0
Zakázat, zrušit, rozstřílet... Po zásahu xenony na volné silnici v noci tak 10 sekund skoro nic nevidím. A ve dne nejsou klasické modře zabarvené xenony vůbec vidět jako rozsvícené (když máme teď to povinné svícení).
matuS
0
nasrot 😃 ale ved pohoda, nekukam do nich a basta.
0
Já do nich právě taky nekoukám, takže nevidím jen těch 10 sekund 😄 Kdybych se koukal, tak už asi neuvidim vůbec...
Kdo daruje zánovní Xenóny , pasující do Trabíka ? Za sáček kávy či odvoz. ( víc nemám , invalidní důchod přijde až za týden ) ---Spěchá !!!
Caute, neviete co to je ten bixenon? Tusim sa aj na dialkove svetla pouziva xenonova vybojka, ma to aj novy Passat v nadstandardnej vybave....neviem si totiz predstavit ako to moze svietit, ale urcite by som nechcel stretnut v protismere vodica, ktory ich ma zapnute..... musi to byt strasne neprijemne, co vy na to?
NENÁVIDÍM JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… LEZOU MI KRKEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NENÁVIDÍM JE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… LEZOU MI KRKEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ML55 AMG má kromě bi-xenonů (potkávačky i dálkovky) i xenonový mlhovky. Po zapnutí se jede jako ve dne..😊
Slepecký brýle budou ty pravý!
Zajimaly by mne nazory ostatnich, zda ma smysl porizovat bi/xenony. Jde mi o to, kolik stoji nova zarovka a ci casto praskaji.
z absolutne nedoveryhodneho zdroja som sa dozvedel, ze ta ziarovke moze stat aj 5.000sk. nakolko je to pravda neviem. ale xenony maju omnoho dlhsiu zivotnost ako halogeny, ale urcite tiez niekedy praskne. ja som na vlastne oci videl ako na omege odisiel xenon.
Maji daleko vetsi svitivost nez klasicka svetla, ale pokod je auto vybaveno dvojitou optikou, tak ta sviti taky good! Drive se xenony prodavali s celym svetlometem, dnes uz se daji sehnat i zarovky, tak bych si taky tipnul do tech 5000Kc!
V manualu pro BMW rady 3 je napsano, ze caste zapinani xenonu zkracuje jejich zivotnost. Takze svitit co nejmin, aby clovek nemusel kupovat novy.
mracek: Domnivam se, ze Passat ma uz dvoji optiku, takze podle tebe i to by mohlo uz stacit. No uvidime, jake auto a v jake konfiguraci se z toho nakonec vyvine. Zatim jsou ve hre Passat Variant, Laguna Grandtour, VOLVO V40 a C5. Ale zatim je to spise uvaha do budoucna, do te doby se muze cokoliv zmenit ve vybvavach ci typech jednotlivych vyrobcu. 😄
Myslim, ze ta Laguna ma xenony uz v serii!
jeste ze pisi jen k tomu oslneni od xenonu ! je to vetsinou dano tipem ridicu kteri schvalne maji svetla nahoru a rozle predni mlhovky. stim ze tam do nich davaji 70W zarovky misto 55W. Rada pokud nekdo za vami takovy jede pustte mu na oplatku vase zadni mlhovky trebas mu to dojde jak je to neprijemne. A kdyz ne tak je to v...
2mracek: Laguna xenony v serii nema. Vyjimkou je jen Grandtour Privilege.
Taky jsme se snad bavili o Grandtouru, nebo ne? Ja vim, ze klasicka Laguna xenony nema, ale myslim, ze prave Grandtour je ma seriove.
V USA stoji 800$😄
Pocketje, vy tonu * rozumite. Xenony jsou na nic, TO MUSYTE POUZIVAT NAoCTAVIICH MLHOVKY A SVJETLA OTOCENA NAHORU!!!! PROTOZE JINAK SMISL NENI ZADNY!!! Xenony jsou TOTIZ UPLNE ZBTECNe!!! JA to MUSIM VEDET, MAM TOTIZ OC 1.6 GTi a nikdo na mne kdyz jedu NEBLIKA, TAKZE MAM XENONY A EFEKT JE STEJNY!!!
No neschazi vam taky ten OCTAVIE?
No neschazi vam taky ten OCTAVIE?
No nechci se vam do toho michat ale Xenonove svetlomety jsou na principu vybojky je to komplet se svetlem a relem , pokud vam nekdo nabizi xenony za 5000 Kc tak mu neverte, cena je 12000 a vice, a za druhe je druh zarovek s pridavkem Xenonu ty sviti bile pohybuje se od 30% az do 70% (udajne) ten pridavek. cena je kolem 500Kc dle tipu.
My myslime nahradni zarovky(vybojky)! Na na normalnich svetlech by se muselo udelat hodne zmen!
Nahradni ano ty by tak mohli stat, ale do normalnich svetel to nenapasujes i kdybys ses trebas rozkrajel, vse je jine pocinaje brousenim skla, konce patici a napajenim.
con- jsou firmy, ktere se zabyvaji predelanim svetel na xenony, ale vetsinou je cena pres 50tis. Kc! Jinak se nabavime o tom, jak dostat vybojku do diry zarovky 😄!
Ja vim o tech firmach je to komplet vyroba takoveho svetla, nejedna se o predelani jiz sem se na to informoval u nas. Cena se pohybuje cca 68 tis za 2x. vcetne montaze a kabelaze.
taky jsem se o tom informaoval a jdou predelat i soucasne svetla, ale nejvetsi problem je s cockou!
Tak vtom pripade mas zrejme novejsi informace nez ja, loni co jsem uvazoval nad xenony, bylo mozne jen nechat je vyrobit na starsi vozy. stim ze se ty puvodni pouzivaji jako muster(vzor). POdle nich se pak dodelava uchyceni trvalo to cirka 14 dni nez ti je namontovali delali to v Praze.
mracek>Cocku nepotrebujes, staci hrasek... Ale vazne, delaji se xenonove vybojky pro svetla s cockou i pro svetla bez cocky. Philips delal sady pro predelani halogenu na xenony, ale od te doby, co je povinne dynamicke rizeni vysky svetlometu s xenonovymi vybojkami, se o tom nejak prestalo mluvit.
Precti si "OCTAVIE jizdni dojmy" a pochopis kdo je ten
nejpovolanejsi... Zasadne jezdil s mlhovkami a svetly otocenymi
nahoru, aby oslnoval ostatni a oni si mysleli ze
ma Xenony 😄 Hlavni ucel Xenonu videl v tom, ze Oct. pak vypada jako lepsi auto. A i jinak ti precteni jeho nazoru muze
byt platne (treba me to prineslo to, ze na silnici
jezdi i ridici jeho razeni, pomerne jendodussi a
svym jednanim nebezpecni. Od te doby jedzim opatrneji).
nejpovolanejsi... Zasadne jezdil s mlhovkami a svetly otocenymi
nahoru, aby oslnoval ostatni a oni si mysleli ze
ma Xenony 😄 Hlavni ucel Xenonu videl v tom, ze Oct. pak vypada jako lepsi auto. A i jinak ti precteni jeho nazoru muze
byt platne (treba me to prineslo to, ze na silnici
jezdi i ridici jeho razeni, pomerne jendodussi a
svym jednanim nebezpecni. Od te doby jedzim opatrneji).
Tak to tady čtu a mohu-li tak bych také zdělil svůj soukromý názor na xenony.Jedinou nevýhodu vidím vtom(u nového auta),že pořizovací cena je dost vysoko posazená(u oktavie elegance-23.000,-).Tak že u jiných bude ještě vyšší...😒 Jinak si myslím to to: 1. vyšší bezpečnost v noci (o 200% vzšší účinnost než u "žárovek") 2.Oči si lépe přivyknou na to to světlo (musím mít správně seřízeny světla,abych "neoslňoval" protijedoucí ř. Můj názor je teda ten, jedině xenony! Pavel
Nikdo nepopira, ze xenony sviti lepe, jenze svetla s dvojitou optikou sviti taky docela dobre a neni to jen muj nazor!
Řekl bych, že xenony mají drobné nevýhody😒br />
1) v naprosté tmě, v mlze a v dešti oslní i když jsou dokonale seřízené (to je dáno jejich vyzařovaným spektrem) - osobně já mám na ně oči hodně citlivé, takže když mě opravdu zasáhnou do ksichtu, tak dobré 3 sekundy nevidím vůbec a dalších 10 se rozkoukávám...
2) řidič v autě s xenony má velmi ostře osvětlený úsek před sebou, ale do tmy už nevidí vůbec nic (narozdíl od běžných halogenů, kde je přechod mezi tmou a světlem poměrně pozvolný)
Ještě můj osobní názor: dal bych si je na kolo, protože halogenky na kolech svítí opravdu pomalu jako petrolejky, jenže to asi nepůjde. Ale do svého auta nikdy.
1) v naprosté tmě, v mlze a v dešti oslní i když jsou dokonale seřízené (to je dáno jejich vyzařovaným spektrem) - osobně já mám na ně oči hodně citlivé, takže když mě opravdu zasáhnou do ksichtu, tak dobré 3 sekundy nevidím vůbec a dalších 10 se rozkoukávám...
2) řidič v autě s xenony má velmi ostře osvětlený úsek před sebou, ale do tmy už nevidí vůbec nic (narozdíl od běžných halogenů, kde je přechod mezi tmou a světlem poměrně pozvolný)
Ještě můj osobní názor: dal bych si je na kolo, protože halogenky na kolech svítí opravdu pomalu jako petrolejky, jenže to asi nepůjde. Ale do svého auta nikdy.
nasrot> bod jedna je diskutabilny, napr mna xenony neosvetluju o nic viacej ako obycajne halogeny. a s bodom 2 nesuhlasim, nikdy som si nic take nevsimol. ked idem v aute so xenonmi, tak mne to pripada ako presne to iste ako halogeny+hmlovky - proste to svieti daleko viacej do stran. a xenon zacina svietit asi az 2m pred autom, cize tesne pred kapotou je tma, ale to nikto nepotrebuje.
Musím se přiznat že osobní zkušenost s xenony nemám...,mám sice nové auto,ale nezbyl peníz na tu to vymoženost(k mojemu motoru nebylo možné si je koupit).Informace o xenonech mám pouze ze skušeností mojich přátel(jim mohu věřit),no a z odborného tisku...Proto se nechci přít,nebo tvrdit něco co není pravda!Určitě tu jsou lidé,kteří skušenost mají a proto jsem rád za jejich zkušenosti. Pavel
02 - podla mna je tych 200% prehnanych.
I KaZaNa Xenony na dost dlouhou chvili oslepi, halogen sice taky, ale ne na tak dlouho a tak bolestne. Zda jde vetsinou o serizene ci neserizene Xenony, to nevim. Tot muj nekvalifikovany nazor (o:
Xenony už jsou zastaralé, teď "frčí" bi-xenony (souběžné svícení xenonů s halogeny - dálkové i pokávačky). Doteď byli nejlepšími světli halogeny v SAABu, byli lepší než xenony Audi a dalších, i Volvo mělo lepší halogeny než ostatní xenony. SAAB bude mít od podzimu v nabídce bi-xenony, které mají o 60% větší svítivost než jeho halogeny, které byli nejlepší, takže rozdíl 200% tam není. Otázkou taky je jestli vás oslňují skutečné xenony nebo jen šílenci se 100W modrými žárovkami. Faktem ale je, že xenony přeci jen oslňují víc než halogeny, někde jsem o tom četl něajký odborný článek.
saab: Domnivam se, ze nemas pravdu v tom, co jsou to bi-xenony. Bi-xenony znamena, ze je pro potkavacky a i dalkova pouzita xenonova vyboja, nema to nic spolecneho se soubeznym pouzitim xenonu a "normalnich" halogenu. Napriklad u Passata jsou soucasne s bi-xenony i normalni halogeny, ale jak mi bylo vysvetleno, tak pouze z duvodu toho, ze trva dele, nez se prepne u xenonu na dalkova, tak aby se v mezicase melo cim svitit na dalku. Pak se halogeny vypinaji. Nevim, vsak, co je na tom pravdy, toto mi bylo sdeleno prodejcem.
Je to možný, SAAB má taky xenon s halogenem, ale svítí pořád jako podpůrné světlo. Možná si to SAAB vylepšil pro lepší účinost, zkusím si přečíst pořádně ten anglický originál popis.
V bi-xenony uz nejsou vubec halogeny, delaji se dvojitou optikou jako normalni svetla s touhle optikou, tzn. ze potkavaci svetla sviti porad a pridavaji se dalkova! Nejsou tam halogeny, ale vybojky! Proto take svetla s dvojitou optikou sviti lepe nez klasicke H4!
to mracek: SAAB tam ty halogeny dává, aby xenonům pomohli 😄
Tady je část článku o nových bi-xenonech v SAABu😒br />
"It was a very exciting time for us," e😜lains Ingemar Knutson, manager of exterior lighting systems. "We had the opportunity to create a world-leading lighting system on the new 9-5 range, using a xenon gas-discharge lamp both on dip and on high beam, with a halogen bulb as an additional auxiliary high-beam unit. We are one of the first with such a system.
"We worked very closely with the exterior designer Ola Granlund to ensure that we had enough surface area to make the bi-xenon lights work really efficiently. It's really important to use your source in the right way - if you have very slim lights then you don't have very much surface area to make the reflectors work properly. Sure they look good, but they don't do the job well enough. I think ours is a good compromise."
Tady je část článku o nových bi-xenonech v SAABu😒br />
"It was a very exciting time for us," e😜lains Ingemar Knutson, manager of exterior lighting systems. "We had the opportunity to create a world-leading lighting system on the new 9-5 range, using a xenon gas-discharge lamp both on dip and on high beam, with a halogen bulb as an additional auxiliary high-beam unit. We are one of the first with such a system.
"We worked very closely with the exterior designer Ola Granlund to ensure that we had enough surface area to make the bi-xenon lights work really efficiently. It's really important to use your source in the right way - if you have very slim lights then you don't have very much surface area to make the reflectors work properly. Sure they look good, but they don't do the job well enough. I think ours is a good compromise."
Tak u Saaba jsem xenony snad jeste nevidel,anebo jsem si toho prave kvuli halogenu nevsiml!BMW nepouziva halogen vubec! Stejne mi to prijde jako blbost pouzivat oboji, jediny vyznam, ktery mne napada je to, ze by se dal pouzit jako vypomoc pri prepinani dalkovych a potkavacich svetel a to v tom pripade, ze se nejedna o dvojitou optiku(dalkova i potkavaci v jednom)!
mracku, ale ako zablikas ked mas aj dialkace xenonove? neviem ci su uz nejake xenony v2.0 😄 alebo co, ale ked ja zapnem na otcovom, tak to troska blikne a asi 10s trva, kym to riadne svieti.
Když světla, tak jedině xenony-když xenony, tak jedině v mlhovkách a když mlhovky, tak jedině seřízené nahoru. Lukáš Machala v zastoupení.
to AutokomplexCZ: jseš špatný plagiátor, zapomněl jsi na chyby a velké písmena 😄
Jo, tak z tohohle pohledu je to uplne jasny! Je tam jenom jedna cocka, takze neco jako H4, BMW i VW pouziva dve cocky, jedna zvlast na potkavaci a druha na dalkova. Tady jsou v jednom a halogen slouzi jen jako doplnek pri prepinani svetel. Nejsem si ale jisty, jestli to bude delat dobrotu, myslim tim ridici! Protoze jakmile prepne svetla, tak to pred autem trochu zhasne, protoze halogen nebude mit takovou svitivost! Asi by bylo lepsi pouzit tu dvojitou optiku, ale uvidime, ve skutecnosti jsem to jeste nevidel, tak nebudu delat nejak zavery! Ale logicka uvaha to je!
Podle toho druheho obrazku to vypada, ze halogeny nesviti porad, takze se budou zapinat jen pri zmene svetel, coz by bylo dobre i jako vystrazny dalkovy! Je to fakt zajimavy zpusob osveteni!
Jo, tak v tom clanku dole to pisou, ze halogeny jsou pomocna dalkova svetla! Tudiz se potkavaci dobijeji na vetsi vykon a po tu dobu sviti halogeny! Fakt zajimave a asi dumyslne reseny!
Mracek: Stejne to ma mit resene i Passat. Tam se na bi-xenony pouziva take jedna optika, ta druha, blize ke stredu vozidla je osazena normalnim halogenem, ktery se pouziva pouze pri "svetelne houkacce" a pri prepinani potkavacky => dalkova. Jak mi bylo receno, prepinani na dalkova se provadi zmenou polohy nejake klapky ci ceho a to nejakou chvilku trva, nez se tak stane a sesteluje se, aby to svitilo tam kam ma.
to mracek: to by jsi měl velké štěstí kdyby jsi SAABa s bi-xenony viděl. On je má až od faceliftu a prodává se cca 2 týdny 😄 Já doufám, že jej uvidím tento víkend na SAAB srazu. Jinak se koukni na [odkaz]
Tam jsou i detailní fotky těch světel a na konci toho článku je dokument ve Wordu kde je anglický originál. O bi-xenonech píší na straně 17.
Tam jsou i detailní fotky těch světel a na konci toho článku je dokument ve Wordu kde je anglický originál. O bi-xenonech píší na straně 17.
Jestli chcete vedet ktery auto ma nejlepsi Xenon's, tak je to Infiniti Q45."MULTI LENS PROJECTOR XENON HEADLIGHTS/TOTAL LUMINOUS FLUX".Muzete se podivat na Infiniti.com.
Skusal som pokusy s halogenidovou vybojkou a sklenenymi optokablami. Videl som studiu nejakeho vozidla buducnosti. Bola tam jedna silna vybojka s vysokou ucinnostou a jednotlive svetla boli pripojene cez svetlovody prerusovane clonami. Halogenidova vybojka ma svetlo este lepsie nez XENON /ma vacsie spektrum farieb/. Skusal som 70W vybojku a bolo to super svetlo. Aj cena je vyhodnejsia nez XENON. Jedna spolocna 150W vybojka by mohla byt pouzita na svetlo do svetkych svetiel. Cez dlhe zimne vecery to dotiahnem do konca a potom predvediem. Az sa to ujme, tak topredvediem a s fotografiami zverejnim. Potom budem zvedavy na vase komentare. Cenu materialu odhadujem na 5000. /len predne reflektory
Zajímavé.
Tak jsem o tom přemýšlel, proč v nabídce kamionů nejsou xenony v nabídce. Možná se mýlím, ale neuvědomuji si, že bych něco takovýho viděl jezidt po silnici. A přitom kamioňáci většinu času jezdí v noci. Tím nechci zpochybňovat xenony, naopak se mi po nich v každém autě hrozně stýská.
Mozes sem hodit link na specifikaciu tej vybojky ?
Objevil se tady názor že u bi-xenonu obyčejny halogen sviti jen při prepinani potkávacích světel na dálkový. Musim vas vyvest z omylu. U mýho VW passat s bi-xenonama to takhle nefunguje. Při zapnutych dálkovejch světlech svíti xenon i halogen zároveň!! A že je to šajn jak blázen. Je vidět až do korun stomu. Jinak u potkavček mi to velkej rozdil oproti normálním halogenum nepřipadá. Světlo ma teměř stejnou barvu. Do dalky to sviti stejně. Akorat jsou vic osvetleny přikopy. Je to jako když joou u normalnich halogenu rozsviceny mlhovky.
htr-xenon ma vetsi svitivost, ne do dalky, ale vetsi svetelny tok!
Jo to ja vim, ani vlastne dal svitit nemohou jinak by oslnovali ostatni ridice. Ale cekal jsem, ze ty xenony budou svitit v jinym barevnym odstinu, ale ani me to nepripadne sviti to podobne jako halogeny. Jen kdyz se zapnou tak sviti modre a postupne prechzeji do zlutobileho svetla. Pravda je, ze je svetlo rozptylenejsi a nejsou videt vselijake svetelne prechody.
Vsak to tak svitit ma, ma se to co nejvice priblizit dennimu svetlu...
Je jen vyjadruju svoji zjusenost. Nejlepsi je se v aute s xenonama projet, a pak si na to udelat nazor. To ze to ma 2,5 krat vetsi svitivost nez halogen jeste neznamena ze clovek 2,5x lip vidi.
htr> Vidis lip, ver mi. Dokonce i moje draha maminka, kdyz mela dva tydny pujcene moje auto s xenony, si vsimla, ze najednou v noci nejak lip vidi a ze to auto opravdu lip sviti. Napr. na dalnici nepouzivam skoro nikdy dalkove, protoze s potkavackama vidim dostatecne dobre (a neni to jejich spatnym serizenim - dynamicky se meni).
A k bixenonum - i kdyz nemam bixenony, mam taky dve cocky v jednom svetle plus halogen (Octavka 😄
A k bixenonum - i kdyz nemam bixenony, mam taky dve cocky v jednom svetle plus halogen (Octavka 😄
Někdo tady nadhodil myšlenku, proč nemají Camiony Xenony, tak mají. Třeba Volvo je umožnuje na přání montovat.
Už nějakou dobu jezdím autem s xenony a můžu konstatovat, že😒br />
1. xenony podle mě svítí líp než halogeny (zde H4), neboť a) je světlo z nich na vozovce bělejší a b) světlo nedělá pruhy ("vějíře") (aspoň ne tak znatelné jako H4 přes čirou optiku) - pokrytí prostoru je tedy lepší. Odrazivé věci září jak slunce v poledne na mnohem větší dálku. Speciálně novou technologií nastříklé vodorovné značení.
2. na xenony jsem si musel zvyknout. Po pár prvních dnech jsem měl pocit, že jedu do tunelu, protože přechod na "horní" hraně osvětleného prostoru je dost ostrý. A pak jsem se musel s nimi naučit jezdit, třeba do levotočivých zatáček. Jak tady někdo zmiňoval dálnici na potkávačky, to je dost odvaha. Konzultoval jsem to i další svoje zkušenosti s několika kolegy xenonisty a víceméně jsme se na tom shodli. Když jsem měl pochybnosti, zda halogeny nejsou lepší, půjčil jsem si tentýž model s halogeny a projel tutéž trasu za stejných podmínek a můj závěr byl, že ostrý přechod byl "měkčí" jen díky slabšímu světlu, ale byl tam taky a celkové osvětlení bylo znatelně horší.
3. Dynamická regulace xenonů znamená, že nikoho neoslňuju úmyslně, s nastavením světel nemůžu udělat vůbec nic, ani kdybych si vypustil přední kola. A že bych světla někdy s chutí "zvednul" proti pseudomachrům ve 120kách, kteří mi to "praží" do obličeje v ústrety dálkama z vypálených parabol. Jediný problém představuje, když se z protisměru dostanete pod křivku, pak koukáte de facto do zářivky, před níž je čočka. Ale kdo to kdy slyšel, že koukat do světla je dobrý nápad ?
4. Nevím, čím to je, ale dálkové halogeny pak také svítí nějak líp, možná je to jen dojem nebo důsledek jiné konstrukce světla.
5. Když se cokoliv ve sdruženém předním rozbije (i obyčejná parkovačka), musím do servisu. Ne proto, že bych nezvládl výměnu - i když to taky není zrovna jednoduchá záležitost - ale proto, že nenahodím elektroniku k dynamické regulaci. Což znamená, že to něco stojí.
Tak a teď křičte.
1. xenony podle mě svítí líp než halogeny (zde H4), neboť a) je světlo z nich na vozovce bělejší a b) světlo nedělá pruhy ("vějíře") (aspoň ne tak znatelné jako H4 přes čirou optiku) - pokrytí prostoru je tedy lepší. Odrazivé věci září jak slunce v poledne na mnohem větší dálku. Speciálně novou technologií nastříklé vodorovné značení.
2. na xenony jsem si musel zvyknout. Po pár prvních dnech jsem měl pocit, že jedu do tunelu, protože přechod na "horní" hraně osvětleného prostoru je dost ostrý. A pak jsem se musel s nimi naučit jezdit, třeba do levotočivých zatáček. Jak tady někdo zmiňoval dálnici na potkávačky, to je dost odvaha. Konzultoval jsem to i další svoje zkušenosti s několika kolegy xenonisty a víceméně jsme se na tom shodli. Když jsem měl pochybnosti, zda halogeny nejsou lepší, půjčil jsem si tentýž model s halogeny a projel tutéž trasu za stejných podmínek a můj závěr byl, že ostrý přechod byl "měkčí" jen díky slabšímu světlu, ale byl tam taky a celkové osvětlení bylo znatelně horší.
3. Dynamická regulace xenonů znamená, že nikoho neoslňuju úmyslně, s nastavením světel nemůžu udělat vůbec nic, ani kdybych si vypustil přední kola. A že bych světla někdy s chutí "zvednul" proti pseudomachrům ve 120kách, kteří mi to "praží" do obličeje v ústrety dálkama z vypálených parabol. Jediný problém představuje, když se z protisměru dostanete pod křivku, pak koukáte de facto do zářivky, před níž je čočka. Ale kdo to kdy slyšel, že koukat do světla je dobrý nápad ?
4. Nevím, čím to je, ale dálkové halogeny pak také svítí nějak líp, možná je to jen dojem nebo důsledek jiné konstrukce světla.
5. Když se cokoliv ve sdruženém předním rozbije (i obyčejná parkovačka), musím do servisu. Ne proto, že bych nezvládl výměnu - i když to taky není zrovna jednoduchá záležitost - ale proto, že nenahodím elektroniku k dynamické regulaci. Což znamená, že to něco stojí.
Tak a teď křičte.
Jde o zvyk, mě xenony vadí z obou stran - taky jsem si vedle sebe postavil auto s xenonama a kvalitními halogeny (nebyl to ale stejný model) a na pohled se lišily akorát barvou (halogeny jsou příjemnější, protože vyzřují celé spektrum, zatímco xenony jen "modrou") a pak tím, že ty xenony mají tu ostrou hranu. Stejně jde ale o zvyk, jak píšeš - prvotní pocity jsou stejně ty správné. Tedy když jseš zvyklý že s halogeny vidíš i "mimo tunel", tak ti xenony přijdou hrozně "tunelující" a změníš styl jízdy.
Tak ja ted pouzivam H7 od Philipse a sviti stejne jako xenony, je to bile zarive svetlo-fakt jsem s nima spokojen, ale delaji presne ten tunel, jak tady popisujete, ikdyz vyrobce udava o 20m vetsi svitivost. Hlavne je s nima videt i za mokra, coz mne potesilo... Jeste jedna vec, ty svetla nedelaji ty stiny jako klasicke H4, osvetli celou sirku silnice vcetne skarp... Akorat chudaci stary auta, protoze se mi stalo, ze jsem jel v noci za sucha po silnici, predemnu Facko, ja osvetloval zarive celou silnici a on predemnou vypadal, jako kdyz mu nesviti svetla... To musi byt pro ridice starsich aut se spatnyma svetlama dost hrozny, pokud za nima jede neco z velkym svetelnym vykonem a oni pak sotva vidi sva svetla...
Mam Peugeota 307 s klasickym svetlem a musim rict, ze mi to sviti jedna basen. Kdyz sednu do tatovy A6 s xenonama, tak vnimam tu ostrou hranu prechodu a prijde mi to az rusivy. Ale jde o zvyk. Zajimavy je, ze kdyz jedu po silnici vedle auta s xenonama, cekal bych vetsi rozdily, ale nejsou. Moje svetla maji taky slusne bilou barvu, tak ani odstin neni o moc jiny. Co ale xenony jednoznacne umi lip je osvetleni silnice primo pred autem (jako mlhovky) a driv se jejich svetlo odrazi od reflexnich ploch a odrazek.
to našrot: to se jenom zdá, že xenony jdou jen do modré, zkoušel jsem objekt porovnat se stavem ve dne a fotograficky řečeno je podání barev věrnější (dennímu). Halogeny jdou do žluté, proto se v noci zdají lepší, protože je barevné spektrum proti X teplejší a neřeže tak do očí (kdyby byly opravdu do teplých barev, tak v té oranžovočervené by byly úplně nejpříjemnější, ale nebylo by skoro nic vidět - viz fotokomory).
to mracek: H7 je taky dost dobrá volba (vlastní zkušenost), ale taky dokážou slušně oslnit, zvlášť s čirou optikou.
to mracek: H7 je taky dost dobrá volba (vlastní zkušenost), ale taky dokážou slušně oslnit, zvlášť s čirou optikou.
jerry-s vykonnyma zarovka urcite...
Mracek > Dik za tip, zkusim to.
pavelpu-ale je to palka za 2 H7 a dvojnasobna, pokud koupis i H1 do dalkovych...
to mracek: co su tie H1? ja som mal v p307 (ako pavelpu) H4, jedna odisla, tak som kupil H4 od philips, ci bosch, modre, resp. blue vision sa tusim volaju. paci sa mi hlavne ,,bielejsie'' svetlo a fakt je aj ten, ze v dazdi svietia pekne ,,cisto''. a co tie H1? ja mam pocit, ze do dialkovych mam tiez podla manualu H4.
Já ne a neumím si představit, že je jednou budou mít všechna auta - to bude jízda v noci opravdu z trest. Výrobci se sice vypořádali s tzv. dynamickým vyrovnáváním ve svislém směru, ale nějak zapoměli, že na silnicích jsou taky zatáčky a že tudíž auto nesvítí přeně podle jimi navrženého rozložení osvětlení na vozovce. A je snad logické, že podstatně menší světelný zdroj as podstatně větší světelnou intenzitou člověka oslní víc než normální světlo.
To to je cesta evoluce. Já bych to tak tragicky neviděl. Problém bych viděl v tom, že je xenon stále velmi málo rozšířený a nutí to řidiče koukat do zdroje. Bawor to má vychytaný v tom, že má kružnice kolem světlometu... Jinak kde spíš o zvyk.
zdary lidi Xenony jsou dobré,ja stim apsolutně souhlasím.Navic si chci udělat podsvícení pod auto.Jestli stím máte někdo skušenosti,napište.
[odkaz]
[odkaz]
Jo dnes uz se to da dat do cehokoliv.
[odkaz]
Jo dnes uz se to da dat do cehokoliv.
... ale az pujdete po meste a uvidite nejakou fabii s normalnima
svetlama, tak ji prosim vykopmnete oba reflektory.
Kterej blb mohl tuhle optiku Skode schvalit...
svetlama, tak ji prosim vykopmnete oba reflektory.
Kterej blb mohl tuhle optiku Skode schvalit...
BoB_-co se Ti nelibi? Normalni cira optika, s H1 a H7 zarovkama... 😃)
Nerikej mi, ze TOHLE je normalni cira optika...
Koukni se nekdy jak to sviti, kdyz je trebas mlha
(prach, atd...). Tyhle "Skodovacky svetla" maji
totiz dosti velky rozptyl a podstatna cast
svetelneho toku se lame od "zamysleneho smeru".
V praxi (v te mlze/prachu...) uvidis, ze ac jde
hlavni paprsk "k zemi", je tam jeste druhy, kter
jde nahoru -- podle mne je to blbe navrzena optika.
No a zadni svetla u Fabie (ale hlavne u Felicie)
jsou jina story -- to jsem opravdu tak precitlively,
ze to vadi jen me, nebo maji i jini pocit, ze
zadni (hlavne brzdovky) sviti jak u blbejch?
No a kdyz si ten * jeste k tomu pusti mlhovky,
tak se ti za nim mohou jit obesit (a nebo si vzit
slunecni bryle).
Koukni se nekdy jak to sviti, kdyz je trebas mlha
(prach, atd...). Tyhle "Skodovacky svetla" maji
totiz dosti velky rozptyl a podstatna cast
svetelneho toku se lame od "zamysleneho smeru".
V praxi (v te mlze/prachu...) uvidis, ze ac jde
hlavni paprsk "k zemi", je tam jeste druhy, kter
jde nahoru -- podle mne je to blbe navrzena optika.
No a zadni svetla u Fabie (ale hlavne u Felicie)
jsou jina story -- to jsem opravdu tak precitlively,
ze to vadi jen me, nebo maji i jini pocit, ze
zadni (hlavne brzdovky) sviti jak u blbejch?
No a kdyz si ten * jeste k tomu pusti mlhovky,
tak se ti za nim mohou jit obesit (a nebo si vzit
slunecni bryle).
BoB_-mne prijde, ze Fabie sviti hodne dobre, dokonce lepe nez nektere xenony a stem zadnima svetlama s Tebou souhlasim, zvlast u Felicie je to s mlhovkama dobra vypalovacka... 😃)
Fabie sviti dobre... Pro jejiho ridice. Horsi to maji
ti, co jedou naproti... Ale trebas jsem jenom moc
precitlively...
ti, co jedou naproti... Ale trebas jsem jenom moc
precitlively...
Kdyby jste měl někdo zájem o xenony na octavii tak napište na email. sanynka@email.cz. Cena je 8000Kč
Na email psat nebudu,jen by mne zajimalo,jestli je "v cene" i montaz(nebo dodani) cidel pro predni a zadni tlumice,jakoz i vymena ABS jednotky za typ II/2002.
Bez toho jsou to jenom Xenony a nic vic.To uz radeji nepisu ani o povinnem vybaveni ostrikovaci svetlometu.Suma sumarum - pri STK jste bez papiru.
Bez toho jsou to jenom Xenony a nic vic.To uz radeji nepisu ani o povinnem vybaveni ostrikovaci svetlometu.Suma sumarum - pri STK jste bez papiru.
Auta do r.v.'96 s xenonovými světly nemusí být vybaveny ostřikovači.
>to d.aemon
Jen reaguji na prispevek toho prede mnou,ktery vyslovne nabizi Xenony na Oktavie(nemysli tim snad vyrobky r.v.1960-1963 😉 ).
Oktavie v dnesni podobe pred rokem 1996 neexistovaly....jinak je pravda,ze spousta vybaveni pred platnosti Silnicniho Zakona a prov.predpisu s Vyhlaskami se nevztahuje zpetne - s VYJIMKOU DODATECNE MONTAZE.
Pokud si to nekdo namontuje na vlastni triko - je to jeho vec.
(Jen pro zajimavost - Nas Magistrat ulozil postupovat nekompromisne a vyrazovat vozidla z provozu,pokud majitel nereaguje,nebo neuvede automobil do provozuschopneho stavu v urcene dobe - zavady typu III,ale i II !!.
Pak jej sice muze prihlasit taky,ale jako novy vuz - to se zadnemu vozu z r.1996 nepodari.
Tak jde zivot,a urednici jsou mocnejsi a mocnejsi).
Jen reaguji na prispevek toho prede mnou,ktery vyslovne nabizi Xenony na Oktavie(nemysli tim snad vyrobky r.v.1960-1963 😉 ).
Oktavie v dnesni podobe pred rokem 1996 neexistovaly....jinak je pravda,ze spousta vybaveni pred platnosti Silnicniho Zakona a prov.predpisu s Vyhlaskami se nevztahuje zpetne - s VYJIMKOU DODATECNE MONTAZE.
Pokud si to nekdo namontuje na vlastni triko - je to jeho vec.
(Jen pro zajimavost - Nas Magistrat ulozil postupovat nekompromisne a vyrazovat vozidla z provozu,pokud majitel nereaguje,nebo neuvede automobil do provozuschopneho stavu v urcene dobe - zavady typu III,ale i II !!.
Pak jej sice muze prihlasit taky,ale jako novy vuz - to se zadnemu vozu z r.1996 nepodari.
Tak jde zivot,a urednici jsou mocnejsi a mocnejsi).
S výjimkou dodatečné montáže? 😲 To teda koukám. Tak to pár kamarádů nemá ani tušení, že nemusí projít technickou 😒 Nevíš náhodou proč jsou na xenonech povinné ty ostřikovače?
IMHO aby se špatně nelámalo světlo.
Zdravim,zda se to blbe,ale je to zrejme opravdu o "zachovani puv.optickych parametru svetelne sestavy,zvlaste za nepriznivych povetrnostnich podminek(dest,blato,snih)". To je doslova,ale kolega to lapidarneji vyjadril presne.
To mi teda přijde trochu přitažený za vlasy. Intenzita světla je větší a barva taky, ale láme se furt stejně. A pokud jde o čistotu světel, tak bych to předepsal spíš halogenovým světlometům, protože ty nemaj takovej svit a každej bordel se tam projeví mnohem výrazněji.
zatial sme mali ostrekovace svetiel len u 2 aut, ale obe to vobec poriadne neumyju... skor by som povedal, ze je to len taka "paradicka"
d.aemon: Ty bys to prikazal i hlaogenum, protoze
nemaji takovy svit? IMHO tim tak chces chranit
chudaka uzivatele halogenu od toho, ze je *
a neutre si svetla, tak aby mu malo nesvitili?
To je jeho vec a jeho zodpovednost... BTW si
vzpominam, ze jsem v zime strasne nadaval, ze mi
ta moje herka na prd sviti a ze budu muset menit
zarovky a mozna cela svetla, jestli nahodou nejsou
slepa... Pak jsem si zkusil vzpomenout, kdy jsem auto naposledy myl... A vzpomel jsem si -- bylo to nekdy na podzim (tedy cca pred 4 mesici). Tak jsem tedy svetla utrel a...
Najednou jsem videl cca o 50 % lepe 😄
No ale zpet k tomu odstrikovaci xenonu... Ten
odstrikovac tam IMHO ma byt ne kvuli tomu, aby
si ridic odstranil necistoty, snizujici JEMU
svetelny tok, ale je tam kvuli PROTIJEDOUCIM
vozum, aby se nemenila charakteristika vyzarovani
xenonu a nedochazelo k oslnovaniprotijedoucich
vozidel. K tomu ostatne slouzi i ten ostatni
background okolo xenonu (rizeni sklonu, etc), ktery
ma za ukol ochranit nebohe protijedouci ridice od
necekanych a chvilkovych zablesku xenonovych lamp
do jejich oci... Ridici auta s xenony by predsi
bylo jedno, ze mu na nejakem hupu na chvili
svetla ukazuji do oblak...
nemaji takovy svit? IMHO tim tak chces chranit
chudaka uzivatele halogenu od toho, ze je *
a neutre si svetla, tak aby mu malo nesvitili?
To je jeho vec a jeho zodpovednost... BTW si
vzpominam, ze jsem v zime strasne nadaval, ze mi
ta moje herka na prd sviti a ze budu muset menit
zarovky a mozna cela svetla, jestli nahodou nejsou
slepa... Pak jsem si zkusil vzpomenout, kdy jsem auto naposledy myl... A vzpomel jsem si -- bylo to nekdy na podzim (tedy cca pred 4 mesici). Tak jsem tedy svetla utrel a...
Najednou jsem videl cca o 50 % lepe 😄
No ale zpet k tomu odstrikovaci xenonu... Ten
odstrikovac tam IMHO ma byt ne kvuli tomu, aby
si ridic odstranil necistoty, snizujici JEMU
svetelny tok, ale je tam kvuli PROTIJEDOUCIM
vozum, aby se nemenila charakteristika vyzarovani
xenonu a nedochazelo k oslnovaniprotijedoucich
vozidel. K tomu ostatne slouzi i ten ostatni
background okolo xenonu (rizeni sklonu, etc), ktery
ma za ukol ochranit nebohe protijedouci ridice od
necekanych a chvilkovych zablesku xenonovych lamp
do jejich oci... Ridici auta s xenony by predsi
bylo jedno, ze mu na nejakem hupu na chvili
svetla ukazuji do oblak...
BoB_: Právěže mi to připadlo nelogický, že by to bylo kvůli čistotě, ale jak myslíš, že se projeví nečistota na tom, že budeš oslňovat protijedoucí řidiče, hm? Podle mě nečistota=neprůhledný materiál. Ale rozhodně nebude nečistota měnit úhel lomu světla, který vychází sklem ven ze světlometu, ne? Prostě fakt nechápu, proč jsou tam ty ostřikovače předepsaný.
Podle mne to jsou dva duvody, 1) daleko nizsi ucinnost diky slozeni svetla 2) Vetsi zahrivani svetlometu
mracek: Nižší účinnost čeho? Já myslel, že xenony mají vyšší účinnost, protože vydávají víc světla... nevím. To zahřívání možná jo, ale co to má společnýho s ostřikovačem pořád nevím.
Hele, fakt jsem možná úplně tupej a bude to nakonec strašně jednoduchý, ale zatím netuším... ;o)
Hele, fakt jsem možná úplně tupej a bude to nakonec strašně jednoduchý, ale zatím netuším... ;o)
tak co ma někdo skušenosti stim osvětlením pod autem.
ten ma super xenony. vobec neosvetluju, naozaj dotiahnute do dokonalosti. lenze som minule stretol jedneho na horizonte, tak som este 10s videl svoju sietnicu 😊
Teprve včera jsem vyskoušel xenony na mém Passatu a musím říct,že to je zážitek(asi začnu jezdit více v noci).Narozdíl od jiných mě xenony neoslňují.
Možná to tady už padlo, ale má vás víc nějaké zkušenosti s těmi Blue Vision žárovkami? A jak jsou na tom cenově? Dělají se i v H7?
ved ja ich mam. v H7. ja si pochvalujem. tak ako v dazdi, tak aj farbu, ktorou to svieti. je to proste osvetlene, nie ze na to svieti reflektor. je to prijemnejsie. ja som dal za jednu 700sk.
700? (8-O) Tak do toho nejdu. To si nechám normály za kilo. Mno... i když zase proti xenonům... celkem láce. No, porozhlídnu se po nich a uvidím.
700 slovenskych (za znackove), v rakusku som videl nejake sracky aj za 47 ATS.
Ty Philipsky jsou hodně drahý, ale dobrý. Ještě lepší jsou ale Philips Vision plus, případně Osram Silverstar. Nejsou do modra, a maj zvětšenou svítivost a delsi životnost. A ty dvě Osramky H4 jsem videl v Makru za 300, bez daně, což je velmi slušná cena. Ty Philipsky stojej asi 1400, s daní, ale v ceně jsou i dvě parkovačky do modra. Nejlepší je asi skočit si k nějakymu dealerovi a nechat si všecky ty žárovky předvést.
Podívejte se na WEB Bervidů /bervid.cz/, tam Philips Blue vision v H7 maj za 240 bez DPH. Koncem loňskýho roku jsem je tam kupoval. Posílají i na dobírku.
impact-presne tyhle mam H7, ale zadny parkovacky tam nejsou! Cena je velka, ale s zivotnosti Osramek jsem nemel dobre zkusenosti, tak zkousim tyhle Philipsky Vision plus. Nevyhoda je, ze za tu cenu dostanes jen dve potkavacky, pokud bys chtel i H1, tak to je dalsich 1400Kc.
Uz som to tu kedysi davno pisal, ze modre ziarovky nemaju vyssiu svietivost ako zlte. Znova vysvetlovat sa mi to nechce. Navyse ludske oko je velmi adaptabilne a po cvili mu je zlte, modre alebo hocijake ine svetlo ako biele. Za zhorsenych podmienok (dazd, hmla atp.) je vyhodnejsie mat svetla s nizsou teplotou svetla (viacej dozlta, spomente si na zlte hmlovky v minulosti). Navyse na zltu a zelenu farbu je ludske oko najcitlivejsie, najnecitlivejsie je na modru. Urobte si zaver aky chcete, ale najskor si poriadne umyte reflektory, mozno zostite, ze aj obycajne H4 svieta velmi dobre 😄
luf- souhlasim, modre nemaji cenu...
Jo na Chrysleru jsem měl taky modrý H4 cca 900 Kč/pár (LaserBlue) faktem je že když jsem rozsvítil dálková světla tak ta barva byla fakt dost povedená. Taková jemně modrá nachová. Velmi velmi povedené. Na potkávačky normálka čistě bílé. Nicméně efekt byl dobrý do tý doby něž jsem zjistil, že ve tmě to svítí na *, tak jsem si za 130Kč koupil v podnikovce nějaký klasický extra bílé a bylo to v pohodě.
Kdybych se znova rozhodoval co koupit a mel zbytecne dost penez, tak koupim nejakej xenonovej retrofit kit od Philipsu... nedavno vydali nejaky novy HyLow kit, asi za 600 USD, jsou tam dva ballasty a dve vybojky, ty vybojky se normalne nacpou do reflektoru misto zarovek H4, navic clovek neprijde o dalkovy svetla, protoze ten kit umoznuje prepinani potkavaci/dalkovy (vsecko xenon). Dokonce se da i vybrat mezi 4100K (bile) a 6000K (modre). A az prijde technicka, tak se proste vratej zpatky H4ky a nikdo nic nepozna. Ted jsem na to zahlid dokonce nejakou akci na jinym foru, neco jako 10 procent sleva + postovne a balne zdarma po celem svete. Jenom mit ten ekvivalent 600 USD...
Hmmm, zajímavé zajímavé maš na to link?Dík, za odpověď.Porovnal bych to s Osram silver... ,co mám v káře.Možná to půjde nacpat do Oktávky, ale nevím zdabych do toho šel.
vcera isiel oproti mne 3jkovy bavor co mal bixenony, a mal pustene tie dalkace. bol den a to auto nenormalne oslepovalo. neviem si to predstavit v noci, to musi byt dobra sila!
Snad jeste nekdo nejezdi s tema "bludickama", kazdy trochu slusny auto se uz prece prodava s XENON'S....
Honda je dodnes nemontuje...
mne sa zda ze honda legend xenony moze mat.
to matuS😡egend neni Honda to je Acura a ta uz se nevim jak dlouho nedela a v te dobe kdy se delala xenony urcite nemela, ale jinak Acura CL, TL, RL, M😱, NSX ma xenony v zakladni vybave, ten malej "zebrak" myslim RSX se to jmenuje, tak nevim jestli je ma v zakladni vybave, ale moc bych nedal za to ze jo...😄
A ode dneska se zacnu pozorne divat jestli je maji Cadillac's, myslim teda DeVille, Eldorado a STS, samozrejme vyrobeny v poslednich 2 letech , v roce 1990 je nemontovala ani Acura...😃)
Tak nemusim cekat ani az pojedu vecer, podival jsem se na edmunds.com a samozrejme 2002 Eldorado auto za ktery chteji $47.000 XENON light's NEMA!!!To je teda sila....😃))
ace2, mam pro Tebe smutnou spravu, dva dny jsem sledoval Eldorado, Seville a Deville a ani JEDNO z techto aut nema xenon, coz je neuveritelne a ver me ze jsem jich potkal desitky...Escalade je ma a hned to z neho dela uplne jiny auto kdyz ho v noci potkas....😄
escalade snad ani neni auto... 😉
Florido, Florido... Cadillac samozřejmě Xenony má. Jenom se to nejmenuje Xenon, ale HID Headlamps... V základu jsou, jen u CTS jsou k mání až v druhé ze tří výbav. Mno a ty LEDky jsou samozřejmě super 😄 Pravda už je měl i Lincoln Mark VIII, ale i tak je to dokonalost.
ace, ace...at se to jmenuje jakkoli,tak jsem na vsech jmenovanych modelech videl ty obycejny "bludicky" a je smutny ze auto za $50.000 nema xenony v zakladni vybave...A jak uz jsem napsal Escalade a ta nova krabice uz je maji...😄
To je nesmysl. Momentálně mají všechny modely od Cadillaca krom DeVille. Xenony a měla je dokonce i Catera. U DeVille nejsou, protože se čeká na zcela nový model. Stejně tak to bylo u dneš již se nevyrábějícího Eldorada, do kterého se za posledních 10 let neinvestovalo. Mno a co vím, tak když jsem se na vlastní oči díval na SeVille z 97 což už je 5 let zpět tak již Xenony měl.
to ace2😶enony vyzaruji specificke svetlo a jestli ma GM nejakou svoji vlastni "odrudu" xenonu, tak ty jako xenony na MB, BMW, Lexus-u nebo Acure rozhodne nesviti, me pripadaji jako obycejny "bludicky"...😄
Impact: Escalade a zejména můj oblíbenec Escalade EXT je super auto. Je velký tak akorát. Není to nic přerostlého a samozřejmě to není nic nedomrlého. Nakonec se podívejte😒br />
[odkaz]
Má to jen 1.2 MB. Mám to ho rád. Break Trought 😊
[odkaz]
Má to jen 1.2 MB. Mám to ho rád. Break Trought 😊
je to SUV, a navíc je přerostlé (počkej až vyjede ESV, ještě o 50 cm delší), ale chápu že po něm jisté skupiny amerického obyvatelstva (soccer moms, negři a manažeři dojíždějící denně méně než 5 mil ranní zácpou do práce) prahnou... spotřeba toho kolosu je jim ukradená, nějaká manévrovatelnost taky a co na tom, že s ním do terénu nevyjedou ani jednou za rok... hlavně že se na něj vejdou chromovaný 22 - 24 palcový kola a často se vyskytuje ve videoklipech těch výše zmiňovaných negrů na MTV... co dodat...
Cadillac/DPP Escalade XS-500
Base Price: ~$80,000
Engine: 500-hp, supercharged 6.0-L Vortec V8
Performance: 0-60 in 6.6 seconds, .88G on the skidpad.
[odkaz] images/ gallery/ 6034_image.jpg
bling bling... 😉
Cadillac/DPP Escalade XS-500
Base Price: ~$80,000
Engine: 500-hp, supercharged 6.0-L Vortec V8
Performance: 0-60 in 6.6 seconds, .88G on the skidpad.
[odkaz] images/ gallery/ 6034_image.jpg
bling bling... 😉
to impact😜rave ze je to smutny, ze Americani zacali delat mensi auta nez driv a je to velka skoda, protoze kdo chce si muze koupit auto mensi, a i Escalade je uz mensi nez Suburban a muzu Te ubezpecit ze jsem jeste ani v jednom nevidel Afr.-American....divej se na televizi viiiic...😄Ja osobne Americky auta moc neprozivam , ale Escalade bych si klidne koupil ale samozrejme az po LEXUS LX 470...😄
myslim ze ses asi nedival... [odkaz] newsId=3003 &bt=escalade (zkopirovat bez mezer)
Rappers such as Jay-Z, Big Tymers and Da Brat have weaved the Escalade into their lyrics and videos. Popular artist Jennifer Lopez included the truck in the hit song "Love Don't Cost a Thing." Actor Mike Myers even sings "Give me an Escalade" in a rap parody for the current hot box-office movie "Austin Powers in Goldmember."
The e😜osure has helped the Escalade's U.S. sales jump 84 percent in the first seven months of this year. Sales have climbed to 26,686 this year, including 6,990 sales of the Escalade EXT, from 14,508 units in the year-ago period. The sport-utility pickup EXT went on sale last October.
nastesti ale vsichni americani nejsou poblazneni do velkej aut... to jen hip-hopovi umelci stojej fronty na Maybach... doufam...
Rappers such as Jay-Z, Big Tymers and Da Brat have weaved the Escalade into their lyrics and videos. Popular artist Jennifer Lopez included the truck in the hit song "Love Don't Cost a Thing." Actor Mike Myers even sings "Give me an Escalade" in a rap parody for the current hot box-office movie "Austin Powers in Goldmember."
The e😜osure has helped the Escalade's U.S. sales jump 84 percent in the first seven months of this year. Sales have climbed to 26,686 this year, including 6,990 sales of the Escalade EXT, from 14,508 units in the year-ago period. The sport-utility pickup EXT went on sale last October.
nastesti ale vsichni americani nejsou poblazneni do velkej aut... to jen hip-hopovi umelci stojej fronty na Maybach... doufam...
Florido: Trocha poučení z Evropy😒br />
Modifikace Escalade a na čem je postavené😒br />
Escalade - Chevrolet Tahoe
Escalade EXT - Chevrolet Tahoe
Escalade ESV - Chevrolet Suburban
Fotku ESV máš tady a nemám pocit, že by neměl dostatečnou délku😒br />
[odkaz]
Mno takže z toho lze usoudit, že Escalade/EXT nemůže být větší, neb vychází z menšího koncernového body. Ale modifikace ESV vychází z body na kterém je postavený Suburban a tedy má i identickou velikost. Takže Escalade je vetší čí menší záleží jak si to přeje zákazník a popravdě když nemáš velkou rodinu, tak je zbytečné mít delší ESV, když normální je zcela postačující.
No k těm světlům se moc nevyjadřovat nemůžu, protože fakt nemám možnost se jít na ulici podívat a srovna svítívost několika typů Cadillaců ačkoliv bych byl rád. Snad jen to, že světlomety mají různé druhé optiky a je možné, že novější optika má agresivnější světlo než předcházející generace. Nicméně se mi tomu nechce moc věřit, protože Cadillac Catera se v Evropě prodává pod jménem Opel Omega a nemám pocit, že by jeho xenony měli problém se svítivostí. Spíš bych to příčítal tomu, že Escalade dá světloměty mnohem výše než sedan a tak se může stát, že světlo více oslňuje, popřípadě svítí více. Protože jak je známo světlomet s Xenonem automaticky podle okamžitého náklonu auta seřizuje úhel svícení. No a Escalade svítí z vyšší výšky. Nebo to může být tím, že jednoduše má Escalade největší světlomety z Cadillaců.
Impact: Zpěvačka Pink má také Escalade. Černého...
Modifikace Escalade a na čem je postavené😒br />
Escalade - Chevrolet Tahoe
Escalade EXT - Chevrolet Tahoe
Escalade ESV - Chevrolet Suburban
Fotku ESV máš tady a nemám pocit, že by neměl dostatečnou délku😒br />
[odkaz]
Mno takže z toho lze usoudit, že Escalade/EXT nemůže být větší, neb vychází z menšího koncernového body. Ale modifikace ESV vychází z body na kterém je postavený Suburban a tedy má i identickou velikost. Takže Escalade je vetší čí menší záleží jak si to přeje zákazník a popravdě když nemáš velkou rodinu, tak je zbytečné mít delší ESV, když normální je zcela postačující.
No k těm světlům se moc nevyjadřovat nemůžu, protože fakt nemám možnost se jít na ulici podívat a srovna svítívost několika typů Cadillaců ačkoliv bych byl rád. Snad jen to, že světlomety mají různé druhé optiky a je možné, že novější optika má agresivnější světlo než předcházející generace. Nicméně se mi tomu nechce moc věřit, protože Cadillac Catera se v Evropě prodává pod jménem Opel Omega a nemám pocit, že by jeho xenony měli problém se svítivostí. Spíš bych to příčítal tomu, že Escalade dá světloměty mnohem výše než sedan a tak se může stát, že světlo více oslňuje, popřípadě svítí více. Protože jak je známo světlomet s Xenonem automaticky podle okamžitého náklonu auta seřizuje úhel svícení. No a Escalade svítí z vyšší výšky. Nebo to může být tím, že jednoduše má Escalade největší světlomety z Cadillaců.
Impact: Zpěvačka Pink má také Escalade. Černého...
to ace2:Ja se zase tak hluboce o Cadillac nezajimam, abych vedel jaky presne velikosti SUV vyrabeji.Mozna by jsi se divil jakej je rozdil mezi Suburban a Tahoe.Muj boss kupuje kazdy 2 roky novy auto a poslednich 6 let, to byl Suburban, tzn. mel tri, vlastne ctyri, protoze mel jednu dobu dokonce dva, oba cerny a myslel si ze to nikdo nepozna,az ted myslim minulej nebo predminulej tyden si koupil novy Tahoe a rikal ze je to sakra znat toho pul metru, nebo o kolik je Tahoe kratsi, ale zase Tahoe chvali kvuli parkovani...Jeho syn, nas GM, ma cernej Suburban a kdyz stoji vedle sebe na parkovisti je ten rozdil delky dost vyraznej.Jinak jsem si toho driv vubec nevsimal.K tem svetlum, nevim jaky maji optiky, ale vim jedno ze kazdy auto sviti jinak, nejvic se me libi xenony na BMW, a ver me ze je obrovskej rozdil mezi Escalade a napr.Eldorado, to totiz fakt nevyzaruje svetlo jako xenony u ostatnich aut, i kdyz teda tvrdis ze je ma...Catera jela dnes vedle me a vsimnul jsem si ji na krizovatce, protoze ji ridila kocka jako hrom, tak jsem se nesoustredil na svetla...😃))))
Eldo a DeVille Xenony nemá. Jsou to mrtvé modely. Eldorado se přestalo dělat toto jaro a jak jsem psal za posledních 10 let se do něj neinvestovalo. Skončil s final edition kdy se vyrobilo něco přes 1800 aut celkem a to jen v barvách Alpine white a Aztec red. No to není důležitý. Prostě Eldo xenony nemělo. A DeVille xenony nemá a je to podle mě možné ze dvou důvodů. Za prvé se může opravdu čekat až na zcela nový model. Nebo tam xenony nemůžou být pro technické problémy. Protože jak se ví, tak DeVille jako jedinný model od Cadillaca má night vision a též jako jedinný současně vyrábějící nemá xenony, což by mohlo znamenat, že by xenon mohl rušit night vision kameru, která je umístěna za znakem Cadillac v grilu chladiče. Protože jinak by to byla vážně ostuda, že vlajková loď Cadillaca nemá HID headlamps.
to ace2:No vidis, uz jsi to priznal, me je to celkem jedno, jestli se vyrabi , nebo ne a jestli maji "night vision", kdyz potkas v noci auto s "bludickama", kterejch jezdi porad jeste vetsina, vypada to jako "sh!t", auto s xenon-ama v tom "sedivym prumeru" vynika a muzes me rikat co chces, pro viditelnost je v tom velkej rozdil, muzu to posoudit, protoze moje auto xenony ma a auto moji girlfriend, ne a obcas s nim taky v noci jezdim...😄
No otec má na autě taky xenony, a že by byl rozdíl mezi H7 a xenony až tak, to se říci nedá. Teda teď mě napadá, že stejně asi nevíš co je H7 😄 No to je jedno. Prostě poslední generace halogenů.
to ace:At jsou to H7, nebo cokoli jinyho, pro me jsou to porad "bludicky"....😃)
No nevím jak u vás. Ale co vím tak evropská auto svítí více, ne že by snad byla lepší. Ale pokud je mi známo tak US auta mají jinak řešený světlomet, respektivě lámání paprsku světla. Předpokládám, kvůli osvícení protijedoucích aut. Takže možná kdybys ses projel s EU autem s H7 tak bys byl mile překvapen. Někdo v diskuzním foru, snad i v tomhle říkal, že mu více vyhovují H7 než xenony. Osobně je mi to jedno. Xenony se dobře používají na dálnici, když člověk jede kolem 170-180 a více (celkem normální cestovní rychlost na EU dalnicích) tak je xenon více vidět, zejména ve dne.
Symetrické americké světlomety nemají v žárovce to zrcátko, které přizpůsobuje paprsek potkávaček a směrují je jiným rýhováním na skle světlometů (případně jinak orientovanými zrcadly při použití "čiré optiky"). Rozdíl mezi EU a US světly ve tmě je takový, že US svítí výš, ale zato méně jasně. Naopak při puštěných dálkových svítí jasněji a jen o malinko výš než potkávačky. Tedy když mám 65/45W světla, tak na potkávačky svítím třeba 70m daleko, ale dohlédnu tak na 40m (slušně na cca 25... s obyč H4kama i do stran na těch 40 určitě), zatímco na dálkové svítím třeba 90m daleko a vidím na 80m. Osobně mi tenhle způsob svícení dost vadí, protože silnice v ČR nejsou narozdíl od US silnic skoro bez provozu a nemají na dálnicích 50m středový pruh, takže se jede stejně skoro pořád na potkávačky a to není skoro nic vidět, zvlášť třeba když prší... Je taky ovšem pravdou, že světla na té Corollce už nesvítí tak jak svítívala, ale velký rozdíl v tom není.
Ještě bych ale řekl, že xenony za normálního jasného dne moc vidět nejsou - alespoň ty čočkové BMWácké a "made by VW&comp." Ovšem je taky fakt, že u aut s "čirou optikou" nejsou moc vidět ani normální kvůli tomu, jak se od těch zrcadel odráží vnější světlo...
Ještě bych ale řekl, že xenony za normálního jasného dne moc vidět nejsou - alespoň ty čočkové BMWácké a "made by VW&comp." Ovšem je taky fakt, že u aut s "čirou optikou" nejsou moc vidět ani normální kvůli tomu, jak se od těch zrcadel odráží vnější světlo...
to nasrot:Vsak tady taky za "normalniho jasneho dne" nikdo nesviti.A dalsi vec je ta ze tady, teda na Fla. urcite, neexistuji ZADNE technicke kontroly, takze kdyz si nekdo "upravi" svetla podle svych "predstav" (plati hlavne u mladych), NIKDO mu nic nerekne...😄
hmm aha 😄 no tady se jezdí i když se nemusí za dne vesměs s rozvícenýma světlama. I když ne každý. Ty moudřejší ano. Já pravda ne, protože pak jsou v zádu blbě vidět červený blinkry. No jinak se musí povinně svítit v zimní čas.
florido> neexistuji ZADNE technicke kontroly
tak to je dalsia vec ktora je v usa slobodna na rozdiel od australie. tuna su na tuning aut dost brutalne predpisy.
a to nie len co sa tyka hlucnosti, ale napriklad aj minimalnej svetlej vysky (100mm - staci ked sa mu zda ze je to nizsie a moze vas poslat na inspekciu), sania (nesmie byt otvoreny kit), rafov (nesmu byt vacsie ako predpisuje vyrobca), priepustnosti skiel (nosia zo sebou masinku, ktora to zmeria) za toto vsetko dostanete nielen pokutu, ale aj zltu nalepku na sklo, ktora znamena ze do tusim 20 dni treba auto uviest do povodneho stavu a odniest ho na inspekciu. a za tu zaplatit pochopitelne.
a ma to nejake zmysel? nie. ajtak tu jazdia auta s tmavymi sklami, obrovskymi vyfukmi, 19 kolesami ked su povolene 15tky, a maju problem prejst cez spomalovac kvoli spojlerom 😊
tak to je dalsia vec ktora je v usa slobodna na rozdiel od australie. tuna su na tuning aut dost brutalne predpisy.
a to nie len co sa tyka hlucnosti, ale napriklad aj minimalnej svetlej vysky (100mm - staci ked sa mu zda ze je to nizsie a moze vas poslat na inspekciu), sania (nesmie byt otvoreny kit), rafov (nesmu byt vacsie ako predpisuje vyrobca), priepustnosti skiel (nosia zo sebou masinku, ktora to zmeria) za toto vsetko dostanete nielen pokutu, ale aj zltu nalepku na sklo, ktora znamena ze do tusim 20 dni treba auto uviest do povodneho stavu a odniest ho na inspekciu. a za tu zaplatit pochopitelne.
a ma to nejake zmysel? nie. ajtak tu jazdia auta s tmavymi sklami, obrovskymi vyfukmi, 19 kolesami ked su povolene 15tky, a maju problem prejst cez spomalovac kvoli spojlerom 😊
Tak to je potom v Australii buzerace jako za komunistu...Tady jsou v hodne statech technicky kontroly taky povinny, ale jsou kvuli znecistovani, jaky mas kola na aute, kolik svetel atd. nikoho nezajima.Ale nejvetsi plus je to ze se tady nedava "fouknout" , ze i kdyz jsi "trochu" pred jizdou popil a policajtovi se "nezdas" tak Ti da test , chozeni po care, dotykat se spicky nosu atd., tzn. ze kdyz se umis ovladat tak mas velkou sanci testem projit, coz u dechove zkousky nemas...
florida89:no,ja bych spis rekl,ze cim dal tim vic aut sviti i ve dne a to nejen proto,ze je to bezpecnejsi(napr.ostre slunce zezadu-zepredu),ale i proto,ze u mnoha modernich aut se svetla rozsviti automaticky hned po nastartovani. U meho plechace sviti automaticky jen predek(trosku tlumeneji,nez bezne potkavacky,puze pri snizene viditelnosti se intenzita zvysi a rozsviti se i zadek+budiky vevnitr).
jo ? No to je ale vyfikundace... Co je to za auto ?
to ace2:je to na Toyote Solare V6 SLE.Funguje to tak,ze po nastartovani se asi za 6 vterin rozsviti predek
,po setmeni(v tunelu si to pocka asi 10s)se rozsviti vsechno.Kdyz to zkousis vypnout,tak se nic nestane.Muzes si akorat jeste sam "prirozsvitit"predni mlhovky.
to justman😡olara je vynikajici auto, taky jsem o ni pred trema rokama nez jsem kupoval Honda Accord coupe V6 uvazoval, ale ze by se nektere z nich , i tech 2002 modelu, kdyz ji nekdo nastartuje rozsitilo , to jsem jeste nevidel.Je to asi proto ze na north-u mate 10 mesicu v roce zimu a vetsinu dne je tam sero, tak to tam potrebujete, tady sviti celej rok slunicko, tak svetla pres den jsou zbytecny...😃)
to FLORIDA89:no pockej,pockej,tady neni Aljaska a dokonce tady ani polarni zare nemame...😄.Zimy tady bejvaj tuhy,to jo,ale rekl bych,ze ty rocni obdobi jsou "rozvrzeny"zhruba jako v cechach,akorarat v lete je tu vetsi vlhkost a v zime vetsi kosa. Treba dnes se chystame na vylet,jelikoz ma byt 75F,slunecno a hadej co.Budeme si na cestu svitit ! No a to auto fakt sviti furt,rikej si co chces 😉 Ono se neni ani cemu divit,kdyz se montuje prave v te Kanade...
Jinak jsme take uvazovali o tom Accordu coupe V6,dokonce(potesim te) jsem tu moji posadil i do Acury CL,ale ta byla out of price range,ktery jsme si stanovili,ale nakonec se ji stejne nejvic libila ta Toyotka.Rikala,ze vevnitr se je nejhezci,hlavne ten svetlouckej interier s drevem(falesnym ovsem)ji delal vice upscale,oproti zbytku.Na muj vkus je to trochu moc mekky auto,ale pro zenskou je to idealni.Jo,jeste jedna dobra vec pro ty nase nezne polovicky,kdyz zapomenou po jizde vypnout svetla,tak se samy po vytazeni klicku zhasnou(plati pouze ve dne,kdyz sviti "vsim")
Jinak jsme take uvazovali o tom Accordu coupe V6,dokonce(potesim te) jsem tu moji posadil i do Acury CL,ale ta byla out of price range,ktery jsme si stanovili,ale nakonec se ji stejne nejvic libila ta Toyotka.Rikala,ze vevnitr se je nejhezci,hlavne ten svetlouckej interier s drevem(falesnym ovsem)ji delal vice upscale,oproti zbytku.Na muj vkus je to trochu moc mekky auto,ale pro zenskou je to idealni.Jo,jeste jedna dobra vec pro ty nase nezne polovicky,kdyz zapomenou po jizde vypnout svetla,tak se samy po vytazeni klicku zhasnou(plati pouze ve dne,kdyz sviti "vsim")
to justman:"Windy city" je skoro horsi nez Alaska, ale kdyz se Ti tam libi....😃)Ja jsem myslel ze Solara a Acura CL jsou si cenove dost blizko, nebude tam vic nez $2-3 tisice rozdil , ne?Ja uz jsem byl tech svetlejch interieru "prezranej", tak ted mam cernej interier, napred jsem chtel i cerny auto, ale pak jsem si rikal ze by to tady na ty hokra bylo v kombinaci s cernym interierem trochu moc, tak mam stribrnou metalizu...Svetla se automaticky vypnou snad uz vsem autum kdyz vypnes motor a zapomenes je rozsviceny, teda tem "lepsim" autum.Jinak moje Acura je taky montovana v Canade a znovu zduraznuji ze kdyz nastartuju SVETLA SE AUTOMATICKY NEROZSVITI!!!A to je model 2002. Akorat co ma zbytecnyho a potrebnyho tam u Vas ve "studenych krajich", je vyhrivani sedadel, ale taky jsem to uz jednou "vyuzil", loni pred Vanocema kdyz jsem se vracel v noci domu tak byla vyjimecne zima, asi +5stC, tak jsem si vyhral sedadlo...😃)))
to justman_:Nevim ve kterym state zijes a jaky auta se tam prodavaji, ale tady pokud neni hurikan, tzn. pres den skoro vetsi tma nez v noci, nebo pokud neni silnej dest tak 99% aut jezdi pres den bez rozsvicenych svetel.Svetla se automaticky rozsviti nejenom u modernejsich aut, ale i u starsich aut, to me kdyz jsem mel driv Cadillac sr^lo, ze kdyz jsem v garazi nastartoval uz svetla svitily, ale kdyz jsem vyjel ven, samozrejme pres den, kde byla intenzita svetla vetsi, zase hned zhasly, v noci , nebo kdyz se stmivalo svitily samozrejme dal...Neznam ani jedno auto ktery by automaticky svitilo i za normalniho denniho svetla...😄
Ale Florido, nebud jen omezen na USA 😉
Existuji zeme na jinych kontinentech, kde je
uzakoneno, ze se musi svitit cely rok. Auta tam
vyrabena pak maji logicky automaticke rozsveceni
ihned po nastartovani.
Jinak nevim odkud justman je, ale u nas (CR)
je uzakoneno, ze se musi svitit potkavackami
v obdobi zimniho casu. Hodne lidi si na to pres
zimu zvyklo a delaji to i v lete. Problem ale je,
ze vetsina lidi to v lete nedela a proto jsou ted obcas
blbe vydet. Ale to uz je zas na jinou diskuzi.
Existuji zeme na jinych kontinentech, kde je
uzakoneno, ze se musi svitit cely rok. Auta tam
vyrabena pak maji logicky automaticke rozsveceni
ihned po nastartovani.
Jinak nevim odkud justman je, ale u nas (CR)
je uzakoneno, ze se musi svitit potkavackami
v obdobi zimniho casu. Hodne lidi si na to pres
zimu zvyklo a delaji to i v lete. Problem ale je,
ze vetsina lidi to v lete nedela a proto jsou ted obcas
blbe vydet. Ale to uz je zas na jinou diskuzi.
Jo Cadillac to má. Jenže mi vadí ten fakt, že na Evropské poměry se rozsvěcuje poněkud pozdě. Ono je to logické. Stačilo by projíždět delší dobu pod alejí stromů a zbytečně by se rozsvítila. Já to mám na automatice. Vyjíždím z garáže tak světla svítí vyjedu zhasnou, ale když se začíná setmívat tak si je zapnu sám manuálně.
ace> Stačilo by projíždět delší dobu pod alejí stromů a zbytečně by se rozsvítila
ocino to ma na aute tiez a podla mna to funguje zle. pretoze prejde tunelom, svetla sa v tuneli zapnu a potom sa zhasnu. prejde do tmavej ulice, svetla sa zasvietia a ked vyjde von tak sa zhasnu. nemusim hovorit ze je to najlepsia cesta ako odpalit xenonovu vybojku. malo by to byt nastavene tak, ze sa raz zapne a uz to bude svietit az do vypnutia motora...
ocino to ma na aute tiez a podla mna to funguje zle. pretoze prejde tunelom, svetla sa v tuneli zapnu a potom sa zhasnu. prejde do tmavej ulice, svetla sa zasvietia a ked vyjde von tak sa zhasnu. nemusim hovorit ze je to najlepsia cesta ako odpalit xenonovu vybojku. malo by to byt nastavene tak, ze sa raz zapne a uz to bude svietit az do vypnutia motora...
Aha no tak na tohle čidlo u Cadillaca neraaguje. Musí být už hodně šero, nebo úplná tma. Samozřejmě má nějaký cca 7 sec čas na to aby zareagoval. Tedy když projedu černočerným tunelem, který je však tak krátky, že ho projedu do toho času, tak se světla nerozsvítí. Takže tím se eliminuje zbytečné zhasínání a rozsvěcování světel jen při průjezdu kolem stromů, který vrhají stíny atd... Nicméně tyhle systémy jsou sice dobrý, ale ne nutně nezbytný. Otec už to má však v 607 vyhytanejší a dotaženější. Tam se světla rozsvítí i když zapneš na delší dobu stěrače. To je moc fajn záležitost.
no ja mam radsi auta, u kterych musim svetla a vsecko ostatni zapinat sam... ale vim, ze jak budu cim dal tim starsi a pohodlnejsi, tak si pomalu zvyknu a mozna mi jednou (nedejboze!) bude vyhovovat i automaticka prevodovka...
na ocinovom citroene by to malo fungovat rovnako ako na 607...
viem ze ked som s tym siel asi 200m tunelom, tak sa to vzdy rozsvietilo...a problemy boli pri zapade slnka - medzi domami tma, na slnku pomerne silne svetlo.
mozno by sme sa mali opytat v servise na update softwaru 😊
viem ze ked som s tym siel asi 200m tunelom, tak sa to vzdy rozsvietilo...a problemy boli pri zapade slnka - medzi domami tma, na slnku pomerne silne svetlo.
mozno by sme sa mali opytat v servise na update softwaru 😊
No, Florida89 ani nemusí opouštět kontinent, ale stačí zajet cca 4tis. km do sousední Kanady, kde mají povinné denní svícení asi od '98 roku.. Taky už tam mimo jiné narozdíl od USA pochopili, že počítat v mílích a stopách a vážit v librách je velká hovadina 😄
to Florida89: vidis,kdyz jsem to auto pro pritelkyni kupoval,tak to byla jedna z veci(samozrejme ne hlavni),proc si to auto vybrala,jelikoz to zvysuje pasivni bezpecnost.Napr.v Kanade studie ukazala,ze se u vozu takto vybavenych snizila o urcite procento nehodovost aut za dne.Jinak kazdy den jedim z a do prace asi 20mil po highway a odhadl bych to tak na 20-30% aut sviti.(Jezdim na 9:00,takze tma uz neni).Ve meste sviti lidi mnohem mene.Jinak ten prapodivny stat,ve kterem ti poblazneni ridici sviti i ve dne je 21-tym statem USA a hl.mestem je zde Springfield.Mozna,ze si to jeste pamatujes z interview for citizenship,ktery stat to je... 😉
jinak DRLs (daytime running lights neboli svetla pro denni sviceni) jsou opravdu tam za morem povinna, vetsinou je to udelany tak, ze jakmile nastartujes a odbrzdis rucni brzdu, tak se rozsviti... problem je v tom, ze aby to moc nenamahalo potkavacky a clovek nemusel casto menit zarovky, tak je to obvykle udelany tak, ze sviti dalkovy asi na 80% vykonu (treba v autech koncernu VW jsou na podlaze pod sedadlem ridice asi 2m zdanlive prebytecnyho dratu, kterej slouzi jako odpor prave kvuli snizeni vykonu DRLs), takze lehce oslnuji... zvlaste patrne je to tusim patrne na vozitkach z koncernu GM...jinak myslim ze to je uzitecna vec, za prve ve dne sviti jen ty svetla a nic jineho, takze se setri zarovky v osvetleni palubky, spinacu atd... a za druhe studie ukazuji, ze DRLs zpusobi asi 10% pokles dopravnich nehod...
florido> este jednu vec som chcel napisat k tym helmam. zatial mam za sebou iba jednu lahku nehodu na motorke (s helmou na hlave), ale stacilo mi to na to aby som mal nazor ze na motorku uz bez helmy nikdy. ani spolujazdca. a kto jazdi na motorke bez helmy, je blazon.
Vsimli ste si v jakej kategorii ste? Xenony a ne americke, jine pekace.
Kde jsi, nekde jsi zamrznul???😃)
Proti xenonům nemám žádný výhrady, teda asi až na jednu. Nedávno jsem jel z dovolené v Chorvatsku (v noci) a za mnou jelo auto s xenonama. Ve skutečnosti to ale vypadalo jako když za mnou jede sanitka. Už jsem měl tendenci ji pustit před sebe, protože na každé nerovnosti auto nepatrně změnilo úhel osvitu a tím pádem jsem v zrcku viděl střídavě modrý a bílý světlo. No... docela mě to zmátlo.
Mám VW Golf IV a chtěl bych tam dobastlit xenony. Poradíte?
Zkus na escape6.cz Golfík už si s tím poradí. Tohle bych nechal udělat někoho, kdo už to dělal, jinak budeš nebezpečnej sobě i svýmu okolí.
Objevil jsem zajímavou novinku, a to xenonové konverzní sady, které již nevyžadují absolutně žádné úpravy, výbojka zde je přesně ve tvaru H1.H3,H4, nebo H7. Zdroj paprsku je tedy ve světlometu také umístěn stejně jako u originál žárovky. Na kabel se vedl k žárovce se jen cvakne kabel co vede do jednotky co řídí zapálení a provoz výbojky a odtud pak vede druhý kabel k výbojce. Montáž cca 30 minut.Cena kolem 21 tisíc, u nás třeba lexani, hobbycar,escape6. Objevil jsem to v zahraničí za 400 EUR, dokonce s teplotou výbojky 6000K, což znamená krásně namodralé světlo a přitom o něco menší svítivost, čili menší oslňování než výbojky s 4100K - to jsou ty bílé. Svítivost ale pořád několikrát vyšší než H7. Kdykoliv lze během chvilky dát zpět původní H7 - technická. Co kdo na to ?
No já nevím, řídil jsem v noci několik aut s Xenonama a musím říci, že jako řidič nepocituji nějaké zásadní plus na to abych je v autě musel mít. Když jsem měl půjčené na zkoušku MB E tak na mě každej blikal když jsem jel na potkávačky, takže jsem je do objednávky nezahrnul. Nevím mě osobně přijdou xenony dobrý jen z toho pohledu že to vypadá pěkně a při vyšších rychlostech to je pro ostatní nenásilné vyrování, že jede něco rychlého. Pravda nezkoušel jsme bi-xenony.
No, já bych se asi spokojil s Osram H7 Cool Blue, svítí i vypadají výborně. Jenže - letos jsem už měnil tři. Jedna bratru za 300 Kč.... Životnost xenonů se udává někde kolem 3000 hodin, což vychází na životnost auta. Pokud si nechám auto 8 let a vyjdu z toho že z principu svítím celoročně, vyjdou mě ty H7 nakonec i dráž...Díky tomu že Leon nemá čočkový světlomety, ale klasický zrcadlo, není zde ani tak velký problém oslňování /ostřikovače světel mám, ale regulaci dynamickou regulaci výšky pochopitelně ne/. Regulace se ale začala dávat hlavně kvůli čočkovým světlům, navíc má reakční dobu 300 ms, takže díry apod. stejně moc nestíhá, spíše automaticky reguje na zatížení, čili to co by si měl šofér hlídat sám. Možná ten MB dynamickou regulaci ještě neměl, je povinná od roku 97. Já tedy o těch xenonech přemýšlím. Na ukázku - je to www.xenonvalot.com
😊) Ten MB byl r.v. 2003 a měl najeto 2.500 km. Mluvil jsem teď o tom novém Ečku pochopitelně 😄 Ty světlomety hele nevím. Stačí když se podíváš jak svítí s xenonama Octávka, barva i intenzita je odlišná než třeba od Audi a to jsou ze stejného koncernu a mají oba čočkové světlomety. Octávka s xenonama např. vůbec neoslňuje.
Jen pro info - barva je dána typem použité výbojky, resp.její teplotou. Nejméně je 4100K, to je bílé světlo, pak to jde na 5100K, dále 6000K a až nově k 8000K. K 6000K už to jde více do modra, ale má to o trochu menší výkon, čili to paradoxně má méně oslňovat. Výbojky 8000K už jsou do fialova, v EU a USA nejsou schválené. Doporučení je, pokud jde více o světelný výkon, dát 5100K, pokud jde více o vzhled dát 6000-7000K. Už se prodávají upgrade výbojek do starých xenonů prvních serií z původních 4100 na 7000K. Je to docela věda, není xenon jako xenon. Mimochodem PIAA žárovky umí až 5300K, čili doopravdy trumfnou některé xenony. Jenže - 1 kus stojí 2100Kč - a životnost je někde kolem 200 hodin maximálně.
aha to jsou zajímavé informace. Nevíš jaká he výhoda čoček o proti normálním zrcadlům ve světlometu. Zdá se mi, že čočky mají více vyhraněný prostor kde se svítí, kdežto klasické zrcadlo na konci území dosvitu svítí přirozenějí i když je to srarší technologie. Jenom mě napadá, že čočky ušetří cenné místo v designu, ale jinak mě nic nenapadlo.
Ano, čočky umožní třeba stavbu nízkých světlometů. Pokud jsem to ale správně pochopil, hlavní důvod je ten, že kužel světla z nich vycházející má přesnější rozměry a nemají takový rozptyl do stran. Umožňují přesnější osvícení vozovky. Jejich nevýhoda je v tom, že jejich bodové světlo více přitahuje zrak protijedoucích řidičů a více oslňuje. Proto např. BMW začalo kolem čočky dávat ty "světelné" kroužky - aby to tolik neslňovalo.
Tak to jsem nevěděl, že xenonové výbojky můžou mít jinou teplotu barev to by potom vysvětlovalo, proč mi Omega svítí téměř modrou barvou, pokud se člověk podívá proti světlometu a otcova 607 svítí naopak zcela průzračnou bílou barvou. Jinak s těma efektníma kroužkama u BMW jsem to četl to jsem věděl a mimo dost dobrého efektu, to asi nějaký význam má, nicméně jestli se nepletu tak to nejspíš vymyslela stejně HELLA, tato firma snad i xenony "vymyslela" už na konci 80. let, ale co si pamatuju, tak v té době nikdo nevěděl k čemu by to mohlo být dobré až pak někoho napadlo to dát do auta 😊
Jo, dokonce bych tipnul, že ta Omega má výbojky 5000K nebo 6000K , kdežto Pažout bude mít 4100K. A ještě jeden fór - výbojka po pár stovkách hodin přejde trochu do modra, i bílá, takže jsem četl upozornění na to, že když mám výbojky třeba 4100K a jedna by se měnila, je dobrý tam dát novou s vyšší teplotou, aby to vypadalo stejně!! Pro čočkový světla jsou výbojky D2S, pro zrcadlový D2R. Dvě výbojky s teplotou 7000K, což už je bomba, se nechají sehnat za 180 EUR.
turboleon>Ano, čočky umožní třeba stavbu nízkých světlometů. Pokud jsem to ale správně pochopil, hlavní důvod je ten, že kužel světla z nich vycházející má přesnější rozměry a nemají takový rozptyl do stran. Umožňují přesnější osvícení vozovky
ja som si vzdy myslel, ze jedna z najvacsich vyhod je to, ze xenony idu tak velmi do sirky.
inac naozaj, tieto cockove strasne oslnuju, projekcne su na tom daleko lepsie.
ja som si vzdy myslel, ze jedna z najvacsich vyhod je to, ze xenony idu tak velmi do sirky.
inac naozaj, tieto cockove strasne oslnuju, projekcne su na tom daleko lepsie.
No, zcela určitě má xenon cca 3x větší světelný tok oproti halogenu. Tím je dáno, že teoreticky u stejného světlometu budu s xenonem vidět dále a šíře. A samozřejmě ostřeji, což je zase dáno i barvou světla. Řekl bych, že velký světelný výkom xenonu se na vozovku snáze promítne právě přes čočku, než přes klasické zrcadlo. Tok světla přes čočku má určitě přesnější kontury /což neznamená že má menší šířku/. Protože je ale přesnější, soustředěný více do jednoho bodu, více oslňuje. Tím vyšším rozptylem do stran u klasického zrcadla bych měl na mysli spíše to, že ten kužel světla není tak ostře ohraničený.
Tak si zkus porovnat, jak vidíš s xenonama a normálníma žárovkama za deště. Pak uvidíš ten propastný rozdíl.
No já nepopírám přínos Xenonů, jenom jsem uvedl, že si nejsem sám jako řidič ze zkušeností několika vozů přesvědčen o nenahraditelnosti Xenonů a že mi to zase tolik užitků nepřináší. Pravda máš pravdu, kdyby mohl člověk srovna identická auta za třeba toho deště, jenže to se nikdy nepovede... 😒 Bi Xenony bych pochopil... jenže zase nějakých 75 tisíc... 😞(((
Pokud mám v potkávačkách xenony, pak dálky budou H1 nebo H7. Pak ale stačí vzít za těch cca 20 tisíc xenonovou sadu, která je právě v provedení H1 nebo H7 a mám vlastně bixenony ? Navíc v tomto případě zcela dle technické vyhlášky. Já třeba zvažuju to, že pokud teď koupím tu sadu xenon H7 dodatečně, pak jí pří prodeji vymontuju, a mohu použít právě do dálek nového auta, protože to xenony v potkávacích světlech určitě mít bude. A i kdyby mělo v dálkách H1, koupím jen výbojky, zbylá elektronika zůstane /starter plus řídící jednotky a kabeláž/. Jinak - neoddiskutovatelný je fakt, že xenon má svítovost cca 3x vyšší než standardní halogen. Jenže je tady ještě jedna věc - konstrukce světlometu. Ta je pochopitelně podřízena designu. A tak se může stát, že auto s průměrným světlometem se xenony nebude o moc lepší, než optimálně vyprojektovaný halogen.
Na Superbu mám osazeny bixenony a musím říct, že oproti standardním H světlům je to sakramentský rozdíl. Tlumená světla svítí šířejí a dále a mnohem jasnějí. Srovnávám s Octávii, kterou mám doma a ta má osazeny hlasické H4.
Ale naprosto uchatný je bixenon na dálkové světla. Zvláště na dlohé rovince ( třeba dálnice ) je délka a šířka svitu ( o jasnosti a ni nemluvě ) patrná v porovnání s ostatními auty. Takže pokud přejíždím v levém pruhu a přepńu na dálku, jsou dálkové předjížděného auta jako přichcíplé světlušky.
Bohužel ty dálkové mají své ALE. Jakákoliv značka, jakékoliv návěství Vám to světlo vrací se vší parádou zpět, takže oslňování sebe sama je velmi nepříjemné. S tím ale u bixenonů nelze nic dělat
Ale naprosto uchatný je bixenon na dálkové světla. Zvláště na dlohé rovince ( třeba dálnice ) je délka a šířka svitu ( o jasnosti a ni nemluvě ) patrná v porovnání s ostatními auty. Takže pokud přejíždím v levém pruhu a přepńu na dálku, jsou dálkové předjížděného auta jako přichcíplé světlušky.
Bohužel ty dálkové mají své ALE. Jakákoliv značka, jakékoliv návěství Vám to světlo vrací se vší parádou zpět, takže oslňování sebe sama je velmi nepříjemné. S tím ale u bixenonů nelze nic dělat
jde - dají se vymlátit 😄) Xenony bych stejně zakázal.
Nebo třeba zákazat auta úplně 😄 Za pár let budou mít všichni xenony a nikomu to nebude připadat divný.
Nebudou mít všichni xenony, protože to výrobci vědí, že to není to pravé ořechové - vzhledem k tomu, že se vyrábějí už nějakých 6let minimálně, tak jejich podíl na trhu není takový (a rozhodně to není výrobní náročností)... Ono totiž když se svezeš s autem s dobře udělanými parabolami a normálními halogenovými žárovky, tak je vidět do osvícené plochy stejně jako s xenony a do neosvícené plochy lépe (xenony mají ten "tunelový efekt").
S tím nemohu souhlasit. Klasickou parabolou nelze nasměrovat paprsky tak jak to lze udělat projektorově přes čočku. Takže klasickou parabolou nelze dosáhnout takovou šířku ani délku svitu ( bavíme se o tlumených ) jako u xenonů. Navíc světelný tok je u xenonů několikanásobně větší než u klasických halogenů přes parabolu. Mnohem lepší je to u halogenů,které používají také čočku, tu má právě třeba Superb. Tam je pak rozdíl od xenonů daleko menší.
Jako hlavní problém většího rozšíření xenonů vidím jejich cenu. Pokud má dát někdo 35 tis navíc, tak je spíš dá třeba na ESP či více airbagů než na xenony. Proto jsou xenony stále spíše výsadou vyšší tříd, neboť při leasingu tak drahého auta se těch pár desítek tisíc ztratí.
Jako hlavní problém většího rozšíření xenonů vidím jejich cenu. Pokud má dát někdo 35 tis navíc, tak je spíš dá třeba na ESP či více airbagů než na xenony. Proto jsou xenony stále spíše výsadou vyšší tříd, neboť při leasingu tak drahého auta se těch pár desítek tisíc ztratí.
No nevím třeba u 607 je příplatek za xenony jen 15 tis Kč... což je úplný prd. No jinak v USA teď běží diskuse o právě možném zakázání HID světel, tedy xenonů. Takže opravdu ne každý je tomu nakloněn. Já bych asi ocenil Xenony jen na dálkové, na potkávací jsem fakt asi slepej ale zásadní rozdíl nezjišťuju.
hm to nechapu, pritom v US ma xenony skoro kazdy BMW od 92 nahoru.
Koukám, že všichni hltáte xenony. Já je mám nedlouho poprvé na octavii a jsem spíš zklamanej. Auto mám z bazaru, protože já sám bych za to ty prachy nedal. Zvenku to má super efekt, ale když jedu v noci, tak nic moc... Před autem to svítí úplně úžasně bíle, ale jinak je všechno nepříjemně nazelenalý a to jakoby tlumeným světlem. Co mě dost nepříjemně překvapilo je cena náhradní výbojky, takže bych se rád zeptal co dělat aby co nejdéle vydržela. Vadí ji opakovaný častý spouštění, třeba při vjíždění do tunelů. A jak je to ohledně vyhlášky, která předepisuje vození náhradních žárovek...přece nebudu mít dvě záložní výbojky v kufru za 10 000kc??
na výbojku je tuším výjimka, protože ti jí smějí stejně vyměnit jen v servisu. Ty jako uživatel si nesmíš výbojku měnit (reálné nebezpečí života).
Jo já s tebou souhlasím, taky jako řidič nevidím žádnou zajímavou výhodu. Podle mě nové světlomety s H7 svítí stejně ne-li lépe... 😄 tedy podle mě..
Jo já s tebou souhlasím, taky jako řidič nevidím žádnou zajímavou výhodu. Podle mě nové světlomety s H7 svítí stejně ne-li lépe... 😄 tedy podle mě..
no ještě jsem nejel v mlze a v lijáku. Ale jednu zajímavou vlastnost to má, když svítíš a jedeš v levým pruhu na dálnici, tak ti každej uhejbá jako o život, protože si myslí, že máš M5, zatímco máš naftovou octavii 😄
no nevím... to bejvávalo. Teď má xenony snad i punto...
Spousta lidí ve státech by dneska vsadilo například na světla CIBIÉ CSR. Se svými stovkami odrazných ploch jsou účinnější než xenony, neoslňují, produkují minimum zbytkového světla a pohybují se v teplejším spektru barev. Proti xenonům je tam poměrně ostrá nálada.
Lidi vy mě štvete, já sice xenony nemam a nikdy sem s nima nejezdil. Vim že to musí bejt super, když nádherně vidíte, ale jak k tomu příjdeme my obyšejní lidé bez xenonů. Víte vy vůbec jak každýho osňujete? zkuste si je alespoň trochu zklopit dolů, Díky
hmm jenže xenony se jaxi řídí samostatně a jejich úhel nejde naštelovat, světlomet se totiž hejbe nahoru a dolů automaticky a to pokud vím tak asi s reakcí 0.3 vteřiny, právě proto aby neoslňoval 😄 jinak osobně si myslím, že hlavní důvod s oslňování je spíš v tom, že jejich světlo je stále "exotické" a nutí řidiče se do něj dívat a tím samozřejmě je oslňen, kdežto normální již spíše ignorujeme. To máš asi tak, jako kdyby jsi jel do Francie tak budeš taky pořád oslněn z těch jejich žlutých světel, protože je zvláštní a nutí tě to se do nich dívat. Takže nedívat se a koukat před sebe, tedy před své auto 😄 čumění do xenonů není nejlepší řešení 😊
no dobře, mimochodem jsem teď o prázdninách jel na výlet Evropou najel jsem nějakejch 9000km (Německo, Belgie, Holandsko, Lucembursko, Francie, Andora Španělsko, Portugalsko, Rakousko, Švýcarko, Itálie) Snad jsem na něco nezapoměl 😄 a jezdí tam taky docela dost lidí s xenonama a docela mě to štvalo, máš pravdu v tom že jsou to exotické světla který nutí člověka se do nich koukat, tak je to vlastě moje vina, tak se vám teda omlouvam a jdu spátky do "naší" diskuze Ford Sierra tady na Auto.cz tak se tu mějte. Zdar 😊
Mám xenony na fabii a nemůžu si je vynachválit, je to dost velký rozdíl, vidím všechno jasněji a zřetelněji. A hlavně na mokré cestě nebylo vidět skoro nic a s xenonama je to mnohem lepší. Nedávno jsem jel v bratánkové octávce bez xenonů a připadalo mi to, jako bych nic neviděl, bylo to nějaké zašedlé, i když je octavka měsíc stará. Dost jezdím a určitě bych do nich zase investoval.
Xenony jsou bezpochyby skvele!! Vymenil jsem je za H7!! A super!! Mimochodem kdo je nema muzu domluvit za super cenu!😊
Letos jsem jel se Superbem s xenony v noci nonstop do Chorvatsko a musi rict, ze to byla parada. Minuly rok, jsem to jel v oktavce s halogeny a to se vubec neda srovnavat. Zvlast na tech chorvatskych klikatych horskych cestach je s xenony vyborne videt do boku a pred sebe.
Chci se zeptat, jestli jsou povolené xenonové převodní sady pro H4, které nabízí hobbycar, escape6, a zda máte nějaké zkušenosti. díky
Povolené nejsou, čili technickou to neprojde. Ale je to dělaný tak, že výměna za žárovky trvá pár minut a pak to lze vrátit. To samý ale lze pořídit za zhruba poloviční cenu s výbojkami D2R či D2S /original do xenonů/, které se jen mírně upraví /platí zejména pro H7/. Ještě poznámka .- pokud by se jednalo o auto vyrobené před rokem 96, pak povolené jsou. Po tomto roce má být dynamická regulace a ostřikovače.
Sorry, až teď koukám že jde o H4. Tam je to horší, ale přepínání lze vyřešit přídavnými dálkovými světly. A do tlumeného dát jen obyčejnou výbojku. Těch cca 28 tis. se mi zdá moc.
kit na H4 primo, se na ebay funglnovy se zarukou da poridit za cca 600 USD, s tema civkou ovladanyma vybojkama takze i dalkovy a potkavacky,
Montuje někdo xenony tak, aby auto prošlo STK?
Mám samozřejmě na mysli ostřikovače a dynamickou
regulaci sklonu.
Mám samozřejmě na mysli ostřikovače a dynamickou
regulaci sklonu.