Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

22 komentářů

mám problém 😒 letos v lednu jsem si nechala dovézt z Německa Ford Mondeo kombi Ghia 2002, všechno bylo super, auto šlapalo, ovšem před 14 dny bílý dým z výfuku a auto nejelo, odvezlo se do servisu a tam mi sdělili, že odešel motor, turbo a setrvačník, škoda přes 100 tisíc :shock: !!! I když jsme auto převezli ke známému na opravu, tak i s použitými náhr.díly nás to vyjde na 65 tisících. Teď nevím co dělat, je normální, že odešlo tolik zásadních věcí v tak krátké době???? Auto má najeto 130 tisíc km, myslela jsem, že nafťák bude držák! Nevím jestli takhle zlobí všechna mondea nebo máme smůlu? Chlapík z Německa od toho dává ruce pryč. Máte s tím někdo zkušenosti? Je vůbec nějaká možnost tohle nějak reklamovat? Nezbyde mi nic jiného než zaplatit a věřit, že se dál už nic nepokazí? Naivně jsem myslela, že když koupím tohle auto, že bude vše ready....ale asi jsem někomu pěkně naletěla 😒 Jsem teď děsně naštvaná, že jsem se nechala nabulíkovat a že jsem radši nekoupila za ty peníze nový auto, sice by nebylo tak dobrý, ale určitě by se dala řešit podstatně jednodušeji případná reklamace😞 Poradí mi prosím někdo, jestli se tohle dá nějak řešit? Díky
impaler
Ještě se ti odsud určitě někdo ozve, zatím číst vlákno o Mondeu 2.2 tady vedle, pěkně od začátku. Na rozumy, že by bývalo stálo zato číst před nákupem, je už sice pozdě, ale aspoň jsou tam docela podrobně popsány příznaky, příčiny, kontaktní osoby a podobně.

Jinak upřímnou soustrast, stát to zjevně hodně asi bude. Na ty použité díly bych dal pozor, samozřejmě bude záležet, o čem přesně se mluví. Já tomu nerozumím, jen si tady o rizikovosti přesně takového nákupu myslím už dávno před letošním lednem píšeme...

Takže zatím nahlásit co nejpodrobněji veškeré info, třeba někdo odsud aspoň předem vyloučí slepé uličky: cena, jak staré, od koho (historie vozu - zkusit Forda a výpis podle VIN), kolik najeto při nákupu (překvapivě zlaté bazarové pravidlo 120-130 tisíc...), kolik vámi, co tankujete a kde, jak se chováte k motoru (studený před zahřátím, zahřáté turbo po zátěži atp.), jestli to kleklo úplně, nebo spadlo do nouzového režimu, zda svítila či blikala kontrolka žhavení, co jste dělali dál, atd. atd.
impaler
Netuším, jak to funguje v Německu, ale předpokládám, že reklamovat lze pouze skryté vady, o kterých prodávající prokazatelně věděl, avšak neuvedl je do kupní smlouvy.

Znalci mě kdyžtak opraví.
IMHO je takový rozsah škod velmi velmi velmi nepravděpodobný. Měli jsme s jedním autem také tenhle problém. Podle popisu závad to ukazuje ke vstřikovací soustavě a pak je cena opravy podstatně nižší. Motor, turbo, setrvačník???? Přece v tom motoru nee😜lodovala atomovka?????

Hodně informací je tady: [odkaz] Řeší se tu i TDCi vers. špatná nafta, což je pravděpodobně tvůj případ. Je toho hodně, ale člověk se dost dozví o vstřikovací soustavě a hlavně také pozná, koho se má ptát a na co.

Další dobrý zdroj informací je tady: [odkaz] Tam chodí i pár servisáků, kteří mají přehled o celém motoru, opravách, cenách. Nejdřív čti, až pak se ptej, jinak se naštve administrátor.

Přečtení všeho stojí čas, ale ten se vyplatí. BTW - nestálo by za úvahu změnit název vlákna? Tohle moc vypovídající není.
Nepral bych ti to, ale tenhle rocnik byl poruchovy dost (prvni rok vyroby tdci) a muze byt, ze prodavajici tusil, ze to musi z domu.

Jak ale mohlo dojit k takove poruse? Ze odeslo turbo, to se stat muze, ale cely motor? To ti musel zmizet / vystrikat se vsechen olej nebo neco takoveho?
Lenko nenapsala jsi o jaky presne jde motor a jestli si to auto po dovozu nekde v CR kontrolovala nebo servisovala?

To co se ti stalo je hodne abnormalni!

Pokud by byla z nemecka pravidelne vyplnena serviska, mozna by nejaka zaruka sla uplatnit.
Servisku sis mela nechat zkontrolovat - dnes na to maji pristup vsechny Ford servisy pres centralni databazi. Pokud to neservisoval nebo kdo vi kde, tak samozrejme tezko soudit.

Tak jako tak muzu rict z vlastni zkusenosti, ze

- kdyby se ti to stalo v Nemecku a auto bylo servisovane, vyrobce by pristoupil na kulanci, protoze tohle neni po 4 letech normalni

- tim, ze je auto jinde, tak nic nedostanes, protoze kulanci ti da jen dovozce, coz by byl nemecky Ford (ktery uz s tim ale nema co do cineni) a ne cesky (nebo francouzky ani jiny)
Motor je 2.0 TDCi, 130 ps, servisku jsem neměla a kontroloval mi to kamarád. Je pravda, že do te doby než nás potkalo toto, tak šlapalo výborně. Vlastně asi v únoru zhasínal za jízdy motor a nastartovat šlo až na 3x, tak to bylo ve Fordu a tam počítač zjistil jen "nějakou přívodní hadičku" a jinak bylo vše OK. Naftou to nebylo, berem jen Shell.Takže nevím jestli se toto dalo předem zjistit, když to vlastně na počítači bylo 8-s Teď bylo auto asi u 3 odborníků a nakonec nás oprava vyšla na cca 113 tis. Největší položky byly: motor, setrvák, turbo, intrcohler a všechny vstřiky. Bylo mi řečeno, že to bylo kvůli turbu, kt.nasálo olej a jeho rozlámané lopatky se dostaly do motoru.(bohužel tomu nerozumím, takže to neumím líp vysvětlit) A to vše je ze zánovních dílů, sice na to nějakou záruku máme, ale stejně nevím jestli si to auto nechat, když ta investice byla tak velká, nebo věřit, že už bude OK a zas bude výborně sloužit. Pokusím se kontaktovat chlapíka z Německa, ale obávám se, že to na skrytou vadu neuhraju 😞
Bylo mi řečeno, že to bylo kvůli turbu, kt.nasálo olej a jeho rozlámané lopatky se dostaly do motoru.(bohužel tomu nerozumím, takže to neumím líp vysvětlit)

Tak to vypada na velky pech - vubec vam to nezavidim a doufam, ze me jednou neco takoveho nepotka. Muze tam hrat trochu roli fakt, ze je to z roku 2002 (prvni rok vyroby TDCi, hodne veci nebylo v poradku a doladenych).

Ackoliv to vypada jen jako extremni smula, stejne bych alespon zkusil zjistit v servisu, jestli nenajdou nejake zaznamy o opravach. Samozrejme to jde jen za predpokladu, ze puvodni majitel do dal do orig servisu, ale prinejmensim na zacatku - v dobe zaruky - to je bezne. Prinejmensim od roku 2003(?) by se mely dat vytahnout udaje dle cisla motoru z nejake centralni databaze - zeptej se v servisu, jestli neco nezjisti. Je to jen pokus, ale lepsi nez nic.
........servis asi může zjistit garanční opravy, které se evidují na VIN, ale normální opravy a údržbu asi nezjistíš........
Avatar - JOB
JOB
No ono by možná byl rozsah škod menší kdyby to do servisu odvezl někdo kdo tomu rozumí.Jakmile vycejtěj že jsi laik tak to pak lítá. Jinak tohle je skrytá vada a je reklamovatelná,horší je že je to z němec a tak to bude problematický.
No, já sice laik jsem, ale opravy zařizoval přítel a ten tomu celkem rozumí a právě proto to bylo u 3 servisáků a až u toho posledního to bylo za "rozumný peníz". S jejich prací jsme byli spokojeni a hlavně ta cena byla nižší než u ostatních. Problém byl v tom, že když to dali do kupy a zavezli na diagnostiku, tak tam zase něco našli a aby bylo auto pojízdné, tak se to muselo nechat opravit. Bohužel se to naskládalo a měnilo se toho moc 😒 Jinak děkuji všem za rady 😉
Petr Kneifl
Strejda si pořídil předchozí model Mondea a byl v servisu a tam mu vytáhli z počítače kde a kdy bylo auto servisováno. Nebylo lepší se podívat po vrakovištích po celém motoru? Ten by snad dal sehnat do 30. tis Kč.
Motor máme taky za 30 tis., všechny díly máme z vrakoviště, ale plus turbo, setrvak, vstriky atd se to naskládalo. Měnilo se opravdu skoro všechno mimo spojky.
.....jenže pokud se dělal setrvák, tak už se snad měla dělat i ta spojka . Nemyslím to ironicky, obecně už s tím autem podobnou zkušenost mám, naštěstí většinou v garanci.......
2DIM: jj, dvouhmotový setrvák se samotný nemění. Mění se celá sada spojky.
Podle mne jse problem ze jse v tom hrabal nekdo v noname servisu a pak do dovezl na diagnostiku kdyz myslel ze to bude ok a nebylo.

To je klasicky problem neco opravim a doufam ze to bude fungovat pokurvim tim nevedomky neco dalsiho, znamemu takto stodolni opravce oddal motor(Rover), prislo je na to, az kdyz jse se motor zadrel😊, todle vypada hodne podobne. Proste tovarni dokumtace dela divy.

Nekdy jse vyplati investovat o neco vic penez do jistoty!
Kolegovi u VW servisu zase nebyli schopni odstranit pořád svítící kontrolku mazání...tak ji odpojili !!!!!! A pak se zadřelo 😒(
Dobrý den,

uvažuju o dovozu Mondea 1.generace (1993-1996) z Německa a zajímalo by mě, zda má toto auto evropskou homologaci typu ES, a půjde tedy v Česku přihlásit i když je starší osmi let.

Díky za informace...

t.
Mondeo samozřejmě musí jít přihlásit. Jediný požadavek je, aby bylo dovezeno z EU a tam bylo schváleno jako typ. [odkaz] Tady je to vysvětleno, jen je potřeba číst až to co je od 1.7.2006undefined
Davido07
Zavolej si na 800 555 109, je to informační linka Ford Motor comp. ČR a tam ti dají číslo na kancelář Ford Homologace. Ty mají na starosti všechno k přestavbám Fordů, TP atd....
Zdravím, ať nemusíte volat na tu informační linku:wink:

Ford homologace

Hodonínská 415

141 00 Praha 4

tel.: 241 402 968

fax 241 402 969

e-mail: homologace@spzservis.cz

Úřední dny😒br />
Pondělí: 9-12 15-17

Středa: 9-12 15-17

Pátek: 9-12

Služby😒br />
* Opravy a doplnění údajů v technickém průkazu

* Schvalování výměn motorů a karosérií

* Individuální přestavby vozidel

* Schvalování individuálně dovezených vozidel

[odkaz]