Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

43 komentářů

Ahoj, hledám optimální auto pro rodunu, aby nemělo velkou spotřebu, aby mělo rozumný výkon (zrychlení 11s), aby projelo i na sněhu (4x4) a aby nebyla vysoká pořizovací cena ani servis. Co by jste doporučili?
Jozef0351
Nenapísal si cenu. Cenovo najvýhodnejšia bude asi Octavia. V danej triede sa moc štvorkoliek nerobí a stredná trieda bude istotne drahšia ako Škodovka. Dokonca ani tam tuším moc štvorkoliek nie je.
No pokud trváš na 4x4 tak bych volil Oktávku 4x4 kombi v dieslu. Nepíšeš ale kolik chceš investovat, kolik ročně najezdíš, na jakých silnicích, jestli ten pohon 4x4 kvůli sněhu je nutnost nebo ho využiješ tak 1x v roce, kolik a jak staré máš děti, jak staré by auto mělo být atd. atd.

Jinak nehlasoval jsem. Mám totiž hatchback a ten ve výčtu chybí, mám ho v dieslu s pohonem přední nápravy, obsah kufru myslím 380l, jsme čtyřčlenná rodina a stačí nám to i pro občasné cesty do hor a i v loňské, nebo spíš letošní kalamitě jsem projel vše.
Co 335xi ?
hledám optimální auto pro rodunu, aby nemělo velkou spotřebu, aby mělo rozumný výkon (zrychlení 11s), aby projelo i na sněhu (4x4) a aby nebyla vysoká pořizovací cena ani servis.

to jsou dost protichůdné požadavky. zkus stanovit nějaké priority a vysvětlit je z tvého pohledu. optimum je pro každého někde jinde. má jít o nové auto, co to je "vysoká" pořizovací cena atd.?
Taky jsem uvažoval o Oktávce. Vychází jako nejlepší 4x4 v poměru k ceně. Akorát ten vnitřní prostor není největší. 4x4 používám nejen na sněhu ale i na trávě, bahně a písku. Na sněhu jezdím zimní víkendy, v létě tahám za autem loď. Pokud se budeme bavit o novém autě, tak cena do 700tis. u staršího podobně.

Nechci luxusní auto, chci vysoký poměr užitná hodnota /cena.
Tak za 700 tis je dle mne jednoznačná volba z nových aut nová Oktávka Combi 4x4 Elegance. Nejdražší motorizace dle ceníku je 2,0 TD PD za 765 tis která se určitě dá srazit na cenu kolem sedmiset rovných. 2,0 FSI a 1,9 TDi PD DPF jsou lehce nad 700 a to by se určitě dalo srazit pod a 1,9 TD PD je i s ceníkovou cenou pod 700 za 685 tis.Z ojetých by se mi možná zamlouval VW Sharan 4x4
DPF nebrat. Nedávno jsme řešili nové auto pro manželku a prodejce mi řekl rovnou: "filtr pevných částic nebrat, byli by jste u nás každých čtrnáct dní. Tohle se Škodovce moc nevyvedlo". :?
zmulin
Subaru Forester.Jenom ta spotřeba nebude zas moc úžasná,ale mělo by to vydržet rozhodně víc
4x4 používám nejen na sněhu ale i na trávě, bahně a písku. Na sněhu jezdím zimní víkendy, v létě tahám za autem loď. Pokud se budeme bavit o novém autě, tak cena do 700tis.

to zní jako docela těžká služba pro chudinku octavii s haldexovým "4x4". co třeba ssangyong kyron, nyní začínající (po odečtení až 101tisícové slevy) na 584 tis. bez daně (s N1)? viz www.auto.cz/…ong-kyron-m200-x
Taky jsem uvažoval o Oktávce. Vychází jako nejlepší 4x4 v poměru k ceně. Akorát ten vnitřní prostor není největší. ... Nechci luxusní auto, chci vysoký poměr užitná hodnota /cena.

pak ovšem není co řešit: tedy kromě zřejmě marketingového průzkumu konkurence octavie.
rikam, ze zadne auto neni pro rodinu optimalni, nebot je jen otazkou velmi kratke doby kdy prestane stacit a kramu eventuelne deti bude vic nez se tam vejde. >😁

Jinak do 2 deti si myslim, ze prostorne kombi splni dobre svuj ucel. Tri a vice deti uz je zrale na MPV, SUV nebo mikrobus. Jaky to ma motor (benzin nebo dehet) je vzhledme k otazke jak znela nepodstatne.

Ze soucasnych aut pro vetsi rodinu se mi moc libi Ford S-Max.

Pokud je cenovy limit 700 tisic a 4x4 takto asi nejspise Octavia s jejim pseudo 4x4. Pokud ti vnitrni prostor Octavie prijde maly s jejim kufrem jak nadrz od tankeru, tak potom v tetocenove kategorii na nove auto zapomen
nejde-li o nové auto, pak by se zřejmě v německu dalo sehnat i starší velké monstrum 4x4, jako je www.auto.cz/…avelle-2-5-mikro
Kdybych měl početnější rodinku, šel bych určitě do nové C4 Picasso. To je bomba! Asi bych si nějakej ten měsíc ale eště počkal, i když zatím to na nějaký trable s ní nevypadá. Ale přece jen je ještě asi trochu brzo. Na druhou stranu ale modely Citroenu myslím nějakými dětskýma nemocema netrpívaly.
Kdybych měl početnější rodinku, šel bych určitě do nové C4 Picasso. To je bomba!

obávám se, že to je přesně tak! je to doslova prošpikováno elektronikou, jejíž spolehlivost klesá spolu s výrobními náklady a stářím... a tohle auto navíc není 4x4.
Já jsem jenom nepochopil, proč by mělo být rodinný auto 4x4?? Pokud 2x za rok potká sníh, vypořádají se s tím kvalitní gumy (UG7, Michelin Alpin 3), v případě opravdu krajní nouze řetězy.
kutil totiž napsal😒br />
4x4 používám nejen na sněhu ale i na trávě, bahně a písku. Na sněhu jezdím zimní víkendy, v létě tahám za autem loď. Pokud se budeme bavit o novém autě, tak cena do 700tis.
Jo, ten příspěvek s tím pískem a blatem se mi ňák podařilo přehlídnout. :?
takže bych kutilovi doporučil nikoli kombi se "4x4", ale nějaké větší a přitom levnější suv. kromě kyronu lze uvést např. nissan x-trail nebo hyundai santa fe.
Jinak nehlasoval jsem. Mám totiž hatchback a ten ve výčtu chybí, mám ho v dieslu s pohonem přední nápravy, obsah kufru myslím 380l

zkus se podívat do velkého techničáku, třeba tam budeš mít druh karoserie (možná trochu překvapivě): sedan-samonosná-5.dveřová-hatchba…
No fakt to tam je, tak se omlouvám :😉 , už jsem hlasoval >😁
Tommy100
Zralok😒o ty už budeš kupovat to autíčko??? 😁
TommyEngelo: Ani mi nemluv, teď mi do výběru ještě vlezla Kia Ceed. Tu jsem ještě ale neviděl naživo a ani nevím ceny. A když vidím kolik dostanu za mého Escorta tak je mi líto ho za těch pár babek prodávat, když znám jeho kompletní historii. Letos šly ceny ojetin, alespoň u Escortů strašně dolů. Loni bych za své auto dostal bez problémů 100 tis. Teď bych byl rád, když bych dostal 60 tis :shock: 8-s 😢 . Takže jsem na tom s rozhodováním ještě hůř 😞
A máme tu další podobný thread. Obecná otázka na to nejlepší auto pro jízdu do práce / rodinu / závodění na českých silnicích / .... a teď ještě vylepšená jedním hodně kontrétním ale přitom divným požadavkem (11 s zrychlení) a jedním neodůvodněným (4x4).

Nejlepší rodinné auto pro vás je to, ve kterém se tvá rodina bude cítit dobře a které si budete moct finančně dovolit. Myslím, že lepší odpověd vymyslet nejde.
11 s zrychlení není problém, ovšem musí to být osazeno bud turbomotorem (děkuju nechci) nebo V6. Jinak v plném obsazení asi sotva....

4x4 pro toho kdo nejezdí do terénu je naprosto zbytečné (ted se do mě pustí kritici jídních vlastností - pro ty vkaz - motokáry sou v Radotíně, můžete se jít vyblbnout tam 😄 ne na silnici. na 90-ku po okresce a 150 po dálnici vám stačí obyč. RWD či FWD.

BTW, pod pojmem rodinné auto si já zabedněnec mylně představuji MPV či VAN. A ejhle, ono je rodiné vozidlo pomalu Fiat Panda 😁
to MikyBoy: 335xi? ze by mi neco uniklo?
Faktom je, ze nie je vela ludi, ktori tahaju svoju rodinu do bahna, piesku a snehu....ale sam som poznal jeden podobny priklad a skvelo im sluzilo Mitsubishi Pajero. (s rozdielom, ze namiesto lode zvykli tahat prives s konom). Ak by som mal podobny "problem" zvolil by som Hyundai Santa Fe. Za cenu v tvojom limite by to v motorizacii s 2.2CRDi malo zvladnut aj relativne skromnu spotrebu (pri type auta, ktore pozadujes nemozes pocitat s 4,5l/100km) Akurat budes musiet pockat este dalsich 1,2 s na dosiahnutie 100 km/h. (Pre menej trpezlivych su este v ponuke spominane Pajero, pripadne Toyota Land Cruiser, atd.. za cenu vyssiu.) Urcite sa vsetci zhodneme na tom, ze aj rodinne klise typu Ochcavka 4x4, Sharan, alebo Picasso, apod. su pre tento pripad svojimi parametrami a ucelnostou trosku poddimenzovane.
Avatar - Charger
Charger
Co třeba lehce jeté Volvo XC70 D5?? Spotřeba sice nebude taková jako u octávky, ale do sedmi by ses mohl vejít a celkově je to skvělé rodinné auto 😉
Ted
s tou ctyrkolkou bych taky zpomalil. neni to tak davno, kdy jsme vsichni jezdili celorocne na letnich... ja jsem loni v prosinci byl nucen jet mB A180i na letnich z UK (tady na jihu zimni ani neprodavaj) do CR. cely nemecko vanice, vysplhal jsem se az na cinovec, kde jsem zustal viset 4 hodiny protoze kamiony to ucpaly... kdyz se da i v takove situaci na letnich s predokolkou vyskrabat do hor, 4x4 asi opravdu clovek v beznym provozu nepotrebuje... nevim, kdo z vas nekdy zustal viset s FWD na pisku, trave ci v bahne?? pokud se tahaj hodne tezky privesy, pak je to neco jineho, ale to uz hmotnost soupravy presahuje 3 500kg a clovek potrebuje i jinej ridicak 😉
Takze protoze si jednou projel zasnezenej Cinovec s predohrabem na letnich, tak je ctyrkolka zbytecna, jo?... :mrgreen:
HAROUS - a tobě to jako důkaz o její zbytečnosti pro běžné lidi nestačí?
Ted
chapu, ze majitele ctyrkolek se ozvou, alev normalnim pouziti na zimnich gumach neznam nikoho, kdo by mel problem. a to jsem delal sondu i ve spindlu u taxikaru 😉

proste si myslim, ze dokud to 2x4 auta na zimnich projedou, nemas se ceho bat, pokud neprojedou, tak vzhledem k tomu, ze 95% jich 4x4 nema, stejne vsechno stoji... a brzdi obe stejne... vlastne 2x4 jsou lehci 😉

pokud by mi nekdo cpal 4x4 zadarmo, asi bych to vzal u vetsiny aut, ale tady se bavime o aute pro rodinu, zadny delo... a tam bych si to sakra rozmyslel za ty penize
Jozef0351
Debata naozaj na úrovni. Autá jazdili a v podstate prešli skoro všade aj pred 50 rokmi. Takže je úplne zbytočné aj ABS, ESP, EBD a pod. Ľudia sa zabíjali voľakedy aj teraz. Zbytočné sú aj airbagy. Také názory som tiež počul. Asi si všetko vypnem aby som ušetril elektriku a zbytočne nefrajeril. 4X4 našťastie nemám lebo neviem ako by som to natrvalo odstavil.
Jozef - teď fakt nevím jak si tvůj příspěvek vyložit.

Jestli se ti nelíbí, že se tu tvrdí, že 4x4 je pro většinu lidí, natož pro "rodinné auto" zbytečné, tak nám to zkus vyvrátit. A nesrovnávej to s elektronickými asistenty a airbagy.

Jeslti jsi to myslel jinak, tak buď ironii dej najevo zřetelněji, nebo ji raději nepoužívej.
Jozef0351
Samozrejme že 4X4 nie je zbytočné. Možno je to zatiaľ luxus ale zbytočné to rozhodne nie je. Má svoje opodstatnenie aj na mokrej ceste a aj na ľade. Tiež som zatiaľ všade prešiel aj s predným náhonom. Niekedy s reťazami. Keby som na to mal tak si štvorkolku rozhodne kúpim. Pravda ale je, že to považujem za jednu z posledných vecí čo mi chýba ku šťastiu. Istotne by som si nekúpil Octaviu ( čo je asi najlacnejšie rodinné auto 4 X 4 ) ak za rovnaké peniaze môžem mať lepšie a väčšie auto bez 4 X 4.
Ja bych jeste rozlisil systemy 4 x 4. Treba Haldex mi prijde opravdu zbytecnej. Hodi se, ale vyuziti je minimalni. Ctyrkolka typu Subaru Legacy Outback uz by ale byla koncepci zajimavejsi. Tam kde by si s predohrabem shanel traktor nebo lopatu, s timhle pojedes porad. Pokud tam nebude stat nekdo cekajici na ten traktor... >😁

A pokud se ma jednat o rodinny auto, je treba brat 4 x 4 i jako prvek zvysujici bezpecnost rodiny...
Na ledě funguje jediné: pneu s hřeby. Jinak pokud je silnice jak sklo, tak můžeš mít 14x14, ASP,EBD,ABS,ESR,TCS a všechny tyhle a skončíš stejně v příkopě!!!
Ted
jozef: jsem rad, ze nakonec souhlasis 😉

prvek zvysujici bezpecnost je to dost diskutabilni... na mokry silnici je vyhoda 4x4 opravdu v extremu a tak bych s rodinou nikdy nejel. navic v pripade smyku nastupuje ESP, pokud je jim auto vybaveno, udela to pro bezpecnost vic nez 4x4...

situace, kdy resim smyk trakci je pri normalni jizde dost diskutabilni a naprosta vetsina lidi toho ani neni schopna. navic v pritomnosti ESP je takova vec mimo...

chapu vyhody 4x4, ale bavime se o extremech a to je v tomto pripade pitomost. nekdo by mohl i rict, ze 4x4 naopak svadi k rychlejsi jizde za spatnych podminek. rozjede se to lip, projede to vic, ale v pripade brzdeni je na tom lip klasika.
Podle mě je pohon 4x4, pokud člověk nejezdí v extrémních podmínkách nebo v terénu na houby. V 95% případů ho nevyužiješ, navíc je to žrout výkonu a pokud není vypínatelný, tak je to úplný nesmysl. Má smysl v blátivém terénu, v zimě na zasněžené silnici většinou stačí řetězy. Já se zimními gumami na silnici zatím neměl větší problém (že bych se nerozjel nebo někam nedojel), ovšem nesmí stát nějaký blbec s letňáky v cestě, to je pak průser, závějí ho neobjedeš. A jednou jsem projel v zimě na zimákách s Fabií místy prudký lesní úvoz vč. brodu a to jsem pak před ní smekl, protože to byl výkon - na letňákách bych si samo ani neškrtl.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Pokud jde o bezpečnost, tak než 4x4 si raději koupím větší auto a udělám pro bezpečnost mnohem víc.

4x4 je vhodné pro lidi, kteří často opouštějí upravené cesty (bydlení hodně stranou od asfaltové cesty) nebo pokud se pohybují v zimě po zasněžených a neupravených cestách.
Tři roky jsem měl jako služební Subaru Legacy 2,2. Musím říct, že jak jsem byl předtím natěšený, tak o to více pak zklamaný. Ano, vyjelo to až neskutečný kopce, projelo neuvěřitelnými nástrahami terénu, ale v běžném provozu mi to spíše překáželo, jelikož až na výjimečné situace to jen zhoršovalo dynamiku a spotřebu, a to dokonce do té míry, že ve výškově členitých serpentinách, kde bych podle předpokladů měl být ve srovnání např. s FWD králem, byl opak pravdou, jelikož k využití výhod permanentního pohonu všech 4 prostě chyběl výkon motoru.

Něco málo (a hlavně v opravdu zimních podmínkách!) jsem jsem najezdil s Oct.01 1,8T 4x4. A tam mne Haldexový pohon 4x4 VŽDY JEN S.RAL!
zmulin
Jediná čtyřkolka o který sem kdy přemejšlel byla Impreza WRX SW.

U majitelů čtyřkolek jsem si bohužel všim,že mnohdy na to spoléhaj až moc-gumy :roll:
Já mám auta dvě a podle potřeby zvolím některou z koncepcí-ter.auto,když jedu na chalupu několik km po nezpevněné cestě /orig. 4x4 s redukcí 2.5l V6/ nebo předokolku na jízdy na delší trasy po dálnici a na pojíždění po městě/ menší spotřeba i lepší jízdní vlastnosti na kvalitním povrchu 2.0l/.V zimně jednoznačně vede 4x4/na sněhu/, v létě zase přední náhon/samozřejmě jen na silnici/.