Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

17 komentářů

Ahoj lidi, potřebuju poradit s výběrem auta. Sháním info o autech, které umožnují tahat nebržděný přívěs do 750 kg. Tato info se dost blbě shání na netu, většinou chybí i v prospektech a často se mi stává, že to neví ani prodejce na saloně. Proto vyzývám majitele těchto vozů(mimo offroad, SUV), aby mě informovali o modelech, které umožnují tahat takto těžký příves, případně v jaké motorizaci.Mohou to být auta nejen nová, ale i auta, jejichž výroba skončila před 2-3 roky. Předem děkuji
No uvádí se to např. u Hyundai Sonata (i když čekal bych že to bude jen u silnějších motorů - 2.4i, 3.3 V6)
Avatar - JOB
JOB
No nevím , ale já měl zatím na všech autech povolenejch 750 kg na kouli pro nebržděný vlek. Je to taky nejvyší povolená hmotnost pro nebržděný vlek u nás. 😉
Je to například to moje(viz podpis).Bržděný může tahat 1500kg.
to Mudra: a můžeš vypsat, jaká auta jsi měl. Vím, že to je maximum, doteď jsem používal SUV, ale už mě nebaví výrazně brzdit před každou zatáčkou, protože se auto naklání. A to i bez přívěsu. Prostě chci rychlé a pohodlné auto, které může tahat nebržděných 750 kg

to Michal67: díky za info, o tomhle autě jsem si to myslel a uvažuji o něm, ale nikde jsem tento údaj nenašel. Jak si s ním spokojen?
Zatím spokojenost veliká.Mam najeto 55000km a žádný problém.Věřím že s přívěsem by si Vectra poradila v pohodě a s tímto motorem i za pěknou spotřebu.Hlavně oceňuju veliký vnitřní prostor.(největší ve své třídě)
Avatar - JOB
JOB
No nyní mám třetí Omegu,před tím 2x Vectra ,Kadett ale to už jsme dost daleko >😁 Taky jsem měl Volvo 144,244 a 242 >😁 Nikdy jsem neměl mladší auto 7 let ale opravdu všechny měli na kouli 750kg Já myslím že to snad je u všech aut,krom teda miniautíček. Někde sem snad i viděl nějaskou tabulku pro výpočet kg na tažný který využívaj DI ale už nevým kde.

Jinak Vectra je dobrá volba. 😉 Já šel do Omegy protože občas tahám podval. Mám na tažným 1900 kg
No to se velmi pleteš. V nižší a střední třídě bys tyto auta spočítal na prstech. Takže 750 kg může tahat(co jsem zatím zjistil)Vectra, P407, S-max, Sonata, Laguna pouze 2,OdCi, A6, Pasat. V nižší střední se mi zatím takové auto nepodařilo najít, tím pádem o Kadetu dost pochybuji. No a tady pár aut pro příkla😜Mondeo 690kg, O2 i 4x4-650,Accord-500, Mazda6-550, Megane-650,Laguna-650, Lexus220-450,Mazda5-600 atd.A tak bych mohl pokračovat, jen málo aut může tahat nebržděných 750kg. Dokonce i mezi SUV vím o minimálně 3, který nemůžou(CRV,GrandVitara, Terracan).A potom nevím, o jakém výpočtu na DI jsi psal, protože tento údaj je jasně napsaný v malém i velkém TP a je zřejmě daný již při homologaci.No nic, snad se ozve ještě někdo s dalšimi typy vozů
Avatar - JOB
JOB
No tak nevím jak nové auta ,ale dřív se to asi moc neřešilo. Měl jsem opravdu 2 kadetty 1,6D a 2,0 GSI 8V a oba měli 750kg povolenejch. Dokonce Vectra měla povolenej 1300kg bržděnej což nechápu,ale bylo to tam. 😉

Jinak si moc dobře nedovedu představit co za těma autama ty lidi tahaj když mají méně jak 750 kg, když všechny nebržděný vleky co jsem viděl mají celkovou 750 kg.Myslím samozřejmě nové vleky tovární výroby.
No je možný, že se to dřív tak neřešilo, ale teď se to bohužel řeší, no a těch 1300kg bržděnejch se mi nezdá na VectruA,B nejak přehnaný číslo, to má dnes kdekdo.Třeba O2 nebo Megane 2 mají myslím 1600kg, samo podle motorizace, ale nevím to úplně přesně, ale 1300 je obvyklé, pokud teda nemyslíš, že je to málo
Avatar - JOB
JOB
Když jsem byl jednou zapsat tažný na DI tak je vůbec nezajímalo na kolik má to tažná homologaci ani kolik povoluje výrobce vozu.Prostě vzal kalkulačku a řekl že je to tak a tak a hotovo. 😉
Avatar - JOB
JOB
No tak něco na tom fakt bude.Švára má na Meganu nebržděnej 565 kg bržděnej 1250 kg 😉 Ale pořád mi nejde do hlavy co za tím tahaj.
Švára má asi Megane I nebo M II, ale nějakou slabší motorizaci nebo hatchback, já jsem měl Megane II 1,9 dCi Grandtour(kombi) r. v. 2004 a ten měl650kg/1600 kg aspoň myslím, jestli si to dobře pamatuju, každopádně 750 má molokterý auto, bohužel pro mně. Jo a ten maník s kalkulačkou na DI, to už musí bejt ale hodně dlouho, ikdyž dřív to tak asi fungovalo, protože kdysi mi táta taky říkal, že na žigulu měl tažný, ale kolik mohl táhnout nebylo nikde napsaný. Zkrátka co utáhl, to utáhl a nějaký brždění se tolik neřešilo. Asi tenkrát záleželo spíš na odvaze řidiče
Avatar - JOB
JOB
jj je to megan 97´ 1,6 😉
OK, ja mozem pomoct tymto😒br />
Citroen C5 II Berline (teda sedan)😒br />
- benziny

1.8 85kW a 92kW - 680kg

2.0 - 695kg

2.0 BVA (automat) - 700kg

V6 BVA - 750kg

- nafty

1.6 HDi - 715kg

2.0 a 2.2 HDi BVM (manual) - 730kg

2.0 a 2.2 HDi BVA (automat) - 750kg

Citroen C5 II Break😒br />
- vsetky benziny okrem V6 - 720kg

- V6 BVA - 750kg

- nafta 1.6HDi - 745kg

- vsetky ostatne nafty - 750kg

Citroen C5 I Berline (starsi model)😒br />
- benziny

1.8 16V - 680kg

1.8 16V BVA (automat), 2.0 16V - 695kg

2.0 BVA (automat), 2.0HPi - 700kg

V6 BVM aj BVA - 750kg

- nafty

2.0 HDi 90k - 715kg

2.0 HDi 110k - 730kg

2.0 HDi 110k BVA (automat) - 740kg

2.2 HDi BVM aj BVA (automat) - 750kg

Citroen C5 I Break😒br />
- benziny vsetky okrem V6 - 720kg

V6 BVM aj BVA - 750kg

- nafta 2.0 HDi 90k - 745kg

- vsetky ostatne nafty 750kg

Okrem toho C5-ka je jedinecna v tom, ze nezavisi kolko jej na gulu nalozis, vzdy bude drzat vysku gule v rovnakej vyske (OK, slona by neuniesla, to da rozum).

Inak na www.citroen.cz si mozes stiahnut prirucky (manualy) ku vsetkym Citroenom a tam si to vies najst.
to tv: díky za info o citronech, máš vyčerpávající informace, akorát nechápu těch 745kg u 1,6 HDI.To tam ku va nemohli těch 5 kilo nechat, už vidím rakouskýho poldu, jak mi dává flastr kvůli takový ***ině. Přece na hmotnosti 7,5 metráku nemůže 5 kg hrát žádnou roli. Přesto díky
Ano, aj mna to zarazilo. Najma preto, lebo presne taky Citronik mam...