Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
3. 11. 2000 16:59
neregistrovaný "pohoda"
4. 11. 2000 19:37
neregistrovaný "melychar"
6. 11. 2000 10:08
neregistrovaný "fija"
5. 11. 2000 02:28
neregistrovaný "Vmax1"
6. 11. 2000 08:43
neregistrovaný "zadek5241"
6. 11. 2000 10:27
neregistrovaný "Pallas1"
6. 11. 2000 17:09
neregistrovaný "fija"
13. 11. 2000 11:31
neregistrovaný "luf"
13. 11. 2000 21:18
neregistrovaný "PROF"
14. 11. 2000 08:53
neregistrovaný "residents"
14. 11. 2000 09:51
neregistrovaný "cokes"
14. 11. 2000 15:42
neregistrovaný "luf"
14. 11. 2000 18:15
neregistrovaný "PROF"
14. 11. 2000 18:34
neregistrovaný "VOSA1"
14. 11. 2000 19:48
neregistrovaný "fija"
15. 11. 2000 17:47
neregistrovaný "cokes"
neregistrovaný "pohoda"
3. 11. 2000 16:59
Diesel: PSA v. VW
Vážení, tak mi napadlo založit toto téma a poněkud - pokud možno na základě osobních zkušeností, ale i technických znalců (jsou-li mezi námi) porovnat si poslední výdobytky motorářské techniky v Evropě - diesely od těchto dvou koncernů - tj. na základě věrohodných údajů porovnat opěvovaný TDI (i s případným vylepšením princip čerpadlo-tryska) s motory HDI. Máte-li kdo co říci o např. dTi (Renault), přispějte případně též. Posledním výkřikem je Duese-Pumpe (alespoň tak nás masíruje reklama), avšak Frantíci od PSA mají teď na podzim do některých modelů začít montovat cosi nového. Téma je tudíž založeno za účelem: buď otřást reklamou VW, anebo potvrdit jeho neotřesitelnou dokonalost (teď na přelomu tisíciletí). - např. v Hosp.novinách ze dne 3.11.2000 uváděné spotřeby u 2,0HDI (v P306 kombi)jsou o víc jak litr nižší než u Octavie 1,9TDI: 5,2 oproti 6,3 litru/100km - a to při zcela srovantelných výkonech. Co vy na to???
Rozbalit vlákno
3
4. 11. 2000 17:06
Re: Diesel: PSA v. VW
ja neviem, ale ked si tak vsimam svoje okolie, tak nejako moc zacinaju ochadzat turba od VW, ale na PSA som este nic nepocul...to ale nemusi nic znamenat...
neregistrovaný "melychar"
4. 11. 2000 19:37
Re: Diesel: PSA v. VW
Ke spotřebě-velkou roli hraje pohotovostní hmotnost vozu.Srovnej spotřebu stejnych motoru v Ibize a Toledu.Rozdil pohotovostní hmotnosti 150kg dělá i 0,5l rozdíl.Přesto ale jsou motory,které se prostě z hlediska spotřeby nepovedly např.VW 1.8 20v
neregistrovaný "fija"
6. 11. 2000 10:08
Re: Diesel: PSA v. VW
Spotreba Octavie TDI je 5.1 l/100km. Tech 6.2l/100km by bylo mozne jen u 4x4 combi.
neregistrovaný "Vmax1"
5. 11. 2000 02:28
HDI verzus TDI
Fandím Dieselom od PSA.Všetci len ospevujú TDI VW ako keby neboli iné diesely.Nemci tahajú velké výkony.Uvidíme ako na tom bude trvanlivost.Hlavne 150konové TDI s objemom 1.9litra
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zadek5241"
6. 11. 2000 08:43
PSA???
Asi se teď zeptám hodně blbě, ale přesto se ptám, PSA je Peugeot?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pallas1"
6. 11. 2000 10:27
Re: PSA???
PSA je koncern Peugeot & Citroen.
neregistrovaný "fija"
6. 11. 2000 17:09
to Vlami
hele koukni na tema bionafta, at te nemusim nahanet po celym MC. Diky :-))
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "luf"
13. 11. 2000 11:31
Test modernych dieselov (nad 100hp)
Vcera sa mi dostal do ruky nejaky francuzsky casopis, kde testovali diesely nad 100 koni. V teste sa zucasnilo 406HDI, Laguna 1.9dCi, Passat 1.9TDI (cervene DI), BMW 320d (asi), Vectra a Marea JDT. Poradie na prvych troch miestach:
1. R Laguna
1. Passat TDI (dve prve miesta, ale Lagunu hodnotili lepsie. Zeby preto, ze je to francuz?)
3. 406 HDI atd.
Podrobnosti napisem neskor, nemam ten casopis tu a viacej si z hlavy nepamatam
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "PROF"
13. 11. 2000 21:18
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
Ve francouzských novinách bude vždy první francouzské auto, v německých německé, v italských zase italské. V Čechách to vyhraje zase Octavia. Tyhle srovnávací testy už mě nebaví číst. Statistiky ADAC pak zcela bez pardonu provedou selekci na kvalitní a nekvalitní. Mým názorem je to, že kvalita auta se začíná projevovat po třech až pěti letech při průměrném počtu ujetých km za rok, tedy asi ve 100 000 km, což by zvláště pro diesely neměly být žádné kilometry. Kdysi všichni opěvovali Peugeoty, protože jezdily v Africe, kde vydrží jezdit málokterý vůz. Dnes tam jezdí japonci, doba koloniálních vazeb totiž pomalu ustupuje ekonomickým možnostem.K PSA mám jediné, motory jsou výkonově i spotřebově OK, ale už jsem také viděl ojnici blokem ven, právě u TD 1,9l. Katastrofa, když máš na nich něco dělat. Pod kapotou je nčechno tak nelogicky a zoufale uspořádáno, že se bez speciálního nářadí nechytáš. Specialisti jsou na to právě Francouzi, obvzlášť Citroen miluje všechno úplně jinak, než to dělají ostatní. Pokud může umístit starter, alternátor, nebo vstřik. čerpadlo na co nejnepřístupnější místo, tak to bez jakýchkoliv rozpaků udělá. Možná by měli při tom konstruování pít malinko míň toho vína. Jeho pěstování a vaření jim jde určitě líp, jak ty auta.
neregistrovaný "residents"
14. 11. 2000 08:53
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
S těmi Francouzy souhlasím. Pohled pod kapotu francouzského auta není rozhodně taková podívaná jak u německého.
Avatar - pallas
14. 11. 2000 09:30
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
Residents, pod kapotu ktorého francúzskeho auta si sa naposledy pozeral? Videl si už C5-ku? Alebo Peugeot 607?
neregistrovaný "cokes"
14. 11. 2000 09:51
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
No, myslím, že tady jde spíš o um a logiku uspořádání, ne o pěkné plastové kryty ala P607 (pod tím je to stejně to samé).


V tomto ohledu mně velmi překvapilo BMW, že potřeba opravdu speciálních mechanických přípravků je u něj minimální, jeho konstrukce mi přijde praktická a jednoduchá a v návodu na opravu je tam většinou řečeno: buďto použijete originální přípravek, nebo lze bez problémů použít kombinaci jednoho stahováku a dvou klíčů.
neregistrovaný "luf"
14. 11. 2000 15:42
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
Neslo mi o to, ze francuzske auto vyhralo, ale o to, ze Renault dCi porazil HDI. Vzdy som bol nazoru, ze HDI je spicka a nic sa na to nechyta. Na dieseloch od VW sa mi nepaci iba ich vysoka hlucnost a spotreba. Skuste tomu dieselu dupnut na krk, nebudete sa stacit divit (vid. napr. Spotreba paliva) Teraz ma kamenujte...
neregistrovaný "PROF"
14. 11. 2000 18:15
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
Z těch všech diskusí o Peugeotech, Renaultech a Citroenech se mi zdá, že si myslíte, že pokud má někdo něco proti nim, musí bejt určitě zatvrzelej příznivec německejch aut. Pokud někdo nechce kolem sebe vidět i jiný dobrý auta, nikdy je neuvidí a je to jen jeho škoda, že si bude dosmrti kupovat Renaulty. Jak jsem se již vyjádřil, všechny nový auta jsou moc prima a než se o něčem začnu vyjadřovat do hloubky, doporučoval bych každýmu se v tom nejdřív povozil a zkusil porovnat. Byly doby, kdy jsem byl taky zfanatizovanej germanista, ale poslední kapkou byl okamžik, kdy jsem krátce po revoluci přišel do dílny k jednomu Němci a tam stála MB W 124ka se zážehovým šestiválcem. Ptám se: Na garančce, na garančce? V tý době jich u nás ještě moc nebylo a tak to bylo něco. Němčour zakroutil hlavou a řiká jen: Ne,ne! Já na to: Tak copak? On odpověděl: Motor kaput! Odšrouboval víčko na ventilovým deklu, vytáhl odsud jeden konec rozvodového řetězu a zas ho tam pustil zpátky. To auto mělo na tachometru 20 tis. kilometrů. Po takovýhle pecce do hlavy by se asi rozsvítilo každýmu a začal by se na všechny auta dívat poněkud rozvážněji, s menší dávkou nadšení, které dokáže pomoci zakrýt i to, co není zrovna tak akorát. Většinou se každej nštve, když mu někdo tu jeho popelnici pohaní. Je to pochopitelný, protože to co jeden vidí jako zápory, kvůli tomu si jiný právě toto auto pořizuje. Nejlíp se diskutuje s lidma, který se dokážou nad celou věcí povznést a s klidem s váma proberou i to, co je na tom jejich autě nejvíc štve. A že se na každým autě něco najde, to si nemusíme povídat. Mě třeba vadí u devatenástky Renaulta, že tlačítka na elektrický stahování oken jsou na palubce a ne na dveřích, kde jsou kličky, když to elektriku nemá. Jinýmu to zas třeba vyhovuje. U benzínový dvěstě pětky mě zas vadí, že tam motor není normálně nastojato, dokonce, když motor umejete, tak v něm stojí voda jako v lavoru. Zrovna dvakrát to ničemu nevadí, ale normální to není. Zaslechl jsem tady i chválu na R 30 s šestiválcem. Jo dobrý auto, ale zkusil jste si někdo vymontovat z tohohle auta svíčky? Nadlidská práce a lituju každýho, kdo to musel dělat každej den. A tak bych mohl pokračovat i u německejch, japonskejch italskejch a já nevím jakejch aut. Každý auto má něco dobrýho a něco špatnýho. Takže berte mně jako nestrannýho, kterej nemá v celkem zvláštní oblibě žádnou značku. Všechno to jsou stejně jen škatule na čtyřech kolech a nic obvzlášť zázračnýho nám už nový auta nemohou nabídnout. Kromě elektroniky, která bývá mnohdy jen zdrojem neustálých problémů, tu všechno již jednou bylo. Jedině Toyota Prius sem přináší závan něčeho, co by se mohlo v brzské době hodně rozšířit. Možná taky ne, takže se necháme překvapit, co to bude.
neregistrovaný "VOSA1"
14. 11. 2000 18:34
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
VOLVO S80 2.5D je vo svojej kategórii jednoznačne najúspornejší automobil. A to sa v súčastnosti dáva do obehu úplne nový celohliníkový R6 diesel VOLVO so vstrekovaním paliva common-rail, ktorý pri pôvodnom objeme dáva výkon 163 PS, točák 340 Nm už od 1750 ot./min a S80ka s ním dosahuje rovankú primernú spotrebu 6,3 litra. Zrýchlenie z 0-100 je pod 10s a max. rýchlosť vyše 210 km/h (presné údaje zatiaľ ešte nie sú známe). Nový motor spĺňa normu Euro III. a je reciklovateľný.
neregistrovaný "fija"
14. 11. 2000 19:48
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
VOSA - myslim, ze Volvo pouziva stary Audi petivalec 2.5TDI s vykonem kolem 150k. Mozna novy motor bude lepsi, ale starsi AUDI je osvedceny, dobry motor, ale zadna spicka. BTW Audiho V6 2.5TDI ma aktualni vykon 180k a maximalku pres 220 (u A6ky), ale to ti jiste nemusim rikat :-))) A hlavne se necil, ze je VOLVO lepsi :-))) Myslim, ze je to recyklaci, ale recIklovatelny motor jsem jeste nevidel :-)))
neregistrovaný "cokes"
15. 11. 2000 17:47
Re: Test modernych dieselov (nad 100hp)
VOSA a není to náhodou pětihrnek, ten nový diesel od Volva?