Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

84 komentářů

Dobrý den všem.

Chtěl bych poprosit o vaše osobní zkušenosti s tím, zda je lepší do Fabie Sedan Elegance motor 1.2 47kW HTP nebo 1.4 16V 55kW.

Pro první z nich jednoznačně mluví nižší cena a nižší povinné ručení, může druhý jmenovaný nabídnout dostatečně lepší jízdní vlastosti na to aby vyšší náklady vyvážil?

Jedná se o jízdu jedné až čtyř osob, město a okresky, příležitostně i delší cesty.

Po internetových diskuzích se běžně dočítám že 1.2 naprosto znemožňuje jakékoliv předjíždění, je mi jasné že je to přehnané, ale zase klidného mě to nenechává.

Dva nezávislí prodejci Škoda mi shodně tvrdili, že 1.4 se nevyplatí a přitom byli sami proti sobě protože z dražšího vozu mají větší provizi.

Jo a ještě nemáte někdo zkušenosti co se týká porovnání těchto Fábií s Felicií 1.3? Zrychluje to hůře nebo lépe?

Prosím jen konstruktivní názory, žádné výlevy zaměřené proti škodováckým motorům kterých jsem už našel na internetu tisíce, většinou od lidí co tím nikdy nejeli ale drží se hesla "prostě tříválec ani jet nemůže, jediný dobrý motor je šestnáctiválec".

Předem děkuji.
Marcelino
No ze si si vybral zrovna sedan, co je najskaredsia a najnepraktickejsia karosarska verzia Fabie.. to celkom nechapem, ale kazdy mame iny vkus a potreby... 😉

co sa tyka motorov - tatko ma kratku verziu 1,2 47kW najazdlili sme na tom obaja cca 40tis km a v praci mame 1,4 55kW 16V a 74kW 16V ale to su vsetko kombiky...

Ak ich mam porovnat, tak do mesta urcite staci ten 3valec - subjektivne ide lepsie do otacok ako ta 1,4-ka 55kW, ale mimo mesta ak chces ist rychlejsie ako 100km/h uz ma jasne navrch silnejsia 1,4-ka a to hlavne v akceleracii.

Najviac je to ale citit pri vacsom zatazeni - ak idem sam alebo 2-ja na 1,2-ke tak rel. pohoda - aj predbiehanie, ak sa motor vytoci, tak to ide , ALE ak tam sedime 4 + batozina - napr. cestou na kolkarsky zapas, tak je ta 1,2-ka dobra len na pokojnu jazdu - predbiehacie manevre hlavne do mierneho stupania su uz takmer o zivot - hovadsky musis predvidat a mat poriadnu rezervu... ta 1,4-ka je v tejto situacii jasne lepsia a aj spotreba na dlhsie trasy je paradoxne lepsia u 1,4-ky ako u 3-valca - ten ma zas ale jasne lepsiu spotrebu v meste...

...no tak myslim, ze vyber som ti vobec neulahcil 😉
Tchán má sedan 1.2 47 kw apokud jede ve dvou tak v pohodě, když ale jedou 4 už remcá, že je to o hubu. Čili záleží jak často to auto budeš zatěžovat- pokud více jdi do 1.4 - je to nejlepší motor co se dává do fabie. Apropo jaký je cenový rozdíl,? kolik za 1.2 a kolik za 1.4? 😉
Saab
Škoda Felicia 1.3 40kW

Točivý moment: 99Nm/2500 ot.

Zrychlení 0-100: 15,5s

Max. rychlost: 151 km/h

Spotřeba: 5,0/8,8/6,4

Škoda Felicia 1.3 50kW😒br />
Točivý moment: 106Nm/2600 ot.

Zrychlení 0-100: 13,5s

Max. rychlost: 162 km/h

Spotřeba: 5,1/9,3/6,7

Škoda Fabia 1.2 47kW😒br />
Točivý moment: 112Nm/3000 ot.

Zrychlení 0-100: 16,3s

Max. rychlost: 160 km/h

Spotřeba: 5,1/7,7/6,0

Škoda Fabia 1.4 55kW😒br />
Točivý moment: 126Nm/3800 ot.

Zrychlení 0-100: 14,1s

Max. rychlost: 168 km/h

Spotřeba: 5,4/8,9/6,6
FABII 1.4 55 kW mám již asi 4 roky jako služební auto. Původně jsme ve firmě měli FELICIE 1.6. Proti tomu FABIE, značné sklamání, ( bavíme se o motoru - zátah od spodu). Ale 1.4 si to vynahrazuje kultivovaností a ochotou se vytáčet. Nedavno jsem si sjel - podotýkám pouze ve městě s 1.4 HTP 47 kW. Zde bych asi řekl, že neplatí objem ničím nenahradíš. Ale je to jen můj subjektivní názor. (Samozřejmě srovnatelná cesta město - lehce do kopce a dloooouhá kolona). Nebavím se teď o předjíždění protože, to ani s 1.4 55 kW není žádná sranda. Takže těžká volba? Podle mě ne, já sice vlastním trochu silnější auto, ale podle mě v tomto případě jasná volba 1,2 HTP 47 kW. I když vlastně teď už škodovka "vylepšila" 1.4 55 kW u Fábky na 59 kW :?:
Tommy100
No pokud nutně nepotřebuješ závodit,tak ta 1.2 stačí,já mám taky 1.2/40kw teď kupovanou a jsem s dynamikou spokojen.

Mám s tím zkušenosti,že po zajetí motoru výkon ješťe stoupne :shock: a to o dost,v práci při 106000km měla výkon 47kw(verze se 40kw) 😉

Myslím že se to s felicií tato 47kw verze dá srovnat 😜

Určitě to nebude špatná koupě,ale asi bych si vzal kombi než sedan 😉
To TomKQT:jpokud budeš jezdit hlavně město a okresky tak se na 1.4 55kv vykašli,ve městě je lepší a nejen spotřebou 1.2.Na okresky taky celkem stačí 1.2 rozdíl proti 1.4 moc velký není.Je fakt,že třeba vyšší rychlosti na dálnice je lepší 1.4,to se musíš rozhodnout co je výhodnější pro Tebe.Zase když spočítáš cenový rozdíl+povin.ručení+navýšení havarijního+spotřebu/ve městě je dost velký rozdíl/dojdeš za pět let provozu na rozdíl kolem +50 000 kč u verze 1.4,vzhledem,že např. u verze 1.2 47 s tím za těch pět roků můžešprakticky zadrmo najet o 30 000 km víc tak je to na povážení.

Co se týče Felicie 1.3 vers.Fabie 1.2 47 s vlastních skušeností,při normální jízdě se felicie vůbec nechytá,pružnost motoru nejde vůbec srovnávat a spotřeba i mimo měst je u felicie horší.

Nejlepší uděláš se projet s předváděčkou,to Ti většina prodejců bez problémů umožní.Osobně jako majitel kombíka 1.2 47 bych Ti doporučil pro podstatně větší praktičnost verzi kombi,i případný prodej ojetiny je o dost výhodnější.
Děkuji všem za tak rychlé odpovědi, nečekal jsem že se to začne hrnout tak rychle.

Co se týká Sedanu - ono tam jde o to, že to auto nekupuju já ale rodiče, já jim defacto jen pomáhám s výběrem. Ale vzhledem k tomu, že zatím nemám vlastní auto (protože jsem ho nepotřeboval) tak tím budu jezdit taky a rovněž se naskytnou příležitosti kdy tím jedeme tři nebo čtyři a potřebujeme (i když jen na krátkou vzdálenost) převést dost hodně věcí (ne, nejde o cestu ze supermarketu). Teď máme felicii a často je kufr plný, Fabie má subjektivně i objektivně kufr ještě menší takže by to byl dost krok zpět. No a Sedan má bez sklápění sedadel objem dokonce větší než Combi, což je argument pro Sedan oproti normální Fábii. No a proč ne Combi? Protože rodičům se nelíbí a abych řekl pravdu tak ani mi ne.

Pro mě osobně nejpěknější z těch tří je Hatchback, potom Sedan a Combi je až třetí s odstupem. Ale nestyděl bych se ani za jedno z nich, narozdíl třeba od Thalie.

To že se někomu nelíbí Sedan je čistě otázka vkusu (stejně jako to že mi se nelíbí Combi), je trochu "divný" to je pravda, z některých úhlů se mi líbí hodně, z jiných moc ne ale celkový dojem není vůbec negativní.
Zalezi len na tebe co si vyberies. Ak jazdis dialnice, alebo okresky, ber 1,4 55kw. Ak jazdis povacsine mesto ber 1,2 47Kw. Ta 1,2 bude vyhodnejsia na servis- namiesto 4 sviecok kupis iba3, budes potrebovat o ca 1,3L menej na vymenu atd atd+lacnejsie povinne rucenie. Negativa: pri dialnicnej rychlosti-vysoka spotreba+3valcovy zvuk motora.
No ono i okresky jsou u 1.2 47 v pohodě,např.pružné zrychlení 60-100 na 4 a 80-120 na 5 je lepší u 1.2 47 než u 1.4 55kw/udaje škoda/.Osobně mám u své 1.2 47 naměřené 60-100 na čtverku 11s,80-120 na pětku 16s což je ještě o dost lepší než officiální údaje.

TomKQT:jinak pokud máš možnost skus toto tzv.pružné zrychlení u Felicie,hodnoty jsou tam o mnoho horší.

Co se týče sedanu vers.kombi-záleží co tam budete převážet,ale podstatně lépe se všechno skládá do kombi a taky se toho tam více dá.Pokud to rodiče budou kupovat ještě si ty kufry prohlédněte.
Berte HTP, ale nesmíte se jí bát točit. Prakticky vše bylo řečeno předemnou, 1.4 má delší převodovku a hodí se více mimo město. Pružnost je lepší u HTP hlavně díky převodovce.
Jak napsal one-z:na pružnosti má samozřejmě vliv velice dobře odstupňovaná převodovka o tom není pochyb.Nevýhoda je při vyšších rychlostech na dálnici,pak spotřeba stoupá dost vysoko.
Tommy100
To One-z:Ty máš novou fábiu????Neměls krátkou 1.2??? >😒]
To je praxe tak rozdílná od teorie? Papírově má Felicie lepší jízdní vlastnosti (kromě spotřeby) než Fabie, ale ze zkušeností jste mi tvrdili opak 😜
TomKQT:je velký rozdíl pokud měříš zrychlení 0-100 km/h a normální jízda.Při zrychlení 0-100 je motor pouze v určitých otáčkách kolem nejvyššího výkonu,nezáleží na přechodech při změně otáček.To většinou s normální jízdou nemá nic společného.Nejlépe je vyskoušet jet nějaké km s Felicií a pak s Fabií.
lorenzlubos
Bral by som 1.4 TDI (staci verzia s 51kW/70k). O kolko je ale drahsia, to netusim. Urcite aj vydrzi viac km/rokov. A poistka bude mala, spotreba super (a to aj v meste), dynamika uplne postacujuca... A pomalsie jej bude klesat hodnota.

PS: Sedan ma v zaklade vacsi batozinovy priestor, no v Combi staci zrolovat kryt priestoru a kufor bude vacsi a ani si tych par cm, o kolko bude musiet v takom pripade trcat batozina, nevsimnete. Sedan ma totiz kapotu kufru vyssie, ako je kryt kufru pri kombiku. To je cela finta. Dozadu horsie ako v sedane potom v kombíku urcite neuvidite. Combi bude mat tiez vyssiu hodnotu neskor. Osobne by som zvazil, ci nie radsej Combi, ci dokonca ci nestaci Hatchback, rozhodne by som kupil Ambiente a ak sa da, tak 1.4 TDI.
Jak už jsem řekl, combi nepřichází v úvahu nikoliv kvůli zavazadlovému prostoru, ale kvůli vzhledu.

Já jsem sice uvedl, že Sedan má kufr dokonce větší než Combi, ale je mi jasné, že je to jen o malinko a navíc přístupnost a variabilita je u Combíku nesrovnatelně lepší. A když se sklopí sedadla tak je to už úplně někde jinde.
Do září loňského roku jsem jezdil v Sedanu Comfort 1.4 16V a musím říct,že jsem byl s autem velice spokojen. V září jsem si pořídil novou Fabii 1.2 47kW a úplně bez problému jsem si na motor zvykl. Je pružný a celkem i živý, jediné mínus je zvuk,ale na ten se dá taky v pohodě zvyknout. Oproti 1.4 16V hodně ztrácí na dálnici,kde mu "trošku" při vyšších rychlostech docházi dech... Ale na okrsky a městský provoz vynikající volba!!! Zvolil jsem ho právě proto,že jezdím více méně okrsky a chtěl jsem ušetřit na ceně vozu a taky na pov.ručení. Přejí šťastný výběr,ale budeš 100% spokojen,ať se rozhodneš jakkoliv...
Mam Fabiu Ambiente 1,2 47 kW, najazdených 27 000 kilometrov za rok (5/2005), používam hlavne na služobne účely. Po meste odporúčam, úplne stačí, na okresky tiež, pri predbiehaní (počítať s pomalšou akceleráciou) a v kopcoch motor udržiavať v otáčkach. Bol som aj v Chorvatsku 2 dosp. plus 1 dieťa a naloženy kufor do prasknutia, spotreba bola 6,2 litra, a to som vôbec nejazdil ekonomicky.

Momentalne priemerna spotreba 5,7.

Podvozok perfektny, brzdy solídne. Na margo prva prehliadka 2250,- Sk.
TommyEngelo: krátkou sem neměl, ale občas se objeví v rodině služebák >😁

Teď mám nově tuhle, můžeš si jí prohlídnout na TipCars, byla za 265 000 a je u ní napsáno, že je prodaná. Spotřeba za 200 km byla 6,0 litrů a to se nejelo pomalu (tak nějak 100-110 a chvílemi 140).
Jo a zapomněl sem dodat, že těch šest litrů bylo na N95.
Tommy100
Jak ju máš starou a kolik najeto???? :shock:
Tommy100
Když píšeš ambiente,tak to máš verzi po faceliftu,1.4 16V za 265000kč?Tak to je dobrá cena.
Rok 2004, do provozu 12/2004, najeto 14 400 km. Je to základ výbavy ambiente, žádné příplatky. Byla provozovaná v Mostě a taky podle toho vypadá, na pátých dveřích je důlek, na levým boku je táhlá promáčklina přes všechny dveře a zadní blatník, potom už jsou malé škrábanečky. Za to interiér je pravý opak, je zachovalý (taky auto má najeto 14 400) a je přímo nádherný (máme v něm nějaké čalounění, které připomíná karbon), kufr vypadá tak, že do něj nikdo nic nedal :shock:
Tak už nějakou dobu ho máme, Fabia Sedan Elegance 1.2 47 kW za výrazně nižší cenu než jakou naleznete v oficiálním ceníku (díky jarní akci na Fabie a díky slevám prodejců). Zatím najeto nějakých 1500 a to hlavně díky dovolené v Čechách, která obnášela jízdy po dálnici i po prudkých serpentýnách a podobných záludnostech. A to pozor - ve čtyřech dospělých lidech (udělali jsme si po dlouhé době rodinnou dovolenou, rodiče já a brácha, všichni dospělí lidé).

Ten motor opravdu je dobrý, konečně můžu z vlastní zkušenosti říct, že když někdo v diskuzních fórech tvrdí že ty tříválce nejednou, nezrychlují, vydávají šílené zvuky a vůbec že jde o nepoužitelný motor, tak ten dotyčný s tímto motorem nikdy nemohl doopravdy jezdit. Protože to prostě není pravda.

Tady asi opravdu platí že kdo nevyzkouší, nepochopí. Tři válce stačí.

Jo a zvuk mi nepřipadá divný vůbec, možná to je tím že jsem zvyklý nejdříve na Š120 a potom asi posledních 7 let na Felicii, kde v obou případech motor byl slyšet mnohem více. Takže teď je mi docela jedno jak přesně zní ten tříválec když ho vlastně skoro neslyším. A když slyším (vyšší otáčky), tak mi zvuk připadá docela v pohodě, žádné rušivé pazvuky o vysokých frekvencích (jak jsem čítával na diskuzích) se neozývají.

Takže zatím spokojenost.
Avatar - Sprint
Sprint
Gratuluji k výběru.

Sám mám nyní krátkou Fabii s 1.2 12V a jsem s ní spokojený i když teď chci koupit kombi s TDi ( rodina a dlouhé cesty ).

Spotřeba dobrá, hlučnost taky - nechápu odpůrce tříválců, kteří jen kritizují a s největší pravděpodobností o tom ani nic nevědí, případně s HTP ani nikdy nejeli. Prostě silácký kecy, který umí každý, přitom třeba sami mají tříválec v garáži a ještě auto pojmenovávají zdrobnělými jmény hrdinů sci-fi filmů.

Hodně šťasných kilometrů pro rodiče i tebe.
Máme v rodině jeden sedan 1.2 47 kw, motor je kultivovaný a svižný, pokud je auto poloprázdné a jezdíte-li v rámci platných předpisů, i naprosto dostačující. Ve městě skvělý, ochotně jde do otáček a subjektivně budí dojem mnohem silnějšího motoru. Mimo město to podle mě není tak slavné (a předjíždění jen s rozvahou, jinak je z jízdy adrenalinový sport 😒 ) a na dálnici docela utrpení - 4300 otáček na pětku ve 130 je moc, motor je pak opravdu, ale opravdu hlučný a žere doslova za dva (po jedné cestě po dálnici "s cihlou na plynu" při průměrné rychlosti cca 160 kmh se ukázala spotřeba dost přes deset litrů...). Na delší cesty s plným autem rozhodně nedoporučuji, loňská dovolená Praha - Poprad - Praha s HTP byla utrpením. Osobně bych rozhodně zvolil silnější motor, ale ani ten není s plným autem nic pro typické české závodníky, ti jistě zvolí tédéíčko :roll: 😁
No spotřeba při 160 mě vzhledem k rychlostním limitům zajímat nemusí, navíc to je maximálka toho auta takže to není rychlost na které by měl být běžně provozovaný.

Nedávno jsem se sedanem (ještě těžší než krátká verze) a jak už jsem řekl ve 4 lidech s naloženým kufrem jel po dálnici D1 rychlostí kolem 120 (tempomat) a ano, motor slyšet byl, ale to asi je v každém autě. A spotřeba rozhodně nebyla 10 litrů, to tak možná to nějakého táhlejšího stoupání.

Docela mě překvapilo když jsem pohl páčkou tempomatu doleva (kdo máte tak víte, že jde o zvýšení rychlosti), protože to zrychlení jsem pocítil zatlačením do sedadla. Nohou bych zrychloval pomaleji (zamozřemě pokud by to šlo vzhledem k situaci), rád totiž řídím tak aby spolujezdci měli co nejméně rázů, takže mě překvapilo jak svižně dokáže i ve vysokých rychlostech a na pětku zrychlovat.

Prostě, ten motor není zatracenihodný. Samozřejmě je horší než 16válce s obsahem 4 litry, ale taky je levnější. Kdyby všechny věci byly stejně dobré, byla by nuda.
Tak tak, je to motor na normální ježdění a k tomu naprosto dostačující. Považuji ho dokonce za velmi povedený a kultivovaný (zejména mezi tříválci). Ale kdo si ho koupí a čeká odpich Maserati a spotřebu nafťáku je v*l >😁 >😁 V podstatě bych z těch dvou motorizací u Škody zvolil tu třetí, 74 kw, kvůli bezpečnému předjíždění a hlavně lepším brzdám. Pokud se ještě u levnějších na zadní nápravu montují bubnové. Pocitově s nima brzdí hůř než Felda 😒 BTW sedan se mi taky líbí, jinak bych ho tátovi nekoupil >😒]
Kdo jezdí především po městě tak je 1.2-ka dobrá, protože má dobrej tah v nízkých otáčkách, ale mimo město jsou daleko lepší 1.4-ky 😉
standa1
Mám 1,2 47 kW služební, najeto cca 24 tkm a naprosto souhlasím s m4lcolm - příspěvek 31.7. 07:18 :roll: :roll:

Jezdím sám a při předjíždění musím vypínat klimu!!! >😒]

Spotřeba nic moc, podle silnice 6,2 ÷ 8,0, s klimou o cca 0,6÷0,8 víc.

-------------------------------

fábia 1,2HTP 47kW služební (bez výběru)

felda 1,3 MPi 98 combi --> FoFo 1,6 combi 01
standa - pak ale musí být vina na tvé straně. Zřejmě neumíš jezdit úsporně a nejspíš taky patříš k řidičům, kteří předjíždí za každé situace když mají aspoň 50 metrů místa před protijedoucím autem. Když ty dvě shrnu - jsi asi příliš agresivní řidič (samozřejmě tě neznám, soudím tak jen z porovnání tvých a mých zkušeností). Potom ale opravdu 1,2 47kW není auto pro tebe, musíš požádat zaměstnavatele ať ti koupí nějaké Porsche.
standa1
To:TomKQT

Za mne ti ihned (1.8.) odpověděl m4lcolm.

Nemám k tomu co dodat, snad jen to, že už nejsem nejmladší a když mám dvě malý děti, tak se nehodlám zabít v autě. 😉

Jó, ta spotřeba 8,0 byla s klimou a po okrskách! Průměr za 24 tkm mám dle pp 6,7 :?:
Tak ohledně brzdění hůř než Felda, nenech se vysmát, mám Feldu 1.3 C a Fabku 1,2 krátkou doma a Fábka brzdí podstatně líp! Aby taky ne, když má vepředu větrané kotouče a silnější posilovač. Jinak jde o velmi povedený motor, brácha spolupracuje se Škoda Auto (písty) a dle vyjádření motorářů je to velmi povedený motor. Jde hlavně o krouťák v nižších otáčkách, na objem motoru obdivuhodný. Proti tomu čtyřvál 1,0 l byl totální srač.a, sralo se na něm co se dalo a byl poddimenzovaný, o průběhu krouťáku nemluvě. 1,2 je ideální do města a na kratší trasy, na cestování po Evropě to chce samo silnější motor obj. 1,4 +
Tak ohledně brzdění hůř než Felda, nenech se vysmát, mám Feldu 1.3 C a Fabku 1,2 krátkou doma a Fábka brzdí podstatně líp! Aby taky ne, když má vepředu větrané kotouče a silnější posilovač.

Do Fabii HTP se davali dva typy brzd, FS II a FS III. Ty horsi meli mensi prumer kotoucu a celkove horsi ucinnost. Driv se montovali do modelu s ABS vzdy FS III, ted uz i v ramci uspornych opatreni FS II.

Je mozne ze ty FS II brdi spatne. Ja v tom nejel jelikoz mam ty lepsi 😊
Třeba jde Standovi spíš o to, aby předjíždění stihl, když má před sebou jen půl kilometru, ještě nemusí být agresívní řidič 😄 Jde o to, že ten motor postrádá výkonostní rezervu na svižné předjetí a při dynamičtějším stylu jízdy žere neúměrně podávaným výkonům. Občas je potřeba rychle předjet, např. dobráka, co se vleče na silnici první třídy osmdesátkou. Při hustším provozu bys jinak za ním mohl jet také přes půl naší republiky (tedy cca hodinu >😁 )
Tož si přihřeju svou polívčičku >😁

1.2 47kW mám rok, najeto 27 tkm, v kombíku v Eleganci. Dlouhodobá spotřeba 5.7 - 6.0, vozím ráno a odpoledne 2 - 3 kolegy/ně d👋z práce (Havířov - Ostrava), jinak s rodinou 2 + 3. Svezení to není špatné, utáhne to i klimu, na křižovatkách nebrzdím 😉 . Pravda je, že trasu HA - OV jezdím na tempomat v 90 km/h a přes 110 jedu málokdy. Ale jak již zde bylo řečeno, na takové ježdění je 1.2 ideální.
naprostý souhlas😊
Omlouvám se, samozřejmě se jednalo o 1.2 HTP
no tak som objavil toto forum, tak som zvedavy na prispevky ohladne Fobie hlavne f HTP-cku.

Vlastnim HTP f kombiku na plechacoch vo vybave SE (Social Edition), nabehane mam zatial 43tkm a bez nejakensich problemov.

Spokojnost so spolahlivostou a spotrebou, zatial prevadzkove naklady nulove (okrem benzinu, a garanciek(olej a filter))
to zapo😒br />
porovnavat 1.2 HTP s 1,6 8V je ako porovanvat jablka s hruskami

Co sa tyka zatahu od spodu objem nicim nenahradis (iba ak kompresorom a/alebo turbom ako je 1.4TSI).

Hruska s jablkami by bolo porovnavat 1.2 HTP 51kW vs 1,6 8V 55kW, tak moja otazka znie preco tak malo kW/1liter objemu?

Proste sa to neda porovnavat.

Doba atmosferickych motorizacii s poddizmenzovanym vykonom skoncila, teraz sa bezne z obsahu 1600ccm dosahuje hodnot nad 85kW (atmosfera).

Trend smeruje ku kubaturam okolo 1200 az 1400ccm v tomto segmente a k turbu. Najprv sa to prejavilo nahradou 2,0 FSI 110kW, nahradi ho 1,8 TFSI 110kW v Audi A3, postupne 2,0 FSI vypadne z ponuky.

Na trh pride model s turbom o obsahu 1,4 ci 1,6 s vykonom 85kW ci 100kW
@honzax

Brzdy jsou možná o něco silnějšínež u Felicie (mluvíme o základních motorizacích s bubny vzadu), ale Fabia je o bratru 2 metráky těžší, proto je (nejen) můj výsledný dojem jaký je... Podstatně lépe brzdí až auta s kotouči i vzadu (od 1.4 74 kW), které by proto slušely více i základním motorizacím. Dále: "dle vyjádření motorářů je to velmi dobrý motor..." Ukaž mi nekoho, kdo řekně o svém výrobku, že je průměrný! 😁
Zdravim !

Tak ja pridam take svuj nazor na tento motor. Prvne jsem mel zalusk na 1.4, ale pak se mi naskytla koupe 1.2 47KW s klimou za pekne penize tak jsem sel do ni.

Pred tim jsem si z toho motoru delal srandu, no proste cekal jsem vibrace, lenost, hlucnost.

No ted jsem s timto motorem najel 30 000 a naprosta spokojenost.

Jen trosku nechapu jak tady nekdo pise, ze ve 130 na dalnici je fakt hrozny hluk ?? No ja teda nevim na dalnici pri 130 ten motor prakticky neslysim. Musim vypnout radio a pak je slyset proudeni vzduchu popripade hluk od kol, ale motor je naprosto v pohode. Nemyslim si, ze bych byl nahluchlej a Felde jsem odhlucnoval co se da,ale tady to proste nema smysl jede to krasen potichu.

Dvakrat jsem to protahl na 160 a i pri teto rychlosti byl hluk naprosto v pohode.

Tim nechci rict, ze neni leps na dalnici lepsi volba TDI ,ale pokud nekdo napise, ze tento motor dela kraval na dalnici tak s timto motorem nemohl jet.
Tommy100
nejtižší ten motor na dálnici opravdu není,ale žádná hrůza 😉
Nechci vychvalovat 1.4 16V, navíc od 120 km/h rozhodně není nejtišší, ale řekl bych že je tišší než 1.2 HTP, takže asi přihluchlý budeš >😁 nemyslim to ve zlém, ale mě taky připadalo ze začátku jak je motor tichý a teď už ho slyšim více 😉

Ale hlučný je každý motor v této objemové třídě, když se mu šlape na krk na dálnici a jak psal Tommy, není to žádná hrůza.
No ja nevim pokud to srovnam s Felicii, nebo s Renault Megane minule gnerace 1.6 popripade s Hyundajem Accentem minule generace, Getzem tak tvrdim, ze ten motor je vyrazne lepe utlumen.

Nemuzu si pomoct,ale pri 130-140 ten motor jede potichu.Prave z dalnice jsem mel velkej strach kvuli otackam a byl jsem mile prekvapen.Spis jsem cekal, ze bude tissi pri zmene rezimu nahleho pridani. Pri ustalene rychlosti jede potichu.

A to patrim mezi ty co se snazily na minulych autech potlacit co nejvice hluk od motoru. No budu se muset podivat pod kapotu a spocitat ty valce zda je mam opravdu 3 a bavime se o stejnem motoru. 😉

Jen dodatek : Svagr ma Megana a prvni co rekl, kdyz se s timto motorem projel bylo, ze jede potichu a to jel tech 140 tak asi tak
Tak nevím, jestli je nahluchlý, nebo poslouchá tak hlasitě rádio... >😁 Najel jsem s tím motorem víc než petrx, a přesto (spíš právě proto) to tvrdím. Holt další člověk, který přesedlal z Feldy do Fabie a připadá si jako ve vesmírném korábu. Taky jsem to zažil 😄 Souhlasím s one-z, 74kw motor je tišší, přesto že je to celkem uřvaný motor ve srovnání s konkurencí. To jsou prostě otáčky, moje autí točí ve 130kmh 3300 a je krásně tiché 😄
No otacky hrajou roli to je jasne,ale druha vec je jak je ten motor utlumen.Ve firme mame Hyundaje Accenty 1.3 a ty toci take mene,ale rvou mnohem vice a to se nevymyslim...
No v 1.4 55KW jsem nejel jezdil jsem v 1.4 MPI 50KW. No ja jsem reagoval jen na to ,ze pokud nekdo napise, ze pri 130 je hrozny,ale hrozny hluk tak v tomto aute nemohl jet. Tohle, kdyz si precte nezasveceny tak musi mit pocit, ze to musi rvat jak stara 120,ale at si kazdy udela sam obrazek az se s tim projede.
Neumíš číst nebo záměrně ignoruješ co Ti nehraje do krámu?
Cist umim a napsat nazor snad mohu take take bud v klidu >😒]
No 1.4 50kw je děs běs, mě z ní bolela hlava na trase asi 60 km a ještě k tomu jsem seděl vzadu, takže s tou raději nesrovnávat 😉 Motor 1.2 47kw při 130 km/h točí cca 4250 a 1.4 74kw 4100, takže asi tak. A když si nezasvěcený přečte, že to při 130 km/h dělá kravál, tak ve srovnání s ostatními auty není nejtišší, ale najdou se i hlučnější, to je taky pravda. Prostě dneska se bere hlučnost trochu jinak než před 20 lety.
Já vim stačilo to poslat jednou, ale nějak mi to blblo a nechtělo se to odeslat, což se mi teď stává nějak často 😞
😲ops:
Sem se přemáčkl >😁 :😉
Vašek M.
Mám 1.4 16V 55kW a není to žádný tichošlápek (i když proti Felicii 1.3 je to symfonie). Při 130km/h je v ní opravdu docela hluk, nejen od motoru, ale taky od proudícího vzduchu a pneumatik. Prostě to není žádný dálniční kočár, je to malé auto pro městský a příměstský provoz a s tím se je třeba smířit. Kdybych jezdil denně po D1, tak si koupím něco vhodnějšího..
@petrx

Nediv se, když po X-té napíšu, že jsem měl auto s tím motorem a ty mi odpovíš, že to může napsat jen někdo, kdo v tom životě neseděl...
@one-z

minimálně ta čtrnáctistovka by snesla šestku, jako ji dává Fiat do Stila...
m4lcolm: jj, ve vláknu "Jaký motor do roomstera" jsem psal, že šestka nad zlato >😁 , je opravdu škoda, že převodovka není šestistupňová 😒 Motor má síly dost, ale rychlosti chybějí... a dávat 30 000 Kč za dodělání šestky... :?
Za 30 tisíc se to nevyplatí. Pro mě to byl jeden z argumentů pro koupi Itala. Pak nemusíš řešit ani hlučnost, těch tisíc otáček dolů udělá hodně. Zejména kdy je motor o něco tišší i ve stejných otáčkách. 😄
Asi máš pravdu a navíc autíko se na dálnici podívá jednou za uherskej rok >😁 takže to "až" tolik nevadí...
Avatar - Sprint
Sprint
Taky musím zareagovat.

S tou hlučností motoru 1.2 to opravdu není tak zlé. Záleží ale z jakého auta do něj řidič přesedne. Oproti Felicii je to skutečně o 50% lepší, oproti nové Octávce zas o 50% horší.

8-s Každopádně musím potvrdit, že když není motor pod plným zatížením, tak ve 130km/h je slyšet skutečně z valné většiny jen aerodynamický svist od zrcátek a odvalování pneumatik. :idea:

A kdo nevěří, ať vyzkouší. Taky nemám rád, když někdo píše jak HTP hrozně řve, když to není pravda. :!:

Zhýčkaní lidi by si měli uvědomit, jakou hlučnost mají auta typu Š120, Favorit, Felicia. Takových aut je u nás většina a řidič, který z nich přejde k HTP musí být překvapen a spokojen. >😁
Pokud HTP nezrychluje je velice tiché i při 6000 otáčkách,kde teda tišší než čtyřválce VW.Při zrychlování je poměrně velký hluk,ale zase v žádných otáčkách motor tzv.nehučí.Pokud srovnám třeba s Mazdou 6 benzinem tak žádný velký rozdíl při ustálené rychlosti není a nemůži si pomoct při 6000 otáčkách a ustálené rychlosti se mě u Mazdy zdál být hluk větší.

Ono ještě záleží zda jsou např.u HTP tlumící hmoty pod kapotou,pouze u vyšších výbav.
Já jezdím dálnici denně, proto to tolik akcentuji.

S tou hlučností se to má tak, že jsem nedávno musel pár dnů jezdit v mé bývalé Fabii, než na mém autě opravili následky setkání s blbcem, takže jsem měl bezprostřední srovnání - HTP je hlučný motor (v nižších a středních otáčkách velmi), od 4 000 to je nastejno, krom odlišného zvuku. Za celý týden jsem si na to subjektivně nezvykl. Po přesedlání do svého jsem utrpěl šok - motor není do cca do 3 tisíc otáček slyšet! A vzhledem k tomu, že vyjma rozjíždění, resp. předjíždění se při jízdě pohybuji v první polovině spektra otáček, je rozdíl na světě.
No to jsem rad, ze se ozvali i jini co maji tento motor a potvrdili, ze napr. pri cestovni rychlosti 130 na dalnici je tento motor tichy. Ja v teto rychlosti slysim hlavne proudeni vzduchu a hluk od kol a motor to se musim hodne zaposlouchat. Jezdil jsem v ruznych znackach aut tak si dovolim tvrdit, ze co se tyce hlucnosti v ustalene rychlosti tak je 1.2 OK.

Jen pro ty co maji jinou motorizaci ja netvrdim, ze neni napr. 1.4 tissi, ale jen se trosku zastavam 1.2, protoze kdyz to srovnam napr. s konkurentem Getz 1.3 tak na dalnici tišší Fabka 1.2 proste je.

Hlavnim zdrojem hluku je povrch dalnice napr. panelovka dela sve a velkou roli hraji i pneumatiky. Az tyto dve veci nebudu slyset tak pak teprve uslysim ten motor :roll:

Jinak je to debata tak prosim at se to tady nezvrhne ve slovni prestrelky. >😁
Proč srovnáváš HTP se zastaralým a již nevyráběným motorem v Getzu?
Protože to jsou obojí motory? Proč by se nemohl srovnávat hluk dvou motorů?
To je jako porovnávat škodováckou třináctistovku s novou 1,4 v Getzu, oby jsou to taky motory >😁 >😁
No a je v tom nějaký problém? Proč bys nemohl porovnat šk. 1300 s novou 1,4? Zjistíš, že ta nová je tižší, výkonnější, méně žere atd. atd., ale srovnání to bude naprosto platné. Nechápu o co tady teď jde.

Když někdo přejde z Š120 na Fabii, taky bude porovnávat 1198 (či kolik to má) starý čtyřválec s novým moderním 1,2 HTP tříválcem. Taky bys mu řekl, že takové srovnání nemá smysl? :roll:
@TomKTQ

Bavíme se tu o nových autech, že? Pokud potřebuješ potovnávat HTP se zastaralými motory, aby z toho vyšel dobře, užij si to... >😁
Tak porovnejte 1.4 MPI vs 1.3 v Getzu a je to 😁
To jsem naznačoval, prostě nový motor s novým motorem... 😉 😊
Ale jestli je 1.3 v Getzu "tichá" jako 1.4 MPI ve fabii, tak se ani nedivím, že každý říká jak je 1.2 oprotí ní tichá, protože jsem myslel, že mi pukne hlava v 1.4 MPI.

Jinak souhlas s m4lcolm, musí se porovnávat porovnatelné 😉
Pokud potřebuješ potovnávat HTP se zastaralými motory, aby z toho vyšel dobře, užij si to...

To je ubohá argumentace. A ještě naprosto mimo mísu, já jsem žádné motory neporovnával.
To je ubohá argumentace.

Takže solidní protiargument nemáš. Mám to brát jako potvrzení mého názoru? >😁

A ještě naprosto mimo mísu, já jsem žádné motory neporovnával.

A co je toto?

Proč bys nemohl porovnat šk. 1300 s novou 1,4? Zjistíš, že ta nová je tižší, výkonnější, méně žere atd. atd., ale srovnání to bude naprosto platné.

Zjevně jsi nepochopil předmět diskuze - nešlo to o porovnání starých motorů s novými, ale o to, zda je HTP hlučná v porovnání s aktuálními motory konkurence...
m4lcolm - pochopil jsem o čem je diskuze. Ale člověk se pořád učí, teď jsem se třeba naučil, že nemám přeceňovat inteligenci ostatních diskutujících, může se pak jednoduše stát, že někdo nepochopí, kdy je něco použito pouze jako přirovnání.

Takže jestli si chceš myslet, že to mé "srovnání" (které cituješ) HTP s motorem ze Š120 bylo myšleno nějak cíleně a ještě za účelem vychválit HTP jak není výborné, tak si to mysli 😉

Jsi členem té skupiny lidí vyskytujících se zde na fóru, kteří jakoukoliv ne kritickou (nezaměňovat s nekritickou, význam je jiný) zmínku o HTP berou okamžitě jako bezmyšlenkovité vychvalování tohoto motoru, neřkuli tvrzení, že jde o nejlepší motor pod sluncem.
S jedlom rastie chut. Ked som presadol zo 105-ky do Favorita, bol o trochu tichsi. Ked z Favorita do Felicie, to bola parada, tichucko. Ked z Felicie do Fabie MPi, to bolo neuveritelne, pri 90-ke motor nebolo pocut. Hmm, ale fakt! Potom z Fabie do Berlinga - OK, to je trochu mimo radu, je to uzitkove a malo HDi, ale bolo porovnatelne hlucne. No a teraz C5 HDi. Ako vyprazdnena koncertna sala. Uz som isiel reklamovat, ze som chcel diesel a nie benzin...

Co tym chcem povedat, ze cim novsie a drahsie auto, tym spravidla tichsie... A naopak, ked si clovek na nieco zvykne, zvycajne byva dost neobjektivny smerom k tomu horsiemu...

PS: najtichsie, ktore som kedy soferoval, bolo Mitsubishi Carisma 1.6, to na volnobehu ani zvonku nebolo pocut no a potom Lexus 400-ka...
Berlingo je podle mě hlučné i s benzínem, najel jsem pár tisíc s 1,4 :-! V porovnání s ním je HTP tišší, ale také konstrukčně výrazně mladší.
Tych Berling je trochu viac variant, od spartanov s plechovou budou po 5-miestne ocalunene Multispace a tie posledne su zatlmene celkom dobre. A hovorim o Berlingu II s novym "nosom". Ale je jasne, ze hlukove tlmenie v pripade Berlinga nebolo na vrchnych prieckach dolezitosti pri vyvoji.
Milý Tome,

Nedávno ses tu přiznal, že Fabia HTP je druhé auto, co jsi řídil, a od té doby ji (potažmo motor) všude ohnivě obhajuješ. Prostě typický případ přestupu z Felicie na Fabii Alenka v říši divů. Já jsem ji také vlastnil (dokonce také sedan), ale protože jezdím hodně, a ne jen jedním vozem, mám srovnání. Tady jsem se kriticky vyjádřil pouze k jeho hlučnosti, která je nesporná. I v porovnání s některými jinými motory ve Fabii. Pokud si pročteš diskuzi nazpět, zjistíš, že nejen kritizuji. Takže si neber každou kritiku HTP osobně, a pokud tu chceš diskutovat, buď laskavě slušný a otázky inteligence si řeš třeba doma. >😁
No nevím jestli ohnivě, ale obhajuji ji proti hodně výrazným lžím. Je velký rozdíl mezi vychvalováním a obhajováním, neboli vůbec není to samé říct😒br />
a) není pravda, že xyz je nepoužitelný

b) xyz je naprosto super

Jenže bohužel hodně lidí (včetně tebe, jak vidím) v tom žádný rozdíl nevidí. Potom se nemůžeš narážek na inteligenci divit, protože právě tohle je záležitost inteligence. Tedy nikoliv encyklopedické znalosti, zkušenosti s 50 auty atd. Ale prostá schopnost vzít větu a pochopit ji. Pochopit její smysl, informaci, kterou ta věta přináší. Když někdo pokládá na stejnou úroveň tvrzení "jablko je dobré ovoce, poživatelné a člověku z něj není špatně" a "jablko je to nejlepší ovoce, kam se na něj hrabe hruška!", tak opravdu je to smutné - a tady se to děje pravidelně, teď nemluvím jen o reakcích na mě, já tu nejsem zdaleka jediný kdo se občas ozve a navíc - schválně si to vyhledej, neozývám se na objahobu HTP ani nějak extra často.

Nemyslel jsem to s inteligencí jako urážku, ale asi to tak zní, to je mi jasné, ale bohužel no 😉

A nevím co s tím má společného to, že jsem údajně řídil pouze dva auta (což není pravda, ale budiž, je to vedlejší). Znovu jsme zpátky - i kdybych řídil v životě jenom HTP, co by mi mělo jako bránit tomu ozvat se naprosto oprávněně a konstruktivně proti blábolu, že HTP je naprosto nepoužitelné na dálnici? Pro vyvrácení tohoto tvrzení mi stačí pouze jedna zkušenost - s daným motorem, nepotřebuju mít zkušenosti s 10 dalšími, protože o těch se vůbec nemluví, protože se nic neporovnává. A opět viz výše, obrovský rozdíl oproti tvrzení "HTP je naprosto super motor na dálnici, cítím se tam v něm jako král".

Nikdy, opakuji nikdy jsem se ani nezmínil o tom, že by HTP mělo být v čemkoliv lepší než libovolný jiný současný motor či dokonce i motor mladší než ty v generaci Felicií či Favoritů (což má do současnosti už docela daleko).
Chlapi asi to uzavrem tak, ze nekumu se zda 1.2 na dalnici naprosto nepouzitelna a hlucna jinemu se zda OK. Ja treba tvrdim, ze na dalnicni limity je naprosto v pohode a jede potichu. To je muj vlastni nazor a osobne jsem s hlukum hlavne na dalnici naprosto spokojen. S auty co jsem mel tu cest jezdit patri spise k tem tissim.

Pokud tohle auto srovnavate s auty o tridu ci dve vys tak no comment.V dane tride si myslim, ze to bude +- nastejno a spise budou hrat roli pneumatiky, povrch dalnice apod.Jeste k tem otackam napr. GP 1.2 toci pri 130 +- stejne takze pokud je tissi tak to vyvraci argument, ze ne vzdy auto, ktere toci vice musi byt zakonite hlucnejsi nez to co toci o napr. 800 otacek mene.

At si kazdej v danem aute projede a uvidi...
Ano, je to záležitost inteligence, plést si encyklopedické znalosti s praktickými >😁
m4lcolm - a nebo jsi cizinec a češtinu se teprve učíš, to by vysvětlovalo vše. Částečně i ten minulý, naprosto nelogický příspěvek :shock:

Jestli totiž narážíš na tuto větu😒br />
Tedy nikoliv encyklopedické znalosti, zkušenosti s 50 auty atd.

tak věz, že to byl výčet dvou věcí, které nejsou ukazatelem inteligence. Tedy inteligence není a) encyklopedické znalosti, b) zkušenosti, c) atd.

Zase použiju přirovnání😒br />
trzení - mrkev je něco jiného než švestka, broskev atd.

reakce - to jako chceš říct, že švestra je to samé jako broskev, jo?

:roll: