Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "pohoda"
30. 6. 2000 12:37
Re: Jak to nakonec bude...
... jo, to jsou přesně ty případy, kdy bych chtěl mít vpředu buď lodní sirénu nebo aspoň "klaksón" z lokomotivy
neregistrovaný "burjoa"
29. 6. 2000 12:50
Re: Jak to nakonec bude...
Přechody jsou zlatý , vidíte je na dálku a reflexivně si zpomalíte , horší jsou typy které lezou do vozovky kdekoliv se jim líbí ! Aby se člověk před každou jízdou křižoval...zrovna včera jsem jel Štěpánskou , oči šmejdliy nalevo a napravo zda někde zaparkuju...a najednou vidím , že ulicí si pokojně ZÁDY k provozu kráčí Vietnamec !!! Řikaj vždy při reklamacích "néumim šesky" ale zatroubení pod zadkem snad porozuměl !!! :-)))
neregistrovaný "TomaszPlzne"
27. 6. 2000 15:14
Plynulost ve městě
Tak v Plzni s velkou slávou udělali průtah od nádraží až nad Klatovskou s tzv. mostem "Milénia". Takže udělali úplně novou širokou křižovatku, kde sice jsou na posledních pár metrech správně levé pruhy pro odbočení doleva, ale z naprosto nepochopitelných důvodů tam dali semafóry bez směrových šipek s kulatými světly. Takže několik aut, co chtějí odbočit z Doudlevecké doleva, spolehlivě zablokují celou Doudleveckou ulici včetně těch, co chtějí jet rovně, protože na konci zelené stihnou odbočit vždycky nejvýše 2 - a to muselo být policajtm jasné, že 80% aut bude chtít doleva a 80% protijedoucích rovně !!!! Na Doudlevecké, kterou vždycky šlo perfektně projet, jsou teď dokonalé zácpy. Tím policajti zablokovali jediný rychlý průjezd od jihu ze Slovan do města. Nový slavný průtah městem musel stát stovky miliónů či miliardy a oni to pose... jedněma blbejma semaforama..... No comment.
neregistrovaný "login"
26. 6. 2000 10:18
Re: Jak to nakonec bude...
Zretelne najevo znamena, ze baba / dedek, zacne mavat holi a vrhe se do silnice - stejne, jako je to ted. A u zbytku chodcu je to jedno, protoze ti se stejne stihnou rozprchnout. Opravdu z toho neni treba delat histerii. :-) Snad jen, ze nekteri ridici budou pred tim prechodem zastavovat.


Ja jsem totiz zapomnel na jednu velmi dulezitou vec - co poslanci a spol. tvrdi je vetsinou uplne jedno. Rekne se: Bude prednost chodcu na prechodu. Hura! Volici si pochvaluji. Ale zakon nakonec zni - Chodci maji na prechodu prednost. Toto neplati, pokud chodec vcas nezacne mavat rudou vlajkou o rozmeru 2x1,5 m upevnene kratsi stranou na drevene tyci o prumeru 4 cm a dlouhe min. 5 m.
25. 6. 2000 19:29
Re: Jak to nakonec bude...
beranek> to s tou interpretaciou "ked dava chodec najavo, ze chce pouzit prechod" to vazne ti posranci ***i.


na slovensku je totak, ze ak chodec stoji na prechode, ma prednost. defacto uz teda musi stat na ceste na zebre, inak ked stoji na chodniku, tak nieje na prechode.
podla mna je tento zakon u nas tak mysleny, aby vodici pustali takych chodcov, ktori prechadzaju cez prechod na dvojprudovej ceste, a teda ked sa zastavia uprostred, aby ich aj ti ostatni pustili, aby tam uprostred nestali. totiz aj v blave su prechody cez dvojprudovu cestu bez semaforov.
co sa tyka babiek, tym je jedno, ci maju alebo nemaju prednost, tie to proste pustia cez ten prechod.
ja opakujem, co som uz niekolkokrat pisal: robite z toho zbytocnu hysteriu. uvidite, ze to bude fungovat uplne v pohode, tak ako to funguje u nas. ziadne spomalenie premavky nenastane.
neregistrovaný "beranek"
23. 6. 2000 12:08
Tohle je taky zajimavy
Dalsi zajimavou zmenou v pravidlech by melo byt nasledujici:a)"Řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalym predjizdenim".b)v obytne zone nas chteji nechat jezdit 30.c)ridicaky nam seberou(krome dopravnich nehod a alkoholu) jen za takovyhle prestupky:" kdo se v období dvanácti po sobě následujících kalendářních měsíců dopustil přestupků proti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, za které mu byly uloženy pokuty v úhrnné výši přesahující 15 000 Kč..."To znamena, ze muzete behem roku jet 7x 250kou po meste a i kdyz vas pokazde policajti zmeri a daji vam pokazde dvoutisicovou pokutu(vic nemuzou), papiry vam nikdo nesebere.Docela benevolentni, coz?
neregistrovaný "beranek"
23. 6. 2000 12:01
Jak to nakonec bude...
Prave sjizdim stranky poslanecke snemovny a koukam na to, co s navrhem novych pravidel silnicniho provozu, dela hospodarsky vybor.Podle puvodniho navrhu to mel znit takhle:"umožnit chodci, který chce použít přechod pro chodce, přejít po tomto přechodu; přitom je povinen zastavit vozidlo nebo zvíře před přechodem pro chodce."Ale oni to zmenili na:"umožnit chodci, který dá zřetelně najevo, že chce použít přechodu pro chodce, přejít po tomto přechodu; přitom je povinen zastavit vozidlo nebo zvíře před přechodem pro chodce. Platí pro všechny jízdní pruhy."To jsem zvedav, co budou policajti(az dojde k dopravni nehode) povazovat za "dat zretelne najevo".
neregistrovaný "login"
22. 6. 2000 16:30
Re: Vseho s mirou
Jiste, stejne populisticka diskuze probehla i v jinych statech, kde poslanci, aby se udelali hezci pred volici, prijali takovouhle kravinu. Staci se podivat, jak vlastne zakony (vsechny) vznikaji a je to hned jasne - zadna logika nebo spravnost v tom neni. Je to jenom o natlakovych skupinach a ziskavani bodu u volicu. Treba ten argument s Evropou - to je univerzalni blabol, na ktery slysi dejme tomu 20% volicu. Staci aby pan poslanec rekl: Proc mame objevovat Ameriku, kdyz v Evrope... A schvali se zakon treba o povinnem srazeni chodcu mimo vyznaceny prechod.

A EU je pro nas nutne zlo. Hodne velke zlo. Prave treba proto, ze v Bruselu se treba neda pres prechod prejit, ale v Dolnich Kotehulkach ani neni potreba nejakou zebru kreslit (to je ale to nejmensi zlo, jake si lze predstavit).
neregistrovaný "pohoda"
22. 6. 2000 16:11
Re: Vseho s mirou
... prostě v Evropě jsou hloupí (jenom bychom jim to měli líp vysvětlit!)
neregistrovaný "login"
22. 6. 2000 11:40
Re: Vseho s mirou
No, a to je prave ono - takovyhle prechod je jeden z tisice. Klidne, at je pres nej zakazano treba i jezdit. Drtiva vetsina prechodu je proste normalni prechod, kde staci par vterin pockat a da se v klidu prejit. Zamyslete se nad tim. Pausalni prednost chodcu je proste jenom populisticky nesmysl a vyplod nejakeho choreho mozku, co nedokaze realne uvazovat.

Vsadim se o co chcete, ze min. na 95% prechodu se da v 99% pripadu prejit temer okamzite (par vterin cekani) bez jakehokoliv rizika (v rozumnou dobu - nemyslim i o pulnoci).


Prejit se neda pres prechody, kde je velky provoz a tam prednost chodcu stejne nic neresi (ani na prechodu, ani absolutni). Prednost chodcu je proste hloupost.
neregistrovaný "beranek"
21. 6. 2000 17:23
Re: Vseho s mirou
Je to porad a jenom o ohleduplnosti.Co me stve, je, ze rada ridicu nerespektuje ani semafor.Typickym prikladem je, kdyz ridic odbocuje na sipku doprava a na silnici, na kterou zahejba prechazi chodci taky na zelenou.Dnes a denne chodim po takovymhle prechodu(na nabrezi u pravnicky fakulty) a i kdyz mam zelenou, pokazdy se podivam, jestli me to auto, co zahejba, pusti, protoze se mi parkrat stalo, ze nepustilo a suverene si to prosvistelo mezi chodcema.Je mi jasny, ze kdyz nekdo nerespektuje semafor, stezi bude poustet chodce na prechodu, kde semafor neni.Jak jsem uz rekl, vychovavam prazsky ridice tim, ze jim tam(zase primerene, vim, jaky to je) skacu.A jeste jedna zajimavost.Skuste tam skocit nejakymu Landcrui*** nebo petkovymu bavoraku(ten vas klidne prejede) a zkuste tam skocit autu s cizi poznavaci znackou(nemeckou, rakouskou apod.).Je to velky rozdil.Kdyz se to naucili v Nemecku nebo v Rakousku, tak my se to naucime taky!
neregistrovaný "login"
21. 6. 2000 16:52
Re: Vseho s mirou
Na mnoha mistech jsou semafory, zbytek jsou prechody, kde nema smysl chodce vubec poustet. Ty prechody, co ma vetsina lidi na mysli (mensina), jsou vetsinou bud budou cekat auta nebo chodci - chtelo by to semafor. Je to trochu slozitejsi. Je to prechod od prechodu. Nekde by prednost smysl mela, ale na vetsine prechodu ne.

Uvedu priklad. Jede auto a zastavi chodcum. Jenze: Chodec ceka, az vidi, ze auto bud stoji nebo na 100% zastavi (neriskuje skok pod kola), pripadne jeste ceka, az na nej ridic mavne a pak teprve zacne prechazet. Ridic, co udela tenhle manevr je blbec a mel by jit delat nejakou mene slozitejsi cinnost (jestli vubec nejaka existuje :-) nez ridit auto. Timhle manevrem totiz zdrzel nejen sebe, ale i chodce. V dobe, kdy zacne prechazet by (pokud by ridic jel a nezastavoval) chodec uz byl pomalu doma, sedel v kresle a dival se na televizi (nemusel by cekat, az auto zastavi - projelo by mnohem driv).
neregistrovaný "AUTOKOMPLEXCZ"
21. 6. 2000 00:00
Re: Vseho s mirou
No vidím, že je tady velice živá debata o chodcích. Já osobně si myslím, že je to ryze individuální záležitost. Nicméně znám spoustu chodců s komplexem méněcenosti, co mají pocit, že teda ten přechod je jenom jejich a klidně na něj doslova skočí pod rozjeté auto pod heslem řidiči poser se. Chce to určitou spolupráci a bude to v pohodě. Ještě jsem postřehl, že v zimě hodně chodců (asi bez zkušeností z auta) mají pocit, že na silnici ten sníh asi neklouže. Na chodníku sotva jdou, ale šup do vozovky, však to auto nějak zabrzdí.

P.S. Nejlepší jsou babky "kamikadze", co si vyberou přes križovatku tu nejdelší úhlopříčku k přechodu, řeknou si teď a bez rozhledu s upřeným pohledem cca 5 metrů před sebe jdou auta neauta.

Třeba nějaká ruská ruleta určitých důchodců.
neregistrovaný "Čára"
21. 6. 2000 00:00
Re: Vseho s mirou
TO LOGIN: Souhlas, v Praze většinou potkám přes den několik prasat - řidičů, a mnoho prasat - chodců. Ale dokud jsem nezačal hodně jezdit, choval jsem se taky jako chodec - prase. Dneska nemám v Praze na přechodech jako chodec nejmenší problém (opravdu nikdy, věřte nebo ne), nejsem ale línej třeba tu minutku počkat. Dokonce ani když jsem po Praze jezdil s kočárkem, nedělaly mi přechody pro chodce problémy. Chce to ale trochu přemýšlet a nechovat se jako arogantní chodecký hulvát (hodilo by se sem slůvko "empatie" - vcítění se do myšlení druhého).
neregistrovaný "Boda1"
20. 6. 2000 18:22
Re: Vseho s mirou
No teda logine, kde jezdis. Ve mestech jsou chodci dost v cudu. I v Koline (odkud jsem) je mnoho prechodu, kde tezko prejdu i ja, a to jsem celkem dobrej atlet.
neregistrovaný "pohoda"
20. 6. 2000 15:24
Re: Vseho s mirou
no tak se mi zdá, že 'login' šel pěšky naposledy v minulém životě a pro nepoužívanost nohou to musí mít už v příští generaci genetické důsledky... (Příroda je moudrá a co nepotřebuje, nechá zaniknout.)
neregistrovaný "login"
20. 6. 2000 12:35
Re: Vseho s mirou
Ale presel. Problem je v tom, ze na svete jsou priblizne dva prechody pro chodce, kde chodci nemuzou opravdu prejit (museli by cca minutu pockat) a padesat miliard prechodu, kde jede jedno auto za pul roku, ale hulvat chodec, ne, ze by pockal (pet vterin), ale bude prechazet pres ten svuj vyhrazeny nesmysl prave ve chvili, kdy pojede to auto.
neregistrovaný "Boda1"
20. 6. 2000 12:05
Re: Vseho s mirou
Jak to myslis, ze za nehodu muze chodec? Je to prece prechod pro CHODCE. Ridici, kteri ho prejizdeji jsou v zasade hoste na tomto vyhrazenem miste pro chodce. Kdyby meli auta abs. prednost, nebo kdyby se vsichni chovali jako ty,nikdo by nepresel.
neregistrovaný "login"
20. 6. 2000 10:06
Re: Vseho s mirou
A jeste jedna vec! Nejmene nehod na prechodech by bylo, kdyby mela auta absolutni prednost a jeste by se to podporovalo hlaskami typu - schvalne najel do chodcu na prechodu a jeste dostal od pojistovny zaplaceny naraznik. Za nehodu na prechodu muze v 90% pripadu chodec, ale ridicum se lepe vyhrozuje a chodcum vice zavdeci, kdyz se to svede na ridice.
neregistrovaný "login"
20. 6. 2000 10:02
Re: Vseho s mirou
To je prave ten zasadni omyl. Vubec nejde o nejakou slusnost, nadrazenost, ci cokoliv podobneho. Nikdo, zduraznuju - NIKDO! Schvalne nesrazi chodce na prechodech!!! Je to dopravni NEHODA. Proste smula, nestesti, chvile nepozornosti, nahoda.


Uz jenom z logiky veci nelze prenaset zodpovednost jenom na ridice. Pozor si musi davat take chodec, ktery je schopen zastavit na jednom metru, behem sekundy zmenit smer chuze, atd. Proc si maji davat pozor jenom ridici? Navic jak rikam - stat se to muze komukoliv. Pred nekym budou chodci porad utikat a on nesrazi nikoho, jiny jednou nepojede krokem a ...
neregistrovaný "Boda1"
15. 6. 2000 13:56
Re: Vseho s mirou
Logine,logine.Podle Tebe jsou asi motoristi nadrazena rasa, stejne jako Prazaci, vid. Kdyz nekdo prejede nekoho na prechodu, tak je to *, bez ohledu na to, zda nekdo jiny toho chodce pustil. Proste jezdi opatrne a nebude te to tak rozcilovat.
neregistrovaný "login"
14. 6. 2000 13:16
Re: Vseho s mirou
Pozde, ale preci. :-) Ja bych jim ho taky sebral. Jenze potiz je v tom, ze to ten ridic prave nevidi! Ano, ma se soustredit, ma davat pred prechodem pozor, ale jak jsem psal - kdo bez premysleni(!) pousti chodce... Obcas se mi stane, ze nekdo pusti chodce i na svoji zelenou! Casto se neda cekat, ze ridic chodce pusti - vypada to, ze zpomaluje, protoze bude odbocovat, ap. Zkratka - Co je podle Tebe, kdyz nekdo mavne na chdce se slovy: "Prosim, skoc pod ten nakladak, co jede na proti"? Resp. kdyz si toho nakladaku stejne jako chodec nevsimne?

Pustit nekoho na prechodu je sice mozna slusnost k chodcum, ale zaroven pekna bezohlednost vuci ostatnim ridicum (nehlede na to, ze chodci auto nepusti nikdy - viz. nekolik prechodu v Praze, kde (kdyz blika semafor) auto nema sanci, pokud se za halasneho troubeni nezacne rozjizdet).
neregistrovaný "greggie"
14. 6. 2000 12:39
Re: Vseho s mirou
to login: sice trochu neskoro ale - ludom co pustaju chodcov na prechode nazyvat vrahmi ?!?!?!? tak to uz vazne nechapem, ja by som prave cloveku, co _vidi_, ze druhy vodic chodca na prechode pusta a nezastavi, najradsej _ZOBRAL VODICAK NA CELY ZIVOT_ a este ho zavrel za obecne ohrozenie. povazujem to za jeden z najtazsich priestupkov hned za nedanie prednosti v jazde !!!
neregistrovaný "Boda1"
14. 6. 2000 11:52
Re: To ladao
Tak vidis, proc Ti teda vadej zacpy, kdyz vzdycky jedes na druhou stranu? Jinak Te lituju, ze si nezajezdis nikde jinde, nez po osklive Praze.
neregistrovaný "login"
13. 6. 2000 11:53
Re: To ladao
A co kdyz mam rad auta a nemam jinou moznost si zajezdit, nez po Praze? :-) Prazaci zacpy nevytvareji - staci se podivat, odkud ty zacpy vedou. Treba ja jezdim rano z centra (mavam ridicum v zacpe) a vecer do centra (mavam ridicum v zacpe).


Dneska jsem se schvalne soustredil na prechodech na chodce (kdyz jsem jel skoro sam - okolo zadna auta). Hruza, des. Pri predstave, jak mi z kazdeho druheho prechodu skace pod kola chodec s tim, ze ma prednost a nemuze chvili pockat, pripadne prejit rychleji. Navic budou mit prednost chodci, co uz stoji na prechodu a ne na chodniku!!! To bude ale kazdemu jedno. Nedivejte se na to porad tak, ze chudak chodec nemuze prejit, protoze kolem nej svisti auta! Drtiva vetsina pripadu je, ze by chodec musel par sekund pockat, nez ho mine auto a prejit.
neregistrovaný "Boda1"
13. 6. 2000 11:21
Re: To ladao
Ja te plne chapu, taky to nesnasim, ale nesnazim se potom svadet vinu za zacpy na nekoho jinyho. Mimochodem, ne kazdej mimoprazak je "vidlak". Pokus se nekdy mrknout, jak vypada svet.
neregistrovaný "Atila_Boss"
13. 6. 2000 11:19
Re: To ladao
A proc bychom ve vlastnim meste nemohli jezdit autem, ale jenom sockou ? Proto aby vidlaci se tu mohli projizdet ? Sockou zasadne nejezdim, protoze nesdilim zrovna nadseni pro kolektivni sporty jako je metro. Nesnasim fronty, zacpy a vubec vetsi shluky lidi, proto musim jezdit do prace autem.
neregistrovaný "Boda1"
13. 6. 2000 11:08
Re: To ladao
Aha, logine, ty jses prazak, vid. Takze te ani nenapadne, ze by zacpu mohli vytvaret Prazaci, kteri jezdi do prace autem, misto Metrem, nebo autobusem. V Praze je tato sance velika, sit MHD je husta. Mimoprazsti mnohdy nemaji jinou moznost, nez jet autem, zatimco u Prazaku je to jen lenost.
neregistrovaný "login"
12. 6. 2000 09:47
Re: To ladao
Samozrejme, ze jezdim do prace autem, ale zadnou zacpu nevytvarim. Zacpu vytvari neprazaci, co se rano tlaci do Prahy a vecer z Prahy. V zacpe jezdim po chodniku (kde i parkuju) a kolejich, resp. tudy, kde zacpy nejsou (burani tam neznaji). Kdyby se povolil vjezd do centra jenom tem co tam bydli (pripadne jeste 1 firma, 1 auto), tak by tam bylo uplne vymeteno.

Problem je ale v tom, ze vetsina lidi si predstavuje supinku chodcu, ktera se bezmocne snazi prejit, hleda mezeru mezi auty a ceka na Pana Hodneho, ktery je pusti. Jenze ja vidim silnici, kde siroko daleko nic nejede a nepojede, krome jednoho nahodne projizdejiciho auta, ktere musi predpokladat, ze zenska co se vykecava u prechodu uz pul hodiny se rozhodne mu vrazit kocar pod kola.

Ironie je ale v tom, ze ho tam vrazi urcite nejakemu Panu Hodnovici Ohleduplnemu, ktery se tesi na prednost chodcu na prechodu (nikoli na chodniku - ale to nevadi, sedet pujde tak jako tak).
neregistrovaný "login"
12. 6. 2000 09:30
Re: Pojišťovny
Nejde o prasknuti. V pripade povinneho ruceni je to uplne jasne - likvidator rekne: Volal jste policii? Ne? Takze deleno dvema. Proste clovek dostane jenom pulku. V praxi to tak sice nechodi, ale...


A likvidatori, ze jsou profici? :-))) Kamos zrovna boural. Byla to docela sporna situace, ale napalila ho zenska, ktera s uatem nemela skoro nic (napraskly naraznik). Policajty teda radsi nevolal, s tim, ze skoda je tak pet tisic a pulka mu staci. A hadejte, kolik dostal (lehce promackle dvere + blatnik, praskly naraznik). Mala napoveda - vykytovani stalo 500,- striknuti 3000,- 38 000,- je spravne. Pak nema byt povinne ruceni tak drahe. Tisicovka pausal na vsechna auta by stacila.
neregistrovaný "Boda1"
10. 6. 2000 15:50
Re: Na přechodu
No to je otazka, hrdinove jsou super hlavne proto, ze jsou ve filmu. V podstate jsou to vsichni hovada, protoze nedodrzuji predpisy :-))))
neregistrovaný "Kupca"
10. 6. 2000 08:45
Pojišťovny
Je fakt, že podle vyhlášky musíte nahlásit DN při škodě nad 1000 Kč. Je to málo. Některé pojišťovny v poviném ručení uvádějí, že nepotřebují protokol od polici při škodách do XXXXX (víc než 1000 Kč). Dobře. Co se ale stane, když takové pojišťovně nahlásím škodu dejme tomu za 2000,- Kč a neoznámím to pojišťovně? Vydávám se tím všanc likvidátorovi této pojišťovny? Když to práskne dopravce, tak mám dvě možnosti. Budu tvrdit dopravce, že se nic takového nestalo a mám na krku pojišťovací podvod. Když si budu stát za svým, tak se mě dopravka zase bude ptát proč jsem dopravní nehodu se škodou vyšší než 1000 Kč neohlásil. Jedině věřit pojišťovně, že mě nepráskne. :-)))
neregistrovaný "Atila_Boss"
9. 6. 2000 18:24
Re: To ladao
Hm, to je zajimavy nazor, ze v Praze se chodci nepousti a jinde ano. Zajimave je, ze nekolik lidi nezavisle na sobe (zejmena z Ostravy) mne reklo, ze se jim v Praze libi jak je na prechodu vzdycky pusti, ze s timhle stylem prechazeni co je u nas by uz byly doma davno mrtvi. :-)
neregistrovaný "AlesK1"
9. 6. 2000 16:43
Re: Na přechodu
A nebo jsou super, PROTOŽE předpisy nedodržují???
neregistrovaný "Boda1"
9. 6. 2000 11:14
Re: Na přechodu
Basnik tim chtel asi rici, ze je lepsi premyslet, nez se jen drzet predpisu. Podivejte se treba na akcni hrdiny, ti preci nikdy predpisy nedodrzuji, a jsou super :-))
neregistrovaný "TomaszPlzne"
9. 6. 2000 11:10
Na přechodu
Viděl jsem takový černý humor v nějakých televizních humorných klipech. Přechod pro chodce, rozbitý semafór, který současně ukazoval červenou pro chodce i řidiče. Před přechodem na červenou nervózně pošlapávající chodec, na silnici ne červenou stojící jediné auto, jinak prázdno. Chodec vidí svou červenou a ukazuje automobilistovi ať jede, řidič vidí svou červenou a kyne chodci, ať přejde. Chodec gestikuluje, že má červenou a že on na červenou zásadně nepřechází, řidič zase, že on na červenou nejezdí. Dlouhou dobu si dávají přednost a ujišťují se o tom, že oni by předpisy nikdy nepřekročili, automobilista dokonce na chvíli vystoupí a v předklonu ukazuje chodci, aby přešel, pak nastoupí a na semafóru oběma současně blikne zelená. Chodec se rozejde a automobilista ho přejede.
neregistrovaný "ladao"
9. 6. 2000 10:22
Re: Pojistovny
Pojišťovna u které mám pojištěné já auto ,ale i můj zaměstnavatel a o ty uuta se starám ,nerozlišuje povinné ručení a havarijní.Má limit 12 000,- na obě.A na to havarijní už tak dva roky nebo více.Vzhledem k tomu ,že by to někdo mohl zneužít a poslat na ně NKÚ tak to nenapíšu.
neregistrovaný "mfilip"
9. 6. 2000 09:58
Pojistovny
Je to treba rozlisit. Ladao mluvi o havarijnim (nepovinnem ) pojisteni a Plzenak ma na mysli povinne ruceni.
neregistrovaný "flup"
9. 6. 2000 09:12
Re: To ladao
teda nevim, jeste nedavno ste tady s Plzenakem resili, jak je bezohledne zdrzovat rychleji jedouci auto, kdyz uz ja jedu o 20 vic, tak proc by on mel prekracovat jeste o vic... I chodec je UCASTNIKEM SILNICNIHO PROVOZU, navic bez plechoveho krunyre a uplne bezbranny. To neni bezohledne jeho omezovat a ohrozovat? Blabol, ze kdyz ja zastavim tak ho urcite nekdo jinej sejme je naprosto debilni. Ja jsem pro absolutni prednost chodcu, tak jak je tomu ve vetsine civilizovanych zemi. Logine, urcite ses z tech prazaku co jezdej do prace autem, pouze jedna perzona ve voze a tim totalne ucpavaj Prahu, ikdyz by mohli jet socialkou (priznavam, ze jet s upocenejma lidma je dost neprijemny). Ja nejradeji jezdim po PH tramvaji, neb se mi to zda z povrchovy dopravy nejrychlejsi (a na rozdil od metra tam nejsou revizori).
neregistrovaný "ladao"
9. 6. 2000 07:48
Pojišťovny
Vnitřní limity pojišťoven je to,že pojišťovna po tobě nechce na hlášení o škodě vyjádření policie do této výše.To tě ale podle nich nezbavuje této povinnosti a taky na tom zápise musí být uvedeno.Jen prostě pokud je přesvedčíš ,že sis ten blatník nebo dveře např. odřel o své vlastní vrata a je to pravda a oni ti uvěří,tak ti vemou i bez vyjádření policie na tom hlášení o nehodě.Záleží na přístupu pojišťovny a jejich likvidátorů.Ty nejsou žádný blbci a rozeznají co by mohlo být od sraženého chodce a co od vrat garáže.A je to taky dané bojem o zákazníka.A všichni se asi zhodneme na tom ,že ten 1000,- je dávno nesmysl( za to nepořídíš ani lak na blatník)a na Slovensku už tento limit pro hlášení policii mají větší.Takže jen doufat,že v novém zákoně bude tento limit mezi navrhovanými 20-30 tisíci.
neregistrovaný "ladao"
9. 6. 2000 06:40
Re: To ladao
To nutné zlo je opravdu to ,že firmy vyrábějící auta platí daně státu a řidiči zase za benzín,ALE to zlo je to ,že každý řidič je potenciální vrah.A chodec úproti němu nemá žádnou šanci.To je to samé jako kdyby tř,svaz autodopravců chtěl do nového zákona dostat ustanovení,že náklaďák má vždy přednost,protože je větší a osobák nemá šanci a navíc přece vozí výrobky a a suroviny(a tím je ekonomicky prospěšnější) a v osobácích se jen vozí lidi.A ty přechody-všude ve světě existují více či méně nějaké přechody ,kde mají chodci absolutní přednost.V Bulharsku existovaly již v sedmdesátých letech-žlutě označené.A na to jsem čuměl jako na drát.
neregistrovaný "login"
8. 6. 2000 16:42
Re: To ladao
V pripade nenahlaseni nehody na policii ma pojistovna moznost zkratit pojistne plneni o polovinu!!! CP za to onehda dostala pekne vynadano (vnitrni limit 6t.) od NKU.

V tom je prave ten rozdil - vsichni jsou chodci, ridic jen nekdo a politici se snazi udelat hezci pred volici. Podobne je to treba se zakonem o zbranich (chytre zmanipulovane statistiky a nesmyslne argumenty ne ktere slysi volici).


Auta nejsou nutne zlo, ale prave naopak - z benzinu a automobiloveho prumyslu ma stat a chodci :-) obrovsky uzitek. Stat se pouze snazi nalezt rovnovahu, tedy co nejvic vyzdimat ridice, ale tak, aby neprestali jezdit a dale platili.


Jaka je logika v tom, ze nekdo zaplati dejme tomu tech 30 000,- rocne v podstate jenom za to, ze jezdi po silnici a chodec, ktery nedal ani korunu a jeste si jezdi skoro zadarmo MHD, ma mit prednost?
neregistrovaný "TomaszPlzne"
8. 6. 2000 16:14
Re: To ladao
Mně na České pojišťovně sdělili, že limit na nehlášení nehody na policii je 1000,- Kč škody a že prý to platí pro všechny pojišťovny, tak teď nevím, jakých 6 - 12 tisíc Kč ?
neregistrovaný "ladao"
8. 6. 2000 14:41
Re: To ladao
logine.Začínáš mi připomínat Volvistu.Jen Já a peníze.Ty statistiky nehod sem netahej,protože to už není dávno pravda.Většina pojišťoven si zavedla vnitřní limity do kterých nevyžaduje hlášení policie o nehodě.Tyto limity jsou u obou pojištění někde mezi 6 až 12 tis.A kdo se tam vejde tak to raději nehlásí.Přece nepřijde o papíry proto,že má tř. blbý vjezd do garáže a dvakrát se nestrefí do vrat. A co se týká přechodů, třeba v Anglii jsou přechody pro chodce s absolutní předností-řádně vyznačené a jakmile se k němu "JEN PŘIBLÍŽÍ" chodec,auto,které k němu jede zataví,ač by mohlo klidně projet i další za ním.Když jsem tam byl -zvyklý od nás ,tak mi švára povídal ,poď ,on tě nepřejede ,tady je to normální a povinné !!Je to jen o tom aby si řidiči uvědomili ,že oni jsou nutným zlem ve společnosti a podle toho se chovali.
neregistrovaný "login"
8. 6. 2000 14:05
Re: To ladao
O zadny zivot chodce nejde!!! Nikdo neprejizdi chodce schvalne - je to proste nehoda. Prednost na prechodu, vyssi postihy za nehody, za nedodrzovani predpisu, kontroly apod. je pouze psychologicky tah na ridice. Efekt je ale minimalni, priciny nehod jsou uplne nekde jinde. Treba argument, kolik je unas nehod oproti treba Nemecku je jenom blabol - u nas je nehoda kazde tuknuti, az se zavede limit 30 000,- tak ubyde desetitisice nehod rocne. :-))) Je to jenom hra s cisly a nesmyslnymi argumenty

Po zavedeni prednosti chodcu na prechodu si sice ridici budou davat vetsi pozor, ale zase pribyde Beranku, co budou skakat autum pod kola :-) - celkovy efekt bude nulovy. Podobne je to se starim aut a kvalitou silnic, poctem najetych kilometru na ridice rocne...

A co se tyce tech penez. O nich to prave je. Nekdo da tricet tisic rocne na MHD (v benzinu) a pak ma jeste poustet autobusy ze zastavky a chodce na prechodu? Pokud je cilem, aby i on jezdil autobusem, tak je potreba si uvedomit, ze tech tricet tisic se bude muset vzit jinde. Nejake zivoty chodcu s tim vubec nesouvisi.
neregistrovaný "beranek"
8. 6. 2000 12:37
Re: To ladao
Prazsky ridici jsou pekny dobytci, jen co je pravda!A protoze nepousti chodce na prechodu, tak jim tam zasadne skacu a doufam, ze jim ten kriminal za to nestoji! :)))

Sice trochu prehanim, ale az zas tolik ne.Setkal jsem se v Praze s radou pripadu, kdy auto odbocujici z hlavni na vedlejsi spechalo(protoze se tesne veslo do diry v kolone, co jela v protismeru) a na chodce, co prechazeli tu vedlejsi po prechodu, ztezka kaslal.Je to pekne bezohledny a argumenovat nejakym projetym benzinem mi pripada ponekud materialisticky ve srovnani se zdravim a zivotem chodce, nemyslite?Vsichni tady nadavate, jak jsou vsichni na silnici bezohledny, tak snad abychom zacali kazdy u sebe...
neregistrovaný "Boda1"
8. 6. 2000 12:18
Re: To ladao
Mluvis mi z duse.
neregistrovaný "ladao"
8. 6. 2000 12:15
Re: pustanie chodcov
Na obyčejném přechodu to dělám jak Čara,mrknu jestli za mnou něco jede,jestli je za mnou více aut zastavím a pustím čekající chodce,jinak podle situace.Když je tam i sama stará babička a navíc z vesnice,pro kterou to může být životní trauma přejít v okresním městě přechod,tak samozřejmě ano.Vzhledem k tomu ,že jezdím a chodím přes přechody v tom okresním městě tak půl na půl,tak vítám přednost chodců,chystanou v novém zákoně, PROTOŽE,řidič se má za jízdy věnovat řízení(to mu ukládají předpisy)ale chodec,který není řidič,takové zakódované pojmy v sobě nemá.Prostě třeba jen jde a přemýšlí co doma,v práci ,ve škole apod. a jde na přechod,kde by měl v bezpečí přejít silnici,po které se ženou auta.Jinde ve světě ,kde jsou civilizovaní lidé to mají tak uzpůsobeno.U nás to ovšem předpokládá řádné značení a udržování přechodů a osvětu mezi řidiči i chodci.Občas každý z nás je taky chodec a ruku na srdce,chováte se stejně za volantem a na přechodu jako chodec ???
neregistrovaný "Boda1"
8. 6. 2000 11:58
Re: pustanie chodcov
No, takhle ekonomicky jsem nad tim neuvazoval :-))
neregistrovaný "td"
8. 6. 2000 11:58
Re: To ladao
Tak jak pise Boda, vse skutecne zalezi na situaci. Ani absolutni pravo chodce na vstup do vozovky nepovazuju za spravne, stejne tak nepovazuju za spravne chodce nikdy nepustit. Staci u toho jen myslet, pro nekoho ale to "jen" muze byt neprekonatelny problem :-)
neregistrovaný "login"
8. 6. 2000 11:50
Re: pustanie chodcov
Je pravda, ze ja se divam na chodce, jako na lidi, co jezdi MHD za smesne 3000,- rocne, mimoradne a nesmyslne luxusnimi dopravnimi prostredky a jeste maji kecy, jak je to drahe a auta fuj. Pritom ja kazdy rok trem takovym doplacim z benzimu zbylych 30 000,- na skutecne naklady na MHD (kdybych nejezdil, tak by napr. rohlik musel stat pet korun, aby se MHD z neceho zaplatila). Jestliže ja nekoho pustim na prechdu tak musim udelat priblizne dvacet ukonu (abych se zase rozjel dejme tomu na trojku) - chodec nemusi vubec nic, jenom se maximalne zastavi (pokud uz nestoji). S autem clovek porad nekde ceka a dava nekomu prednost. Chodec jenom jde, pripadne se nekomu vyhne. Jakekoliv omezovani ridicu vuci chodcum je jenom jejich sikanovani, ktere nema (v praktickem dusledku) s nejakou bezpecnosti nic spolecneho.


Jestli bude stat benzin nekdy deset korun (zadne dane), tak klidne i vystoupim, chodce prevedu a jeste jim zamavam na cestu. :-)
neregistrovaný "Boda1"
8. 6. 2000 11:24
Re: pustanie chodcov
Pochopitelne, ze to nezaslapnu jako silenec. Kdyz je ale pomalu jedouci kolna z obou stran, je mi chodcu lito a pustim je. Pritom na ne bliknu dalkovejma, takze protijedouci ridic snad pochopi me umysly. Kdyz v protismeru vidim magora, taky nezastavim, to je jasny. Vse zalezi na situaci, jak jsem psal : vseho s mirou.
neregistrovaný "login"
8. 6. 2000 11:07
Re: pustanie chodcov
Neni to alibizmus, protoze jestlize 99,99 procent ridicu by v urcite situaci jelo, tak neni mozne predpokladat, ze auto vedle nej je ten 0,01. Kdyz si toho ridic nevsimne a chodec si nevsimne, ze si ridic nevsiml :-), tak je z toho mrtvy chodec. To mema nic spolecneho s lidmi, co to kali okolo okolo prechodu, zastavek, skol a podobne, ale je to proste o nahode, ktera se da do znacne miry eliminovat tim, ze ten, kdo pousti chodce premysli.


Je-li za mnou nalepene auto, tak to taky najednou nezaslapnu, sice ma mit odstup a za nehodu by mohl on, ale...
neregistrovaný "Boda1"
8. 6. 2000 09:36
Re: pustanie chodcov
Prejet kohokoliv na prechodu je silenost. Svadet to na nekoho, kdo ty chodce pustil je alibismus. Jezdete, proboha, opatrne. Nechci, aby mne nekdo sejmul na prechodu PRO CHODCE.
neregistrovaný "Čára"
7. 6. 2000 17:25
Re: pustanie chodcov
Klasický případ z matičky Prahy: Jedu si v pohodě večera, rovinka, za mnou třista metrů nic a baba na přechodu mi tam vskočí deset metrů přede mnou... Pokud je za mnou volná silnice, chodce na přechodech nepouštím, ty dvě vteřiny snad počkají. Nelíbí se mi, že mi jakýsi úředník z Bruselu chce toto zakazovat. Hulvátství řidičů vůči chodcům vídám v Praze málokdy, mnohokrát denně ale vidím neuvěřitelný blbismus a prasečiny chodců vůči řidičům.
6. 6. 2000 22:30
pustanie chodcov
robite z komara slona. u nas to uz funguje pekne dlho, najprv boli aj nehody - aj dost neprijemne, ked vodic1 pustil chodca, ten vodic2 za nim to do neho napalil a vodic1 zrazil chodca...
ale cca po polroku si na to vsetci zvykli a nepocujem na to nikoho nadavat, a je prijemne, ked potom idem domov peso a pusti ma na prechode auto...
neregistrovaný "TomaszPlzne"
6. 6. 2000 17:27
Nová pravidla
Já teda nevím, ale nebudou mít v nových pravidlech chodci na přechodu přednost vždy jako jinde v EU ? To abychom to už začali trénovat ?
neregistrovaný "fija"
6. 6. 2000 15:15
Re: Vseho s mirou
LOGINe, Tebou pouzivane argumenty se tykaji ZCELA jineho problemu. Ja tvrdim, ze pokud nejedes jako prase, a uvazujes u rizeni, nemuze se ti stat, ze nekoho prejedes na prechodu proto, ze mu nekdo zastavil a pousti ho. Pokud se ti to stane, je chyba jednoznacne na tve strane - bud jsi jel moc rychle, nebo jsi nedaval pozor - nic jineho to byt nemuze! Samozrejme predpokladam normalni brdy a reakcni dobu - pokud budes ozralej a nez najdes pedal brzdy, ujedes 40 metru, pak je to jine - ale zase tvoje chyba. Argument o jizde v kolone - nejdrive mi rekni, co je to kolona. Pokud myslis "sobeznou jizdu" ve meste, i tam by sis mel vsimnout prechodu - nicmene i chodci vidi auta pred tebou, takze te tam cekaji. Naopak pokud jim jedno auto zastavi, necekaji, ze v jinym pruhu pojede magor, ktery je schopen je prejet - cekaji normalni (tj. slusnou) reakci - zastaveni VSECH aut.
neregistrovaný "login"
6. 6. 2000 15:02
Re: Vseho s mirou
I kdyby byla brzdna draha patnact metru, tak je tu taky nejaka odezva brzd a reakcni doba, nehlede na to, ze se clovek muze soustredit na druhou stranu vozovky. Jestlize napr. jede jedno samostatne auto (nic za nim) a nema tedy smysl nikoho poustet (podobne jako treba kdyz jede kolona aut a posledni zastavi chodcum), tak nikoho normalniho ani nenapadne, ze to nejaky vul zaslapne. Samozrejme, ze podle vyhlasky ridic muze i za to, ze mu na prechodu nekdo hodi sipku pod kola a v kapse ma dopis na rozloucenou. Ale jestlize nekdo zastavi chodcum a rika si - to jsem zvedav, jestli to ten magor naproti ubrzdi, jede nejmin osmdesat, tak je to vul (slusne receno). Na to se proste neda spolehat. Kdyz chce nekdo delat slusnaka, tak u toho musi premyslet. Podle zakona je to sice v poradku (tupost, ne umysl), ale desitky mrtvych chodcu rocne (pri podobnych nehodach) hovori za vse.
neregistrovaný "fija"
6. 6. 2000 14:42
Re: Vseho s mirou
to LOGIN & spol: pokud uz nekdo zastavi chodcum pred prechodem, jsou VSECHNA OSTATNI VOZIDLA v obou smerech POVINNA zastavit take. Pokud je v obci 50km/h a VIDIS ze nekdo brzdi pred prechodem (kdo nevidi prechod, mel by vratit papiry pro slepotu), jsi bez problemu schopen zastavit. Brzdna draha pri rychlosti do 50 km/h musi byt do cca 15m. Pokud uz nevidis, ze nekdo zastavuje (tj. jsi na stejne urovni jako on, nebo ho zrovna zacinas predjizdet), tak uz chodce moc neohrozis - pokud uz neni primo na prechodu. A ridic je POVINEN sledovat situaci nejen bezprostredne pred svym autem, ale i jinde (napr. koukat i pred auto pred sebou, pokud to jen TROSKU jde). A taky tak nejak predpokladat nebezpeci vsude tam, kam nevidi. treba chodce, kteri prechazeji pred autobusem stojicim na kraji cesty, apod.

Uvedemte si, ze auto je v rukou, s prominutim, prasete, VELMI nebezpecna zbran. A chodec je skoro vzdycky ten, ktery pripadnou nehodu odskace. Mozna by meli podobne smyslejici povinne odchodit rusne krizovatky ve vetsivh mestech, aby se do pocitu chodcu mohli vcitit.
neregistrovaný "login"
6. 6. 2000 14:08
Re: Vseho s mirou
Ano, lidem, co bez premysleni pousti chodce na prechodu by se rovnou mohlo rikat vrazi. Osobne jsem uz videl dve takove nehody (jel jsem okolo par minut po nich). Jedno bylo to, co popisuje AlesK a druha - ctyrproudovka, nakladak zastavil a pustil lidi, kteri vbehli primo pod auto co ho mijelo (to auto vubec nemohlo napadnout, ze nakladak, co se plouzi kosusek pred nim najednou zacne zastavovat a poustet chodce - dva mrtvi).


Neco podobneho se mi uz parkrat stalo - ctyrproudovka, kousek prede mnou v levem pruhu jelo auto, dalo blinkr doleva (za prechodem byla krizovatka) a zacalo zpomalovat. Na druhe strane zacali prechzet chodci (ja se soustredil na pravou stranu, jestli mi tam nekdo neskoci). Auto, misto aby odbocilo, zastavilo a pustilo chodce (asi na ne uz z dalky blikal, ze muzou prejit). Vedel jsem, ze uz bych nezastavil, tak jsem zatroubil a nezpomaloval (chodci nemaji odhad na rychlost a nechapou, ze to nezastavim na miste, ale ubrzdim tak na desetikilometrovou rychlost a klidne by mi skocili pod auto). Ten blbec, mi pak na dalsi krizovatce jeste zacal nadavat (nakonec neodbocil). Vsadim se, ze si myslel, jak je skvely ridic a gentleman, co pousti chodce.
neregistrovaný "AlesK1"
6. 6. 2000 13:24
Re: Vseho s mirou
Myslím, že se sem hodí podobný příběh, který se mi stal před několika lety. Zastavil jsem před školou na přechodu pro chodce a pustil malého chlapce, který čekal na chodníku. Chlapec na mě zamával a vkročil do silnice. Řidič auta, které jelo v protisměru ani nezpomalil a s tíží se chlapci vyhnul. Vše dopadlo dobře. Jen já už pouštím chodce na přechodu jen sporadicky.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
6. 6. 2000 11:56
Re: Vseho s mirou
Ano, opravdu je možné zblbnout řidiče tím, že ho pouštíte. Klasika při odbočování doleva z vedlejší na hlavní. Takhle vypadala moje první drobná kolize. V jednom směru totální zácpa, já jel v opačném, celkem volném směru. Jeden řidič v té zácpě udělal místečko a pustil auto ani ne z vedlejší, ale ze dvora či z garáže. A on mi tam hupnul a zůstal stát. Z mého pohledů to vypadalo, že ze stojící fronty aut v protisměru vyskočilo auto přede mě. Dupnul jsem na brzdu, ale pak mi naštěstí napadlo jí hned pustit a zamířit k pangejtu. Skončil jsem pravými koly na kraji pangejtu s menšími šrámy na levém předním blatníku. Kdybych měl ABS, možná bych vyvázl úplně bez škrábnutí. Viník furt opakoval, že ho přece ten řidič v opačném směru pouštěl a že mu ukazoval, že může jet. Samozřejmě, že udělal blbost, ale prostě mu to "puštění" zblblo psychiku, prý měl naježděno 100 000 km, jestli nekecal.
neregistrovaný "ladao"
6. 6. 2000 11:51
Re: Vseho s mirou
Vidím-čtu,že login a Boda to vzali všeobecně.Zkuste popsat ,jak by jste sa zachovali jako předjížděný a předjíždící ze situace kterou jsem popsal níže.A nebojte se ,ať si vyjasníme pojmy a dojmy.Vynadat si můžeme až po tom.Čau.
neregistrovaný "Boda1"
6. 6. 2000 11:21
Re: Vseho s mirou
To login : dost dobrej primer :-)))
neregistrovaný "login"
6. 6. 2000 10:47
Re: Vseho s mirou
Zalezi na situaci. Tedy podle situace to muze byt od toho, ze nedodrzuje predpisy predjizdejici, pres to, ze nedodrzuji predpisy oba dva, po to, ze nedodrzuje predpisy predjizdeny.


Zkratka je to jako ve skolce - bud pujde na hambu Pepik, ktery si zacal nebo Honza, ktery provokoval nebo oba, protoze se rvali. Podle toho, jak pani ucitelka rozhodne. :-)
neregistrovaný "ladao"
6. 6. 2000 10:02
Re: Vseho s mirou
Boda to už trochu nastínil s tím uhýbáním.Zkusme to trochu jinak.Představte si pro změnu místo široké cesty i tř.dvouproudé běžnou okresku s dělícím pruhem,širokou akorát na autobus nebo náklaďák od pruhu ke krajnici,chvíli rovina v polích chvíli zatáčky tř. v lese.Jedu se svým autem ,které na to nevypadá,že by mohlo jet cca 180 a na rovině mě dojede nějaké větší a silnější auto a jeho řidič mě evidentně chce předjet,ale problém je v tom .že já jedu mezi90-100 po rovině a v zatáčkách co to dovolí ,takže mu třeba ujedu a na rovině je zase za mnou a začne být netrpělivý.Začne divoce blikat,najíždět mi za zadek a dožadovat se toho abych mu uhnul více od středové čáry ,kde jedu já ,jelikož je to vzhledem k rychlosti a stavu vozovky( občas díra ,nebo houpáček )přiměřený směr jízdy.Omezuju já jeho nebo ohrožuju a bráním mu v předjetí ? ,když dodržuji relativně dopravní předpisy a jedu na hranici rychlostního limitu a v souladu se stavem a povaze vozovky( u té středové čáry) i když vyhláška říká,že jsem povinen umožnit předjetí snížením rychlosti popř.zastavením. Nebo on mě ohrožuje tím ,že se dožaduje neurvale předjetí nutí mě udělat něco co je v rozporu s vyhláškou tzn.uhnout na kraj a riskovat že skončím ve škarpě ,protože tam nechce ON,.jelikož má strach na takové cestě jet krátkodobě třeba 140-150 aby neskončil ve škarpě ON. Co považujete za předjetí a co za nepřiměřenou jízdu v rozporu s dopravními předpisy??
neregistrovaný "Boda1"
6. 6. 2000 09:24
Vseho s mirou
Cau lidi. Neverili byste, co se mi dnes stalo cestou do Prahy (z Kolina). Jedu po vypadovce (velmi siroka) a za mnou (celkem rychle) nove BMW (trojkovy). Kdyz prijelo bliz, vsiml jsem si, ze ho ridi velmi pekna holka. Zachoval jsem se tedy galantne a sel jsem ke kraji. Ona videla, ze ji poustim, tak mi zamavala a zacala predjizdet. Bohuzel jsme se v tu dobu priblizili kopecku, za jehoz horizont nebylo videt. Pochopitelne, ze se zpoza kopecku vyritil Mercedes predjizdejici Octavii (ktera taky uhybala). Nastesti jsme oba (Octavka a ja) slapli na brzdy, takze to dobre dopadlo, ale ponaucil jsem se, ze uhnuti vlastne znamena pobidku k predjeti, pokud nekomu uhnu, citi se bezpecne pri predjizdeni a nedava takovy pozor. Radeji budu uhybat jen kdyz usi budu jistej, ze se da predjet s velkou rezervou.
neregistrovaný "td"
6. 6. 2000 07:09
Re: Taky takove znam
Uz je jasno, diky.
neregistrovaný "kanady"
6. 6. 2000 01:50
Re: Taky takove znam
Souhlasím do puntíku. Ještě veselejší to totiž je, jede-li člověk malým autíčkem, které ale kupodivu leccos utáhne. Mám malé káčko, přesto to umí (dlouhodobě, neuvaří se) jet cca 160 km/h (pokud nejsou jo extra krpály, pak jen 140). Nedej bože, pokud jedu konstantně právě 140 a předjedu do kopce nějaké auto, které je větší (neříkám tím silnější). Majitele dost často popadne rapl (proboha, přece nepřipustí, aby jej předjelo něco takového nanicovatého a malinkatého) a hurá, na kopci, kam se doplazí, na to šlápne, s kopce předjede, a v kopci ho zase stálou rychlostí doženu. Tak se to chvíli opakuje... Nechápu. Většinou jsou to levnější varianty Aster, Octavií apod, s čtrnáctistovkou motorem. Je to pro ně taková potupa, že je předjede něco o půl metru kratšího? Jestliže si koupí něco velkého (aby se ukázali) s naprosto neadekvátním motorem k takové hmotě, a pak se snaží si dokázat, že to je přece jenom superbourák, pak by se měli podrobit psychoterapii....
neregistrovaný "Boda1"
5. 6. 2000 21:59
Re: Taky takove znam
Soulasim s DavidemZ i se Saabem, ze to predjizdeni za kazdou cenu nema smysl. Ovsem nelibi se mi uvadet to jao typicky rys "skodovkaru". Je to spise v lidech. Vzdhledem k tomu, ze skodovek tu jezdi nejvice, mas nejvetsi pravdepodobnost, ze potkas silence ve skodovce, to je logicky. Kdybysme se mrkli, jaka barva je nejcastejsi (rekneme stribrna), pak bychom mohli rovnou rict, ze lidi, kteri maji stribrne auto, jezdi nejhure. (zase otazka pravdepodobnosti, ze potkas silence s tou barvou). Tezko se to vyjadruje, ale jsem si jist, ze me chapete :-))
neregistrovaný "Boda1"
5. 6. 2000 21:56
Re: Re:
Souhlasim, levy pruh je jen na predjizdeni. Byl jsem nepozorny, nevsiml jsem si, ze je rec o dvouproudy silnici.
neregistrovaný "Boda1"
5. 6. 2000 21:53
Re: Taky takove znam
To td : ja neznam silnici z Benesova, takze nevim. Ale rikal jsem, ze uhnu kazdymu, tak v cem je jeste nejasno? Pokud nekdo jede rychleji a naznaci predjizdeni (vykoukne), tak jdu stranou. Pokud nic nenaznaci a zacne blikat jako blazen, tak jedu dal svym tempem a ignoruju ho.
neregistrovaný "davidz"
5. 6. 2000 18:59
Re: Taky takove znam
To Saab: to je přesně ono, co mě s..e. Ať si každý jede jak chce. Někdy jedu pomalu a v klidu, někdy spěchám a jedu rychleji. Ale proč někdo nesnese, když ho někdo předjede? Když jel předtím pomaleji, proč najednou musí přidat a za chvíli zase zpomalit? Přesně včera na Jižní spojce mě musel předjet nějakej Passat, okamžitě to strčil přede mne, tím pádem jsem nic neviděl (bylo mokro) a vzápětí to strčil dopravaa zabrzdil, protože sjížděl. Jakej to má smysl?
neregistrovaný "login"
5. 6. 2000 15:57
Re: Re:
Je to uz o hodne prispevku niz, ale moje reakce byla na Tvoji reakci na TomasezPlzne. On jel ve na silnici o dvou pruzich v jednom smeru a "nepustil" pred sebe nejakou zenskou. Tys psal, ze kdyz jede podle predpisu, tak nemusi nikoho poustet. Tohle bylo mimo mesto, takze nemel v levem pruhu vubec co delat (podle toho, jak to popisoval). V pripade, ze by to byla uzavrena obec, tak by v nem jet mohl a uhnout by musel (bez ohledu na rychlost), pokud by vedle nej stejne rychle jelo jine auto (jestlize by neodbocoval, nejel v kolone ap.)
neregistrovaný "login"
5. 6. 2000 15:25
Re: Množství škodovek
Dalnice - nedalnice. Vesnice - nevesnice. Presto musim trvat na tom, ze prumerny vek aut u nas neni statistickych 15 let ani omylem. A co se tyce aut, ktera se skutecne fyzicky vyskytuji na silnicich uz vubec ne.


Jestlize by byl prumerny vek aut tech 15 let, tak potom by na kazdou Felicii musela pripadnout jedna stovka. To nemluvim o ostatnich novych autech, ktere by mely dorovnat tisicovky, stare Octavie, Spartaky, Stejsny... Co se tyce Zigulu, Volh, Moskvicu, Trabantu ap., tak jejich prumerny vek je tak dvacet let, navic jich je pomerne malo. Mnoho techto aut jsou take prestavby, kdy je auto papirove starsi treba o deset let.


Stejne tak nejaky deda, co jede jednou tydne pet kilometru na houby na CZte sice figuruje se svym 40 let starym strojem ve statistice, ale... A kolik asi najezdi nejaky klucina na Fichtlovi?


Dneska uz se asi nekdo tezko dopidi, kdo s timto zcestnym argumentem (o stari aut v CR) prisel jako prvni, v kazdem pripade bud vedome lhal nebo nemel vsech pet pohromade. Ja osobne bych to videl na policajty - pro ty jsou podobne svinacke argumenty typicke. (nic proti tem co to z nevedomosti papoustuji)

Nejcastejsim autem na nasich silnicich je Skoda 120. Jestlize je prumerne stari aut 15 let, tak na kazde auto stare 0-15 let musi pripadat auto stare 15-30 (ani priblizne to nemuze byt pravda - prodej novych aut rok od roku roste). A ted sugestivni otazka: Proc je nejprodavanejsi Natural 95?

Vetsine aut pres petadvacet let staci benzin 85 oktanu. Proc se teda uz pekne dlouho neprodava?

Pri rozpocitani stari aut na najete kilometry, by byl prumer hodne nizke jednociferne cislo!!!
5. 6. 2000 14:57
Re: Taky takove znam
Jo, ale nadruhou stranu jsou zase takový, kteří mají slabé auto a snaží se za každou cenu předjet mnohem silnější auto a to za jakoukoliv cenu. Netýká se to jen Škodovek, ale jelikož je jich na silnicích nejvíc, tak jsou nejvíc vidět. Čím silnější auto předjede, tím déle mu to vydrží na vychloubání.


Jako příklad můžu uvést příhodu, kterou jsem zažil v úterý na D1 při výjezdu z Prahy. Jeli jsme Saabem 9000 2.3turbo 147kW a na tempomatu jsme nastavili 140. Tímto tempem jsme dohnali a předjeli Astru Classic 1.4 16V. Poté co jsme ji předjeli, tak na to šlápnul a za každkou cenu nás musel předjet, ale tempo nevydržel a za chvíli jsme ho stále konstantní rychlostí 140 předjeli, což opět nesnesl a zase nás musel předjet, hned poté kolem projeli 2 Octávie jedoucí cca 160 a víc a Astra se pustila za nimi. Což nám udělalo radost, protože jsme se ho zbavili, ale za cca 15 minut jsme jej opět dojeli (pořád 140), to si samozřejmě nemohl líbit, tak to zase rozjel. Nás to už naštvalo, tak jsme na to šlápli tentokrát my a nadobro jsme se ho zbavili. A to je typický styl některých Škodovkářů.
neregistrovaný "td"
5. 6. 2000 14:48
Re: Taky takove znam
Jsem rad, ze se tu nazory postupne posouvaji rozumnejsimi smery :-) Boda vysvetlil sva slova apod. Jen bych se ho rad jeste zeptal na jednu vec. Uhnes rychlejsimu autu treba na silnici typu Benesov Ceske Budejovice (siroka silnice) ke kraji, aby te mohl pohodlne predjet bez prejeti stredove cary, nebo mu neuhnes, jak si psal "At se snazi"?
neregistrovaný "Boda1"
3. 6. 2000 12:39
Re: Taky takove znam
Dobre, oprava. Dost lidi tu trpi stihomamem, ze se je snazi predjet Skodovky i kdyz nato nemaji (podle nich). Vzhledem k tomu, ze si tito lide koupili auto 2x-3x drazsi, tak se snazi presvedcit sami sebe, ze skodovka je kram, a nema pravo je predjizdet. Kdyz se to vsak stane, oznaci takoveho Skodovkare za silence.
2. 6. 2000 22:06
Re: Taky takove znam
Škodovky nejsou jen 105 a 120, ale i nová Octavie a Felicie. A pokud jede něco rychleji než ostatní a musí za každou cenu předjet všechny, tak je to (na dálnici) v 90% Octavia z pražskou SPZ. Před pár dny jsem se pobavil, když se Octavie 1.6 pokoušela na dálnici vyprovokovat Nissan Maxima. Vždyť musel vědět, že nemá šanci. A takových Octavií jsme potkali spoustu. Na dálnici jednoznačně vedou. Na okreskách zase kralují šílenci ve feldách.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
2. 6. 2000 17:43
Množství škodovek
To login: ono to na dálnicích opravdu vypadá, že máme převahu novějších aut, ale zkusil jsi někdy zabrousit do nějaké dědiny mimo hlavní výpadovky měst ? Párkrát jsem čuměl na drát, co všechno ještě jezdí. Připadal jsem si jako na vejletě do roku 1975. Těch embéček a vartburgů a úzkejch stovek a starejch pionýrů, co se na nich prohání důchodců a mladejch kluků. Kdo má Javu Mustanga, má novinku. Na www.mvcr.cz je zajímavé rozvrstvení aut dle typu a stáří po okresech v Excelu. Hezké počteníčko. Pak je hned vidět ten rozdíl mezi Prahou a Jeseníkem. Ještě zajímavější jsou počty luxusních a exotických značek.
neregistrovaný "Kupca"
2. 6. 2000 17:31
Bez nadpisu
Maciku, souhlas. Ohleduplnost musí být. Je to v lidech
neregistrovaný "Macik"
2. 6. 2000 17:11
Re: Tak promiň
Nevím kde jezdíš, pokud to není D1, tak mají naprosto převahu už jenom podle smradu. Bezpečně jezdit není jen mít nové auto, ale je to taky jak jezdím, nebudu to hnát tam kde to nejde, na přechodu zastavím když tam čeká chodec a ve městě při zácpě pustím i z vedlejší, říkáme tomu ohleduplnost
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 17:08
Re: Taky takove znam
Beranku, vyborne. Pripojuju se k nazoru, ze bychom meli byt trochu tolerantnejsi. Kdo je na tomto foru dele, jiste uz si vsimnul (stejne jako ja), ze proti skodovkarum (105 a 120) je tu dost averze (skoro posedlost). Uznavam, ze casto nejezdi uplne bezvadne, ale nechme je zit.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 17:05
Re: Re:
Kupca mne presne pochopil, i pres me krkolomne vyrazy. Davidz doufam odpusti nedorozumeni s tou blokaci (mel jsem rict spise "neuhybam"). Jenom prispevek logina jsem nepochopil, nemluvil jsem o jizde ve dvou pruzich, to se samosebou drzim v levem a pravy pouzivam JEN na predjizdeni (fakticky). Souhlasim s Davidem, ze kdyz mam za sebou extremniho silence, tak radeji zastavim a necham ho odjet daleko od sebe, nicmene ruzne posunky (vcetne troubeni a blikani) povazuju za neslusne chovani. (Snad jsem to uz rekl OK)
neregistrovaný "login"
2. 6. 2000 17:01
Re: Tak promiň
Praveze srovnavam srovnatelne!!! Vsichni jezdi jenom na novych masinach a ty stare uz davno neexistuji, jsou nepojizdne, pripadne s nimi majitel najede par km rocne k lesu a zpatky (u tech motorek je to jenom primo do oci bijici - u aut uz min). Spocitej si, kolik jezdi na dalnici Skodovek 105/120. Je to minimum, pritom jsou co do poctu bezkonkurencne na prvnim miste. Navic tato auta maji malou zivotnost - najedou mnohem min kilometru (prumerny majitel patnact let stare sunky najede rocne mnohem min kilometru, nez pet let stareho). Stari aut v CR nebylo sice nikdy nijak oslnive, ale nejaky tezky podprumer to (ve skutecnosti) neni.
neregistrovaný "Macik"
2. 6. 2000 15:55
Tak promiň
V EU je průměrné stáří 6 až 7 let, je pravda že u nás se to zlepšuje, ale určitě to nevyřešíme tím že budem od tama vzit ojetiny. A netvrd´mi že motorku používáš jako každodenní dopravní prostředek jako auto, srovnáváš nesrovnatelné. Česko není jen Praha co se týče všech aut, na periferiích republiky je to horší.
neregistrovaný "login"
2. 6. 2000 15:38
Re: No jó
Na to je uplne jednouducha odpoved. Nebudu to ted presne hledat ve vyhlasce, ale v pripade dvou pruhu mimo obec je ridic povinen jet vpravo, pokud neodbocuje doleva nebo nepredjizdi. Tj. - pokud deda v Trabantu predjizdi souvislou kolonu kamionu 70kou, tak nepacha zadny prestupek.


Druha vec je, co je ve vyhlasce a za co se davaji pokuty. V prve rade je treba si uvedomit, ze vyhlasku nezna skoro nikdo, vcetne policajtu. Viz. treba predesly dotaz. :-)

A ze je u nas prumerne stari aut 15 let je blbost na entou - mozna papirove. Stari motocyklu je snad skoro tricet let a ja, kdyz vidim jet motorku starsi, nez deset (v Praze), tak je to pro me pomalu svatek (napr ja mam dve - rv. 67 a 73 a za posledni dva roky jsem na nich najel asi dvacet kilometru).
neregistrovaný "TomaszPlzne"
2. 6. 2000 15:19
Re: No jó
I když už jsem se k tomu nechtěl vracet, protože mnou popisovaný příklad byl, jak jsem nakonec uznal, z velké části taky moje chyba, přesto se k tomu vrátím, protože obecně je ta situace opravdu zajímavá. Trochu přiblížím ten svůj příklad. Taky 2 jízdní pruhy do kopce, ale s tím rozdílem, že pod kopcem nastalo rozšíření takové, že přibyl i podle dopravní značky pruh vpravo, t.j. já jsem pokračoval v tom pruhu, ve kterém jsem jel přímo, ale který nyní na asi tak 150 metrů se stal pruhem více vlevo. Relativně prázdná silnice, povolená 90-ka, jedu 120, zhodnotím situaci za sebou a klidně pokračuju v tom pruhu, t.j. neodbočím do pravého. Před vrcholem kopce mi dojel Ford a přilepil se za mě a ukázal mi světlama. Asi tak po 30 metrech se měly pruhy opět spojovat a mně se moc nechtělo dělat ve 120 nějaké manévry a v tu chvíli jsem si řekl pro sebe: "Ty vole, kdybych jel vosumdesát, tak Tě úplně chápu, ale kolik chceš jet 100 metrů před vjezdem do vesnice, když je tady povolená 90-ka, 120 by Ti mohlo stačit !" a vidím, že řídí ženská a má loket ve votevřeném okýnku, chlap vedle ní se drží frajersky střechy a troubí na mě. Sanitka to nebyla a tak ňák jsem odhadl, že ta ženská nejede rodit (i když chápu, že se to zodpovědně posoudit v rychlosti nedá). Ňák jsem neměl den, jindy bych jim uhnul a kašlal na to, ale nějak ve mně vyvolali pocit, že jsou to namyšlení arogantní volové, co si myslí, že jim ta silnice patří, tak jsem prostě tu myšku do pravého pruhu a zpět neudělal. Člověk může mít 100x rozum a pak selže, když se nasere, to by se fakt nemělo, z toho jsou průsery. Ale zpátky - zajímá mi čistě teoreticky z hlediska pravidel - opravdu musíš umožnit předjetí vozidlu bez práva přednosti v jízdě, když jedeš maximální povolenou rychlostí a musel bys uhnout doprava mezi kamióny ? Samozřejmě, že v praxi na dálnici se fakt chovám tak, že těm bavorákům a mercedesům nepřekážím, vloni na mě za celý rok museli bliknout jen asi jednou, jinak ty pruhy vykličkovávám podle pravidel silničních i slušnosti a když jedu 140, pak celkem mám pochopení, že vlevo se jezdí rychleji, ale teď mi to zajímá čistě z hlediska teorie, zda jsem povinen umožnit jinému řidiči dopravní přestupek. Pokud se vpravo jede 80 a pruh je souvisle ucpanej a někdo (radši nepíšu, že já) předjíždí 130, t.j. maximálkou na dálnici, zda by ho zastavili policajti a dali mu pokutu s tím, že: "Vy jste neumožnil předjetí tomu za Vámi, co jel 160 km/h". "Ale já jsem předjížděl a protože se nesmí jet rychleji, než 130, nikdo kromě auta s majáčkem mi předjíždět nesmí, proto nemám povinnost nikomu uhýbat !" "Ale pane řidiči , to, kolik jede ten za Vámi, není Vaše věc !" "Je to moje věc, on pácháním dopravního přestupku rychlé jízdy ohrožuje i mne." To je fakt blbá představa, co ? Schválně co by na to policajti ? Nemá někdo známého dopraváka ?

Opakuji, že řidiče, který zablokuje levý pruh dálnice systémem start - cíl a to jakoukoli rychlostí, považuji za pitomce i já a je to i na to sebrání řidičáku i kdyby měl tempomat na 130.
neregistrovaný "Macik"
2. 6. 2000 15:05
Je to presne o tom
Stáří aut u nás kolem 15 let, cesty jako ementál, řidiči nezkušení a sprostí, tak jak mi někdo chce tvrdit, že se na našich cestách dá jezdit ve vyšších rychlostech bezpečně. Bud´je to sebevrah nebo tak skvělý řidič, ale podle mně je to *. Takže těch stotřicet je dost. A když porovnáváte to německo, je tam velká část dálnic s omezením rychlosti.
neregistrovaný "beranek"
2. 6. 2000 14:40
Re: Taky takove znam
Ja bych hadal, ze vinu meli oba.Jak ty duchodci, tak ten manik v maserati.To musela byt kazdopadne pekna pecka, kdyz se srazili...No to zni skoro morbidne.Ale zpatky k tomu vasemu tematu.Kazdeho, kdo ma silnejsi auto a jede si to 170 po dalnici v levym pruhu a vjede mu tam Skodka, ktera jede 100kou, to nastve a zacne troubit.Vetsinou to ovsem nema smysl, tyhle ridici zrcatka nepouzivaj.Chtel jsem rict asi tolik.I my ridici s nekolika desitkama koniku pod kapotou bychom meli byt tolerantni a ohleduplni a jen tak lehce povzdychnout a nechat to byt.Rozcilovat se nema smysl, ty pomaly ridici jsou vesmes vesnicani a nebo dedulove, ktery jsou radi, ze to jede.Nechci se jit zastavat, to ani nahodou, ale taky maji pravo jet autem...
neregistrovaný "Macik"
2. 6. 2000 14:22
Taky takove znam
Jsem majitel nevelké zahrady u celkem frekventované cesty, a občas mi tam vlítne nějaký * rozbije co se dá ( i to jeho vozítko si musí poškrábat) ujede a já mám zase co dělat. Jelikož je to v obci a je tam doporučená rychlost 40 km, dle brzdné dráhy mi policajti naměřili 70 ku, je to přiměřená rychlost? Taky jste tu měli pána s 400000 naježděnými km - volista, taky jednoho znám, najeto pouze 300000 km, koupil si starší maserati a zabil si snoubenku a dva důchodce ve 120. A proč, jel 180 po hlavní a oni přejížděli křižovatku a neodhadli jeho rychlost. Byla tam 90. Hádejte kdo měl vinu.
neregistrovaný "Atila_Boss"
2. 6. 2000 14:00
Blikani ano ci ne.
Ja blikam troubim a delam dalsi zbesilosti, pokud curin prede mnou jede v levem pruhu, pravy ma volny a stejne mne nechce pustit.
neregistrovaný "barbudo"
2. 6. 2000 13:44
Re: No jó
Cituji "když zaviníš nehodu, tím, že si před sebe nechtěl pustit někoho, kdo jel rychle, viník seš ty a on dostane jenom pokutu za přestupek"


Nevím, kde jsi tohle sebral. Vyhláška nezná termín

pustit či nepustit před sebe ale pouze předjíždění.


Předjíždění najetím na záda vozidlu před sebou není předjížděním a viníkem je samozřejmě "ten vzadu". Při předjíždění musíš splnit mnoho podmínek a jedna z nich je, že máš kudy předjíždět, abys předjížděného neohrozil atd.


Zdravím všechny vytrvalce
neregistrovaný "Kupca"
2. 6. 2000 13:39
Bez nadpisu
Jestli BODA nemyslel lidi, kteří ne před zahájením předjíždecího manévru na vás bliknou, ale spíš ty, kteří se vám nalepí na zadek, blikají na vás i když v protisměru jezdí auta. Takovým já sice uhnu, ale myslím si své a někdy bych docela rád, aby mi tam vjelo auto, či co, abych musel prudce zabrzdit a on do mě lehce ťujnul. Zabil bych ho na místě. Jenže on by do mě určitě ťuknul víc a z nemocnice bych se asi brzy nevrátil.
neregistrovaný "davidz"
2. 6. 2000 12:08
Re: No jó
To Boda: ano, vím jaká je povolená rychlost. Ale ani přesto nesmím nikoho blokovat. Došlo asi k nedorozumění ohledně slova "blokovat". Nicméně když mám za sebou takového magora, jak popisuješ, tak dám klidně radši pravej blinkr a zastavím na krajnici, než aby mě to hovado poslalo do věčnejch lovišť.
neregistrovaný "login"
2. 6. 2000 12:06
Re: No jó
Mimo obec tam ma byt. A to blikani, pokud je blikajici, co cloveka dojizdi inteligentni je velice vhodne. Clovek totiz vidi, ze se ma uklidit, pripadne, ze chce predjizdet (v obci - dost casto nekomu uhnu, ale on nejede). Presne ten kopec, kdy 120ka vsechny predjizdi je pekny priklad. Jestlize to nekdo kali 200, tak ma smysl se na chvili zaradit doprava a pokracovat v predjizdeni bez ztraty rychlosti.
neregistrovaný "login"
2. 6. 2000 11:57
Re: No jó
Proboha Bodo, Ty mas ridicak? Asi jsi nemel v testu otazku - Kde se jezdi mimo na silnici o dvou nebo více jízdních pruzích, vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy, co?
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:52
Re: No jó
Priznavam spatny zpusob vyjadreni.
neregistrovaný "HAROUS"
2. 6. 2000 10:51
Re: No jó
Tak to k nodorozumění došlo, protože od slova blokuju čekám blokování. :-)))
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:46
Re: No jó
Jo, a kdyz to do mne nekdoi napali ve 200 na miste kde je 90, vinik je on. Ja nedostanu ani tu pokutu.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:45
Re: No jó
Obavam se, ze doslo k nedorozumeni. OPAKUJI POUSTIM KAZDEHO, pokud se nechova jako *. Slovem "blokuju" jsem nemyslel, ze ho nepustim, ale ze neuhejbam na krajnici. Proste jedu normalne, at si dela, co umi.
neregistrovaný "HAROUS"
2. 6. 2000 10:43
Re: No jó
O pouštění hasičů a sanitek samozřejmě nepochybuju. Spíš mi de o to, že neznáš důvod, proč na tebe někdo bliká, aby si mu uhnul. Sám začnu blikat teprve když ten přede mnou mě nechce pustit (klasickej případ - dva pruhy do kopce a v levym si někdo se Š105 myslí, že všechny předjede). Kromě toho, když zaviníš nehodu, tím, že si před sebe nechtěl pustit někoho, kdo jel rychle, viník seš ty a on dostane jenom pokutu za přestupek.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:38
Re: No jó
To HAROUS : sanitky, polici a hasici jsou znacena auta, ze ano. Tedy maji majak, ze ano. Pokud se pletu, oprav mne.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:31
Re: No jó
Jeste jednou to davidz : s tou rvackou sorry, asi jsem si Te s nekym splet. nekdo tu psal, ze si to chce vyrikat rucne, na to jsem reagoval. Myslel jsem, zes to byl Ty, asi ne, tak sorry.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:29
Re: No jó
to davidz: prej "nic o tom, kolik musi to vozidlo jet". Precti si to znova (nebo ja ti to reknu : 50 ve meste, 90 mimo a 130 na dalnici).
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 10:27
Re: No jó
Proc myslis, ze se chovam drze? Rikal jsem ze kazdyho pustim, pokud neblika jako hovado. Kdyz vejdes do tramvaje taky hned rozkrikujes, ze chces pustit sednout? Asi ne. Hasice sanitky apod pochopitelne poustim, jen * by si mohl myslet ze ne. Opakuji : pokud jedu podle predpisu, nikdo nema pravo na mne blikat a vyzadovat pusteni. Je to slusnost. Stejne tak je slusnost poustet rychlejsi pred sebe a to delam.
neregistrovaný "td"
2. 6. 2000 10:21
Re: No jó
Bodo a nemas dojem, ze ten, kdo se chova drze jses spis ty?
neregistrovaný "davidz"
2. 6. 2000 10:06
Re: No jó
Bodo, Ty jsi teda fakt borec. Kde jsi přišel na to, že můžeš někoho blokovat? Řidič zejména nesmí bránit v jízdě rychleji jedoucím vozidlům - to je ve vyhlášce, zkus si ji přečíst. Nic o tom, kolik to rychleji jedoucí vozidlo jede. Jestli si to chceš s někým rozdávat ručně, mne z toho vynech. S primitivama, který na silnici někoho blokujou a ještě se chtěj prát se nemá smysl zdržovat.
neregistrovaný "HAROUS"
2. 6. 2000 09:54
Re: No jó
Sanitky a hasiče taky blokuješ???
Víš prd, proč ten za tebou jede rychlejc. Netvrdim, že každej kdo jede rychlejc to opravdu potřebuje, ale nějaký malý procento to bejt může.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 09:30
Re: No jó
Zdravim TomaseZPlzne. Nechapu, proc ses nechal zvyklat. Pokud jedes podle predpisu, nejsi povinnen nikomu uhybat. Kdokoliv na mne blika jako silenej, ma predem jisty, ze ho nepustim. Normalne kazdyho pustim, a kdyz nekdo pusti mne, tak mu bliknu na pozdrav. Ale tohle vynucovani predjeti mne sere a BUDU blokovat kazdyho, kdo mi to udela. Pokud si to nejaky davidz bude chtit rozdat rucne, milerad mu rozbiju tlamu. Nechapu proc si mysli, ze se muze na ulici chovat takhle drze.
neregistrovaný "Boda1"
2. 6. 2000 09:25
Re: Filipika proti milovnikum pmale jizdy.
To je jasny, ze jak kde. Vetsinou je nejlepsi prave 50.
neregistrovaný "zbys"
1. 6. 2000 13:24
TO: oktan
Myslím, že to právě je MotorCafé
neregistrovaný "oktan"
1. 6. 2000 12:36
Re: Filipika proti milovnikum pmale jizdy.
Neviem, či pri takejto bohorovnej argumentácii je to ešte MotorCafé.
neregistrovaný "davidz"
1. 6. 2000 11:45