Vďaka za reakcie.
GLK tu padlo predpokladam kvôli domysleniu ďalšej nuly v rozpočte...
Padla tu otázka, na čo by malo byť auto určené - nehľadám offroad, len 4x4 na zimu na všetko - mesto, okresky, chata, lyžovačka a občas sa vyšantiť na parkovisku. Mnohí možno poviete, že na toto štvorkolku nepotrebujem, ale to je irelevantné - každú zimu je nejaký okamih, kedy majú 2WD aspoň nejaký problém, takže minimálne kvôli tomu si chcem 4x4 vyskúšať 😉 . Má to byť dailycar s tým, že budem vedieť, že nebudem mať žiaden problém sa vyštverať na parkovisko pod zjazdovku alebo sa zaradiť na hlavnú cestu v čerstvo napadanom snehu.
Je to veľká hlúposť taká A4 B5 quattro? Bez ohľadu na to, že to nie je fulltime AWD. Zaujíma ma len spoľahlivosť, problémy s tým spojené, servis atď.
GLK tu padlo predpokladam kvôli domysleniu ďalšej nuly v rozpočte...
Padla tu otázka, na čo by malo byť auto určené - nehľadám offroad, len 4x4 na zimu na všetko - mesto, okresky, chata, lyžovačka a občas sa vyšantiť na parkovisku. Mnohí možno poviete, že na toto štvorkolku nepotrebujem, ale to je irelevantné - každú zimu je nejaký okamih, kedy majú 2WD aspoň nejaký problém, takže minimálne kvôli tomu si chcem 4x4 vyskúšať 😉 . Má to byť dailycar s tým, že budem vedieť, že nebudem mať žiaden problém sa vyštverať na parkovisko pod zjazdovku alebo sa zaradiť na hlavnú cestu v čerstvo napadanom snehu.
Je to veľká hlúposť taká A4 B5 quattro? Bez ohľadu na to, že to nie je fulltime AWD. Zaujíma ma len spoľahlivosť, problémy s tým spojené, servis atď.
Plně chápu o čem mluvíš. Měl jsem stejný problém. Kdysi jsem měl Passat 4x4 AWD s uzávěrkama diferenciálů a bylo to super auto, projelo všechno. Až na hluboký sníh. Auto sedlo na spodek a nejelo i když se všechna kola točila. Od té doby jsem měl plno aut s předním náhonem, ale vždy mi někdy chyběl pohon všech kol. Mám chalupu na horách a i v dešti byl problém po trávě dojet. Teď jsem pořídil KIA Sportage z roku 2007 a je to paráda. Vyjedu všude. Oproti Passatu 4x4 má vyšší světlost a tak nezůstává viset. Druhou výhodou je vyšší posez, nemusím už do auta lézt jako do tanku. Vystupování je taky super a ten výhled, ten je k nezaplacení. Pokud tedy chceš jen auto, co na uježděném sněhu pojede, kup třeba to Audi 4x4. Ale pokud chceš auto, co projede i v hlubším sněhu a v terénu, kup nějaké SUV s vyšší světlostí a nejlépe s redukcí. nevýhodou bude vyšší spotřeba, menší zrychlení a tvrdší podvozek. Pokud ale chceš auto s výbornou trakcí i v létě, vem Subaru Forester.
Mno pokud se chceš vlézt do té ceny, tak u Audi a vlastně u všeho v této cenové kategorii to bude vždycky trochu riziko, bude to mít hodně nalítáno. Zrovna u té B5 jsem se dočetl, že mělo problém se spojkou. Navíc u Audi a spol budou drahé ND. Možná bych uvažoval i o Haldexu od Škody. Není to žádné terno, ale na uježděný sníh ve svahu by to mohlo stačit. Cena levnější a navíc si je často kupují "rodinné typy". Jinak nevím jak moc staré by to mělo být, ale omrkl bych třeba něco u Subaru a možná Rawku
Rozptyl je strašne veľký a je mi aj jedno, či to bude nejaký sedan alebo SUV. Takže čo mne zatiaľ behalo po rozume: SUBARU (impreza, forester, legacy outback), AUDI (A4/A6 quattro), TOYOTA (RAV4), JEEP (grand cherokee), SUZUKI (vitara). Viac mi momentálne z hlavy nenapadá. Prosím, nepozastavujte sa nad tým, že som vymenoval aj Grand Cherokee, aj impreza, jednoducho účel by splnili oba kúsky.
Kľudne privítam ďalšie tipy. Prípadne čomu sa určite vyhnúť, pričom si na čo dať pozor a pod. Ako som spomínal chcem to len do jari, takže nechcem to za účelom, aby som mal celú zimu pod čím v garáži ležať, práve naopak. Chcel by som auto, do ktorého nemusím v priebehu pol roka výraznejšie investovať čas (servisovaním a zháňaním všemožných dielov po internete) a peniaze. Či benzín alebo dízel tiež nehraje rolu, hlavne nech je to "osvedČený" agregát.
Za konštruktívnu diskusiu vopred ďakujem.
Pokud jde o ty ostatní vyjmenované, ty už tak praktické nejsou a je otázkou, jak staré auto chceš kupovat. Vitara je horal, do města se moc nehodí. To raději RAV. JEEP je splašená koza, je to nepohodlné a ne moc kvalitní auto. Kamarád ho měl a vyměnil za Volvo XC90 a je nadšený. Audi je úplně mimo, tam je 4x4 spíše pro lepší trakci na silnici, než do terénu (kam jsou určeny ty ostatní). Takže možná napiš, na co to 4x4 chceš. Zda na silnici nebo do terénu. A uvědom si, proč lidé auta prodávají. Většinou je to proto, že je začne zlobit, takže do servisu ojetiny budeš muset vždy něco vrazit. >😁
ja mám síce Landrover, ale priklánal by som sa skôr k Vitare, lebo je najuniverzálnejšia - aj do mesta, aj do terénu. Okrem toho má uzavierku o čom môže veľa pseudo4x4 len snívať