Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

21 komentářů

Mam novou corollu 1,4VVT-i a vsiml jsem si, ze kdyz prekrocim rychlost 150 tak to zacne asi uprostred palubni desky divne piskat, jako by tam byl nejaky pruvan nebo co, ale nekdy to udela i pri nizsi rychlosti a nekdy zase pri vyssi, podle rychlosti a smeru vetru, takze jsem presvedcen ze je to nejaky aerodynamicky hluk, ale zvlastni je, ze kdyz zavru privod vzduchu z venku tak to nezmizi, myslel jsem, ze kdyz to zavru tak by se mely zavrit nejake klapky nebo neco co by nedovolilo aby ten vzduch sel dovnitr. Nevite nekdo jak to tam funguje nebo kde by se dala sehnat nejaka prirucka ke corolle, mate nekdo podobnou zkusenost. Asi to zavezu do servisu, ale nevim jestli si s tim budou vedet rady. Poradite nekdo jak postupovat v pripade, ze by delali mrtveho brouka? Diky vsem.
O tom uz jsem se v diskuznim foru o Corollach taky zminoval. Kdyz jedu cca 160 a vic, tak zacne piskat a chrcet pod prednim oknem. Zadnym stelovanim smeru foukani ani vnitrnim okruhem se to nezmeni...

Nevedel jsem, jestli to neni napr. v zavislosti na motoru, ale potvrzuje se mi, ze ne - ja mam 1,4 D4D (vyr. myslim 09/2004)

Kdyz jsem se zminoval v servisu, tak se mi omluvili, ze to nemaji jak zjistit a ze do Nemecka je to daleko (narazka na rychlostni limity)...

V cervenci to budu resit v Sokolove, tam uz to do Nemecka daleko nebude 😉
A meni se ti taky ta rychlost, pri ktere se to ozve? Kde jsi to zkousel reklamovat, ze to meli do nemecka daleko? Muzu to reklamovat kdekoliv v CR? Kdybych mel nejaky vykres nebo neco, abych vedel jak to tam je udelany tak jsem presvedcen, ze si to opravim sam, ale nemuzu nic najit.
Kdyz s tim jdes "na zaruku" tak muzes kdekoliv ... ja jsem se na to jen ptal okrajove pri reseni jine zalezitosti v Olomouci.

Jo, ta rychlost se meni ... zhruba mezi 160 a 180 (osobne si myslim, ze je to vlivem protivetru). A uz apriori bych si to neopravoval sam, ale chtel to po servisu - jak rikam, v cervenci to budu resit v Sokolove, kde mam lepsi zkusenosti a vztahy...
osobne si myslim, ze to bude nejaka prkotina. Ty jsi to taky koupil v Olomouci jako ja? Ja se tam na to totiz uz taky jen tak okrajove ptal, tak by me zajimalo jestli nejsem prvni. Muzu se zeptat jakej presne model to mas? Ja mam 1,4 HB terra, rv 2005. Mozna je tam jen nekde nejaka skvira, kterou by stacilo utesnit, divim se, ze s tim nikdo nic nedela, jestli je nas vic. Co takhle napsat primo importerovi? Das mi vedet jak jsi dopadl v tom Sokolove? Nezkousel jsi tam uz volat pro informaci? Diky.
nemůže podfukovat okno ? Může být špatně nalepené a pak stačí jen mezera o velikosti špendlíkové hlavičky a začně to hvízdat.
ace2: to se mi nezda ... ten zvuk nezacina postupne, ale naraz, jako kdyby napor vzduchu prorazil nejakou klapku a nezni to z nejakeho konkretniho maleho mista ale skoro pod celym celnim oknem ... navic to nehvizda, ale spis chrci

paultje - nene, ja mam auto prave ze Sokolova a jelikoz tam v cervenci jedu neco resit + na garancku, tak to s nimi proberu... pokud se neco dozvim, samozrejme dam echo i sem 😉

Ja mam combi 1,4 D4D MMT (tzn taky Terra) rv 2004
Ja jsem mel neco podobneho kdysi u skodovky - byl to povylezly kovovy pasek, kterym se zajistovala tesnici guma predniho skla. Dneska se to uz tak nedela, ale podobny aerodynamicky hluk tam muze byt od neceho jineho. Zkus v tom okamziku, kdy se to ozve, zapnout sterace. Jina poloha steracu vyrazne zmeni aerodynamicke obtekani v oblasti predniho skla. Uvidis, zdali se ten hluk zmeni.
Tyhle věci se velmi složitě hledají a ještě složitěji odstraňují. Měl jsem něco podobného na jednom z aut: Dělala to horní těsnicí guma čelního skla (lepené do karoserie) při rychlostech nad 100 km/h, ale výhradně v kombinaci zimní gumy/teploty pod -5 st. C. Nikdy se mi to nepodařilo odstranit, až se to najednou spravilo samo: po výměně zimních gum za jiný typ...
No, jak to tak pozoruju, tak bych rekl, ze to mozna opravdu bude tim sklem, ty sterace se mi nezdaji, ten zvuk je slyset uvnitr a v mem pripade priblizne uprostred, v miste kde je radio, a jak pise fahrman, ten zvuk nastupuje nahle,ale v mem pripade to je takovy hlubsi ton, poprve jsem se toho uplne lekl a skoro to vypadalo, jako nejaky signal, ktery me ma upozornit, ze uz jedu moc rychle 😄 Mam pojisteni skel, tak ze bych to predni prohodil dlazebni kostkou a uvidime? 😄 Mimochodem, nevite nekdo, kd by se dala sehnat nejaka servisni prirucka na corollu? Neco jako urob si sam jak to obcas byva k jinym autum?
Mitsi: Co pises je zajimave, ale neuveritelne, jak by s tim mohli souviset gumy? No clovek nikdy nevi, asi si vemu nejaky diktafon a ten zvuk nahraju a dam ho sem at se muzeme bavit konkretneji. Zatim diky za kazdy postreh.
paultje: Jo, teorie rezonance je sviňa... aneb "naladění" běhounové vrstvy daného typu zimních pneu.
Tak podle vyjadreni odbornika, ktery uz tento problem resil se jedna o spatne nalepene celni sklo. Staci to prelepit a je to ok, zeptam se v Olomouci v servisu jestli to udelaji na zaruku.

Mitsi: Ty pneumatiky urcite rezonovat muzou, ale kdyby jsi slysel ten zvuk tak bys tomu taky neveril, jde to zevnitr palubni desky primo od radia, je to presne definovatelne misto, od pneumatik to urcite v tomto pripade neni.
Vždyť já jsem přece nikdy nikde nenapsal, že ten zvuk jde/šel od pneumatik. Já měl na mysli "druhotnou rezonanci" na principu ladičky: prostě je někde něco zdrojem akustického vlnění určité frekvence (třeba přávě běhoun pneumatiky), přičemž se Ti někde úplně jinde rozezvučí stejnou nebo harmonickou frekvencí díl, který je právě na onu frekvenci citlivý (třeba ono čelní sklo). Teď už je to snad úplně jasné, ne?
Mitsi: Ano, ted uz ti rozumim jak jsi to myslel, to je urcite mozne, ono tech otravnych zvuku v autech je hodne a opravdu je potreba to slyset, jinak se to tezko popisuje. Zatim diky.
paultie ... tys dotycneho provezl, kdyz to identifikoval? Dej vedet, jak se k tomu stavi Toyota a pokud okno prelepis, tak zda to zmizelo... (prinejhorsim, mas-li pripojisteni celniho skla, muzes ho vymenit i bez autorizovaneho servisu 😉)
Mě ještě napadlo... na autě se mi ozývali podobné zvuky (ale těžko to takhle přirovnávat) při větších rychlostech a po delším koumání jsem zjistil, že to dělají gumičky stěračů o sklo. Koupil jsem totiž nové stěrače s menším přítlačným křídlem a při vyšších rychlostech se neznatelně hýbaly. Vyměnil jsem a bylo... a jak mě to před tím štvalo.
...problem moze byt naozaj s prudenim vzduchu
.....tam zapomneli pri montazi nejakeho japoncika. No a on zacne vzdycky jecet..........
mozna je to ozvena policjenoi sireny rozzurene Felicie >😁
Tak zahada je vysvetlena, jedna se o vadny "bauset" coz je tesnici guma kolem skla, udajne je to problem vyskytujici se u nekterych Coroll do urciteho data vyroby, nyni je uz vyresen diky inovaci. Byl jsem v servisu a na zaruku mi ten bauset vymenili a problem zmizel, takze vse je ok. Chyba byla tedy skutecne ve spatne utesnenem celnim skle.