Ahoj, nedávno jsem řešil podobný případ na Škodě Forman- studený jel OK, jak se ohřál (cca 5-10km dle okolní teploty) tak začal nepříjemně vibrovat, po ubrání plynu většinou přestalo. Později (cca 1000km) začalo k tomu nepříjemně vibrovat řízení, hlavně na rovných úsecích - na sněhu méně, jen lehké vibrace; na suché cestě celkem nesnesitelně. Násedovalo vyvážení kol, výměna svislých čepů, všech gumových pouzder a úchytů a nepřestávalo......příčinou byl suchý homokinetický kloub - po výměně obou ok. Oprava stála 2x 670Kč + 4 hod. práce ( u zahraničních aut jsou ty ceny kloubů hodně podobné; homokineťáky byli v sadě s manžetou, kroužky, mazivem,...komplet kromě nějakéko drátěného úchytu za 3Kč >😁
P.S. Opravu doporučuji provést co nejdříve, díky těm vibracím vznikly další nepříjemné vůle na nápravě - čepy řízení, hřeben řízení,....už to není jako dřív 😞
P.S. Opravu doporučuji provést co nejdříve, díky těm vibracím vznikly další nepříjemné vůle na nápravě - čepy řízení, hřeben řízení,....už to není jako dřív 😞
Mozno, vlastne urcite, tym by sa dostala rezonancna frekvencia niekde inde a uz by som to nespozoroval. Poladovica nebola velmi silna, skor taky sneholad, pri normalnom pribrzdeni sa kolesa ani nesmykali (nemam ABS). Vsetky auta isli v jednej suvislej kolone suvislou rychlostou, rozostup asi 300-400m, premavka nebola husta, bolo to niekde pri Hybe smer RK.
Vlada: popis to trochu blizsie, ake rozkmitanie sa Ti deje?
Mam tiez Berlingo a pri poslednej jazde na dialnici a poladovici rozkmitalo, ale asi inym sposobom, ako Tebe. Vsimol som si nieco, co som nepostrehol za predchadzajucich 55 tis. km, a to ze sa auto dostalo do jemnej rezonancie do stran. Mam na mysli celu karoseriu, ktora sa jemne zacala rytmicky naklanat vpravo - vlavo.
Kto uz jazdil na Berlingu, pozna ten znamy pocit, ktory sa neda popisat slovami, proste take chovanie, ktore neustale treba korigovat mikropohybmi volantu. Robi sa to podvedome a vela vodicov si to ani neuvedumuje, ale prave tie mikropohyby dokazali na poladovici rozkmitat cele auto s frekvenciou asi 1Hz. Podotykam este raz, ze len velmi jemne, hned ako som to postrehol (spolujazdci si nic nevsimli), zmenil som sposob manevrovania s volantom a prestalo to. Viem si vsak predstavit, ze by sa to postupne dostavalo do rezonancie a mohlo by to byt celkom slusnym prekvapenim pre menej skuseneho vodica.
Posmienky pri tejto jazde boli taketo: mierna poladovica zmiesana so snehom, auto nalozene na cca 3/4 nosnosti, 3 osoby, rychlost okolo 90-100kmh. Prejavovalo sa to stale na usekoch s poladovicou okrem jazdy hore kopcom. Berlingo 2003 HDi. Kto ste pozorovali nieco podobne, rad by som sa o tom dozvedel.
Mam tiez Berlingo a pri poslednej jazde na dialnici a poladovici rozkmitalo, ale asi inym sposobom, ako Tebe. Vsimol som si nieco, co som nepostrehol za predchadzajucich 55 tis. km, a to ze sa auto dostalo do jemnej rezonancie do stran. Mam na mysli celu karoseriu, ktora sa jemne zacala rytmicky naklanat vpravo - vlavo.
Kto uz jazdil na Berlingu, pozna ten znamy pocit, ktory sa neda popisat slovami, proste take chovanie, ktore neustale treba korigovat mikropohybmi volantu. Robi sa to podvedome a vela vodicov si to ani neuvedumuje, ale prave tie mikropohyby dokazali na poladovici rozkmitat cele auto s frekvenciou asi 1Hz. Podotykam este raz, ze len velmi jemne, hned ako som to postrehol (spolujazdci si nic nevsimli), zmenil som sposob manevrovania s volantom a prestalo to. Viem si vsak predstavit, ze by sa to postupne dostavalo do rezonancie a mohlo by to byt celkom slusnym prekvapenim pre menej skuseneho vodica.
Posmienky pri tejto jazde boli taketo: mierna poladovica zmiesana so snehom, auto nalozene na cca 3/4 nosnosti, 3 osoby, rychlost okolo 90-100kmh. Prejavovalo sa to stale na usekoch s poladovicou okrem jazdy hore kopcom. Berlingo 2003 HDi. Kto ste pozorovali nieco podobne, rad by som sa o tom dozvedel.
.........někdy stačí taky nabrat sníh do ráfků nebo pod poklice kol. Pokud tam pak zmrzne, dovede to úplně rozhodit vyvážení. Ale to jsou krátkodobé problémy, podle toho co píšeš máš problém jinde.........
Jen doplnim, že to dělalo jak na letních pneu, tak ted na zimních. Ovšem s tím, že na těch letnákách to dělalo málo, pak jsem koupil nový zimní pneu a nazul je na ráfky z těch letňáků a auto poskakovalo tak, že se s tim nedalo ani jezdit. Tak jsem koupil ještě 4 nový ráfky, přezul na to ty zimní gumy a dělalo to opět jenom minimálně.. Ovšem poslední dobou už jsou vibrace zase velmi zřetelné.
Další poznatek je ten, že auto takto vibruje jen, když je zahřáté. Studené to nedělá, nebo jenom opravdu nepatrně. To mi přijde taky zvláštní.
Další poznatek je ten, že auto takto vibruje jen, když je zahřáté. Studené to nedělá, nebo jenom opravdu nepatrně. To mi přijde taky zvláštní.
Mám ten samý problém u VW POLO 1.9 D r.v. 1998. OD 80 km/h se rozvibruje volant, a to jak při zátahu, tak při dojíždění...dokonce auto vibruje i když jedu z kopce na neutrál. Kola jsou nová (gumy i ráfky) a vyvážená, tlumiče nové, kotouče i destičky nové, geometrie nedávno, auto nikam moc netáhne a jinak se řídí a chová naprosto perfektně...
Mechanik mi taky upozornil na ten vnitřní kloubek na poloose (hodláme to otestovat na vypujčené poloose), ale ted tady někdo napsal, že to by se mělo při sundání nohy z plynu ztratit. Mě to ale vibruje furt. Prostě od 80 km/h výš se auto rozkmitá ani ve vysokých rychlostech nepřestane.
Já už vážně nevim co s tim je. 😞
Mechanik mi taky upozornil na ten vnitřní kloubek na poloose (hodláme to otestovat na vypujčené poloose), ale ted tady někdo napsal, že to by se mělo při sundání nohy z plynu ztratit. Mě to ale vibruje furt. Prostě od 80 km/h výš se auto rozkmitá ani ve vysokých rychlostech nepřestane.
Já už vážně nevim co s tim je. 😞
vřele bych doporučil opětovnou návštěvu pneuservisu. Obvykle navštívím pneuservis po vyvážení kola opět po měsící. Často se musí některé kolo převážit. Při té příležitosti se podívej až kolo roztočí jestli nehází vzorek, konstra kola(podívej se na drážky mezi vzorekm) a jestli neháže pneu do stran.
No mohou to být pneu zimní jsou k tomu náchylnější. A nebo také uvolněný krat pod motorem ale to je jiné. Jak se to projevuje když pustíš volant kmitá?
Pokud je to v záběru motoru, a po ubrání plynu to přestane, je to vnitřním (tripoidním) kloubem na poloose. Jinak to může být lecčím, ten popis je jaksi nedostatečný na určení závady, ale kosti to nebudou, ty nemaj důvod to dělat...
Tak já už nevim co s tim je. Zkusim se zeptat mechanika na ty homokinetický klouby.