no mas pravud ze moc dobre to duseni motoru v nizkych otackach neni, protoze napriklad vyjizdeni kopcu nebo akcelerace z nizkych otacek hodne namaha motor a navic se muzou tvorit usady v motoru, vyfuku i motorovem oleji, ktere je potreba obcas spalit tim, ze tomu na dalnici das plnej kotel (italsky tuning se tomu rika)... na druhou stranu ten motor zase tolik nerve a spotreba phm je nizsi, kdyz radis drive... ale vzhledem k tomu, ze je to japonec a k tomu suzuki, tak rikam - vytacet, vytacet a vytacet az k cervene care
Ahoj, segra si ted koupila noveho Swifta s 1 litrovym motorem (3 valec),taxem byl docela zvedav jake to bude.Ja jsem ji ho doporucil,alespon z prispevku odtud,tak me zajimala realita...a zklamanej jsem nebyl.Svoje chybky to ma-alespon z meho pohledu-maly uhel dveri,vysokej prah kufru-ale svoje chybky ma kazde auto,takze celkovej dojem OK.Ale zajimaji me 2 veci.Brzdy sli pomerne dost ztuha.Neco jako kdyz me nesel posilavac.Meli najeto asi 450km,tak je to tim,ze si to jeste nesedlo?
Pak ten motor.Max.otacky 6500,malej obsah...tak jsem si rikal,ze idealni otacku budou mezi 3-4500 ot.. No,ale jak jsem se dostal ke 3500,tak uz na me hulakaly,coze to tomu autu delam...zkratka jejich mazel:-).Kdyz pak ridili,taxem koukal,ze s tim jezdej jako z dieselem -mezi (2000)2500-3000 ot.,s tim,ze tomu motoru to nevadi a ze nikam nespechaj.No,ja nevim,ale je to benzin maleho obsahu..si myslim,ze se ten motor spise likviduje...? Jakej je vas nazor na jezdeni s timto,ci jinym maloobjemovym benzinem? Ja jsem zvyklej na sveho P205 1.8D...neco zaradim a jedu celou cestu...tady to je porad 3-4-5-4-3-2-3...:-).Diky za nazory.CZus.
Spotřeba je odvislá od stylu jízdy,ale v podstatě nepřekročí 6 litrů v městském provozu.Co se týče delších tras je možné stlačit spotřebu až k hranici 4 litrů,ale podle dosavadních zkušeností
činí spotřeba v průměru 5 - 5,5 litru na 100 km.
Co se týče provozních nákladů a spolehlivosti,stavím ho na vrchol této cenové kategorie a určitě bych upřednostnil koupi nového vozu.
Já jsem do svého Swiftu (1.6i 16V) zkusil dát tyto svíčky (DOR15LGS) a zatím jsem spokojen. Sice jsem nepozoroval nějaké znatelné zvýšení výkonu nebo snížení spotřeby, ale zdá se mi, že šlapou dobře (i teď v zimním provozu). Uvidím, kolik vydrží. Předtím jsem tam dal svíčky BOSCH (4 elektrodové) a vydržely v pohodě 40 tis. km.
SUZUKI Swift je super auto.Po skúsenostiach s pozicaným na dovolenke - kde chodilo v extrémnych podmienkach a s roznymi vodicmi - mám svoje SUZUKI swift 1,3.Je 1,5 rocné a denne najazdím cca 200 km.Pre mna je podstatné, ze ma nikde nenechá visiet,spraví mi službu v meste aj na dialnici, kde v pohode ide 150 -160.Hlavne pre ženy je to auto SUPER.
Já mám dobré zkušenosti se značkovým servisem v Lounech AUTO MOTO SPOUSTA. I když jsem to u nich nekoupil (dovoz ze SRN), vždy se chovali korektně a opravy a údržbu provedli na velmi dobré úrovni. Ocenil jsem i velice vstřícné a slušné jednání (je poznat, že si váží zákazníka...). Je to sice pro Pražáky do Loun trochu z ruky, ale přesto doporučuji.
Mam na Vas dotaz, otec si koupil Suzuki Swift 1.0 5D, nekde u Palace kultury, tam ale maji servis nic moc vybaveny, vite nekdo o nejakym dobre vybavenym servisu, kde by byli i relativne slusny a delali i zarucni opravy Suzuki? Jake mate zkusenosti s servisy Suzuki, obvzlast v Praze?
Ma opravdu lepsi volant,temer stejnou spotrebu(ve trech lidech 5000 km po Spanelsku pod 6 litru), dobre zrychleni i ve 120 atd. Proste samy pozitiva. Jen ten blbej vysokej prah u kufru mi stve. Jo a sedi jak pribitej. To protaceni prednich kol bude spis problem u sedanu, kterej ma delsi zadek. Ja mam verzi 3d a nikdy se mi to nestalo. Proste za svych 240 tis clovek dostane vic nez u jinych aut. Nebo ne?
V litrovim Swiftu jezdim od prosince. Zatim si nemuzu stezovat, to, co od tohoto auta ocekavam, to plni v pohode. Zatim to ma najeto okolo 4000 km (coz neni moc... :-( ) a dojmy jsou takovy:
1./ Je nezbytne nutny bud necim omotat volant, nebo tam dat jinej - ma to priserne tenkej venec.
2./ Spotreba ma vzhledem k zajizdeni motoru klesajici charakter, ted byla asi 5,8 l/100 km pri smisenem provozu, pricemz obsazeni je asi z poloviny sam ridic, z poloviny 2-3 lidi navic.
3./ V petidverove verzi (doporucuji, neb ma delsi rozvor a vice mista nad hlavou) je vzadu HODNE mista pro nohy.
4./ Litrova verze je ziva pokud tam jedu sam, nebo max. jeste s jednim clovekem. Zvysena zatez se negativne projevuje na dynamice - a spotrebe ostatne taky. Takze pokud se ma v tom aute vozit casto vice lidi, byla by asi lepsi verze 1.3 (ta ma, myslim, i lepsi volant). Jako levne auto pro nenarocneho uzivatele ci druhe do rodiny doporucuju :-)
bohužel bez osobních zkušeností, ale dojem od těch, co mají swifta: dobrý; rozhodně ne stížnosti; vyhovující kvalitní malé auto, které vypadá jako auto; poslední dobou potkávám čerstvě prodaných swiftů nějak hodně; určitě to bude i otázka pořizovací ceny, felda má velmi silnou konkurenci (mám pocit, že swift bude jezdit s nižší spotřebou a bude míň poruchový, takže i kdyby náklady na servis byly stejné, bude swift v servisu méně často), pořád mi to připadá jako víc muziky za ty peníze oproti třeba corse nebo fiestě - hlavně u 5-ti dveřové verze..
rozvodak, sada zimnich kol vcetne disku. Spolehlivy usporny ale hbity vuz. Cena dohodou, ale vzhledem ke stavu a nemuseni dale investovat by to melo byt pres 70tis.
vybyva: Central a alarm na DO, radio Clarion, stresni okno, otackomer, digi. hodiny, 3ti brzdove svetlo.
Jazdil som na 1,3 50kW 3D je to velmi pružné auto pri spotrebe do 5,5 litra. No stým motorom 1,3 63kW to musí byť už trhač asfaltu. Keď som si porovnal pomer HMOTNOST/VYKON s Octáviou 1,8T 110kW tak to vyšlo rovnako. Kvalita auta nieje o nič horšia ako je Felicia. A pri tej spotrebe okolo 5 litrov by som to kúpil. Problém je len hustota servisnej siete.
Jezdím Swift Sedanem 1,3 hodně v práci. Auto je vyrobený v Maďarsku a co se týká kvality, všechno OK. Se spolehlivostí, malou spotřebou a vzhledem k 68 koním poměrně dobrou dynamikou musím souhlasit, ale mám i několik výhrad. Auto je podle mě dost úzký, takže např. dva "ramenáči" v zimních kabátech si ve předu vaděj. Sedadla jsou strašně nízko, což dělá problémy při nasedání a vysedání hlavně starším. Velikost kufru je vzhledem ke třídě průměrná, ale je strašně nízkej. Nejvíc mě ale vadí rozložení váhy. Vyzkoušel jsem už několik typů (každý auto několik tisíc km) Peugeot 306, Opel Astra Classic, Opel Astra II, Fiat Brava, Ford Focus, ale žádný auto nemělo tak lehkou přední nápravu, jako Suzuki. Při brzdění se kola snadno zablokujou, při dynamickém rozjíždění kola dřív zahrabou a jízda na sněhu bez zimních gum nebo řetězů je vyloženě nebezpečná.
to Volvista: nemáš dobré informace. Protože: Frey neprodává Justy proto, že v r. 1999 nebyly vůbec plánovaný je dovézt, protože za rok 1998 se v ČR prodaly jenom 2 kusy - kvůli tomuhle počtu nestojí za to vyřizovat administrativu spojenou s dovozem dalšího typu auta. Proč se v '98 prodaly jenom 2 kusy?? Protože náhrada podvozku Suzuki podvozkem Subaru zvedá cenu tohodle auta o něco víc než 150 tis. Kč. A to je cena, za kterou si auto týhle velikosti a s výbavou, jakou má, těžko někdo bude víc kupovat - nejsme v Alpách; není u nás! tolik lidí, který by upřednostnili jízdní vlastnosti Subaru před lepší výbavou za tyhle peníze. Tak si kupujou Justy jako ojetiny - i na zvl.objednávku pro "dovozce" ojetin. Zpátky ke Freyovi: když budeš chtít koupit nový Justy, tak ti ho individuálně taky doveze - jako ofic.zástupce Subaru v ČR od ofic.zástupce Subaru v SRN (např.) a protože je to slušná značková firma, tak ty papíry pro ten jednotlivej dovoz vyřídí. A že by tam (tj. tam, odkud i my musíme přebírat mraky tech.předpisů, jestli chceme do EU) dováželi a nechali jezdit 'extrémně nebezpečný' auto??? A že by si ho lidi kupovali??? Viděls, co jich v CH nebo D v horskejch oblastech jezdí?? Troufám si proto vážně pochybovat o tvém odsouzení Justy. A koukni třeba taky do statistik spolehlivosti - kde je Justy a kde další Subaru, kde Toyoty a kde bavoráci, medvědi, audiny atd.... A Justy svým určením pro těžší provozní podmínky a užíváním v nich! a s nutně složitější konstrukcí (4x4) to má podle mně fakt zasloužený umístění!! howgh! :-)) Uznávám, že může bejt Justy nebezpečný, někdy i extrémně: pro infarktový stavy majitele velkýho meďára nebo bavoráka atd..., co se na zasněžený silnici, která má asi tak 8 % stoupání nevyhrabou, kloužou a nandavaj ve vánici řetězy - a takovej drobeček Justy projede docela v pohodě.... PS: Přesně takhle jsem letos jezdil - jenomže ne s Justy ale s Legacy. Prostě pohodová jízda..... já nemusím jezdit přes 200 km/h (ale to už jsem psal tam v tom tématu), já rád v pohodě... Tož tak. (sorry za tu dýlku, ale ňák mě to rozohnilo)
to:Volvista - feldu jsem mel, podle myho dobr, ale pro zenskou ?? Tocit u stojiciho auta volantem - pretahovana. A navic, Felda je dost tezka, takze spotreba ve meste neni nic moc....A zena snad jeste neopustila velkou prahu :-))
Kupte si raděj Felicii. Swift je takovej japonskej žigulík, zpracováním, bezepečností, výkonem motoru i spolehlivostí... Frey (Subaru) například Justy vůbec neprodává, protože je to nespolehlivej a extrémně nebezpečnej křáp...
Připojuji se k diskuzi o tomto vozítku. I když mám Swifta v provedení sedan, souhlasím s názorem, že je to spolehlivé auto, s kterým se dobře a poměrně levně jezdí. Mám ho už přes dva roky a najel jsem s ním přes 30.000 km, takže už mám pár zkušeností z provozu. Před časem jsem založil příbuzné téma pod názvem "Suzuki Swift - zkušenosti a dojmy", kde popisuji některé "radosti a starosti". Můžeš se podívat do archívu témat.
je to spolehlivé auto a jezdí bez závad nemůži si na něj stěžovat horší jsou náhradní díly ty jsou dražší jako u všech cizích aut dobré je auto pojistit proti havarii dělá to okolo 7 000 kč u alianz 5% spoluúčast já bych ho koupil
To je vono, jako vsichni Japonci, hoodne dlouho tomu nic neni, ale kdyz uz, tak uz..Pak to stoji majlant...Zena jezdi Citroen Ax 1.1, nedavno jo jeden umelec naboril zezadu (lampa, naraznik atd..) za 5tis. jsem z toho byl venku...
Mňo: když uchopíš kastli ze Swifta, motor ze Swifta (1300ccm) a dáš to na podvozek Subaru, je z toho Subaru Justy - a to je v tabulce spolehlivosti (viz i tady na auto.cz) hodně vysoko. Takže: není-li v týhle tabulce Swift, asi by to mohlo bejt jeho Suzuki podvozkem, ostatní je špičkou spolehlivosti - zbývá zjistit, kolik a nebo jakých závad se vyskytuje na podvozku Swifta. Každopádně by to měla být dobrá koupě. Potkávám jich na silnici čím dál víc - a v sedanu je to zase o něčem jiným. Pochybnost může vzbuzovat, že se to vyrábí (montuje) v Maďarsku, ale tam se montujou i ty Justy, takže by to nejspíš mělo být v pořádku.
Jedinej problem je cena nahr. dilu. Napr. vyfuk od katu dozadu stoji u SUZUKI pres 8000,- Kc,
a lampa s elektrickou korekci cca. 7500,- Kc.
To je desny. U AUTO KELLY maj repliku za cca 3500,- ale bez korekce coz neprojde STK.
Vyfuk jsem poridil ve SPEI na Proseku i z praci za cca. 5000,- Kc.
Jinak 170km/h neni problem, ale to uz je na sluchatka z bagru. Uvnitr je celkem dost mista, ale kufr to ma silene malej, prednost je, ze se daji sklopit sedadla.
Zatim se divim, ze se fakt moc nesype, v podstate vubec, ma najeto cca. 80000km, delali se akorat tlumice, rozvodak,vyfuk a brzdovy desticky.
Spotreba je v lete 6l a v zime 6,8l, ale to auto se za celej rok nepodiva z Prahy ven, jezdi jen do prace a zpet a jezdi s tim zenska, a tak si myslim ze ta spotreba ujde.
Jsem vlastníkem tohoto auta vzhledem se mi toto auto moc nezamlouvá ale má mnoho předností jako je spotřeba na malé auto hodně místa 3 dveřák dobré jízdní vlastnosti rychlost není k zanedbání spolehlivost Rád bych si přečet i názor někoho jiného