Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

239 komentářů

Chtěl bych se zeptat, jaký je dle vás(i ze zkušenosti) nejvhodnější motor ve fabii? :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Diskuzi o dvou z nabízených motorů najdeš třeba tady😒br />
[odkaz]
1.4 16V 74kW
VRS - Měl bys specifikovat, k čemu chceš to auto používat. Jinak je otázka na nejvhodnější motor bezpředmětná.
potřeboval bych spíše nějaký výkonnější, přemejšlím o 1,4 16V 74kw, 1,9TDI je docela drahý, potom ještě ten2,0? Ten se moc nevidí. Máte názor?
Vašek M.
Já osobně bych měl ve Fabii nejraději 1.6 16V 77kW.. >😁

V práci jsem jezdil s 1.4 MPI 50 kW, docela to šlo, jen ta spotřeba byla trošku vyšší, pak jsem pár tísíc odjezdli s 1.4 TDI 55kW, ta měla super spotřebu a dynamicky to taky bylo dostačující, ovšem zvukový projev nebyl úplně uchu lahodící. 1.9 TDI znám z oktávky, ale myslím, že pro fabii už bude asi moc těžký..

HTP jsem taky jezdil, do města v pohodě, ale když se to naloží, tak pak rychle ztrácí dech.

Teď mám soukromou 1.4 16V 55kW, původně jsem chtěl tu 74kW, ale v servise mě odrazovali, protože prý víc žere olej a aby to jelo líp než ta 55, tak se musí dost víc vytáčet a tím pádem se to projeví na spotřebě. Takže jsem se projel s oběma, když se na to šláplo, tak ta 74kW opravdu jela svižně, ale nakonec jsem dal na jejich zkušenosti a rady.

Těch 55kW na tu fabii docela stačí, považuju to za slušný základ pro kombíka. Není to žádný trhač, ale předjíždět se s tím dá rozumně. A ani není třeba vypínat klimu, nebo tak..😊

HTP nezatracuju, do krátké fábie, kterou bych používal hlavně pro městský provoz bych se toho nebál.

Dodatek po specifikaci dotazu..

Pokud chceš něco silnějšího, tak asi tu 1.4 16V 74kW, ten dvoulitr není žádný zázrak (teda v Oktávce) a taky to není zrovna subtilní motor.. A s úsporností je taky na štíru.
Mulder: 1.6 ve Fabii? To tam snad nikdy ani nebylo...
to jo ten 1,6 ve fabii chybí. To snad ve druhý generaci
Vašek M.
Nebyl.. bohužel.

Koncern potřeboval někde udat ty 1.4 16V 74kW, tak 1.6 do Fabky nikdy nedávali..

Kdyby dělali, tak by to do kombíka byla jasná volba.. 😄
ta samá situace je i u seatu ibiza-chybí 1,6 s rozdílem, že se nabízí 1,8 110 i 132kw.
V poměru cena výkon bych bral 1,4 16V.Ale kdybych měl dost peněz tak bych určitě bral 1,9TDI.2,0 má drahé povinné ručení a bude asi hodně žíznivé a 85kw na 2.0 moc není oproti té 1,416V 😉
Určitě 1.4 74kw nebo 2.0 85kw. Ta 1.4 74kw umí jezdit dálky za pět litrů (rychlost kolem stovky). Ten 2.0 je dobrý, že má velkou sílu už odspoda, ale spotřeba bude shruba o 1-1,5 litru větší oproti té 1.4 74kw. V dieselu jedině 1.9 TDI.
Kolem té stovky spíš kolem šesti, na plný kotel za 7,5-8 je to opravdu rychlík, jen nemá rád víc než dva cestující. Ostatní motorizace neznám😞
takze k tej 1,4 74KW-mam ho tri roky a mesiac, najprv som si myslel, ze aky super motor mi to ocinko do auta objednal, no po case neviem neviem. Sily ma dost vo vysokych obratkach, tak nad tri sedemsto obratok, ked je ich menej, tak sa pravdu priznam, citim sa ako v jedna dvojke(obrazne povedane), spotreba moze byt vselijaka- moje minimum za speci´fickych podmienok(vyjazd z mesta na dialnicu a udrziavanie rychlosti tak okolo 100 a jazda za kamionom) bola za 4,3 litra, ale taka normalna spotreba je za 6,5(plus minus 0,5l). Ked budes vyuzivat potencial motora, tak kludne pojdes aj za osem. Potialto by ten motor bol celkom v pohode, nemyslite? ALE- este nemam ani sestdesiat tisic km a ten motor papa uz jeden liter oleja na pat tisic km, teda za jeden sevisny interval dolejem tri litre(to sa stalo az tento interval, ten minuly som dolial necely liter), to je podla mna hrozne, tak som utekal do servisu za znamym a susedom v jednej osobe(kde co mi do auta porobil zadara, nema dovod klamat), povedal mi po prezreti motora, ze opravu on vidi zbytocnu(auto by tam stalo dva tyzdne, stalo by to kopu penazi a on pochybuje, ze by sa tym ta spotreba oleja nejako drasticky obmedzila). Ze aj jeho neter ma tento motor, budem citovat-a picuje nanho, ze kolko oleja zerie-. Ze tieto motory to maju v povahe zrat olej, preto by som si ho nekupil druhy krat a asi pockal na novu fabiu a tu 1,6, alebo zobral ten stokonovy diesel.

One-z, kolko ti papa oleja?mas aj ty podobnu skusenost, ako ja?
právě kvůli spotřebě oleje jsem slišel samá negativa k motoru 2,0, ale zase si myslím, že bude ze všech nejsvižnější, že dá dost přes 200. Kolik se dá vymáčknout ze stokoňový čtrnáctky?
Ty motory jsou dobrý. Měl jsem dřív stovku a pak 105 ale ta Fábija je lepší. Udělal jsem tam na to aji Tuning morotu s Frantou. Franty dělá v družstvu u nás a občas něco donese. Děláme teďka koncovky a vypadá to dost slušně i to má lepší zvuk. Nemusíte vyhazovat prachy za drahý věci. Dá se to uděělat za 1 odpoledne. I na křižovatce je to takový živjejší. 40 KW je celkem dost síla ale ještě necháme přečipovat jednotku. Franta má známýho a ten je přes elektroniku opravuje televize, a pryý by to neměl být problém. Dám pak vědět.
@VRS

z kopce se dá vymáčknout i 220, avšak tachometrových. Už v padesátce proměřuje o 7 kmh, tak to asi moc přesné nebude >😁
Myslim, ze do fabie je jednoznacne nejlepsi 1,4TDI 59kW. Je to vhodny kompromis mezi cenou vykonem, spotrebou a provoznimi naklady. K zahozeni nebyl ani motor SDI - sice to byl motor trochu slabsi, ale na kratkou Fabii ve vetsinovem obsazeni 2 lidi stale zcela vyhovujici.

Podle mych zkusenosti jsou zcela nepouzitelne benzinove motory 1,4 55 a 74kW. Jsou neuveritelne line a nevykonne a pokud se netoci jak zubni vrtacka, tak auto s touhle motorizaci proste nejede. Navic mi na tomhle motoru zasadne vadi jedna vec - s tim autem se prakticky neda jet ustalenou rychlosti - auto bud zrychluje, ci zpomaluje. Je to jako jizda s tramvaji. Motory HTP 47kW se kupodivu v beznem provozu chovaji trochu kultivovaneji. Jsou ale tragicky slabe a hodi se jen do mesta. Pri presednuti z 1,4 HTP 47kW do SDI 47 kW je to jako presednuti z kolobezky do Mercedesu.

Jiste se na mou hlavu ted snese kritika adolescentnich vsevedu. A tak rikam predem - ano, mam rad diesely a neni mi dvacet. Za volantem jsem stravil kus zivota a najezdil cca 1,7mil km. Na vyssi rychlost radim obvykle tehdy, pokud motor toci okolo 2400 RPM. Jezdim s lepsim autem a s dieselem vetsiho objemu, nez ma Fabie. Ale presto jsem v ruznych situacich s temihle auticky najezdil asi tak 20 tis km. A proto vim proc rikam to, co je uvedeno vyse.
vpz: Fabii 1.4 turbodehet ma tchan a souhlasim, ze to nejede spatne a hlavne za levno. Jen je tam znat kazdy telo navic
jde-li o vyšší výkon, kroutící moment a nižší spotřebu paliva, skoro všechny koncernové motory lze bezpečně přečipovat, viz např. www.cimbu.cz/index_cz.php?…
petr16
mám fabii 2.0 MPi a jsem s nim naprosto spokojenej,jestli vybirat mezi 74kw nebo timhle jdu jasne do 2.0. Je naprosto kultivovany a nejtizssi ze vsech nabizenych motoru.Tahne krasne odspodu a neni treba ho vytacet. Jezdim s nim ve meste za 9litru a mimo v pohode za 6 a to se nijak neflakam,muzu jen doporucit.
VRS- no ja mam patnastpalcove kolesa 195/50 a dalo to rovnych 200, ale to bola tachometrova rychlost, viem ze okolo 50 ma ten tachometer odchylku okolo dvoch km, takze realne to moze ist nejakych 190, ale ci to je tak, alebo mam tachometer, ktory chcel ist z vyrobnej linky do Porsche a dali ho mne, tak si to vynahrdza, tak to neviem
Mal som možnost jazdiť aj s krátkou aj s combi fabkou HTP 47kW. Musím sa priznať že som bol milo prekvapený z toho ako to chodí (jazdím na novej octavke 2,0 TDI 103 kW), ale potom prekvapenie zhaslo ked som sa pozrel na ručičku nádrže. Ked chcete predbehnút (sám v aute bez nákladu) tak musíte podradiť. Šiel som trasu: Liptovský Mikuláš - Bratislava - Liptovský Mikuláš = asi 600 km dokopy a priemerná spotreba bola niekde na úrovni 7,5 - 8 litrov - bližšie k tým 8. Takže tento motor odporúčam hlavne do mesta kde je fakt úsporný, ale na dialnici to žere ako šľak.
Kolik jsi s tím jel (myslím jako rychlost)?

Takovou spotřebu s HTP nedosahuju ani na dálnici. A to podotýkám že šlo o Sedan (těžší) a auto naložené 4 dospělým lidmi (i když žádní 90kiloví cvalíci) a ještě v tom parném létě (tzn. klima běžela).
na nenáročnú prevádzku je vhodný 1,2 HTP 47kw inak 1,4 16v je pružný kultivovaný a pomerne úsporný. Naj voľbou sú naftové motrory vydržia veľa-( hlavne SDi ) a sú úsporne, naopak neodporúčam 1,4MPI 😒 nepatril k najpodarenejším mali trhavý chod motora vďaka zlého softwaru riadiacej jednotky do r.v. 2001 a inak poruchové vstrekovače a vyššia spotreba . 2,0 85 kw žere aj kamienky popri ceste sem tam aj nejaké Tico :roll:
@TomKTQ

Třeba po té dálnici nejezdí stovkou >😁 Se stejným vozem jako ty mi vycházely při rychlostech 130-150 (tachometrových, v reálu o 15-20 kmh nižší) podobné výsledky, někdy i vyšší. I dvanáctistovka musí logicky chlastat, když držíš celou cestu 5 000 ot./minutu 😄
Tak to asi bude tím, my jsme jeli kolem 120 tachometrových.
Nechci ti kritizovat tvůj názor na diesely,ale myslím,že HTP má o dost lepší zrychlení než SDI.Papírově tak o 3 vteřiny
Jestli ma jit o novy vuz, tak resit SDi nema smysl. HTP je dost diskutovany motor, protoze z toho objemu vam da vic snad i Cinan 😁

Ja bych osobne do Fabie nesel - nejlevnejsi s HTP = zadna slava a s normalnima motorama je to cenove nechutny.
Tommy100
My máme služební fábie většinou "haťapky",ale spokojenost,i se 40kw na dálnici tachometrových 170Km/h se čtyřmi osobami a klimou považuji za dostatečné.Ale fakt že ten řev za hodku,dvě leze krkem >😁

Volil bych alespoň 1.2HTP 47kw.

Podle mě rozdíl mezi 1.2/47kw a 1.4/55kw ve zrychlení není tak velký,spíše bych řekl,že htp je pružnější a lépe se vytáčí.Jenže při vyšších rychlostech se zvyšuje spotřeba a to na dálnici i k osmi litrům 8-s

pokud budeš jezdit více naložen,tak tu 1.4,ale i s 1.2 pokud umíš dobře řadit to není nereálné.

Šťastnou volbu! 😉
Avatar - Sprint
Sprint
1.2 HTP 12V je pro městský a příměstský provoz ideální. I na delší cesty mimo dálnice ok. Jel jsem trasu 150km ve dvou lidech s 20% dálnice, při prům. rychlosti 92km/h a spotřebě 5.2 l/100km - co dodat. >😁 Neztratí se i na dálnici, ale spotřeba pak závratně stoupá. Mám vyzkoušeno, že se ten motor nesmí točit přes 4000ot., pak s každými 500ot. spotřeba roste o litr/100km. 8-s

1.9 TDI, co mám teď, je paráda za všech okolností. Při 130km/h točí jenom kolem 2500ot., motor odpočívá a spotřeba kolem 5l/100km. 😄
standa1
1.2 HTP 12V je pro městský a příměstský provoz ideální. I na delší cesty mimo dálnice ok. Jel jsem trasu 150km ve dvou lidech s 20% dálnice, při prům. rychlosti 92km/h a spotřebě 5.2 l/100km - co dodat. Neztratí se i na dálnici, ale spotřeba pak závratně stoupá. Mám vyzkoušeno, že se ten motor nesmí točit přes 4000ot., pak s každými 500ot. spotřeba roste o litr/100km.

Souhlas, akorát je třeba dodat, že pod 3000 ot. NEJEDE a má zvuk věštící blízkou smrt 😢 😢 . Předjíždět kamion na silnicích I. a II. třídy je tragedie :shock:

Za 1,5 roku mám najeto 35tkm, sám, průměr 6,7 l/100km.
Tá spotreba - 7,5 - 8 litrov je normálna. Ved ked ideš 140 - 160 tachometrových po dialnici ktorá má asi 150 km, (spomínaná trasa Lipt. Mikuláš - BA - lipt. mikáláš, z čoho viac ako polovicu predstavuje dialnica) tak si to pýta svoje. A noha je na podlahe skoro stále.

Slabý motor = vysoká spotreba (mimo mesta)
Aspoň si stihneš pořádně prohlédnout předjížděné auto z boku >😁 Ta dlouhodobá spotřeba odpovídá.
Avatar - pepevyskoc
pepevyskoc
1.4 TDI 59kw do fabie rozhodně nejlepší.
Aluminium: to záleží na výkonu htp, 40kw se na sdi nechytá, ta silnější asi už jo, nevim jak by to dopadlo na max. rychlost. Já mám s sdi-čkem dobrý zkušenosti, ale žádnej závoďák. Jak jsem četl níže, nemůžu souhlasit, že 1,4 55 i74kw jsou na H...O, rozhodně o dost živější a rychlejší než 1,4tdi a sdi. Mě se zatím zdá nejlepší volba asi74kw v jedna čtyrce. Dvoulitr je asi k ničemu, zatím mě všichni odrazujou. Prej to žere olej, spotřeba je okolo 10litrů na sto a 85kw je dneska slušná 1,6. Navíc je to ještě dvouventil, což dneska taky už moc neletí.
petr16
zkus si přečíst tenhle test.rozhodoval jsem se mezi 74kw 85kw a po svezeni bylo rozhodnuto,1,4 ma 74kw az ve vysokych otackach kdezto 2,0 v daleko nizsich coz znamena nizsi spotrebu v pohode za 6litru mimo mesto,.precti si clanek.[odkaz]
Podle m? jsou nejlepší motory 1,4 TDI a 1,4 16V 74 kW.Optimální volba mezi objemem,výkonem a spot?ebou.Nejlepší jízdní vlastnosti mají pochopiteln? 2,0 a 1,9 TDI-ale do fabie mi p?ijdou zbyte?n? objemné.
Pod to se podepíšu😒br />
[odkaz]

DOPORUČENÝ MODEL

1,4i 16V (55 kW)

Zážehový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, vícebodové elektronické vstřikování paliva.

Důvody: Méně výkonná ze dvou německých čtrnáctistovek je příjemně pružná, kultivovaná, rychle reaguje a hlavně je relativně úsporná. Škoda, že jí vybavených vozů je málo, pro fabii jde totiž o zcela optimální pohon z hlediska poměru náklady/komfort/dynamika.

NEBRAT

1,0 MPI 8V (37 kW)

Zážehový řadový čtyřválec, osmiventilový rozvod OHV, vícebodové elektronické vstřikování paliva.

Důvody: Zmenšená verze tradičního škodováckého motoru byla nasazována v neuvěřitelně obraném provedení Junior, které v zájmu nízké ceny přišlo o řadu takřka napostradatelných prvků. Hlavně však výkon 37 kW na 1100 kg hmotnosti je mezi dnešními automobily bezpříkladná ostuda. Vždyť i na 1050 kg těžký Peugeot 405 s motorem 1,4i OHC 8V (55 kW) lidé koukali divně. Představte si, že by měl litrový motor pracovat pod jeho kapotou. Bylo by to naprosto absurdní, ale přesto by takový stroj jel lépe než fabia, protože je překvapivě o 50 kg lehčí.

NEBRAT

1,2i 6V HTP (40 kW)

Zážehový řadový tříválec, šestiventilový rozvod OHC, vícebodové elektronické vstřikování paliva.

Důvody: Důvody jsou ty samé, jako u 1,0 MPI. Tříválec sice solidně zabere z nízkých otáček, takže auto z křižovatky překvapivě svižně vyrazí, ale se vzrůstající rychlostí a rostoucími otáčkami mu katastrofálně dochází dech. Pokud s vámi začne závodit mladík s ospojlerovanou stodvacítkou, tak má znamenitou příležitost zažít poprvé v životě vítězství nad moderním vozem.
S tím hodnocením bych celkem souhlasil, 1,0 byl nepodarek, taky se naštěstí dlouho neprodával. 1,2 40 kw - celkem sedí, odspodku pružná, nad 4000 ot/min. nemá cenu točit, výkon stoupne minimálně, krouťák vůbec. Do města a příměstských oblastí ideální auto, dálniční polykač kilometrů to není, ale na dálničním limitu drží 3500 ot/min, takže v poho. S čím ale nemůžu souhlasit, je doporučení 1,4 16V 55 kw. Máme kombíka v práci a výhrady jsou: reakce na plyn - je pomalá, auto jakoby ,,přemýšlí" 1 - 2 sek., jestli se rozjet. Tah odspodu nic moc, od 1,4 16V bych očekával daleko agilnější reakci - je to udušený. Spotřeba poměrně vysoká, pod 7 l/100 km se dá těžko dostat. Nevím, jestli je to vlastnost jenom tohoto auta nebo je to obecný. Možná je to tím uměle sníženým výkonem na 55 kw, tipoval bych nevyladěnej software, to auto je zralý na chiptuning. Po té zkušenosti bych tuhle motorizaci nechtěl.
Tommy100
Tak s tou stodvacítkou jsi to trochu přehnal,mě v HTP nemohl kamarád ve favoritu předjet. 😁
S tím HTP máš pravdu, já předjíždím jakéhokoli favorita a všechny Feldy 40 kw, protože ten 1,2 OHC je prostě pružnější.
Mladík s ospojlerovanou stodvacítkou dokáže předjet libovolné auto, ve kterém sedí řidič vyznávající opatrnější styl jízdy. To nemá nic společného s motorem.

A výzaz "Pokud s vámi začne závodit" je taky nutné brát trochu jinak. V 99% totiž toto závědění je jednostranné. On závodí a má radost že vyhrál, netuší totiž, že druhá strana na něho z vysoka kašlala.
do fabie urcite 1.4 tdi

absolutne optimum, jazdi lacno, svizne je celkom slusne

a treba do nej aj dobre audio, zvuk motora nie je bohvieco 😉
Máte pravdu, že jde hodně o tom, kdo v těch autech sedí. Taky si pamatuji dobu před 10 lety, kdy jsem ve služebním formanu předjížděl kde co a řítil se až 170 a Prostějov - Praha dělal za 2h. Dneska bych si to s Feldou 1,6 netroufl, rodina je rodina. To houpání a špatné brzdy jsem tehdy tak nevnímal. >😁 Jinak fábií ano, ale jedině kombi a z těch motoru snad jedině 1,4 16v. Škoda, že tam nedávají 1,6.
Najezdil jsem asi tak stejne km s benzinovym motorem, jako s dieselem (s kazdym typem motoru asi tak 400 - 450 tisic km). A reknu jedine: pokud ti uz neni 20 a nemas potrebu na silnici zavodit s kdejakym favoritem, tak si zapamatuj jednu moudrost: diesel nicim nenahradis!

Do Fabky byl optimalni TDI 77kW 1,9, ale pro bezne rodinne jezdeni je 1,4TDI take OK. Skoda, ze se uz nedela 1,9SDI, ktery byl velice kultivovany a jezdil na repkovou naftu.

Naopak asi nejhorsi motory (benzin 1.0 necham stranou) byl stary skodovacky OHV 1,4MPI a potom vyhoneny 1,4 16V 74kW, ktery mi ze vseho nejci pripominal zubni vrtacku. 1,2 HTP 47 kW neurazi, ale ani nenadchne. 1,2HTP 40 kW je dobry jen do mesta. Pokud trvate na benzinovem motoru, vzal bych nejradsi ten dvoulitr. Je prijemny v provozu a kupodivu docela stridmy - zejmena v porovnani s ziznivym (a z hlediska prubehu krouticiho momentu naprosto nepovedenym) 1,4 16V 74kW.
@vpz:

Nic ve zlem – ale do Fabie ma byt optimalnim motorem 1.9 TDI 77kW nebo 2.0 85kW ?????

Mi je 28, nejsem tedy myslim az zase stary, ziji v Nemecku, kde jsem se take – vice ci mene – naucil opravdu (aktivne) jezdit, a kde take neni na dalnici (povetsinou) omezena rychlost.

Kdyz jedu do Cech na dovolenou (2 x 800km) tak si jedu (tedy jezdil, nez zacala platit nova vyhlaska a vsichni jezdi o 10-20 km/h pomaleji nez se smi) svym obvyklym tempem na dalnici okolo 160-170-180 km/h (mimo 110-120, mesto 50km/h – vse pokud to provoz dovoli) a az na ridke vyjimky (3-5 aut od Rozvadova do Olomouce) mne nikdo nepredjel – ne, ze bych ho nenechal, ale nikdo tak rychle nejezdi (v noci, o vikendu) nebo to provoz proste nedovoli. Tak na co 77 dieleslovych kW nebo 85 benzinovych kW, ktere jsou dostacujici v mnohem tezsich autech jako napr. VW Passat, S Oktavia, Audi A4, S Superb, VW Touran, ktere maji myslim i lepsi stabilitu a podvozek ???
vpz: zajímalo by mě kde si sehnal, že je 1.4 74 kw žíznivá, oproti tomu dvoulitru žere o 1-1.5 litru míň 😉
Nepleteš si trochu ty otáčky na dálničním limitu nebo dálniční limit? Točí 4300 při tachometrových 130 kmh (reálných 115).
Nepleteš si trochu ty otáčky na dálničním limitu nebo dálniční limit? Točí 4300 při tachometrových 130 kmh (reálných 115).

1,2 40kW toci pri 130km/h 4000ot. rovnych (do MR06)

1,2 47kW toci pri 130km/h o trosku vic cca 4250 ot/min
Ty jsi to napsal přesně, ty otáčky sedí. Já se sekl o 500 ot/min., 3500 to točí tak něco přes stovku.
Aha, máme jako druhé auto tu silnější dvanáctistovku 😊
Pokud tady zaznělo, že 16V má špatnou reakci na plyn, tak to není ani tak samotným motorem, ale díky necitlivému el. ovládní plynu. Nedávno jsme to v testu ojetin četl, jako varování i před koupí 1,4MPI OHV z let výroby před rokem (tuším) 2000.
Tommy100
Ano platilo to u motoru 1.4MPI vyrobených do dubna 2000.

Mohl by mi někdo vysvětlit proč fabia 40kw točí při 130 méně než 47kw??? :shock:
Myslim že je to kvůli níž položenému točáku a celkově nemá ráda otáčky tolik jako 47 kw verze.
Myslim že je to kvůli níž položenému točáku a celkově nemá ráda otáčky tolik jako 47 kw verze.

Presne tak.

Ale to uz momentalne neplati. Prevodovka byla zmenena od MR 06 (nebo 07, ted si nejsem uplne jistej). a prevody byly srovnany, takze ted toci zhruba stejne.

Pokud to nekoho zajima tak tady si muzete spocitat kolik to zhruba toci v jake rychlosti, ale je to jen orientacni!!!

[odkaz]
Nevíte někdo údaje do tý kalkulačky u verze 1.0 MPI 37 kw :?:

Jinak kvalitní práce (ta kalkulačka) 😊
No právě bohužel ta Fábka je r.v. 2005 n. 2006, do provozu 2006, je to motor 1,4 OHC 16V 55 kw. Jinak na 1,4 l 4ventil je to směšný výkon, není- liž pravda? No podle mě málo muziky za dost peněz.
Ale ta tvoje 1.2 má taky směšný výkon a i silnější HTP má směšný výkon, ale jedou relativně dobře a to je to nejdůležitější. Teprve teď jsou ty motory trochu na úrovni (1.2 51kw, 1.4 59kw a 63kw) 😉
Mě teda zajímá, proč teď do fabie dávaj 1,4/59kw a to jen do combi, když seat používá 63kw? To by nebylo špatný. 4 kw rozdílu snad nemá ani cenu.
Tommy100
Moje HTP je přímo drak a 40Kw to taky nemá kde kdo >😁

třeba trabant má jen 19Kw!!A taky jezdí 😁
Tommy100
a moje další autíčko(asi nová fábia) bude mít neuvěřitelný výkon 44kw.... :shock: :shock: :shock:
Ten motor do města bohatě stačí, místo pár koníků navíc bych uvítal snížení vibrací a zlepšení zvukového projevu.
geshack.us/img164/4830/fabieiimmh3…
Jaký motor do Fabie??? No podle mě jestli je na fábce něco na prd, tak jsou to motory..Ať se totiž kouknu ke konkurenci kamokoliv, tak si nemůžu pomoct, ale snad všichni ostatní jsou buď lepší, nebo o hodně lepší...Nabídka je možná široká, ale já osobně bych si nevybral..A co je horší..koukal jsem na nabídku motorů co má mít nová fabia a hořce sem zaplakal..je to v podstatě to stejný...Ach jo...Tohle je fakt příklad toho, jak se dá zkazit dobrý auto...

PS: lituju lidi, co zainvestovali do fabie 1.9TDi půl mega jen aby to trochu jelo a tolik nežralo...uff..

Nechápu, jak může mít fabia takový prodejní úspěchy...
Motory nejsou na prd, ale chybí a to zcela zásadně 1.6, jak v benzínu, tak naftě.
Motory nejsou na prd, ale chybí a to zcela zásadně 1.6, jak v benzínu, tak naftě.

Zasadne? Stejne si to malokdo koupi, protoze by to byl malokdo ochoten zaplatit. Podivej se kolik mala auta s takovym motorem stoji. Uz vidim zas ty flamy o predrazene Fabii az zverejni cenik FII.

Peugeot 207 - 430 000,-

Renault Clio - 440 000,-

Ty bys to dal za male auto? Ja teda ne, to radej koupim auto o tridu vys s motorem 1,4.
Saab
to NiceOne: za ty prachy koupíš auto o třídu výš i s motorem 1.6 😉

Např. Toyota Corolla 1.6 VVTi 81kW Dream stojí 444.900,- Kč a má aut. klimu, litá kola, všechna okna v el., autorádio s CD, přední a boční airbagy atd. 😄

to vpz: doufám, že tím slušným dieselem máš na mysli motory od BMW 😉
P207 za 430 000?

Já tedy nevím, ale 27.12 jdu složit zálohu na nového Focuse Combi 1.6i za 399 tKč. Dost velké omezení je v tom, že nemá metalízu. 😄

Škodovka mi ve "velké" akci nabídla kombíka 1.4 za 370 000. Pravdou je, že měla o 2 elektronické hovadinky víc, ale nutně je nepotřebuji. Tak jsem si raději připlatil.
Saab
Tak já ještě přihodím "pikošku" a tou je Citroen Xsara Picasso 1.6 za 366.000,- Kč >😁 A už končím, páč to nesouvisí s tématem.
romanfu: co to tady plácáš, škodovka že je pozadu 15 let jo >😁 Jestli sis nevšim, tak zásadně roste hmotnost kvůli vyšší bezpečnosti a větší výbavě (toto zásadně ovlivňuje akcelerační možnosti vozu), dále tady máme emisní normy, které zásadně ovlivňují výkon směrem dolů, takže výkon motoru zůstává tak nějak pořád stejný (samozřejmě u stejné objemové třídy).

Jinak jsem někde čet, že výkon benzinového dvoulitru, kdyby nebyl svázaný emisními limity, tak by byl někde kolem 200 kw bez turba.

A ještě když už se tady oháníš jak je tvůj fiat rychlý, tak starý karburátorový favorit z ´88, nebo kdy se začal vyrábět, měl výkon 46 kw a zrychlení 13 s. Spotřeba je o něco vyšší, ale ten motor má taky základ někde v tisícovkách nebo kde. Teď je pod VW group a vyrábí auta více méně stejná jako ostatní výrobci.
favorit z roku 89 s karburátorem jsem měl před 6 lety a ten měl zrychlení někde kolem 18s za sekundu ale to bylo když byl dobře zajetej a o spotřebě ani nemluvim cca 8l/100km.Jinak neříkám,že jsou škodofky špatný,výrobní zpracování bych řekl mají lepší než VW,ale třeba kufr má fabie jenom 255litrů a třeba zrovna punto má 297litrů a to už je zavazadlo navíc.Fabie jsou takový nedoladěný auto všechno mají tak nějak na středu ( design,výkony,spotřebu)nemají nic výjmečnýho ale zase to nejsou poruchový auta.
P207 za 430 000?

Já tedy nevím, ale 27.12 jdu složit zálohu na nového Focuse Combi 1.6i za 399 tKč. Dost velké omezení je v tom, že nemá metalízu. Smile

Ja si ty ceny nevymyslel, ja jen aby si zde nekdo nedelal plane nadeje ze Fabia 1,6 bude za 300000 😄 Bude stat pres 400000 stejne jako konkurence. ...to ze se daji sehnat vetsi auta za lepsi cenu je fakt.
NiceOne😒br />
citace😒br />
P207 za 430 000?

Já tedy nevím, ale 27.12 jdu složit zálohu na nového Focuse Combi 1.6i za 399 tKč. Dost velké omezení je v tom, že nemá metalízu. Smile

Ja si ty ceny nevymyslel, ja jen aby si zde nekdo nedelal plane nadeje ze Fabia 1,6 bude za 300000 Smile Bude stat pres 400000 stejne jako konkurence. ...to ze se daji sehnat vetsi auta za lepsi cenu je fakt.

Jenže srovnávat Focuse s Fabií je trochu silný kafé nemyslíš. A tím spíš, že je rozdíl 29 tis.
To residents:a srovnávat bez uvedení výbavy,zda je to skladovka nebo předváděčka/bez metly snad normální člověk na objednávku auto za 400 000kč neveme/je teda úplně mimo mísu.

Jinak tady je současná akční nabídka Fordu😒br />
[odkaz]

A jelikož na akční nabídky Fordu se již slevy prakticky nedají získat nebo min.tak mě cena Focusu kombi 1.6 za 400 000 kč není vůbec jasná.No možná bez klímy atd....
To paulz: doufám, že normální jsem, holt jsem tu absenci metly musel skousnout, dokonce Ti mohu říct, že ani "deep navy" není můj šálek čaje.

Můžeš mrknout na tipcars, do sekce nové vozy, dej si focuse combi, cenu do 400000,- a tato nabídka Ti vyjede.

Je to skladovka, letošní rok výroby, údajně před posledním facelitem ( letošní podzim?), tedy to není modelový rok 2007. Proti Fabii (370000) to nemá ESP, tempomat a metalízu.

A ještě musím doplnit v ceně je prodloužená záruka na 4 roky/100000. Samozřejmě víme své, prodloužená není na opotřebení (spojka ap.), ale náhodou může odejít cokoliv na elekronice, takže proč ne.

A taky rok asistenční služby v Evropě, což mi ve škodovce nebyli ochotni nabídnout. Ona ta slečna asi ani nepochopila, na co se ptám. Říkala něco o tom, že samozřejmě servis mohu dělat u nich. 😄
To Zdenekol😜o té metle jsem psal v souvislosti s objednáním nového vozu-ne skladovky.U skladovky si člověk vybírat nemůže ,za to má velmi dobrou cenu.Kterou je ale těžko porovnávat s cenou nových vozů na objednávku.

No ale 399 900 je pouze s nabídkou leasingu.To není v hotovosti což je rozdíl.Aspoň tak jsem to pochopil.No a ještě jsem se podíval na stránky autoeden a tam o téhle nabídce píšou,že jsou to předváděcí v showromu.To zřejmě znanená,že byla vystavená-jestli taky jetá jako předváděcí není jasné.

[odkaz]
Paulz: ne není jetá, showroom. A právě ochota Fordu byla, že nakonec tato cena platí i při platbě v hotovosti. Jak jsem psal, tohle nevzít, tak si koleduju o mor, choleru a tsunami. 😄
To Zdenekold😜okud není jeté jako předváděčka tak je to dobré.Ale těžko jde srovnávat cenu vozu který sloužil k předvádění i když pouze ve showromu s cenou kterou by stál např.na objednávku.Cena jde automaticky o dost dolú.
Paulz: já jsem do diskuze zapojil myšlenkou, že je škoda, že Fa nemá 1.6, protože pokud by cena nebyla přemrštěná, tak by možná část zákazníků o něj měla zájem. 1.4 má již dražší ručení, přitom je obsahem hned na kraji vyšší sazby. Pro kombika s klimou bych to viděl jako rozumnou volbu.

Vzhledem k tomu, že jsem 6 týdnů nedělal nic jiného než sledoval ceny, tak ti mohu říct, že nejvyšší sleva na showroom u FA 1.4 kombi byla 10 000,- a na jetou, na značkách a ujeto 2500 asi 20 000,-. Přesto zmizely odhadem do 2 dnů. Takže psát, že cena jde automaticky dost dolů není zcela přesné.
Jenže srovnávat Focuse s Fabií je trochu silný kafé nemyslíš. A tím spíš, že je rozdíl 29 tis.

Ja je nesrovnaval. Ja bych bral Focuse. Nekdo ale zrejme touzi po 1,6 ve Fabii a neuvedomuje si ze to auto bude velice drahe (stejne jako konkurence) 😊
Moc by mě zajímalo v čem jezdíš ty,pokud máš řidičák >😁
Já mám Fiat Punto r.v 93,najeto 178tkm,je to jeden z prvních modelů a je to obsah 1.2 a má 54kw!!!,takovej výkon bude ve škodofkách až za dalších 10 let,spotřeba kolem 5.5-6 litrů,zrychlení 0-100 podle výrobce za 12,2 s,to co vyrábí škodofka za motory je ostuda oproti celýmu světu je pozadu minimálně o 15 let.
Romanfe, vytahovat se tady s 13 let starym Fiatem je trochu mimo misu, nemyslis?

Hezke svatky!

PS: do slusneho auta patri jedine diesel, ovsem nikoli italsky a francouzsky
to vpz:fiat je sice starej ale tu techniku škodofky nemají dodnes a diesely jedině italský,protože jsou na špici,německý vw se musí bohužel spokojit s tím,že začne s commonrailama až teď,když už jim celej svět utekl.
romanfu: tak to jsi měl zcela jistě tu slabší 1.3 43 kw, ta měla zrychlení asi 17 s a bohužel je jich mezi lidma většina.
A ten kufr škoda dohání verzí combi nebo sedan, které mají přes 400 litrů (combi 426 l) a ten hatch má 260 litrů, ale to je jedno...
Tommy100
cože!!Favorit/43kw má zrychlení za 14s!!Za 17s zrychlí favorit 1.3i/40kw :shock:

Jinak dnes jsem se svojí fábií 1.2HTP/40kw absolvoval cestu z Kroměříže po D1 až do Prahy a zpět,612km,průměrná spotřeba 8,1l,Z Prahy do Km za 2hod a 30min,místy rychlostí až tachometrových 170Km/h,celou cestu téměř na plný plyn(3dospělí+cca 25kg zavazadel)

Ale rozhodně nemůžu říct že bych byl brzdou provozu,ba naopak,předjeli mě za celý den asi jen tři auta :roll:

Sice trochu fábinka v kopcích ztrácela dech a místy z ní nešlo vytlačit víc než předepsaných 130Km/h,ale jinak spokojenost....splnila očekávání,tento motor je vhodný do městského a příměstského provozu,ale občasné dálnice taky zvládá obstojně 😜

Znovu mě to utvrdilo,že HTP je solidní motor a na to že je to pouze tříválec má solidní zátah >😒]

Není to motor ani auto pro závodníky nebo machry,ale solidní auto pro takové to popojíždění,"šak vy víte" a to mi nikdo nevyvrátí 😁
Ujet to jde, ale že to byl příjemný zážitek tu asi nikomu nenamluvíš... >😁 Zkusím pojmenovat věci pravými jmény: nedostatečný výkon "moderní" dvanáctistovky, silný hluk neúměrný rychlosti (vysoké otáčky), výrazně proměřující tachometr (na těch 170 jede sotva 150 >😁 ) a spotřeba na úrovni dvoulitru. Pár podobných cest jsem s tím motorem (12V) absolvoval a charakterizoval bych to slovem utrpení. Však šla taky Fabie vedle poruchovosti z domu hlavně kvůli tomu, že jsem začal jezdit delší trasy, dokud je to motor jen do města, stačí...
Tommy100
Víš určitě to není na denní takové ježdění,vážně hluk je dost veliký,výkon taky na dálnice nic moc,ale jels tuto trasu třeba s grande puntem,nebo puntem classic,206 a tak??Grande punto točí při stejné rychlosti stejně jako fábia a spotřeba je taky stejná 8-s Malé motory prostě na to nejsou stavěný.

Myslím že ta odchylka nebude tak velká,typoval bych to na zkutečných 158-160km/h.

A jel jsi už v Roomsteru HTP??Myslím že bys byl překvapenej,ten motor má mnohem kultivovanější chod,jestli tak bude i nová fábia,tak to bude skvělé 😄

Jinak myslím že při zrychlení má fábia htp až sportovní zvuk,zkus zrychlit naplno,je to fakt paráda :roll:
Tak jsme se shodli, na dálnici to není :-! U srovnatelné konkurence to je stejné, i když 4válce jsou logicky aspoň kultivovanější... Pokud je to u Roomsteru lepší, jedině dobře, ale výkonově to hádám mimo město stačit nebude, jel jsem čtrnáctistovkou a v porovnání s mojí nekoncernovou 1,4 to je slabota..

Proměřování je kapitola sama pro sebe, u našeho kousku to bylo 50 kmh 7, ve 120 skoro 15 a s přibývající rychlostí se rozdíl dál zvyšoval. To se mi zdá hodně.

Zvuk je v otáčkách opravdu takřka sportovní, ale odpich tomu bohužel neodpovídá, aspoň u čtyřventilu, ale hádám, že jeho slabší verze nebude lepší. U konkurence nepadá krouťák po špičce tak prudce. To je cena za slušný zátah v nižších otáčkách, který dělá motor tak svižný ve městě. Jak je to se zvukem v nižších otáčkách? Tam bych uvítal zlepšení...

PS zrychlování naplno zkouším při předjíždění denně, na trojku do 130 to jede fakt super, a to v autě za stejnou cenu jako jsem dal za FI. 😁
To m4lcolm😲no těžko porovnávat ceny aut před pár roky a teď-co se týče,že máš nyní Stilo ca cenu jako dřív Fabii.Já si pamatuji když jsem před čtyřmy roky vybíral nové auto,tak Stilo 1.2 po velké slevě se dalo koupit kolem 360 000 kč a bez klimy.
Avatar - Sprint
Sprint
To Tommy Engelo: Zajímalo by mě, jak Roomster HTP jede ve skutečnosti. Eventuálně porovnání s HTP ve Fábii.
Davido07
Copak resite? Motorizaci do Fabiatika II? Konecne udelali verzi 1.6, ale mrzi me, ze vyradili 2.0 MPI.... To byl skvelej, nedocenenej motor...

Skoda, ze nezaradili do nabidky alespon jeste 1.6 FSI....
Skoda, ze nezaradili do nabidky alespon jeste 1.6 FSI....

A proc? Stejne by sis to nekoupil.
Motory HTP nejedou,ale plazí se a jsou brzdami provozu.Skutečná spotřeba je o 2l více než je TP.Dát do HTP klimu a osadit to 4lidmy a jet po dalnici z Olomouce do Prahy je važně zrůza,hluk od motoru,jaké koliv stoupání si žadá podřadit a modlit se at nebrzdím provoz v levém pruhu.Měl jsem tu možnost na vlastní kůži,seděl jsem na zadních sedadlech,47kw je važně do města >😁 .
Tommy100
ty srandisto!! 😉
Tommy: jj, já tam psal že asi 17 s, ale problém je že každý se ten motor bojí točit kvůli tomu hluku a pak i zrychlení tomu odpovídá :roll:
Taky by se mi líbil 1.6 FSI ve FII, bylo by to rozumnější než 2.0, se kterým se určitě skvěle jezdí, ale živit ho 8-s

Ale mrzí mě že tam není "závodní vysokootáčková verze" 1.4 85 kw, nebo aspoň těch 74 kw 😢 😢 😢 >😁
To Canon:no pokud o hluku mluví majitel TDI....tak se to musí brát s rezervou protože všechno jiné než dunění a klapotání bere za strašný hluk!
Davido07
To NiceOne: a proc myslis, ze bych si FSI nekoupil?
To NiceOne: a proc myslis, ze bych si FSI nekoupil?

Protoze jsi nebyl ochoten u Clia zaplatit lepsi vybavu nez authentique, tak bys nebyl u Fabie ochoten zaplatit lepsi motor. Cenovy rozdil bude proste prilis velky a 1,2 16V ti evidentne momentalne staci, jinak bys volil jinou znacku.
Davido07
No jo, ale Clio mi na litacku po Praze staci, nemyslis??? Na to, abych s nim porusoval rychlostni predpisy to bohate staci!!!!!!!

Ja myslel 1.6 FSI jako alternativu za 307, vis?
Tommy100
Jo,HTP do města je skvělé,dnes jsem ve Zlíně vyjížděl z parkoviště naplno,za mnou bylo auto,kterého jsem si nevšiml,zahrabání kol a na 80km/h jsem byl vážně hned a to na dvojku >😁

Mě to zrychlení,když jedu sám naprosto vyhovuje tak do těch 120km/h,pak už je to horší,ale na to jsem si to nekupoval.... :roll:

Nemyslím že je akcelerace tak hrozná 😄

Myslíš že je hlučnější felicia 1.3 nebo fabia 1.2??Myslím že se alespoň jednou shodneme >😁 Já jezdil s felicií pět let,takže mě hluk fabie nepřijde nijak zásadní,ale to je zase o tom,na jaký standard si zvyklí 😉
Hluk s Felicií porovnat nemohu, už jsem v ní neseděl léta, nedávno jsem po delší době jezdil Fabií - Stilo bylo v sevisu, někdo mi ho odřel😞 - a hluková kulisa byla v dolní polovině otáček výrazně vyšší, po vytočení se vyrovnává. Samozřejmě každé zní jinak. Po přesednutí zpět do mého samohybu jsem slyšel jen ticho, až mě to překvapilo.

Zrychlení u Fabie stačí, jen mi tam chybí rezerva na předjetí kolem devadesátky. Ale dokud s tím jezdíš jen po městě, je to fajn motor, dokonce jsem s ním jezdil po Praze raději než s firemní Fabií 1,4 74kW. 😊
m4lcolm: se ani nedivím, když 1.4 74 kw nemá dole nic moc krouťák, ale podle tabulek pružného zrychlení, by měla být stejně rychlá jako 1.2 47 kw a přesto všichni říkají že je 1.2 ve městě rychlejší 8-s (samozřejmě bez většího vytáčení motoru).
To one-z:no co má město společného s pružným zrychlením nevím.Ale že se s HTP jezdí ve městě mnohem líp než s 1.4 74/55/ je pravda.Pči udáveném pružném zrychlení 60-100-80-120 jsou už otáčky poměrně vysok👋min 2500/.A co jede kolem 2000 ot.lépe zda HTP nebo 1.4 74 není potřeba diskutovat.
Hlavně to že se jezdí na nízké otáčky a pružné zrychlení je taky zrychlování z nízkých otáček. A co jede líp kolem 2000, jedou prakticky stejně dokud se 1.4 nevydrápe nad 3000-3500 ot/min 😉
Avatar - kostey
kostey
povazuju za spravne se vam tady trochu omluvit. Obcas na foru jsem nadaval na HTP. Ted pres vanoce jsem se stavil v CR a pucoval jsem si od rodicu fabii kombi prave s Hodne Trapnym Pohonem 😉

Musim rict ze jsem se v tomhle aute mylil... Motor nebyl jeste zajetej, mel najetejch nejakejch 1500km a nijak jsem ho netrapil. Ale proste chci rict ze to auta jelo podstatne lip nez jsem predpokladal. Jezdil jsem jen po praze a prekvapil me zatah od nizkych otacek a proste to auto bylo v pohode. Jezdil jsem porad uplne prazdnej a tak nevim jak to jezdi kdyz se auto nalozi, ale proste HTP u me zabodovalo.

Nerikam ze to je idealni motor do Fabie. Sam jezdim hlave stredne dlouhe cesty (300-500 km) a obcas ty delsi >700km, takze ja bych bral neco silnejsiho, ale proste to je mestske auto a tomu tenhle motor staci...

Takze promin HTP, uz ti nikdy nadavat nebudu 😁
Tommy100
To mám opravdu radost,nejhorší jsou totiž takový jako jsi byl ty,kteří tím nikdy nejeli a kteří soudí podle papírových hodnot 😁
Tommy100
a zkusil jsi zrychlovat naplno???Ten zvuk stojí zato!! 😁
Avatar - Sranki
Sranki
Nic ine ako sudit podla papierovych hodnot som ani doteraz nemohol asi tak ako vacsina na tomto fore. Ale na rozdiel od inych som si to nechaval pre seba. Nebudem sudit cloveka podla toho, ze jazdi na 1.2 HTP, kazdy mame ine potreby a moznosti. Ja som zvolil 1.4/59kW lebo si mysli, ze mi bude najviac vyhovovat. Ak sa to zda niekomu malo, alebo ma inu predstavu o motore je to len jeho problem, ja nemam co riesit. Osobne by som najradsej skusil nieco ine ako Skodu. Fabia sa mi uz zda mierne zastarala ale zial, v tejto triede moc kombikov na vyber nie je. Dufam, ze auto na konci svojho vyrobneho cyklu uz bude mat vychytane muchy, takze aspon nejaku vyhodu to snad bude mat.

Inac ja tiez preskocim z Feldy do Fabie, ale nemyslim si, ze to bude az taky kulturny sok 😉
Tommy100
a jel jsi už někdy ve fabii??to je ale blbá otázka,co?? >😁
Sranki: koukám, že jsi vybíral podobně jako já. Vybíral jsem lehce jetý, co nejmladší a velký kufr a protože v téhle kategorii není moc combiku (fabka, 206, předchozí rio a dál už asi nic 😒 ), tak jsem skončil u fabie taky 😄

Jinak blahopřeju k výběru >😁 a co to že sis nakonec koupil ambiente, elegance vychází daleko líp. K ambiente si přikoupíš klimu a si na ceně elegance a to ti chybí litý kola, dálkový zamykání... :?:
Avatar - Sranki
Sranki
Pôvodne som chcel tiež Elegance ale v predajni ma potešili akciou ICE, tzn. klíma, bočné airbagy a DO k centrálu zadarmo. Celkovo to bola výbava o, ktorú som záujem a s ICEom potom vyšlo auto o 70tis. lacnejšie. Elegance ma trošku krajší interiér ale nič zásadné mi tam teraz nechýba, možno ASR by sa ešte hodilo, ale motor nema zase taký výkon aby to hrabalo aj na trojke >😁

Inač, začínal som jazdiť na starej 1000MB a 105L, to bola najlepšia škola, hlavne čo sa týka trpezlivosti - dnes mi nerobí problém si počkať na vhodné miesto na predbiehanie takže nepotrebujem pod kapotou super-turbo-mega motor 😉 Skúsil som už Ibizu 1.2HTP, Cordobu, Leon/Toledo, Octaviu, takže predpokladám, že to taký šok nebude.

PS. Každému sa síce páči niečo iné, ale podľa mňa je Fabia už dlhšiu dobu dizajnovo pozadu. Ono koncern by mohol trochu zrýchliť inovačný cyklus a nie len po piatich rokoch prefarbiť auto inou farbou a tvrdiť, ze to je nový model.
Avatar - Sranki
Sranki
Onedlho plánujem kúpiť Fabiu Combi Elegance 1.4 16v/59kW a pre tento motor som sa rohodol z týchto dôvodov😒br />
-ročne najazdím okolo 15tis km, takže TDI by sa neoplatilo

-nebudem jazdit len v meste, takže HTP nie

-2.0MPI je predsa len zbytočne veľký motor na auto tejto triedy

-1.4/74kW ma nižší krútiaci moment a ešte k tomu vo vyšších otáčkach, čo mne osobne nevyhovuje

Takže touto vylučovacou metodou som sa dopracoval k 1.4 16v/59kW. Nehovorím, že je to ideálny motor ale z danej ponuky mi pripada ako najvhodnejši pre mňa a moje potreby. Nie som žiadny závodník ani nebudem prevážať ťažký naklad, väčšinu času budem v aute sam (+bicykel).

Idealny motor by snáď mohol byť 1.6/74kW ale fakt nechápem strátegiu koncernu. Možno to bude vo Fabii II lepšie 😉
Ty auta byly kupovaný relativně krátce po sobě, obojí skladovky, jenže na Stilo jsem uhádal slevu, kterou jsem nečekal 😁
Sranki: Bude to lepší...ve Fabce II bude 1.6/77 kW...
Avatar - Sranki
Sranki
No práve dnes som objednal dole spomenuté a predbežný termín dodania je koniec februára. Tak potom napíšem či to bola dobrá voľba.
Ještě horší jsou Ti, co tím jeli a nelíbilo se jim to... >😁 >😁
Tommy100
Já fabii zpočátku vůbec zatracoval,že jsou tam špatný motory,proti felicii míň místa,vyšší povinný ručení,vyšší cena,větší kola.....Když se v roce 2002 objevil motor 1.2HTP/40kw,byl jsem naprosto překvapen,jak takový slabý motor může jít do takového auta.

Asi za měsíc nato se ve firmě(tenkrát ještě v jiné,menší než dnes),místo felicie kupovala fabia 1.2HTP/40kw classic.

Když jsem do ní poprvé sedl,připadal jsem si jako v jiném světě 😊,jízda byla ještě daleko příjemnější,nečekaně živý motor,posilovač řízení......no zkrátka byl jsem naprosto unešen :roll:

Od té doby žádné auto ani motor nezatracuju dříve než se s ním projedu! 😉

To samé se v říjnu 2004 opakovalo,když jsem dostal služební superb 2.8,ale to již takový šok nebyl :roll:
To je fakt, při přestup do Fabie z Feldy byl opravdu velký skok. Já jsem očekával hodně a docela se to vyplnilo. Druhý podobný šok pro mě bylo koupit poprvé něco jiného než Škodu.
Tommy100
tak to já jsem ještě pořád na škodovkách.Nedávno jsem si koupil čtvrtou škodovku, fabii a jsem spokojenej >😁

Jinak co máš nyní za auto?? :roll:
Tommy100
A z jaké škodovky jsi "přestoupil" že to byl takový šok?? >😁
Přestěhovali jsme se za město a Fabia nebyla na každodenní létání po dálnici zrovna ideální, a navíc brzy po skončení záruky začala zlobit😞 Tak jsme hledali něco, aby se to líbilo mě i ženě, bylo to úsporné a svižnější. Nakonec jsme se shodli, dohodl jsem slušnou cenu na skladovku a co mě tak překvapilo? Opravdu dostatečný základní motor, kvalitnější brzdy a o litr menší reálná spotřeba, ačkoliv má motor přes 30 koníků navíc. Za první rok máme najeto 30 tisíc km, zatím bez problémů, kterých jsem se při koupi Fiata trochu bál...
Tommy100
tak hlavně že je vše OK 😄

asi bych se taky podíval po jiné značce,kdyby mě fabia začala zlobit,ale zatím jsem měl s mojima škodovkama jen ty nejlepší zkušenosti :roll:

ale do budoucna jsem uvažoval o něčem větším, třeba o Kii Ceed,ta se mi opravdu zalíbila 😄 (protože jsem už založil rodinu,20. se mi narodila dcera....,tak za chvíli bude větší auto potřeba.....)
My rodinu teprve plánujeme, ale mysleli jsme dopředu, takže máme pětidvéřák, i když jsme za stejné peníze mohli mít 3D se sportpaketem Abarth 😊

Ty poruchy mě překvapily a zklamaly, s Felicií jsme nikdy neměli problém.
Bude to šok, to mi věř 😉
Tommy100
no já měl v letech 1998-2002 favorita a jezdil jsem služební felicií a pak jsem sedl poprvé do fabie a to byl vážně šok >😁

no a v dubnu jsem si koupil felicii a s tou jsem byl ale moc spokojený,jen jednou mě ráno nenastartovala(zapalovací cívka)někdy mě trochu mrzí že jsem ji prodával,byla jako nová,60000km,a alespoň neztrácela již tolik na hodnotě jako ta moje fabia teď 8-s

Mě se líbí Stilo právě jen 3D,5D moc ne a kombi už vůbec :roll:

ve stilu jsem jel jednou nebo dvakrát,myslím že v celku dobré auto 😉
Máme trochu jiný vkus, Stilo se nám líbí víc jako 5D, předtím jsme měli Fabii sedan, taky přijímaný většinou lidí s rozpaky... Na druhou stranu co se líbí většině nemusí být hned nejlepší, je to jako s TV programy >😁 Mimochodem Felicii jsem prodával v 50 tisících km, byla jako nová, původní kola byla sjetá jen na polovic. Dostal jsem za ni velmi slušné peníze, ale kupec jistě nelitoval 😊

Stilo je pro nás teď ideální, na dálnici vrazím hooodně dlouhou šestku a jedu rychle se spotřebou nafťáku >😁
Tommy100
Moje felicia byla 1.3MPI/50kw LXI,rok 2001,centrál,metalíza.

Já jsem ji kupoval v únoru 2002,byla téměř nová a stála 170000kč,tehdy to byla vynikající cena,jedině v AAA,nikde jsem zánovní felicii tak levně nemohl najít :?

Fabia sedan se mi vážně taky moc nelíbí,snad jen verze po faceliftu jde,ale kombík je mnohem hezčí >😁
jj, combik je mnohem hezčí >😁 >😁 >😁
Pravdou je, že před vánocemi bylo vhodné objednat výbavu Eleganci, protože byla o 14000,- dražší, ale bylo v tom rádio (které se muselo u ambiente dokupovat) a samozřejmě kola, tempomat a sunSet.

Hodně jsem o ní taky přemýšlel, ale nakonec poprvé v životě to vyhrála skladovka Focus. Tak jsem zvědav, jestli to bude šok po feldě.
Mno mě se víc líbí ten sedan 😉 ale generalizovat co je obecně hezčí si netroufám >😁 >😁
Avatar - Sranki
Sranki
to one-z: Aký benzín tankuješ. 95 alebo 98, lebo podľa technických údajov by mal ísť do 74kW 98oktánový benzín, čo mi príde trochu choré >😁
Jde do něj i N95, stejně jako do HTP i N91. Na výkonu to není moc znát. 😊
Sranki: elegance obsahuje to samé co ambiente s tím packem a navíc jak jsem psal, u nás stačilo doplatit 14 000 na eleganci a ta měla pack již dole uvedený. A zapoměl jsem na coufací senzory. Takže pokud člověk nepočítá s každou korunou "na doraz", tak jiná volba než elegance nebyla ekonomická. Když si uvědomíš, že za rádio dáš kolem 4000 (jako minimum), tak je to rozdíl 10 000 Kč a máš auto v úplně jiné výbavě.
To sranki:ta akce Fabie ICE ještě na Slovensku platí?
Avatar - Sranki
Sranki
Zdenekold ma asi nepochopil. Ja som dostal do Ambiente tu najhlavnešiu výbavu z Elegance zadara, takže som ušetril 70000Sk. Chýbaju nejaké serepetičky ale okrem toho ASR nič významné. Al disky ma nelákajú a doplnil som si tam ešte vyhrievanie sedačiek, radiacu páku z Elegance (za 300 >😁 ) možno si dam čierne fólie na stĺpiky, to sa mi celkom páči a na mojej Satin metalíze by to pekne vyniklo 😉 Celkovo je cena auta na 440tis Sk.

Akcia ICE ešte platí, ináč by mi ju asi neponúkli. Ta mlada blondína ešte spomínala nejakú akciu platnú od nového roka, ale nevedela mi povedať či sa to bude vzťahovať len na skladovky. Malo by ísť o 12000 Sk kredit na benzín. No moje auto bude na sklade stáť maximálne 3dni kým si pre neho prídem, takže z toho asi nič nebude.
To máte rozdíl mezi Ambiente a Elegance 70 000 Sk :shock: To je asi 56 000 Kč. Ale ty litý kola si ještě přikup, auto snimi vypadá o 100% líp 😉 (taky jsem je přikupoval).
Avatar - Sranki
Sranki
Sorry, zle som si to zratal. Ten rozdiel medzi Ambiente a Elegance je 50tis ja som dostal vybavu zadara, ktora by stala 56450 Sk.

MEA CULPA
Já jsem popisoval situaci zde v Čechách, kdy FA 1.4 Combi ambiente s packem - DO, klimatizace a 2x další airbag nabízeli za 354 000, včetně defendu a nebo za totéž v eleganci (= amb. plus uvedený pack) s jiným packem (rádio, SunSet, tempomat, coufací senzory) s defendem chtěli 370 000. Je možné, že na slovensku mají zcela jinou finanční politiku.
Když už se tady tolik řešilo HTP, docela by mě zajímalo, jak jede na kolech 165/70 a 185/60 a jestli se zvyšuje spotřeba.
Když už se tady tolik řešilo HTP, docela by mě zajímalo, jak jede na kolech 165/70 a 185/60 a jestli se zvyšuje spotřeba.

Z hlediska dynamiky to jede naprosto stejne a spotreba je taky stejna.

Na tech sirsich to lip prekonava diry na vozovce a trosku lip sedi, nic zasadniho.

(siroke mam na leto, uzke na zimu, tak muzu srovnavat).
NiceOne: Tak to je dobrý, když to s těmi širšími jede stejně a hlavně žere stejně >😁 Dobrý to motor >😁

Sem čekal, že nějaký 2-3 decky to bude víc.
To Zdenekol😜Na Slovensku Fabie kombi 1.4 ICE stojí 409 000 SK a Elegance 459 000 což je dost velký rozdíl.

[odkaz]
Avatar - Sranki
Sranki
Elegance ICE tuším ani neexistuje, ten už má všetko v základe, aký by to malo význam. A 1.4 Combi Elegance stoji 474990 Sk.

Ešte jedna otázočka (teba vlastne 3 😉 ). Máte niekdo vyhrievanie sedačiek? Oplatí sa to? Ako rýchlo to začne hriať?

S vyhrievaním sedačiek sa podľa českého konfigurátora montuje aj silnejší alternátor.
vyhriebvanie sedaciek som zatial vo Fabii nezazil, len v golfe a v octavii, je to paradna vec, neocenitelne pri silnych mrazoch ked sadnes do káry, zapnes normalne kurenie, ale to Ti * neohreje tak toto vyhrievanie sedaciek Ti velmi sprijemní ten prvopociatocny studeny pocit 😜
Vyhrivani nemam. Bohuzel. Bral jsem skladovku tak to neslo, ale jinak bych nevahal ani vterinu a bral je. Je to super vec.
ked si budem kupovat auto nove alebo jazdene , tak si urcite dam podmienku vyhrievanie sedadiel, ucinkuje takmer ihned...aj ked som cital niekde v novinach ze nejaky doktor povedal ze to nepriaznivo posobi na potenciu :shock:

ale zase na druhej strane si nechystam vajcia varit ale len zohriat 😁
Jo a k tomu vyhřívání, nemám, nevim a určitě rychle >😁 Ale jestli máš možnost si je ještě dokoupit, tak si to tam nech namontovat 😉
Tommy100
moje auto má jen dva vaky,ABS,el.přední okna a centrál :?
Sranki: tankuju N95 a to hlavně proto, že v okolí 40, možná 50 km není benzina, která by měla N98 😒

Jinak jak psal m4lcolm, na výkonu ani na spotřebě to není prakticky poznat 😉
Tommy: tak to jsme na tom skoro stejně, já mám navíc ASR a "pěkný liťáky" >😁
MarcusR: jj, moje řeč >😁

Sice do města je docela vhodný si koupit 1.2 47 kw, ale na druhou stranu jsou do města vhodnější auta než těžká fabie (třeba litrový yaris).
Tak nejlepší volba je jistě 1,4 74kw a pak ještě 1,9 TDI. Jinak bych nic nebral, stojí to všechno za draka. S těmahle motorama sem jezdil a spokojenost. Ale co bych nekupoval tak rozhodně 1,2 H(ovno) T(o) P(ojede) a další slabší motory. A taky bych nekupoval 2,0 protože ten motor je starej jak jeruzalém, línej a akorát to žere.

A nejlepší je BMW 330i
Tommy100
Tak na údržbě,účtárně.....prostě tam kde "vládnu" já,máme zahraniční auta jen jedno berlingo(dvě staré byly nedávno měněny za roomstery),potom je tam starší corolla,yaris verso,passat a mondeo.(pokud nepočítám dodávky)Všechna auta jsou koupena ještě dříve než sem nastoupil :roll:

Pola,felicie co tam byly jsem vyměnil za fabie a a takové ty staré plečky typu renault 19 a megane I,citroën xantia,xsara jsem postupně za tři roky vyměňoval za octavie.

Dříve si každý,kdo měl nárok na služební auto vybíral sám,teď vybírám já...Ušetří se tím provozní náklady a i škodovka nám vychází vstříc a dodává auta levněji,lépe vybavené a já mám sevisní razítko zdarma a tisknu si servisku sám 😁
Tommy: 😲 a tohle je reakce na co :?:

Jo a když už si nám tady tohle napsal, tak jestli se tě můžu na něco zeptat, proč jsi nahradil berlinga za roomstery 😲 :?: Vždyť to je dodávka za osobáka.
Tommy100
ty berlinga sloužili hlavně pro převoz 2-4 lidí a pár krabic s nářadím a drobným materiálem,což zvládá i Roomster,a jak jsem psal,tak na ty roomstery byla nějaká sleva :roll:

Jinak že jsem to tu napsal,to byla chyba,špatně jsem pochopil předchozí příspěvky. >😁 (rychle přečtené :😉 )
Tommy: tak to jo, to je vhodnější volba než ty berlinga. Já myslel, že byli určený především na převážení věcí.
Prostě se chtěl pochlubit, jak je mocný >😁 >😁
Dávají na Roomstery slevu hned po náběhu výroby? :shock: To také o něčem svědčí...
Avatar - Sprint
Sprint
Vyhřívání sedadel doporučuji. Pokud je teplota pod nulou je to vynikající věc. Než auto začne topit ujedete 5km a než se opravdu prohřeje ujedete už 15km, tzn. že výhřev sedaček tuto dobu jaksi překlene.

😄 Vím, že už bych chtěl moc, ale takový vyhřívaný volant, to by byla paráda. Myslím, že mi spousta lidí dá za pravdu. >😁

Ještě se někdo ptal zda je rozdíl ve spotřebě při jízdě na pneu 165 a 185 R14. Musím říct, že při běžné jízdě ne. Širší pneu samozřejmě v zatáčkách lepší sedí, ale nějak markantní rozdíl to není. Spotřeba taky prakticky stejná.

Teď mám na autě pneu 195/50 R15. Pěkná kola, ale při kvalitě českých silnic je, co se týče komfortu, opravdu lepší vyšší profil. Doopravdy je méně někdy více.

Jinak HTP jsem měl dva roky a nedám na něj dopustit. Pokud někdo nejezdí moc po dálnici, tak vhodný motor. I do spotřeby. 😜
Řešíte naprosté hlouposti. Kupte si pořádné auto - třeba BMW 650. Fabie je malá, těžká, líná, žížnivá a nehorázně drahá. Zkrátka bastleři z Boleslavi se opět předvedli. Postavili vrak!!
A jeje chytrák promluvil >😁

Ale to co jsi napsal se moc neshoduje, umí být docela rychlá, ale potom je žíznivější, nebo pomalejší, ale úspornější. Malá jak pro koho a těžká vcelku je, ale jsou už těžší auta z této třídy 😉

Není nejlepší, ale rozhodně ne nejhorší
Blahoslavený chudý duchem.
Tommy100
další chudák >😁

Vcelku nechápu,jak můžeš srovnávat auto s motorkou.S fábií můžu jezdit relativně bezpečně celý rok a ještě s rodinou...... :?
Podívej se na www.bmw.bychl.cz a pak zjistíš,jaká je bmw-650i "motorka".
Tommy100
Ale jinak vám všem přeji krásného silvestra a šťastný nový rok 2007

a nepřežeňte to..... >😁
Tommy: díky, tobě samozřejmě taky přeju všechno nejlepší v tom roce 2007 a bezstarostné km za volantem.

Jinak teď jsem si vzpomněl, jak jsme spolu vybírali auto pro tvého tatíka, tak co jak mu "růmstřík" jezdí 😄 :?:
Tommy100
Zatím jezdí bez problémů a doufám že dlouho bude >😁

Má najetých 3500km...

Ale dost mě ve Škodě naštvali s těma airbagama,provedli úpravu a u těch roomsterů co se vyrobily předtím,žádnou úpravu neprovedou.To je sviňárna 8-s

Doufám že se na něm neobjeví ještě další "dětské nemoci" :roll:

Každopádně dík za optání,sem nevěděl že si to ještě pamatuješ 😊
Tommy100
a ty se podívej,co jsi napsal první:BMW 650 a to je motorka >😁 >😁
Hlavně, co cpeš do diskuze o Fabii 650i? Na to tu jistě všichni čekali... >😁 >😁
Tommy100
no to by mě taky zajímalo.... 😁
Tommy: co bylo s bagy 😲 , nějaká závada se časem může projevit, nebo udělali jen třeba jiný tvar :?:
Co je s bagy u Roomsteru? Nějaké střevo navrhlo špatně elektrické vedení, a to se při crashtestu přerušilo, následkem čehož bagy nevystřelí/vystřelí opožděně, takže se plácneš hlavou o volant a pak ti do ní vystřelí vak rychlostí 300 kmh... Docela vražedné, u nových Roomsterů je to opraveno přidáním kondenzátorů, takže se bagy vystřelí, ač je elektrika mimo provoz. Ale Škodě jsou zákazníci ukradení, takže již zakoupené roomstery svolávat k opravě nehodlá. :?
:shock: :shock: :shock: cože, tak to čumim. Asi na tom něco bude nekupovat hned první kusy, ale počkat si ten rok, dva, ale to nic nemění na tom, že škodovka to má nechat bezplatně opravit/vyměnit.

Teď mě napadá, jestli by to nešlo řešit přes záruku :?:
No ono ještě oficiélní vyjádření Škody k crashtestu Roomstera nebylo nebylo,tak bych ještě počkal s hodnocením.
Saab
Jen bych dodal, že mimo airbagů nefungují v Roomsteru ani předpínače bezpečnostních pásů.

Jinak nemusíte mít strach, že by to Škodovka neodstranila i u těch starších typů, protože na případných žalobách by je to stálo mnohem víc než záruční oprava, o případné mediální ostudě ani nemluvě.

Možná koumají nad tím, jak to líp konstrukčně vyřešit, protože to současné řešení je hodně provizorní.
Tommy100
no mě v servise slíbili kontrolu a možné doupravení shodné s novějšími typy,za což jsem vděčný...ale jak psal paulz,čeká se na vyjádření škodovky :?
Jo takhle to je >😁 Já myslel, škoda na férovku řekla, že ty starší roomstery neupraví...
Já to tak beru, když zatím dělají mrtvé brouky. Osobně si myslím, že to nakonec svolají 😄
Taky si myslim, přece jenom když se to týká bezpečnosti a chtějí se chlubit jak standartně dávají čtyři bagy 😁
tato oprava bude celkem naročná,jak hodinově tak materialově,musí se tam změnit i par plastu.Stejný problem ma i nová Fabia2.Tuto změnu jsme v praci řešili těsně před vanocemi.Na každé novém autě je mnoho nedostaků,ale bohužel škodovka je na některé věci až moc přísná a jinde zase šetří.
Jestli to chápu správně, řeší se to přidáním kondenzátorů do palubního počítače, aby se udrželo napětí i po přerušení el. vedení. To by kam mé znalosti počítačů sahají znamenalo výměnu celého počítače, což je dcela pálka. Takže hádám, že ve Škodě vymýšlejí, jak to obejít, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
To m4lcolm:No zas tak náročná úprava to není.Tam jde o to,že byl přerušen přívod od baterky,některé automobilky to řeší dalším zdrojem napětí.Ve škodě se to má prý řešit přidáním kondenzátoru který by měl v případě přerušení proudu od baterie udržet určitou dobu napětí,které je potřeba k aktivaci airbagů.
Saab
to m4lcolm: to řešení s kondenzátory je jen provizorní, aby Roomster prolezl crashtestem, podle mě teď ve Škodovce vymýšlejí jak auto upravit, aby k tomu přerušení energie vůbec nedošlo, protože kondenzátory sice umožní aktivaci pásů a airbagů, ale hned na to je auto bez energie a takové nabourané neosvětlené auto na silnici znamená docela velký problém, zvláště na dálnici.
Avatar - Sranki
Sranki
V kazdom aute je system, ktory po naraze odpaja elektriku aby nedoslo k poziaru. Samozrejme, deje sa to az po nafuknuti vakov a predpinacov pasov. Co mam info o crash teste Roomstera, tak pri prvom teste nedoslo k nafuknutiu vakov vobec. Dost velky pruser a Skoda by ho urcite mala riesit na vsetkych doteraz vyrobenych autach. Otazka je, ci sa k tomu postavia ako chlapi 😉
Saab
Sranki😒br />
V kazdom aute je system, ktory po naraze odpaja elektriku aby nedoslo k poziaru.

Jenže ta auta mají náhradní zdroj energie, aby mohli fungovat výstražná světla apod. Např. u Mercedesu (a nejen u něj) se výstražná světla zapnou automaticky po nehodě, dále některé automobilky mají systém, který automaticky přivolá pomoc, což by bez energie taky nešlo. Ostatně výstražná světla fungují po odpojení baterky i na motorkách.
V kazdom aute je system, ktory po naraze odpaja elektriku aby nedoslo k poziaru.

Odkud mas tuto informaci? Rekl bych ze vetsina aut nic takoveho nema, ale rad se necham poucit.

Odpojuje se privod paliva.
Přikláním se k tomu, co napsal NiceOne. Ale ani tak si nemyslím, že cut-off palivové pumpy při nehodě mají všechna auta. A i u těch, která to mají, se to aktivuje pouze v případě převrácení.

S automatickým odpojováním zdroje, tj. akumulátoru, jsem se naopak zatím nikdy nesetkal.
Avatar - kostey
kostey
Mitsi: nechci sem plest tak stare auto jako je sierra ale ja mam normalne narazove cidlo na nadrzi, ktere kdyz zaznamena naraz tak odpoji privod paliva A NEMUSI SE auto zrovna prevratit na strechu... pak staci zvednout koberec v zavazadlovym prostoru a tam kde je rezerva tak je taky tohle narazovy cidlo. Zmackes na nem čudl a tim zas cerpadlo pripojis... 😄
Neznám, ale prima!
Avatar - Sranki
Sranki
OK, zle som sa vyňadril. Odpaja sa privod paliva 😉

Podla dielenskeho manualu sa napr. v octavke po naraze odomkne central a zapne sa VNUTORNE osvetlenie. Neviem preco vnutorne ale je to opisane ako bezpecnostna funkcia.
Avatar - kostey
kostey
Mitsi: nejsem si ale uplne jistej na jakym systemu to moje narazovy cidlo pracuje. Ale uz se mi jednou stalo, ze kdyz jsem na lane tahnul auto, tak uprostred krizovatky, pri odbocovani to trochu cuklo a cidlo se rozhodlo ze se odpoji... No co, nejdriv me to zaskocilo, ze auto chciplo, ale v zapeti mi doslo cim by to mohlo bejt, otevrel jsem kufr, zmacknul pojistku a jeli jsme dal.

A podruhy se mi to stalo, kdyz jsem v pohori Highlands trochu ostrejc riznul zatacku pres šotolinu asi ve 120km/h a nadrz dostala primej zasah podle zvuku docela velkym šutrem...

takze takovejhle system ma i svoje nevyhody. 😢
@Saab😒br />
vidím to stejně 😉
Tommy100
No snad to dobře vyřeší,byla by škoda zničit takto auto s takovým potencionálem.... >😁
Z 25.12...

Jezdím v nissanu Almera a Fordu S-MAX..takže klídek jo...

A mimochodem nevím proč urážíš, když máš na ty motory podobnej názor...Prostě nevím proč pořád chodit okolo..Já neříkám, že je fábka auto na závodění a že 1.2 HTP v ní třeba nestačí...Jen bych byl raděj, kdyby měl menší spotřebu a větší výkon..Prostě škodovka je s motorama těžce pozadu..nemůžu si pomoct...Stačí otevřít oči..

A je to velká škoda...Zvlášť pro novou Fábku II...

Toď vše...
Já to zase tak tragicky nevidím, každý motor by mohl mít nějakých 5-10 kw víc, ale i tohle je docela dobrý průměr a FII se určitě bude prodávat. Já kdybych měl sestavovat nabídku motorů, tak by vypadala asi takto: 1.0/kolem 45 kw (otázka kde ho sehnat), 1.2/kolem 55 kw, 1.4/kolem 65 kw, 1.4/74 kw 😄 a 1.6/85 kw a to v podstatě bude, 1.2/51 kw, 1.4/63 kw a potom je už 1.6/77 kw 😒 , ale protože výkonější motory se moc neprodávají, tak to ani moc nevadí.
Tommy100
Pro český národ by byla ideální taková třináctistovka >😁

Třeba: 1.3 HTP/46Kw, 1.3 HTP 12V/55Kw,potom čtyřválec 1.3 16V/66Kw, 1.6/77kw, 1.6/88Kw Pro RS 1.4TSI/103Kw a GT 1.4TSI/125kw

diesely:1.3 ???/54 a 64Kw, 1.6???/77 a 88kw, Pro RS 2.0/103kw a GT 2.0/125kw.

Tak nějak bych si to představoval,kdyby byly ty motory,no.... >😁
Se mi nelíbí číslo 1.3... >😁 Takže raději 1.2 a navíc některé pojišťovny mají kategorie do 1250 ccm 😉
Špíš kdyby to už mělo sudý počet válců... >😁 >😁
m4lcolm: teď jak jsi napsal slovo "sudý" tak mě to napadlo, mě se nelíbí označení když je liché (1.3, 1.7...) a i počet válců se mi zamlouvá více když je sudý, zajímavý, taková blbost a mě by se ten motor nelíbil jenom kvůli tomu že má objem 1.3 😲 8-s 😁
Avatar - Sprint
Sprint
Klidně zase i lichý počet válců!

Ale 5 >😁 >😁 😁

Takový 2.0 V5.................
@one-z

Právě kvůli tomu jsem tam dal sudý místo 4 >😁
Tommy100
Mě by se takový motor 1.3HTP s výkonem nějakých 55kw moc líbil 😞
Zdravím, chci se zeptat, nikde jsem to nevyčetl. Má Fabia 1.2 HTP 40kW vícebodové vstřikování nebo jednobodové? Díky 😉
Není třeba nic "vyčítat", stačí sundat plastové víko a kouknout - je to MPI.
Paráda 😁
Tommy100
jj,u fabie po faceliftu ani to výko sundávat nemusíš >😁
Nevim kolik to přidá na hlučnosti (bez toho deklu), ale další "divné" úsporné opatření... :?
Tommy100
já myslím že na tu hlučnost to nemá vliv,to byl jenom plastový kryt,ale vypadá to bez něj dost mizerně >😁
jj, nevypadá to nic moc, ale aspoň něco vydíš a nečumíš na tři kusy plastů, jako já >😁 Jinak bych řekl, že ty dekly mají za úkol zachycovat i hluk, aspoň do teď jsem si to myslel.
Tommy100
podle mě to zase o tolik nepomůže,nebo alespoň jsem nic nepoznal >😁

Když otevřeš kapotu,tak si připadáš jako ve felicii,taky vidíš všechno,taky ten motor bez krytu vypadá mnohem menší... :roll:

Ten kryt bude spíše na krásu 😊
No je to možný, že bude jen na okrasu.
Avatar - Sranki
Sranki
Na 1.4 16v ten kryt nemá len okrasnú funkciu. Je v ňom integrovaný vzduchový filter, klapka rozvodu tepleh👋studeného vzduchu do sania a termostat.
Presne tak - vubec netusim, o cem vsichni ostatni (krome Srankiho hovorite). Vzdyt je tam integrovana cast sani s filtrem!
Mám tu možnost jezdit s 1.4/74kW v kombiku

Doporučuji

Mé zkušenosti - dlouhodobá spotřeba 6.6l/100km občas +-0.1l.

Na jedné cestě - 400km z toho asi 70%dálnice (s toho +-60km s konstantní rychlostí kolem 145km/h, zbytek kvůli okolnostem kolem 90-100km/h) 20% silnice nižších tříd a zbytek noční město; spotřeba 4,9l/100km - a to mi začala ta spotřeba opět stoupat, až v tom městě 😊

Jedna delší cesta - 4 lidi a plně naložený auto - motor je schopný držet i větší rychlosti v kopečkách na dálnici při zapnuté klimatizaci (180km/h naprosto v pohodě), což mě velmi mile překvapilo. V podstatě, že to auto je tak naložený bylo znát motoricky téměř jen v rozjezdech, kde je tento motor bohužel dosti lenivý. Musím, ale podotknout, že spotřeba při této rychlé jízdě se zvýšila až k 9 l/100km! Což jsem následně stahoval na okreskách celý zbytek výletu, kde se denní spotřeba pohybovala kolem 5.5l/100km. Konečná spotřeba činila 6.5l/100km. Ujeli jsme cca 1500km z toho +-350km dálnice a rychlostní silnice.

Další příklad😒br />
Brno - Praha (kraj Brna, centrum Prahy) průměrná rychlost 105km/h spotřeba 6.3l/100km

Abych jen nechválil, jednou se situace sešla tak, že jsem musel hoodně spěchat, šlapal jsem tomu na krk a na 20km si vzala 15l/100km :shock: (cesta směr z města ven)

Jinak po Praze se člověk ve dne dostává na kratších vzdálenostech těžce pod 9l/100km 😒

Když se, ale shrne vše! Vcelku dosti velká spokojenost s tímto motorem. Opravdu doporučuji. Pokud nekupujete čistě jen auto do města, myslím si, že je to velmi dobrá volba.
Mitsi: my jsme povídali o 1.2 40kw a tam ten dekl pokud vim není 😉
Ale je.
Toto jsme mysleli 😉 😒br />
[odkaz]

(pátá fotka)
one-z: Aha, tak tohle ještě neznám, resp. jsem dosud neviděl. Ale velmi mne to těší, neboť tohle je už obvyklý a léty ověřený standard u většiny vozů většiny značek, zatímco původní řešení s "plastovým boxem" na motoru považuji za absolutní konstrukční paskvil (máte-li někdo zájem, rád zdůvodním).

Nevíte náhodou někdo, jestli už odstranili i ten další paskvil, kterým je blbé umístění zapalovacích svíček ve zcela nekrytých hlubokých prohlubních bez "odpadu"?
TomKQT: bez krytu je jenom 40 kw verze, 47 a výš ho mají 😉

Mitsi: klidně napiš, docela mě to zajímá.
Forman: spotřeba stejná jako u mě (průměr 6.4l) >😁 , tento motor je schopný jezdit kolem 5 litrů úplně v pohodě a když je potřeba tak i jede 😄 A auto se nejvíce používá na velmi krátké tratě (kolem 5km 😄 )
jj,u fabie po faceliftu ani to výko sundávat nemusíš

U naší Fábie po "faceliftu" (raději v uvozovkách, některé lidi tento výraz použitý ve spojení s Fábií dráždí) kryt máme. Takže bych se spíš zaměřil na to, jeslti vám ho někdo neukradl 😉
Tommy100
Tak nám to teda vysvětli 8-s

Jinak slyšel jsem že ten motor bez krytu je lepší,že se tak snadno nepřehřeje,nemusí se platit v servisu za hodinovou montáž a demontáž a že je motor o dobré 3kg lehčí,ale nevím,no... :roll:
Ten "kryt" je neskutečně těžký na to, na jak "třesavém" motoru je umístěn. Přitom je fixován jen naražením na 4 ocelové štefty přes gumové vložky v jeho plastových dírách. Sundat ho je velký problém, jelikož nutno použít hrubou sílu, přičemž některé gumové vložky zůstanou na těch šteftech, tedy se vytrhnou z plastu (ale nedochází k poškození). Naopak k poškození těchto "upevňovacích" prvků dochází časem (už někde na úrovni 30 tis. km) v důsledku "třasavky" motoru: ty gumové vložky se prostě uvolní, začne z nich vypadávat materiál, ale hlavně - výrazně se sníží těsnost hrdla sání komory škrt. klapky vůči onomu krytu! Kromě toho, jsou v něm dva filtry, což zvyšuje náklady na výměnu, zcela nesmyslně vedou skrz něj různé hadičky z jedné strany motoru na druhou, na jejichž odpojení při sundavání krytu a hlavně opětovné připojení při nasazování aby měl člověk nejméně pět rukou. Dále nezajišťuje protihlukovou funkci, brání přístupu ke klapce, zapal. cívkám a svíčkám atd. atd.

Prostě krávovina non-plus-ultra, jejímž jediným účelem je snížení nákladů na montáž ve fabrice!
Tommy100
Tak jsem to slyšel dobře 😄

Zhruba tak nějak sem si to myslel,ale na starší služební "haťapce" po 138000km nic s krytem není,před chvílí jsem se na to díval a vážně nic 😉
Shora nic nepoznáš - zkus ho sundat a uvidíš!
Tommy100
a jak to poznám bez sundání krytu?? 😊
Nijak!
A když už se to řeší, jak je na tom 1.4 16V :?: Taky se to tak rychle vyklepe :?:

Tommy: aneb jak si víc vydělat, půl hoďky sundavání, půl hoďky nandavání 😒 A co ty máš vlastně za ten motor, ty by jsi měl mít už bez ne :?:
U tohoto motoru znám pouze provedení krytu z Ibizy: tam se to sice nevyklepe, pro změnu je to snadněji rozebiratelné, bohužel jen jednou...
Tommy100
Jo,já mám základní 1.2htp/40kw a mám jej bez krytu,je to takový smutný pohled 8-s Ale fakt je že oprava se najde rychleji,a asi i ty další výhody tam budou....

Zaskočil jsi mě s tím,že u fabie po faceliftu odstranili výztuhy zadních dveří a tak dál :shock:
Smutný pohled možná, ale buď rád 😉

Jinak ty výztuhy jsou takový proužky tlustšího plechu nalepený ze spoda na tom obdélníku co je znak Škoda (nad registračkou), doufám že jsem to popsal dobře, protože je tam špatně vidět, možná to je po celé stěně (i z boku a pod registračkou), ale jak říkám, je tam špatně vidět a navíc je to přes půl roku zpátky...

Já ty výztuhy ještě mám (dávané do "starších") ale šrouby už ne, jsou tam nýty (dávané do "novějších"), mám auto z roku 2004, vyrobené zřejmě těsně po faceliftu, ale do provozu šlo 12/2004, protože lidi se napřed museli pořádně počumět u prodejce, jak je fabie krásnější a co všechno ten facelift přinesl 😁
Mitsi: jsi mi přinesl "dobré" zprávy... 😢 Ale dík, že jsi napsal, aspoň to vim 😉
Chlapi, já nevím, o čem furt točíte. Na 1,2 HTP prostě kryt je!!! a je v něm filtr sání a další věci. Sundává se těžko, ale dá se pouze zepředu odklopit, takže vidíš na kryt ventilů a vidíš, jak je ten motor malej 😄 Jestli tam někdo ten kryt nemá, tam mu ho prostě ukradli a jezdí bez filtru :shock: což teda nevím :roll:
Avatar - Sranki
Sranki
Neboj, na filter vzduchu je tam extra skatula. 😉
Tommy100
Pokud máš fábii vyrobenou od 9.8.2004 tak na něm kryt NENÍ :shock:

Zásluhou Mitsiho a One-z jsem vlastně ale docela rád 😊