Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
3. 12. 2002 19:09
neregistrovaný "filla"
4. 12. 2002 08:39
neregistrovaný "Cleaner"
3. 12. 2002 23:22
neregistrovaný "Hufnágl1"
4. 12. 2002 08:12
neregistrovaný "-Peter-"
4. 12. 2002 08:34
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 08:43
neregistrovaný "Ajvn"
4. 12. 2002 08:53
neregistrovaný "meda11"
4. 12. 2002 09:01
neregistrovaný "Ajvn"
4. 12. 2002 09:14
neregistrovaný "yyyyy"
4. 12. 2002 09:25
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 18:53
neregistrovaný "filla"
5. 12. 2002 08:24
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 09:33
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 14:00
neregistrovaný "Mudr.JanVyvojar"
5. 12. 2002 08:33
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 14:11
neregistrovaný "yyyyy"
5. 12. 2002 08:38
neregistrovaný "Cleaner"
5. 12. 2002 09:28
neregistrovaný "yyyyy"
9. 12. 2002 08:59
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 09:20
neregistrovaný "ace211"
9. 12. 2002 09:53
neregistrovaný "yyyyy"
9. 12. 2002 09:55
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 09:54
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 10:02
neregistrovaný "Cleaner"
11. 12. 2002 19:10
neregistrovaný "m3rc"
12. 12. 2002 10:44
neregistrovaný "Cleaner"
25. 2. 2003 13:44
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 13:48
neregistrovaný "oddie"
25. 2. 2003 13:48
neregistrovaný "ace211"
25. 2. 2003 13:55
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 14:05
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 14:41
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 20:30
neregistrovaný "našrot"
25. 2. 2003 20:59
neregistrovaný "ace211"
26. 2. 2003 00:00
neregistrovaný "našrot"
26. 2. 2003 06:44
neregistrovaný "PROF"
26. 2. 2003 10:48
neregistrovaný "yyyyy"
26. 2. 2003 12:50
neregistrovaný "ace211"
26. 2. 2003 16:33
neregistrovaný "našrot"
26. 2. 2003 16:36
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 10:55
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 10:55
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 12:21
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 12:50
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 13:07
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 13:25
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 13:43
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 14:32
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 14:39
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 14:55
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 15:46
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 15:54
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 16:59
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 17:13
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 22:20
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 22:23
neregistrovaný "našrot"
12. 3. 2003 11:30
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:32
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:26
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:22
neregistrovaný "Anonymous"
27. 2. 2003 15:10
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 15:15
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 15:22
neregistrovaný "imaxim"
27. 2. 2003 15:14
neregistrovaný "imaxim"
27. 2. 2003 15:05
neregistrovaný "ace211"
24. 3. 2003 11:19
neregistrovaný "DuchCleanera"
26. 3. 2003 20:04
neregistrovaný "KON"
31. 3. 2003 09:51
neregistrovaný "DuchCleanera"
31. 3. 2003 20:03
neregistrovaný "KON"
1. 4. 2003 10:32
neregistrovaný "DuchCleanera"
10. 4. 2003 20:27
neregistrovaný "Hellebrand"
10. 4. 2003 22:04
neregistrovaný "ace211"
23. 4. 2003 06:59
neregistrovaný "Panasonic"
23. 4. 2003 14:03
neregistrovaný "DuchCleanera"
23. 4. 2003 14:05
neregistrovaný "DuchCleanera"
23. 4. 2003 22:20
neregistrovaný "PROF"
neregistrovaný "filla"
3. 12. 2002 19:09
Moc brzy
Chemici tu možná nejaký budou, ale nikdo tomu ještě nerozumí, protože tady to je ještě akorát na papíře. Tohle téma si měl založit až za pár měsíců nebo let až tu budou alespon dva modely na trhu to se pak každej rozkecá a skončí to dohady kterej z nich je vlastně lepší. Možná Ti nekdo napíše něco co o tom četl ale asi nic víc.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 08:39
Re: Moc brzy
filla - Však už jsou normálně na trhu - za cca milion jenů měsíčně. Tak právě čekám kdy se tu nějaký ten žaponský úředník rozkecá jak mu to jezdí................
neregistrovaný "Hufnágl1"
3. 12. 2002 23:22
Good idea
Až na to tankování PHM...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "-Peter-"
4. 12. 2002 08:12
Auto na vodu
Ja som pred pár rokmi videl v ZEMi (relácia na Markíze) reportáž o aute na vodu.


Nejaký maník vo Švédsku VRAJ jazdí na vodu. Skúšal som už o tom hľadať nejaké informácie, ale bez úspechu. Zrejme sa mu podarilo nájsť spôsob, ako z vody dostať dostatočné množstvo vodíku (ako vo filme CHAIN REACTION) a využiť ho ako palivo.

Kamarát mi hovoril, že je to pravda, ale že mu to nedovolili patentovať, pretože by okamžite padla svetová ekonomika postavená na rope.

Pravdupovediac moc tomu neverím, pretože keby to bola aspoň trošku pravda, tak by sa určite výrobcovia nevyhadzovali stovky miliónov na výskum auta na palivové články, na vodík a podobne.

Nemáte o tom nejaké bližšie informácie?
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 08:34
Re: Auto na vodu
Peter - Na vodu? no moc smyslu by to nedávalo - Vodu by nejdřív rozložil (jinak než elektrolýzou to asi nejde) a pak (asi ve spalovacím motoru) zase složil - to se opravdu nezdá být efektivní. (efektní možná ano......................
neregistrovaný "Ajvn"
4. 12. 2002 08:43
Re: Auto na vodu
Aby to pak nedopadlo tak, ze tu budeme na Zemi vsichni susit suchou hubu, protoze si vodu vyjezdime :-)) Ale kdyz uz jezdit na vodu, tak v dobe, kdy bude hrozit zaplaveni Holandska .. to by nam pak Holandani tu vodu dovezli mozna i radi zdarma. :)
neregistrovaný "meda11"
4. 12. 2002 08:53
Re: Auto na vodu
Vodu si nevyjezdime - vedlejsim produktem palivoveho clanku je prave voda a to jeste dost tepla ;-). Susit suchou hubu nebudem. Uz nekdy pred 20? lety (v ramci projektu Apollo) pouzivali hamburgrozrouti palivove clanky a tou vznikajici vodou nejdrive vytapeli raketovy modul a kdyz vychladla tak s ni napajeli kosmonauty.
neregistrovaný "Ajvn"
4. 12. 2002 09:01
Re: Auto na vodu
No ta asi musela mit chut, no fuj, kdyz to obihalo v Zentrallheizung v rakete. Staci, kdyz si vzpomenu, jaky je to smrad, kdyz odvzdusnuju radiatory .. a podobnou smradlavou brecku tam pili .. no to se divim, ze s tim vubec pristali a nedostali driv v lepsim pripade uplavici :-)))
neregistrovaný "yyyyy"
4. 12. 2002 09:14
Re: Auto na vodu
to vobec nie je teoria alebo hudba buducnosti, v nemecku som videl detsku stavebnicu auticna s takym clankom, a aj malu slnecnu stanicu na elektrolyticku vyrobu plynu, secko funguje, az na tu cenu - takze to je zatial jediny dovod preco sa to nerobi v reali.
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 09:25
Re: Auto na vodu
yyyyy - Dětská stavednice a vodík? - to mi nějak nejde dohromady. Mimo to - tu její cenu si ani neumím představit ...............
neregistrovaný "filla"
4. 12. 2002 18:53
Re: Auto na vodu
K tomu autu bylo to snad někde v asijských zemích. To auto byla Toyota tušim snad Corola a ten co to sestrojil to vysvětloval jako docela jednoduchou a nenáročnou přestavbu prý téměř všechny potřebné věci už auto má samo o sobě (možná tim myslel motor) akorát přidal jakýsi generátorek, který přeměnoval vodu v palivo a jediné emise co to mělo byla zase čistá voda. Pokud to někdy fungovalo tak to skoupila nějaká firma vydělávající právě na ropě a až dojdou zásoby ropy tak s tim přijdou na trh.
neregistrovaný "Cleaner"
5. 12. 2002 08:24
Re: Auto na vodu
Jo tak generátorek - hmm. A čím to poháněl? Zdroj energie neprozradil, ten tajemný žaponec ???
neregistrovaný "Cleaner"
4. 12. 2002 09:33
jak vyrobit vodík?
Vrátil bych se k původní otázce - Není tu nějaký chemik, který by nám osvětlil velkovýrobu vodíku. Z čeho, jak, kolik to stojí a jak moc je to (ne)ekologické .......................?
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Mudr.JanVyvojar"
4. 12. 2002 14:00
Re: jak vyrobit vodík?
Tak uz jsem tu. Ten, ktereho hledate. Chemik

Vodik se da vyrobit ruznymi zpusoby.

Zalezi na tom, kolik je ho treba a jak cisty.

Nejcasteji a v nejvetsim mnozstvi se vodik vyrabi pri vyrobe zeleza ve vysoke peci jako soucast tzv. vodniho a generatoroveho plynu.

Je ve smesi s oxidem uhlicitym a uhelnatym, takze se musi oddelit, napr. destilaci, absorpci oxidu...

Dalsi vyrobou muze byt elektrolyza vody, HCl a dalsich, ale to je drahe.

S pozdravem Dr. Vyvojar
neregistrovaný "Cleaner"
5. 12. 2002 08:33
Re: jak vyrobit vodík?
nazdar doktore - Co píšeš je sice pěkné a známé, ale připomíná mi to výrobu benzinu v době kdy na světě jezdilo pár automobilů a benzin se prodával v drogeriích (resp. v lékárnách)...............(jaká je vlastně účinnost takové elektrolýzy????
neregistrovaný "yyyyy"
4. 12. 2002 14:11
Re: jak vyrobit vodík?
cistic> zajdi do viedne do shopping city - je tam "conrad" a predava to ako jednu zo stavebnic typu mlady chemik, elektrotechnink atd. kludne si to kup a poreferuj (nie, nesmrdi to ako dizle :-))), tak sa neboj), cenu si nepametam, ale bola porovnatelna s ostatnymi stavebnickami toho typu, myslim ze
neregistrovaný "Cleaner"
5. 12. 2002 08:38
Re: jak vyrobit vodík?
yyyyy - no ještě aby to tak smrdělo jako diesel........................ Stavebnice s palivovým článkem stojí
neregistrovaný "yyyyy"
5. 12. 2002 09:28
Re: jak vyrobit vodík?
Cistic> ze sa ti to nezda je tvoj problem, ale musis si uvedomit ze to je hrackarska uroven, co do velkosti, ucinnosti, pouzitelnosti … synovi som raz kupil take iste auticko na solarnu energiu (bola tam este vrtulka, motorcek a tak). Then clanok co tam bol bol taky isty ako sa pouziva v normalnych aplikaciach, ale nebol “jednokusovy” ale bolo vidiet ze jeho plocha je poskladana z ulomkov takych clankov pospajanych drotikmi a zaliatych do nejakej priehladnej hmoty, vyzera to ze tam proste davaju odpad z nefunkcnych alebo rozbitych clankov, proste len aby to “nejako” fungovalo. Decku to nevadi, ale auticko po chodniku slimacim tempom slo. Tak si myslim ze s tym palivovym clankom to bude tiez nejaky taky cenovy odrb …
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 08:59
Re: palivové články levně
včera jsem v televizi zaslechl nějakou hlášku, že prý čeští vědci vyvíjejí palivové články, které budou 8krát levnější než ty současné......................
neregistrovaný "ace211"
9. 12. 2002 09:20
Re: palivové články levně
hmm zase takové plácnutí do médií pro získání grantu (peněz) na několika letý výzkum (vydělat si) na koci se zjistí, že článek sice funguje, ale je neefektivní, nebo séeriově nevyrobitelnej (drahý). To je to samé jako zaručené léky a vakcíny na AIDS a rakovinu. Plácnutí do médií, že už téměř, ale ještě to chce trochu peněz
neregistrovaný "yyyyy"
9. 12. 2002 09:53
Re: palivové články levně
a hlavne zabudli dodat ze vsetky tie clanky budu 10x lacnejsie ... o par rokov :-)))
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 09:55
Re: palivové články levně
tak to tyto budou levnější 80krát - to bude super............
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 09:54
Re: palivové články levně
No i kdyby - tyto peníze rozhodně nejsou vyhozené...................
neregistrovaný "Cleaner"
9. 12. 2002 10:02
Re: palivové články levně
nějaké info jsou na www.energ.cz
neregistrovaný "m3rc"
11. 12. 2002 19:10
Re: palivové články levně
K vyrobe vodiku v prumyslovem meritku, podivejte

se na [odkaz]
neregistrovaný "Cleaner"
12. 12. 2002 10:44
Re: palivové články levně
hmm - dobrý stránky - líbí se mi to jejich typicky americké nadšení pro novou věc .............................
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 13:44
AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
ANO. TO JE ONO. TO JE TO CO POTŘEBUJEME. ŽÁDNÉ EMISE. KÉŽ BY SE PRODÁVALO I U NÁS A NE JENOM V KALIFORNII. KAŽDÝ ROZUMNÝ MAJETNÝ ČLOVĚK BY SI HO KOUPIL A NA OSTATNÍ ŘIDIČE V AUTECH NA SPALOVACÍ MOTORY, BY MOHL POHLÍŽET S MAXIMÁLNÍM OPOVRŽENÍM. I JÁ BYCH SI HO KOUPIL NA CESTY DO PRÁCE. A VY?
Rozbalit vlákno
38
neregistrovaný "oddie"
25. 2. 2003 13:48
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Já ne. Nejsem majetný...
neregistrovaný "ace211"
25. 2. 2003 13:48
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Ale jo klidně. Za asi 2 měsíce bude General Motors dodávat na trh "elektrolyzer" což je zařízení velikosti lednice. Ten za pomocí elektřiny a vody vyrábí vodík pro pohon automobilu. Za 24 hodin vyrobí paliva asi na 400 km. Pravda asi nebude nejlevnější, ale jsou to jen začátky a mám pocit, že takovej elektrolyzer je nejlogičtější zařízení pro začátek nové éry. Než budou vybudovány čerpací stanice, tak si každý bude moct natankovat své auto v garáži.
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 13:55
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
ANO. TO JE SUPER VÝBORNÝ NÁPAD. TÍM SE SNADNO PŘEKONÁ ZAČAROVANÍ KRUH - NEJSOU AUTA - NEJSOU ČERPACÍ STANICE. ANO, ELEKROLYZER DO KAŽDÉ DOMÁCNOSTI.
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 14:05
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
NEJEN JAPONCI, ALE TENTOKRÁT I AMERIČANÉ SE EVROPĚ VZDALUJÍ MÍLOVÍMY KROKY. NEŽ SE NEJMENOVANÝ KONCERN ROZKOUKÁ, BUDE SE TO TU JENOM HEMŽIT LEVNÝMI VOZI NA PALIVOVÉ ČLÁNKY A NEBUDE TO JEN HONDA NEBO GM, ALE I NAPŘ. I HYUNDAY ČI DAEWOO. A NEJMENOVANÝ KONCERN BUDE STÁLE NABÍZET SVÉ PŘEDRAŽENÉ SPALOVACÍ MOTORY, PROTOŽE ZASPAL DOBU O 10 LET.
neregistrovaný "Hydrogen"
25. 2. 2003 14:41
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
PRO PROPAGACI TOHOTO POHONU A TÉŽ PRO URYCHLENÍ VÝVOJE BY BYLO VHODNÉ ZŘÍDIT NĚJAKÉ OKRUHOVÉ ZÁVODY TAKOVÝCH AUT. BYLA BY VYPSÁNA JEDINNÁ TŘÍDA - UNLIMITED . MYSLÍM ŽE ATRAKTIVITA TAKOVÉHO PODNIKU BY MOHLA BÝT ZNAČNÁ.
neregistrovaný "našrot"
25. 2. 2003 20:30
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Dneska stojí 1kW instalovaného výkonu v autě s palivovými články cca 10tis. USD... takže žádný velký rozmach mezi normální lidi se nekoná. Samy technické zprávy automobilek, týkající se tohoto pohonu, udávají větší rozšíření nejdříve za 10 - 15 let.
neregistrovaný "ace211"
25. 2. 2003 20:59
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Našrot: Tak tak. Zatím řekněme do doby 20 let bude přechodné období, kdy se budou hlavně na trh dodávat hybridní automobily. Tedy automobil se spalovacím motorem a pomocným elektromotorem. Tím se sníží spotřeba paliva, sníží ekologická zátěž, navykne lidi postupně na novou technologii, díky implementaci dojde ke snižování klíčových prvků pro výrobu a vývoj dokonalejších echnologii, též se nesmí zapomenout na srovnání ekonomiky s novou stratetigckou technologii, neb ať se nám to líbí, nebo ne. Kdyby se jednoho dnes z čista jasna přestala dovážet ropa, protože by jí už nikdo nechtěl tak téměř věškeré ekonomiky světa jsou ze dne na den... ... prostě v * :)

Takže zkrátka, nyní máme před sebou asi 20 let přechodného období, kdy si budeme postupně zvykat na nové technologie pohonu a až se jednoho dne objeví automobil, který bude pouze a jenom poháněný vodíkem, nikomu se to nebude zdát divné. Technologie bude spolehlivá, zákazníci k ní budou mít důvěru a vlády si najdou způsob jak efektivně zdanit technologii. Ovšem mám špatný pocit z toho, že Evropa je tak trochu 100 let před opicema, neb v Japonsku již existují veřejné pumpy na vodík, tedy i auta. Hybridní auta jsou součástí nabídky větších automobilek a USA co nevidět začnou své hybridní auta na trh dodávat. První bude asi Ford s modelem Escape (benzín/elekřina) a GM ohlásil do roku 2007 asi 12 modelů. Důležité je, že se jedná o klasické automobily převážně typu SUV, takže je velká šance, že si je budou kupovat normální spotřebitelé. Jak z důvodu zvyklostí (kdo by lezl do skořepinového mini auta) tak i zdůvodů výhod plynoucích z vlastnictví tohoto auta. Od podstatné slevy na daních až po zdarma parkování v centrech měst (Kalifonie)
neregistrovaný "našrot"
26. 2. 2003 00:00
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
S těma japonskýma pumpama na vodík to zase není myslím tak žhavé - jsou jen pro městské autobusy a některé vládní organizace a vlastně jen na zkoušku - podobně to taky chtějí letos zavést v Kalifornii.
neregistrovaný "PROF"
26. 2. 2003 06:44
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Mám auto na vodík a chcípá mi na volnoběh. Nevíte, čím by to mohlo být ? :-)
neregistrovaný "yyyyy"
26. 2. 2003 10:48
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
>Mám auto na vodík a chcípá mi na volnoběh.< Mne sa to tiez stavalo, potom som sa naucil ze pri dlhsom stani sa upchava ten curacik tam dole a nechce vypustat tu vodicku tak ako treba :-)))
neregistrovaný "ace211"
26. 2. 2003 12:50
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Našrot: Já já vím, jsou to první pokusy. Nicméně pozitivní je že reálně existujou a fungujou no né. Co vím tak v USA snad Toyota a ještě někdo poskytne do pronájmu vládním organizacím nějaké SUV jezdící na vodík. Tak uvidíme jak jim to bude fungovat. Chtělo by to nějaká výrazně daňové úlevy pro majitele těchto aut aby to začalo nabírat rychlejší obrátky.
neregistrovaný "našrot"
26. 2. 2003 16:33
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
ace2: jasně. Ovšem nevím, jestli by tě daňová úleva nějak vytrhla, kdybys měl dát třeba $ 1 500 000 za nějaký "přiblblý SUVéčko" :o))
neregistrovaný "ace211"
26. 2. 2003 16:36
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
No to asi vskutku ne :)) taky kdo by dnes kupoval auto s výhradním pohonem na vodík. To má ještě tak 20 let času. Spíš úlevy na hybridní auta. Mezí tím se technologie stane efektivnější a levnější.
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 10:55
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Ty hybridní auta se mi docela líběj - má to nápad a i se docela prodávají (mám na mysli třeba Prius - v USA jich jezdí prý asi 20000, i přes ten design). Hlavně kdo je dneska schpný jezdit s 15tistovkou pod 5 l benzínu i když na to šlape ;o)
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 10:55
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
...jo, a pro ty mají právě v Kalifornii docela výhody - parkování v centru zadarmo, levnější pojištění...
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 12:21
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
tak tak. Jen za minulej rok se prodalo přes 80 tis ekologických aut (hybridi a elektromibily) schválených pro silniční provoz (tedy se do počtu nepočítají golfové vozítka atd) prostě normální auta. No a jen minulej rok se z 80% podílel na celkovém stavu ekologických aut přihlášených v USA asi od 93 nebo 95 roku. Tedy velmi výrazný, řekl bych že spíše zlomový rok pro ekologické auta. Stačí když výrobci začnou dělat i praktičtějí auta než třeba ten Prius nebo Insight a zákazníci to kupovat budou.
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 12:50
Re: AUTO NA VODÍK SE NEZADRŽITELNĚ DERE VPŘED
Hybridní auta určitě mají budoucnost, bohužel zatím se finančně nevyplatí a to ani výrobci ani uživateli. Co se týče Priusu a Civicu Hybrid, podle všech dlouhodobějších testů, co jsem četl, jsou zatím nehybridní auta s dieselovým motorem výhodnější.
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 13:07
Re: Re:
Ad elektromobily, hybridi... padlo tu jméno Kalifornie? Nebylo to shodou okolností v Kalifornii, kde jeden čas museli zavést nějaké drastické omezení kvůli nedostatku elektřiny? Pokud se pletu, tak mě prosím opravte... Ale mě na tomhle docela zajímá, pokud se nějak masověji rozšíří tenhle druh pohonu, kde se vezme ta potřebná elektřina - vzhledem k módní vlně odporu vůči jaderné energetice...
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 13:25
Re: Re:
Jo jo Kalifornie neměla elektřinu :-) IMHO amící mají na výběr buď atomovky což je bezesporu momentálně nejekologičtější výroba elektřiny s více méně 0 zátěží na přírodní prostředí. nebo budou bez elektriky :-) Hydlo elektrárna na tuším, že Lake Powel je asi moc nevytrhne :)
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 13:43
Re: Re:
Podle mého nejen amíci. Ale zkus to někde říct, zvlášť mezi puberťákama, co ani nevěděj, jak elektrárna vypadá, natož funguje...
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 14:32
Re: Re:
Výhoda hybridního auta oproti elektromobilu je právě v tom, že nepotřebuje dobíjet z vnějšku a netahá s sebou tolik akumulátorů jako čistej elektromobil. Hromadné rozšíření elektromobilů momentálně nemá asi moc smysl, klasické baterie jsou příliš těžké - tento problém mají právě vyřešit palivové články.


Jinak elektromobil nemusí být jen malé úsporné autíčko, jel jsem ve Fordu F-150 a Toyotě RAV4 a bylo to příjemný svezení, je v tom skoro úplné ticho. Dokonce se vyskytují i názory, že by auta s elektrickým pohonem měla mít nějaký umělý zdroj hluku, protože je lidi přecházející ulici vůbec neslyší.


Co se týče elektráren v Kalifornii, většina je snad na zemní plyn. Atomovky se nevyplatí.
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 14:39
Re: Re:
Atomovky se nevyplatí, hm. To je pravda. Ale elektrárna na zemní plyn produkuje nějaké emise, minimálně CO2 (pravda, zdaleka ne takové, co uhelné), což jaderka neee. Stejně tak se nevyplatí přemýšlet o ekologickém hybridním pohonu, když je spalovací motor levnější - takže se hybrid nevyplatí. Není to náhodou stejný příměr?
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 14:55
Re: Re:
No nejsem odborník na energii, ale Francie má snad jen atomovky (pár vyjímek)a to že požehnaně. Energii má velmi levnou a to i v porovnání s náma. Spíš jde o to jak to manageovat. Nehledě na to, že zemní plyn nebude taky věčně. Větrná a solární energii je sice fine, ale použitelná v dnešní době maximálně jako dodatečná (vyhřívání domu, bazénu). Ono čistě teoreticky pokud budeme schopni vytvořit efektivní palivové články tak ani nebudou potřeba elektrické rozvody. Každej bude mít doma svou elektrárnu. Energetické závody říkejme tomu tak budou náhražkou za dnešní elektrárny. Ty budou klasickým způsobem vyrábět elektřinu pro pouze svou potřebu k výrobě článků které si pak každý nakoupí kolik jich bude potřebovat. Zvýší se nezávislost na elektrické síti, časem budou i nižší ceny. Nakonec články pak bude vyrábět X výrobců a my povedeme hádky o tom zde je lepší článek od Siemense, Samsungu nebo zda se Tesla za tu cenu vyplatí. :-) Jo asi hodně daleko, ale palivové články můžou být dobrou předzvěstí konce rozvodné sítě :)
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 15:46
Re: Re:
ace2: Situace ve Francii je asi jiná. A u nás ostatně taky - když se vrazí ze státních peněz do Temelína desítky miliard, tak se to možná vyplatí (ČEZu samozřejmě, všichni ostatní na tom prodělají). V USA se prostě v posledních letech atomovky nestavěly, protože po zpřísnění bezpečnostních požadavků na ně a úložiště jaderného odpadu byly vstupní náklady tak obrovské, že by je stavěl leda blázen. Situace se ale začíná trochu měnit a i tam se zase objevují nové projekty. Pro zajímavost - v současnosti je v USA elektřina vyráběna z 51% z uhlí, 21% atom, 16% zemní plyn, 6% hydro a zbytek ostatní zdroje.
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 15:54
Re: Re:
hmm to je zajímavé těch 51% z uhlí bych fakt nečekal.
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 16:59
Re: Re:
ace2: Palivové články řeší jenom problém, jak energii efektivě uchovávat. Nesrovnatelně větší problém je, jak vodík rychle, levně a ekologicky vyrobit. Pokud bychom energii k jeho získání používali zase jen z tepelných a atomových elektráren, asi bychom si moc nepomohli.
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 17:13
Re: Re:
No to záleží kam až se technologie dostane. Pokud se dostane na určitou úroveň, tak pak nebudeme potřebovat rozvodné sítě, ale každý barák a byt bude mít svůj energetický článek, který prostě třeba jednou za týden vyměníš. Elektrárny nebudou elektrárny, ale továrny kde se budou vyrábět celly, pak jak už jsem tu někde psal se zde budeme hádat která cella je lepší jestli od Siemense, Samsungu, nebo jestli se vyplatí kupovat Testu. Chlapci nadšenci tuningáři zase budou čestně prohlašovat že nejlepší jsou celly od Bosche protože mají s ní lepší akceleraci :-) Jo jo. vyrábět se vždy bude muset. Toho se jen tak nezbavíme, ale tak to není nepřekonatelnej problém. To už umíme dělal velmi ekologicky a hlavním problém je udělat automobily ekologickými a samozřejmě těžký průmysl, i když i tam to zle technicky z větší části vyřešit už dnes. (kdyby se chtělo)
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 22:20
Re: Re:
ace2: zjednodušeně: palivový článek = jako termoska s kafem ... kafe vyrobíš z vody a meltých kávových zrn (např.). Tato činnost tě něco stojí. Pak ho vezmeš a naleješ do termosky, kde ho můžeš po dobu nezbytně nutnou uchovávat v poživatelném nenebezpečném stavu. Během dne z ní upíjíš až ti kafe dojde. Tedy opět vezmeš vodu, kafe, cukr a elektřinu (nebo třeba plyn) a uvaříš si nový, který použiješ do té samé termosky, co už máš. Je to jasnější? Prostě elektrárny byly, jsou a rozhodně ještě dlouho budou, protože pořád bude nutné někde nějakou energii vyrábět. Zbytečné se stanou tehdy, až bude na slušné úrovni jaderná fůze, kdy bude moct mít každý doma nějaký malý tokamak a vyrábět si energii do tvého vysněného palivového článku :o) A vzhledem k tomu, že už se asi 60 let říká, že fůzi budem umět tak za 60 let, tak...
neregistrovaný "našrot"
27. 2. 2003 22:23
Re: Re:
ještě: když se emise přepočítají až na úplný zdroj, tak elektromobily nejsou zrovna dvakrát 0%EV.. nakonec to prý vyjde jen o něco málo lépe, než auto na dnešní pohonné hmoty. Jediná výhoda elektromobilů je v tom, že jsou všechny jejich emise soustředěny do místa elektrárny.
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:30
Re: Re:
Jde o to jaké emise. Emise CO2 pravděpodobně ano. Ovšem tvorba otravných jedů NX, CO, pevných částic, aromatický uhlovodíků, je při kontinuálním spalování v elektrárně nesrovnatelně nižší, než při nespojitém spalování zážehového motoru. Taktéž soustředění emisí do jednoho místa je z hlediska jejich likvidace výhodnější, než snaha o jejich eliminaci pomocí stamilionů katalizátorů............................…
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:32
Re: Re:
-lyzátorů....
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:26
Re: Bez nadpisu
to našrot - Zráty v přenosové soustavě nejsou rozhodně tak velké, aby se vyplatilo atomizovat výrobu energie až na úroveň domácností. Spíše naopak - jeden Tokamak pro půl Evropy - to bude ono.....................................…
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 11:22
Re: Bez nadpisu
to ace2 - to bylo opravdu mimo...........................
neregistrovaný "KON"
27. 2. 2003 15:10
Re: Bez nadpisu
Co naděláš, peníze rozhodují. Třebas ta elektro RAVka stála 42 tisíc $, dojezd asi tak 150 km. Nikdo to samozřejmě nekupoval, když totéž se spalovacím motorem stojí půlku. Už se samozřejmě přestala dělat... Chce to čas, nejde to lámat přes koleno. Jak se má třeba snižovat spotřeba paliva, když jsou auta čím dál otylejší.

Ovšem stejně si myslím, že hlavní ekologické problémy se nedají vyřešit jen lepší technologií, ale spíš by potřebovaly změnu myšlení nás všech. Prostě moc se vším plýtváme - třeba jezdíme zbytečně auty i když nemusíme.
neregistrovaný "oddie"
27. 2. 2003 15:15
Re: Bez nadpisu
Já vím, taky jezdím v ojetých šlupkách, místo nových aut... Ale té změně myšlení se dá trošku napomoct, ekonomickými pákami. Ani ne tak zvýhodňováním těch ekologických věcí, jako spíš pořádným znevýhodňováním těch neekologických. Ale k tomu zas musí být politická vůle... to je jak začarovaný kruh.
neregistrovaný "imaxim"
27. 2. 2003 15:22
Re: Bez nadpisu
Já myslel ty JE.
neregistrovaný "imaxim"
27. 2. 2003 15:14
Re: Bez nadpisu
to oddie: Ale, ale nejseš ty trochu profesně zaujatej?
neregistrovaný "ace211"
27. 2. 2003 15:05
Re: Bez nadpisu
No nekecej oni jedou na zemní plyn ? No to mě vůbec nenapadlo.

Hmm imitace V8, F1, WRC no to bude fakt zajímavé... nebo budou auta dělat zvuky jako sonar na ponorce....
neregistrovaný "DuchCleanera"
24. 3. 2003 11:19
Bez nadpisu
zajímavá témata by neměla zapadnout do archivu..........................
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "KON"
26. 3. 2003 20:04
Re: Re:
Zajimavej clanek vysel v Car&Driver - Honda FCX stoji zhruba 1.6 milionu dolaru. Zatim je to rucni vyroba, pokud by byla vyrabena seriove pry by mohla stat neco kolem 30 az 40 tisic $. Jeste zajimavejsi je informace o cene solarnich panelu pro vyrobu vodiku - 8kW vykonu stoji zhruba 40 tisic $.


Odkazy: www.honda.com, www.caranddriver.com
neregistrovaný "DuchCleanera"
31. 3. 2003 09:51
Re: Re:
Pokud se má s výrobou takových aut začít, pak to rozhodně nemůže být v kategorii malých dodávek pro pošťáky. V tom případě bude vše závislé na dotacích a o nějakém masivnějším rozšíření nemůže být řeč. Začít se musí naopak z druhé strany - Kategorií těch nejluxusnějších vozů, které i benzinové verzi stojí kolem 10 mil. Je potřeba udělat z palivových článků modní záležitost. Samozřejmě, že u nás nebo v Rusku by si takové vodíkové auto nikdo nekoupil, když by za stejnou cenu mohl mít dva Maybachy AMG. Ovšem v USA a možná i v Německu je to jiné. Tam by si podobný vůz, svého zákazníka našel. V podstatě by tedy došlo k rozdělení zákazníku v nejvyšší třídě na dvě skupiny: První (zpočátku mnohem menší) by dala přednost nové ekologické technologii se všemi z toho plynoucími omezeními. Zatímco druhá skupina by za méně peněz nakupovala stále propracovanější a dokonalejší "obyčejné" automobily. Postupně by však pod vlivem ecotlaků došlo k přelivu zákazníků z druhé skupiny do první a ke zvýšení počtu výroběných hydroaut, což by postupně snižovalo cenu a umožňovalo rozšíření do nižších a nižších tříd. Vše na čistě komerčí bázi. Pokud se ovšem začne dodávkami pro pošťáky bude z palivových článků pouze státem dotovaná v komerční sféře nepoužitelná atrakce, budou se jen těžko rozšiřovat, protože jejich množství bude ovlivněno množství dotací (a mimochodem, jak víte, dotace nemám vůbec rád, protože jsou to peníze ukradené daňovým poplatníkům)............................…
neregistrovaný "KON"
31. 3. 2003 20:03
Re: Re:
Duch: Myslim, ze je to prave naopak. Pokud by se zacinalo prodejem peti luxusnich aut na vodik rocne, bylo by to k nicemu. Nezapomen, ze prechod na komletne novou technologii s sebou nese astronomicke naklady nejenom ve vyrobe aut, ale hlavne v souvisejicich sluzbach (servisy, pumpy...). Kvuli par vodikovym autum nikdo pumpy na vodik stavet nebude, prodelal by kalhoty. Kdyz nebudes mit kde natankovat, asi tezko si koupis vodikovy auto, i kdybys byl treba

Bill Gates, nebo prezident Greenpaeace. Nejdiv musi cena nove technologie spadnout na prijatelnou uroven pro masy, jedine potom se muze rozsirit. I tak se nejakym zpusobem bude muset stat chte nechte zapojit. Treba danovymi ulevami pro eko vozidla, a taky tim, ze pujde prikladem (treba temi dodavkami pro postaky a autobusy).
neregistrovaný "DuchCleanera"
1. 4. 2003 10:32
Re: Re:
Nejsem si jistý, zda chci někomu přispívat ze svých daní na autobus za 100 000 000 Kč a nebo na dodávku za 20 000 000 Kč. V případě těch autobusů bych se přimlouval za zemní plyn, což by bylo možné teď hned a relativně velmi levně. Jinak k předchozímu článku - muselo by jít samozřejmě již o polosériovou výrobu v řádu tisíců kusů (pro začátek alespoň set). Vodík by si musel vyrábět každý sám, což by nebyl problém, vzhledem k tomu, že v dané kategorii, má každý min. jednoho řidiče, který by to měl na starosti. Vodíkové benzinky se mohou začít stavět až po rozšíření vodíkových aut. Do té doby jich bude také jen pár, jako prestižní záležitost k marketingovým účelům................................
neregistrovaný "Hellebrand"
10. 4. 2003 20:27
Re: Re:
Pánové, ona to myslím za nás vyřeší sama příroda. Cca za 50 let nebude nafta.A vzhledem k tomu, že elektrické enrgie z atomových elektráren - jiné prakticky stejně nebudou ( i kdyby se Rakušáci po...)bude dostatek, tak auta na vodík se mi jeví jako velmi reálná budoucnost pohonu aut.

Za 10 let jich bude jezdit /možná i u nás ???/ docela dost.
neregistrovaný "ace211"
10. 4. 2003 22:04
Re: Re:
hmm za 10 let se o tom v Evropě začně povídat, protože někdo zjistí, že v Kalifornii se již běžné používá tohle:

[odkaz]
neregistrovaný "Panasonic"
23. 4. 2003 06:59
Re: Re:
To je dost ujety... ze ropa se vycerpa, zatimco zemni plyn tu bude na veky, amen..... -:)

Jsem taky pro vodik. Technologie, ktere jsou dnes drahe, budou za nejaky cas velice levne.

Nemusis platit 100 000 000 za autobus, ale muzes jit pesky, nebo krotit divokeho kone, jestli nejakeho sezenes. Za dost kratky cas benzinove (nebo podobne) motory zaniknou (uz pristi generace - maximalne tvoje vnoucata). Nevim kolik je ti let, ale mozna se toho dozijes i sam - co pak ... ????
neregistrovaný "DuchCleanera"
23. 4. 2003 14:03
Re: Re:
Co je ujeté? Proč by tu měl být zemní plyn na věky? Jinak i levné technologie jsou drahé, pokud nejsou masově využity. Kolik myslíte, že by obyčejné o střední třídy vyráběné v desítkách kusů. Desítky milionů určitě.....
neregistrovaný "DuchCleanera"
23. 4. 2003 14:05
Re: oprava:
Co je ujeté? Proč by tu měl být zemní plyn na věky? Jinak i levné technologie jsou drahé, pokud nejsou masově využity. Kolik myslíte, že by stálo obyčejné auto střední třídy vyráběné v desítkách kusů. Desítky milionů určitě.....
neregistrovaný "PROF"
23. 4. 2003 22:20
Re: oprava:
Přejmenujte tohle téma na Cleanerovy vodíkový meditace. Jinak auto na vodík už tu je a jezdí. Celkem logicky se o tom ale nežvaní, protože pro tenhle stát je ho škoda. Vyjede, až bude čas a poněkud příznivější a normálnější morální a politický klima. Ona rafinérská loby, když se nasere, dokáže zinscenovat nejen loupežnou vraždu, ale i obyčejnou tragickou dopravní nehodu. Už do toho nešťourejte a nechte se od Cleanera raději poučit o tom, jaký svinstvo je ta bionafta :)