350 km/h už se zažil, dokonce 800 km/h.Ale ne na silnici (Boeing 737,757,Airbus A320) 😄
Doufal jsem ze alespon nekdo z vas mi napise jaky seriove vyrabeny auto umi jezdit takhle rychle. Pres 300km/h to uz umi dost aut, ale 350? Porsche to neni ale ja ho mam nejradsi. Prijdu vecer, cago pomalici.
Jaguar XJ220 je jedine plno-seriove auto ktere dosahuje 347 km/h. Jinak je plno prototypu nebo maloserii aut co dosahne 350 a vice. A nebo pak upravci, napr. takovej Dahlback Golf IV co jede 350 km/h, nebo Callaway Corvette Sledgehammer 410 km/h 😄
A co rikas Koenigsegg CC ? Je to maloseriovy, ale bez uprav je udajna rychlost 390km/h. Co si o tom aute myslis?
Jaký to je řídit auto rychlostí 3OOkm/h a víc. Zná někdo z vás ten pocit? Já ne, Dík.
Také nemám to štěstí, ale měl jsem možnost jet 150 s Dakarskou LIAZKOU, a myslím, že to bude podobné, protože když na takovou rychlost rozhulákáš 12 tun na terénních gumách, tak alespoň mě se noha na plynu docela chvěla. Nevím zda bych si zvykl, ale asi to jde. Abych to upřesnil, bylo to na letišti a 300 je v našich podmínkách kromě závodního okruhu možných také asi jen tam.
Na žádným českým okruhu se se sériovým autem přes 300 kmh asi nesvezeš, už proto že je to "okruh". Je to spíš na levý pruh nějaký prázdná víceproudý dálnice.
BTW kdyby ti nefungoval rychloměr a nevěděl's jestli "už tam těch třista máš", možná že by to ani nijak zajímavý nepřipadlo.
BTW kdyby ti nefungoval rychloměr a nevěděl's jestli "už tam těch třista máš", možná že by to ani nijak zajímavý nepřipadlo.
Viděl jsem jednou v televizi dobrý záběr z kamery na motorce na okruhu a ukazovali tam rychlost. V některých místech jel až cca 320 km/h a to už se jim ta kamera i jezdec docela klepal.
BTW: mluvil jsem s jedním maníkem, co jel Toyotou Suprou z Průhonic do Benešova 290 km/h, víc si sice chtělo dovolit auto, ale on už ne... pak prý ještě musel čtvrt hodiny sedět v autě, aby se vzpamatoval...
BTW: mluvil jsem s jedním maníkem, co jel Toyotou Suprou z Průhonic do Benešova 290 km/h, víc si sice chtělo dovolit auto, ale on už ne... pak prý ještě musel čtvrt hodiny sedět v autě, aby se vzpamatoval...
Diablo je hodně rychlý, ale nejrychlejší seriovka je podle mně Koenigsegg CC - 390km/h. Víte někdo jěště o něčem podobným? Napište, dík.
Rychlejší je McLaren - 391 km/h ... měřeno na okruhu, kamera v autě .. je to teda tacho údaj, ale .. 😄
Hmm a kolik bude jezdit Veyron ? Už jsem slyšel jeho zvuk motoru, a akusticky nic moc 😄 bude to prostě tiché a komforní Bugatty jen holt trochu silnější 😊
Veyron má mít maximálku 406 km/h.
Jo tak tomu až se dostane vzduch pod podvozek tak to bude dobrý letadlo. No ono čistě teoreticky. Pojedu si s tím nějakou rozumnou cestovní rychlostí, řekněme 300km/h, což pro to auto bude brnkačka největší. Jedu jedu, v klidu si poslouchám CDčko a mám radost, že budu za 2 v Paříži. S usměvem pokynu stojvůdci TGV a frčím dál, prostě pohoda. Nicméně pak přijde příčný hrbol, dostane se pod auto vzduch a z Veyronu se stane poměrně slušný letadlo, a co pak... ?
Zapominas na jednu vec. Pro vetsinu dnesnich aut je brnkacka i rychlost kolem 200km/h a stejne tak jezdi malokdo. Nejde totiz o to, co dokaze auto, ale k cemu se odvazi ridic a co mu dovoli provoz. Osobne jsem jeste ani maximalku sveho auta nevyzkousel.
Pozitivní je, že Veyron udává zrychlení 0-300 km/h (ano, opravdu 300 km/h) za 13 vteřin!! Představ si to na světlech na IPáku 😃).
Jenže je to auto pomalu těžké jak ten Mig21čka, takže zase takový vztlak ten vzduch pod podvozkem neudělá. Navíc bych řekl, že to auto bude mít rozhodně podvozek takový, aby vzduch pod ním proudící způsoboval přítlak a ne vztlak.
No to rozhodně. Ale můžeme si vzpomenou na čísté závodáky jako je Mercedes CLK-GTR, který jednoho času lítal vzduchem docela uspěšně 😄 No a to bylo na závodním okruhu. Pravda takovu rychlostí nikdo jezdit cestovně nebude, ale co si budeme říkat, když to má maximálku 400 tak tam budeš mít 300 a ani a tom přiliš vědět nebudeš 😄 Jo a tamot zrychlení bych řekl, že je jen čistě teoretické a matematický propočítané. Sice je to 4x4 se specialnima gumama na zakazku, ale i tak se mi to zda nejak moc prehnany... Ale i tak to musi byt zazitek, zapnou protiskluz, sešlápnou plyn a vychutnávat si to drsný přetížení a občas brnknout do tiproniku 😊
To nebyl CLK-GTR. CLK-GTR byl původní s této GT plejády Mercedesů a poháněl ho atmosferický desetiválec. Po něm následoval CLK-LM, speciálně vyvinutý pro Le Mans, s vhodnějším osmiválcem (stejně nevyhrál, hehehe). Ale stroj, o kterym ty píšeš, je model CLR z roku 1999 a létal na okruhu Sarthe jak při tréninku (Mark Webber), tak při závodě (Peter Dumbreck). Takže laskavě nekruť tady fakta...
... co je Koenigsegg CC proti Vectoru Avtech WX3 (1197 koni, 440 km/h) nebo Jehle Super Saphier (1000 k, "pres 400 km/h")?????
To mne zajima ten Vector Avtech WX3. Da se o nem neco blizsiho sehnat na internetu a kde?
Diky
Diky
Neco o tehle kare je na www.supercars.net, tam ale udavaji vykon 1000 k (v prepoctu na kW udavaji 745, ale to je samozrejme blbost). Ovsem v jednom z AutoTipu rocniku 1992 udavali u prototypu prave 1197 k. Neni mi znamo kolik aut postavili, v roce 1994 mela premieru otevrena verze ala Diablo Roadster. Motor Oldsmobile V8, 7 litru, dvojite turbo.....
Ja jsem se klepal, kdyz jsem jel s mym fiatkem 127 (903ccm) asi 160 kmh, takovy zazitek uz asi opakovat nebudu. A vy tady mluvite o nejakych 400 kmh, to asi neni pro lidi, jako jsem ja. Ikdyz kdyz jsem mluvil s kamaradkou, kterou jsem svezl rychlosti 110 kmh, tak tvrdila, ze kdyz jela v Citroenu 190, tak ted ji to pripadalo, ze jela jeste rychleji. Tak jsem mozna zazil i ve fiatku pocit, jako kdyz jedu kolem 300 kmh. Hodne stesti pri rychlostech.
! PNEU-KATALOG ! AKTUALIZACE !
nový web-design, testy-12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu jsou i podrobné firemní popisy - obrázky (odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu), zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.
web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)
nový web-design, testy-12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu jsou i podrobné firemní popisy - obrázky (odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu), zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.
web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)
Nejvíce mi pobavil jeden kolega, který povídal, jak v jednom autě (už nevím co to bylo za značku) jel po dálnici 270 km/h. Ptali se ho, zda se nebál a zda to zvládal, on odpověděl, že to zvládal v pohodě, jen, že se prý v takové rychlosti nestačí dívat do zpětného zrcátka. Načež se všichni začali smát, že se v 270 km/h musí dívat, jestli ho někdo nepředjíždí. 😃))
(Jo, dobrá, motorkáři třeba i jo, ale sranda to v tu chvíli byla ohromná)
(Jo, dobrá, motorkáři třeba i jo, ale sranda to v tu chvíli byla ohromná)
videl jsem to v televizi. Odrizli mu strechu, sedli si do toho 4 lidi a auto vyhodili z vojenskyho vrtulniku. To byla rychlost!!! Paragani pak vyskocili ale moskvic to nejak neubrzdil... 😊)))
Mám rád velkou rychlost, ale stačí si vzpomenout na moji rodinu a ihned dávám z plynu nohu. Dříve jsem dosahoval s Š Felicií Combi více jak 180 km/h, ale tomu autu to stačilo. Největší rychlost jsem dosáhl s Chewroletem Camaro cca 210 km/h, jde to. Jaký jsou vaše zážitky z rychlích jízd v autě?
220 tachometrovych v precipovane Octavce TDi,vic uz to nejede-konci rozpeti tachometru.Mnohem lepsi zazitek je ale na vlasenkovitych okrskach.Dalnice je nuda.Na dalnicich je nejlepsi hra s nazvem ,,vic uz me to nejede, tak se snaz,,....a oni se fakt fest snazi.Kamil*
skkd> ako to dopadlo? 😉
to bolo v rakusku, dostali 1000DEM... inak hasime si to tak 180kmh a zarzu nas predbehlo "nieco" ale soferovala to zenska, no co by si nespravil ked je to zena... tak sme ju predbehli a ona kur*a to bola policajt s takym radarcekom a fotakom. swinstvo! 😊
To, co tady píše driverman, se mi moc nezdá. Jet 300 km/h po dobu 8 minut je asi velká blbost. Ptal jsem se na to člověka, co jezdí superbiky několik let. On má špičkovou profi mašinu, která samozřejmě 300 udělá jak nic. Jenže...jenže na okruhu snad jen okamžik na konci cílové roviny. Tak asi 1-2 sekundy. Taky ne na okruhu v ČR, ale venku. Chce to tedy dlouhou rovinu. Dálnice v Německu zní dobře, ale silně pochybuju, kde by se to dalo prakticky uskutečnit. 40 km čisté dráhy + rozjezd a dojezd. Když nepočítám provoz, který tam nutně je, různé uzavírky, pak je tu otázka např. povrchu, jaký je, zda není někde znečištěn, nebo poškozen, jaký mají poloměr dálniční oblouky, zda tam nejsou mosty, dilatační spáry apod. Každý detail hraje v této rychlosti velký význam. Driverman samozřejmě celou trasu zná nazpaměť, ví, že je to v pohodě. Nebo si prostě řekl, teď a tady...a jede 300 v úseku, který nezná. Driverman má jistě velké zkušenosti se zvládnutím motorky při této rychlosti. No a pak takový detail, jet tak dlouho 300 to nevydrží žádná motorka ! Prostě se rozsype. Ani superbike by to nevydržel. Kecáš drivermane.
To voy: prohlásil jsem, že už se nebudu k tomuto tématu vyjadřovat, ale udělám vyjímku.
Add okruh: Žádný okruh není stavěn na jízdu maximální nebo nejvyšší rychlostí po delší dobu. Málokoho by asi bavilo sledovat auta či mašiny pohybující se svojí maximálkou téměř rovně po delší dobu.
Add superbike: Podle zpřevodování může dosahovat na topspeedu i celkem slušně přes 300, jenže pak to jde na úkor zrychlení při výjezdech ze zatáček. A to je na většině okruhů důležitější veličina než nejvyšší topspeed.
Add německá dálnice: pochybovat můžeš. Nicméně i v Německu se najdou úseky vhodné pro rychlostní testy. Pochopitelně jsem si "trať" projel, nejsem magor abych se někde zabil jenom proto, že nebudu vědět jak vypadá silnice na úseku na kterým si to testnu. Viadukty ani německé dilatační spáry nemají vliv.
Add žádný moto: koukám, že máš bohaté zkušenosti s každou motorkou. Prozraď mi prosím, jak to vypadá, když se motorka rozsypává. To upadne nejdřív blinkr, pak jedna rukojeť, utaví se svíčka na prvním válci, zadní brzdový třmen, pak "vyskočí" ventily na třetím válci, pak se roztrhne sedačka, zlomí se klikovka, přetrhne řetěz, upadnou kola a následně zorpadne rám na prvočinitele????? Tak si to zhruba představuji 😃. Ale nic takového nenastalo, přesto mě prosím pouč. Rád bych se totiž připravil, až si to budu chtít testnout příště.
Add obecně: i auto se rozsype když pojede nejvyšší rychlostí po dobu cca 8 až 10 minut? Nebo vydrží dýl? Nebo mají tuto "schopnost" pouze motorky? ... a jak se pak asi dělají vytrvalostní rychlostní testy? Nejspíš se po deseti minutách ty auta a motorky mění. No vzhledem k tomu, že tyto testy, kdy se stroje snaží pohybovat maximální rychlostí po oválech, trvají poměrně dlouhou dobu, tak při takovém provozu musí být hrozný odpad "rozsypaných" strojů. Ale co se asi dá dělat.
p.s. ...možná by jsi se divil kolik toho superbike nevydří 😄. Tak prosím opatrně s jednorázovým soudem.
Add okruh: Žádný okruh není stavěn na jízdu maximální nebo nejvyšší rychlostí po delší dobu. Málokoho by asi bavilo sledovat auta či mašiny pohybující se svojí maximálkou téměř rovně po delší dobu.
Add superbike: Podle zpřevodování může dosahovat na topspeedu i celkem slušně přes 300, jenže pak to jde na úkor zrychlení při výjezdech ze zatáček. A to je na většině okruhů důležitější veličina než nejvyšší topspeed.
Add německá dálnice: pochybovat můžeš. Nicméně i v Německu se najdou úseky vhodné pro rychlostní testy. Pochopitelně jsem si "trať" projel, nejsem magor abych se někde zabil jenom proto, že nebudu vědět jak vypadá silnice na úseku na kterým si to testnu. Viadukty ani německé dilatační spáry nemají vliv.
Add žádný moto: koukám, že máš bohaté zkušenosti s každou motorkou. Prozraď mi prosím, jak to vypadá, když se motorka rozsypává. To upadne nejdřív blinkr, pak jedna rukojeť, utaví se svíčka na prvním válci, zadní brzdový třmen, pak "vyskočí" ventily na třetím válci, pak se roztrhne sedačka, zlomí se klikovka, přetrhne řetěz, upadnou kola a následně zorpadne rám na prvočinitele????? Tak si to zhruba představuji 😃. Ale nic takového nenastalo, přesto mě prosím pouč. Rád bych se totiž připravil, až si to budu chtít testnout příště.
Add obecně: i auto se rozsype když pojede nejvyšší rychlostí po dobu cca 8 až 10 minut? Nebo vydrží dýl? Nebo mají tuto "schopnost" pouze motorky? ... a jak se pak asi dělají vytrvalostní rychlostní testy? Nejspíš se po deseti minutách ty auta a motorky mění. No vzhledem k tomu, že tyto testy, kdy se stroje snaží pohybovat maximální rychlostí po oválech, trvají poměrně dlouhou dobu, tak při takovém provozu musí být hrozný odpad "rozsypaných" strojů. Ale co se asi dá dělat.
p.s. ...možná by jsi se divil kolik toho superbike nevydří 😄. Tak prosím opatrně s jednorázovým soudem.
driverman, v sobotu som bol v Brne na Speed day, a nebudes verit, bavil som sa aj s Kevinom Carmichaelom (urcite poznas to meno). On jazdi Suzuki s tovarenskou podporou (streetfighterske kaskaderske kusky), tak som sa v ramci debaty spytal aj na Hayabusu a 300 km/h... velmi pochyboval, ze sa da s Hayabusou v serii ist 300 km/h dlhsie ako par sekund. Nevydrzia to gumy, retaz, a vlastne sa pohybujes na hranici obmedzovaca otacok, takze ked ta parkrat smykne obmedzovac tym, ze odstavi privod benzinu do valcov, rozmyslis si velmi rychlo ze ako mas jazdit (podla Carmichaela reakcia motora na obmedzovac na hayabuse, ktory cvakne v cca 300 km/h, okamzite zablokuje zadne koleso, tym padom sa guma ktora ma pri tej rychlosti okolo 80 stupnov Celzia zohreje este viac a vylezu z nej kordy). Jeho odhad konstatnej rychlosti akou sa da na hayabuse ist je cca 275 km/h (na hranici povolenych otacok, t,j, otackomer na zaciatku cerveneho pola).
To Pallas: Kevina samozřejmě znám i Craiga. Omezovač spíná podle otáček, nikoli podle rychlosti, to ale předpokládám víš. Taky jistě víš jak zasahuje omezovač na Buse a koneckonců i jiných motorkách. Kolikrát jsi se svezl na Buse? Víš kolik točí při 300 km/h? Zásah omezovače nastupuje cca v 315 km/h. Prostě to přestane táhnout, žádný kopance, žádný blokování, prostě to jen přestane táhnout. Jsem docela pobaven tím, jak se pořád soustředíš na tu pneumatiku. Teplota, kordy atd... všechno jen teorie...zábavné. Už jsem to jednou napsal: nemá smysl Tě přesvědčovat. Budešli mít někdy příležitost, tak to zkus sám a uvidíš.
jezismarja co to pises za hovadiny jak se ti muze zablokovat zadni kolo pri 300 kmh vzpamatuj se trochu vzdyt to je totalni * cos napsal
myslis ze kdyz jedes s jakymkoli autem nebo motorkou ktera ma omezovac a dostanes se na otackomeru do cervenyho pole tak se zablokuje hnany kolo nebo naprava tak to by byla asi pekna radka mrtvych na ceste
vidim ze som to napisal zle... jasne ze nepisem o zablokovani zadneho kolesa v zmysle STOP, ale v zmysle brzdenia motorom.
to driverman: nasiel som clanok presne o tejto teme, ale je v nemcine... "Highspeed-Test Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
----------------------------------------… />
312
Es geht vorwärts, zweifelsohne! Die Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa soll auch dem Normalbürger das Erlebnis 300 km/h ermöglichen.
Von Jörg Schüller; Fotos: Markus Jahn
1899: Die Welt steht an der Schwelle zum 20. Jahrhundert, das Auto ringt um Benzin-, Dampf- oder Elektroantrieb, die Motorfliegerei ist noch nicht erfunden. Als erster Mensch treibt der verwegene Belgier Camille Jenatzy ein „Landfahrzeug“ - die torpedoförmige, elektrisch getriebene „Jamais Contente“ („Nie zufrieden“) - über die magische Grenze von 100 km/h.
1947: Todesmutig läßt sich der amerikanische Pilot Chuck Yeager in der Bell X1, weniger Flugzeug denn Raketentriebwerk mit Sitz, Leitwerk und Stummelflügelchen, von einem Trägerflugzeug in die Weite der Atmosphäre abwerfen, um die Schallmauer zu durchbrechen. Die Rakete zündet, kurze Zeit später signalisiert der erste Überschallknall den am Boden Wartenden den Erfolg des Unternehmens.
Zwei Beispiele für den Run auf Geschwindigkeitsrekorde, der das ganze 20. Jahrhundert hindurch die irrwitzigsten Blüten treibt. Triumpf folgt auf Katastrophe, Katastrophe auf Triumpf. Auf dem Land purzelte bereits 1927 eine Speed-Barriere, die für Serienmotorräder bis heute unerreicht war: 300 Kilometer pro Stunde oder, etwas greifbarer, 83,3 Meter pro Sekunde - gerade noch hier, einen Augenblick später einmal über den Fußballplatz.
Klar eigentlich, daß dem ersten schnelleren Serienmoped, welches diese magische Grenze überschreiten kann, ein Platz in der Geschichte sicher ist. Und seit der INTERMOT 1998 ist klar, daß die Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa genau diesen Meilenstein setzen könnte. Sonnenklar schließlich, daß MOTORRAD das sofort wissen wollte. Deshalb: Koffer gepackt und mit neugierigen Kollegen der europäischen Schwesterblätter (Motociclismo, Moto Journal und Moto Sprint) sowie zwei Japanern ab nach IDIADA. Der 7560 Meter lange Hochgeschwindigkeitskurs bei Barcelona verbindet zwei jeweils 2000 Meter lange Geraden durch zwei Steilkurven mit je 472 Meter Radius. Die Kurven sind so stark überhöht, daß bei Tempo 200 auf der äußersten Spur die Resultierende aus Flieh- und Normalkraft senkrecht zur Straße wirkt. Mit anderen Worten: beste Voraussetzungen zum Vollgasfahren.
Der Plan: Vier Hayabusa aus der Vorserie werden direkt von der Präsentation dorthin gebracht, gecheckt und auf Teufel komm raus um den Kurs getrieben. Damit´s hinterher keine Diskussionen gibt, erfassen neben dem MOTORRAD-Tellert-Meßgerät noch eine Formel 1-erprobte TAG-Lichtschranke und eine - ähem - freundlicherweise von der spanischen Polizei geliehene Radarpistole die Geschwindigkeit. Unabhängige Techniker überwachen die Messungen, der Fotograf fängt die Spannung, vielleicht die Sensation mit der Kamera ein. Zwei Tage soll die Rekordjagd dauern, als Referenz dienen die bisherigen Träger des blauen Bandes, die Kawasaki ZZ-R 1100 und die Honda CBR 1100 XX. Der Prüfstand läßt einiges erwarten: Hält sich die Kawa mit immerhin 146 PS noch vornehm zurück, so legt die Honda satte 160 Pferde vor. Darüber kann die Hayabusa nur milde lächeln: 176 Meßpferde legen eine neue Referenzlatte für Serienmotorräder.
Leider gibt es von anderer Seite her Ernüchterung. Als die schon seit Monaten mit allerlei Papierkram angekündigte Journalistenmeute vor den Toren des hochmodernen Testzentrums einläuft, vernimmt sie das Machträusperns eines jungvermählten, schwäbisch-amerikanischen Automobilherstellers. Dieser fühlt sich nämlich durch das Aufkreuzen lästiger Schreiberlinge gestört. Konsequenz: Statt zwei Tagen nur zwei Stunden Testzeit, Fotografieren während des Tests verboten, ein Ordner sammelt vorsorglich alle Kameras ein. Immerhin gibt´s nach dem großzügig bewilligten Testzeitraum noch etwas Zeit zum Fotorafieren, in der allerdings keine Runden mehr gedreht werden dürfen.
Aber zugegeben, auch diese zwei Stunden haben es in sich. Der grimmig dreinschauende, drahtige Tsukasa „Tsuka“ Tsuji, japanischer Kollege mit Samurai-Habitus, dreht zuallererst eine Funktionsrunde, passiert als erster die Meßstelle. Ein Aufschrei: 299 zeigt die Radarpistole, 300,02 tickert der Lichtschrankendrucker aus. Helme auf, die Jagd ist eröffnet. 300 km/h, daß bedeutet äußerste Belastung für das Material. Der Motor schaufelt mit höchster Drehzahl all seinen Punch auf Kette und Reifen, der gequälte Pneu radiert die PS als schwarzen Strich auf den Asphalt. Können Sie sich unter kinetischer Energie etwas vorstellen? So eine Hayabusa, die mit etwa 300 daherbrät und mit Fahrer so an die 350 Kilo wiegt, ist mit über 1,2 Millionen Joule unterwegs. Diese Gewalt müssen die drei filigranen Bremsscheiben im Zweifelsfalle einer Notbremsung schnell in Wärme umsetzen. Bei durchschnittlichen 10 m/s˛ Verzögerung - und das muß man erst mal schaffen - wird der Bremsweg fast 350 Meter lang. Nur so als Hinweis, daß man hohe Geschwindigkeiten nie unterschätzen sollte.
Das machen dem Piloten auf der megabreiten IDIADA-Piste schon die Steilkurven schwer, die beim ersten, vorsichtigen Vorbeifahren furchterregend überhöht wirken, ja, wie eine Wand neben dem eingeschüchtert daherfahrenden Erstbesteiger aufragen. Läßt dieser dann die Hayabusa springen, verkehrt sich der Eindruck von Weite und Raum in Richtung Telespiel: In etwas mehr als 90 Sekunden wischt eine Runde unter den Reifen weg und die Hayabusa wieder am Meßgerät vorbei. Der kleinste Fehler bei der Fahrerhaltung rächt sich erbarmungslos in Form einer sinkenden Tachonadel. Tunnelblick auf das schmal gewordene Asphaltband, in der Ferne eine Brücke über dem Kurs, wie ein kleines Loch im Horizont - wusch - durch. Mühsam klettert die Tachonadel: 336, 337, 338, km/h für km/h setzt die Hayabusa den gewaltigen Bums ihres 1300ers in Speed um. Dann die Steilkurve, ruckzuck ist sie da, präzise auf die äußerste Bahn zielen, Nerven, Nerven, Nerven, AAAAh, verdammt, wieder kurz das Gas gelupft. Einen Meter neben dem linken Bein rast die Leitplanke mit Tacho 320 entlang, daneben der blaue Himmel, verkehrte Welt. Von ganz außen aus der Steilkurve in die Gerade hinabtauchen, jedes bißchen Schwung ausnutzen, Hintern hoch, Kopf runter, kleine Bodenwellen schlagen mit derber Gewalt in die Oberschenkel, kein Muskel, der nicht angespannt wäre. Beine, Arme, Füße, der ganze Körper quetscht sich so nah wie möglich ans Motorrad, bloß keine Stirnfläche bieten. Verdammte Schultern, zu breit. Der Wind findet jede Falte im Lederkombi, zerrt daran, brüllt wütend in den Helm.
Wusch: Tacho 344, real 296. Ich bin einfach zu groß und breit. Laurent Cochet von Moto Journal huscht mit 299 km/h am Meßpunkt vorbei, biegt in die Steilwand ein, fehlt plötzlich. Horrormeldung: ein platter Vorderreifen, mehrere Liter Adrenalin in der Luft, alles gut gegangen. Laurent sieht gealtert aus, raucht erst mal eine. Pere Casas, Kollege und Freund vom spanischen Schwesterblatt Motociclismo, hat sich einen gewaltigen Aerodynamikbuckel annähen lassen, zudem trägt er eine lange Beule hinten am Helm, ist klein und schmal: Heureka, 300,99, na also, geht doch. Markus „Braveheart“ Barth, Tester bei MOTORRA😱 treibt´s auf die Spitze: unter den skeptisch-besorgten Augen der Reifentechniker dreht er zwei Runden mit Konstantvollgas. 302,11 km/h markieren das Ende der Fahnenstange, zumindest auf diesem Kurs - die Geraden sind einfach noch zu kurz, der Anpreßdruck in der Steilwand kostet zuviel Schwung. Keine Frage, auf einem geeigneten Autobahnstück ginge die Hayabusa noch schneller, sowieso viel schneller als ZZ-R und CBR-XX, die mit 277,92 und 284,65 weit abgeschlagen rangieren.
Nur so zum Spaß schraubt Laurent die Spiegel seiner Hayabusa ab: Ein Aufschrei, ein Raunen: 309,38 km/h, der Sportsgeist erwacht erneut, ab auf die Piste. Mist, wie zuvor, einfach zu groß, 307,85 km/h für mich, 311,82 für „Streamline-Pere“, Rekord. Leider kommt Markus nicht mehr zum Fahren, die Herren vom Autohersteller weisen per Funk auf das Ende der Testfahrten hin.
Was haben wir gelernt? Zunächst mal wieder, daß gut Ding einfach Weile braucht. Mit ein paar Stunden mehr Feinschliff an der Fahrerhaltung wären sicher noch ein paar km/h drin gewesen. Ach ja, und daß die Hayabusa auf deutschen Autobahnen mit etwas mehr Anlauf locker über 300 geht. Das große Geschwindigkeitsplus ohne Spiegel deutet übrigens darauf hin, daß sich die Suzuki-Ingenieure ihrer Sache sicher waren und auf das letzte Quentchen Detailarbeit - etwa schmaler geführte, verkleidete Schalldämpfer oder ein über die Achsklemmung herunter gezogener Kotflügel - verzichtet haben. Aber auch die Reifen setzen allzu hurtigem Treiben Grenzen, der von Speed und Zentrifugalkräften wüst zerschundene Hinterradpneu im Bild spricht für sich. Wer möchte schon bei 300 mit sicherlich fatalen Folgen den Asphalt aufreiben? Und überhhaupt, warum 300? Warum? Weil´s einfach gut ist. Genau." Minimalne s tou odchylkou tachometra som mal pravdu: Tacho 344, real 296.
----------------------------------------… />
312
Es geht vorwärts, zweifelsohne! Die Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa soll auch dem Normalbürger das Erlebnis 300 km/h ermöglichen.
Von Jörg Schüller; Fotos: Markus Jahn
1899: Die Welt steht an der Schwelle zum 20. Jahrhundert, das Auto ringt um Benzin-, Dampf- oder Elektroantrieb, die Motorfliegerei ist noch nicht erfunden. Als erster Mensch treibt der verwegene Belgier Camille Jenatzy ein „Landfahrzeug“ - die torpedoförmige, elektrisch getriebene „Jamais Contente“ („Nie zufrieden“) - über die magische Grenze von 100 km/h.
1947: Todesmutig läßt sich der amerikanische Pilot Chuck Yeager in der Bell X1, weniger Flugzeug denn Raketentriebwerk mit Sitz, Leitwerk und Stummelflügelchen, von einem Trägerflugzeug in die Weite der Atmosphäre abwerfen, um die Schallmauer zu durchbrechen. Die Rakete zündet, kurze Zeit später signalisiert der erste Überschallknall den am Boden Wartenden den Erfolg des Unternehmens.
Zwei Beispiele für den Run auf Geschwindigkeitsrekorde, der das ganze 20. Jahrhundert hindurch die irrwitzigsten Blüten treibt. Triumpf folgt auf Katastrophe, Katastrophe auf Triumpf. Auf dem Land purzelte bereits 1927 eine Speed-Barriere, die für Serienmotorräder bis heute unerreicht war: 300 Kilometer pro Stunde oder, etwas greifbarer, 83,3 Meter pro Sekunde - gerade noch hier, einen Augenblick später einmal über den Fußballplatz.
Klar eigentlich, daß dem ersten schnelleren Serienmoped, welches diese magische Grenze überschreiten kann, ein Platz in der Geschichte sicher ist. Und seit der INTERMOT 1998 ist klar, daß die Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa genau diesen Meilenstein setzen könnte. Sonnenklar schließlich, daß MOTORRAD das sofort wissen wollte. Deshalb: Koffer gepackt und mit neugierigen Kollegen der europäischen Schwesterblätter (Motociclismo, Moto Journal und Moto Sprint) sowie zwei Japanern ab nach IDIADA. Der 7560 Meter lange Hochgeschwindigkeitskurs bei Barcelona verbindet zwei jeweils 2000 Meter lange Geraden durch zwei Steilkurven mit je 472 Meter Radius. Die Kurven sind so stark überhöht, daß bei Tempo 200 auf der äußersten Spur die Resultierende aus Flieh- und Normalkraft senkrecht zur Straße wirkt. Mit anderen Worten: beste Voraussetzungen zum Vollgasfahren.
Der Plan: Vier Hayabusa aus der Vorserie werden direkt von der Präsentation dorthin gebracht, gecheckt und auf Teufel komm raus um den Kurs getrieben. Damit´s hinterher keine Diskussionen gibt, erfassen neben dem MOTORRAD-Tellert-Meßgerät noch eine Formel 1-erprobte TAG-Lichtschranke und eine - ähem - freundlicherweise von der spanischen Polizei geliehene Radarpistole die Geschwindigkeit. Unabhängige Techniker überwachen die Messungen, der Fotograf fängt die Spannung, vielleicht die Sensation mit der Kamera ein. Zwei Tage soll die Rekordjagd dauern, als Referenz dienen die bisherigen Träger des blauen Bandes, die Kawasaki ZZ-R 1100 und die Honda CBR 1100 XX. Der Prüfstand läßt einiges erwarten: Hält sich die Kawa mit immerhin 146 PS noch vornehm zurück, so legt die Honda satte 160 Pferde vor. Darüber kann die Hayabusa nur milde lächeln: 176 Meßpferde legen eine neue Referenzlatte für Serienmotorräder.
Leider gibt es von anderer Seite her Ernüchterung. Als die schon seit Monaten mit allerlei Papierkram angekündigte Journalistenmeute vor den Toren des hochmodernen Testzentrums einläuft, vernimmt sie das Machträusperns eines jungvermählten, schwäbisch-amerikanischen Automobilherstellers. Dieser fühlt sich nämlich durch das Aufkreuzen lästiger Schreiberlinge gestört. Konsequenz: Statt zwei Tagen nur zwei Stunden Testzeit, Fotografieren während des Tests verboten, ein Ordner sammelt vorsorglich alle Kameras ein. Immerhin gibt´s nach dem großzügig bewilligten Testzeitraum noch etwas Zeit zum Fotorafieren, in der allerdings keine Runden mehr gedreht werden dürfen.
Aber zugegeben, auch diese zwei Stunden haben es in sich. Der grimmig dreinschauende, drahtige Tsukasa „Tsuka“ Tsuji, japanischer Kollege mit Samurai-Habitus, dreht zuallererst eine Funktionsrunde, passiert als erster die Meßstelle. Ein Aufschrei: 299 zeigt die Radarpistole, 300,02 tickert der Lichtschrankendrucker aus. Helme auf, die Jagd ist eröffnet. 300 km/h, daß bedeutet äußerste Belastung für das Material. Der Motor schaufelt mit höchster Drehzahl all seinen Punch auf Kette und Reifen, der gequälte Pneu radiert die PS als schwarzen Strich auf den Asphalt. Können Sie sich unter kinetischer Energie etwas vorstellen? So eine Hayabusa, die mit etwa 300 daherbrät und mit Fahrer so an die 350 Kilo wiegt, ist mit über 1,2 Millionen Joule unterwegs. Diese Gewalt müssen die drei filigranen Bremsscheiben im Zweifelsfalle einer Notbremsung schnell in Wärme umsetzen. Bei durchschnittlichen 10 m/s˛ Verzögerung - und das muß man erst mal schaffen - wird der Bremsweg fast 350 Meter lang. Nur so als Hinweis, daß man hohe Geschwindigkeiten nie unterschätzen sollte.
Das machen dem Piloten auf der megabreiten IDIADA-Piste schon die Steilkurven schwer, die beim ersten, vorsichtigen Vorbeifahren furchterregend überhöht wirken, ja, wie eine Wand neben dem eingeschüchtert daherfahrenden Erstbesteiger aufragen. Läßt dieser dann die Hayabusa springen, verkehrt sich der Eindruck von Weite und Raum in Richtung Telespiel: In etwas mehr als 90 Sekunden wischt eine Runde unter den Reifen weg und die Hayabusa wieder am Meßgerät vorbei. Der kleinste Fehler bei der Fahrerhaltung rächt sich erbarmungslos in Form einer sinkenden Tachonadel. Tunnelblick auf das schmal gewordene Asphaltband, in der Ferne eine Brücke über dem Kurs, wie ein kleines Loch im Horizont - wusch - durch. Mühsam klettert die Tachonadel: 336, 337, 338, km/h für km/h setzt die Hayabusa den gewaltigen Bums ihres 1300ers in Speed um. Dann die Steilkurve, ruckzuck ist sie da, präzise auf die äußerste Bahn zielen, Nerven, Nerven, Nerven, AAAAh, verdammt, wieder kurz das Gas gelupft. Einen Meter neben dem linken Bein rast die Leitplanke mit Tacho 320 entlang, daneben der blaue Himmel, verkehrte Welt. Von ganz außen aus der Steilkurve in die Gerade hinabtauchen, jedes bißchen Schwung ausnutzen, Hintern hoch, Kopf runter, kleine Bodenwellen schlagen mit derber Gewalt in die Oberschenkel, kein Muskel, der nicht angespannt wäre. Beine, Arme, Füße, der ganze Körper quetscht sich so nah wie möglich ans Motorrad, bloß keine Stirnfläche bieten. Verdammte Schultern, zu breit. Der Wind findet jede Falte im Lederkombi, zerrt daran, brüllt wütend in den Helm.
Wusch: Tacho 344, real 296. Ich bin einfach zu groß und breit. Laurent Cochet von Moto Journal huscht mit 299 km/h am Meßpunkt vorbei, biegt in die Steilwand ein, fehlt plötzlich. Horrormeldung: ein platter Vorderreifen, mehrere Liter Adrenalin in der Luft, alles gut gegangen. Laurent sieht gealtert aus, raucht erst mal eine. Pere Casas, Kollege und Freund vom spanischen Schwesterblatt Motociclismo, hat sich einen gewaltigen Aerodynamikbuckel annähen lassen, zudem trägt er eine lange Beule hinten am Helm, ist klein und schmal: Heureka, 300,99, na also, geht doch. Markus „Braveheart“ Barth, Tester bei MOTORRA😱 treibt´s auf die Spitze: unter den skeptisch-besorgten Augen der Reifentechniker dreht er zwei Runden mit Konstantvollgas. 302,11 km/h markieren das Ende der Fahnenstange, zumindest auf diesem Kurs - die Geraden sind einfach noch zu kurz, der Anpreßdruck in der Steilwand kostet zuviel Schwung. Keine Frage, auf einem geeigneten Autobahnstück ginge die Hayabusa noch schneller, sowieso viel schneller als ZZ-R und CBR-XX, die mit 277,92 und 284,65 weit abgeschlagen rangieren.
Nur so zum Spaß schraubt Laurent die Spiegel seiner Hayabusa ab: Ein Aufschrei, ein Raunen: 309,38 km/h, der Sportsgeist erwacht erneut, ab auf die Piste. Mist, wie zuvor, einfach zu groß, 307,85 km/h für mich, 311,82 für „Streamline-Pere“, Rekord. Leider kommt Markus nicht mehr zum Fahren, die Herren vom Autohersteller weisen per Funk auf das Ende der Testfahrten hin.
Was haben wir gelernt? Zunächst mal wieder, daß gut Ding einfach Weile braucht. Mit ein paar Stunden mehr Feinschliff an der Fahrerhaltung wären sicher noch ein paar km/h drin gewesen. Ach ja, und daß die Hayabusa auf deutschen Autobahnen mit etwas mehr Anlauf locker über 300 geht. Das große Geschwindigkeitsplus ohne Spiegel deutet übrigens darauf hin, daß sich die Suzuki-Ingenieure ihrer Sache sicher waren und auf das letzte Quentchen Detailarbeit - etwa schmaler geführte, verkleidete Schalldämpfer oder ein über die Achsklemmung herunter gezogener Kotflügel - verzichtet haben. Aber auch die Reifen setzen allzu hurtigem Treiben Grenzen, der von Speed und Zentrifugalkräften wüst zerschundene Hinterradpneu im Bild spricht für sich. Wer möchte schon bei 300 mit sicherlich fatalen Folgen den Asphalt aufreiben? Und überhhaupt, warum 300? Warum? Weil´s einfach gut ist. Genau." Minimalne s tou odchylkou tachometra som mal pravdu: Tacho 344, real 296.
driverman, inac na Hayabuse som sa sice viezol, ale ani zdaleka 300 km/h, nebolo kde. Aj tak si ale myslim ze 40 km vzdialenost ist 300-kou, to je nieco ako rybarska latina... rybari tiez ukazuju metovu rybu totalnym rozpazenim. Uber na 280, a som ochotny uverit.
350 kmh je nic. Překračuji jí pravidelně třikrát týdně a o dost víc. Většinou to brousím kolem 700- 900 kmh, často to rozpaluji na 1,3 Machu a sem tam i 1,8 Machu. Příležitostně dávám i 2 Machy. A není to Ferrari, není to Porsche! Je to starý dobrý MiG 21 F.
To se mi zdá nějak často, leda snad na simulátoru?
Pche, já měl v Trabantu (601 Combi) místo zadních sedadel upravený motor VW 2.8 VR6 (v původní verzi se 128kW) který dával něco přes 200 koní. A to byl teprve adrenalin.
to Afro: Kolikrát Ti ujel motor z auta? Nedokážu si dost dobře takovou montáž představit. Vím, že všechno je možné, ale amatérsky se mi to teda dost nezdá. Můžeš to zdokumentovat podobně názorným odkazem?
[odkaz]
[odkaz]
můžu, ale nechci.
Teď jsem teprve mrknul na to tvoje bawo, na tom odkazu. To je fakt pěkný kousek, na co to přišlo (proclené)?
to oddie: 70 tkč. Jinak Patrika Eliáše, co mi ho dovezl ze Švýcar, přišlo na 40 + benzín do jeho sedmy s károu, kompletní čištění a renovace laku a svačina 😄
www.eliott-tuning.cz
www.eliott-tuning.cz
Hm, už podle té ceny to je libovec... Jednou si možná taky něco takovýho pořídím (až budu velkej 😊), zatim na to nějak nejsou prostory a možnosti. Doufám, že do tý doby ještě nějaký pěkný auta zbydou, většinou potkávám už jen dobitý mrchy... Zrovna před tejdnem tu stála jedna 635-ka, oblemcaná home made laminátem a natřená snad štětkou, kolem se motal hošík tak 18 let s výrazem hroznýho machra... vždy když vidím něco podobného, říkám si, že je to škoda.
Koukal jsem, že ve Švajcu jsou celkem levný kousky i z '85, jestli se nepletu. Jak jsi to dovezl - na jiný papíry nebo to jde přihlásit? Moc do tohohle nevidim, ale 635ka s troškou nadstandardní péče (rozuměj kompletní renovace) v celkové ceně (i s prací) do 500K mě láká 😄.
Nejde to přihlásit, musí se to postavit na zdejší noty. Ale RB myslím psal, že to povolej i na 7-mičkové noty... Do 500K??? Co bys na tom proboha chtěl všechno dělat? Když seženeš pěknej kousek, vyjde to podstatně levnějc.
Aha, jak říkám, se značkama a vším okolo to vůbec neznám. Co bych chtěl dělat? Nooo .. bejt to 635CSi - novej lak určitě, interiér, audio, kola, výfuk, motor (pokud nutno kompletní repas, něco chromu atd.) ... když budeš počítat lak za 70K (Bervid), audio (min. 50K), kola (18"+pneu - 80K) atd. .. jde to rychle 😄, ale zase je to láska na celý život 😄.
No, z té fotky se mi nezdálo, že by baronova 635-ka potřebovala novej lak. Stejně tak motor... Když píše, že proclené vyšlo na 70, tak s postavením na noty můžeš počítat, že do 100 máš podobný. Jasně, něco do toho dáš, podle gusta, třeba komplet podvozek atd, ale to můžeš postupně - a i za těch cca 100 můžeš začít hned jezdit...
Jo, je to láska na celý život - ale to jsi nějak rychle přešaltroval ze snění o Octavii RS, není-liž pravda??? 😊))
Jo, je to láska na celý život - ale to jsi nějak rychle přešaltroval ze snění o Octavii RS, není-liž pravda??? 😊))
Jasně, nepsal jsem to přímo na rbaronovo auto 😄.
Ze snění o RS nebo jiných vozech jsem nepřešaltoval. Jen mě tahle možnost nikdy nenapadla, myslím tím starší 635CSi. Jsem zvědavej na Fabii RS a vůbec na konec roku, kdy si to auto snad už konečně koupím. Ani nevíš, jak mě to rozčiluje, chtěl jsem se vozit v novym už v létě, ale prostě to nevychází. Zato na konci roku, když to půjde dobře, budu moct uvažovat v money rozmezí Octavia RS - Impreza STi, což je celkem pozitivní. Navíc je možný, že se známejm, co taky vozí auta z CH, podaří sehnat zánovní M3 - lehce ťuklou atd., což by byla úplně nejlepší 😄
Ze snění o RS nebo jiných vozech jsem nepřešaltoval. Jen mě tahle možnost nikdy nenapadla, myslím tím starší 635CSi. Jsem zvědavej na Fabii RS a vůbec na konec roku, kdy si to auto snad už konečně koupím. Ani nevíš, jak mě to rozčiluje, chtěl jsem se vozit v novym už v létě, ale prostě to nevychází. Zato na konci roku, když to půjde dobře, budu moct uvažovat v money rozmezí Octavia RS - Impreza STi, což je celkem pozitivní. Navíc je možný, že se známejm, co taky vozí auta z CH, podaří sehnat zánovní M3 - lehce ťuklou atd., což by byla úplně nejlepší 😄
Hm, tak to bych taky chtěl, do konce roku moct uvažovat v money rozmezí Octavia - Impreza 😊)) Ale to bych asi musel dělat někde jinde a něco jinýho...
Víš, to je taky jediný, co mě tady v tý zkur*ený práci drží - vidina novýho (nebo lehounce jetýho) auta. Ale jak říkám, musí to jít všechno dobře - musí mi prodloužit smlouvu do konce roku (nebo jinde za stejný peníze), musím vykoumat co nejnižší daně (psst 😄, musim se co nejvýhodněji zbavit současnýho auta, co mám na leasing, a pak si teprve můžu užívat. Teď jen šetřím příjmy a marním minuty svýho života tady v tom zavšivenym officu ČS, kde mě oživuje jen desktop a na něm se střídající fotky Civicu Type-R, M3, STi a RS 😃. A co je nejhorší, jsem placenej od hodiny a nemůžu se donutit tady sedět o něco víc, protože bych asi zešílel .. fakt mi není co závidět - si myslím já 😄
Nezávidím ti. Popravdě, já bych do toho asi nešel, už jsem si vybral jinou cestu. Sice jezdím ve starejch šlupkách, ale zase mám dost volna na všechny svý zájmy - a to je pro mě cennější. Holt, každému co jeho jest, každý svého štěstí... Držím palce, aby ti to všechno vyšlo... a abys nezešílel 😊)
Máš samozřejmě pravdu a já Ti děkuji 😄.
Problém je, že když už se chci povozit v dobrym autě, musím na něj nějak vydělat. Rodinu nemám, jsem relativně mladej, tak si můžu teoreticky dovolit ztratit rok života za cenu toho, že pak sednu do krásnýho auta, o kterým sním (M3) a povozit se v něm a vědět, že je moje a nebudu ho muset nikomu za pár hodin vracet. Je to o prioritách a já jsem takovej šílenec, že jsem schopný obětovat svůj čas na to, abych svou prioritu a sen splnil.
Až budu o pár let starší a budu mít rodinu, nezbyde na tyhle věci čas a peníze už vůbec ne, takže to ještě nějakej čásek vydržím a když spořka a bůh dá, na konci roku objednám jedno z těch vozítek, pevně doufám, že M3ku, a budu si užívat pár let ježdění s 343 koníky pod zadkem, protože to je přesně to, po čem zrovna v tuhle chvíli toužím 😄.
Problém je, že když už se chci povozit v dobrym autě, musím na něj nějak vydělat. Rodinu nemám, jsem relativně mladej, tak si můžu teoreticky dovolit ztratit rok života za cenu toho, že pak sednu do krásnýho auta, o kterým sním (M3) a povozit se v něm a vědět, že je moje a nebudu ho muset nikomu za pár hodin vracet. Je to o prioritách a já jsem takovej šílenec, že jsem schopný obětovat svůj čas na to, abych svou prioritu a sen splnil.
Až budu o pár let starší a budu mít rodinu, nezbyde na tyhle věci čas a peníze už vůbec ne, takže to ještě nějakej čásek vydržím a když spořka a bůh dá, na konci roku objednám jedno z těch vozítek, pevně doufám, že M3ku, a budu si užívat pár let ježdění s 343 koníky pod zadkem, protože to je přesně to, po čem zrovna v tuhle chvíli toužím 😄.
Čau, takže ještě jednou😒br />
BMW 635CSi r.v.1981, dovoz Švýcarsko 2/2002
Stříbrná metalíza, vnitřek modrá kůže
Okna, šíbr v elektrice
Najeto 177 tkm
Řadový šestiválec 3453 ccm
218HP,310Nm,0-100 7.3sec, Vmax 230kmh
Pohotovostní hmotnost 1500 kg
Verze se starším, tužším, ale jednodušším a spolehlivějším podvozkem z 5er E12 (pozdější podvozek z 5er E2😄.
Má starší palubku, má svoje optický vady jako prokvetlé chromy na předním nárazníku, lem pravého zadního blatníku, výfuk pryč, hrozná "plovoucí" kola s profilem 70, teď se mění nějaké volné čepy a dodělávám blbůstky jako sluníčkem odloupané vinylové kapsy na repro pod zadním oknem, zprovoznění zadních mlhovek kvůli technické.
Přihlašuje se to na noty soudobé 7xx řady (E23), které jsem sehnal za 10tkč + 1500 na benzín a sváču 😄 Pan Stehlík na BMW Autec v Praze mi dal za 3150 předběžné potvrzení, že můžu přestavit BMW 728 na 635CSi. Teď jsem podal žádost o přestavbu, za měsíc přijde vyjádření, potom 500,- Kč kolek, přestavbová technická za 500,- (někdy to bývá dost pakec), trochu štěstí, zaplatit pojistku, emise už mám (200,- Kč) a už se bude jezdit.
Řádově za 95tkč sakumprásk bude jezdit a dělat radost a čest svému majiteli (mě). Auto má speciální převodovku s jedničkou k sobě a dozadu, dvojkou vpředu veprostřed, trojkou za ní, čtyřkou vpravo dopředu a pětkou vpravo dozadu. Zpátečka je hodně vlevo k sobě a vpřed. Tahle převodovka nemá rychloběh (0,84:1) jako normální pětikvalt, ale blíže sesázené stupně a pětku 1:1, což je jako u normální čtyřka. Při jízdě kolem 100 to nevadí, ale když jede člověk 130 a víc (a to šestka ráda), tak motor už dost točí. Odměnou jsou perfektní starty z nuly a předjíždění, motor je furt v optimálních otáčkách. Snesla by šestku na dálku, to přiznávám :👋
Motor není nic extra živelného, ale solidní tahoun. To je ale celkem jasné, stejný problém je u Golfů VR6 a jejich čtyřválcových kolegů. Proti např. kamarádovu BMW 318is E30 jsou výjezdy ze zatáček vláčnější, ale než on tam dojede, já jsem pryč. Ale může to taky být tím, že s ní nejsem tak sžitej a na těch kolech to plave až hrůza 😄
BMW 635CSi r.v.1981, dovoz Švýcarsko 2/2002
Stříbrná metalíza, vnitřek modrá kůže
Okna, šíbr v elektrice
Najeto 177 tkm
Řadový šestiválec 3453 ccm
218HP,310Nm,0-100 7.3sec, Vmax 230kmh
Pohotovostní hmotnost 1500 kg
Verze se starším, tužším, ale jednodušším a spolehlivějším podvozkem z 5er E12 (pozdější podvozek z 5er E2😄.
Má starší palubku, má svoje optický vady jako prokvetlé chromy na předním nárazníku, lem pravého zadního blatníku, výfuk pryč, hrozná "plovoucí" kola s profilem 70, teď se mění nějaké volné čepy a dodělávám blbůstky jako sluníčkem odloupané vinylové kapsy na repro pod zadním oknem, zprovoznění zadních mlhovek kvůli technické.
Přihlašuje se to na noty soudobé 7xx řady (E23), které jsem sehnal za 10tkč + 1500 na benzín a sváču 😄 Pan Stehlík na BMW Autec v Praze mi dal za 3150 předběžné potvrzení, že můžu přestavit BMW 728 na 635CSi. Teď jsem podal žádost o přestavbu, za měsíc přijde vyjádření, potom 500,- Kč kolek, přestavbová technická za 500,- (někdy to bývá dost pakec), trochu štěstí, zaplatit pojistku, emise už mám (200,- Kč) a už se bude jezdit.
Řádově za 95tkč sakumprásk bude jezdit a dělat radost a čest svému majiteli (mě). Auto má speciální převodovku s jedničkou k sobě a dozadu, dvojkou vpředu veprostřed, trojkou za ní, čtyřkou vpravo dopředu a pětkou vpravo dozadu. Zpátečka je hodně vlevo k sobě a vpřed. Tahle převodovka nemá rychloběh (0,84:1) jako normální pětikvalt, ale blíže sesázené stupně a pětku 1:1, což je jako u normální čtyřka. Při jízdě kolem 100 to nevadí, ale když jede člověk 130 a víc (a to šestka ráda), tak motor už dost točí. Odměnou jsou perfektní starty z nuly a předjíždění, motor je furt v optimálních otáčkách. Snesla by šestku na dálku, to přiznávám :👋
Motor není nic extra živelného, ale solidní tahoun. To je ale celkem jasné, stejný problém je u Golfů VR6 a jejich čtyřválcových kolegů. Proti např. kamarádovu BMW 318is E30 jsou výjezdy ze zatáček vláčnější, ale než on tam dojede, já jsem pryč. Ale může to taky být tím, že s ní nejsem tak sžitej a na těch kolech to plave až hrůza 😄
Ježíši, co je to za převodovku? 😃 Když jsem to četl, tak jsem si vzpomněl na strejcův traktor (bez urážky 😄 ... nevím, jestli bych si zvyknul na auto bez standardního Hčka 😄 ...
Vždyť to je H-čko, jen posunutý.
Čírou náhodu nemá tohle Háčko Ferrari a Lambo. Ty mají jedničku místo svojky a dvojku místo trojky a to z cela prozaického důvodu. Je to vše o akceleraci. Ze dvojky na trojku potřebuješ méně času k přeřazení než z jedničky na dvojku. Proto je to posunutý, aby se rychleji akcelerovalo.
to eric_singer: No comment, důvod pro tohle H je ten, že šestka jezdila osm let okruhové mistrovství DTM a v technických pasážích řadíš v podstatě jenom 2-3 nahoru a dolů a dolů a nahorů a nahorů a dolů a nahoooooru a doooooolu 😄 Dvojka jede těsně pod kilo, trojka tak 130, čtyřka nevím, nejvíc jsem jel 180 když mě dojížděla vytuněná Oktávka, tak jsem jenom přišlápnul pětku. Ale pak už jsem byl tak nejistej na těch hnusnejch vysokoprofilovejch kolech, že jsem to umírnil a po kilometru mě dojel a předjel. Nijak mě to neštvalo 😄
Pánové, sleduju vaši diskuzi a můžu vá msdělit, že jste všichni ubohý, vypatlaný *: jste nebezpečím pro ostatní lidi, copak si to neuvědomujete? Hovada...
PS: TU 156
V nejakom tuningovom casopise na auta som cital o tom ake trendy prevladaju u japonskych firiem. Dozvedel som sa, ze pre japonskych tuning fans je ako rozhodujuci parameter u vytunovaneho auta zrychlenie 0 - 300 km/h
Moja aktualna vaha je konstantna uz ca. 4 roky.
Mimochodom, pred ca. 15 rokmi som v nejakom casopise (uz sa presne nepamatam, tusimze to bol Stop) videl foto cyklistu iduceho za autom vybavenym aerodynamickym stitom, slapajuceho nieco cez 200km/h. Samozrejme bicykel bol tiez patricnym sposobom upraveny. Kostra zodpovedala technologii dostupnej v tych rokoch, t.j. ziaden carbon, ale pily mali snad zhodny priemer ako kluky a velkost pastorkov si ani netrufam odhadovat.
Jinak ty gumy docela svižně odcházely, asfalt nebyl příliš hrubý. Jinak maxmálka toho stroje se pohybuje kolem 400 km/h.
osobne si myslim, ze na tu rychlost jedine slicky ... kazda guma so vzorkom musi strelit pri tej odstredivej sile.