Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

72 komentářů

Minuly tyzden som po dlhsom zvazovani kupil auto.Tym vyvolenim bolo Fiat PUNTO 1,2 8V.Chcel by som sa spytat na nazory a pripadne problemy majitelov i nestrannych na tento typ auta.Vdaka.
Kamarád si ho po dlouhém vybírání (i na mé doporučení - záleželo na ceně s ohledem na výbavu) koupil na podzim minulého roku. Koupil taky 1,2 8v ve výbavě active, 5 dveří za 270 000 včetně konstruktu (2x airbag, centrál, elek. okénka, dělená sedačka, rádio, 6x repro, posilovač) - myslím, že to byla relativně dobrá koupě (ikdyž jsem spíše na francouze) a do dneška s tím neměl jediný problém, možná akorát je trošičku hlučnější motor. Ale co se týká prostoru, tak na to, že tento vůz je v prodeji od roku 1998 (myslím), tak patří pořád mezi největší vozy ve své třídě, do zadu se vejdeme v pohodě a kufr 297l hovoří za vše - to byl také hlavní důvod koupě - jo a spotřeba 5,7 taky super.
My jsme si v lednu koupili Punto 1,2 16V 5D, výbava Active, centrál, elek. přední okna, dělená sedačka, rádio, 6x repro, posilovač za 284 000 Kč. A jsme spokojeni. Zatim s ním nebyly žádné problémy. Spotřeba do 6 litrů.
V únoru jsem pořídil PUNTO 5D ovšem s jiným motorem 1,3 16V MultiJet.

viz😒odkaz]

Mám cca 10000km - žádný problém. Tahám i vozík - ani neví, že ho má. Spotřeba 3,8-5,0 (volně silnice - dálnice stále 140km/hod). Prostor velmi dobře obestavěn a to jsem přešel ze Stila. Mám již třetího Fiata v různých dobách, kdy první byla 127 v době hlubokého socializmu. Vlastnil jsem již několik různých značek včetně škodovek i japonských vozů a mohu zodpovědně prohlásit, že kvalita materiálová i dílenského zpracování je naprosto srovatelné s ostatními automobilkami typu VW, Renault, Mazda apod. Závěrem se domnívám, že za tu cenu je to dobrá volba.

Přeji mnoho šťasných kilometrů.
Máš tam chybu, píšeš tam MULIJET.
Punto 1.2 8v je nenáročný a v poho. Starší modely měly problémy se zadníma čepama a rosením světel, což se řešilo v rámci záruky, ale to se tě už dnes netýká. Zažil jsem jednou případ s přetrženým rozvoďákem - příčina neznámá, oprava 8.000 Kč. Na 1.2 16v jsem jednou zažil v háji vstřikovač Bosch - vstřikovač uhradil Fiat, majitel platil práci. Jinak je Punto rozhodně lacinější než třeba Fabia nejen pořizovací cenou, ale hlavně servisem, protože se na něm běžně mění jen náplně, filtry a max. žárovky. Kontroly jsou po 20.000 km, jedna přijde na cca 5.000 Kč, na 100.000 km počítej zhruba se 7-8.000 Kč. Jedinou "vadu" vidím v naladění podvozku - resp. zadní tlumiče mi připadají výrazně tvrdší než přední, takže v zatáčce má při najetí na nerovnost zadek jakousi snahu "kopat". Na rozdíl od Fabie ale Punto zatáčí ochotněji a tak je to asi spíš věc vkusu. U nás ve firmě, když se vzalo srovnání ceny a servisu Fabia versus Punto nikdo už Fabii nechce 😄 V této době Fiat poskytuje zajímavé slevy a určitě by byla škoda jich nevyužít.
Ale motor FIRE 1.2 8V se přece nepotká, tak za co těch 8.000,- ? Leda by to byla cena za komplet výměnu rozvodů, což sedí, ale nevím jaká oprava?
O to vůbec tady nejde. Ale mám pravdu je to MultiJet. Mášli zájem pošlu Ti foto.
to Mikolast😒br />
Mohu se zeptat na důvod změny Stila na Punto? Zajímá mne osobní zkušenost ze Stilem, neboť se mi líbí a uvažoval jsem o jeho koupi.
Jenoduché. Nejprve mě ve Slovinsku nabral zezadu rakušan s Golfem (výměna zadního nárazníku a jen pro zajímavost ten Golf byl na předek totál) a následně v zimě po smyku na sněhové břečce střed na levý předek s Chevroletem (včetně airbagů a to je finanční rána, jen oprava předních 70000,- a o bočních ani nemluvit) nikomu se nic nestalo ani škrábnutí. Takže hned jsem to prodal v servisu a ne že by to nešlo opravit, ale s tímhle autem jsem nějak neměl štěstí (jezdím 38 let a měl jsem 3 bouračky). Dále již nemám potřebu většího auta a velmi mě zaujal motor u Punta (uvažoval jsem i o Ideii) a to 1,3 16V MultiJet. Jinak Stilo dle mého názoru je dobré auto, naprosto podceňované a nedoceněné! Mohu vřele doporučit projel jsem s ním půl Evropy a pohoda žádný problém, až na výše popsané ale i tak jsem dojel do Prahy.
mikulast: Ty jo, ty napises zes mel dve relativne velke bouracky ve Stilu a nikomu se nic nestalo, a pak napises ze uz nemas potrebu velkeho auta. Nezachranilo ti to velke auto nahodou zivot? Ja bych bral vetsi auto prave kvuli bezpecnosti. 😊
Co má "velikost" společného s bezpečností, tomu nerozumím a to mám vyštudovanou automobilku, no třeba je to už jinak. Bezpečnost kokpitu je v závislosti k tuhosti konstrukce skeletu, matriálů, konstrukce podvozku a pasivního zabezpečení posádky - konstrukce např. palubní desky, sedadel, airbagů apod., a to zda je to aplikováno ve např. Stilu nebo Puntu či zcela jiném automobilu je jedno. A co je to velikost? Výška, délka, rozvoz, použité pneu, světlá výška podvozku, průchodnost, objem kokpitu - co je to velké auto? No nic bezpečnost a velikost spolu nemají přímou úměru.
No ono se to tak všeobecně bere, čím větší auto, tím líp, teoreticky je možné se bavit ještě o kinetické energii v souvislosti s větší váhou auta, ale to už je na odbornou debatu. Zajímalo by mě jak hodnotíš Punto v souvislosti se Stilem. Já jezdím oběma a jak jsem si vždycky myslel že má Punto špičkové sedačky, tak si na ně po přesednutí ze Stila nějak nemůžu zvyknout a najít si správnou polohu.
Proč by se nepotkal? Mám takové zkušenosti a oprava vyšla na 25 000 Kč. Rozvody od té doby měním vždy tak 10 000km před plánovou výměnou. Záleží totiž na způsobu jízdy a rychlosti najetých km.
Jak proč by se nepotkal??? No protože je konstruovaný tak, že se nepotká...
Motor 1.2 se potká úplně normálně, jako 99 % všech motorů, které mají větší kompresní poměr než 8:1. Nepotká se GT nebo Lancia 831C5.046. Ovšem za co ty desetitisíce? To byla GO motoru, ne? Písty, ojnice, kroužky, ložiska...to se víc vyplatí koupit celý motor z vraku za cca 250 Euro. Každopádně dost záleží na tom řemenu (Pirelli nebo GoodYear nepraskají, ani se nenatahují).
Magic: tak to se dost divím, že ty takovou věc nevíš... Motor FIRE 1242 ccm3 8V se při přetržení, nebo přeskočení rozvodu NEPOTKÁ, zrovna tak, jako se nepotká žádný jiný osmiventilový FIRE motor. Tyto motory jsou konstruován tak, že kompresní prostor při horní úvrati je dostatečně " prostorný " aby se otevřený ventil s pístem nestřetl. Stačí se zeptat kteréhokoli mechanika co dělá fiaty.
No, mechanika se ptát můžu, ale já mám osobní zkušenost s tím, že se potkal. Odnesly to 4 ventily a vyměnila se těsnění, celkem to vyšlo celkem lacino (materiál stál snad 5.000 kč). Písty byly nepoškozený, tak tam zůstaly.
Ne, je to konstrukčně vyloučené, leda by ten ventil do válce propadl celý, pokud zůstane ve své dráze, není to u tohoto motoru možné.
JTF
Je to přesně jak píše AF. Z rodiny motorů F.I.R.E. se můžou potkat pouze 16V.
to af: Jsi si jist, ze to plati i u tohoto motoru? 100% to platilo u motoru 1.0 fire, ale 1.2??? :?:
Záleží, jak se potká. Mě tedy asi docela dost, respektivě toho docela dost odešlo. Je to již ale tak přes 3 roky.
Kdysy jsem cetl crash-test Opel Corsa vs. Mercedes-Benz S ve sve dobe patrily na spicku bezpecnosti. Byl to celni naraz na polovinu pride v rychlosti neco pres 50. Prostor pro cestujici v Corse dost zdemolovan, prostor pro preziti sice zachovan ale velke riziko vaznych zraneni. Prostor pro cestujici Mercedesu naprosto neporuse protoze veskerou energii narazu pohltila dlouha prid.
V tomto případě jde ale o auta která jsou od sebe přes 4 kategorie, to je trochu nepoměr.
Na silnici se te nikdo nepta na kategorie, proste to do tebe napali a v tom okamziku se ti to i o jednu tridu vetsi auto bude hodit. 😊
To je sice pravda, ale pochybuju že kupci Corsy mají jako druhou variantu koupě s-kládu a obráceně, takže to pořád trochu kulhá. Holt, někdo umře jen proto, že nemá na velké auto, drsné, ale pravdivé...
Holt, někdo umře jen proto, že nemá na velké auto, drsné, ale pravdivé...

Aj preto som sa rozhodol prejst z Punta na Stilo. Bezpecnost mojich deti mi stala zato.
Hmm, i na tomto fóru je vidět, že nejvřelejší vztah k Fiatu mají lidé s technickým vzděláním nebo zaměřením...docela by mě zajímalo, čím Fiat nedokáže oslovit ty ostatní? Dokážete to někdo odhadnout (i nefiaťáci)?
Avatar - Adrian77
Adrian77
NiceOne napsal😒br />
Kdysy jsem cetl crash-test Opel Corsa vs. Mercedes-Benz S ve sve dobe patrily na spicku bezpecnosti. Byl to celni naraz na polovinu pride v rychlosti neco pres 50. Prostor pro cestujici v Corse dost zdemolovan, prostor pro preziti sice zachovan ale velke riziko vaznych zraneni. Prostor pro cestujici Mercedesu naprosto neporuse protoze veskerou energii narazu pohltila dlouha prid.

A jak na tom byly oba vozy s airbagy? Stejně? Asi ne - co? Já porovnával crash-testy Pandy s C1. Panda měla 20 bodů, C1 26. Bral jsem C1 taky za špičku ve své třídě. Pak jsem se dočetl, že Panda měla jen 1 airbag, C1 4airbagy + jeden kolenní (což byl asi omyl s tím kolenním bagem). Pak je těžký nějaký srovnání. 😲

A on airbag dokáže pořádně pomoct. A kromě deformace samotnýho auta jsou taky důležitý tlaky působící na lidské tělo při nehodě. Vnitřní zranění totiž bývají mnohonásobně závažnější, než povrchová.
A jak na tom byly oba vozy s airbagy? Stejně? Asi ne - co?

Byly na tom stejne. Oba mely 2 predni airbagy (r. 1995). Mam ten test pred sebou. Kdyztak ho behem par dnu dam nekam na web. Nedelam z toho zadne zavery,..jen zajimavost.

Hlavni nevyhodou Corsy byla hmotnost 1190kg (vcetne figurin) proti 2215kg Mercedesu. Po narazu mercedes pokracoval dal ve sve draze, zatimco Corsa byla odmrstena zpet proti smeru jizdy. Takze jak pises o tech tlacich na telo, tak ty jsou samozrejme u lehciho auta mnohonasobne vetsi.
Golman: vidím, že jsi další z těch, kteří nepochopili, že ten středový tunel je konstruován tak, aby sis o něj tu nohu opřel, schválně to někdy zkus, je to velmi pohodlné a když pak sedneš do jiného auta, bude ti to chybět. Já když jsem vlezl do Fábky, tak mě noha málem upadla jak tam mají ostrou dolní hranu přístrojovky. Mám 190cm a to opření mě velmi vyhovuje.

Jinak s tou hmotností, jak už kdosi psal, kdybych měl nad tímhle pořád přemýšlet, nevyjdu z domu, ale taky mě to instinktivně táhne k velkým autům. Kdysi jsem měl Mercedes typ 123, tzv. pijáno a to byl tank, masivní, kolem sebe pořádný plech, nic ošizeného ( dnes už to pro MB neplatí ) a když sem z něho pak přesedal do jiného auta, tak sem se na silnici cítil jako nahý. To ale určitě neznamená, že se třeba dneska v Pandě cítím nebezpečně, spíš naopak, ale pokud si můžu vybrat, tak raději nebourat s ničím.
Jo a mimochodem, Doblo je podle mě nejkrásnější auto segmentu, originální, má svou tvář, škoda že to teď s připravovaným faceliftem už nebude pravda, čumák jako francouzi, děs... 😞
Taky se Doblo prodává relativně slušně (na to, že je to Fiat). Je zvláštní, že právě to Stilo je naprosto neprodejný auto, přičemž je levnější než Octavia a podle mě jedině absolutní velikost kufru hovoří ve prospěch tý Octavie (kromě leasingu, servisu v každý vsi, atd). Moc to nechápu.
wolff
Sím, Sím, Já to vím...

Nemá napsáno na bloku motoru MADE IN GERMANY

>😁 >😁 😁
Avatar - Adrian77
Adrian77
Kde je ale jistota, že se nesrazíš s něčím větším, než je to Stilo? Pokud se střetne jakejkoliv osobák s náklaďákem, je velikost toho osobáku úplně bezvýznamná. Stejně tak, napálí.li člověk zezadu třeba do vleku u traktoru, nebo náklaďáku. Takhle uvažovat, tak by člověk nevylezl z domu, aby ho někdo nezabil na přechodu. :?
Kde je ale jistota, že se nesrazíš s něčím větším, než je to Stilo?

Jistotu nemas, jde o pravdepodobnost.
Tak např. srovnání Kangoo vs. Dóblo. Dobló je ošklivý auto, ikdyž velký, na to jak je velký, tak mi tam vadí sloupek s řadící pákou, o který mám opřený koleno, to v Kangoo nemusím. To je ale asi jediná výtka, co mám proti Fiatu. Jinak Stilo, Punto, Panda - ikdyž hrozně stíšněná opět kvůli sloupku s řadící pákou, Idea, Multipla jsou krásná auta. Až mě naštvou u Renaultu a Fiat udělá konečně hezkou osobní "dodávku", tak se na něho obrátím.
To je věc názoru, mohu ze své zkušenosti sdělit, že jsam parkoval vedle majitele Dóbla a ten si hrozně stěžoval na celý auto a bylo vidět, že závidí to mé. Nehodlám se hádat, to vůbec. Jen se mi Dóblo prostě nelíbí. A ještě jedna věc, kamarád si chtěl koupit auto pro dva, co nejlevnější. Samozřejmě jsme se šli podívat na Pandu a první co bylo, tak řekl: tu nechci, tlačí mě noha o středovej sloup, tak jsem si to také vyzkoušel a naprosto souhlasil. Tak si zkusil Punto, a koupil. Jo a ten středovej panel je konstruován jen kvůli řadící páce, nemáš asi moc citlivou nohu, protože mě by asi po pár kilometrech upadla. Můj osobní názor.
Ne, není, je to taky kvůli noze, kdyby se mi moc chtělo, tak bych někde našel info které předcházeli uvedení Pandy a tam se o tom něco psalo. Jak ti může upadnout noha, to nechápu, opíráš se celou délkou, není tam žádný výstupek, co by tlačil, nevím o čem mluvíš...
A na co konkrétně si ten člověk stěžoval?

Já jsem totiž např. zažil chlapa, kterej si kdysi přes nás koupil Kappu a zřejmě s ní vymet nějakou šílenou jámu nebo co - prostě reklamoval zadní kolo, ale celej závěs byl nakoplej. Tak dostal od Íček slevu na materiál + většinu práce zdarma a za pár korun to měl spravený + koupil si nový kolo + gumy. Strašně nadával, jak je to nemožný auto a asi rok potom to prodal. Tedy za cca 2 roky provozu jediná závada, a to ještě si ji způsobil sám. Jeho kolega, kterej ho k nám přived, mi po x letech říkal, že si onen dotyčnej koupil Passata (kterýho původně chtěl) a že se mu na něm už vysralo snad všechno, co šlo, že to auto tráví víc času po servisech jak na silnici, ale že má už druhýho a je s Prasatama strašně spokojenej, zatímco na Kappu dodneška nadává.

No, tak já jen, že takový lidi moc nechápu, ale potkávám jich asi 5 do tuctu...
Kappu si teď koupil kamarád, o víkendu sem ji prolézal a jen sem valil oči, jaký to má palubní PC, auto z roku 97 a má např. hlídání tlaku v pneu + asi 30 dalších údajů, fakt jsem hleděl, supr auto, sice v pohodlí a velikosti je předchůdce Thema lepší, ale i tak...
To AF: Mal som Themu a teraz mám Kappu. Thema bola priestranná a pohodlná, ale trpela typickými problémami FIATOV s toho obdobia /elektika a korozia/. Mal som diesel 2,5TDS a ten motor nemal chybu na to že to bol klasika /komorkovy/ diesel. Dokázal som sním preháňať Octavie, BMW E34 /dieslove a 2,0benzíny/.Kappu 2,0 5-válec mám už 1,5 roka a nedám na ňu dopustiť. Thema jej nesiaha ani po kolena - ani nemôže je to konštrukčne o 10 rokov novší model /prvá Thema r.84, kappa r.94/.Je super pohodlná, tichá /benzín, 5-válec/, bezpečnejsia /Airbagy, atď/. Tena palubný počítač neukazuje tlak v pneu, ale je to info na ako nafukať pneu. To auto možem vrelo odporúčat.
Možná tě překvapí, že třeba podvozek Themy a Kappy je konstrukčně takřka identický, rozdíl je v materiálech a délkách ramen >😁 Jinak Kappa je mnohem širší než Thema i uvnitř (hlavně vzadu), takže spousta názorů je jen subjektivní působení. Ale vezmu-li si, že ta Kappa, co máš, je k dostání kolem 2.000 Euro, nemá to auto chybu. Teda vlastně jednu jo - tu strašně příšernou pojistkovku v kufru - to je na přesdržku...

Jinak je paradoxní, že problémy s korozí nemá Fiat prakticky žádné, ale téměř všechny Německé automobilky a Japonci hnijou jak na objednávku. Se zárukou to nemá nic společnýho. Navíc koroze karoserie není dneska limitní, u Skopce mi stejně první zahnijou šrouby a u Fiata ne, páč má lepší (ovšem se stoupáním 1,25; takže Žlutý andělé ti ani nepřišroubujou anténu). Když jenom spočítáš ten cenovej rozdíl v těch šroubech...
Aha, s tím PC sem to nevěděl, myslel jsem, že je to skutečný tlak. Ale musím se zastat Themy, jednu totiž doma máme, jezdím v ní tak dvakrát do týdne a mám ji hlavně jako tahač vleku s autem a auto na dlouhé trasy. Je to rok 1986 s motorem 2.4 TD, najeto 185.000 dovoz IT. To auto nemá chybu, motor k neutahání, to auto tak obrovsky jede, že sem snad nikdy neměl plyn zmáčklý víc než v první půlce, nedávno jsem nechával měřit tlaky a mechanik jen valil oči, na dálnici nemá Octávka f tédéíčku šanci, a hlavně je to auto postavené kolem dvou obrovských pohodlných křesel v mikroplyši, což max. oceňuju, Kappa mi přišla stísněnější. Má taky svoje mouchy, povrchová koroze všech vnějších dílů, teď sem koupil jednu bez koroze nový model a chci tu plechařinu přeházet, podvozek a podběhy jsou netknuté a z motoru teče olej, zasvěcení ví, že je to celkem drahá sranda... 😒 Ale s el. jsme neměli nikdy problém, check panel chodí jak zamlada, vše funkční, super kára za pár korun, téměř neprodejná, ale obrovsky mi přirostla k srdci.
to magic: Já proti Fiatu nic nemám a Tipo jsem měl docela dlouho, a nějaký ty závady byly a Stilo se mi líbí docela hodně, ale někdo tady psal o Stilu, že

po určitém množství kďlometrů se ozývá podvozek. :roll:
Nebylo to sice na mě, ale částečně ti odpovím, jak už bylo mockrát řečeno, na našich cestách se ozve po nějaké době podvozek každého auta, to je třeba častý důvod prodeje 156-tek koupených v ČR že první majitel přejede na garančku, ti mu zjistí podvozek v háji, řeknou mu, aby si nachystal 60.000,- a auto je šupem v bazaru... >😁 Ale zpět ke Stilu, nemyslím si, že by mělo problémy s podvozkem v nějaké větší míře něž ostatní, ale prostě Italové dělají auta pro cesty a ne pro naše oraniska...
Spíš naopak - na těhle autech se alespoň nekřiví ramena, jako na Skopcích, kde jsou svařený dvě jedničky plechy k sobě. Jinak není potřeba do př. nápravy na 156 dávat 60.000 Kč, stačí cca desetina (materiál). Zadní vydrží o něco dýl, ale sůl se podepíše i na zadních silentblocích a to auto pak nechce jezdit rovně (vůle v ukotvení podélnýho ramene pak neustále rozhazuje těhlici).
No já sem uváděl orientačně cenu běžnou v aut. servisu Alfy vč tlumičů a samozdřejmě je v tom i zadní náprava
Nevím, na co si stěžoval, je mi to jedno. Všude se najde někdo, kdo si bude stěžovat. Mě je to ale fuk, já jsem se svým spokojený. Ještě bych podotknul jednu nevýhodu u Fiatu a to tu, že na prorezivnění nabízí "pouze" 8 let proti konkurenci, která nabízí 12 let.
Hele tak s tím prorezivěním si mě teď trochu naštval. Ukaž mi někoho, kdo jezdí s autem 8, nebo dokonce 12 let na pravidelné garančky, které jsou podmínkou uznání záruky... Takže celá záruka 8 nebo 68 let je uplně k *, je to pouze trik pro tupce. Navíc prorezivění je definováno jako koroze, která postupuje zevnitř, a pokud tam taková koroze je, vinou např. špatné ochrany, tak ti auto shnije za tři roky a ne za 8 nebo 12... Sakra, sem se rozohnil, nic ve zlém... 😁
Na Stilo a Cromu je 12 rokov. Na Punto (stare) je 8 rokov. Na nove Grande Punto bude na 99% 12 rokov.
Cau Magicu, nedavno sem videl nejakyho divnyho Fiata, kteryho vubec neznam. Ale jeli v tom polaci, tak to asi bude od nich. 😉

Bylo to maly asi jako panda, ale kufrovy. Prislo mi to jako krizenec Marey a Pandy s velikosti Punta... 😜

Nemas tuseni co to bylo?
Tipl bych, že Albea, což je kufrové Palio, takže ta velikost bude o fous větší než Panda... 😁
Albea - jo, to je ono!!! 😜
Jednu dobu se na Fiatu ČR uvažovalo že se sem bude vozit jako konkurent Thalie, ale pak to nějak vyšumělo, asi tam nebyla konkurence schopná cena...
Ale je to docela pekny a sympaticky auticko...
Bohužel doplácí na podlahovou plošinu Palia, která už nevyhovuje, zejména rozvor je hodně malý, menší než Punto, a to sebou nese omezený vnitřní prostor. Ovšem Polákům po přesednutí z malucha musí připadat obrovská... 😁
Mně naopak přijde Palio Weekend docela slušný a asi bych jej zařadil výš než nejprodávanější Fabii Combi. A připadá mi subjektivně uvnitř hlavně širší než třeba Punto. Ale to je možná věc názoru.
Jak je to s vnitřní šířkou, to nevím, ale venkem je to 1660 x 1626 ve prospěch Punta. A v Paliu je i málo místa na délku, ten malý rozvor je fakt znát a taky krátký sedáky, no prostě žádný zázrak, bráno měřítkem Punta. Ale oproti třeba 206SW je to pořád zlaté.
Tak já měl Themu 2.0 T 8v, jedna z prvních dvojek 89. Byla z CH a měla při nákupu přes 200.000 km. Stála pár tisícovek. Skoro rok jezdila v pohodě, přes deklarovaných 150 koní dělala stovku za 7,8 s a uštvala Octavii RS s prstem v nose. jenom ta spotřeba byla šílená. Když měla cca 260.000 km, tak ji ukradli. Našla se po měsíci, natočeno skoro 8.000 km (!). Rozflákaný zadní sklo, zdemolovaný auto. Ale jelo jakoby nic, jen byla plná servisních knížek od různých aut. Využil jsem absence zadního skla a vyměnil tlumiče, nechal to zasklít (***i to) a blblo trochu nahazovací relé, tak jsem ho vyměnil. Pak zdechla - normálně vytuhla za jízdy a elektrikář zjistil, že tam někdo přetahával dráty k ŘJ (auto bez imobilizéru a alrmu?!). Tak to zase zapojil do původního stavu a kámoš to ode mně koupil za pár piv. Ukradli mu ji podruhý, našla se po 10 dnech s tekoucím chladičem a nepoškozeným jediným zámkem! Tentokrát byla plná krabic a menuálů od mobilů. Tak jsme přehodili chladič a auto zase jezdilo jakoby nic (jen levej přední stěrač byl out - majitelé znají) a ukradli ji potřetí. Už se nikdy nenašla. Z toho vyplývá - Thema je ideální auto, chcete-li cokoliv ukrást a rychle zmizet. Vrací se jen v případě, že něco poserete...
Já sice nic krást nepotřebuju >😁 ale to auto mám stejně rád. A se stěračem problémy nemám, copak se tam děje?
ad Kappa😒br />
nedá mo to, abych se také nepřidal😒br />
nějakou dobu jsem měl 2,4Td, super auto, již tu o něm bylo řečeno vše, maximální spokojenost až na jednu věc: dal jsem ho pryč, kvůli žhavení motoru, stavalo se mi, že jsem ho prostě občas ráno nenahodil a neodjel do práce 😢 servis to opakovaně nepořešil, takže nastalo loučení
TDS nebo JTD? Pokud to byla ještě TDS (úplně první generace), tak to buď rád, že jsi takhle dopadl. To byl strašně nepovedenej motor...a pokud JTD, tak to moc nechápu...
Clayman, pýtas sa na skúsenosti s Puntom 1.2 8V. Ja som si Punto facelift II. Aktiv 1.2 8V kúpil v marci minulého roku. Pred tým som mal to isté Punto ale 3D z roku 2001. Alergia na teplo a vozenie detí nás motivovalo urobit výmenu na auto s 5D a klímou. Priznám sa, ze hoci som bol s Puntom velmi spokojný, pri výmene auta som nemal vobec v pláne, ze ostanem verný Fiatu. Vyberal som zo vsetkých znaciek, ale po velmi preciznom a komplexnom porovnávaní technických, objemových, výkonnostných, spotrebných, estetických, servisných a financných parametrov som nakoniec dospel k záveru, ze Punto je na nasom trhu v danom segmente jednoznacne najlepsie auto. Tak som ho kúpil, aj ked sa priznám, bola to volba z rozumu, srdce túzilo po zmene, ved Punto som vlastnil aj pred rokom 2001 od r. 1995, takze po 10 rokoch ma tahalo vyskúsat nieco iné. Ale nelutujem. Auto je to vynikajúce, spolahlivé, ak nepocítam rozne banálne "prejavy neposlusnosti", ktoré sa vsak ani nedali nazvat poruchou. Islo o skrípanie zadnej nápravy, co mi robilo aj 3D. Nerobilo to vzdy, len za urcitých atmosférických podmienok, ale vyriesil som to jednoducho tak, ze som capy upevnenia nápravy vystriekal tekutým olejom a pomohlo to. Na Punte 3D som mal este trochu problém s parkovacou brzdou /porucha bola diagnostikovaná na trenazéri/, ale to mi v záruke be problémov odstránili a v záruke som si dal pre istotu vymenit jeden tlmic, ktorý vykazoval hodnoty blíziace sa tolerancnému limitu. Inác nic. Nové 5D Punto nemalo zatial ziadnu poruchu a funguje ako hodinky. Motor 1242 cm2 8V je úplne super. Jeho dynamika je na úrovni motorov 1,4, ale spotreba minimálna. Poradím vám, tankujte na Shelke W Pover, je síce drahsí, ale v konecnom dosledku usetríte, pretoze spotreba vam klesne asi o 0,5 az 0,8 l/100 km a motor pritom tahá citelne zivsie a má tichsí chod. Toto leto som auto podrobil zataskávajúcej skúske - presiel som celé Taliansko v horúcavách cez hory a s caravanom. Autícko "makalo" statocne, klíma naplno, 500 kg caravan, ale na motore nebolo cítit, ze by sa nejako zvlást namáhal. Zaujímavé bolo, ze riadiaca jednotka "zistila" ze auto tahá caravan a "preladila" motor do iného rezimu / trvalo to asi 15 km/ Spotreba s caravanom a klímou pri r. 80 - 100 km za hodinu asi 7,8 az 8,3 l/100 km. Bez prívesu po meste asi 6,5 az 7l. Mimo mesto podla rýchlosti: predpisovo 60 az 90 km/h - 4,5 az 4,8, pri 100 - 120 km/h - okolo 5,1 az 5,6 l/100km, pri 130 az 150 km/h - 5,8 az 6,3l/100km podla vetra. / pri vysokých rýchlostiach uz má smer a sila vetra pomerne velký vplyv na spotrebu/. Aj klímu na spotrebe cítit asi 0,2 az 0,4 l/100 km.Mimochodom, priemernú spotrebu, ktorú ukazuje palubný pocítac treba brat s rezervou, málokedy sa trafí presne, zvycajne je to +- do 0,5 l Inác Punto vo vnútri na predných sedadlách je na úrovni o triedu vyssej. Sírka na úrovni volantu medzi výplnami dverí je 136 cm, pre zaujímavost Oktávia je siroká 137 cm, rovnako ako Focus, Fábia má len 132 cm, Cordoba 134 cm, takze reci o tom, ze Punto je vo vnútri velkorysé nie sú zalozené len na pocitoch.
To že si někdo dvakrát po sobě koupí to samé auto, je pro Punto, myslím, výborná vizitka. Shodou okolností znám přesně ten samý případ, starší manželé, měli 2000/ 3 dv a loni ho vyměnili za pětidvéřko Dynamic s klimou a o jiném autě nechtěli ani slyšet.
Můžu se zeptat, kolik máš najeto km, jaké to byly ty drobnosti, se kterými byl problém a jestli se objevují nějaké pazvuky? Díky moc. P.S. Jakou máš celkovou průměrnou spotřebu?
Zatial mám nabehané 19 tis. Tie poruchy boli len tie, co som popísal, ako som povedal, vrzganie nápravy som odstránil sám. Co sa týka pazvukov, tak niekedy na jar a v jeseni mi nieco puká vzadu v karosérií. Vyzerá to, ako by sa namáhal nejaký karosársky spoj, ale teraz cez leto to uz samo prestalo. Ked bolo novsie, tak sa z prístrojovej dosky ozývalo tiez pukanie, ale to len pri pustenom kúrení. Casom to ale úplne prestalo. No a este jednu vec musím spomenút, co com bol s tým aj v servise, ale nakoniec vysvitlo, ze úplne zbytocne. Asi po pol roku mi pri studenom motore zacal z motora vychádzat akýsi selest ako by cvrlikanie svrcka. V servise technkik zistil, ze to je z klinového remena a hned mi ho aj vymenili a zvuk prestal. Po pol roku to vsak znovu zacalo. Technik prekontroloval napínac remena, vsetko bolo v poriadku. Remen "naleptal" akousi látkou a zvuk prestal. Neskor mi kamarát automechanik povedal, ze preklzovanie remena sa dá odstránit aj tým, ze sa namaze obycajným mydlom. Samozrejme, po case zvuky znovu nastali, ale bol som uz múdrejsí a namazol som mydlom len jednu stranu, aby som zistil, na ktorej strane remen preklzuje. Zistil som, ze preklzuje na vonkajsej strane, teda na strane, kde je pritlacovaný napínacom. Kamarát mechanik povedal, ze to je úplne normálne, aby som si z toho nic nerobil, nakolko to robí len pri studenom motore a po zahriatí zvuk zmizne. Takze uz pol roka na to kaslem a nic sa nedeje. Cvrlikanie vzdy po zahriatí motora prestane. Na Punte 3D toto nerobilo, ale druhé Punto má aj klímu a tu je iný druh remena a prevod ide az cez 4 kladky, takze remen má inú konfiguráciu pohybu a iné namáhanie. Zaujímalo by ma, ci podobnú skúsenost má aj niekto druhý. Co sa týka priemernej spotreby, pocítanej tak, ze som zrátal vsetky litre nacapované a vydelil vsetkými kilometrami najazdenými od 0km az po súcasnost, tak mi vysla spotreba presne 5,7 l, to jest tak isto, ako písu v papieroch.
Tiež mám 6-ročné skúsenosti s Puntom ale starším typ r.v.1996. Nabehal som na ňom 106.000 km a bez problémov pracuje ďalej. Za tú dobu 6 rokov som menil akurát silenbloky, tie som "vyťahal" pri vození zámkovej dlažby na vozíku a ešte som mal aj v kufri. Dostal zabrať. Po motorickej stránke na JEDNOTKU. Tiež počúvam názory na talianske autá, že to je na 2-3 roky. Zodpovedne prehlasujem, že moje Punto bolo parkované na ulici, jazdilo zima leto, po nasolených cestách a po 6-tich rokoch ani náznak korózie !!!!!! Nemám prečo robiť Fiatu reklamu, len prezentujem vlasné skúsenosti.

Punto som v r. 2002 predal, pretože som potreboval väčšie a mám Fábiu combi 1,9 TDI PD
Tiez mam skusenosti so sluzobnym benzinovym Puntom 5D r.v. 96. V aute sa menili vodici a po zakupeni sa na nom jazdilo 15 000 km mesacne! Jazdilo sa na nom do Anglicka. V servise sa na nas pozerali ako na blaznov, ked sme prisli 2x do mesiaca na pravidelnu prehliadku. Vyradilo sa minuly rok a malo najazdenych cca 430 000 km! Po cca 58 000 km odisla prevodovka. Jednoducho ju museli vymenit celu. Postupne na tom odchadzali aj ine veci. Na tom aute sa vymenilo takmer vsetko okrem motora, karoserie, vnutornych plastovych dielov a calunenia. Nepovazujem to za normalne zaobchadzanie s takymto autom, ale ako test to bolo velmi dobre. Ja osobne som bol velmi spokojny. Nechalo nas to asi 3x. Na uvedeny pocet najazdenych kilometrov a objem motora 1,1 l to bolo neuveritelne auto s neuveritelnou vydrzou. Nemalo to otackomer a niektori kolegovia vytacali motor nie podla zvuku a rychlosti, ale pokial ich pustil obmedzovac otacok. Nikto sa k tomu nespraval obzvlast opatrne. Hlavne ked to malo vela kilometrov. Kazdy uz vedel, ze je to auto na dozitie a ono stale nie a nie dozit. Ku koncu to uz malo opakovane problemy s elektronikou motora a myslim, ze s ventilmi. Inak dobre auto!
Do Anglie s Puntem - proč ne? >😁 Punta s dobrou výbavou jsoui za zajímavý ceny, např r.v. 2004 na jeto do 20t. km. Jenže přijde Grande Punto.
Zkusenosti s timto vozem muzete napsat i sem 😉

[odkaz]
:arrow: mrkněte na WWW.AUTOBAZARSTOP.CZ