Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

54 komentářů

MerylS
Potřebuji auto na ježdění do práce (5 km okrska,12 km po dálnici,3 km město), a také na nákupy a jednodenní výlety s 2 dětmi. Auto nám chce koupit velkorysý děda a jedině nové, takže vstupní náklady nehrají takovou roli, ovšem provozní náklady už budou na mně a potřebuji, aby byly co nejnižší, auto v rámci střední velikosti co nejspolehlivější a nejbezpečnější. Teď mám fiestu, ale třídvéř, to už nám nestačí. Nechci ho na parádu nebo požitek z jízdy, ale taky se nechci bát předjet šunku na okrsce. Prosím poraďte.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MerylS
Děkuji za odpověď. Ten C Max se mi líbí moc. Kombík bych se asi bála pořídit, jsem zvyklá řídit Fiestu a nevím, jestli bych uměla s dlouhým autem zaparkovat. Nebo se na to dá zvyknout?

A ty posuvné dveře - není to nebezpečné pro děti? nemůžou si tam zranit ruku? Vím že můžou i v normálních dveřích, ale aby to tady nešlo snáz.

Mám jedno dítě 3-leté, už nepoužívá kočárek a druhé je mimino, ale po zimě už vystačím i s golfkama. Doteď jsem musela být maximálně úsporná se zavazadlama, takže vím, že to jde.

A ještě bych potřebovala jednu radu k řízení. Co děláte, když za někým najíždíte na dálnici a on nezrychluje, ale jede si dál svojí sedmdesátkou rovnou do pravého pruhu? Vždycky jsem na nervy, že vjíždím kvůli němu na dálnici v malé rychlosti.

A ještě jeden dotaz prosím. Zda zvolit benzín nebo diesel na moje ježdění - poradí mi v autosalonu? Nebudou se snažit mi prodat to dražší? Koho se mám zeptat?

Děkuju moc.
MerylS
Ještě bych měla dodat, že to bude naše auto na příštích nejméně 5 let, spíš víc, tak potřebuji, aby co nejdéle vydrželo nebo abych si za jeho zůstatkovou cenu mohla koupit na leasing při průměrném platu jiné. Ale to je asi samozřejmé. Mohu se spolehnou na C-Max i v tomto ohledu?
MerylS
a ještě jedna poznámka: nemám garáž, parkuji venku, hraje to roli při výběru auta/motoru? Promiňte za kvantum asi hloupých dotazů, nemám nikoho, kdo by mi fundovaně poradil.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já to vemu postupně.

Pokud opravdu budete hezdit tyto trasy jak píšete, čili do 20 km a auto chcete mít bez problémů 5 let, tak bych opravdu raději volil benzín, rychleji se zahřeje, v zimě lépe topí a na těchto krátkých trasách by opravdu mohl trpět filtr pevných částic.

Píšete, že cena není tolik podstatná, to je ale docela imaginární, rozhodně si dědeček nějaký limit nastaví.

Co se týče posuvných dveří, tak všichni, co mají děti, tak si toto řešení chválí, protože se do něj lépe umísťují sedačky. Přivřít si ruku můžou kdekoliv, možná i v těch dveřích posuvných bude menší riziko zranění, pokud si představíte, že nomální dveře jsou přecejen páka, takže s ním praštíte více.

Parkování venku je v zimě vždy horší než v garáži, z druhé strany snad žádné auto dnes nemá problém se starty, ale jak píšu výše, tak lépe to snáší benzín. Platí ale vždy stejné poučky, tzn. po startu motoru a to ať benzínu či nafty se vždy chovat šetrně, tzn. nevytáčet motor, nepřidávat plný plyn, prostě počkat až se motor zahřeje. Odvděčí se vám delší životností. Při turbomotorech, kterých je dnes hodně to platí i opačně, po příjezdu do cíle je dobré motor nevypínat hned, ale nechat třeba 30 vteřin běžet ať vychladne turbo.

Ještě k tomu parkování venku. Tady bych spíše váhal ohledně zlodějů, nejvíce kradené a vykrádané jsou Volkswageny a Škodovky, Fordy jsou až dále, nejméně asi francouzské a italské vozy.

Jaké konkrétní auto těžko radit. Opravdu záleží na tom, co vám bude sedět, ale chápu, že nemáte mnoho času běhat po prodejcích a ve všem se svézt.

Co se týče kombíků... podle mě, když zvládáte bez problémů Fiestu, zvládnete i kombi. Z MPV máte lepší výhled, z druhé strany zase vyšší spotřebu.

Při koupi se hodně ptejte, nekupujte hned první auto u prvního prodejce a ne za ceníkovou cenu, smlouvejte, usmlouvat se dá dnes opravdu perfektní slevy. Pokud neusmlouváte slevu dostatečnou, chtějte třeba sadu zimních kol, koberečky nebo prodlouženou záruku. Prodlouženou záruku doporučuju vždy, auto jsou komplikovaná, lepší mít takovouto pojistku. Buď jsou v ceně nebo jsou příplatky nižší.

Abych nezapomněl, zkuste pak pátrat i po skladových vozech, na ty jsou ještě větší slevy.

Co se týče koncové ceny po pěti letech, tak asi nejlépe si ji drží výrobky VW, Ford taky slušně, méně francouzi.

Takže zkuste sondovat u dědečka cenu a pak bych řešil dále.

Pokud by šlo o menší auta z třídy MPV, tak bych zvažoval třeba novou Merivu [odkaz] , není tak velká a přitom docela prostorná. Ale jak říkám, možností je opravdu nepřeberné množství a záleží na penězích a na tom, co se vám bude líbit a co se vám bude nejlépe řídit, nakládat atd.
MerylS
Děkuju moc, za cenné rady. Pokud jde o tu cenu, řekl mi, ať si vyberu hlavně bezpečné auto, že to co mám, je moc malé. Hádám, že s cenou 400 000 nebude mít problém, nad půl milionu to ale hnát nechci. Takže asi tak.
Avatar - Ronault.
Ronault.
VOLKSWAGEN
S takovým rozpočtem se dá opravdu slušně vybírat, doporučuju se rozhlédnout po skladových vozech, tady je portál Voklsvagenu. [odkaz]
Stačí si zadat konkrétní variantu a vyhodí vám ceny skladových vozů, to je totiž jediná možnost jak se dostat k reálným cenám VW, ty se hodně liší od ceníků. Místy se dá i z ceny skladovky slevit i 10t Kč
Podle mě by stačil i Golf Plus, doporučuji motor 1,2 TSI 77 kW (např.: [odkaz] a ještě lépe 1,4 TSI (např.: [odkaz] který vám už zajistí bezproblémové předjíždění a třeba i na delší cesty s ním bude příjemná podoba.

V případě klidně i toho půlmilionu bych váhal o Touranu, opravdu kus dobrého auta, který si drží cenu velmi dobře. Jo a v případě, že byste do VW šla, tak si připlaťte pětiletou záruku, mě ji minulý týden nabízeli za 6000 Kč bez omezení km (normálně stojí 12000 Kč, to jen abyste věděla, že se i takové věci nekupují za ceníkové ceny). [odkaz] Tady jsou skladovky Touranu, doporučuji určitě 1,4 TSI 103 kW, je už to větší kus auta.

To by bylo VW, jediný objektivní problém je asi obliba u zlodějů.

FORD
Určitě stojí za zvážení Ford C-Max, to ale netuším jak kupovat, přiznám se, že jejich cenotvornou politiku nemám prostudovanou, alambert určitě jako fanda Fordů zná podmínky lépe. Mimo ceny bych se určitě nebránil motoru 1.6 Ecoboost, je úsporný a velmi hezky jede.

OPEL
https😐/www.opel-akce.cz/skladove-vozy… Tady máte odkaz na skladové vozy Opel. Merivu jsem staticky zkoušel a musím říct, že je to sympatické auto, takové malé, přesto ještě docela prostorné, vypadá hezky. Doporučoval bych 1,4 T 88 kW [odkaz] Navíc, co je hodně zajímavé, se dá Meriva továrně přestavět na LPG, což by vám velmi snížilo náklady na provoz auta, litr LPG stojí 17 Kč, spotřeba stejná jako benzínu, takže byste jezdila za polovic. LPG využívám 16 let a můžu jen doporučit. V případě otázek se klidně na to ptejte.
mají i novou Zafiru, perfektní a prostorné MPV, jen cena by atakovala půlmilion.
Opelovy ceny se taky značně liší od ceníkových, doporučuji prohlídnout první odkaz.

PEUGEOT
Tady je odkaz na skladové vozy Peugeotu: [odkaz] U Peugeotu se dá slušně slevit oproti ceníku, navíc výbavy jsou docela obsáhlé.
Pokud chcete bezpečné a pohodlné auto, tak by se jistě hodilo doporučit Peugeot 5008. Já měl ze svezení příjemné pocity, interiér je krásný, auto tiché, karoserie docela prostorná. Pro klidnější jízdu by měla stačit 1,6 VTi, ale taky není špatnou volbou 1,6 THP, trochu složitější motor (asi jako Fordův 1,6 Ecoboost), ale auto umí rozhýbat i při nájezdu na dálnici. Taky určitě stojí za shlédnutí.
Peugeot má i zajímavou cenovou nabídku dieselových motorů, ale na ty kratší cesty asi opravdu lépe volit benzín.
Je tam i Peugeot 3008, taky by Vás mohl zaujmout.

RENAULT
Scénic v krátké verzi je jedno z nejlepších MPV a Renault MPV umí dělat. Doporučuji motor 1,4 TCe, dynamický. Brněnský prodejce Auto Pokorný umí tento motor také přestavět na LPG a opět by to stálo za zvážení, úspory nákladu jsou velké. Záruka zůstává.
[odkaz] Renault nemá online databázi skladových vozů, navíc Scénic je teď po faceliftu, takže podle mě ještě ceník není kompletní, takže tady bych navštívil prodejce a jednal na místě. Ceny se dají usmlouvat oproti ceníkovým, ale nečekejte velké slevnění jako např. u VW nebo Opelu.

Mohl bych pokračovat, třeba u Korejců, Japonců atd. Za ty peníze máte opravdu bohatý výběr a z jedné strany vám závidím, že vám děda na auto přispěje, ale z druhé strany vám nezávidím to vybírání, při cenách, které díky krizi klesly si můžete dovolit auta, která kdysi nešla. A popravdě by se dalo koupit třeba i Mercedes třídy B 😉
MerylS
Ještěže mě napadlo se tady zeptat, vidím, že bych nakupovala hodně naivně. A jsem vám moc vděčná za ochotu mi poradit. Ten Mercedes se neodvážím, bojím se, až nastoupím do práce, jak by na mě koukali kolegové, myslím, že to hodně lidí vnímá jako snobskou značku. A kdyby se ještě dozvěděli, jak jsem ho dostala darem, tak by mi to nepřáli už vůbec. Chtěla bych být míň nápadná. O tom LPG jsem tady četla, ale moc moudrá z toho nejsem. Četla jsem tu někde na auto.cz, že plyn má nižší cenu, ale zase vyšší spotřebu, takže ve výsledku je rozdíl jen koruna na km. A že si to žádá nějaké extra kontroly. Pochopila jsem to správně? Nedokážu si spočítat z toho, zda je to tedy výhodné, úsporný provoz budu potřebovat rozhodně. V Brně by asi nebyl problém s čerpáním plynu, že? Auta v těch odkazech si prostuduju, nemám teď moc možnost si je všechny vyzkoušet, ale aspoň dvě bych měla objet, nejspíš ten golf plus a c-max. Ten C Max se mi nejvíc líbí zatím, už proto, že jsem na Ford zvyklá a spokojená s jeho brněnským servisem. Ale tam zase asi není ta možnost přestavby na LPG v rámci záruky že. Ten Touran se mi tak nelíbí, pro ten vzhled dodávky. Ty francouzské vozy se mi líbí moc, ale znám vtipy o francouzských autech, je to už jen předsudek nebo stále platí? Máte pravdu, to rozhodování bude těžké, každopádně jsem za něj hrozně vděčná.
Avatar - superkutil
superkutil
Kamarádka si koupila Opel Meriva, byl ve slevě v nějaké akci a vyšel na 290tis. Osobně bych šel třeba do Ford Fusion. Na tak krátké pojezdy se dá ale pořídit nějaká ojetina za rozumný peníz.
MerylS
ten Opel Meriva mě odrazuje s tím opačným otvíráním zadních dveří. To nemůžou lidi nastupovat současně, ne?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
To, co píšeš je dáno jen tvou neznalostí. Samozřejmě dveře se dají otevřít i zvlášť, navíc Opel to konstruoval právě s ohledem na bezpečnost vystupování dětí, takže tohle má pojištění více než dobře. Mimochodem teď s tím přichází B-Max, takže bys měl jako fanoušek Fordu změnit názor >😒] 😉
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
1) Tak já jsem Merivu zkoušel nějak loni na jaře a popravdě jsem to po prvním trochu smíšeném pocitu nemohl odsoudit.

2) To jsem rád, dalšího icescenta ale tentokrát od Fordu už bych nedal >😁 >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No jo, máš recht! Uctivě se omlouvám >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - superkutil
superkutil
Kupovala ještě tu starší Merivu, ta má dveře normálně. Pokud jde o LPG, tak je to zajímavá alternativa, ale nesmí se s ním do některých tunelů a do podzemních garážích, kterých je stále více a to i třeba u obchodních domů. U LPG je také trochu horší startování v zimě a nádrž sebere v kufru dost místa. Ale dá se dát místo rezervního kola a pak je potřeba vozit sadu na provizorní dojezd, která se ale u bočně proraženého kola nedá použít.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Vidíte, já jsem vlastně taky Brňák, bydlím v centru, tak se stavte na kávu 😄 :-!

Vemu to postupně. Jelikož se taky rozkoukávám po novém autě, tak mám docela přehled.

K LPG, to je asi nejzajímavější. Spotřeba oproti benzínu stoupne na LPG zhruba o půllitr, maximálně litr, ale díky novým systémům sekvenčního vstřikování jsou ty rozdíly opravdu minimální a ani při jízdě nejste schopna poznat na které palivo jedete, toho se opravdu nebojte. Problém s LPG nastává pouze s parkováním v podzemních garážích, kde správně s LPG nesmíte. Osobně nálepku o tom, že mám auto na LPG, nemám, takže když je nutnost, zaparkuju i tam. Udělal jsem to třeba tak loni ve Florencii, občas to dělám v Campus Square v Bohunicích 😄 Problém může být to, že nádrž se dává místo rezervy a pak je nutné mít buď lepící sadu nebo dát rezervu do kufru, což trochu kufru přecejen ukrojí. Proto je lepší volit buď kombík nebo právě MPV, kde je kufr dostatečně velký i pro tu rezervu. Pro ježdění po městě a do práce doporučuju klidně lepící sadu, na nějakou dovolenou do zahraničí bych už do kufru dojezdovou rezervu dal.
A pak je tady otázka záruky. Právě Renault u Pokorného záruku ponechává, byl jsem tam před měsícem a to mi tvrdili a to včetně pětileté záruky. U Fordu je s lpg problém. Ty nejnovější Ecoboosty se přestavět moc nedají a ty starší motory potřebovaly jednu drobnost (tzv. Flashlube, to už by vám každý odborník řekl). Nicméně našel jsem jednoho prodejce Fordu ve Valašském Meziříčí, který auta na LPG přestavuje. Tady jsou např. dva jeho Focusy [odkaz] [odkaz] U toho druhého píší, že má plnou záruku. Já jsem tam včera večer psal mail a ptal se na detaily ohledně záruky, takže jakmile mi odpoví, tak vám dám klidně vědět. 😉
Co se týče čerpání LPG, tak v Brně opravdu problém není, je tu pomalu více plniček LPG než benzínek, kdybyste se rozhodla pro LPG rád i doporučím mé oblíbené.

A teď k těm francouzským. Můj taťka si koupil předloni v prosinci Peugeota 207 SW v dieselu v moc pěkné výbavě, když kliknete na můj nick, tak tam najdete i odkaz na jeho recenzi. Jezdí zatím bez jediného problému a je z něj nadšený. Podle mě není problém si koupit francouzské auto nové, má záruku, připlatit si na 5 let(doporučuji všude), výjde možná levněji a jak skončí zárzka, tak auto prodat, což máte vlastně v plánu. Reálně spíše s fr. auty problém je, že více klesá cena než u neměckých aut. Těžko kalkulovat, protože jsou z druhé strany většinou levnější a zloději o ně tak velký zájem nemají.

K té Merivě. Jde nastupovat najedou dopředu i dozadu, navíc výhoda je v tom, že když budete vy vystupovat zepředu a otevřete dveře, tak dítko, které by se uvolnilo z pásů třeba samo, tak musí vystupovat směrem k vám, takže ho můžete lépe zachytit aby nevlítlo třeba pod auto. Právě pro tento bezpečnostní účel to Opel takto konstruoval. 😄

Jinak chápu, že se Vám Touran nelíbí, popravdě ani mě, ale jinak je to dobré auto.

Když byste auto měla opravdu jen těch 5 let, tak by vzhledem k nákladům možná šlo zariskovat a vzít dieselový motor. Je to těžké dilema.

Když jste zmínila ten Mercedes. To je těžko říct, lidi jsou závistiví a chápu, že Mercedes může působit snobsky, z druhé strany jsou to prostě dobrá auta a je škoda, že tenhle image jim to kazí. Ale chápu vás. 😉
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Podívej, spousta lidí se toho bojí, ale naopak spousta lidí to chce. Já když předloni hodil inzerát na Favorita na LPG, tak se mi o to vyloženě poprali a měl jsem v garáži dražbu. 😉 A i teď, když zvažuju prodat svou Lagunu, vidím, že jsou o 10-20t dražší ty s LPG proti benzínu.

O tom, že se mají rušit zy zákazy jsem četl, ale tabulky všude stále jsou 8-s
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ještě jste se ptala na ty provozní náklady. Já na žádné prohlídky nechodím krom STK, to vás s novým autem bude zajímat až za 4 roky a i tak je rozídl jen v tom, že STK je o cca 100-200 Kč dražší, takže nic závratného.

Vezmu modelový příklad třeba tu Merivu. Pokud budete jezdit tady v centru Brna, tak spotřeba podle mě bude kolem 7,5 litru benzínu, čili (7,5x36)/100= 2,70 Kč/km.
LPG byste vzala cca 8l na 100km a možná 0,5l benzínu na starty, takže ((8x17) + 0,5x36))/100= 1,54 Kč/km, čili opravdu zhruba kolem 1-1,3 Kč/km.

Vás ale nemusí trápit, kdy se vám zaplatí investice do LPG, protože to auto i s LPG přece bude kupovat dědeček a ten by tím pádem hradil i přestavbu 😉

Proto si myslím, že je to hodně zajímavé.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak jsem slíbil, tak píšu.

Z Ford Autokora mi odpověděli, že záruka platí i při přestavbě na LPG, jen musí zákazník jezdit na servis k nim, což je jistě z Brna trochu daleko. To by byl asi takový největší problém. Pár detailů, co se mi nelíbily by se taky našlo, ale nic vážného.
Xylo
Ještě bych asi okoukl Toyotu Verso. Ve výbavě Sky s 1,6 nebo 1,8 benzínem ....
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes: úplně jsem zapmněl na šedou myšku, ale jinak dobré auto
Xylo
Meriva je také fajn. Jezdil jsem s ní víkend někdy na podzim a je to překvapivě dobré auto .... Trochu jsem se zhrozil, když mi pán v Hertzu ve Vídni dal "upgrade" z golfa a nabídl mi Merivu nebo Kiu Venga 😄 .... jedinou výhradu jsem měl k motoru, byl tam diesel a fakt nic moc, takže souhlas s benzínem .... U Toyoty byl se nebál krádeže ani problému s kvalitou/servisem.
dmonster
Osobne by som ten B Mercedes nevylucoval. Najma ak by mi islo o prevadzkove naklady a zostatkovu cenu. Neviem, ako to mate v Cechach ale momentalne je na Slovensku akcia kde je v cene MB havarijne a zakonne poistenie na 3 roky, ako aj servis na 160.000 km, alebo 6 rokov. To si vela ludi neuvedomuje, ale je to celkom slusna cena. Ked si to clovek zrata, tak len to havarijne poistenie predstavuje na 3 roky cca 2.000 EUR naklad, servisna prehliadka sa podla mojich skusenosti pohybuje od 200 EUR vyssie.
Co sa tyka vybavy, tak MB B v zaklade predstavuje celkom slusny standard, napriklad len taky BT na telefon, jazdne asistenty a bezpecnost deti.
Osobne mam Tourana 1,4 TSI a som s tym autom velmi spokojny. skladba tych ciest, co spominate by ste dokazali urobit za papierovu spotrebu 6,8 l/100 km, pri plusovych teplotach (v mraze to naprekvapenie zralo trocha viac, ale pricina moze byt aj hojnom vyuzivani nezavisleho kurenia)
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
dmonster
ale ved o poisteni v cene auta prave pisem. mimochodom, statisticky je mercedes malo ohrozene auto, dokonca poistovne pri mercedese nevyzaduju nic navyse oproti seriovemu bezpecnostnemu vybaveniu, co znamena, ze to nema ani alarm.
Avatar - kubass11111
kubass11111
Je to tank na kolech s rámem. Vtom bude rodina v bezpečí, až budu mít rodinu G bude jasná volba, obvzlášť teď když jsou silnice plny magorů...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Dobrý joke. Paní chce nové auto za půl milionu a ty ji předhodíš MB G >😁 >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kubass11111
kubass11111
já to četl, ale na blbou otázku blbá odpověď (ikdyž G se mi líbí, a moc 😃, jenom člověk sám ví co od auta požaduje, na jak dlouho ho chce, a jak moc ho budu používat, navíc každej má vyhraněnej názor, některou automobilku má rád, některou méně, či některou nesnáší a doporučí to co je jeho srci blízké, tím pádem tady bude mít 100 odpovědí se 100 názorama, tím pádem se nedostane nikam...
Mě se třeba líbí Opel Insignia (ikdyž teda přesně nevím jestli se vleze do půl míče...)
Avatar - Ronault.
Ronault.
Paní sem do diskuze nepřišla proto, aby se nedostala nikam, ale našla nějakou radu na její situaci.
tululum
Dobry den,
ja bych se osobne bych do vyberu pridal take na hyundai i30. Jako dnes uz maloktere auto se nabizi take s atmosferickym (nema turbo ktere je citlive na zpusob zachazeni) motorem 1,6 GDI ktery by mel vasemu jezdeni vyhovovat. Jak uz tu nekdo psal, na kratke trasy je vhodnejsi benzin. Tento motor se pomerne rychle zahreje, ma dostatek tociveho momentu na bezpecnou jizdu po dalnici a spotreba bude pravdepodobne take velmi prijemna.Ma prime vstrikovani a promenlive casovani ventilu, tyto soucastky by nemeli byt nejak vyrazne poruchove (vstrikovaci soustava benzinoveho motoru neni tolik narocna na kvalitu paliva jako diesel).Z hlediska spolehlivosti by na tom mel byt tedy dobre. U tohoto vozu bych vybiral jenom tento motor (99kW), pri zkusebni projizdce se mi zdal akorat, nesel bych do slabsiho. Za cenu kolem 350 tis nabidne spoustu vybavy, vcetne parkovaci kamery ktera vam usnadni manevrovani. Do vaseho limitu by se pak vesla take verze s automatickou prevodovkou co by ste mozna take ocenila. Nekteri prodejci vam umi dat jeste slevu, az cca 40 tis.Auto je bezpecne, karoserie je pocitove pomerne tuha, dvere se oteviraji do velkeho uhlu. Nabizi se take oteviratelna prosklena strecha, ktera muze byt zajimava pro vase deti. Samozrejme ma take nevyhody, to muze byt pro vas velikost kufru 5dverove verze cca 370 l ale na druhe strane se s nim bude lepe parkovat(kombi se jeste neprodava, mozna by stalo za to si pockat ) a pro mne je to malo citlive rizeni ale to vas trapit urcite nebude (sila posilovace rizeni se da nastavit ve 3 urovnich). Dalsi negativum muze byt propad hodnoty, ale korejci se v posledni dobe hodne zlepsuji, je mozne ze nasledni prodejni cena nebude pro vas tragicka. Osobne jsem byl nazivo z tohoto vozu prekvapen, za cenu za kterou se prodava je to opravdu hodne muziky. Vyrobce samozrejme musel nekde setrit, podle mne si to odneslo lakovani casti karoserie ktere nejsou na ocich..(prostory zakryte plastem maji mene vrstev laku, protikorozni ochrana nemusi byt take nejlepsi ). Vyrobce poskytuje zaruku 5let bez omezeni ujetych kilometru. Otazka je , zda by bylo mozne predelat tento motor na lpg bez ztraty zaruky.

Takze muj tip do seznamu kandidatu
i30 1,6 GDI 99kW
pripadne take kombi, prestavba na lpg a automaticka prevodovka

prestavbu tohoto motoru na lpg umi napriklad tato firma [odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pozor, tady je to poněkud nepřesné. Motor 1,6 GDI je přímovstřikový a jako každý přímovstřikový benzín (např. TSI) bude citlivý na kvalitu benzínu. Není opodstatněné očekávat, že tento motor na tom bude jinak. Totéž platí pro LPG. Přestavba bude totožná jako přestavba TSI, navíc ani Fedorauto na tohle ještě beztak nemá sadu. Obnáší to pak částečný provoz na benzín. Pro LPG lépe pořídit s motorem 1,6 CVVT, který je bez přímého vstčikování a přestavět se dá snadněji. Právě s tímto motorem na přestavby počítá sám Hyundai.

CO se i30 týče, tak k negativum bych přidal nepřehlednou karoserii, která je taková "opuchlá" a přes čelní A sloupky jde hůře vidět, rozhodně bych doporučil couvací kameru, která se mi v tomto konkrétním autě osvědčila.

Propad ceny bude vyšší než u VW, ale zae riziko odcizení nižší.

Já bych možná pro ženu doporučoval více než i30 ix20. Je sice rozměrově menší, podvozek má uskákanější, ale je přehlednější při parkování, taky levnější.

Panoramatická střecha je SAMOZŘEJMĚ dnes možná k připlacení k pomalu každému autu na trhu, to jen Hjondé se v reklamě tváří, že objevil ameriku 😉
tululum
To, ze je benzinovy motor mene citlivy na kvalitu benzinu neni nepresnost. Vstrikovaci soustava vznetoveho motoru je odlisna, trysky maji vseobecne mensi prumery, proto je vetsinou treba odstranit vsechny necistoty ktere maju prumer vetsi ne 3µm. Pistkova cerpadla vznetovych motoru jsou tesneny vuli, kolem 1 µm, trysky maji mensi prumer. Tyto rozdily okrem jineho jsou zpusobeny jinymi mechanickymi vlastnostmi paliva, motorova nafta ma priblizne 10 krat vyssi kinematickou viskozitu jak benzin.

Pokud mas pro svoje tvrzeni nejaky podklad, rad si rozsirim obzor 😄

Prosklena strecha samozrejme neni nic mimoradneho, ja jsem spis chtel poukazat na to , ze do daneho rozpoctu se pani vejde s pomerne rozsahlou vybavou a bude si moci treba dovolit prvky ktere by u konkurence byli mimo rozpocet. Souhlasim ze karoserie je neprehledna, kamera to pri parkovani dobre resi. Vzhledem k tomu, ze pani se bude pohybovat take na dalnici si myslim ze priplatit si za stabilnejsi jizdu v i30 oproti by stalo za to.
tululum
jeste tedy pro upresneni 😄
Zazehovy motor samozrejme na kvalitu paliva citlivy je. Jde vsak o to ze u benzinu je dulezity parametr oktanove cislo (odolnost paliva proti detonacnymu spalovani). U nafty je cetanove cislo mene vyznamny parametr, spis se sleduje parametr CC (cloud point, teplota vysrazeni parafinu, od tohoto bodu je palivo heterogenni smes kapalne a pevne slozky) a samozrejme necistoty.
Hezky vecer
Avatar - Ronault.
Ronault.
Samozřejmě, to mi vysvětlovat nemusíte, že benzín/nafta... jenže tady máme dnes přímovstřikové benzínové motory a starší nepřímovstřikové benzínové motore, čili přímo u Hyundaie 1,6 CVVT x 1,6 GDI. A už je ověřená zkušenost, že veškeré dřívěji představení přímovstřikové motory ať už TSI, IDE, GDI atd. pohořely nejčastěji na kvalitě našeho benzínu 😒 Takže tady je oproti TSI stejný předpoklad stejných možných problémů 😐

Otázkou pak je, kolik prosklená střecha zabere prostoru. Sám jej v jednom svém autě využívám a uznávám, že WOW efekt je perfektní, jenže ono je dost vysoké a místa nad hlavou zůstane. V i30 jsem s prosklenou střechou neseděl a bez předešlého vyzkoušení bych tohle asi neobjednával (viz třeba C4, která s prosklenou střechou prostě ubere vzadu místa hodně).

Tak ta stabilita ix20 není tolik špatná, pak už je ale i možnost ix35 😉 Ale to už jsme zase v nižší střední třídě, kde je výběr OBROVSKÝ a naopak v SUV, kde je to podobné 😄
tululum
Mohli by ste prosim rozvest to ze TSI , IDE , GDI pohoreli na kvalite benzinu? Mate nejake podrobnejsi informace? Ano, prosklenna strecha ubira z prostoru na hlavu , ale to je potrebne vyzkouset na konkretnim aute...ja mam taky sklenenu strechu a s hlavou problem nemam..
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ano, mám, stačí se ptát majitelů a servisů, co je jim doporučeno brát za benzín, jestli ze sudu od souseda nebo vysokooktanový. A jak tyhle motory často dopadají.

Jaké máte auto? i30 není nějaký prostorový přeborník s místem nad hlavou.
tululum
Ja si myslim ze netreba mit nejake obavy z poruch zpusobenych spatnym palivem u techto motoru. Urcite je dobre brat benzin z overenych cerpacich stanic a podporujem to ze se zverejnuji stanice ktere prodavaji spatne palivo. Nicmene si co se tyka modernich benzinovych primovstrikovych motoru je porucha zpusobena spatnym palivem malo pravdepodobni pokud tedy neberu benzin od souseda ze sudu.Proc to tak je vysvetlovat asi nemusim 😄 A konkretne motoru 1,6 GDI staci klasicky 95 oktanovy benzin.

Mam peugeot 407, taky zadny prebornik co se tyka prostoru 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
No my máme 207, která je vyšší, 308 taky, ale třeba C4 na zadních sedadlech už na výšku omezuje.

U nás je na tom benzín i na značkových benzínkách pro přímovstřikové nebo moderní motory špatně. Stačí se podívat na motory VTi a co Citroen doporučuje, to není ani přímovstřik. Opravdu jsou problémy relativně časté a zrovna u GDI bych pár měsíců počkal.

Jinak v této třídě pak je obrovský výběr, pro rodinu vysoko hodnotím i 308 a jeho variantu SW :yes:
tululum
A muzete rict ktery parametr u benzinu nevyhovuje a jak jste to zjistil? Duvod proc citroen doporucuje vyssi oktanove cislo muze byt taky i jiny. Benzin s nizsim oktanovym cislem vam primarne neucpe filtr / nezaneste trysky jako je tomu treba u nafty s necitotama nebo nizkym CC. Mimochodem s informacemi od prodejcu/ novinaru... je treba nakladat opatrne, tyto lidi vetsinou nemeji technicke vzdelani. A ti uprimnejsi vam obcas sami reknou ze zakaznikum rikaji to co slyseli na skoleni co maji rikat a nic vic o tom nevedi. A taky asi ani nemuseji vedet.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Citroen nepíše nic o oktanovém čísle, ale doporučil teď v posledním dopise majitelům VTi motorů, že mají používat jim předepsané aditivum, neb motory mají potíž s kvalitou českého paliva a doporučil používat jejich aditivum.

Bohužel už i benzín obsahuje dnes biosložky a ty právě potíže se vstřikovači dělají, stačí se zeptat majitelů TSI, IDE nebo starších GDI, což vlastně Hyundai od Mitsubichi jen koupil.

A ti, co je školí, ti si to vycucali z prstu, to chcete říct? 😲
tululum
Ano , bioslozky muzou byt problem a co se tyce spolehlivosti budou na tom vzdy lepe jednoduche konstrukce. Bohuzel motory jsou ci dal tim slozitejsi a u kazdyho vyrobce si muzete najit nejakou soucast a tvrdit ze to muze byt problem ci uz je to turbo, nebo spatne vyreseny retezovy rozvod, nebo...doplnte ci co chcete. Muze to byt problem ale taky nemusi. Souhlasim s vami, ze zazehovy motor bez primeho vstrikovani bez preplnovani a dalsich veci muze byt spolehlivejsi. Takovych na trhu ale ubyva.

U vyberu novyho auta bych se toho zas tolik nebal, je preci v zaruce. Taky nemuseji uznat nejakou zavadu ale to je asi zbytecne predem resit.

Informace od majitelu jsou urcite uzitecne, ja nevim jaky mate vy vzorek ale ja bych negeneralizoval. Jinak dnes se casto pri navrhu soucasti uvazuje casova zivotnost, tedy casti se nenavrhuji v prvnim rade na co nejvetsi trvanlivost. Vstrikovace maji taky omezenou zivotnost. Kamaradovi odesel v passatu Tdi jeden vstrikovac , ale bylo to po docela velke porci kilometru a k tomu vim ze priblizne na tolik to melo byt konstruovane. Nedovolim si ale ted rict ze vsem Tdi se kazi vstriky. To je ale muj nazor, nemusite jej prijmout.

Nechtel jsem rict ze skolitele si to vycucali z prstu , jen ze treba s informacemi nakladat opatrne 😄 Nekdy si povybiraji informace ktere se jim zrovna hodi.
Avatar - Ronault.
Ronault.
S tím souhlasím. Jen pokud Hyundai dává možnost CVVT bez přímého vstřikování a ten se dá přestavět navíc velmi snadno na LPG, což by paní snížilo náklady, tak těch pár kilovatů by nebyl problém obětovat.

A osobně bych se možná i toho dieselu nebál, těžko říct.

Co máte v 407 za motor?
tululum
Na prestavbu by byl lepsi CVVT, souhlasim. Ja jsem jel jenom s 1,6 GDI a musim priznat ze jsem cekal trochu vic. Pro klidnou jizdu to ale asi staci a asi i ta CVVT. Mozna ani diesel nemusi byt mimo misu, ale pri tomto konkretnim zadani me napada ze se muze opakovat situace ze pani bude rano spechat, prijde do mesta a pak motor vypne..nestihne se poradne zahrat olej a pak zas turbo dochladit..ale to mozna moc kombinuju. Spis si myslim ze by vyber zuzili nejake konkretni preference pokud tedy pani diskusi jeste sleduje 😄

Ja mam 2,0 Hdi 100 kW.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.