Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "candy"
14. 9. 1999 19:14
to 2funky
ahoj 2funky alias mayo, chtel jsem te jenom upozornit, ze vznikla nove tema s nazvem "nova era suzuki" - vede to tam slovenskej dealer suzuki, takze do toho asi docela vidi. Uz jsem mu dal prvni question tykajici se samuraie, budou nasledovat dalsi ... candy
neregistrovaný "candy"
31. 8. 1999 19:30
Koupim Samuraie
Cau lidi, nevite nahodou o nekom, kdo prodava Suzuki Samurai, r. v. nejvice 1998, tzn. model s faceliftovanou maskou ? Docela by mne zajimalo, kolik muze takovej terenak stat ... Candy
neregistrovaný "2funky"
24. 8. 1999 21:40
Re: ¨Toyota
... a máš foto ?
neregistrovaný "hop1"
24. 8. 1999 11:32
Re: Sverepec
Stribrnomodra metaliza, modre pruhy, bledemodra sundavaci strecha.
neregistrovaný "2funky"
23. 8. 1999 16:08
Re: Sverepec
Fajn, a čím ? Toyotou ? Jak vypadá ?
neregistrovaný "hop1"
22. 8. 1999 22:24
Re: Sverepec
Mozna ja.
neregistrovaný "2funky"
22. 8. 1999 20:07
Sverepec
Jedete někdo do Sverepce na Off Road Festival '99 (24. - 26.9. 1999) ???
neregistrovaný "hop1"
17. 8. 1999 14:02
Re: Samurai
I ty ekologu :-))) Já mám tak něco mezi - trochu poąkrábanej lak, semtam nějaká ta rez, ale na druhou stranu se stím autem jezdí i po městě a na dovolený či sluľební cesty do zahraničí - čili několikasetkilometrový ątreky. Takľe ta trocha komfortu někdy neuąkodí. Největąí dilema jsem řeąil u koupě gum. Chtěl jsem aby byly dobrý jak v terénu tak na silnici protoľe po silnici jezdím dost rychle i v zatáčkovitých pasáľích. Ty gumy co tam byly předtím nesplňovaly ani jedno. Nakonec jsem koupil vzorek kterej má ve střední stopě větąí bloky a hodně ąiroký dráľky a po krajích je naopak poměrně kompaktní. Ta prostřední část gumy pomáhá dobré trakci na bahnitých a sypkých povrąích, a také poměrně dobře odolává aquaplaningu na dálnicích při prudkém deąti nebo na vrstvě sněhové břečky. Ty kompaktní bočnice jsou dost kompromisem, protoľe výrazně zlepąují "handling" na silnici, naopak jsou nevýhodou pro směrovou stabilitu v terénu, zejména na kluzkém povrchu v kolejích. Ideální pneumatika asi neexistuje. Vľdycky je to kompromis. Snaľil jsem se získat rovnováhu v jízdních vlastnostech při zachování rozumné ceny. Výsledkem jsou gumy které mají výborné vlastnosti na silnici, průměrné vlastnosti v terénu, stály málo a za jízdy hrozně hučí. Ale to mě nevadí :-) Celkově jsem s nimi spokojen.
neregistrovaný "HonzaX1"
17. 8. 1999 09:08
Re: Samurai
No právě, proto si myslím, že přílišný komfort do off-roadu nepatří, a pokud ano - je to buď: a) způsob, jak se zviditelnit s autem za min. 1,5 mil. - podle mě vrchol snobismu, b) pro lidi, kteří sem tam projedou terénem, ale přitom úzkostlivě dbají, aby nechytli větvičku nebo neprojeli rychleji louži - tak naco potom takový auto je c) pro dlouhé cesty např. v tajze nebo v pouštních dunách - a kdo to u nás využije. Já si myslím, že v terénním autě by mělo být jen tolik komfortu, kolik ti stačí k pohodlnému a přesnému ovládání vozu, hlavně jeho redukčních a trakčních funkcí - protože když potom jezdíš terénem, abys dával bacha na to, že vlezeš do auta s trochou bláta na botách a zasviníš si plyšové koberečky...

To fakt né, to je mi k smíchu, já když jedu s ARO terénem, tak když se mi do cesty postaví slabší větev, tak ji prostě urazím ochr. rámem a jedu dál - tak nějak by to mělo vypadat.
neregistrovaný "2funky"
13. 8. 1999 16:24
Re: Samurai
móóóóc dík, a co zanmená JJ, existuje nějaká tabulaka - jaký pneu na jaký ráfky ?
neregistrovaný "hop1"
12. 8. 1999 19:31
Re: Samurai
ET je horizontální vzdálenost roviny upevnění kola od roviny střední :-)) Česky řečeno, jestli jsou kola zastrčený dovnitř nebo vystrčený ven. Čím větąí číslo, tím víc jsou dovnitř, čím menąí (nula nebo dokonce mínus) tím víc jsou ven. Obecně je dobrý ET pokud moľno dodrľet, jednak kvůli jízdním vlastnostem a jednak kvůli ľivotnosti loľisek a závěsů. Ale jestli to chceą hlavně na parádu tak ET co nejmenąí nebo podloľky.
neregistrovaný "2funky"
12. 8. 1999 18:52
Re: Samurai
Milý HonzoX, velice se pleteš, Samurai je plnohodnotný off-road - tuhé nápravy, redukce, světlá výška, nájezdové ůhly, brodivost snad tomu nasvědčují ne ?.

Nevíte co znamená o disků ET ? Jak velký pneu a disky nacpu na samuraie bez zvýšení karoserie a úpravy podvozku ?

Ondra

Majitel: Suzuki Samurai '98

Najeto: 17 000 km

stav: velice spokojen
neregistrovaný "hop1"
12. 8. 1999 11:25
Re: Samurai
Je to hodně o způsobu pouľití auta. Kdyľ jenom chceą vyjet v zimě na horách po protaľený silnici, tak toho moc nepotřebujeą. Kdyľ chceą dělat frajera ve městě, tak nepotřebojeą vůbec nic. Na druhou stranu ti rádio ani klimatizace ani koľený sedačky nebráněj v průchodu terénem. Nesmí ti ovąem vadit, ľe ti do audioaparatury za 120 tisíc nateče voda a ľe ti koľenou sedačku roztrhne někdo přezkou na kanadě a ľe vąechny spojlery a metalický lak vezmou za své při prvním průjezdu trnkovým keřem.
neregistrovaný "HonzaX1"
12. 8. 1999 10:41
Re: Samurai
No, taky se musím Nissanu ale TVRDĚ zastat, protože Nissan Patrol, to jsou jedny z nejlepších terénních vozů na světě. Kdo sleduje různé závody cross-country, pouštní raidy včetně Paříž-Dakar, ten ví, jakých tyto auta dosahují úspěchů. Do terénu vedle Land Roverů - myslím Defender a Discovery, Mitsubishi Pajero a ještě tak Toyoty Land Cruiser neexistují jiná pořádná auta - pomíjím starší typy. Je potřeba si uvědomit, že terénní vozy se dělí na dvě skupiny - off-roadery, tj. auta do těžkého terénu, a all-roadery, což jsou auta pro jízdu na nezpevněných vozovkách, kam patří taky Suzi Samurai - docela pěkný vozík, ale není to opravdový off-road - je to do lehčího terénu, ale věř tomu, že tam, kde já vyjedu s ARO, by ses se Samurajem určitě nedostal. A o tahání dvoutunových vleků nemůže být ani řeč. A ohledně cen - je fakt, že nový Patrol je přecpaný výbavou a podle mě zbytečným komfortem a jeho cena dosahuje astronomické výše. Proto bych dal přednost předchozí generaci, která má všechno, co má správný off-road mít, a dá se koupit za relativně slušnou cenu. Podle mě má mít správný tereňák rámovou kastli, listová péra, spartánskou výbavu a kvůli spotřebě solidní diesel, nejlépe v turbu. A vyšší světlá výška, nájezdové úhly a průchodnost terénem je podle mě daleko důležitější než kožené sedačky a klima - to je komfort, který do tereňáku nepatří a myslím, že každý pravověrný off-roader by mě v tom podpořil. Čau HonzaX.
neregistrovaný "hop1"
11. 8. 1999 18:05
Re: taky TO: hop
Jo, pro dva je to super.
neregistrovaný "Netopýr"
11. 8. 1999 10:45
taky TO: hop
Diky hopiku, to jsem netusil, me se to libi, protoze to ma pevne napravy, ram, a od lidi, co jezdi v terenu jsem slysel jen a pouze chvalu na to co to projede. Bohuzel psa, ani tretiho cloveka (a to nemuluvim o kufrech, znate preci zensky, kdyz jedou na chatu) doma nemuzu nechat, ale pro dva lidi se mi to zda super. Preju Ti na tom Tvym 88 4Runneru dalsich 250 000km.
neregistrovaný "Netopýr"
11. 8. 1999 10:41
zejmena TO: grandson
Ladu nivu zavrhuju proto, že nemá rámovou konstrukci, a tudis max. hmotnost vleku je jako u Favorita (nebrzdeny/brzdeny 750/1200), maximalni nosnost 550kg (necelých) je taky velmi malo. Nisany zavrhuji také, ale pouze z cenovych duvodu, nicmene za ty same penize bych si koupil daleko (podle meho) lepsi Toyotu, ktera se ovsem pro mne pohybuje v cenove astronomickych vyskach. UAZ se mi nelibi, protože se do neho blbe nastupuje (hnusne dvere), ma budiky uprostred pristrojove desky, platenou strechu (potrebuju auto zejmena na zimu), vysku 2 050mm a proto je nachylny na stranovy naklon, a zejmena protoze ma motor o objemu 2,5 litru, coz bych neuzivil na danich, ale jinak beru, ze to je nejlepsi terenak a projede vsude.
neregistrovaný "hop1"
10. 8. 1999 12:01
Re: Samurai
Moľná je to trochu off-topic, ale musím se zastat tebou zavrhovaných značek Nissan a Toyota. Zkus si někdy přečíst nějakou reportáľ nebo prohlídnout nějakej dokumentární film o Africe, Austrálii, Novém Zélandu, Islandu nebo Jiľní Americe. Aľ na vyjímky tam najdeą tři značky: Land Rover, Nissan, Toyota. Důvod je jednoduchý - jsou to auta s velmi dobrou průchodností a obrovskou ľivotností. Nezřídka jsou tato auta starąí 20ti 30ti a více let a jsou pouľívána k dennímu jeľdění. V některých zemích (Indie, Thajsko ...) jsou rodinným majetkem a dědí se z otce na syna po několik generací. A ty je smeteą ze stolu jednou větou. Vím ľe to co se tu nejvíc pohybuje po silnicích (RAV4, Cherokee, CR-V atd) s těmito auty má pramálo společného, ale to je dané poptávkou trhu. Naproti tomu LandCruisery a Patroly mají pod nablýskaným kabátem stále jeątě rám, tuhé nápravy, uzávěrky, redukci a daląí atributy skutečného terénního vozu. To ľe se s nimi jejich majitelé nepouątějí do terénu je věc jiná. Ono koupit si auto za milion nebo dva a pak ho hned odřít v terénu si dovolí málokdo. Ale kdyľ tomu autu je tak 10 let, můľeą si ho koupit za cca 100 - 300 tisíc a při pečlivé údrľbě ti můľe vydrľet daąích 20 i více let. A do terénu se sním bát nemusíą - k pořádnému offroadu ty ąkrábance na laku prostě patří.

HoP


majitel Toyoty 4Runner, 1988, najeto 241 000, doufám ľe oslavím 500 000km na tachometru.
neregistrovaný "hop1"
10. 8. 1999 11:43
Re: Samurai
Do Samuraje naloľíą tak akorát dva lidi (radąi menąí) a psa (taky menąího) a maximálně jednu igelitku. Za zadními "sedačkami" je totiľ asi 10 cm místa a ąířka té zadní "sedačky" je díky podběhům asi 80 cm - tak maximálně pro toho psa. A to nemluvím o prostoru mezi předními a zadními sedačkami - ten toiľ vlastně neexistuje. Jinak psovi by se tam moc nelíbilo, protoľe to straąně drncá a skáče a furt by tam padal a rozbíjel si drľku. Příves za to teoreticky pověsit můľeą, prakticky bych si tipnul tak do 400 kg.
neregistrovaný "grandson"
10. 8. 1999 11:07
Re: Samurai
Zatial neuvazujem o kupe tereniaka, avsak do buducna to nevylucujem. Co sa tyka roznych Nissanov, Jeepov, Toyoty ap. vozov, zda sa mi, ze to ani nie su tereniaky, ako skor objekty, ako ukazat svoje bohatstvo. Nehovorim vsak, ze im je mozne vela vytknut, akurat zrejme mnohe okrem vyssieho podvozku vela "terenneho" neponukaju.

Minule som prave videl niekde novu Nivu a zdala sa mi celkom sympaticka. Nemam o nej ziadne techn. info, Ty si vsak pisal, ze Nivu A PRIORI nechces. Mas to podlozene niecim, alebo je to len Tvoja volba? Inak fakt si myslim, ze ak chces fakt auto do terenu na hory, niektore z tebou spomenutych modelov Ti splni pozadovane sluzby prave tak dobre, ako auto o 500 tis. az 1 mil. drahsie.

Cau.
neregistrovaný "Netopýr"
10. 8. 1999 08:37
Re: Samurai
Libi se mi Samuraj, starsi verze s listovyma perama, chci to na hory, ale nevim, jestli se mi tam vejdou krome ridice dalsi dva lidi a pes (ovcak), jakoz i jestli tam pak zbyde nejake misto na kufry. Jake maximalni hmotnost brzdeneho/nebrzdeneho privesu a svetla vyska. Nemohl byste mi nekdo poradit? Jako dalsi by bylo leda ARO, protoze UAZ se mi nelibi a Nivu nechci. Dik za radu.
neregistrovaný "Netopýr"
10. 8. 1999 08:37
Re: Samurai
Libi se mi Samuraj, starsi verze s listovyma perama, chci to na hory, ale nevim, jestli se mi tam vejdou krome ridice dalsi dva lidi a pes (ovcak), jakoz i jestli tam pak zbyde nejake misto na kufry. Jake maximalni hmotnost brzdeneho/nebrzdeneho privesu a svetla vyska. Nemohl byste mi nekdo poradit? Jako dalsi by bylo leda ARO, protoze UAZ se mi nelibi a Nivu nechci. Dik
neregistrovaný "2funky"
9. 8. 1999 19:13
Samurai
Klikni si sem !
neregistrovaný "2funky"
9. 8. 1999 19:08
Samurai
[odkaz]