0
Kvalita benzinu jsem testoval na svym motoru. Byl pomerne agresivne namapovan - velky tlak i predstih a nikdy nedoslo k detonacnimu spalovani. Profi ladici kteri jeszdi po celem svete si nemuzou ceskej benzin vynachvalit protoze si muzou dovolit nastavit jednotky daleko agrsivneji nez jinde.
Přejít do diskuze
Tradaja: Par "motorovych strojecku" na zahradu doma mam a dost se v tom i sam hrabu (nejen pro sebe, ale i pro vsechny kolem), a proto si pri svem nejlepsim vedomi a svedomi dovolim prohlasit, ze naprosta vetsina problemu s dvoudobymi motory techto masinek je zpusobena😒br />
- neschopnosti majitele/uzivatele namichat smes se spravnym pomerem miseni,
- pouzivanim naprosto neadekvatniho oleje ("to, co maze retez, musi prece umet mazat i motor", nejvetsi prasarnou je pak samozrejme pouzivani vyjeteho motoroveho oleje!),
- zadna udrzba (necisteni vzduchoveho filtru, spatne zapalovaci svicky...),
- neserizeni karburatoru jednak po zabehu motoru, jednak pro konkretni podminky prace motoru (to samozrejme neudela ani servis, protoze s tou masinkou tzv. "neni na placu").
- neschopnosti majitele/uzivatele namichat smes se spravnym pomerem miseni,
- pouzivanim naprosto neadekvatniho oleje ("to, co maze retez, musi prece umet mazat i motor", nejvetsi prasarnou je pak samozrejme pouzivani vyjeteho motoroveho oleje!),
- zadna udrzba (necisteni vzduchoveho filtru, spatne zapalovaci svicky...),
- neserizeni karburatoru jednak po zabehu motoru, jednak pro konkretni podminky prace motoru (to samozrejme neudela ani servis, protoze s tou masinkou tzv. "neni na placu").
ani bych nerekl ze patrime kvalitou benzinu ke spicce - jelikoz pri prodeji motorovych pil a krovinorezu se dava na vyfuk lapac jisker, ktery se ihned pri prodeji v CR musi sundavat- jinak by se zacpalo to sitko a celej motor by se zasral. To sitko je urceny pro americky trh.
Podle toho soudim (a to rikaj i servisaci)- olejem to neni - ten je original vyrobce. Jedna se samozrejme o 2T motory
Podle toho soudim (a to rikaj i servisaci)- olejem to neni - ten je original vyrobce. Jedna se samozrejme o 2T motory
Většinu aditiv pro všechny výrobce paliv a hlavně olejů dodává BP. Shell si dělá všechno sám, proto jsou tak drahý (jestli lepší, pochybuju). To jen tak na okraj. Jinak nejlepší tuning Feldy je prodat ji a koupit lepší auto, všechny ostatní pokusy mi přijdou k smích, protože vynaložené úsilí a prostředky přijdou vniveč. Navíc u většiny dnešních aut (krom VW - mých oblíbenců >😁 ) nebývá problém s tím, že by motory trpěly malým výkonem, ale spíš v tom dostat ten výkon na zem. Takže místo čipů made in Domanico-Delanico bych doporučoval pořádný tlumiče, brzdy, gumy, ližiny, rozpěry a potom bych pomalu začínal přemejšlet o motoru...
hlavní otázka je ale v tom, jestli to taky pan jezdec ukočíruje :?
hlavní otázka je ale v tom, jestli to taky pan jezdec ukočíruje :?
To hrubago: Na 100% potvrzuji! Měl jsem několik aut, která byla mimořádně citlivá na oktanové číslo benzínu. Při tankování v ČR jsem nikdy neměl problém, zato v zahraničí ano, a to dokonce i u Shellu ve Švýcarsku...
Jo jo jezedaci pouzivaji jako aditivum vodu. To je fakt. Nicmene v kvalite 100 okt. benzinu jsem u Shellu, Benziny, OMV nezaznamenal zadnej rozdil.
hrubago : to jestli např. shell přidává do benzínu svá aditiva či nikoli, nebo jestli vesnické JZD na pokraji krachu má srovnatelný benzín, by bylo na úplně jinou diskuzi. Ty si nech svůj názor, já si nechám svůj. Pro mě za mě si jezdi třeba na vodu z pračky.
Ledaze by v JZD meli nejakej separator aditiv 😄 Dokonce jsem slysel ze vyrobcu aditiv pry neni vubec mnoho a dodavaji vyce petrolejarskym koncernum.
Jo sorry pletu. Leješ tam normální benzin akorat tomu rikas V-power 😄
Protože ten V-pover je uplne normalni 95 oktanu s aditivama jaky tam davaj uplne vsichni dodavatele benzinu.
Protože ten V-pover je uplne normalni 95 oktanu s aditivama jaky tam davaj uplne vsichni dodavatele benzinu.
pro hrubago : ty si asi pleteš V-power s V-power Racing, ten první, který beru je normální 95 oktanový benzín s příměsí čistících aditiv a beru ho na pročištění motoru, mám nalítáno 130 000 km a předchozí majitel tankoval ve dvoře JZD.
Pro MTE: Je mi lito, ale to, co je v Tve Felde, je opravdu snad to "nejhloupejsi" (z hlediska ridici elektroniky), co lze v dnesni automobilove produkci objevit. O onech 200 km "adaptace" (dle instrukcni knizky) je na "osahani si" externich cidel ridici jednotkou, nikoli schopnost "uceni se", resp. prizpusobovani datovych map.
Nevis co s penezma ze jo? Vpower ve felde je uplna blbost.. V power se hodi tam kde to jednotky umej vyuzit (agresivni mapovani - vetsi predstih, vetsi plnici tlak atd.). A tech je malo. Do turbomotoru je to zase naopak docela nezbytnost.
to Mitsi : Mám Felicii 1.6 a podle "chytré knížky" se po odpojení baterie musí ujet cca 200km, aby se ř.j. adaptovala na původní hodnoty. Z toho jsem pochopil, že mám chytrou ř.j., když odpojím baterku, tak po znovu zapojení to auto jede úplně stejně blbě. Je tam hrozně ubohá akcelerace (asi jako bych jel s Favoritem) a ani razantní jízdou se nic nezmění, takže v praxi to vypadá, že nemám chytrou ř.j. Teď by mne zajímalo jaká tam je teda ř.j. a proč mám nízkou akceleraci. Pro úplnost - mám nové svíčky, vzduchový filtr,nemám podhuštěné gumy, diagnostika nehlásí žádnou chybu a jezdím na shell V-power .
ako ale vidim, stale sa tu bavite v teoretickej rovine a skusenosti dost malo. Rad by som vedel, z coho tie firmy ziju, ked si to skoro nik neda chipnut. Z benzinovych aut to asi nebude 😄 este k tym udajom co sa tu dali do placu. Neviem ako daka firma moze slubit zvysenie maximalky o 15km/h pri naraste vykonu o "smiesnych" cca 15PS= cca 12%. ( 123PS= 212km/h u Xsary ). Toto su teda jasne hovadiny. Tu sa tunil aj tachometer 😁
myslim ze ocekavat, ze chiptuningem z auta dostanes special je asi blbost. Pred casem jsem se dost zajimal a jezdil silnicni motorky a udelat neco s ridici jednotkou je dost alchimie a musi se upravit dost parametru. A plno dilu k tomu vymenit (jako je svod. vyfuk, popr. motorove upravy - vycky, hlavy apod.) a to v cene min. od 50000 ( to je minimum pro amatera) kterym se toho moc nevyresi) . Jen svody s koncovkou ktery za neco stojej (napr. Akrapovic) stojej cca 60000+.
A ke vsemu jsou nutny dynamicky testery. Je to spis vyzkum nez neco jinyho.
Ted si nemuzu vzpomenout na www adresu jednoho amaterskyho ladice z jiznich Cech (kterej ma techniku na ladeni a znalosti k nezaplaceni. Pokud nekdo vi, o cem mluvim tak at sem da adresu. Rad se zase kouknu na co prisel
A ke vsemu jsou nutny dynamicky testery. Je to spis vyzkum nez neco jinyho.
Ted si nemuzu vzpomenout na www adresu jednoho amaterskyho ladice z jiznich Cech (kterej ma techniku na ladeni a znalosti k nezaplaceni. Pokud nekdo vi, o cem mluvim tak at sem da adresu. Rad se zase kouknu na co prisel
Ano, ladit "chytrou" RJ je uplna blbost! Prostou vymenou map z toho motoru totiz stejne nikdo nedostane vic, nez si umi sama RJ tzv. "naadaptovat".
Marlin: Zda je RJ "chytra" nebo "jina", to poznam po ujeti max. 300 metru. Ale radit ti jak, to je jako kdybys po me chtel, abych ti po netu sdelil, jak mas naladit sve piano...
Marlin: Zda je RJ "chytra" nebo "jina", to poznam po ujeti max. 300 metru. Ale radit ti jak, to je jako kdybys po me chtel, abych ti po netu sdelil, jak mas naladit sve piano...
Taky mi už několikrát přišlo, že po jízdě s plně naloženým autem jede prázdný auto líp, než jezdilo předtím. To bude asi jenom pocit, bohužel ...
David
David
Mám vypozorovaný obrácený případ. Tj. z ostré jízdy na piánko. Ostře jedu trasu asi 2 hod, pak přijde rozbitá cesta a jedu 1/2 hod piánko. Tuto 1/2 hod. motor "divočí". Takže tato doba bude nejméně 1/2 hod. Nelze si však pod tímto rozdílem představit, že z motoru o 80 kW bude náhle 90 KW. To ani náhodou! Rozdíl je jako mezi málo jetým a dobře zaběhlým motorem. Řekl bych, že to může poznat jen ten, kdo s identickým autem jezdí. Rozhodně se to nechová tak, jakobyste přesedli do auta jiného výrobce.
A kolik kilometrů (přibližně) způsobí takovouhle změnu režimu jednotky - z pianko jízdy na ostrou ?
David
David
Country: 626 rad GF/GW ma spominanu "inteligentnu" jednotku spominanu Mitsi. Jednak mi to potvrdil Rudo, jednak som si to vsimol sam: "kratkodobe" nastavenie sa udeje po cca. 50km prejdenych urcitym stylom a jeho zmena je naozaj dost citit.
Prakticka skusenost: po hodine "pianko" jazdy na okreske 70km/h (vlecenie sa za kamionom bez moznosti predbehnut ho, "solichanie" plynoveho pedalu malickom na nohe) sa mi na dialnici auto loudalo a zdaleka sa ani nepriblizovalo k ryhlosti, ktora je inokedy na tachometri takmer okamzite.
Prakticka skusenost: po hodine "pianko" jazdy na okreske 70km/h (vlecenie sa za kamionom bez moznosti predbehnut ho, "solichanie" plynoveho pedalu malickom na nohe) sa mi na dialnici auto loudalo a zdaleka sa ani nepriblizovalo k ryhlosti, ktora je inokedy na tachometri takmer okamzite.
Mitsi, a nevíš, jaká jednotka (chytrá/blbá) je v Mazdě 626 z roku 2000 ? Resetovat, abych to zjistil se mi nechce, je to moc práce 😉
Dalsi vec je udelat spravne vsechny korekcni mapy (teplota chladici kapaliny, teplota nasavaneho vzduchu atd.), studene starty.
No jediny co si myslim ze bude fungovat je treba zvyseni tlaku turba a doufat ze vyrobce jednotky na to pamatoval a jsou k dispozici korektni benzinove a predstihove mapy pro danej tlak.
No jediny co si myslim ze bude fungovat je treba zvyseni tlaku turba a doufat ze vyrobce jednotky na to pamatoval a jsou k dispozici korektni benzinove a predstihove mapy pro danej tlak.
Podstatna vec je casovani. Dobre udelanej predstih je klic k vykonu a spatnej znamena bud vykon dolu nebo detonacni spalovani. A uz vubec nechapu jak nekdo muze ladit slozitejsi systemy kdy je treba vanos. Turboaplikace jsou hodne tezky namapovat pac tam pribyva dalsi rozmer a dalsi tisice kombinaci. Udelat korektni mapy pro turboauto je treba prace 10 hodin na brzde a ani tak neni vysledek zarucen.
S tou teorii chiptuningu je to vselijake. Vyrobce optimalizuje RJ na pouziti ve vsech podminkach (teplo, zima, nadmorska vyska) a s rozumnou spotrebou a dynamikou. Cili zda se ze prostor ke zlepseni a praci na vyvoji lepsiho programu tu je. Vicemene plati nejaka rovnice pro bohatost kdy ma motor nejvetsi vykon ale neni ji mozne z duvodu spotreby dodrzet ve vsech rezimech. Pro stanoveni optimalnich davek je dobre samozrejme vse odladit na brzde jinak to dopadne tak ze na spici to udela 5 koni plus a vsude jinde 15 koni minus.
Teprve nyný chápu, proč po několikahodinové ostré jízdě motor ještě nějakou dobu "divočí". Na druhé straně mě těší, že se umím uklidnit rychleji, než můj japončík.
andree_cz:
- Zkus odpojit akumulator a s cistou skrtici klapkou zresetovat RJ. U "chytre" RJ nedostanes z motoru jeste ani po mnoha tisic nasledne najetych km to, co pred resetem ECU, obzvlaste u starsiho auta. Tady jde o dlouhodobe prizpusobovani map charakteristikam motoru. Pokud nebude patrny rozdil, jedna se "jednoduchou" RJ ("adaptivni" RJ jsou v zasade dvojite).
- Pak ale existuje jeste i kratkodobe prizpusobovani map stylu jizdy ridice: proste pojedes delsi dobu vyrazne pianko, RJ si nastavi co nejmensi spotrebu a exhalace na ukor vykonovych parametru motoru. Naopak pokud pojedes ostre, RJ uprednostni nastaveni ve prospech vykonu na ukor ostatnich velicin, vcetne napr. prubehu krivky tociveho momentu (proste budes citit, ze musis vice tocit). Zda to RJ umi nebo nikoli, poznas podle toho, ze prechody mezi obema rezimy nejakou dobu trvaji: tj. v ramci pianko jizdy nemuzes ocekavat, ze motor pri nenadale potrebe prudce akcelerovat bude reagovat stejne, jako kdybys predtim jel ostre a naopak - pri prechodu z ostre jizdy do "pianka" jede motor jak blby a neprimerene az prehnane reaguje na kazdy pohyb pedalu plynu.
- Je tam jeste rada dalsich "vyfikundaci" (plne elektronicky volnobeh, ochrana motoru a katalyzatoru odpojenim zapalovani atd. atd.), ale pro ilustraci to snad staci.
PS: Vlastne jen diky "chytre" RJ jsem sveho casu s Mitsubishi Lancerem 1,5 (66kW, 128Nm) zle prohanel dloulitrove Passaty a Audiny...
- Zkus odpojit akumulator a s cistou skrtici klapkou zresetovat RJ. U "chytre" RJ nedostanes z motoru jeste ani po mnoha tisic nasledne najetych km to, co pred resetem ECU, obzvlaste u starsiho auta. Tady jde o dlouhodobe prizpusobovani map charakteristikam motoru. Pokud nebude patrny rozdil, jedna se "jednoduchou" RJ ("adaptivni" RJ jsou v zasade dvojite).
- Pak ale existuje jeste i kratkodobe prizpusobovani map stylu jizdy ridice: proste pojedes delsi dobu vyrazne pianko, RJ si nastavi co nejmensi spotrebu a exhalace na ukor vykonovych parametru motoru. Naopak pokud pojedes ostre, RJ uprednostni nastaveni ve prospech vykonu na ukor ostatnich velicin, vcetne napr. prubehu krivky tociveho momentu (proste budes citit, ze musis vice tocit). Zda to RJ umi nebo nikoli, poznas podle toho, ze prechody mezi obema rezimy nejakou dobu trvaji: tj. v ramci pianko jizdy nemuzes ocekavat, ze motor pri nenadale potrebe prudce akcelerovat bude reagovat stejne, jako kdybys predtim jel ostre a naopak - pri prechodu z ostre jizdy do "pianka" jede motor jak blby a neprimerene az prehnane reaguje na kazdy pohyb pedalu plynu.
- Je tam jeste rada dalsich "vyfikundaci" (plne elektronicky volnobeh, ochrana motoru a katalyzatoru odpojenim zapalovani atd. atd.), ale pro ilustraci to snad staci.
PS: Vlastne jen diky "chytre" RJ jsem sveho casu s Mitsubishi Lancerem 1,5 (66kW, 128Nm) zle prohanel dloulitrove Passaty a Audiny...
Riadenie motora je tak trochu schizofrenicke. Sice je tu riadiaca jednotka so svojimi mapami, no na druhej strane tu mame lambda sondu a cidla tlaku/teploty nasavaneho vzduchu, ktore dynamicky ovplyvnuju pouzitie map z riadiacej jednotky.
Takze aj ked chiptuning prida vstrekovanie, vzduchu moze byt nedostatok a tak lambda uberie, inak by sa znicil katalyzator.
Takze aj ked chiptuning prida vstrekovanie, vzduchu moze byt nedostatok a tak lambda uberie, inak by sa znicil katalyzator.
Zajímalo by mě, jestli se řídicí jednotky za běhu nějak adaptují na vlastnosti motoru a paliva, nebo jestli opravdu jedou jen podle předem daných map. Adaptace by měla smysl, protože palivo je pokaždé jiné, vlastnosti motoru se časem taky mění ... Na druhou stranu jsou adaptivní algoritmy z matematicko-programátorského hlediska problém, protože musí být hodně robustní. Nevíš, jestli se adaptivní algoritmy používají ? V Avensisu mám ze spotřeby podle PP pocit, že se adaptuje podle natankovaného benzínu, ale je možné, že se mi to jen zdá.
Pokud tomu věříš...
PS: Rozhodně jsem na hony daleko tomu, abych prohlašoval, že chiptuning u atmosférického motoru je nesmysl. Ale je nesmysl věřit tomu, že prostým prohozením datových map získáš tolik a tolik kW a Nm navíc. To by totiž někdo musel ten daný konkrétní motor hodit na brzdu, několik hodin si hrát s datovými mapami a pak říct: "Tady z toho daného konkrétního kusu motoru jsem pomocí chiptuningu dostal maximum možného." Bohužel však neznám nikoho, kdo by to takto dělal.
A ještě dodatek: Nehovořím o chiptuningu turbomotorů!
PS: Rozhodně jsem na hony daleko tomu, abych prohlašoval, že chiptuning u atmosférického motoru je nesmysl. Ale je nesmysl věřit tomu, že prostým prohozením datových map získáš tolik a tolik kW a Nm navíc. To by totiž někdo musel ten daný konkrétní motor hodit na brzdu, několik hodin si hrát s datovými mapami a pak říct: "Tady z toho daného konkrétního kusu motoru jsem pomocí chiptuningu dostal maximum možného." Bohužel však neznám nikoho, kdo by to takto dělal.
A ještě dodatek: Nehovořím o chiptuningu turbomotorů!
uz ziadne dalsie skusenosti ? Firiem som nasiel dost, co slubuju narast od 7% narastu vykonu a viac, ale tych konkretnych skusenosti malo. Dokonca na www.powerchips.fr su aj konkretnejsie udaje ako je cas zrychlenia a max. rychlost.
Mazda 6 1.8 88kW😒br />
z 120PS na 134PS, 165/188Nm 1000m s pevnym startom 32.6/32s., maximalka 200/215km/h
P 307 1.6😒br />
z 109PS na 125PS; 147/169Nm, maximalka 190/205km/h
Xsara 1.6 😒br />
z 110PS na 123PS; 147/167Nm, maximalka 195/212 km/h, 1000m s pevnym startom 31.6/30.7s.
Focus 1.6😒br />
101/115PS; 145/166Nm; max. 185/200km/h; 100m 33.5/32.5s. .
Mazda 6 1.8 88kW😒br />
z 120PS na 134PS, 165/188Nm 1000m s pevnym startom 32.6/32s., maximalka 200/215km/h
P 307 1.6😒br />
z 109PS na 125PS; 147/169Nm, maximalka 190/205km/h
Xsara 1.6 😒br />
z 110PS na 123PS; 147/167Nm, maximalka 195/212 km/h, 1000m s pevnym startom 31.6/30.7s.
Focus 1.6😒br />
101/115PS; 145/166Nm; max. 185/200km/h; 100m 33.5/32.5s. .
Osobní zkušenost: Nejlépe funguje úplně mokrý vzduchový filtr - zvuk motoru jako kdyby upadl výfuk, na mokru to hrabe jak zběsilé, jen té životnosti bych se bál. I proto jsem tam raději hodil bavlnu od K/N - sice se také namočí, ale zřejmě nepouští tolik vody do sacího traktu.
PS: Předělávat sací trakt jen kvůli tomu, že při rychlé jízdě v hustém dešti nabírá vodu, tak to rozhodně nehodlám...
PS: Předělávat sací trakt jen kvůli tomu, že při rychlé jízdě v hustém dešti nabírá vodu, tak to rozhodně nehodlám...
Jak by jste zacali svepomoci se zvisovanim vykonu motoru (benzinovy -atmosfericky)?Uz jsem tady cetl ,svicky ,vzduchovy filtr, ridsi olej(ubere na zivotnosti?). Co dale ?
Nevíte náhodou někdo, proč když napíšu slovo "špička", tak se vždy zobrazí pouze "š" s hvězdičkou nahoře?
- Naprosto souhlasím s TopGunem: V rámci opakovaného přeprogramovávání ŘJ se pouze posouvaly špičky výkonu a točivého momentu v otáčkách, nikoli měnily absolutní hodnoty! To už měly mnohem větší vliv svíčky, vzduch. filtr, palivo, řidší olej v motoru atd.
- A pokud jde o tzv. "chiptunery" - kdo jiný by to měl umět lépe, než sám výrobce, kterému muselo být jasné, že dokud to nebude OK, tak se mne nezbaví? Nakonec to vyřešila výměna "laděné" hlavy motoru (nadvakrát, ta první se nepovedla), instalace ostrých vaček, jiných vahadel ventilů, kompletního výfukového systému atd. atd. Po všech těchto změnách pak už jedna z map konečně i zafungovala - ale nezávidím nikomu, kdo za mnou jede, neboť mu musí přijít blivno z toho smradu z mého výfuku...!
- A pokud jde o tzv. "chiptunery" - kdo jiný by to měl umět lépe, než sám výrobce, kterému muselo být jasné, že dokud to nebude OK, tak se mne nezbaví? Nakonec to vyřešila výměna "laděné" hlavy motoru (nadvakrát, ta první se nepovedla), instalace ostrých vaček, jiných vahadel ventilů, kompletního výfukového systému atd. atd. Po všech těchto změnách pak už jedna z map konečně i zafungovala - ale nezávidím nikomu, kdo za mnou jede, neboť mu musí přijít blivno z toho smradu z mého výfuku...!
Marek: Chiptuningom sa da aj dost stratit, takze nim by som problemy neriesil. Videl som uz nejake odpalene ventily..
Co sa tyka zvysovania vykonu u benzinov bez turba, je tam jeden nemenny fakt, a to krutak. Ten sa uz vecsinou zvysit neda (iba ak za vysoku cenu tepelnych nasledkov). Jedine, co mozes spravit, je posunut ho vyssie/nizsie. Ked chces zvysit vykon, posunies ho vyssie a tym stratis tah dole..
Co sa tyka zvysovania vykonu u benzinov bez turba, je tam jeden nemenny fakt, a to krutak. Ten sa uz vecsinou zvysit neda (iba ak za vysoku cenu tepelnych nasledkov). Jedine, co mozes spravit, je posunut ho vyssie/nizsie. Ked chces zvysit vykon, posunies ho vyssie a tym stratis tah dole..
Mitsi. Mám přesně opačnou zkušenost. Výměnan všech čidel s výběrem co nejužších tolerancí, výměna ŘJ s přeprogramováním výropbcem a výměna kabeláže vedla k rapidnímu zvýšení výkonu a poklesu spotřeby o 1l. Vše v záruce. Jenže... 20x návštěva v servisu během záruky a to vždy nejméně na 2 dny. Ten servis byl 80 km od domu. Neustálé handrkování se servisem, garančním technikem a posléze zástupcem výrobce, který když nechtěl, tak nerozuměl ani angklicky. Už nikdy bych do toho nešel, protože ty nervy, co mě to stálo, už nikdo nevrátí. Když to auto ještě dnes občas zahklédnu, tak se mi dělá špatně, ač to auto bylo jinak výborné.
zrejme pekne nepodareny motor. Dost velky rozdiel. Inac ja si myslim, ze moj kusok tiez nema deklarovany vykon, ale nema vyznam to dako riesit, spotreba je o.k. Neskusal si to dat niekomu z tuningovych firiem? Ono stratit si uz asi moc nemohol .
Deklarováno 110 kW/225 Nm, naměřeno 99,5 kW/191 Nm, maximálka OK (deklarováno 190 km/h, podle tacho 200 km/h), zrychlení nejsem schopen věrohodně/spolehlivě změřit, deklarovaná průměrná spotřeba 9,1 l/100 km, "moje" průměrná spotřeba 13,2 l/100 km při rozumném stylu jízdy (pod 12 jsem se vůbec nikdy nedokázal dostat). Naštěstí je to už minulost, ale mne to stálo dva roky nervů, neustálých bojů a dodatečných výdajů, zatímco výrobce to stálo více, než jsem mu já zaplatil při koupi nového vozu! Blíže se k tomu už raději nechci vracet: Já jsem konečně spokojen a výrobce také - že se mě zbavil...
Mně výrobce vozu přeprogramovával ŘJ celkem 5x, kvůli nedosahování deklarovaných výkonových parametrů. K ničemu to nevedlo!
chcel by som nazor tych, co si nechali urobit chip na benzin bez turba. Ako sa to prejavilo v pruznosti, zivotnosti( aj ked tu ide len o par kW). Najlepsie do obsahu 1.8 napr. aj s viariabilnym casovanim a maximalne 4r auto. Ide mi o to, ci sa da nieco zlepsit na modernejsich motoroch, ktore uz tam maju dost slusny max. vykon( 1.8-95kW, 1.6 cez 80kW. Napr. ked je motor vyhnany do otacok skrze max. vykon , ale v strede a odspodu moc netaha. Na autorevue.cz je sice dost pisane vo fore, ale skoro nik tam nema seriozne skusenosti. Vacsinou sa pise o tom , aka je to blbost, ale ...... . Takze by ma zaujimal nazor ludi, co to maju, popripade tych co to robia.
Dakujem
Dakujem