Moje zkušenost s Matizem je následující: Kufr na igelitku a kufřík s nářadím, vzadu místa celkem dost, na místě řidiče se při vzrůstu cca 190cm a hmotnosti cca 100kg nedá sedět. Když dva dospělí lidé průměrného vzrůstu sedí vepředu, téměř se dotýkají ramenem. Nic proti autu nemám, ale já bych si ho nekoupil. Motor o obsahu 0,8l - tříválec nebude také zřejmě oplývat vysokou životností. Známá Matize vlastní a průměrnou spotřebu (město + venkov) má 7 litrů. Tohle auto nezískalo můj obdiv, ale nechci zase nikomu kazit radost ze svého Matýska. Každému hold dle jeho gusta. Jedinné co Matizákům upřímně závidím je nízké povinné ručení. Můj příspěvek berte pouze jako můj názor na auto a nebuďte za to na mě naštvaní.
to zadek524 (ci kolko😊 konecne rozumny prispevok do debaty, ale chcel by som s tebou trochu polemizovat o mieste na vodicovom sedadle - a sice ja mam 188 cm a vazim 85 kg a dufam, ze sa na mna nebudes zase hnevat ty 😄 ked poviem, ze v matizovi sa citim na sedadle vodica ovela volnejsie nez v octavii, co do vysky nad hlavou a taktiez co do "priestoru pred sebou" - kolena, nohy atd. mimochodom taka perlicka - obcas v matize odpocivam tak, ze si sedadlo spolujazdca trochu sklopim a si _vystriem nohy na palubovku_ !!! urob to v inom aute 😊
k spotrebe - je to zaujimave, aj ja som sa pytal kamarata, ktoreho zena ma matiza a tiez jazdi za 7 litorv, je to fakt zaujimave, nakolko ja a 8888 tak isto mam spotrebu(po 14 000 km, metoda pisania vsetkych tankovani) 5.4, 8888 dokonca nizsiu ako pisal. tak neviem, ze by tie zenske s tym auto nevedeli jazdit? 😉
k spotrebe - je to zaujimave, aj ja som sa pytal kamarata, ktoreho zena ma matiza a tiez jazdi za 7 litorv, je to fakt zaujimave, nakolko ja a 8888 tak isto mam spotrebu(po 14 000 km, metoda pisania vsetkych tankovani) 5.4, 8888 dokonca nizsiu ako pisal. tak neviem, ze by tie zenske s tym auto nevedeli jazdit? 😉
Matiza nemám, ale se spotřebou jsem pozoroval toto: Bylo mi divný, že ženská mi na škodovce udělá spotřebu o víc než litr na 100 větší... Taxem jí trochu pozoroval při řízení a přišel jsem na to, proč - ona totiž jezdila tím způsobem, že šlapala na plyn daleko víc, než bylo potřeba, na čtyřku do kopce s pedálem na zemi a tak... Vysvětlit jí, že když už to nezrychluje, musí řadit dolů a ne šlapat až na podlahu, se nedalo. Jenže ten Matiz má určitě vstřikování, tam by se tohle dít nemuselo...?
Ja mam taky Matize,merim 2,3m a mam 125kg a pohodlnejsi a vetsi auto jsem na trhu neobjevil!
Jezdim za 3l a predjedu i BMW 328i,kdyz jedeme s
manzelkou tak nam vadi,ze na sebe nedosahnem,totiz
ten vnitrni prostor je super,je totiz o hodne vetsi nez ten vnejsi!Jinak do Oktavie jsem dal
nohu a dal jsem se nedostal,jmenuji se GREGGIE!!
Jezdim za 3l a predjedu i BMW 328i,kdyz jedeme s
manzelkou tak nam vadi,ze na sebe nedosahnem,totiz
ten vnitrni prostor je super,je totiz o hodne vetsi nez ten vnejsi!Jinak do Oktavie jsem dal
nohu a dal jsem se nedostal,jmenuji se GREGGIE!!
ladoH, rozdiel medzi nami je asi v tom, ze ja som s oktaviou co to pojazdil a matiza mam, takze porovnavat _MOZEM_, asi na rozdiel od teba, ked si matiza videl len zvonka. inak by som ti doporucoval si dat tie auta vedla seba a porovnavat. potom sa opat pokus napisat odpoved, ale prosim, uz konecne nejaku k veci...
Matiz ma vstrekovanie a nasavacie potrubie je z plastu, vraj je to kvoli vlastnostiam. Viem jazdit na Matizovi aj so spotrebou 7 l, ale dolezite je spravne preradit a hlavne plynule jazdit. To je asi najtazsie. Inac Matiz velmi miluje vyssie otacky, skor som ochotny tvrdit, ze pri otackach nad 3500 ma nizsiu spotrebu
Kolegyně, která Matize vlastní, se po přečtení mého článku rozohnila, že spotřeba byla 6,5 litru a do kufru se vejdou udajně igelitky dvě, jinak souhlas.
Nechcem sa porovnavat, ale myslim si, ze so svojimi 190 cm a hmotnostou Ti bude mala aj felicia, octavia a ine auta. Osobne mam len nejakych 165 cm, takze mi to staci. Co sa tyka motora, tazko povedat, co vydrzi. Ista je len zaruka, na Slovenku 2 roky alebo 50 000 km. Zase to nie je auto na stotisic kilometrov za rok. Navyse osobne planujem vlastnit toto auto max 5 rokov a potom ho v nejakej akcii vymenim za nove. Mat pristup k autu ako za socializmu k skodovke, nie je v terajsej dobe myslitelne. Je to spotrebny tovar, hoci neumerne drahy na prijmy. Je iluziou namyslat si, ze niektore auto bude o par rokov dobre. Kazde bude zastarale a nebude splnat emisie a bezpecnost. Matiz je micro-auto a podla toho sa treba k nemu aj spravat. Osobne som na trhu nenasiel lepsiu ponuku pre nas s manzelkou. Deti este nemame a Matiz nam uplne postacuje. A aj s malymi detmi v pohode prezijeme.
Příliš malých aut jsem v životě neřídil, jsem vyznavačem větších korábů. Moje auta, která jsem vystřídal byla Mercedes - piáno, Audi 100 a teď mám BMW řady 5. Nejsem žádnej boháč - všechno jsou to vysloužilci 15-20 let stará auta. Uznávám, že Matiz patří k nejlevnějším autům na trhu, kdybych nebyl mechanik a nedovedl opravovat starý hajtry, tak bych taky asi z finančních důvodů volil malé auto a koupil si ho nové. Z malých autíček, které jsem měl tu čest řídit se mi však velmi zamlouvá Peugeot 205 a Suzuki Swift, který se prodává za stejnou cenu jako Matiz a jeho parametry jsou myslím mnohem lepší a posezení v něm taky (ale to je jen věc názoru). Swiftovi musím ještě udělat velkou reklamu - auto o obsahu asi 950ccm, ročník 1995, taky tříválec, mělo najeto 170.000km a motor šlapal jak hodinky.
to zadek: so suzuki swift mas pravdu, ale ja som chcel auto _nove_. mozno i ja o chvilu zmenim nazor a budem kupovat vozy jazdene, uvidim. mimochodom v SK nie je az taky "rozvinuty" trh s jazdenymi autami, pretoze u nas uz cca 4 roky funguje "ochrana trhu pred dovazanymi vrakmi", takze auto starsie nez 3-6 rokov prihlasis len velmi tazko a okrem inych a dost mastnych poplatkov zaplatis za 6 rocne auto az 50.000 Sk ako "pokutu". takze tak.
zadek254> myslis ze trepnem velmi velku blbost, ked poviem, ze 15-20 rocne auto je dnes na rovnakej bezpecnostnej urovni ako tento matiz?
lebo ja myslim ze to blbost nieje.
lebo ja myslim ze to blbost nieje.
Nechci brát iluze o bezpečné jízdě nikomu s malým roztomilým autíčkem, které všude šikovně zaparkuje a protáhne se každou skulinou v provozu, ale zákony fyziky jsou neúprosné. Když se srazí dvě tělesa o hmotnosti 700kg a 1500kg při čelním nárazu, určitě to víc trhne tím menším. Laickým rozumem - to větší vezme to menší s sebou. Matiz je podle mě auto tak do města a v žádném případě nepatří na dálnice. Hovoří o tom jasně už kubatura, která auto předurčuje k využití na méně náročných trasách. Matize nepomlouvám, ale je to realita, kterou musí připustit každý, kdo do autíčka není slepě zamilovaný.
tao zadek524: chapem, ze nejde o spor matiz vs cokolvek ine, ale spor male vs velke. hmmm, odkazal by som ta na frontalny crash-test so 40% prekrytim este mensieho vozidielka - Smarta proti Mercedesu novej triedy S, v auto-motor und sport tv neviem presne kolky diel, ale videl som to - a mozem ti povedat ze som bol sam prekvapeny - Mercedes mal deformaciu motoroveho priestoru az ku kabine, ta vsak zostala samozrejme neporusena, celkom pochopitelne, smart, tak asi s 50% mensou "haubnou" oproti akemukolvek miniautu mal kabinu porusenu len minimalne, s potencionalnym lahkym zranenim kolien, z coho vyplyva, ze male auta samozrejme maju mensiu bezpecnost, avsak ta je za urcitych okolnosti _dostatocna_ na prezitie.
2greggie: servis, rad ta vidim 😃
K tomu crashu - mas pravdu, ale zda sa, ze to uplne nechapes. To, ze velky MB mal kufor zrolovany az ku kabine, sa vola "partnerska ochrana". Prave kvoli zrazkam s malymi autami je prva cas (zaberova) deformacnej zony extremne makka, v podstate supluje neexistujuce deformacne zony maleho auta. Tie maju zony tuhe, kvoli priestoru "na prezitie", co je cast kabiny od prednej steny po koniec zadnych sedadiel. Tento priestor by mal ostat co najmenej zdeformovany, aby si mala posadka kde ulozit svoje ostatky 😃 Vazne - keby si sa pozrel aj na spomalenia kritickych casti vodica toho maleho a velkeho auta (hlava, hrudnik), tak by si videl, ze deformacne zony nie su vsetko, a stav pokrkvanosti karoserie ma malu vypovednu hodnotu o bezpecnosti pri naraze. Zatazenie v malom aute je _podstatne_ vyssie, tazke mas vacsiu pravdepodobnost vnutornych zraneni, trvalych poskodeni mozgu a podobne. Ale to urcite vsetko vies...
Ja sice tiez zdielam tvoje nadsenie pre male auta (myslim to vazne), sam mam Corsu GSi, kedysi som mal kratku Vitaru a Defendra (no jo, je to mimo misu, ale je to male 😃, ale ozaj by som nemal odvahu sa tak vehementne bit za ich jazdne vlastnosti a bezpecnost. Vacsie auto ma proste vyssiu pasivnu aj aktivnu bezpecnost, aj ked my - majitelia malych aut - budeme tvrdit cokolvek. Mame kratky razvor, rozchod, motor prilepeny skoro na nohach a dvere na ramenach, a ked dupnes na plyn, zmiznes z miesta o poznanie neskor, ako vacsina velkych aut - a cim si viac nalozeny, tym je ten rozdiel zjavnejsi. Mozes porovnavat male auta s vacsimi pri jazde v meste, ale akonahle ide o dlhsie jazdy alebo cesty mimo mesta, rozdiely citit budes. Je pravda, ze s mojou Corsou sa mozem nahanat s firemnou Imprezou alebo Fiatom na ceste BA-Zilina, dokonca je viac nez pravdepodobne, ze tam budem skor, ale nabeton sa narobim viac a budem unavenejsi, vyhrkanejsi a este neviem aky -nejsi. Nehovoriac o tom, ze take jamy alebo priecne nerovnosti ma mozu rozhadzat tak, ze do tej Ziliny ani nedojdem.
Uz som ako Skokanek, litanie na dve obrazovky . Zhrnute a podciarknute - velke auta s malymi mozes porovnavat iba z hladiska konkretneho urcenia, urcite nie z hladiska pohodlnosti alebo bezpecnosti jazdy. Ze sa do Matizu nasukas lepsie, ako do Octavie (comu osobne velmi neverim), moze byt fasa iba dokedy tie auta aj nenastartujes a nepohnes sa.
Preto mam zasadne v garazi aj nieco velke 😃
K tomu crashu - mas pravdu, ale zda sa, ze to uplne nechapes. To, ze velky MB mal kufor zrolovany az ku kabine, sa vola "partnerska ochrana". Prave kvoli zrazkam s malymi autami je prva cas (zaberova) deformacnej zony extremne makka, v podstate supluje neexistujuce deformacne zony maleho auta. Tie maju zony tuhe, kvoli priestoru "na prezitie", co je cast kabiny od prednej steny po koniec zadnych sedadiel. Tento priestor by mal ostat co najmenej zdeformovany, aby si mala posadka kde ulozit svoje ostatky 😃 Vazne - keby si sa pozrel aj na spomalenia kritickych casti vodica toho maleho a velkeho auta (hlava, hrudnik), tak by si videl, ze deformacne zony nie su vsetko, a stav pokrkvanosti karoserie ma malu vypovednu hodnotu o bezpecnosti pri naraze. Zatazenie v malom aute je _podstatne_ vyssie, tazke mas vacsiu pravdepodobnost vnutornych zraneni, trvalych poskodeni mozgu a podobne. Ale to urcite vsetko vies...
Ja sice tiez zdielam tvoje nadsenie pre male auta (myslim to vazne), sam mam Corsu GSi, kedysi som mal kratku Vitaru a Defendra (no jo, je to mimo misu, ale je to male 😃, ale ozaj by som nemal odvahu sa tak vehementne bit za ich jazdne vlastnosti a bezpecnost. Vacsie auto ma proste vyssiu pasivnu aj aktivnu bezpecnost, aj ked my - majitelia malych aut - budeme tvrdit cokolvek. Mame kratky razvor, rozchod, motor prilepeny skoro na nohach a dvere na ramenach, a ked dupnes na plyn, zmiznes z miesta o poznanie neskor, ako vacsina velkych aut - a cim si viac nalozeny, tym je ten rozdiel zjavnejsi. Mozes porovnavat male auta s vacsimi pri jazde v meste, ale akonahle ide o dlhsie jazdy alebo cesty mimo mesta, rozdiely citit budes. Je pravda, ze s mojou Corsou sa mozem nahanat s firemnou Imprezou alebo Fiatom na ceste BA-Zilina, dokonca je viac nez pravdepodobne, ze tam budem skor, ale nabeton sa narobim viac a budem unavenejsi, vyhrkanejsi a este neviem aky -nejsi. Nehovoriac o tom, ze take jamy alebo priecne nerovnosti ma mozu rozhadzat tak, ze do tej Ziliny ani nedojdem.
Uz som ako Skokanek, litanie na dve obrazovky . Zhrnute a podciarknute - velke auta s malymi mozes porovnavat iba z hladiska konkretneho urcenia, urcite nie z hladiska pohodlnosti alebo bezpecnosti jazdy. Ze sa do Matizu nasukas lepsie, ako do Octavie (comu osobne velmi neverim), moze byt fasa iba dokedy tie auta aj nenastartujes a nepohnes sa.
Preto mam zasadne v garazi aj nieco velke 😃
to jen diky tomu, ze novy Mercedesy (tj. E a S) jsou takovy dobraci, ze se o cast svych velkych deformacnich zon podeli s ostatnimi - rikaj tomu "partnerstvi pri srazce".
AHA - tak Wawrik me s odpovedi jaksi predbeh 😃
co rikate na Metrocubo - u toho voziku se zda, ze to snad ani zadnou deformacni zonu nema a presto to splnuje nejprisnejsi crashtesty (tj. 40ti % v 64 km/h). - zda se, ze dnesni auta (jak maly tak velky) maj co dohanet.
Radeji se nechci o Metrocubo vyjadrovat. Nemam nic proti kompaktnim vozidlum ale Metrocubo je jeste horsi nez Smart. Zajima me jak to resi z rezervou, zrejme na spusob "2 v 1 kole".
U nas by auto s takovima malima prednima kolama delalo pekny kotrmelce. Nejenom to ale "design" tohoto vozidla se trochu nevived. Fuj.
U nas by auto s takovima malima prednima kolama delalo pekny kotrmelce. Nejenom to ale "design" tohoto vozidla se trochu nevived. Fuj.
to jestli se vyved design je subjektivni - me osobne se libi vice nez Smart. Pokud jde o koncepci - tj. nacpat 5 lidi do voziku dlouhyho 2.8 m - tak to je samozrejme nesmysl, jelikoz prumerne jezdi ve mestech v aute 1,2 cloveka. Me slo spis o vyreseni pasivni bezpecnosti a to se za danych podminek zrejme podarilo - zda se, ze by ze by mohli existovat "auta" jeste mensi nez Smart - proste takovy dvoumistny Metrocubo, - i kdyz jizdi vlastnosti "auta" s rozvorem 1,5 metru by byly asi zajimavy 😃)
to wawrik: cau, vidis, obcas by som mohol aj fido stiahnut 😊, no ale co sa tyka def. zon, to, ze ak by mercedes S chcel (resp. jeho tvorcovia), tak by po tej zrazke nemusel mat ani naraznik prasknuty je mi jasne, mas pravdu - o "parterskej ochrane" (dobry nazov😊 som nevedel a nechcel som tym nijako akcentovat, ze Mercedes S ma koli tomu nizku pas. bezpecnost, to nie, tak isto mi je jasne, ze pri zrazke ma male auto ovela vacsie spomalenie koli tuhej deformacnej zone (da sa povedat ze niekedy aj zmeni smer jazdy dozadu), tak isto mi je jasne, ze po dlhsej ceste budem viac unaveny a "rozhrkotany" nez vo velkom aute (a nic podobne som ani nepisal), vadi mi vsak vobec porovnavanie bezpecnosti matiz vs S120 a akasi "nadutost" majitelov velkych aut (najhorsie je to s oktavianmi, i ked vlastne velke auto vobec nemaju 😄 voci autam malym ako na ceste, tak i v diskusii a oznacovanie tychto vozidielok rakvami, popolnicami apod.
2greggie: jo, to s tou nadutostou matjitelov Octavii som si vsimol. Pred casom ten isty typ ludi kupoval Daewoo Espero 😃 A nechcu mi na dialnici uhnut z laveho pruhu, ked idem corsou (g).
Ale dobry postreh mal Molny - v Blave najrychlejsie jazdia majitelia bavorakov a Matizov 😄
A co sa tyka nazvoslovia, neviem, preco ta to tankuje. Vitare som bezne hovoril hrkalka alebo taska. A ludi, ktori sa citia ako bohovia iba preto, ze maju vacsie alebo lepsie auto, sa da iba lutovat. To je sorta, ktora zivot hodnoti podla poctu aut v garazi a velkosti chaty, IMHO sa tu kvoli nim nemusis vobec rozculovat, alebo im nebodaj nieco donekonecna vysvetlovat.
Mimochodom, aky je matiz dlhy? Nie je to ta ista trieda ako Twingo? To by sa mi ako voz do mesta celkom hodilo, ozaj je vnutri prekvapujuci priestor, aj sa mi s nim celkom dobre jazdilo. Alebo je Matiz este mensi?
Ale dobry postreh mal Molny - v Blave najrychlejsie jazdia majitelia bavorakov a Matizov 😄
A co sa tyka nazvoslovia, neviem, preco ta to tankuje. Vitare som bezne hovoril hrkalka alebo taska. A ludi, ktori sa citia ako bohovia iba preto, ze maju vacsie alebo lepsie auto, sa da iba lutovat. To je sorta, ktora zivot hodnoti podla poctu aut v garazi a velkosti chaty, IMHO sa tu kvoli nim nemusis vobec rozculovat, alebo im nebodaj nieco donekonecna vysvetlovat.
Mimochodom, aky je matiz dlhy? Nie je to ta ista trieda ako Twingo? To by sa mi ako voz do mesta celkom hodilo, ozaj je vnutri prekvapujuci priestor, aj sa mi s nim celkom dobre jazdilo. Alebo je Matiz este mensi?
Vhodnejsia by bola tema: "Je Matiz skutocne auto?" Inak wawrik ma moju 100% podporu! Ale zrovnavat Matiz s Twingom je trochu tvrde nie? Zrovnavat tak Matiz s nejakym vetroplachom! Rovnake jazdne vlestnosti: idealne za priazniveho pocasia a pri spravnom smere vetra ... 😄
Ale dobry postreh mal Molny - v Blave najrychlejsie jazdia majitelia bavorakov a Matizov 😄
hej, to som si tiez vsimol, a potrvdzuje to moju rec o perfrektnych jazdnych vlastnostiach 😉))
Mimochodom, aky je matiz dlhy? Nie je to ta ista trieda ako Twingo?
Matiz 3495x1495x1485 (d,s,v)
Twingo 3430x1630x1420
takze matiz dlhsi o 7cm (a je to poznat najma vzadu), uzsi o 13cm a vyssi o 7 cm, co je tiez dost poznat, najma vzadu sa pohodlne odvezu aj osoby ako ja (187 cm), a nemusia si vobec krcit hlavu ako v octavii sedane, tam som ledva vydrzal z jedneho konca mesta na druhy.
To by sa mi ako voz do mesta celkom hodilo, ozaj je vnutri prekvapujuci priestor, aj sa mi s nim celkom dobre jazdilo.
oproti twingu ma matiz jednu nesposrne velku vyhodu - 5 dveri a jednu mensiu nevyhodu - twingovu posuvnu lavicu.
Osobne by som radsej bral 5 dveri, pretoze po posunuti lavice twinga sa vzadu odvezu fakt len kojenci a ked chces, tak v matizovi po rychlom a bezproblemovom sklopeni zad. sedadiel ti vznikne rovna plocha az k prednym sedadlam, kdezto 5 dveri si do twinga nevyrezes...
hej, to som si tiez vsimol, a potrvdzuje to moju rec o perfrektnych jazdnych vlastnostiach 😉))
Mimochodom, aky je matiz dlhy? Nie je to ta ista trieda ako Twingo?
Matiz 3495x1495x1485 (d,s,v)
Twingo 3430x1630x1420
takze matiz dlhsi o 7cm (a je to poznat najma vzadu), uzsi o 13cm a vyssi o 7 cm, co je tiez dost poznat, najma vzadu sa pohodlne odvezu aj osoby ako ja (187 cm), a nemusia si vobec krcit hlavu ako v octavii sedane, tam som ledva vydrzal z jedneho konca mesta na druhy.
To by sa mi ako voz do mesta celkom hodilo, ozaj je vnutri prekvapujuci priestor, aj sa mi s nim celkom dobre jazdilo.
oproti twingu ma matiz jednu nesposrne velku vyhodu - 5 dveri a jednu mensiu nevyhodu - twingovu posuvnu lavicu.
Osobne by som radsej bral 5 dveri, pretoze po posunuti lavice twinga sa vzadu odvezu fakt len kojenci a ked chces, tak v matizovi po rychlom a bezproblemovom sklopeni zad. sedadiel ti vznikne rovna plocha az k prednym sedadlam, kdezto 5 dveri si do twinga nevyrezes...
Takžw včera večer mi dvaja maníci chceli ukradnúť kolesá. Našťastie na parkovisku pred blokom šiel sused a tak ich odohnal. Jedno koleso už malo uvoľnené skrutky. Pre istotu mi ešte urobili ryhu po celej dĺžke. Ja som si naivne myslel, že toto auto slušný zlodej ani nezavadí, ale vyzerá to, že nejaký majiteľ tiež Matiza potrebuje prezuť. Čo vy na to?
ake tam mas pneu? ak mas S-ko tak asi 145/70? preboha kto to potreboval? 😉
Když už nemám jak bych auto zepsul, tak mu vytknu špatnou bezpečnost, to je přeci jasný. Deformační zóny jsou snad kouzelná hesla nebo co, že si je každý bere do úst. Co potom motorkáři ? Maj si vybírat motorku podle toho jak se jí deformuje blatník nebo co ? Lidi, který maj mánii v pasivní bezpečnosti své plechovky s n nafukovacími pytlíky za n*15kKč by si do dopravního letadla měli sebou brát padák, jinak by mohli dopadnout húř než v potencionální kupec malého auta.
Jelikož o tomto vozítku nemohu vyprávět slova chvály ani opěvovat jeho ladné tvary bude lepší, když do této rubriky již nebudu přispívat a totéž doporučuju i ostatním lidem stejného smýšlení. Rubrika nejspíš byla založena, aby si spokojení uživatelé vyměňovali své zkušenosti a ne abychom se dohadovali jestli je Matiz vůbec auto a podobně. Co se týče motorek, ty jsou fakt horší než Matiz, to je pravda. Motorkáře považuju za "dárce orgánů", ale i takoví lidé jsou v moderní civilizaci zapotřebí a nemocní jsou díky nim zase jako rybičky, takže schvaluju.
Hned po motorkářích jsou majitelé Matizu 😄 Jak za to můžete dát takový prachy, vždyť když k tomu přidám ABS, airbagy, posilovač a klimatizaci (pak už to ani nepojede) tak se dostanu na cenu cca 305.000,- Kč !!!! Za to můžu mít cca 3-5 let starý Saab 9000 s mnohem větší výbavou, výkonějším motorem (38kW má při volnoběhu 😄 ) a nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti a bezpečnost. Případně za ty prachy seženete 2-3 roky starou Corollu, Civica, Golfa apod.
zadek524> jazda po dialnici je imho bezpecnejsia ko v meste.
greggie: ono to auto pri naraze nieze zacne cuvat, to by nebolo az take zle, ale ono zacne prudko rotovat a to je daleko horsie
greggie: ono to auto pri naraze nieze zacne cuvat, to by nebolo az take zle, ale ono zacne prudko rotovat a to je daleko horsie
2matus: podla toho, ako to beries. Ak z hladiska frekvencie nehod, tak mas samozrejme pravdu, ale ak z hladiska nasledkov, ta dialnica je na tom o dost horsie. O dost.
matuS> Rozhodně je ve městě bouraček násobně víc, ale na dálnici, když se nějaká stane, tak to většinou stojí za to a o mrtvé není nouze. Ve městě to většinou je jen otázka plechařiny. Nevím, co jsi chtěl vyjádřit co se rotací týče. Rozhodně si radši na rotování vyberu starýho nebo novýho Bavoráka, Saaba .....nebo něco v tom stylu než miniautomobil.
zadek> pri rotovani je ti to jedno. ak je to velka rotacia, tak z toho auta proste vyletis
takto vyletel a auta gabo zelenay, poslanec za HZDS asi pred 4 rokmi.
blizsi popis pripadu: sofer sa hnal kdesi pri hraniciach, a narazil do stojaceho kamiona. rychlost cca 80-100km/h, vodic obisiel s cervenym pasikom na hrudi po pase (mal aj airbag), spolujazdkina tak isto, ale gabo, sediac vzadu nepriputany vyletel von.
uz nezije
takto vyletel a auta gabo zelenay, poslanec za HZDS asi pred 4 rokmi.
blizsi popis pripadu: sofer sa hnal kdesi pri hraniciach, a narazil do stojaceho kamiona. rychlost cca 80-100km/h, vodic obisiel s cervenym pasikom na hrudi po pase (mal aj airbag), spolujazdkina tak isto, ale gabo, sediac vzadu nepriputany vyletel von.
uz nezije
to vosa: 100% suhlasis s wawrikom a pritom na dalsom riadku jeho slova o majieloch riesiacich si svoje ego velkym auto len a len potvrdzujes, takze sa podla wawrikovych slov sam lutujes . mas vynikajucu sebakritiku, a to si vazim
to Saab: 3-5 rocneho SAABa za 305.000 mozes kupit akurat tak v cechach, uz som pisal, ze trh s ojazdeninami je u nas trosku iny a okrem toho som pisal, ze ako moje druhe auto som chcel auto NOVE . co sa tyka ceny - u nas stoji fabia 1.4 comfort 360.000 a k vybave:
ABS - mozno by mi niekedy pomohlo, ale ovela menej, nez inemu soferovi co neviem striedavo brzdit, inak to nepotrebujem
airbagy - to je uz nieco ine, ale kedze 90% jazdim dialnicu (vzdy 20km usek) a mesto, tiez si myslim, ze pre mna nie su uplne nutne, chapem pri dlhsich cestach po okreskach, tam by som to uz bral, a len tak mimochodom - radsej ich vlastne ani nemat, pretoze radsej by som zomrel, nez videl svojho milacika ako kopu srotu 😉
posilovac - ?!?!? preboha naco pri matizovi, chapem, ze 1100 kg tazka fabia ho potrebuje, aby si aspon volantom otocil aj ked sa pohybujes, ale matiz ?!? ver mi, ze to je vec, ktoru postradam najmenej a volantom tocim na mieste jednou rukou
takze s tou cenou to az take horuce nebude, ide vsak o to, ze daewoo mi laskavo dovoli kupit auto bez airbagu a abs ked chcem, je to len na mne, osobne som proti davaniu ABG, ABS a podobnych veci do seriovky auta.
to Saab: 3-5 rocneho SAABa za 305.000 mozes kupit akurat tak v cechach, uz som pisal, ze trh s ojazdeninami je u nas trosku iny a okrem toho som pisal, ze ako moje druhe auto som chcel auto NOVE . co sa tyka ceny - u nas stoji fabia 1.4 comfort 360.000 a k vybave:
ABS - mozno by mi niekedy pomohlo, ale ovela menej, nez inemu soferovi co neviem striedavo brzdit, inak to nepotrebujem
airbagy - to je uz nieco ine, ale kedze 90% jazdim dialnicu (vzdy 20km usek) a mesto, tiez si myslim, ze pre mna nie su uplne nutne, chapem pri dlhsich cestach po okreskach, tam by som to uz bral, a len tak mimochodom - radsej ich vlastne ani nemat, pretoze radsej by som zomrel, nez videl svojho milacika ako kopu srotu 😉
posilovac - ?!?!? preboha naco pri matizovi, chapem, ze 1100 kg tazka fabia ho potrebuje, aby si aspon volantom otocil aj ked sa pohybujes, ale matiz ?!? ver mi, ze to je vec, ktoru postradam najmenej a volantom tocim na mieste jednou rukou
takze s tou cenou to az take horuce nebude, ide vsak o to, ze daewoo mi laskavo dovoli kupit auto bez airbagu a abs ked chcem, je to len na mne, osobne som proti davaniu ABG, ABS a podobnych veci do seriovky auta.
2greggie: cim dalej, tym viac ta nechapem. Az teraz pises, ze vacsinou jazdis po dialnici - to by som asi ozaj nemal odvahu jazdit v miniaute. Obzvlast na nasich skelych dialniciach, vdaka malemu razvoru a rozchodu ta mozu dost rozhupat kazde kolaje. Este ked sa k tomu prida predbiehanie nejakeho kamionu a aerodynamicky naraz, vysoke tazisko, velky rozdiel v zatazeni voci pozdlznej osi auta, no, neviem... Je sice pravda, ze Matiz ma dost ziletkove gumy na to, aby tie kolaje boli nejako nadmerne citit, ale fyzika je fyzika 😃
Mne z toho celeho vychadza, ze si to auto kupoval "srdcom" (aj ked u Matiza mi nie je velmi jasne preco - ale proti gustu... 😃) a teraz sa to snazis obhajovat dost cudnymi argumentmi. Povedat, ze ABS nepotrebuje, moze bud absolutny amater, ktory nevie, o com placa, alebo Fittipaldi. Kolko si v zime najazdil s autami s a bez ABS? Na Vitare ABSko nebolo, a na lade alebo snehu to bola ozaj zabava. Jedinu vyhodu mas v nizkej hmotnosti, ale to je dvojsecna zbran.
Ja mam sice tiez zopar znaciek, ktore mam rad bez akehokolvek rozumneho dovodu (no, nejake sa vzdy najdu, ale to su skor take kvazidovody 😃, ale do krvi sa bit za ne nebudem.
Co sa tyka styroch dveri, do mesta ozaj dvojdverove auto nepatri, tam ma Matiz oproti Twingu navrch. Niekedy mam dost problem sa z Corsy vytrepat, tie dvere su popici dlheeee.
Ale IMHO Matiz patri na dialnicu iba vynimocne, urcite nie na pravidelne jazdenie do Trnavy alebo Malaciek alebo kam to jazdis. Ja by som v takom pripade asi kupil radsej Feliciu, este lepsie jazdeninu, ktoru nechces. Zjavne si sa este do nijakej nudzovky nedostal (co ti sluzi ku cti), alebo nemas velmi s cim porovnavat. Ale na cestach nie si sam, jazdia tam vselijaki Gerekovia (2MG: to som proste musel 😃 a zlinski Mlichoidi, ktori nepoznaju vyznam spatnych zrkadielok, a potom by si za kazdy cm ucinnej deformacnej zony platil zlatom. A ich potreba rastie s kvadratom rychlosti, pri tych mestskych "tukancoch" to nie je take hrozne. Vlastne sa ti zacinam celkom cudovat, ze si kupil Matiz...
Mne z toho celeho vychadza, ze si to auto kupoval "srdcom" (aj ked u Matiza mi nie je velmi jasne preco - ale proti gustu... 😃) a teraz sa to snazis obhajovat dost cudnymi argumentmi. Povedat, ze ABS nepotrebuje, moze bud absolutny amater, ktory nevie, o com placa, alebo Fittipaldi. Kolko si v zime najazdil s autami s a bez ABS? Na Vitare ABSko nebolo, a na lade alebo snehu to bola ozaj zabava. Jedinu vyhodu mas v nizkej hmotnosti, ale to je dvojsecna zbran.
Ja mam sice tiez zopar znaciek, ktore mam rad bez akehokolvek rozumneho dovodu (no, nejake sa vzdy najdu, ale to su skor take kvazidovody 😃, ale do krvi sa bit za ne nebudem.
Co sa tyka styroch dveri, do mesta ozaj dvojdverove auto nepatri, tam ma Matiz oproti Twingu navrch. Niekedy mam dost problem sa z Corsy vytrepat, tie dvere su popici dlheeee.
Ale IMHO Matiz patri na dialnicu iba vynimocne, urcite nie na pravidelne jazdenie do Trnavy alebo Malaciek alebo kam to jazdis. Ja by som v takom pripade asi kupil radsej Feliciu, este lepsie jazdeninu, ktoru nechces. Zjavne si sa este do nijakej nudzovky nedostal (co ti sluzi ku cti), alebo nemas velmi s cim porovnavat. Ale na cestach nie si sam, jazdia tam vselijaki Gerekovia (2MG: to som proste musel 😃 a zlinski Mlichoidi, ktori nepoznaju vyznam spatnych zrkadielok, a potom by si za kazdy cm ucinnej deformacnej zony platil zlatom. A ich potreba rastie s kvadratom rychlosti, pri tych mestskych "tukancoch" to nie je take hrozne. Vlastne sa ti zacinam celkom cudovat, ze si kupil Matiz...
inak plne zdielam tvoje nadsenie ( (c) by wawrik 😉 pre Saaby. ked raz budem velky, tiez chrochtam po Saabe 95 Aero skor nez po nejakom BMW apod. prave tu jeden na parkovisku pred firmou stoji, skutocne nadherne auto. proste z neho nieco neidentifikovatelne vyzaruje, co ma totalne pritahuje 😊
tak ako z matiza 😉))))
tak ako z matiza 😉))))
Sehnat 3-5 let starého Saaba je problém i u nás (zatím jsem v bazaru tak starý Saab snad ještě ani neviděl), ale dá se dovést ze Švýcarska, ale u vás je asi problém v té "pokutě".
Nové auto bez airbagů bych raději nekupoval (auto můžu koupit jiné ikdyž to bude velká ztráta), ABS je taky přínosem (přerušované brzdění není tak dokonalé). S tím posilovačem to není tak jednoznačné, já jsem s Matizem ještě nejel, takže potřebu posilovače nemůžu posoudit, protože např. ve Felicii 1.3 je to téměř kulturistický výkon a v mé 11 let staré Corolle 1.3 to jde zlehka.
Jinak bych řekl, že Matiz je lepší než Twingo.
Nové auto bez airbagů bych raději nekupoval (auto můžu koupit jiné ikdyž to bude velká ztráta), ABS je taky přínosem (přerušované brzdění není tak dokonalé). S tím posilovačem to není tak jednoznačné, já jsem s Matizem ještě nejel, takže potřebu posilovače nemůžu posoudit, protože např. ve Felicii 1.3 je to téměř kulturistický výkon a v mé 11 let staré Corolle 1.3 to jde zlehka.
Jinak bych řekl, že Matiz je lepší než Twingo.
Chlapi, pozerali ste niekto tu moto relaciu na DSF? Robia tam test aut, okrem ineho aj stopuju cas na testovacom okruhu. O metodike neviem nic blizsie, videl som to len letmo, ale vysledky ma zaujali😒br />
Prve nejake Porsche, druhe tusim BMW Alpin, tretie Citroen Saxo VSX, alebo ako sa znaci ta sportova verzia. Za sebou nechal take auto ako MB AMG E55T, zopar bavorakov vcetne Z3 2,8 a podobne.
Nechcem tym povedat, ze male dela maju oproti velkym navrch ani nic podobne, len je to proste zaujimave a dokazuje to, ze vzdy sa moze najst trat, ktora vyzdvihne prednosti urciteho typu auta, nahonu alebo koncepcie.
Pre poriadok, ta trat bola vyrazne zatackova, celkovy cas sa pohyboval od 19 do 21 sekund, takze asi tak.
Prve nejake Porsche, druhe tusim BMW Alpin, tretie Citroen Saxo VSX, alebo ako sa znaci ta sportova verzia. Za sebou nechal take auto ako MB AMG E55T, zopar bavorakov vcetne Z3 2,8 a podobne.
Nechcem tym povedat, ze male dela maju oproti velkym navrch ani nic podobne, len je to proste zaujimave a dokazuje to, ze vzdy sa moze najst trat, ktora vyzdvihne prednosti urciteho typu auta, nahonu alebo koncepcie.
Pre poriadok, ta trat bola vyrazne zatackova, celkovy cas sa pohyboval od 19 do 21 sekund, takze asi tak.
to wawrik: ano pozeravam, je to rubrika Track Test v Motorvision magazine a test Saxa VTS (myslim, ze tak sa to vola 😄 som videl, dobre auticko 😉
btw teraz nemam cas, wawrik potom ti odpoviem aj na predoslu msg.
btw teraz nemam cas, wawrik potom ti odpoviem aj na predoslu msg.
yo, to saxo je moj maly sen. perfektne to vyzera, ma to rozsirene blatniky, znizeny podvozok, siroke gumy...nadhera
V Lidových Novinách zkoušeli jak dlouho odolá auto dvěma zámečníkům. Nejhůře dopadl Matiz do kterého se dostali za 1 sec (slovy: jednu sekundu) !!! Mezi nejlepší patřil VW Golf a Bora, které nebyli otevřeny ani v limitu 5 minut.
to saab, hmmm, fasa, a do felicie? za 1,5 sek? 2? a nie je to jedno?!?!? testovali aj za kolko s tym autom odides? ... nie?!? ak ano, zistili by, ze kupodivu matizu chybalo _velmi_ malo sekund do skoncenia testu na odidenie, ak by vydrzal z 2 minut este 5 sekund, bol by jeden z mala z kategorie malych aut, co by odolal
P.S.: tie cisla sa mi zdaju len priblizne, mohlo to byt minut viac, ale v pomere to takto vyzeralo...
P.S.: tie cisla sa mi zdaju len priblizne, mohlo to byt minut viac, ale v pomere to takto vyzeralo...
Ta hadka byla legracni...nekdo si hold koupi novou TV s uhloprickou 37 cm za 5000 Kc a tvrdi, ze mu to staci, nekdo kdo na to ma si koupi 72 cm stereo za 19 000 Kc a je spokojenej, nekdo si za 5000 Kc koupi 3 roky starou hi-fi 72 cm uhlopricku a je taky spokojenej.
Ty nakupni kabele jsou delany pro zensky na popojizdeni po meste, to ze by s tim nekdo jezdil jako main car s tim nepocita snad ani sama konstrukcni kancelar..😄
Ja mam 196 cm, takze na me je asi male vsechno, dost spatne se me vystupuje trebe z Mercedesu, nemuzu vylest z Skodovek kvuli volantu, ted mam velkou Cromu a u ni akorat porad troubim kdyz vylizam a vyparkovam nekdy na 5x, protoze je to velky jak Oktavka.
Ty nakupni kabele jsou delany pro zensky na popojizdeni po meste, to ze by s tim nekdo jezdil jako main car s tim nepocita snad ani sama konstrukcni kancelar..😄
Ja mam 196 cm, takze na me je asi male vsechno, dost spatne se me vystupuje trebe z Mercedesu, nemuzu vylest z Skodovek kvuli volantu, ted mam velkou Cromu a u ni akorat porad troubim kdyz vylizam a vyparkovam nekdy na 5x, protoze je to velky jak Oktavka.
Ptáte se na zkušenosti s Matizem. Jeden můj známý dělá likvidátora u pojišťovny a ten říkal, že neví z čeho to auto dělají, protože ať vyjede k jakékoli nehodě s Matizem to auto vypadá i malém střetu totálně na šrot.
Máš na to dost pa-vzláštní pohled. Nepořizuj si auto velké rozměrově. Velké auto nemusí být notně pohodlné. I hodně velká auta bývají nízká a naopak. Blbě se pak z takových aut vylejzá i menším lidem než seš ty. příkladem toho je třeba Toyota Corola a Toyota Yaris. Přestože Corola patří do střední třídy je v ní podstatně méně prostoru než v Toyotě Yaris která patří do nejnižší třídy. Je to především daný vejškou a šířkou. Přestože malá auta opticky vypadají ještě menší - v každém rohu kolo, bývají mnohdy pro nastupování a vystupování pohodlnější než jejich větší, sportovní konstrukce, bráškové. Vyzkoušejte například Nissan Almera a Nissam Micra. Na zadních sedadlech má Micra podstatně víc životního prostoru, ale z venku by jste to tipli právě naopak.
Presla slusna doba a nic, nechce sa mi verit, ze tu nie su priaznivci Matizov. Na mojom mam najazdenych 38 000 km a som velmi spokojny. Ako ste na tom ostatni. Dokonca aj spotreba klesla pod 5 litrov. Tak co, bude tu aj nadalej ticho?
Neboj, diskuze se rozhejbe. Zvláště jestliže se zapojí odpůrci Matizů. Já osobně jsem byl dříve neutrální a spíš trochu odpůrce, ale už jsem si na tyhle atipická vozítka na našich silnicích zvyknul.
po dlhsej odmlke mozem aj ja prispiet s doterajsimi skusenostami. prave som bol na 20.000 km prehliadke ktora nakoniec namiesto 2.200 stala len 1.900 (v autoservisoch dost necakany jav😊 a zatial tiez vsetko v pohode, po poldruha roku ziadne poruchy, nic "rozhegane", interier je tiez zatial ticho, kedze som sa zatial prestahoval do Bratislavy mam v podstate 100% mestskom cykle spotrebu _6_ litrov...
aha a este aby som nezabudol - nejaky chuj na lade to do mna zozadu napalil asi v 25-30ke, kde bola rozbita: zadna kapota, zadne celo, zadne svetla a samozrejme zadny naraznik, nosniky nastastie zostali nedoknute. doba opravy: 5 pracovnych dni, vsetko mali hned na centralnom sklade, ziadne cakacky ze mesiac apod. a opravene to je celkom slusne, az na tu cenu opravy - 54.000,- Sk, ak niekto chcete mozem fakturu oskenovat a dat na web aj s obrazkami nabuchnuteho matiza aby ste si urobili predstavu o cenach nahr. dielov a pripadne porovnali s inymi vyrobcami...
aha a este aby som nezabudol - nejaky chuj na lade to do mna zozadu napalil asi v 25-30ke, kde bola rozbita: zadna kapota, zadne celo, zadne svetla a samozrejme zadny naraznik, nosniky nastastie zostali nedoknute. doba opravy: 5 pracovnych dni, vsetko mali hned na centralnom sklade, ziadne cakacky ze mesiac apod. a opravene to je celkom slusne, az na tu cenu opravy - 54.000,- Sk, ak niekto chcete mozem fakturu oskenovat a dat na web aj s obrazkami nabuchnuteho matiza aby ste si urobili predstavu o cenach nahr. dielov a pripadne porovnali s inymi vyrobcami...
Aky si dal olej? Mne stale davaju Castrol GTX3 protec 15W-40, v zime sa mi zda dost tuhy. Inac som nabural dvere za vodicom. Vymena stala 15 000 Sk. Platil som vsak len spoluucast, zvysok si vybavil servis s poistovnou. Oprava trvala 3 dni. Cakal som hlavne kvoli nastreku dvier, mam metalizu a tak sa bavkali s odtienom.
Ale celkovo som so servisom spokojny, dokonca aj vedia nastavit motor, co hocktory servis nezvladne. Spotreba klesla pod 5 litrov, je vsak pravda, ze vacsinu prejazdim mimo mesta pomerom asi 70😁0.
Ale celkovo som so servisom spokojny, dokonca aj vedia nastavit motor, co hocktory servis nezvladne. Spotreba klesla pod 5 litrov, je vsak pravda, ze vacsinu prejazdim mimo mesta pomerom asi 70😁0.
Je to tak. Jinak kolega si jde zitra pro noveho Matize, takze doufam, ze rubrika nespadne do archivu.
Tak teda já Matize nemám, ale přesto mu velice fandím. Trochu mě jenom vadí země původu, asi bych se obával koupit si korejské auto. Dřív jsem si říkal "kdybych si měl koupit auto z rozvojovej země, tak si koupím Fabii". Jenže na Fabii už jsem zanevřel. Její vzhled "fuj" a její motor "10x fuj" to je prostě hamba udělat motor s obsahem 1.4 se 44Kw a prům. spotřebou 7.1 To může v dnešní době udělat jenom ignorant. Výrobce ve své nadutosti kalkuluje s tradicí čechů kupovat škodovku. Dnes bych neváhal a koupil bych Matize a naznačil bych tak Škodovce co si o nich myslím.
Má stejnou užitnou hodnotu za podstatně nižší cenu a levnějším provozem. Otázka je jak to bude po nějakém čase provozu, třeba za pět let, zde se teprve ukáže jestli Korejci odvedli dobrou práci a Matiz nebude třeba dost poruchové auto.
Má stejnou užitnou hodnotu za podstatně nižší cenu a levnějším provozem. Otázka je jak to bude po nějakém čase provozu, třeba za pět let, zde se teprve ukáže jestli Korejci odvedli dobrou práci a Matiz nebude třeba dost poruchové auto.
Matiz je šílená ***, můj nejlepší kámoš dělá u Daewoo a nadává na to, kudy chodí (pokud někdo chce můžu to rozepsat). Ovšem např Nubira, nebo Leganza, to je prý jiná...
cokesi, skus to rozpisat, inak sa nemienim hadat o tom, ze matiz je supraextra auto, ze sa na nom setrilo kde sa dalo je proste fakt, ja sam si myslim, ze keby na tom aute par veci o len malo zlepsili, ze by bol matiz ovela lepsi, co sa tyka zivotnosti som aj ja zvedavy a uz som sa rozhodol, ze matiza nepredam ako ojazdene auto, ale ze si ho necham a popri nom si kupim o par rokov dalsie, takze potom urobim komplexny report 😊
No, to by mě zajímalo, když jsem byl naposled v Daewwoo servisu, tak to bylo přesně naopak. Matize chválili a Nubiru hanili. No hanili, jen říkali, že se u nich Nubiry objevují víc a Matiz jen málokdy a když, tak s nějakou prkotinou.
Brácha má Matize a rozhodl se ho trochu potunit. Zatím skončil u nalakování nárazníků, zrcátek, zadního spoileru, a středové konzoly světlejším odstínem modré metalízy (auto je tmavě modré) a vypadá to moc dobře. Marně ale shání další možné doplňky, samozřejmě, jenom co se vzhledu týče, motor nemá cenu tunit... Kdybyste někdo o něčem věděl, dejte vědět
Nejlepší tuning Matese je naložit jej na vlek za Felicii 😄
Včera jsem viděl jednoho co dostal ránu z boku a levé dveře byly až v polovině vozu... chudák řidič - je na 100% mrtvolka
Včera jsem viděl jednoho co dostal ránu z boku a levé dveře byly až v polovině vozu... chudák řidič - je na 100% mrtvolka
Viděl jsem Matize se zadním (střešním) spoilerem, vypadalo to skvěle.
V Automobil 9/2000 píšou něco v tom smyslu, že Fiat Seicento je daleko lepší než Matiz. Já bych to teda typnul právě obráceně.
Ja nemuzu porovnat jizdni vlastnosti, hlucnost, vykon techto aut, ale pri zhlednuti vnitrku Matize a Seicenta tvrdim, ze Seicento mi pripada propracovanejsi v detailech, celkove vnitrkem mnohem prijemnejsim. Oba sice maji mechanicke pocitadlo km, ale u matize vypada skutecne jak mechanicke pocitadlo, nezaslepene srouby v palubce, obnazene kolejnice posuvu sedadel, atd... Zvenku se mi libi, ale vnitrek i pres chromove packy tahel otvirani dveri, bronzovy kryt palubky mi pripada lacinejsi nez ve Fiatu. Kolega se s timto s vybavenym Matizem dostal na 265 000 Kc a to uz bych osobne volil jinou tridu, nez minivozy. V zakladu s 210 000 Kc to ale neni spatna volba.
A nebo je tu nekdo chorobně zamilovanej do fiatů, protože jednoho má...
no, matiza za 265kkc by som urcite nekupoval, za tieto peniaze by som fakt radsej zvolil fabku v zaklade, ma predsa len vacsi kufor, ad interier matiza vs seicento - nezda sa mi ze by tam bol velky rozdiel a mozno si to uz dobre nepamatam, ale neoplyva prave seicento obnazenymi plechmi na dverach apod.? inak duel seicento vs matiz podla mojho nazoru jasne hovori pre matiz - 5 dveri je predsa len 5 dveri, v kufri velky rozdiel nie je a matiz je aj trochu vyssi, takze pouzitelnost matiza je podla mna ovela vacsia ako seicenta... navyse ked maju v podstate aj ceny skoro rovnaku...
O tom střešním spoileru už jsem psal, ten už tam je. Spíš by to chtělo nějaký kraviny, jako jiný nárazníky, prahy atd... V tomhle případě jde spíš o recesi (ačkoli dost nákladnou.
To SwedenRules: Jseš jelito. Třeba až dostaneš Ty ránu z boku, taky nebudeš mít rypák zrovna mezi očima.
To SwedenRules: Jseš jelito. Třeba až dostaneš Ty ránu z boku, taky nebudeš mít rypák zrovna mezi očima.
takže bych chtěl podiskutovat s někým komu se
taky docela líbí
Som rad, ze sa konecne naslo par nadsencov aj pre toto auticko. Mam ho uz od 10/98, nabehanych mam 28000km. Zatial s nim neboli ziadne problemy. Zalezi na servise. Znamy mi odporucal K.V.K. v Kosiciach, sam ma vo firme niekolko aut je spokojny. Servis ma obrovsku vyhodu, clovek si sedi v gaucovke a cez presklenu stenu vidi, co mu technik na aute robi. Ci naozaj zahodil pouzity filter a vymenil olej a ci naozaj nastavuje a mera motor. Nie je to ako na skodovkach, kde znamemu nevymenili filter ale olej ano, respektive zmiesali so starym. Co sa tyka jazdnych vlastnosti, treba si zvyknut. Riadenie je OK, oproti felde neporovnatelne lahsie. S rychlostami je problem jedine do dvojky, ale treba si najst optimalnu rychlost na preradenie a vtedy to ide uplne lahko. Skor sa mi zda, ako keby tam nebola dobra synchronizacia. Spotreba je dobra, v lete sa da jazdit do 5 listrov a teraz v zime okolo 6 az 6,5. Ja parkujem cely cas vonku, takze teraz, ked je mraz spotreba rastie. Trosku mi vadi, ze pri prazdnom auto na dierach pocut dost hlucne zadnu napravu, pytal som sa v sevise, je to dane buchanim pruzin o tyc. Chcel som, ci sa tam neda niec vlozit, ale nejde to. Ak sa kufor zatazi, tak je po buchani. Teraz v zime, ak je auto par dni vonku zamrznute, tak rezonuju klucky od okien, ale to aprejde az sa plast zahreje. Vacsinou sa namo vozime traja dospeli a cez vikendy aj piati. Da sa to vydrzat. Aj do kufra, ktory je maly sa clovek nauci veci naukladat. Dobre sa da vyuzit aj prietor pod prednymi sedadlami.
Co sa mi strasne paci, je ze auto je vyvazene. Teraz v tychto podmienkach perfektne jazdi. Tam kde sused s Mareou a 406 skoncili, ja som v pohode presiel. Takze aj ich postoj sa zmenil. V meste je to super, pred obchodom parkujes kde chces, aj hoci pri kvetinacoch, lebo tam auto vojde. A este jeden poznatok, teraz v zime sa celkom dobre da pohynat aj na dvojke a vyjdes aj hlbokeho zaveju. Uz som sa rozkecal, staci.
sa na aute neobjavili zatial ziadne problemy, i ked mate pravdu, doveru v znacku mi to dost nahlodalo 😒 co sa tyka spotreby - mas pravdu teraz v zime to zere cca 6 - 6.2 litra. s tou hlucnostou zadnej napravy mozem potvrdit, ale to mas dan za konstrukcne riesenie - tlmice na rozdiel od inych aut _vobec_ nezasahuju do bat. priestoru. co sa tyka tazkej dvojky tak isto mozem potvrdit - najma teraz v zime ide dvojka dost z tuha, ale opat to je dan za konstrukcne riesenie - radenie je prenasane lanovodmi - tym, cim sa teraz velmi chvali skodovka ako je extra moderna, ale to, ze matiz ma tento system uz dva roky zaslepenym priaznivcom nevysvetlis 😉. zatial vsetko, cau.
si zatim na venec!!Mimochodem nejeli jste nekdo
tim Matizem,co ho ukazovali v televizi,vlastne asi tezko byli totiz vsichni mrtvi!!!