Lenko nenapsala jsi o jaky presne jde motor a jestli si to auto po dovozu nekde v CR kontrolovala nebo servisovala?
To co se ti stalo je hodne abnormalni!
Pokud by byla z nemecka pravidelne vyplnena serviska, mozna by nejaka zaruka sla uplatnit.
To co se ti stalo je hodne abnormalni!
Pokud by byla z nemecka pravidelne vyplnena serviska, mozna by nejaka zaruka sla uplatnit.
Servisku sis mela nechat zkontrolovat - dnes na to maji pristup vsechny Ford servisy pres centralni databazi. Pokud to neservisoval nebo kdo vi kde, tak samozrejme tezko soudit.
Tak jako tak muzu rict z vlastni zkusenosti, ze
- kdyby se ti to stalo v Nemecku a auto bylo servisovane, vyrobce by pristoupil na kulanci, protoze tohle neni po 4 letech normalni
- tim, ze je auto jinde, tak nic nedostanes, protoze kulanci ti da jen dovozce, coz by byl nemecky Ford (ktery uz s tim ale nema co do cineni) a ne cesky (nebo francouzky ani jiny)
Tak jako tak muzu rict z vlastni zkusenosti, ze
- kdyby se ti to stalo v Nemecku a auto bylo servisovane, vyrobce by pristoupil na kulanci, protoze tohle neni po 4 letech normalni
- tim, ze je auto jinde, tak nic nedostanes, protoze kulanci ti da jen dovozce, coz by byl nemecky Ford (ktery uz s tim ale nema co do cineni) a ne cesky (nebo francouzky ani jiny)
Motor je 2.0 TDCi, 130 ps, servisku jsem neměla a kontroloval mi to kamarád. Je pravda, že do te doby než nás potkalo toto, tak šlapalo výborně. Vlastně asi v únoru zhasínal za jízdy motor a nastartovat šlo až na 3x, tak to bylo ve Fordu a tam počítač zjistil jen "nějakou přívodní hadičku" a jinak bylo vše OK. Naftou to nebylo, berem jen Shell.Takže nevím jestli se toto dalo předem zjistit, když to vlastně na počítači bylo 8-s Teď bylo auto asi u 3 odborníků a nakonec nás oprava vyšla na cca 113 tis. Největší položky byly: motor, setrvák, turbo, intrcohler a všechny vstřiky. Bylo mi řečeno, že to bylo kvůli turbu, kt.nasálo olej a jeho rozlámané lopatky se dostaly do motoru.(bohužel tomu nerozumím, takže to neumím líp vysvětlit) A to vše je ze zánovních dílů, sice na to nějakou záruku máme, ale stejně nevím jestli si to auto nechat, když ta investice byla tak velká, nebo věřit, že už bude OK a zas bude výborně sloužit. Pokusím se kontaktovat chlapíka z Německa, ale obávám se, že to na skrytou vadu neuhraju 😞
Bylo mi řečeno, že to bylo kvůli turbu, kt.nasálo olej a jeho rozlámané lopatky se dostaly do motoru.(bohužel tomu nerozumím, takže to neumím líp vysvětlit)
Tak to vypada na velky pech - vubec vam to nezavidim a doufam, ze me jednou neco takoveho nepotka. Muze tam hrat trochu roli fakt, ze je to z roku 2002 (prvni rok vyroby TDCi, hodne veci nebylo v poradku a doladenych).
Ackoliv to vypada jen jako extremni smula, stejne bych alespon zkusil zjistit v servisu, jestli nenajdou nejake zaznamy o opravach. Samozrejme to jde jen za predpokladu, ze puvodni majitel do dal do orig servisu, ale prinejmensim na zacatku - v dobe zaruky - to je bezne. Prinejmensim od roku 2003(?) by se mely dat vytahnout udaje dle cisla motoru z nejake centralni databaze - zeptej se v servisu, jestli neco nezjisti. Je to jen pokus, ale lepsi nez nic.
Tak to vypada na velky pech - vubec vam to nezavidim a doufam, ze me jednou neco takoveho nepotka. Muze tam hrat trochu roli fakt, ze je to z roku 2002 (prvni rok vyroby TDCi, hodne veci nebylo v poradku a doladenych).
Ackoliv to vypada jen jako extremni smula, stejne bych alespon zkusil zjistit v servisu, jestli nenajdou nejake zaznamy o opravach. Samozrejme to jde jen za predpokladu, ze puvodni majitel do dal do orig servisu, ale prinejmensim na zacatku - v dobe zaruky - to je bezne. Prinejmensim od roku 2003(?) by se mely dat vytahnout udaje dle cisla motoru z nejake centralni databaze - zeptej se v servisu, jestli neco nezjisti. Je to jen pokus, ale lepsi nez nic.
No ono by možná byl rozsah škod menší kdyby to do servisu odvezl někdo kdo tomu rozumí.Jakmile vycejtěj že jsi laik tak to pak lítá. Jinak tohle je skrytá vada a je reklamovatelná,horší je že je to z němec a tak to bude problematický.
No, já sice laik jsem, ale opravy zařizoval přítel a ten tomu celkem rozumí a právě proto to bylo u 3 servisáků a až u toho posledního to bylo za "rozumný peníz". S jejich prací jsme byli spokojeni a hlavně ta cena byla nižší než u ostatních. Problém byl v tom, že když to dali do kupy a zavezli na diagnostiku, tak tam zase něco našli a aby bylo auto pojízdné, tak se to muselo nechat opravit. Bohužel se to naskládalo a měnilo se toho moc 😒 Jinak děkuji všem za rady 😉
Motor máme taky za 30 tis., všechny díly máme z vrakoviště, ale plus turbo, setrvak, vstriky atd se to naskládalo. Měnilo se opravdu skoro všechno mimo spojky.
Podle mne jse problem ze jse v tom hrabal nekdo v noname servisu a pak do dovezl na diagnostiku kdyz myslel ze to bude ok a nebylo.
To je klasicky problem neco opravim a doufam ze to bude fungovat pokurvim tim nevedomky neco dalsiho, znamemu takto stodolni opravce oddal motor(Rover), prislo je na to, az kdyz jse se motor zadrel😊, todle vypada hodne podobne. Proste tovarni dokumtace dela divy.
Nekdy jse vyplati investovat o neco vic penez do jistoty!
To je klasicky problem neco opravim a doufam ze to bude fungovat pokurvim tim nevedomky neco dalsiho, znamemu takto stodolni opravce oddal motor(Rover), prislo je na to, az kdyz jse se motor zadrel😊, todle vypada hodne podobne. Proste tovarni dokumtace dela divy.
Nekdy jse vyplati investovat o neco vic penez do jistoty!
Dobrý den,
uvažuju o dovozu Mondea 1.generace (1993-1996) z Německa a zajímalo by mě, zda má toto auto evropskou homologaci typu ES, a půjde tedy v Česku přihlásit i když je starší osmi let.
Díky za informace...
t.
uvažuju o dovozu Mondea 1.generace (1993-1996) z Německa a zajímalo by mě, zda má toto auto evropskou homologaci typu ES, a půjde tedy v Česku přihlásit i když je starší osmi let.
Díky za informace...
t.
Zavolej si na 800 555 109, je to informační linka Ford Motor comp. ČR a tam ti dají číslo na kancelář Ford Homologace. Ty mají na starosti všechno k přestavbám Fordů, TP atd....
Zdravím, ať nemusíte volat na tu informační linku:wink:
Ford homologace
Hodonínská 415
141 00 Praha 4
tel.: 241 402 968
fax 241 402 969
e-mail: homologace@spzservis.cz
Úřední dny😒br />
Pondělí: 9-12 15-17
Středa: 9-12 15-17
Pátek: 9-12
Služby😒br />
* Opravy a doplnění údajů v technickém průkazu
* Schvalování výměn motorů a karosérií
* Individuální přestavby vozidel
* Schvalování individuálně dovezených vozidel
[odkaz]
Ford homologace
Hodonínská 415
141 00 Praha 4
tel.: 241 402 968
fax 241 402 969
e-mail: homologace@spzservis.cz
Úřední dny😒br />
Pondělí: 9-12 15-17
Středa: 9-12 15-17
Pátek: 9-12
Služby😒br />
* Opravy a doplnění údajů v technickém průkazu
* Schvalování výměn motorů a karosérií
* Individuální přestavby vozidel
* Schvalování individuálně dovezených vozidel
[odkaz]
Jinak upřímnou soustrast, stát to zjevně hodně asi bude. Na ty použité díly bych dal pozor, samozřejmě bude záležet, o čem přesně se mluví. Já tomu nerozumím, jen si tady o rizikovosti přesně takového nákupu myslím už dávno před letošním lednem píšeme...
Takže zatím nahlásit co nejpodrobněji veškeré info, třeba někdo odsud aspoň předem vyloučí slepé uličky: cena, jak staré, od koho (historie vozu - zkusit Forda a výpis podle VIN), kolik najeto při nákupu (překvapivě zlaté bazarové pravidlo 120-130 tisíc...), kolik vámi, co tankujete a kde, jak se chováte k motoru (studený před zahřátím, zahřáté turbo po zátěži atp.), jestli to kleklo úplně, nebo spadlo do nouzového režimu, zda svítila či blikala kontrolka žhavení, co jste dělali dál, atd. atd.
Znalci mě kdyžtak opraví.
Hodně informací je tady: [odkaz] Řeší se tu i TDCi vers. špatná nafta, což je pravděpodobně tvůj případ. Je toho hodně, ale člověk se dost dozví o vstřikovací soustavě a hlavně také pozná, koho se má ptát a na co.
Další dobrý zdroj informací je tady: [odkaz] Tam chodí i pár servisáků, kteří mají přehled o celém motoru, opravách, cenách. Nejdřív čti, až pak se ptej, jinak se naštve administrátor.
Přečtení všeho stojí čas, ale ten se vyplatí. BTW - nestálo by za úvahu změnit název vlákna? Tohle moc vypovídající není.
Jak ale mohlo dojit k takove poruse? Ze odeslo turbo, to se stat muze, ale cely motor? To ti musel zmizet / vystrikat se vsechen olej nebo neco takoveho?