Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

46 komentářů

Cau, poradte mi. Stala se totiz to nehoda a nikto nevi, kto je vinen. Ja vam svuj nazor nereknu, ani pribuzenstvy s ucastnikmi, ale vy mi prosim reknete svuj nazor. Bylo uz dost kecacky a tady to je :

Predstavte si rovnou silnici, rovnou a dlouhov. Naproti sobe dou Tatra a motorka. Pochopitelne, kazdy ve svem pruhu. Tatra jede pravdepodobne povolenou rychlosti, motorka vsak ne. Avsak Tatra se rozhodne odbocit, streli to doleva na vedlejsi cestu pres drahu motorky bez toho, aby se jeji vodic (vodic Tatry) podival na cestu. Byli tak blizko, ze kluk na motorce nestihlu ani zacat brzdit (jel sice rychleji, ale zadna 100-ka to nebyla), jenom to stocil pred nakaladak, ktery ho stejne sejmul. Motorkar bohuzel zahynul

Detajli neznam, jako treba jestli svitil a tak, ale vim, ze byl bily den.

Prosim ospravedlnte gramaticke chyby, jsem totiz ze SK
Nehodu zavinil jednoznačně řidič Tatry. To, že motorkář např. nesvítil, neměl přilbu a podobně nehodu nezapříčinilo. To jsou pouze přestupky v dopravě, motorkář by proto mohl být maximálně sankcionován za svá drobná provinění, pachatelem dopravní nehody je však a pouze řidič náklaďáku. Navíc, pokud motorkář zemřel, bude řidič Tatry obviněn z tr. činu ublížení na zdraví s následkem smrti.

Smutný příběh...

...myslím si, že tatrista motorku "prostě" přehlédnul... 😢
U me jsou vinici oba. Motorkar ze nedodrzuje rychlost. Ten se potrestal sam.

A ridic Tatry taky, protoze si nebyl jist jestli stihne odbocit. Holt to nestihnul. Toho by mel potrestat zakon.
Avatar - JOB
JOB
Tomáši těžko to soudit když neznám přesné udaje,ale je to úplně to samý jako když se zabil Hlinka. Kdyby jel jak má tak pravděpodobně ještě dneska trénuje.Když potřebuješ odbočit doleva tak u protijedoucího vozidla předpokládáš maximální povolenou rychlost v daném místě a podle toho vyhodnotíš jestli stihneš odbočit. Ale je to fakt těžko soudit když člověk u toho nebyl.

Mezi náma , speciálně u p. Hlinky kdyby to nebyl on ale někdo úplně neznámej ,tak se o tom ani nevý a řidič tý avie by nedostal ani pokutu. 😉
fikovnik
něj přijdu sám a omlátím vám ho o hlavu!!!!!!

1. Vážený pane dovolím si radikálně nesuhlasit s Vaším názorem, především z toho důvodu, že, jak uvádíte, pokud chcete odbočit, podíváte se, kde kdo je a pouhým předpokladem o rychlosti přiblížení se protijedoucího vozidla maximálně povolenou rychlostí to tam střihnete. To je alibismus a nezodpovědnost nejhrubšího zrna a troufal bych si to bez uzardění nazvat veřejným ohrožením. Za co se to skrýváte? Vy si umíte v každé situaci během okamžiku spočítat, kam se kdo přiblíží, když pojede maximální povolenou rychlostí? Mám pocit, že definice základních principiálních pravidel silničního provozu hovoří o tom, že kdo odbočuje doleva, je povinen dát přednost mj. protijedoucím vozidlům. Jinými slovy (pro blbé) to znamená, že je povinen chovat se na silnici tak, aby protijedoucí vozidlo nemuselo prudce měnit směr ani rychlost jízdy (tzn. nesmí omezit) a aby protijedoucímu vozidlu nevzniklo žádné nebezpečí (tzn. nesmí ohrozit). TOLIK PRINCIP. O nějaké rychlosti tu není zmínka.

2. Samozřejmě platí to oboustranně, že každý řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby dokázal odvrátit nebezpečí na tzv. dohlednou vzdálenost, tj. na vzdálenost, na kterou má v danou chvíli rozhled. Jinými slovy je třeba během jízdy rychlost měnit podle okamžitých podmínek (především směrem dolu). Na delším rovném úseku je taková vzdálenost pochopitelně větší než v serpentinách.

3. máte zřejmě mimořádně špatně vyvinutý smysl pro odhad vzdálenosti, neboť se (nevím jak dlouho jste to trénoval) spoléháte na nějakou empirickou hodnotu více než na realitu. Nedovedu si představit, jakým způsobem míjíte chodce na přechodech. Co když někdo náhodou popoběhne, taky ho sejmete, protože byl rychlejší, než jste si spočítal, nebo aspoň zkusíte zabrzdit ???????

NECHÁPU
fikovnik
...něj přijdu sám a omlátím Vám ho o hlavu!!!!!!!!!

Tak mě v této souvislosti ještě napadá, byl jste někdy např. v Německu? Tam je totiž povolená stovka! Já jen, aby Vás někdo nepřekvapil, až pojedete na lyžovačku.

Takhle mě už dlouho nikdo nena.s.r.a.l.
Avatar - JOB
JOB
Á pán je šprýmař. Možná by neškodilo si to ještě jednou přečíst a hlavně to naotáčet .Pokud vím nikde jsem nenapsal kdo danou dopravní nehodu zavinil. Poukázal jsem na to že je to stejná situace jako s p. Hlinkou a dál jsem psal pouze o nehodě p.Hlinky. To že jel jako prase nikdo nevyvrátí a stálo ho to život. Vy budete patrně jeden s těch řidičů co stojej na křižovatce dokud mu nezmizí všechna auta z dohledu. >😁

Já teda ne,když jedu a potřebuju odbočit doleva tak odhadnu jestli to stihnu nebo né. Když je ode mě auto 20 metrů tak samozřejmě počkám.Když je ale auto ode mě 200m tak to projedu.Samozřejmě když to auto pojede místo 90 ,180 tak to nestihnu a protože mám větší auto tak vyhraju.Buď budu mít štěstí a dotyčného nebude znát nikdo kromě příbuzných anebo to bude celebrita a to mám pak smůlu. 😉
Nevyhraješ, pač tě trefí z boku! 😉
Ale pravyho 😄
fikovnik
Měl byste být už ve vlastním zájmu schopen odhadnout, jakou rychlostí se pohybují ostatní účastníci silničního provozu. A podle toho se chovat. Ne podle toho, jak jsou daleko!

Proto je např. na dálnicích zakázáno otáčení, neboť i velké vzdálenosti rychle jedoucí vozidla urazí za relativně krátkou dobu.

Takhle by Vám to ale asi nestačilo, takže do třetice - Vaše logika by se dala považovat za odpovídající, pokud byste měl stroboskopické vidění s intervaly cca 1s mezi snímky. Pak bych pochopil, že se rozhodujete podle okamžité vzdálenosti objektů na snímku a životní zkušenosti, nicméně ani tak by to nebylo zodpovědné chování! Musel byste vyčkat alespoň jeden interval, porovnat dva po sobě následující snímky a z posunu objektů na snímcích vypočítat jejich rychlost a následně provést výpočet bezpečnosti odbočovacího manévru. Teprve, když byste dospěl k pozitivnímu výsledku, vzhledem k omezenému počtu snímků raději vynásobeném koeficientem bezpečnosti 1,5 pak byste nerušeně odbočil.

Trochu komplikované, nezdá se Vám? Není jednodušší prostě koukat a trošku přemýšlet?

A nemyslím si, že by to byla nějaká intelektuální zábava pro pokročilé. Moc k smíchu mi to nepřijde.
fikovnik
a k té události s p. Hlinkou - to se stalo v zatáčce. Je jasné, že Aviatik nemohl předpokládat, že tamtudy někdo pojede 180 nebo kolik, to mě nezajímá. Proto jsem psal o té dohledné vzdálenosti. Za normálních podmínek by byly možné jen dvě verze a) nebožtík jel jako prase a prostě to narval do avie b)aviatik spal za volantem a místo aby jel do Varů tak náhle pokračoval po tečně ze zatáčky, kde shodou okolností byla odbočka. Avšak v příspěvku je zmíněn rovný úsek. A to je trošku rozdíl. Myslím, že i pracovní podmínky tatrováka nebyly jistě ideální, ale to nijak nezlehčuje fakt, že to zazdil. I kdyby ten motorkář nesvítil, tak to není omluva, protože cyklisti taky nesvítěj a jsou vidět mnohem míň než motorkáři. Kdyby sejmul cyklistu, tak o tom taky nikdo nediskutuje.
no, vodic tatry samozrejme obvineny bude, dost ho lutujem

ale podla mna je na vine motorkar. tiez jazdim na motorke, a preto vravim, ze najzakladnejsia vec, s ktorou musi motorkar pocitat je to, ze ho nie je vidno :!:

ak sa motorkar spolieha na to, ze ho ostatni vodici vidia, je to prvy krok do truhly.
tu neni o čom diskutovať, jasne vodič ta3
1zdavu
To: Saco

Jednoznacne to teda vonkoncom nie je. Zavisi to od vyjadrenia sudneho znalca a moze to skoncit tak ze mu bude prisudena spoluvina rovnako ako tomu vodicovi motocykla.

Presne ako pise niekto nizsie a bolo to v pripade Hlinku.

Ono totiz mohol tu motorku vidiet (ak nebola osvetlena ako podla vyhlasky mala byt dokonca ani nemusel vidiet ak sla prirychlo) na horiznote a nemohol predpokladat ze vzdialenost ktora bezne trva pri povolenej rychlosti 20sekund a staci jemu na odbocovaci manever staci, teraz bude trvat "dobrovolnemu darcovi organov" 5 sekund.

Ono ked by som to vztiahol moc "vulgarne". Ak porusuje vedome ucastnik dopravne predpisy, mal by si byt vedomy dosledkov.
Jednoznačně souhlasím s J. Heblákem.

Tatrovák za mříže a motorkář s pokutou (i když posmrtně). 😢

Motorkách se sice provinil porušením předpisů, nicméně řidič má neustále vyhodnocovat dopravní situaci, přizpůsobit se stavu vozovky, dopravy atd., tudíž má počítat "i s ufonama".

Vzpomínáte si na to, jak Pablkova kolona (ještě když byl "v úřadě", budiž mu zem lehká) způsobila onu řatězovou nehodu. Ačkoliv za to logicky mohli oni, pokuty vyfásli pouze řidiči, co bourali.

Extrémní případ pak je (viz. Černé ovce), s jehož interpretací teda zásadně nesouhlasím, když jel borec předpisově po okresce, přejel tyč, kerá vypadla traktoru na vozovku, ta mu rozbila spodek auta, zavolal policajty (kvůli pojišťovně), keří mu napařili pokutu za to, že nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky ( >😁 8-s >😁 ), v důsledku čehož neměl ani nárok na plnění od pojišťovny.

PS: Navíc z toho vyplývá, že tarovák buď neblikal vůbec, nebo až v okamžiku manévru. Takže není co řešit.
Avatar - JOB
JOB
I to je samozřejmě možný. 😉
@Jan Ackermann

Mám to celé chápat tak, že máš problém odhadnou rychlost okolojedoucích aut? Většina zkušených řidičů ne - v 99 procentech odhadnu správně, jestli se např. stačím napojit na hlavní nebo předjet. To procento (nebo 2...) jsou právě magoři, co na devadesátce jedou 150 kmh, nebo naopak moc pomalu.
fikovnik
Nějak ti nerozumím. ..........pardon teď musím odejít, sem se ještě vrátím, to je zajímavé a budu rád když si porozumíme.

abych to nekomplikoval - svoje chování na silnici přizpůsobuji momentální situaci, kterou se snažím pořád průběžně vyhodnocovat, z čehož jsem schopen odhadnout ne číselně kolik kdo jede, ale jestli svůj manévr stinhu v dané situaci nebo ne. A absolutně mě nezajímá, kolik je dovolená rychlost. Když proti mě jede náklaďák a já mu to chci střihnout přes cestu, tak mě nezajímá, jestli je dovoleno 90 nebo 150, ale rozhoduji se podle toho, jak to vidím, tj. jestli to stihnu. Když vím, že to stihnu, tak jedu. Když nevím, tak nejedu. A když vím, že to nestihnu, tak taky nejedu. Takhle to dělám i u předjíždění apod. Risk není moje hobby. Hloupostí jsem už udělal dost.

Není to o tom, že bych měl na křižovatkách nebo v osobním životě problém, je to podle mého názoru naprosto přirozené chování. A můžu tě ubezpečit, že rozhodně nikoho zbytečně nezdržuju.

A ještě k p. Mudrovi. Jestli se jen špatně vyjádřil, tak mu náleží moje omluva. Jestli však si stojí za tím, co napsal, tak by se měl nad sebou vážně zamyslet, už jen proto, že občas taky někoho ve svým autě určitě vozí.
Avatar - JOB
JOB
No já nevím ,ale metoda kterou zde popisuji není zdaleka tak složitá jak jí tu popisujete vy. Já hlavně nevím proč se tu hádáme ? Já jezdím tak abych nikoho neohrozil a zároveň nebrzdil provoz. Hlavní je si uvědomit to co tu někdo zmínil pode mnou že každý by si měl uvědomit důsledky svého jednání.Jedu rychleji než je povoleno? tak musím počítat s tím že to ostatní účastníci nepředpokládají .Jezdil jsem na motorce ,v náklaďáku a samozřejmě i v osobáku a narovinu říkám že je to pokaždý jiný úhel pohledu na silniční provoz.Oni jsou všichni motorkáři špatný dokud na tý motorce nejedu já,to samý je u kamionu,pořád zdržujou ,pletou se ale zase je to jiný sedět pak v tom náklaďáku.

PS : Trochu odbočím ale co třeba situace kdy místo odbočujícího náklaďáku bude odbočovat dítě na kole a v protisměru pojede někdo dvojnásobnou rychlostí než je povolená ? 😉
...myslím, že diskuze se (trochu?) zvrtla...
fikovnik
ano nemá smysl se hádat a kazit si pátek. Já už jsem se uklidnil tak se Vám i touto cestou omlouvám. A nechci aby se zdálo, že se vždy stavím na stranu rychlíků a závodníků, to v žádném případě.

Avšak dítě většinou nemá řidičský průkaz, při jehož získání se předpokládá snížená hladina naivity a dostatečná zodpovědnost spolu s pudem sebezáchovy. Proto mají děti jezdit v doprovodu dospělé osoby, která je na případná rizika upozorňuje tak dlouho, dokud to nepochopí. Na tom není nic složitého, tedy kromě toho vysvětlování něčeho dětem a základní pravidla to mj. řeší.

Tzn. já si prostě myslím, že člověk v silničním provozu musí být schopen posoudit reálnou situaci a podle ní se zachovat, ne spoléhat na jakési předpoklady. Kouknu a vidím, podle toho jednám. Navíc platí pravidlo, že nikdo nesmí bránit rychlejšímu v jeho jízdě - nevíš proč jede zrovna rychle tak mu nebraň. Zároveň však dodržuj v první řadě pravidla o přednosti a když si nejsi jistý, radši počkej. To se snad dá považovat za normální, nebo ne?

Zase příště, už musím frčet.
Na vině je řidič náklaďáku, on jel rychleji než by měl, ale řidič náklaďáku mu nedal přednost. Jak už někdo psal, nehoda vznikla kvůli řidiči tatry.
Ještě mě napadá, zda odbočoval na polní cestu, nebo to byla značená křižovatka. Pokud je správně 2 varianta, bylo by posuzování snazší - na křižovatce se prostě předjíždět nemá.
mmm
to mAlcolm: v křižovatce se nesmí přdjíždět pouze pokud nejedeš po hlavní silnici...chtělo by to projít si vyhlášku... , ale stejne je to trochu mimo, jelikoz uvedená situace popisuje uplne neco jiného. Jde o jednoznacnou chybu ridice tatry, který odbocoval vlevo a mel dat prednost motocyklu, nesmel do tedy ani ohrozit ani omezit!
Lepší než kdybych předjížděl kde nemám... >😁
Je to smutne... Ttiez si myslim, ze na vine bol vodic Tatrovky.

Tzn. já si prostě myslím, že člověk v silničním provozu musí být schopen posoudit reálnou situaci a podle ní se zachovat, ne spoléhat na jakési předpoklady. Kouknu a vidím, podle toho jednám. Navíc platí pravidlo, že nikdo nesmí bránit rychlejšímu v jeho jízdě - nevíš proč jede zrovna rychle tak mu nebraň. Zároveň však dodržuj v první řadě pravidla o přednosti a když si nejsi jistý, radši počkej. To se snad dá považovat za normální, nebo ne?

Jan, prezrad(te) - hm, vsetci si tu tykaju, tak dufam, ze nevadi - okrem toho, ze Ta nahneval Jiri, nenahneval Ta dnes aj niekto iny? Sef? Manzelka? Decka? Lebo si neviem vyobrazit dovod az takej prehnanej reakcie ako Tvoj prvy prispevok.

Zda sa mi, ze Tvoj "leziaci spiaci" uz spi asi dost dlho, lebo dnes sa jazdi na cestach o dost inak ako za tych cias, ked ta osmicka naplno brazdila nase cesty. Ja som dost defenzivny vodic a dost odsudzujem to, co novinari nazyvaju "dynamickou jazdou" a celkovo si nemyslim, ze zvyknem riskovat (aj ked obcas idem o dost rychlejsie ako je limit, najma v noci), no stava sa mi stalo dost casto, povedzme raz za par tyzdnov az mesiacov, ze aj pri najlepsej voli neodhadnem rychlost auta, ktoremu mam dat prednost a malicko ho obmedzim. Najma vtedy, ked si to niekto sviha nejakou tou stovkou a viac po meste (u nas je stale este 60-ka a malokto jazdi menej ako 70 a presvihnut to na 100-ku nie je az taky problem). Ako som to na tomto fore prezentoval uz velakrat, pri posudzovani vacsiny dopravnych priestupkov postupujem metodou "moja priatelka", teda skusam si vyobrazit, co by v tej situacii urobila ona. No ona by davala prednost az kym by nebola uplne prazdna cesta, ale kebyze tomu niet konca-kraja, po par minutach by to riskla. A dam ruku do ohna za to, ze niekoho, kto pojde dvakrat tak rychlejsie ako ostatni neodhadne spravne. Ale porozmyslal by som, ci by som vybehol na niekoho, kto by jej prisiel nadavat (napr. aj na fore), ze to neodhadla. Asi nie.

Tomas: ked som zacal citat Tvoj prispevok, som si myslel, ze to pise ziak zakladnej skoly niekde v Cechach, lebo aj ked som cestinu nestudoval, Tvoju gramatiku som okamzite zdetekoval ako otrasnu. Vies co, havkaj tak, ako Ti zobak narastol, nielenze nebudes posobit smiesne ako ten chlapik vo filme Pasla kone na betone, ale aj Ti mozno budu obe strany lepsie rozumiet. Na moje pocudovanie bratia Cesi nam tu rozumeju dost dobre (myslim).
fikovnik
Pro začátek bych se rád omluvil všem, které moje rozhořčení popudilo a také za nešťastnou formu příspěvků. To by asi mohla být moje slabina.

K věci tématu: v tomto případě kladu vinu na řidiče tatry, neboť na rovném, přehledném úseku, kde na vzdálenost rozhledu měl v protisměru motocykl, v situaci, kdy chtěl odbočovat, nevěnoval dostatečnou pozornost protijedoucímu motocyklu a zahájil odbočovací manévr, aniž se přesvědčil, že tím protjedoucího neohrozí. Tedy mu nedal přednost. Vyplývá to mj. z faktu, že motocyklista nestačil ani zahájit brzdný manévr, tedy musel jakožto mající přednost v jízdě tatru vidět a vzhledem ke vzdálenosti jasně předpokládat, že tatra mu přednost dá. Což se nestalo a překvapený motocyklista s tím už nic nestačil udělat. Dalo by se spekulovat o vzdálenostech a rychlostech, nicméně v zadání bylo žádná 100-ka, tedy i kdyby to mohlo být 90km/h, což je jistě více než 50km/h, není to zas taková rychlost, abyste motorku na rovném a přehledném úseku přehlédli.

S tím souvisí vztah rychlosti k dohledné vzdálenosti. Zahájím-li manévr, pokud v protisměru nic nejede, a až poté se přiřítí nějaký blázen a napere to do mě, byl bych naštvaný, protože s tím nic neudělám a jestli druhý řidič nejede "na dohled", tak s tím taky nic neudělá, možná při troše štěstí něco udělá. Ale když vidím, že někdo jede a že jede rychle, tak raději trošku přišlápnu brzdu a nechám ho přejet. Dělám to tak v Praze, v Brně dělám to tak všude jinde např. při předjíždění. Snažím se max. předvídat, aby to vyšlo, ale když zjistím, že to nevyjde, tak prostě brzdím a řadím se poslušně zpátky. Proto nikdy nejedu v těsném závěsu za náklaďákem, protože přes něj nic není vidět. S odstupem 20-50m krásně vidím provoz před tímto objektem a mohu si načasovat případné předjíždění bez nutnosti riskantně vykukovat do protisměru. Mimo to mám možnost získat určitou rychlostní převahu a samotné předjíždění je pak mnohem kratší, údernější a bezpečnější. A navíc protože vidím před něj, mohu si načasovat okamžik pro kontrolní "vykouknutí" a nehrozí mi zběsilé třískání zrcátek o sebe (v lepším případě).

K věci občasného omezení protijedoucího: záleží na situaci. Pochopím argumentaci v hustém městském provozu na víceproudé komunikaci, kde pravda často v pruzích blíže středu komunikace se jezdí rychleji než je zdrávo. Pak odbočování doleva potřebuje někdy více odvahy a zvláště na semaforech, kdy není samostatná fáze pro odbočení doleva. Jsem však zastánce omezení rychlosti v obcích a jejího dodržování a dát protijedoucímu přednost je jednoduše základ ať jede jak chce. A co teprve v extravilánu - také před každou křižovatkou nezpomaluji na 30km/h, co kdyby mi náhodou protijezdec nechtěl dát přednost a šoupnul mi to tam (ne že by se mi to už nestalo, naštěstí nijak dramatické situace, kupodivu vždy když jsem jel poctiě v limitu). Kdybychom se neměli na silnici spolehnout ani na to, že nám někdo dá přednost při tak banálním (ne, raději napíšu základním) manévru, tak na co se můžeme spolehnout? Pak bych se přimlouval za kanadské (?) pravidlo - první jede - a bylo by to jasné. Anebo francouzský model - kruhové objezdy.

Ale vše s použitím vlastního rozumu a úsudku založeného na realitě, ne na výpočtech. Nevzpomínám si, že by mě v autoškole učili:

Tak, jste ve městě, odbočujete doprava z vedlejší ulice na hlavní, otázka zní - Jaká je nejmenší vzálenost vozidla přijíždějícího zleva po hlavní silnici, kdy nejste povinen dát přednost v jízdě?

a) 10m

b) 25m

c) 100m

P.S. Nemám v úmyslu dělat si nějaké nepřátele, nechci nikoho soudit, chci diskutovat o dodržování základních pravidel, mezi něž neřadím rychlost (mimo obce), neboť ji pokládám za doplňující-omezující-nesystémový parametr. To neznamená, že pořád jezdím rychleji, mám auto, ve kterém je příjemné jezdit v klidu po městě do 3.rychlost.stupně, 4-ku jen na udržení rychlosti, po horších okreskách na 3-4, teprve po novějších širokých silnicích na 5, šestku na dálnici nemám, vystačím s 5 a nad 130 už to moc hlučí a žere. Ale rád se vezu plynule a když se to rozjede na prázdné silnici na 110 tak co? Tam, kde je omezení na 70, jezdím 70, protože mám vyzkoušené, že to není jen tak pro srandu králíkům.
Podla rady teraz pisem po slovensky (aj tak biedne), no musim sa Vam podakovat za vase pripevky, z coho je jasne, ze väcsina urcila Tatru za vinnika, pomenej motorku a niekolko jedincov vyssiu noc.

Zvrtla sa tu tak vasniva diskusia, ktora ma dost prekvapila, nicmenej vysledok ma prekapil a potesil, pretoze aj ja som urcil Tatru.

Dakujem za ,,pozornost,,

Cau >😁

tom-o
Vyšší moc zvolil jenom jeden uživatel a byl jsem to já >😁 Prostě jsem to musel dát, když jsem viděl takovou blbost v hlasování... >😁
Giorgio
Taky jsem dal tatrovku, jen jsem nechtěl psát znova, co již bylo vyřčeno, ale doplním to ve vší stručnosti. Rovněž si myslím, že základní chyba byla u řidiče náklaďáku, který motorce nedal přednost, vše ostatní je až druhořadé, byť samozřejmě motorkář měl dodržet rychlost, případně svítit apod., nikdo z nás u toho nebyl, ale ta přednost mi přijde jasná.
No to uz znie lepsie. V kazdom pripade, spomenul si, ze mas rodinny vztah s jednym z tych dvoch ucastnikov a nech je to uz ktokolvek, je to smutne. Kiez by sa takychto (a nielen takychto) nehod stavalo cim menej...
chcel som si zajtra v okoli chaty trochu pojazdit na motorke ked uz je tak teplo, ale asi serem na to...
Těm, kterým je vše úplně jasné a považují se za právní e😜erty doporučuji si projít nějaké ty dopravní portály s právní poradnou ap.

Je nutné a podstatné vědět, pokud motorkář překročil rychlost, o kolik ji překročil a v jakém místě. Pokud to nevíme, nemá cenu vydávat nějaká radikální prohlášení. Doba se totiž mění a pomalu je minulostí situace, že jste mohli jet po hlavní jak jste chtěli a byl vždy na vině řidič z vedlejší. Pokud mi nevěříte, tak Vás mohu upozornit, že již takové rozsudky existují.
To, ze sa podobne pripady stavaju o com hovori Zdenokold svedci letna havarka J. Langosa, ktory vrazil do multikary nalozenej strkom s ktorou manik vychadzal z pola na cestu. Langos isiel ako blazon a chlapik nemal moznost odhadnut jeho rychlost - za normalnych okolnosti by ho ani neobmedzil, nieto este ohrozil. Chlapika najskor obvinili, neskor 100% oslobodili, neniesol ziadnu zodpovednost za nehodu a dokonca z Langosovej poistky sa mu hradila skoda na multikare.

Co sa tyka danej situacie, nevieme ako isiel motorkar. Ak dodrziaval rychlost - jednoznacnym vinnikom je Tatrovak. Z praxe - ak to nie je chopprista, skutrista, babetak alebo simsonak, tak nedodrziava rychlost ziadny motorkar. Na druhej strane - motorkarov nikto nerespektuje a ohrozuje ich, parkrat som uz dobehol auto a mal 100 chuti odkopnut mu spatak, co mi nedal prednost dokonca na STOPke, ked som isiel po hlavnej a mal som co robit aby som mu to nenarval priamo do dveri alebo pri brzdeni sa neprizabil >😒] Je to asi tak, nakladaci kaslu na osobakov, X-krat sa mi stalo, ze za mnou siroko daleko nikto a * v nakladaku v protismere si to veselo odbocuje dolava, kym ja brzdim o zivot, keby pockal 5 sekund, tak ma volnu cestu. Osobaky zase kaslu na motorky, terenaky na osobaky, lepsie auta na 120karov a zigulistov atd...je smutne sa niekedy pozerat, co sa deje na nasich cestach...
zmulin
Jak může nějakej s prominutim dement napsat,že si za to může motorkář v podstatě sám?!

Podle nastínění situace za to jednoznačně může nějakej tupej tatrovák,co byl línej brzdit a střihnul mu to tam přímo před nosem.

Mě se to kolikrát taky stalo a jak čtu,tak je to docela běžný.

Nevim,co byste psali,kdyby místo motorkáře pospíchal nějakej chlap s manželkou do porodnice...!?

Jen tak mimochodem spíš než že jsou motorkáři dárci,tak jsou nepozorní autíčkáři jejich vrazi.Někdy ani pozorní být nechtěj.Pokud si přečtete statistiky,tak za smrt motorkáře v naprostý většině může totiž řidič auta.V dněšní době co největších aut pro manželky,který většinou uměj jenom dvě trasy a pak vyrazej na nějakou objevnou vyjížďku za nákupama maj motorkáři ještě menší šanci na přežití,protože tyhle případy si ani nevšimnou auta,natož jich.Navíc takovýhle auto už nemaj ani šanci přeletět někam do kukuřice,takže to maj na místě :?
...ano, podle popsané situace (podle zadání, doporučoval bych číst pozorně) je na vině tatrovák, také nevím, proč se to stále překrucuje...

Sám motorku nemám, motorkáře "nemusím"(i když mám několik kamarádů, kteří na mašinách brázdí Evropu, díky bohu, Tatru ještě "nepotkali" a snad nepotkají...nikdy), ale to ještě neznamená, že neznám pravidla silničního provozu resp. zákon, také jsem se pozastavoval nad výplody některých, ale berme to jako diskuzi, kde každý má právo sdělit svůj "osobní" názor, jen je někdy dle mého gusta až zbytečně moc emocí a urážek...škoda...

...bejt slušnej, bejt slušnej, bejt slušnej... 😉
zmulin
Dobrá😜ejt slušnej 😉

Doufam,že si někdo vybaví případ někde od Slanýho,kde ožralej řidič škodule vyjel z vedlejší přímo do partičky motorkářů a nic se mu nestalo.To už dávno neměl řidičák,jel pod vlivem opakovaně,nebyla to první způsobená nehoda a kdovíco ještě a minimálně dva lidi na místě zabil.Prostě hnus.

Kámoši taky jezděj na motorkách a občas za některym jedu a jak jsou k nim lidi bezohledný žasnu furt...
...dost bolo mého moralizování a Tebe Zmuline, když jsem příspěveček psal, jsem ani na mysli neměl... 😉 ... souhlasím s Tebou, navíc člověk nemusí být právník, aby poznal, kdo má přednost a také, že hlavní silnice je stále HLAVNÍ a vedlejší je stále VEDLEJŠÍ, jinak můžeme hl. a vedl. silnice zrušit a budeme všude hopsat od křižovatky ke křižovatce a řídit se pravidlem pravé ruky... 😉 .......a už se sem k tomuto nebudu raději vracet, jsou tu veselejší témata 😉
Třeba v Iráku to funguje tak, že viníkem nehody je ton, kdo má vozidlo nabourané zepředu... >😁
Bohužel pane Hebláku, nemáte pravdu s tou hlavní, kterou tak zdůrazňujete. Záleží na konkrétní situaci, tak jak jsem psal v mém předcházejícím příspěvku.

Tímto se vůbec nevyjadřuji k popsané situaci s Tatrou.
Bohužel, pane Zdenekolde, máte naprostou pravdu, že záleží na konkrétní situaci...vždy záleží na konkrétní situaci...celý život a ve všem našem konání záleží na konkrétní situaci..........

Psal jsem o situaci s Tatrou a také o tom, že tu stále platí "nějaká" pravdila na našich silnicích, ano, můžeme si tu nastínit desítky...možná stovky či tisíce případů, kdy byly zhoršené viditelnostní podmínky, motorka jela 300 km/h, na křižovatce přistával talíř Ufonů a po hlavní jel mořský koník na koloběžce...ano a můžeme se tu hádat měsíce, pravděpodobně jste to nemyslel zle, ale psané slovo vyznívá jinak než mluvené, a neumím si představit, že když jedete po hlavní, před každou křižovatkou, kde vám cestu kříží silnice vedlejší, přibržďujete a zvažujete "konkrétní situaci" ve smyslu, co když ten na vedlejší je začátečník se špatným odhadem, nevjede mi tam ? Co když je s prominutím "blbej" nebo má šedý zákal v pokročilém stádiu...nevjede mi do cesty.....? atd. atp.aj...... ne, jak jsem psal, nechci se k tomu vracet a jsou tu skutečně veselejší a rovněž i praktičtější témata....ale když už jsem se nechal vtáhnout zpět, tak jednu pro zasmání 😒br />
Shodou okolností jsem se přichomejtl před několika lety k situaci, kdy skupinka Harleyářů, takových těch bodrých svalnatých, vousatých hochů v černém, pronásledovala chlapíka ve věku tak okolo 40 let, jedoucího ve Felicii, ještě si pamatuji, že byla hráškově zelená, pravděpodobně za nějakou "silniční prasárničku". Chlap v autě měl štěstí, že hned u hlavní silnice stále policejní služebna a když vyběhl po schůdkách ke dveřím a chvatně se dožadoval ochrany, měl štěstí na druhou, policajti na oddělení dokonce byli.

Sotva vyšli dva hoši v modrém ze dveří a do náruče se jim vrhl spocený drobný felíciář, zahartusily motorky u schodiště služebny a po schodech se valila černá lavina svalů směrem k policajtům a nebohému provinilci...

Vše dopadlo dobře, chlapi si nakonec "silniční problém" vyříkali, policajti k tomu řekli svoje, vše se obešlo bez pokut i linče a všichni se v dobrém rozešli 😉

Takže, kucí, pokud nemáte pod kapotou svého čtyřkolového miláčka aspoň 300 koní, nedrážděte motorkáře... (hada bosou nohou... ):lol:
podle me je vinen vodic tatry protoze nedal prednost (a nemohl si byt jistej ze proti nemu nekdo nejede rychlejc) ale podle zakona to nejspis zustane na ridici motorky protoze jel rychleji nez mohl a tim padem nestihl zabrzdit (je to asi nesmysl jestli mu tam s tou tatrou vletel ale policajti tohle resit nebudou)
zmulin
Jako první se samozřejmě řeší nedání přednosti v jízdě,takže řidič Tatry.Motorkář může dostat max. pokutu za překročení povolené rychlosti,což tu ale nikdo s určitostí nenapsal.Navíc bohužel in memoriam 😉 😢
Vemte si z nedávné doby případ Lángoš na Slovensku. Řidič multikrávy mu prokazatelně nedal přednost, ale byl soudem osvobozen, protože nemohl odhadnout, že na 90 jede Langoš 160 kmh. Podobné je to tady, takže s vinou to není tak jednoznačné. To jen na okraj, dole popisovanou záležitost nemá už smysl řešit.
První vinu má řidič tatry. Již mnohokrát zmińovaný nedání přednosti v jízdě. Druhou vinu má ale i motorkář, jel rychle a u motorky se to odhaduje hůře než u auta. Nikdo ale nenapsal taky o tom jaké byli podmínky, nesvítilo za zády motorkáře slunce tak že ho úplně schovalo do své záře? Nebo lilo a motorkář nesvítil a zase nebyl vidět? A co alkohol v krvi řidičů, jaké byli výsledky, co když byl motorkář ještě nalitý, stejně jako mohl být nalitý i tatrovák. At jsou výsledky jakékoliv, vinu má řidič tatry ( asi 70% )a 30% dávám tomu motorkáři za to že jel rychle a tuším že neměl ještě něco dalšího v pořádku. Dál se taky posuzuje technický stav vozidla, platnost STK, dále mohl být někdo i pod vlivem drogy, látky atd..., ale třeba i v pracovní neschopnosti. Někdy ale stačí aby byl člověk z něčeho vystresovaný a udělá blbost - ale to bohužel nikoho neomluví a nebere se ohled. To by se ale musel rozepsat opět Tomáš a doplnit další podrobnosti.
berann
pokud je člověk pod vlivem, nebo nemá nemá na vozidle platnou stk tak je viníkem on.