároků na předjíždění v méně přehledných úsecích je použitelná, spotřeba kolem 6L. Ale když se rozjede (dá se i 180 na tachometru, ale to už je o strach) po dálnici, bere klidně 9-10L. Dlouhodobá spotřeba tak 7,8L, ale je to služební, každý s tím jezdí jako prase... Jde ochotně do vyšších otáček, ale síla tam chybí.
- krátká 1,4 74 kW: bez problémů, dobrá akcelerace pro předjíždění, relativně nízká spotřeba, tak 6,3L, i při svižné jízdě.