Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

83 komentářů

Má někdo nějaké postřehy z používání

tohoto paliva?
Vo co gou Jarousi!
Za tu cenu ne. Spíą by mě zajímalo, kolik litrů uľ ho prodali. Odhaduju tak 100 - těm co se spletli.
Hope až tak to není - kdyby opravdu cca 20 litrů vyčistilo trysky vstřiků, za tu cenu by to šlo.

Finta spočívá v tom, že na kartu je za litr ne 1 bod ale dva. Firemní řidiči natankují klidně dražší ale mají dva body.

osobně dávám přednost čistidlu od Wynns nebo Liqui Moly za cca 140 kč a mám na 5-7000 km pokoj. To vyčištění je fakt znát, vyzkoušejte.(myslím tím u čtyřbodového vstřiku, u jednobodového to asi ? poznat moc není. Co vy na to?
Myslíš tím, že je to znát na výkonu

i spotřebě. Pořeboval bych to asi

vyčistit protože už mám nejeto 200 tkm.

Na volnoběh se to nějak třepe, možná

je to těma tryskama. Wynn´s moc neznám,

ale u nás prodávají něco na ten způsob

od CRC. Zkusím možná toto. Jo prodává

se něco na vyčištění motoru?

JP
Čistit? Trysky? Proč? Od čeho? Na jednom autě mám 200 tkm a na druhým 250 tkm a nemám pocit ľe by s tím byl nějakej problém. Ani v manuálu mezi pravidelnou údrľbou nic nepíąou, a to tam bejvaj různý kraviny. V obou autech je samozřejmě palivovej fitr a ve zpětný větvi takovej ten "charcoal canyster". Jak se pozná ľe máą zanesený trysky?
Trochu vědy neuškodí.

Na ventilech a nejen na nich se usazuje karbon. Ten způsobuje zhoršené sání a výfuk, což má samozřejmě za důsledek snížení výkonnosti motoru. Proto se běžně doporučuje 1x za 50 - 80 tisíc km nechat ventily vyčistit. ....

Já V-Power používám, zkuste sami a uvidíte. Především se to projeví na dynamice průběhu motoru.

Máte-li "lehčí" nohu, tak i na spotřebě. Hodnoty nevím, ale odhaduji tak cca. -10%.

PS: Nejsem zaměstnancem, ani dealerm Shell!!
Avatar - petous
petous
Jseš si jistý, že ho máš ve zpětné větvi ? Já mám uhlí jen a pouze na odvětrání nádrže. Rozhodně přez něj neteče benzín.

Jinak ten V-power jsem taky zkusil a krom většího provětrání peněženky asi nemá žádný další efekt.
Ja mel AUDI 80 1.8S a najel jsem na ni 200tis.km.

Zacinal jsem s ni jezdit v 91, kdy byl jeste problem sehnat natural. Ale nikdy jsem nemel potize se znecistenim ventilu, pripadne palivoveho systemu vubec. Je fakt, ze jsem se snazil vyhnout malejm pumpam typu Vonasek a spol. na vodu by to asi fakt zlobilo. Podle mne je SHELL V POWER jenom to co vsude ve svete nyzyvaji slusne aditivovany benzin a ne sizeny pro " ta ceska pakaz". Verim tomu, ze napr. ARAL ma dost dobrej benzin a nekeca o tom, jenom ma patricnou cenu(vyssi).
Zkoušel jsem ho asi měsíc používat a bohužel mezi ním a běžným Naturalem 95 jsem nezjistil na svém autě žádný rozdíl. Pořád to jelo dobře...
Mám motor na NA 91, rok výroby 1996, najeto 60 tis. km, 16V. Vyzkoušel jsem i ten V-Power. Rozdíl mezi např OMV NA95 a Dea NA91 je daleko menší, než mezi OMV NA95 a Shell V-Power. Ujel jsem na něm asi jen 160 km a už po 20 km jsem cítil zlepšení ve výkonu a spotřebě. Definitivně až při dalším tankování.
SHELL V-POWER je podle mě normálně aditivovaný benzín jako všechny jiné podobně renomované značky. Reklama je sice nádherná, ale už jenom to, že tam neříkají PROČ by měl být ten benzín lepší ukazuje na to, že je to pouze efektní reklama , jako všechny ostatní podobné. Jestli to tady někdo z těch manažerů čte, tak si musí mnout ruce....Mimochodem jezdím teď chvíli na natural 98, protože je za stejnou cenu jako 95 ( u JET Ostrava ) , ale že bych to nějak poznal ......a to tam už nějaký rozdíl určitě je . Ušetřit 10 % jenom jiným benzínem ?? 😃))
nevim, ale nějak to nepociťuju. Střídám Na95 s Na98 i s tím V-Powerer a pořád to jezdí stejně(alespoň se mi to tak zdá), jen se to liší cenou.
já jsem minulý týden natankoval plnou tímhle benzínem (D1, průhonice, 26,50). Ovlivněn jak reklamou (samozřejmě), tak i článkém v hospodářkých novinách (nebo mf dnes ?) kde o něm v příloze auto-moto psali samou chválu, vč. ilustačních foto "ventil po 500 km". Nevím. nic moc nepozoruju. i když v praze při popojíždění v kolonách (10m=10 minut)se toho asi moc nepozná. Snad na delší trasu. Spíš je to něco jako "věř a víra tvá tě uzdraví", ale někdy stačí i to, ne?!
Můj názor je takovej: 1) Rozdíl mezi OC-95 a

OC-98, (V-Power) na našem autě Mitsubishi Galant

GLSi 2,0 l r.v. 97. Při natankování OC-98 je lepší zátah motoru již od spodu a to i když je zaplá klima. Celkem se zdá být živější. 2) Hodí se spíš na dlouhé cesty, než na pocuky po městě.
Mám Renault a jezdím naten blbej V-Power už 2000km

a jediná změna je vítr v moji peněžence.
Nedalo mi to a šoupnul jsem ho tam taky. A výsledek ? Furt čekám, co to bude dělat 😃))
No tak jsem znovu tankoval a zjistil jsem, že spotřeba klesla z 7,3 na 6,7 l/100 km. Což docela jde a při poměru cen normální 95 a V-Power to pořád vyznívá ve prospěch V-Power. Ještě musím vyzkoušet Aral. Ne že bych dal na reklamu, ale když je ten benzín čím dál tím dražší.
Přednosti vysokooktanového benzínu se dají poznat jen u točivých motorů. U větších objemů nebo dvouventilových motorů to nemůže mít žádný přínos než větší výdaje za benzín.
Avatar - petous
petous
Nepleťte si pojmy a dojmy. Shell V-Power není vysokooktanový benzín, nýbrž aditivovaný benzín. Oktanové číslo má 95, jako natural 95 z ktereho je vyrobený přídavkem neznámého množství aditiva (tenzidu který rozpouští úsady a zabraňuje jejich tvorbě). V normě na kvalitu benzínu o takovémto aditivu není vůbec nic, tak záleží jen a pouze na Shellu kolik aditiva použije a s jakou tolerancí ho přidává. Tudíž stěžovat si na nulové zlepšení po aplikaci V-poweru si můžete na nádraží nebo tady.
No tak jsem na tom V Poweru utočil jednu celou nárž a dospěljsem k závěru, že nic 😃) Aspoň nic bezprostředně hmatatelného. Takže tam zase dávám 98 za cenu 95 ( taď JET ) .......Ale tankuju téměř zásadně u značkových pump, kteří aditivují už dávno - např. Aral....
Jak to tady pozoruji, 16V reaguji lépe na V-Power než staré 8V.
spis by se teda melo rict ze 4ventily makaj lip nez dvouventily
No, já mám ventilů 20 a taky nic 😃) Nebo je to už zase moc ??
Saab
A co porovnání V-Power a N98 ? Já jsem při přechodu z N95 na N98 na mém 3-ventilu (Corolla 1.3 12V) nepoznal viditelný rozdíl (70%-dálnice, 30%-město), ale to je možná špatným technickým stavem auta 😒
Konecne nekdo pochopil o co jde u V Pover.....Mozna, ze to vsak jede,lip, ale me to nuti jet jeste rychleji a to je + 5 l ve meste (((

a davaj 2* vice bodu a potom si muzete narvat pupek u Meka Donaldu.....
Mám mondeo 1.8 kombi a jezdím dvakrát týdně zlin-praha a dvakrát týdně zlin -brno

Když tam mám normální natural 95 tak to žere

8.2-8.6 l/100km

Když tam mám ten v-power tak jezdim 7.8-8 l/100km. V podstatě jezdím pořád stejně rychle

a prostě se mi zdá ,že je to lepší. No lepší ,

hlavně sakra dražší
a na co to, dyz jsou v praze minimalne dve (o kterych vim) pumpy kde se da koupit 98ka za cenu 95ky
Můžeš říct kde jsou?
JET bohdalec, plus ted nove AGIP podoli, u toho jetu to tak maj uz dobre pul roku, u agipu to bude jen naka sezoni akce asi
ja ti nevim, ja mam 24ventilu a poznat to bylo
No jo, frajere se šestiválcem.
asi bych ti nemel teda rikat ze mam asi 50tis km odjeto na 32V motoru Northstar 😊
Shell V-Power je nepochybně zase nějakej pokus, jak vytahat z lidí peníze. Něco podobnýho jako slavná reklama Aralu, kde jedno auto jede dál. U Aralu občas beru, ale není v tom žádný rozdíl. Naposled jsem bral 98 místo 95ky (u Agipu na Štěrboholský stojej oba stejně) a rozdíl je jenom v tom, že to trochu líp jede od nízkých otáček. Rozdíl ve spotřebě je v rámci statistické chyby. Jinak je to všechno nastejno, jedině doporučuju brát benzín u značkových pump - výměna katalyzátoru rozhodně za pár korun úspory nestojí.
Vzhledem ke své zkušenosti s V-Powerem s tím nemohu souhlasit, opravdu mne 1 km s V-Powerem vyšel levněji. Jak již jsem podotkl, je to možná záležitost hlavně motoru. K Aralu, když jsem ještě jezdil starou Š105, nejraději měla právě Aral.
Není vám divný, že pojem "V-Power" je např. u Shell-UK nebo Shell-Deutschland neznámej? Každá ropná společnost dnes užívá aditiva v palivách, aby se zabránilo usazeninám na tryskách vstřikování, ventilech, pístech, stěnách válců, atd. V tom není ani Shell průkopník. Předávkováním těchhle aditiv se dá skutečně dosáhnout výsledků takhle agresívně, jak se tím Shell chlubí. Na druhý straně ale, když se tahle "extra" dávka dostane do válce, tak má většinou negativní vliv na spalování (aditiva nejsou palivo!). Jsou země, kde o tomto problému věděj, a proto, sice ne v normách, ale formou doporučení (což multinacionální firmy zpravidla dodržujou) předepisujou maximální dávky různejch aditiv, který se do benzínů a naft dávaj.

Takže podle mě v novým autě je lepší spalovat jakejkoliv značkovej benzín, o kterým je známo, že detergenty obsahuje v normálním množství, než utrácet za V-Power, protože s ním nadělá spíš víc škody, než užitku. Ve starým autě, když už někdo nemá lepší zábavu, než se starat o extraprofit firmy SHELL, tak at ten zázračnej V-Power aspoň netankuje non-stop, ale jen jednou za čas. Tak se dá motor udržovat čistej bez větších škod.
Avatar - petous
petous
Jeden můj bývalý kolega pracuje v České Rafinérské - monopolním to výrobci automobilových paliv a jako na potvoru dohlíží občas na proces aditivace benzínu. Podle něho aditivuje palivo jen a pouze Shell, cca 8l aditiva na jednu autocisternu. Lidi z branže tvrdí, že Shell má nejlepší aditivum ze všech. Benzina se chystá od dubna aditivovat také.
To mohu potvrsit. V ceske rafinerske berou vsichni prodejci paliv ze stejnyho "kohoutku". Pouze Shell tam ma jednu trubku "navic". Otazka je zdali to k necemu je.
Jenomže aditivovaný jsou ze všech kohoutků. Základní aditivaci dělá už Česká rafinérské nebo Elf (jeho palivo tankujete v podstatě v celém severu a středu Čech.
Ale ano, tam je proste zasobnik a z nej berou vsichni stejne aditivovane palivo. Benzina, Total, OMV + dalsi. Jediny kdo to ma jinak je Shell. Mno ja jsem dneska nabral plnou N95 za 24,70 u Benziny a jsem spokojenej...😄
Navíc se z aditiva neplatí spotřební daň (pokud si ho tam přidáte sami). Stát se pak na něm podílí 8,15 za litr.
Já mám ale pocit, že nějaká aditiva tam sypou cisterny až u pump, podle toho, kolik do zásobníků nalejou tak tam pak z jiných hadic něco dávkují. Takže jestli berou všichni ze stejné hadice v rafinérii ještě moc neznamená. Proč by jinak , údajně, chtěla benzina aditivovat ??
Třeba proto, že zákazníci chtějí slyšet, že za své peníze dostali něco výjimečného.

Autům je to srdečně jedno.
Nevíte někdo, jaká je hustota Shell V-Power Racing ????
Jaká je jeho hustota sice nevím, zato však vím, že palubní počítač mi na 95 okt. benzín "podměřuje", naopak na tento 99 okt. Shell "přeměřuje". Podle mne to však není hustotou, ale vyšší účinností práce motoru na tento benzín. A ještě jedna poznámka: Shell V-Power Racing má v zahraničí obdobu, např. v Rakousku se jmenuje Shell Optimax. Rozdíl není ani tak v oktanech (mezi "běžnou" 98-ičkou a 99-ítkou od Shellu není téměř žádný rozdíl), jako spíše v aditivech a především v tom, že jde o benzín bez síry, tedy prakticky jediné vhodné palivo pro přímovstřikové benz. motory!!!
nevím,nevím ,zda to není mnoho povyku pro nic.Jistě se V-Power nečím odlišuje ale rozdíl v ceně asi není adekvátní.Stejně tak bych netvrdil,že ta která firma má nejlepší benzín,spíše asi záleží na poctivosti a důkladnosti nájemce pumpy. Navíc každá dodávka benzínu má trošku rozdílné parametry (normy připouští poměrně velký rozptyl).Dnešní moderní elektronika motorů se stará o co možná nejideálnější směs a proto asi rozdíl bude nejvíce znatelný u starých karburátorových motorů. S úctou vždy vzpomínám na svého kamaráda,který měl neuvěřitelný cit na všechno co souviselo s motory,na voze měl vždy povolený rozdělovač a upravoval předstih podle toho co zrovna natankoval.
To nolk: Shell V-Power je rozhodně palivo budoucnosti - blíží se doba, kdy budou všechny benzíny bez síry! Je to stejné, jako když se svého času objevil bezolovnatý benzín - také se motoristé divili, k čemu je to vlastně dobré. A rozdíl v ceně? Ano, mně se to také nelíbí (ostatně je to vše spíše o daních), ale když má někdo něco nejlepšího, proč by si to neměl nechat dát zaplatit? PS: Tím samozřejmě vůbec nechci říct, že to každý potřebuje, resp. ocení. Do Š120 také patří spíš klasický "Speciál" s pořádnou dávkou tetraetylolova, než ty dnešní "Uni" bezolovnatý sračxx...
Takhle jsem jednou se svoji byvalou Audi 80 1.6D prilit na Shell v Brne-herspich a okamzite se mne ujal chlapik v kombineze jestli nechci zkusit novy PowerV shell racing 😄 tak rikam ze tak leda racing naftu 😄
ten chlapík musel mít zřejmě otupené všechny smysly - takové auto se dá se zážehem splést opravdu těžko...................................…
1.6D ? Nechci štourat, ale jelo to auto nějakou normální rychlostí ?
No, a mělu tu racing naftu? 😊)))
Ace2: jelo, proč by ne? Nebyl to žádný závoďák, ale rozhodně lepčí než Š120...
kolem 130, ale pohodova cest. rychlost 110.
Racing naftu bohuzel nemeli 😊
Davi😜 no, nakonec, žádná škoda, u Shellu by stejně stála dobře o 10Kč víc než normální nafta u normální pumpy, a jelo by to na ni úplně stejně...
to oddie: Fčera sem videl u omv billboard Alpine diesel, ale na strankach omv zadne info neni.

Vis o tom neco?
Davi😜 ne, nevím. Co to má být? Já jezdím většinou na Setu.
Zdravím,já jsem natankoval ve středu na Shellu plnou nádrž nafty,dnes ráno jsem měl problémy dostat motor do otáček(nad 2000 ot).Během pěti minut se vše vrátilo do normálu.Tak nevím co si o tom mám myslet.
TAN: co si o tom máš myslet? Inu, byla letní... To by docela chtělo vyjezdit, a natankovat zimní - při jízdě to nezamrzne, filtr je vyhřívanej (většinou), ale přes noc by mohlo...
Ja tam asi naftu do Alp nemam, zadna Alpin na stojanu nebyla v ONO Plzen, meli tam jen Artic klima, tak jsem to dneska zkusil pri -10 rano natocit, ozvalo se BL.BL.BL.BL.KADLIKADLIKADLIKADLI a uz to jelo 😃
Je tu někdo kdo zkoušel reakce N95 a N99 shell V power? rozdíl ? mezi dynamikami hlučností ? nebo aspoň třeba maximální rychlostí ? 😄 a lze to natankovat do 1.6 Octavie Když jsou ty vánoce že bych naplnil plnou nádrž když pojedu do Brna a testnul to ale nechci vyhazovat peníze když je dražší o zhruba 8kč na litru jak normální N95. ale kdyby třeba maxmálka stoupla o 10km/h šel bych do toho!! ať je sranda na dálnici.
U rady aut ten rozdil neni vubec poznat. Nejvetsi efekt se projevi u primovstrikovych motoru, tak po "druhe, treti vyjete nadrzi", tj. az se "vypali" tzv. zasobnikovy katalyzator od sirnatych usazenin.
želví power je na dálnici prima, hezky vyčistí motor a pokud máš moderní auto, tak to i znatelně líp jede
Saab
Testováno na Saab 9000 2.3turbo 147kW (r.v. 1992), při Racingu 99+ byla znát lepší dynamika, obzvláště výrazný rozdíl byl při vyšších rychlostech (zrychlení ze 160 na 230 km/h). Zde je to dáno systémem APC, který dle oktanového čísla benzínu upravuje vše včetně tlaku turba. U Octavie 1.6 ten efekt bude zanedbatelný.
Nejlepší benzín je stejně ONO "ULC-Power" Natural 95 (ULC=Ultra Low Cost), protože stojí 21,90 za litr, A TO SE VYPLATÍ!!!! Jezdí na to půl Plzně a široké okolí, a kromě keců a pomluv iniciovaných konkurencí jsem neslyšel, že by ten benzín někomu či něčemu ublížil. Moje spotřeba je s ONO benzínem úplně stejná jako s kterýmkoliv jiným, žádný rozdíl ve výkonu taky nepozoruju.
Hmm ale při dnešní jizdě do školy sem to radši zavrhl !! spotřeba kolem 8,5 litru a to jsem jel maximalně do 3200 otáček ! takže při závodění spotřeba tak kolem 11litrů při této venkovní teplotě a k tomu připočíst cenu na 1L dražší o 8korun To by bylo 100km za cenu 385 kč což je myslím i na mně dost!!! na to že je to 4V 1.6GTI 8v je to nesmysl.
Co znamená u Octavky motor 1.6GTI ? tento motor mi zustal utajen.
To tam radši nabumbám kvalitní AGIP N95 za cenu 23.70 kč 😊)
Ake mate skusenosti? Mne auto s tymto benzinom vobec netaha a ma vyssiu spotrebu.
Ne tankuju jenom V-power, za😒br />

a) udržuju auto v dobré kondici


b) honím smart body 😊


c) ted jsou ceny benoše stejně v pohodě ta co..
taky pridam sve "testovani"..

ARAL - malo kde maj 98ku

SHELL - na Vpower95 to bylo dost hlucne a tahlo asi jako na normalni 95ku (turbo prakticky nebylo slyset/znat)

SHELL - Vpower 99 jsem nebral neb mi prijde premrstena cena a navic vyrobce auta uvadi ze "s vyssim oktanovym cislem nelze ocekavat zvyseni vykonu" - tady prece nema vyrobce proc lhat ne?

AGIP 98 - jako 95ka jinde

ESSO 98, JET 98 - tomu rikam "ekonomicka 98ka" tedy za 26.90JET to jede slusne ale turbo taky nic nez moc..

no a BENZINA 98 za 30.50.- je sice nejdrazssi ale podle meho 4 mesicniho testovani proste nejlepsi.

Budu rad kdyz nekdo poskytne sve zkusenosti. Testuju na 1.8T 20V 132kw
Urbi: To samé tvrdí známý s Nissanem 300ZX TwinTurbo. N98 od benziny je prý ta správná směs pro jeho poladěný turbomotor. V překladu to znamená, že smykem jsme nejeli jenom kolem školky 😄))
Luf, ja ziaden, ale niesi prvy koho pocujem nadavat na tento benzin. Niekto mi uz davnejsie hovoril ze 98cka z BA-Petrzalskej esso na zla.

Ale na druhu stranu na esso pumpach maju dobre bagety 😄
No ja mam zase pocit ze je N98 z ESSA asi nejlepsi a navic je u Vystecu (Brno) za 23.80 !!!!!!
Natankoval jsem dvakrát. Dál psát je zbytečné ...
Abych byl konkrétní, tak 95-ku. S benzinem 98 okt. zkušenost nemám. Ale za ty peníze bych pár litrů do nádrže možná "šplouchnul".
tak jsem se rozhodl vyzkouset v-power od shellu a ucinky byly pro me az prekvapive. sam jsem k tomu pristupoval, ze rozdil mezi mistnim noname benzinem a tim "lepsim" je asi jako mezi balenou vodou bez bublinek a vodou z kohoutku 😊. ale subjektivne jsem rozdil pocitil ihned pote, co jsem v-powerem doplnil z poloviny prazdnou nadrz (docela divny, ze 😊. pak me prekvapilo, ze pri bezne ceste po jizni spojce, kde normalne jezdim 80-110 se, aniz bych se snazil jet rychleji, zvedla rychlost na 110-130. subjektivne take auto jde vice do otacek a zmena pri akceleraci na 1 a 2 je taktez vyrazna. pak jsem provedl takovy trosku objektivnejsi pokus. normalne auto na D (rozumej na trojku 😄 vytoci 4000ot (zhruba 180 kmh) a pak se zastavi a je lepsi ubrat a nechat automat zaradit vyssi rychlost. ted velice aktivne akceleruje do 4500ot (zhruba 200 kmh), dal jsem to kvuli provozu zatim nezkousel.
test probehl na camaru s petilitrovym osmivalcem a 4st. automatem
Zkoušel jsem V-Power v Mondeu 1.8 (r.v. 2000) do kterého běžně tankuju 95 u Jet. S V-Power je motor tišší, lépe táhne a zrychluje- nemusím tolik šlapat na plyn, jako u 95. Spotřeba se nezměnila. Zkusím ho natankovat vícekrát za sebou. Motor se choval kultůrněji a živěji i v nižších otáčkách - pod 4000ot. 99 jsem nezkoušel.
Bohužel nemohu potvrdit, že by byl V-Power pro mne přínosem. Ale po natankování 98-ičky u ESSO jsem s potěšením konstatoval, že je to benzín kvalitní. Motor jde bez projevů klepání od nízkých otáček. Za 23,80 je to velice dobré.
98čka za 23,80 u ESSA? Kde? Já jí kupuju za 25.90 a mám pocit že je to dobá cena . BTW - jsem zvědavej na ohlasy na Blue Octanes od Benziny....
turboleon: ESSO v Brně u výstaviště. Také jsem byl tou cenou příjemně překvapen. A ten benzin je fakt dobrý.
Avatar - petous
petous
....netušíte někdo, kde se dá v čechách sehnat benzín se sníženým obsahem síry? V německu je už docela běžnej.
No jasně že víme 😄 Právě třeba V-Power od shellu, ten neobsahuje téměř žádnou 😊
Je to už asi 3 roky. Tehdy ve favoritu z r.94 se vstřikováním a 50kW byl V-Power celkem dost znát.Motor byl tižší a lépe se vytáčel. Při stejné rychlosti v porovnání s běžným N95 jsem nemusel držet tolik plynu. Spotřeba byla zhruba stejná.

pak jsem V-Power natankoval (opět do prázdné nádrže) do své R19 1,8i 66kW. V renaultu změna zas tak citelná, jako ve favoritu, nebyla.

Při loňské cestě k moři s R19 jsem tankoval pouze N98 a fakt je to, že jsem nemusel tolik šlapat na plyn a spotřeba za celou dovolenou byla pod 6,5 l/100 km.