Jsem tu namátkou, takovej požadavek LC (100 ???) 97 za 3 kila? Hmm, tak to je kauf, pokud se jedná o slušnej vůz a normálně se tomu říká náhoda jako ***... Pokud ale takový aut někde stojí za ty prachy, pak je to mršina, která by mohla vyprávět o všelijakých věcech, od utopení v bahně až po sudy s kopce...
Nebál bych se E😜lorera ani Land Cruisera. Za 200 000 Kč seženeš velmi slušného E😜lorera z roku 1998, za 300 000 Kč bude z roku 2000. Jako u každého amerického auta, existují velmi spolehlivé exempláře a naopak chronicky poruchové. E😜lorera jsme měl od roku 1998, jako rezervní auto ho mám doteď. Za cca 120 000 km jsem s ním neměl prakticky žádný problém - pouze jsem 2x měnil tlumiče, E😜lorer je na ně citlivější. Je pravda, že v terénu jsem ho, jak je mým zvykem, velmi šetřil. Do terénu používám úplně jiné auto, než kterým běžně jezdím, vychází to cenově o dost výhodněji 😄 .
Zásadně bych kupoval E😜lorera ve verzi dovážené do Evropy, koupeného v ČR s motorem ve verzi 152 kW, nikdy ne ten slabší. Evropskou verzi spolehlivě poznáš podle místa na SPZ evropských rozměrů na 5. dveřích, verze z USA mají takový ten obdélníček. U ojetého E😜lorera bych si dával na automat, většinou je sice notoricky spolehlivý, ale problém by byl dost drahý. Jako každý americký automat, pokud je v pořádku, řadí naprosto hladce, bez sebemenšího cukání - lépe než mnoho nových současných evropských aut. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 18l/100 při převaze provozu dálnice a město. Při dodržování rychlostních limitů se ale dá jezdit za 13,5 l/100km. Problémem bude téměř vždy elektrické řazení redukce. Málokdo z uživatelů jej měl důvod používat, takže je to vše kompletně zarezlé. S tím bych si ale moc hlavu nedělal a klidně bych vzal i auto, kde jde zařadit až na několikátý pokus - pro lehčí terén je motor dostatečně silný a nebudeš jí potřebovat. Naopak bych velmi pečlivě vyzkoušel funkci 4x4, přestože elektrický systém Forda je v tomto obecně spolehlivý, oprava by byla drahá. Obrovskou výhodou e😜lorera ve srovnání s třeba Hondou CRV nebo auty s Haldexem je možno zařadit trvalý pohon 4x4. Jenže pozor - 4x4 bez mezinápravového diferenciálu lze používat jenom na kluzkých površích a spousta lidí, kteří to neví si už takhle zničila auto - obecně s tím mají problém hlavně "manažéři", majitelé Patrolů... Už jsem viděl cvoka, který s Patrolem ujel 15 000 km se zařazeným 4x4, aniž by mu o tom někdo řek 😄 , naštěstí Patrol vydrží opravdu hodně. Notorickým problémem E😜lorera je geometrie přední nápravy a přenos vibrací do volantu - v rozumné míře se s tím musíš smířit, takový Land Cruiser je prostě o třídu výš. Také se budeš muset s mířit s tím, že auta z tohoto období ještě nemají elektronický protiprokluz a proto, pokud chceš v zimě něco vyjet, potřebuješ rozhodně kvalitní zimní pneumatiky (to ostatně lze doporučit vždy) a především i v trochu rozbahněném terénu se neobjedeš bez pneumatik s výraznějším teréním vzorkem - je to vždy nutný kompromis, ale bral bych něco co je značené 50% silnice, 50% terén. Sice trochu pomůže vzadu samosvorný diferenciál, nicméně zázraky na silničních gumách, jako umí nové Discovery/Land Cruiser/Touareg to prostě neumí. Další nevýhodou je poměrně stísněný prostor uvnitř, zejména nad hlavou. Na druhou stranu se s ním vejdeš do podzemních garáží, kam se s Land Cruiserem nevejdeš.
Pokud jde o Land Cruisera, za rozumné peníze se dá sehnat Land Cruiser 90 s 3.0 TD ve velmi slušném stavu. Bude to dobré a spolehlivé auto, nicméně aby bylo znatelně lepší než ten E😜lorer, bude stát kolem 500 000 Kč a to už je znatelný rozdíl. Osobně nemám s Land Cruiserem nijak špatné zkušenosti, nyní jezdím se stejným autem jako SKDD, jenom s benzínovým motorem a výbavou zahrnující více elektroniky. Zatím jediný větší problém - vypadl mi počítač ujetých kilometrů, po vyčištění konektoru v servisu bylo vše OK. Je ale pravda, že s ním opravdu v terénu moc nejezdím a šetřím ho.
Zásadně bych kupoval E😜lorera ve verzi dovážené do Evropy, koupeného v ČR s motorem ve verzi 152 kW, nikdy ne ten slabší. Evropskou verzi spolehlivě poznáš podle místa na SPZ evropských rozměrů na 5. dveřích, verze z USA mají takový ten obdélníček. U ojetého E😜lorera bych si dával na automat, většinou je sice notoricky spolehlivý, ale problém by byl dost drahý. Jako každý americký automat, pokud je v pořádku, řadí naprosto hladce, bez sebemenšího cukání - lépe než mnoho nových současných evropských aut. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 18l/100 při převaze provozu dálnice a město. Při dodržování rychlostních limitů se ale dá jezdit za 13,5 l/100km. Problémem bude téměř vždy elektrické řazení redukce. Málokdo z uživatelů jej měl důvod používat, takže je to vše kompletně zarezlé. S tím bych si ale moc hlavu nedělal a klidně bych vzal i auto, kde jde zařadit až na několikátý pokus - pro lehčí terén je motor dostatečně silný a nebudeš jí potřebovat. Naopak bych velmi pečlivě vyzkoušel funkci 4x4, přestože elektrický systém Forda je v tomto obecně spolehlivý, oprava by byla drahá. Obrovskou výhodou e😜lorera ve srovnání s třeba Hondou CRV nebo auty s Haldexem je možno zařadit trvalý pohon 4x4. Jenže pozor - 4x4 bez mezinápravového diferenciálu lze používat jenom na kluzkých površích a spousta lidí, kteří to neví si už takhle zničila auto - obecně s tím mají problém hlavně "manažéři", majitelé Patrolů... Už jsem viděl cvoka, který s Patrolem ujel 15 000 km se zařazeným 4x4, aniž by mu o tom někdo řek 😄 , naštěstí Patrol vydrží opravdu hodně. Notorickým problémem E😜lorera je geometrie přední nápravy a přenos vibrací do volantu - v rozumné míře se s tím musíš smířit, takový Land Cruiser je prostě o třídu výš. Také se budeš muset s mířit s tím, že auta z tohoto období ještě nemají elektronický protiprokluz a proto, pokud chceš v zimě něco vyjet, potřebuješ rozhodně kvalitní zimní pneumatiky (to ostatně lze doporučit vždy) a především i v trochu rozbahněném terénu se neobjedeš bez pneumatik s výraznějším teréním vzorkem - je to vždy nutný kompromis, ale bral bych něco co je značené 50% silnice, 50% terén. Sice trochu pomůže vzadu samosvorný diferenciál, nicméně zázraky na silničních gumách, jako umí nové Discovery/Land Cruiser/Touareg to prostě neumí. Další nevýhodou je poměrně stísněný prostor uvnitř, zejména nad hlavou. Na druhou stranu se s ním vejdeš do podzemních garáží, kam se s Land Cruiserem nevejdeš.
Pokud jde o Land Cruisera, za rozumné peníze se dá sehnat Land Cruiser 90 s 3.0 TD ve velmi slušném stavu. Bude to dobré a spolehlivé auto, nicméně aby bylo znatelně lepší než ten E😜lorer, bude stát kolem 500 000 Kč a to už je znatelný rozdíl. Osobně nemám s Land Cruiserem nijak špatné zkušenosti, nyní jezdím se stejným autem jako SKDD, jenom s benzínovým motorem a výbavou zahrnující více elektroniky. Zatím jediný větší problém - vypadl mi počítač ujetých kilometrů, po vyčištění konektoru v servisu bylo vše OK. Je ale pravda, že s ním opravdu v terénu moc nejezdím a šetřím ho.
Diky moc za vycerpavajici odpoved.
Uz jsem rozhodnuty po prostudovani vsemoznych materialu, ze pujdu do E😜lorera. A to, co jste mi napsal, se mi bude dost hodit. Jeste jednou diky. Je videt, ze se vyznate.
Uz jsem rozhodnuty po prostudovani vsemoznych materialu, ze pujdu do E😜lorera. A to, co jste mi napsal, se mi bude dost hodit. Jeste jednou diky. Je videt, ze se vyznate.
ahojky tak tady čtu tu Vvaší diskuzi a určitě bych si znova vzal LR Discovery !! za 300 tis určitě velkou díru do spolehlivosti neuděláš, e😜lorer ten tě sežere za živa, toyota za 300 tis to je asi nějaký 4runner, ale kolem 300 tis koupíš nějakou celkem dobře vybavenou Diskárnu, která má velkou výhodu, že kastle je hliníková a tudíš nerezne. kdyby jsi chtěl více info navštív diskuzi www.discoveryclub.cz , club je novej tak ho lidičky teprve nacházejí !! [odkaz] se jukni, je tam skoro všechno stojí kolem 400 000 a to možná ještě uhádáš slevu !!
Potřebovala bych poradit. Nechtíc jsem si vyprala klíče od auta a od té chvíle mi nefunguje zvukový signál imobilizéru při otevření auta. Prý se to dá nějakým způsobem naprogramovat. Neporadil byste mi někdo?
cau vsichni chtel bych si koupit kia sorento a zhanim rady kde se da. Vsude se pise o novem typu, ale ja bych ctel vedet neco o tipu pred modernizaci ,nejlepe rok 2003-2004.Proto budu rad za jakekoliv informace a zkusenosti.Diky vsem :-! 😉 hm 😉 😉
Moje požadavky jsou: cena max. 300000Kč, r.v.max.1997, spotřeba max.16l, automat. A především, aby to bylo spolehlivé, pohodlné, velké auto. Nechci s ním jezdit extrémní terény, ale zároveň nechci někde uvíznout.
V tych cenach ako hladas bude asi J7, mozno J8.
Co sa tyka J120 a terenneho jazdenia tak vidno, ze niekto rozmyslal hlavou a par veci navrhol dobre. Skoda, ze potom ho ten osial presiel a par veci dovrzal. 😄 Nuz ale to som odstranil a uz sa s tym da vyrazit do lesa. Myslim, ze srdce som si vylieval v nejakej toyotackej diskusii tu na auto.cz.
Do buducnosti som sa uz poucil, ze ani u toyoty rocne e😜erimenty netreba kupovat. Keby ma niekto chcel nahovorit na nejaku toyotu nechal by som sa (mozno) nahovorit este na 100ku ale vahal by som ci znova diesel.
A este aby som posteklil fanatickych priaznivcov japonskej znacky. Po tychto skusenostiach pre mna toyota ako opel 😊))