Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "PROF"
22. 8. 2001 21:32
Re: Off-roady
Protože ve verzích převážně pro Ameriku a Japonsko tam mají mlhovku a couvačku a v koncovkách mají jen obrys a brzdu, kterou zároveň blikají. Evropanům nejsou Americký světla dost dobrý, jelikož mají svoje poněkud komplikovaný předpisy o vzájemných vzdálenostech jednotlivých světelných ploch a jejich maximálních a minimálních výškách nad vozovkou, který zapříčiňujou, že jim to jaksi všechno dohromady do jedněch lamp nevychází. Proto musí umístit směrovky tam, kde se nejlíp rozkřápnou o první haluz a to vše ve jménu maximální snahy o bezpečnost. Jak říkám, když chce někdo vymyslet mermomocí něco lepšího, než druhej, dopadá to občas úplně opačně.
neregistrovaný "našrot"
22. 8. 2001 12:06
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Jo. Mají.
neregistrovaný "mcblack"
22. 8. 2001 11:02
Off-roady
Este porad se nikdo nevyjadril k tem svetlum na offroadu. Proc jsou na narazniku...viz prispevek c.2? Kezby to nekdo objasnil...
neregistrovaný "Viados"
21. 8. 2001 09:58
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
No, ty co blbnou, to samozřejmě nejsou ty klasický americký koráby silnic, ale různý sporťáky a pseudo-sporťáky. A tátové od rodin za volantem zrovna neseděj... Ale teď dotaz bokem, už ne o rychlosti a blinkrech: Proč v 50% případů člověk vidí v Německu s americkou značkou evropský auta (asi hlavně Audi 80, 100, A4, A6)?

Maj americký vojáci v Německu, když jsou v civilu, americký SPZ?
neregistrovaný "02"
20. 8. 2001 17:20
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Jo,máš recht,amíci mají hezká auta,ale jízdní vlastnosti(u většiny) stojí za kočku.Navíc pochybuji,že by vůbec jili přes 150,u nich se může max.100 mil a to ještě né všude(tedy jen vyjímečně),co vím od amer.přátel.Když sem jedou do Evropy (všeobecně),tak mají hrůzu z to ho,co "za se zažijí za ""dobrodružství.."" ",kdo tam byl tak mi dá za pravdu,že tam mají vše tedy i malé či minimální zakřivení cesty ,označeno...-)),neřku-li čísla cest.Tam v tom jsou dále ,ale co se týče jízdních vlastností se mají od evropy co učit !Pavel
neregistrovaný "PROF"
20. 8. 2001 17:01
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Viados: Nevím, podle

eho jsi m vybral moji druhou vlast, zatím se to tu dá ješt vydržet a amíci nejsou mezi mejma vytypovanejma lokalitama hned na prvním míst, no to nic. Jak jsem již uvedl, "americký" zapojení hlavn zadních svítilen je podle mn mnohem jednozna

nji rozlišitelné a nemože zde dojít k splynutí smrovky s brzdovým svtlem, což je asi tak nejvtší nebezpe

í u evropských vozo. Další výhody jsem zde již popsal. Jízda bez používání blinkro je nco jiného, jelikož v tom okamžiku je úpln fuk, jestli jsou

ervený, nebo oranžový, jejich vlastnosti jsou si v té chvíli rovny = nejsou aktivovány:-). Na závr bych chtl jenom zapochybovat, že by njaký amerikáni dokázali kli

kovat rychlostí 200, zvláše pokud jedou ve vozech pocházejících z USA. U tchto vozo je jízda rychlostí pYes 150 velkým dobrodružstvím a zna

ným rizikem a jejich jízdní vlastnosti se stávají neovladatelnými, pokud nejedete po absolutní rovin napY. solného jezera, za úplného bezvtYí a výhradn pYímým smrem :-)
neregistrovaný "Viados"
20. 8. 2001 16:14
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
prof: No jo, dotknul jsem se asi tvojí nové vlasti... v USA je to asi v pohodě, tam blikaj všichni červeně. Jenže když v noční tlačenici na německý dálnici (třeba u Ffm nebo Nurnbergu), kde každou chvíli někdo přidává a zase brzí, přejiždí z pruhu do pruhu, a najednou před tebou jedno nebo dvě auta blikaj červeně, zatímco ty ostatní předpisově oranžově, není to moc přehledné. Navíc když ti Amíci kličkujou mezi ostatníma rychlostí přes 200 ... Jo a nepoužívat blinkry, to už je vůbec "skvělá" frajeřina!
neregistrovaný "KaZaN1"
19. 8. 2001 18:49
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Brzdovky se světlama má i moje Honda Accord (o: , teda pokud to sem patří. A vždycky mi to imponovalo. A nikdo to do mne zezadu nikdy nenapálil, aspoň teda ne v noci. (Zato jednou v Praze na semaforech jeden páprda co si četl noviny za volantem. Sundal jsem nohu z brzdy a on se automaticky za mnou rozjel a buch, asi byl fakt mimo.). Červaný blinkry bych taky preferoval, ale i tyhle se daj vydržet, ikdyž koukat do nichnení moc moudrý...
neregistrovaný "našrot"
19. 8. 2001 18:27
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Já jezdím s Corollou vyrobenou v USA a je fakt, že některý věci z hlediska aktivní bezpečnosti jsou na tom podstatně lépe vychytané, než na evropských autech - asi to bude tím, že holt ty amíci jsou podstatně jednodušší a tak potřebují jasnější označení. Červené blinkry vzadu mám samozřejmě taky, ale mám je zvlášť - což mi přijde logičtější. Mě sice osobně vadí to, když brzdy, světla i blinkry obstarává jedno světlo, ale na druhou stranu, vzhledem k tomu, že je to u nás nezvyk, tak si toho asi každý všimne. Jinak mi osobně přijdou červené blinkry podstatně příjemnější na oči, než žluté vypalovačky. Mimochodem - v USA se většinou na blinkry moc nehraje, takže si to absolutně integrovaný světlo dovolit můžou :o))
neregistrovaný "PROF"
17. 8. 2001 07:31
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Viados: Nevím, milej hochu, co je na červenejch blinkrech posranýho? Mám pocit, že jsi se nikdy pořádně nedíval, jak taková americká verze osvětlení vozidla bliká. Narozdíl od všemožnejch evropskejch mrdek se totiž nemůže stát, že ti takovej blinkr splyne s obrysovkou, nebo s brzdovkou. Pro natvrdlý amíky totiž platí, že pokud něco má blikat, tak to musí blikat a né ještě zároveň svítit. Proto do zadu pro jistotu žádný blinkry nedávají a blikají brzdovkama. Geniální, primitivní a dokonale účinný. Nebo snad chceš zastávat názor, že musej při blikání bezpodmínečně svítit obě brzdovky, když jedna z nich by mohla docela dobře(jak jsme na to u evropských pekáčů zvyklí) omezit viditelnost znamení o změně směru jízdy? Představ si, že americký provedení osvětlení plní spolehlivě svojí funkci i tehdy, i když tam nějaký pako namontuje žárovky s poloviční intenzitou (což technicky ani není možné!!! Asi se Amíci, patrně pod vlivem vlastní filmové produkce myslí, že odhodlaný Američan je schopen nadpřirozených činů. Do evropskýho blinkru jde naopak namísto žárovky 21W dát bez problému žárovka 5W a malér je na světě. Až budeš příště meditovat o posraných věcech, tak si raději ještě jednou ověř, jestli je to opravdu tak, jak si myslíš. Promiň mi, že mě to tak nadzvedlo, ale vadí mi, když někdo ve snaze se od druhého odlišit, není schopen reálně uvažovat a rozlišovat dobré a špatné věci.
neregistrovaný "mcblack"
16. 8. 2001 16:22
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Me se ty cerveny blinkry libej. Je to vzadu proste vsechny stylove cerveny, neni to jak vanocni stromecek jako na ostatnich autech.

Taky se mi libi kdyz predni blinkry fungujou jako obrysovky = malinko svitej a pri blikani svitej vic.
neregistrovaný "Viados"
16. 8. 2001 15:11
Re: USA a bezpečnost (WAS: Re: obrysovky)
Až na ty po***ný červený blinkry integrovaný do zadních obrysovek a brzdovek. To je síla!!!
neregistrovaný "MarekRS2000"
16. 8. 2001 13:08
Re: A co takhle blinkry v reflektorech?
TO BOB: Máš recht! Ty Filcky sou fakt hrozný! Jedeš navečer a ten blbeček má rozsvícený na autě snad všechno - se divim, že si občas nerozsvítí i výstražnej trojúhlelník - Já to řešim tak, že mu zapnu dálkovky - on si to potom rozmyslí!
neregistrovaný "kanady"
16. 8. 2001 00:00
Re: A co takhle blinkry v reflektorech?
Souhlasím. Sám, vzhledem k tomu, že vím, jak Focus taky není žádný babral co se týče intenzity brzdovek, se snažím ve tmě, pokud stojím na křižovatce či někde popojíždím v koloně, pokud možno zabrzdit a pak zjistit, jestli to půjde i bez brzdy.... K těm Feliciím a Oktávkám, fascinují mě v koloně v noci řidiči, kteří jezdí stylem "rychle dojet toho přede mnou (zpravidla 1 metr), zabrzdit, chvíli počkat, pak na to hamtnout a pořád dokola". To je laskominka, jet za takovým exotem déle než pár minut...
neregistrovaný "02"
15. 8. 2001 11:21
Re: A co takhle blinkry v reflektorech?
falda= felicie . Pavel
neregistrovaný "02"
15. 8. 2001 11:18
Re: A co takhle blinkry v reflektorech?
Vona to ani felde nemusí být,a co přední mlhovky zapnuté??Vona je to totiš valiká frajeřina ukázovat jakej jsem mamlas...To je zcela zbytečné...,ti kdo to dělají tak jen tak sami od sebe toho nenechají!Já bych jim přál,ať nejsem přející,aby je takovej "frajer" oslnil,a oni něco vymamlasyli...oni by pak možná přišlina to co to je pro druhé.Pavel
neregistrovaný "bob_1"
15. 8. 2001 10:56
Re: A co takhle blinkry v reflektorech?
No ona takova felicie s rozsvicenymi brzdovymi svetli a zadni mlhovkou je pozvankou na ocni... Je opravdu tak tezke vyzkouset, jestli musim stale stat na brzde (kdyz uz za mnou nekdo stoji), popripade zatahnout rucku?

No a diskuze o rozsvicene zadni mlhovce v dobe kdy ji neni nutno (a podle zakona mozno) pouzivat je zbytecna.

Timto bych chtel vsechny Feliciare poprosit -- zvazte pouzivani zadnich mlhovek a zkuste obcas dat nohu z brzdy. Dekuji.
14. 8. 2001 23:49
Re: A co takhle blinkry v reflektorech?
oktavie su v tomto fakt divoke, brzdovky oci priam vypaluju...
neregistrovaný "kanady"
14. 8. 2001 22:48
A co takhle blinkry v reflektorech?
Pánové, nepadlo tady ještě ani jedno slovíčko o tom, co zase dere nervy mě... a to jsou blinkry sdružené s předními reflektory - stojí-li proti vám v noci auto v tomhle provedení, a bliká, je to dost špatně vidět. Všiml jsem si dokonce u nějaké značky (kdybyste mě ale zabili, nevzpomenu si, co to bylo) blinkry sdružené s reflektorem a byly blíž ke středu vozidla.... To už mě připadá jako absolutní zhůvěřilost.
Co se týče mlhovek, můžu jen potvrdit, že oktávka, jeli opravdu mlha, udělá s mlhovkama bílou stěnu, má ji má drahá polovice a na tohle docela nadávala. U mého Focuse (3 dv) jsou mlhovky úplně dole a v mlze je to lepší.
A ještě k zadním skupinovým světlům - řešil jsem konkrétně svého Fíka - na jednu stranu jsou excelentně vidět, protože jsou vysoko (a přitom jsou obrysovky prakticky stejně široké jako auto), na druhou stranu když přibrzdím, je to asi rána na oči pro někoho, kdo se za mnou trtká třeba někde v noci ve fromtě ve městě nebo v koloně....
neregistrovaný "Vmax3"
11. 8. 2001 11:10
ochrana
V Usa musia mat auta na ich trhu kryt svetla z plastu.V USa viac myslia na ochranu chodcov ako v europe.Pri testoch stretu auta s chodcom sú europske auta upne o ničom.Japonci sú v tomto omnoho dalej.Audi A4 je super pre posádku,ale pre chodca katastrofa.Má velmi hrubé plechy.Japonské auta majú plechy tenšie,ale nie na úkor bezpečnosti kedže nosná konštrukcia je velmi pevná.
neregistrovaný "Vmax3"
11. 8. 2001 11:07
obrysovky
Najlepšie obrysovky majú amíci.Vpredu svietia blinkre na oranžovo,boky vzadu na červeno a zadok na červeno.Dá sa velmi lahko identifikovat poloha auta.V US sú na bezpečnost viac ako v EU.
neregistrovaný "mcblack"
10. 8. 2001 16:52
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
O modrejch parkovackach mi tu vubec nepovidejte, to je kapitola sama pro sebe. Ja bejt policajt tak to netoleruju a hned ty ridice stavim (je to dobre poznat kdo je ma) a beru technicaky nebo jinak buzeruju. Nejhorsi je ze si to montujou i lidi co nemaj parkovacky v tlumenejch, ale mimo, takze tam je to opravdu modry svetylko, a to uz vubec nechapu. Tudle jsem jel v noci autem a v protismeru stalo zaparkovany auto s rosvicenejma modrejma parkovackama, ale nez jsem to rozlustil (musel jsem prijet o dost bliz), tak jsem fakt nechapal co se to dele, myslel jsem, ze to jsou policajti nebo co...
neregistrovaný "meda11"
10. 8. 2001 08:33
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
Huf>Pokud jsi měl na mysli že mlhovky na Octavii svítí bez mlhy líp než na jiných autech, tak to máš pravdu, ale musíš mít modrý parkovačky, ty mlhovky seřízený jako XEnNoNI a funguje to jenom v Octavii 1.6 GTI Biturbo. :-)))
neregistrovaný "meda11"
10. 8. 2001 08:31
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
Huf>Sice vím, že máš zkušenost s Octavií i s Méganem, ale mě se to zdá přesně naopak. Jezdím v horách (spíš kopcích - Krkonoše a Šumava). Když je pořádná mlha, tak sedí 20cm nad zemí a mlhovky v Octavii mi vyrobí klasickou bílou stěnu. V Méganu mi svítí pod mlhu; sice taky nic moc, ale je to lepší.
neregistrovaný "meda11"
10. 8. 2001 08:30
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
matuS>Doufám, že mi nechceš tvrdit, že to byl u Octavie záměr (mlhovky vysoko = nebudou se rozbíjet). To bychom to v reklamách poslouchali už několik let (možná si to tu nějaký manager z MB přečte a rozjede reklamní kampaň :-)))).
neregistrovaný "KaZaN1"
9. 8. 2001 22:39
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
Jo to je fakt, ja už na svým Golfíku měnil mlhovku dvakrát (letos), protože je tak dole, že jednu rozbil asi kamínek a druhou.. do tý mi nacouvala 120ka s koulí (o: kdyby mlhovky byly vějš, asi be to odsr*l spoiler (o:
9. 8. 2001 20:20
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
meda> smejes sa, ale naozaj je pravda, ze hmlovky pri zemi (tam by mali naozaj byt) sa castejsie rozbijaju ako ked su integrovane v hlavnych svetlach.
neregistrovaný "Huf"
9. 8. 2001 19:58
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
Mlhovky na Octavii svítí líp než na většině ostatních aut. Megane, Clio, Fabia i Laguna je na tom v mlze hůř, tak nevím, proč nebo co vám na tom vadí.
neregistrovaný "našrot"
9. 8. 2001 15:29
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
... na oktávce to asi taky bude kvůli tomu, že až přijde nějaký skopčák v srn do prodejny a bude uvažovat mezi např. VW Octavia a VW A4, tak mu ten prodavač řekne: "podívejte se, jak má ta schkodofka blbý mlhovky, to si radši kupte skvělé bezchybné VW A4" - a ten skopčák to tak udělá. :o)
neregistrovaný "meda11"
9. 8. 2001 13:27
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
Asi před rokem jsem uvažoval o koupi Octavie Combi a tak jsem se (mimo jiné) i na ty mlhovky zeptal. Odpověď prodavače vozů v "autosaloonu" Tukas v Praze zněla - "to je kvůli tomu, aby se to tak snadno nerozbilo" :-))).
neregistrovaný "mcblack"
9. 8. 2001 13:15
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
To co vyvedli vepredu na oktavce fakt nechapu. Jinak se mi to auto fakt moc libi, ale proc by mely bejt mlhovky bliz k okraji nez predni tlumeny/parkovaci svetla, fakt nechapu. Navic se mi nelibi, ze mlhovky jsou hodne vysoko, stejne s tumenejma, takze jejich hlavni smysl - osvitit z nizky vejsky vozovku a nesvitit na mlhu je vnivec a jsou tam na nic. Kdyby ty tlumeny dali na kraj a vedle nich smerem dovnitr poradny halogeny, jako to ma treba VW, to by byla jina. Mlhovky by pak mohli dat na spoiler, tam kde maj bejt. Stejne blbe umisteny mlhovky ma i novej VW Golf, tam kde jsou tam jsou na 2 veci...
neregistrovaný "Michel"
4. 8. 2001 23:08
Re: Umisteni svetel na off-roadech
Čau vespolek...

tahle věc mně taky před pár lety zaujala a dodnes mi to není jasný. Snad to tu nejaký ortdoxní offroadista dokáže rozumně vysvětlit.
neregistrovaný "našrot"
4. 8. 2001 14:06
Re: Umisteni svetel na off-roadech
To je zřejmě asi jen nějaký designérský trend poslední doby, ale vůbec se mi to nelíbí.
neregistrovaný "našrot"
4. 8. 2001 13:54
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
jo, vepředu je to pro mě taky nepochopitelné, ale vím proč to tak je (nebo bylo) - na staré Corolle, co máme doma, jsou obrysovky tak, jako má oktávka blinkry. A když jsme to tu poprvé přihlašovali, tak jsme je museli odpojit (podobně jako třetí brzdové světlo a postranní "obrysová" světla), protože to nebylo povolený. Ale takových hovadin je spoustu a plynou hlavně z hlav pitomých úředníků EU, který tvoří "normy" EUROxx. Například jedna s posledních idiotštin je, že podle EURO4 se musí brzdová světla rozsvítit už tehdy, když pustíš nohu z plynu... A dneska už platí zase jiná hloupost a to, že když máš postranní "obrysovky", tak musejí být obě oranžové a ne zadní červená, jako to maj amíci, že prý to mate. Já tedy osobně nevim, ale pořád radši budu vědět, kde má to auto předek, když ho uvidim zdálky a bude mít puštěný jen parkovačky, naž abych to testoval s nim v boku.
neregistrovaný "AUTOKOMPLEXCZ"
4. 8. 2001 11:57
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
tak tak.
4. 8. 2001 10:45
Re: Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
mblack> ??? ved praveze obrysove by mali byt uplne na krajoch tak ako su. kde su brzdove je uz v podstate jedno.
mna sere ine - preco toto robia s prednymi svetlami - napada ma oktavia a alfa166, ktore maju stretavacky asi 20cm z kazdej strany dovnutra...v noci sa to ozaj javi ako uzke auto.
neregistrovaný "mcblack"
3. 8. 2001 17:47
Umisteni svetel na off-roadech
Druhej "palcivej" problem, kterej mam, je, proc na mnoha offroadech umistili ukazatele zmeny smeru jizdy = blinkry :-) a koncova svetla + brzdova svetla na naraznik, a tam, kde maji vsechny auta skupinova svetla, je jenom obrovska mlhovka a pripadne zpatecka. PROC? Mam pocit ze na tom narazniku je to mnohem vic na rane, tim spis u offroadu. Je to nizko, takze spatne videt. Podle se to musi vic spinit nez kdyby to bylo vejs. A navic ta koncova svetla vytvareji v noci mnohem uzsi obrazec nez by vytvarela svetla na bocich - tam, kde jsou mlhovky? Vyjadrete se, plis.
neregistrovaný "mcblack"
3. 8. 2001 17:42
Umisteni brzdovych vs. koncovych svetel
Nazdar. Zalozil jsem tuhle rubriku, protoze me uz nekolik let zere takova pro me nepochopitelnost a rad bych se konecne dozvedel jeji duvod. Je to, priznavam, pakarna, ale stejne: Kdyz ma auto vzadu skupinovy svetla, proc posledni dobou (nekolik let) davaj brzdovy svetla bliz k okraji nez obrysovy? Opravdu netusim, k cemu je dobry se v noci jevit uzsi nez ve skutecnosti...