Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

82 komentářů

panther
to:jarda suchy
první část věty je srozumitelná ale další slovosled jaksi nějak nesrozumitelný.Dobře, v 2005 vstřiky, turbo atd., ale co konkrétně se dělalo a kdy s motorem kvůli přechodu z E3 na Euro4?? dík >😁
Presne je to prelom 8 a 9teho mesice 2005 cca mesicni odstavka linky v Genku - prechod na vyssi emisni normu u dieselu z Euro3 na od roku 2006 povinnou Euro4.
panther
Kamoš říkal někdy r 2005 ale neví to určitě.
panther
No, to by mne taky zajímalo. :yes:
panther
Kdy podle vás byla poslední úprava motoru např. inovace vstřiků,řízení ovládání EGR ventilu, jiné čerpadlo(nemyslím nové Mondeo z jara 2007). 😄
[odkaz]
Avatar - superkutil
superkutil
V Mondeu mi chyběli výšky (ale to platí i pro rádio Sony) a tak jsem dodělal výškové reproduktory. Jozef, to co ty píšeš o CD6000, tak to já mám se Sony. Odmítá přelaďovat podle AF, občas na chvilinku přeskočí na jinou stanici (nevím, zda je to problém rádia), CD6000 neměla ekvalizér, měla jen hloubky a výšky, ale Sony také má jen hloubky a výšky, pak má sice nějakou optimalizaci která má přednastavený ekvivalizér pro různé druhy hudby, ale zda má více jak 2 pásma není jasné.

S 5000 řadou jsem měl jediný problém a to, že po mém vystoupení z auta se rádio zaplo. Nakonec jsem zjistil, že jsem při vystuování vždy zavadil kolenem o knoflík pro zapínaná rádia. 😄

Oponoval bych tomu, že je srovnatelné s hypermarketovou šunkou. Měl jsem autorádia Sony, Pioneer, Gelhard a i jednu šunku od vietnamců a všechny ty rádia měly mrňavá tlačítka, špatné ladění a časem začaly tlačítka zlobit.

Na rozdíl od toho všechna Fordí rádia (mimo Sony a těch nesmyslů ve Fiestách) měla perfektní dobře ovladatelná tlačítka a univerzální pogumovaný volič. Nikdy nezlobila, nezasekávala se, ani neměla problém s laděním.
Jozef0351
Mal som Philips r.v. 98, takže žiadna špičková značka, ale s CD6000 to bolo neporovnateľné. Toto rádio s problémami preľaďuje na alternatívny silnejší vysielač. Keď zapnem stanicu ktorú mám uloženú a v danej oblasti je signál na uloženej frekvencii slabý alebo žiadny tak rádio sa nechytá. Často musím použiť manuálne ladenie, ak viem frekvenciu, aby som naladil nejakú stanicu, automatika sa nechytá. Často sa stáva že počas hrania na sekundu preľadí na inú stanicu. Ekvalizér je prabiedny, vlastne žiadny. Rádio neumožňuje vyhľadávať stanice podľa zvolené hožánru. U nás asi nevyužiteľné ale 10 rokov staré relatívne lacné rádio to malo. Funkčne je to rádio na úrovni hypermaketových lacných šuniek. Oproti starému rádiu má jedinu výhodu, že sa dá hodinu počúvať aj bez kľúča v zapalovaní. Bohužiaľ sa nedá vymeniť.
Úroveň zvuku nekomentujem. Nemám hudobný sluch, mám iba 4 repráky, ale so zvukom som spokojný.
Avatar - superkutil
superkutil
Měl jsme v předchozích autech Ford rádia řady 3000, 4000, 5000 i 6000 a ani s jedním nebyl jedinný problém. Teda až na to, že mi tu 6000 ukradli. 8-s A to že se prý nekradou. >😁
Jozef0351
Buďte radi že máte to Sony. Ja mám Ford a to je strašne biedne rádio. Mám dojem že ford si objednal ( tuším u Philipsa ) špeciálne na zákazku najjednoduchšie rádio aké dokáže vyrobiť. Nikdy som rádio ručne nevypínal a v starom aute vydržalo 300 tis. km. Často nechávam zapnuté aj CD. Myslím že na tu biedu je aspoň natoľko blbovzdorné že to vydrží.
g_m
Kafe😒br /> No někdy to vypnout zapomenu, to je jasné. Mi když přeskočilo to CD, tak po utření to bylo O. K., proto ta dedukce ohledně špíny.

A je dobře, že jsi vysvětlil tu menšinovou otázku - víš jak, zavánělo to diskriminací ... 😄
TomanGHIA😒br />
Tak ty si teda riadny masochista 😄, vypinat radio a ventilator 😲 . Na to by som ja trpezlivost nemal .

A k tomu cisteniu C😱 V aute mam asi 10 cd, ktore striedam, resp. menim len 3-4, ostatne su "stalice" 😉 a ked niesu v menici tak su pekne v obale. A ak si dobre pamatam, tak tie CD pri ktorych sa to zaseklo su v menici mozno aj 2 mesiace. Spinou to asi nebude. Aj ked clovek nikdy nevie.

K tej ostrosti - prori "buzikom" inac nic nemam (ak ma samozrejme nechaju na pokoji 😄 )
g_m
impaler😒br /> S tím kolísáním napětí si právě moc nejsem jistý, třeba v manuálu k externí navigaci (Mio) mám napsáno, že nemám nechávat nabíjení navigace po dobu vypínání motoru a při startování, z důvodu kolísání napětí, které je škodlivé pro ten spotřebič. Tak nevím.
Radši tedy vypínám jak rádio, tak panel ventilace.
A CD samozřejmě nedřít ocelovým kartáčem, ale mikrohadříkem např. na sluneční brýle. 😄
impaler
Kutil😒br />
Nene, žádná specialitka. Ani neznám to přepínání mezi CD a rádiem...myslel jsem rychle za sebou volume down. Nebo rychle rukou na rádiu doleva. 😄

Kolísání napětí snad řeší to auto samo, ne? (stejně jako u zapnutých světel před startem, což teda běžně nedělám).

A otírání hadříkem podle mě zas dost nesvědčí tomu kolečku...každopádně nehodlám dělat služebníka autu, prostě tam dám kolečko a ono hraje, a když ne, tak si uvědomím, že je tam kondenzace na čočce a chvíli počkám. Vždycky to pomohlo, tzn. ještě mi trvale nic neodmítl.
g_m
Kafe😒br /> Teeeda, Ty jseš ale wostrej ... 😄))
Já si to myslel, že to bylo kvůli tomu sporu, co byl a jsem rád, že jsem se nespletl v úsudku. Dík za odpověd'.
Jo a rádio si vždy vypni, než vypneš motor a zapínej ho, až když máš nastartováno, kolísání napětí tomu určitě nedělá dobře, dělám to tak radši i s ventilací - vypnu před vypnutím motoru, zapnu až jak je nastartováno. Někdy ale zapomenu.
A před vložením CD to CD utři hadříkem, bordel tomu taky nesvědčí, mi jednou taky zatuhlo, jak se rozjelo, vyjmul jsem CD, očistil a od té doby klid, čistím proto před vložením radši všechny CD. Taky mám to klavírově černé rádio - Sony mp3.

Jinak pro akademika, at' mu tady nespamuju😒br /> Moje Mondeo 96 kW. r. v. 2006 mělo od nova doted' "závady" čtyři: od nova byla rozhozená geometrie (měl jsem nakřivo volant) - srovnáno v rámci záruky, 2x spálená jedna a ta samá zadní obrysová ("potkávací") žárovka (mám liftback, jsou tam tři na obou světlech a svítí dokolečka) - platil jsem si sám, cca. 12 Kč/kus a vadný kontakt na světla zpátečky - po zařazení zpátečky nesvítily couváky - taktéž vyměněno na záruku.
Takže spokojenost.
Avatar - superkutil
superkutil
To impaler: Jak jsi to myslel s tím rychlé ztlumení opakovaným ťukem do ovladače pod volantem. Takového něco funguje? Mám tam jen tlačítka + - na hlasitost a mezi nima čudlík na přepínání stanic a po delším stisku přepíná mezi CD a rádiem.
Toman😒br />
auto som stiahol, z moje.auto sa zasahmi noveho admina vytratila vsetka sranda. Moje.auto sa mi viac pozdavalo v case ked som tu auto zavesil. Spatne som si pozrel diskusiu pod Xj a Svihovcom a prisiel som nato, ze nechcem byt ucastnikom tohto spolku. Ked vidim ako sa navzajom masiruju tak mi velmi silne pripominaju partiu buzikov. Je mi z nich zle. ;-\.
impaler
Kutile, já nejsem odborník, takže nevím. Když nepomohla výměna rádia, tak to asi bude někde jinde. Nejde tam třeba nějak málo proudu, nebo napětí, nebo moc tohotok? Za sebe ti můžu akorát říct, že je úplně jedno, jestli je uvnitř CD, nebo není, prostě to funguje. Já v autě skoro netelefonuju (soukromé auto), takže s HF problém neřeším, rychlé ztlumení opakovaným ťukem do ovladače pod volantem mi stačí. Za jízdy si s rádiem taky radši nehraju, ale to je tím, že navzdory své až chorobné uživatelksé hračičkovitosti kolem PC a elektroniky tohle rádio pořádně nemám prozkoumané. Prostě jsem ho na začátku nastavil, ať přijímá dopravní info z toho delšího okruhu, doporučil jsem mu k zapamatování dvě tři stanice a ono to tak funguje. Akorát mám pocit, že mám blbě nastavené automatické přeladění na jinou frekvenci stejné stanice, ale extra mě to nepálí, beztak se ty stejné reklamy nedají poslouchat furt dokola. 😄
g_m
Kafe😒br /> Proč jsi stáhnul Tvoje Mondeo z moje.auto.cz
Děje se něco? 😄
Zdravím Tě, měj se!
Avatar - superkutil
superkutil
To impaler: Napadlo mě ještě, zda to nemůže být někde v elektrice, ale fakt mě nenapadá, proč se zasekává. 😄 Jinak je celkem v pohodě, základní funkce plní. Mrzí mě, že Ford stále ještě nemá integrované rádio do PP společně s bluetooth HF. Mají to už i auta o třídu nižší.

A co se týče ovládacích prvků, tak mi řešení od Sony připadá méně přehledné jak originál Ford rádia. Hlavně teda bojuju s šipkami kolem ovladače hlasitosti a s tím, že jsou všechna tlačítka v řadách. Nemůžu je mačkat po paměti. A na ovladači pod volantem mi chybí úplné ztlumení (MUTE).
impaler
Kutile,

mám taky Sony MP3, ovšem ve 2.0 TDCi MKIV 11/2004. Absolutně bez problému, nezaseklo se ani jednou. Poměrně často nechávám zapnuté, takže najíždí příště ještě před nastartováním motoru, ale někdy ho i včas vypnu a taky ok.

Jinak žere, co mu dám, doma pálené no problem. Akorát nechce, když zkondenzuje vlhkost, ale to není jeho chyba, stalo se párkrát na chvilku.
Dnes sa mi zasekol CD menic, neda sa prehadzovat medzi cd, nenacita cd, a celkovo sa zacalo radio spravat nejako divne. Kedze po ceste domov mam servis Ford, tak som sa tam rovno zastavil, radio vybrali, resetovali aaaaaa ..... nic. Hned ma aj objednali na vymenu radia buduci tyzden. Mondeo v zaruke takze pohodicka :-!
Avatar - superkutil
superkutil
Zajímalo by mne kolik máte na Mondeích průměrně závad a zda od určitého stáří či počtu ujetých km se náklady na servis prudce zvýšily? Já jsem mondeo prodával po 6ti letech a 150km, protože při prodejní ceně 140tis.Kč byly roční náklady na servis 57tis. (nový chladič klima, kompresor klima, rozvody, závěsy). A dalším 2 kamarádům odešel motor 1.8i v Mondeu ve 180 a 200tis.km. V jedné firmě měli Mondeo 1.8i s najetými 208tis.km a pořádně nejelo (škubalo a propadalo se), nešlo řadit (speciálně 3ka), teklo do vozu, byly prosezelé sedačky a vše už bylo hodně uvolněné.

Jinak musím pochválit moje stávající Mondeo, po ujetí 25tis.km se neobjevily žádné větší vady. U předchozího Mondea už bylo po 25tis.km řešeno přes 30závad (z toho některé se řešily 3-4roky).
Avatar - superkutil
superkutil
Výměna rádia Ford Sony MP3 protože se při zapnutí zasekávalo. Bohužel to nové to dělá taky. Projevuje se to tak, že když mám rádio zapnuté a nastartuju, tak se na rádiu objeví úvodní hláška a zamrzne - nehraje, nejde ovládat, dá se jenom vypnout.
panther
Je třeba laskavě diskutovat o tom, kvůli čemu toto téma bylo založeno, ať víme jak máme či nemáme spolehlivá auta.Doporučuji přečíst první příspěvky. >😁
Avatar - superkutil
superkutil
Je to vše relativní. Švára koupí vždy jedno auto tak za 50tis pak stejný auto bez papírů a skládá z nich vždy jedno co jezdí. Jezdí na plyn a ujede ročně přes 50tis.km. Je to divočina ale ještě nikde nezůstal viset a náklady minimální. Když něco odejde koupí další auto bez papírů a zase skládá.

Nebo znám maníka, který koupil Volvo 760 za 150tis.Kč s najetými 200tis.km a najel na něm dalších 500tis.km. Přitom opravy nebyxly velké, z větších se měnilo jen turbo.

Když jsem měl Passata, tak jsem se dostal do kontaktu s člověkem který bral díly od německého servisního řetězce, který kupoval v německu bouračky, demontoval, repasoval a díly znovu s garancí prodával. Kvalita stejné jak u nových a ceny velmi zajímavé. Měli vlastní síť servisů a skladů a vlastní dopravu dílů mezi sklady a servisy.
oleowr1
to Jozef0351: Jestli najezdíš 50 tis. ročně tak se Ti určitě nevyplatí kupovat ojetinu. Pokles ceny vlivem stáří je vyvážen najetými km, auto které najezdí málo ztrácí cenu v podstatě stejně rychle. Já najezdím do 20tis.km a nepotřebuji leasing. Protože auto rychle ztrácí na ceně po třech letech má nové auto poloviční i menší hodnotu, nevyplatí se mi koupit nové, po 5 letech by nemělo najeto ani 100tis. a nikdo by mi to ani nevěřil, prodal bych ho se ztrátou 70%-80% pořizovací ceny u auta za 700tis. Kč je to více než 0,5milionu.

Lidí, kteří ujedou 10-15tis. ročně i méně je spousta, ale určitě bych nekupoval takové auto v bazaru nebo na inzerát. Manželce jsem koupil od otce mého spolužáka 15let starého favorita, který měl ujeto 106tis. km, v zimě vůbec nejezdil. Můj otec má ladu r.v. 1988 (19 let) a má najeto asi 70tis. km. V práci mám služební fabii SDi tento měsíc má přesně dva roky a má najeto jen 38tis.km, taky bys nevěřil že u služebního auto je to možné.
Avatar - sybokcz
sybokcz
Dobry, podle tveho rozdeleni jsem pro nase sehnal zanovni auto za cenu mirne zajeteho. Tak to se vyplatilo 😊.
Jozef0351
Záleží aj od financovania. Ja som si mohol kúpiť porovnateľné 2 - 3 ročné auto o 300 - 400 tis. lacnejšie. Ale leasing na staré auto je podstatne drahší ako na nové. Hlavne v prípade Forda ktorý má na Slovensku na nové autá naozaj výhodný lesing. Ďalšie peniaze by som stratil na opravách ktoré mám v rámci záruky zadarmo. Žiadnu som síce nemal ale na starom aute by sa za 2 roky už asi niečo vyskytlo. Plus treba pripočítať výmenu rozvodového remeňa, olejov, filtrov a ďalšie veci ktoré treba na kupovanom starom aute vymeniť. Najazdím ročne do 50 tis. km takže staršie auto by som musel podstatne skôr vymeniť. Pri kúpe by bolo za polovicou svoje životnosti (životnosti u mňa). Neverím na básničky že "auto najazdilo ročne 10 - 15 tis. km lebo to mal taký dôchodca". A hlavne nové auto je nové auto. 😄
Avatar - superkutil
superkutil
já rozděluju auta na 4 skupiny😒br />
- nová (najeto 0km) nesmyslně drahé ale jasný původ a stav

- zánovní (0-1rok do 30tis.km) většinou cena o 25-30% nižší jak nové a přitom auto v záruce

- mírně zajetá (do 3let a 100tis.km) většinou cena o 30-50% nižší jak nové a někdy v záruce, ale na auto ještě není třeba víc sáhnout.

- zajetá (3-10let a do 250tis.km) auto již po záruce ale cena již pod 50% ceny nového a přitom se ještě moc nesype

- dosluhující (nad 10let a 250tis.km) opravy auta stojí víc jak je jeho hodnota, stále něco upadává, nebezpečný pro své okolí, většinou bouraný a není jisté zda dojede.

Poslední 2 skupiny se ale mohou lišit podle stavu vozu, třídy a kvality vozu. Tam je již velké rozpětí jak věku tak ujetých km. :-!
oleowr1
to DIM: Jestli se ojetiny kupují 2x, nebo 1,5x více než nová auta nevím, aby se to dalo odhadnout je potřeba znát statistiky např. kolik % aut sešrotuje 1.majitel, kolik % ojetin se prodává z 1. na 2., z 2. na 3.... dál to už budou nevýznamná čísla.

Jinak Ti DIMe fandím a souhlasím s Tebou, zkus na svou stranu získat pokud možno co nejvíce lidí! Trh tak bude přesycen kvalitními ojetinami po 1. majiteli za směšnou cenu a pomůžeš tak nám, kteří opravdu nemají na nové auto, protože vydělají průměrný až mírně nadprůměrný plat!
DIM
Ojetiny se kupujou dvakrát více ?? To ale byly taky jednou nové auta !! 😄

Všechno je to poptávce a nabídce . Pokud už se nenajde nikdo, kdo by za staré auto dal za více , tak holt má tu hodnotu tak dole..... oprávněně.

Já bych si třeba Mondeo po záruce nekoupil ani do firmy.....
Avatar - sybokcz
sybokcz
Njn, auto byla, je a bude nejhorsi moznou investici. Pokud se nepouziva na podnikani (kde muzou byt veskery naklady byt celkem jedno - tedy jak kde 😄 ), tak je to jenom o tom ze je neco v garazi k dispozici, popr. vytahovani se pred sousedi 😊. Takze je to v podstate jenom o tom jestli jsem ochoten to co si vydelam/nasetrim vrazit do zabavy zvane auto (obvzlast nove). Pokud ano tak bych pak neresil (v ramci rozumnych mezi a dane tridy) co do toho jde. Pokud ne tak jezdim MHD nebo si nestezuju. Ja to chapu, ze nekdy je halt auto potreba a nekdy se koupi exemplar, ktery se zrovna nepovedl. Kdyz jsem pro nase vybiral auto a shodli jsme se na Mondeu, tak jsem jim rek do ceho se jde, mozne problemy a pokud prijdou budou se resit. To co se usetrilo oproti napr. passatu (nebylo nove) se kdyztak vrazi do vstrikovacu...etc. Pokud ne, tak tim lip.
Avatar - martin.z
martin.z
to DIM: demagogie nedemagogie, nejsem pricmoudlej a tim padem na to co provozuju musim vydelat.
A kdyz mas cistej mesicni prijem cca 25kkc z cehoz ti ne vsechno jde na ucet, protoze mas treba penzijni a zjistis ze uz jen ojetina, kterou jsi vlastnil 3 roky, te stala 5kkc mesicne ale bez benzinu! (proste jen rozdil nakupni x prodejni cena+pojistky) a to jeste taky z platu potrebujes platit benzin, obleceni, jidlo, energie a jeste neco nasetrit abys mel na pripadnou rekonstrukci bytu, duchod, rezervu pro pripad problemu atd.. - tak potom je to k zamysleni na tema kolik % cisteho mes. prijmu je vubec rozumne do auta vrazet..
oleowr1
to DIM: pro Tebe možná je to demagogie, ale já na nové auto (kategorie mondea) čistě z ekonomického hlediska prostě nemám. Nepodnikám, nemám bohaté příbuzné, nedědil jsem, nekradu, nemám štěstí ve hře a nejsem politik 😃.

Mé auto jasný původ má, kdybych si vloni na jaře koupil totéž mondeo nové ve stejné výbavě, bylo by nejméně o 350tis. dražší a chtěl bych vědět o kolik by bylo bezpečnější...

Nezapomeň, že ojetá auta se prodávají více než nová, jinak by neexistovali 1., 2. až x-tí majitelé a většina 1. majitelů by vozila auta rovnou do šrotu, což by se jim asi z ekonomického hlediska moc nehodilo.
DIM
To je damagogie, takhle počítat náklady ....že nové auto není dobrá investice, je z čistě ekonomického hlediska naprosto jasné. Zapomínáte ale na srovnání užitné hodnoty nového a staršího auta např. z hlediska bezpečnosti, jistoty jeho historie a pod. Přes všechny ekonomické argumenty se pořád nová auta prodávají a to je asi jasná odpověď an to, co je lepší..... a já se taky vždycky raději těším na nové voňavoučké......
Avatar - superkutil
superkutil
Nové Mondeo byla moje nejhorší investice protože pořizovací cena byla 580tis a prodejní po 6ti letech a 150tis.km 140tis.Kč. Náklady na pojištění 90tis, povinné 39tis, známka 6tis, pneu 36tis, pravidelné kontroly 80tis, opravy 110tis. Celkem to na km vychází 7,77 (5,34 provoz + 2,43 palivo) a časově je to 11125,-Kč/měsíc při ujetí 2084km/měsíc. :no: Respektive auto je na firmu a tak náklady byly 6Kč/km a 7436Kč/měsíc.

Když vezmu můj starý Passat, tak jsem ho při stáří 6let kupoval za 160tis. najel za 6let okolo 100tis.km a prodal ho za 110tis. tak náklady byly 2,90Kč/km (1,40Kč provoz + 1,5Kč palivo) a 1980,-Kč/měsíc při ujetí 1388km/měsíc.
oleowr1
to martin.z: měsíční náklady samozřejmě počítám taky😒br />
Sierra, 96 měsíců: 4907,34 měsíčně (včetně pořiz. a prodejní ceny)
Favorit, 40 měsíců: 1645,35 měsíčně
Mondeo, 18 měsíců: 4932,06 měsíčně (bez pořiz.ceny!)

Když u Mondea přičtu pořizovací cenu a odečtu aktuální prodejní cenu (cca. 200000,-) dostanu závratných 16043,17 měs.!
Náklady na pojištění (zákonná+přední sklo) se rozmělní do ujetých km (havarijní pojistku nemám a neměl jsem u žádného auta). Každopádně zatím je Mondeo největší žrout peněz z mých dosavadních aut.
Avatar - superkutil
superkutil
To martin.z: Pro mě je auto výrobní prostředek a tak je pro mě důležité, kolik mě stojí 1km jízdy, ale samozřejmě to přepočítávám i na měsíční náklady. Asi by se mělo započítávat jak náklady na ujeté km (opotřebování vozu), tak náklady na den stání (pojištění, známka, povinné pojištění). Také pokles ceny se odvíjí jak od stárnutí auta, tak od ujetých km. Pokud ale ujedu ročně více jak 25000km, tak jsou náklady na pojištění a známku zanedbatelné. 😉
Avatar - martin.z
martin.z
to oleowr:
nerad se ti do toho pletu, ale neni lepsi pocitat v tomto smyslu casovou cenu, napr. kolik te auto stoji mesicne a nezahrnovat do toho vubec najete km a spotrebovane palivo+uplne zvlast pocitat zase naklady na km do kterych zapocitas jen palivo?

Takhle to mas totiz zavadejici, v nakladech na km mas totiz zahrnute polozky, ktere se s najetyma km vubec nemeni (znamka, pojistky) 😄
oleowr1
to superkutil: Náklady na km počítám odjakživa v excelovské tabulce. Počítám náklady na provoz (opravy a údržba, vody do ostřikovače, pojistky, dálniční nálepky, myčka,....) a náklady na pohonné hmoty. Vychází mi to takto😒br />
Ford Sierra 138527km za 97 měsíců😒br /> 1,36Kč/km nafta, 3,44Kč/km provoz, celkem 4,8Kč/km
u Sierry jsem na konci odpočítal od provozu 20000kč za kterou jsem jí prodal, samozřejmě 1. rok se tam vyskytlo 140tis. pořizovací cena.

Favorit 40 měsíců (manželčin)😒br /> 1,88 Kč/km benzín, 2,65Kč/km provoz, celkem 4,53Kč/km
nepočítám s tím, že auto prodám a v provozu je také pořizovací cena!!!!

Mondeo 18 měsíců 27028km😒br /> 1,95Kč/km nafta, 3,28 Kč/km údržba, celkem 5,24Kč/km

nezapočítávám však pořizovací cenu. Pokud ji připočtu a odečtu cca 200tis. t.j. max. reálná cena, za kterou je auto prodejné získám nynější skutečné náklady na provoz 7,47Kč/km.

To je opravdu pecka!!!! Celkově mě stojí každý km s Mondeem 9,42Kč!!! Nepřišel jsem na to teď vím to dávno.
Avatar - superkutil
superkutil
To oleowr1: Zkus spíše spočítat náklady na zatím ujetý 1km. Vem pořizovací cenu + náklady na servis a palivo a poděl to ujetými km. Případně vem jen pořizovací cenu a náklady na servis a poděl je ujetými km. Ať je to průhledný a porovnatelný. 😄
oleowr1
mám 2,0TDCi 12/2002, koupil jsem ho tříleté, podle servisky mělo 107000. Zatím se opravovalo😒br />
1) první porucha, vadný senzor polohy vačky, toleruji, může se stát, osobně si myslím, že tomu senzoru nic není a stačilo jen vyčistit konektor (je celý zoxidovaný)
2) rezavé lemy spodku dveří, opravil jsem si to sám, pružný tmel, základovka, namíchání 0,5kg barvy mě stálo celkem 500,-
3) kalibrace při asi 125000, nevím, jestli jsou vstřiky původní, nevím jakou naftu a jak často měnil filtr původní majitel, v servisní knížce není o výměně filtru zmínka (chyba servisu), vstřiky jsou bohužel horkým želízkem, pokud se týká spolehlivosti.
4) přední desky a kotouče mi měnil známý asi ve 125tkm - považuji za normální
5) Nejnákladnější závada 130000km, cca. 5tis.km jsem se trápil s vadnou palubkou, diagnostikoval jsem to nakonec sám, donutil jsem servis aby jí objednal, skoro 2 měsíce jsem na ní čekal, cena po slevě 13500,-. Během hledání poruchy měnili i plovák v nádrži, prý s tím souvisel, nevěřím tomu, dodrbala se přitom i kalibrace trysek, prý protože přelívali naftu kdoví kam - tomu věřím, nechal jsem hned vyměnit filtr. Poruchu beru, cena přístrojové desky je neúměrná, neberu kvalitu mechaniků a dodací lhůty.
6) zadní desky jsem si o prázdninách měnil sám, bohužel díky tomu, že se vykašlali na kontrolu brzd při zimní prohlídce a zasekával se třmen (rozpadlá manžeta) na PZ kole. Za to může autorizovaný servis, ne Mondeo!!!
7) Dofouknutí klimy + problémy s klimou, prohodil jsem relátko klimy s relátkem houkačky a je klid, klinmatizuje i houká.

Čeká mě výměna předních a zadních tyček stabilizátorů, možná zadních tlumičů. Počítám s tím a vzhledem ke stavu vozovek po kterých jezdím to beru jako normální.

Trošku mě trápí jemné pískání při sešlápnuté spojce a studeném motoru, pokud budu dávat měnit ložisko, bude to včetně obložení a dvouhmoťáku, bohužel, musím s tím počítat.

Jinak nevěřím, že bych byl na tom lépe, kdybych před rokem a půl šel do jiného tříletého auta stejné kategorie (třeba Passat), dal bych za něj tehdy o nejméně 50tis. víc, nepokazila by se mi palubka a nekalibroval bych vstřiky, třeba by se mi rozsypalo turbo, nebo by mi ho už ukradli....
g_m
DIM😒br /> Něco podobného jsem čekal, udělal jsem chybu, že jsem nevložil dovětek pro Tebe v minulém příspěvku ... 😄
DIMe, nesrovnávej ale nesrovnatelné, pane.
Jozef nemá TDCi. My ho máme. TDCi je úplně jiná liga ... možná je to úplně jiný sport ... 😄

Já pořád nějak naivně doufám, že když tankuju jen a pouze aditivovanou naftu (Shell V-Power, TopQ a Sprint diesel) a měním filtr paliva po 20 tis. Km, tak se mi vstřiky / čerpadlo nevysypou.
Trojkombinace je u mého auta asi "už" bez problémů a dvouhmot'ák šetřím šetrným řazením (meziplyny, někdy dvojšlapy, asi mám i cit 😄 ) a tak zatím do lesa můžu, protože se nebojím.
DIM
Já se k autu také chovám slušně...ale ono ke mně ne !! 😄
g_m
Jozef0351😒br /> Myslím si, že když Ti Mistubishi vydrželo velkou porci Km bez poruch, tak to není až tak tou vyhlášenou spolehlivostí japonců, ale je to hlavně o chování k tomu autu.
Jinými slovy řečeno jsi se k tomu autu musel chovat slušně a neprasil jsi s ním.
Proto si myslím, že s Mondeem nebudeš mít problémy, protože evidentně se k autu umíš chovat a jezdíš rozumně.
Znám lidi, kteří svým neumětelstvím dokáží odrasovat spojku po 20 tis. Km, dvouhmot'ák, turbo, vymlátit podvozek, ... a může to být Toyota nebo Renault, je to fuk.

Kdybych se před posilovnou neprotáhl, nerozcvičil a hned si naložil na bench 100kg, pak po cvičení bych se zase pomalu nedochladil ale šel uřícený pod sprchu,
tak by mi svaly taky nevydržely do stáří ... stejně je to s chováním k autu.

Chápu Tvé očekávání spolehlivosti u Mondea, já být rozmazlený předchozím spolehlivým autem jako Ty, čekal bych to samé.

Ale můžeš mít bud' smůlu na vyrobený kus a pak se k autu chovat slušně a stejně to bude jen oddalování nevyhnutelného a nebo ten typ auta prostě spolehlivý není a je to pak taky jen o jeho jasném předčasném konci.

Podle mě jsou Mondea vyrobená solidně, mám asi 26 tis. Km najeto na TDCi a např. ke spojce se chovám slušně, čili mám právo se domnívat, že mi 80 tis. Km spojka vydrží v klidu, nicméně těch 80 tis. Km bude její průměrná výdrž.

Já jsem s tím autem celkem spokojený, koupil bych ho asi znovu.
oleowr1
Podobné demagogie jako, že spojka má životnost 80tis. km by si měli v servise opravdu odpustit. Souhlasím, že auto by mělo vydržet s běžným servisem bez problému najezdit 150-200tis.km. Pokud servis tvrdí, že nějaký díl vydrží xy km, mělo by být v servisní knížce předepsáno, že se po xy km musí vyměnitě, tak jako je to u rozvodových řemenů, oleje, filtrů, svíček atd. Na druhou stranu, kdyby napsali, že vstřikovače se musí měnit po např. 100000km rozumný zákazník by si takové auto nekoupil.
Jozef0351
Ja asi v reálnom svete nežijem. Predchádzajúce auto ma rozmaznalo lebo servis potrebovalo skutočne len každých 15 tis. km. Preto očakávam aj od Mondea že vydrží 300 tis. km bez podstatnejšej poruchy. >😁
Životnosť spojky 80 tis. km je podľa mňa hlúposť. Keby mi to v servise povedali tak zbohom Ford. Nie som masochista ako Kutil aby som si kúpil ďalšie také auto. Dokonaca aj kolegovi na Octavii, na ktorej menil všetko možné ( ale považuje to za spoľahlivé auto 😄 ) vydržala spojka vyše 300 tis. km. A stále slúži.
Na druhej strane je to taký trend v rámci znižovania výrobných nákladov na všetkom šetriť. Nie je to iba v prípade áut. Takže spoľahlivé autá sa možno už nerobia. Uvidíme. Mondeo mi zatiaľ funguje dobre.
DIM
.........takže jako nebudeme se starat o kvalitu ale budeme zkracovat MTBF..... !!! 😄 Kdysi jsme vozili ve starém embéčku různé náhradní hadice, řemeny, náhradní lanko od plynu a tak........ A já blbec jsme si myslel, že ty doby už jsou pryč !! 😄 Tak sorry, jdu si teda koupit těch pár nezbytných věcí.......... a přívšsný vozík na ně....

Ne, nechci být za každou cenu demagog, ale rozhodně mě bude vždycky hodně záležet na tom, abych s autem jezdil jako normální uživatel a stačily by mu plus minus jen běžné pravidelné kontroly, kdy by se sfouklo všechno najednou. Což ale s Mondeem neplatilo. Na cestě mě ale stát zatím nikdy nenechalo, to je taky fakt.
:yes:
oleowr1
to Jozef0351: I malé dítě si všimne, že na auta se prodávají ND a existují servisy. Proč? Protože se občas něco pokazí. Každá součástka má svou životnost, která je daná fyzikálními vlastnostmi materiálu ze kterého je vyrobena, způsobem a prostředím v jakém se používá. Pro každý funkční celek má výrobce statisticky spočítaný MTBF (střední čas mezi poruchami) a je to jeden z důležitých parametrů pro zásobování trhu náhradními díly. Žiješ bohužel v reálném světě....
Avatar - martin.z
martin.z
to DIM😒br /> no tak co, o nic by neslo, ne? Treba Kafe ma na tyhle pripady vzdy po suplicich pripravenych par desetitisicu a pocita s tim..
DIM
Silentblok : Při určitých otáčkách, hlavně při rozjezdu a pod se vibrující motor proklepal přes silentblok až na železo a ostř klepal kov na kov, třepalo to celou karosérií

Dvohmotový setrvačník : klepání , nerovnoměrný volnoběžný chod, rázy při akceleraci

Spojka : ta se mění automaticky s tím dvouhmoťákem, ale pokud vím, tak oni ji vyměnili s tím, že stejně je dimenzovaná na cca 80 tis km a tak už si to zaslouží........

A teď si představ, že by to bylo mimo záruku.........
Avatar - martin.z
martin.z
kafe😒br /> nevim kolik ty nalitas rocne, ja cca 13-15kkm, vlastni auta mam asi deset let, vzdy jsem poridil ojety a vzdy ho vymenil tak po trech letech a vzdy jsem byl zvyklej ze jezdily bez problemu a nic se nesralo. Trend mam takovy ze auta jsou stale mladsi, mene jete a vyssi trida. A porad cekam ze pri tomhle najezdu budou bezproblemove. Kazdy at ceka co chce, ale ja cekam tohle a kdyz se zklamu tak budu muset hledat jine
To DIM: jen otazky, jak se projevovaly zavady😒br /> - vadny silentblok motoru
- dvouhmotovym setrvacnik
- spojka
Jozef0351
S tým že autá su poruchové ja nepočítam 😄 .
Mal som 7 rokov Mitsubishi a menil som okrem bežného servisu iba žiarovky. Pri predaji pri 307 tis. km som vymenil silentbolky na zadnej náprave. Asi som rozmaznaný ale ak sa mi niečo pokazí nebudem to považovať za spotrebák.
No tak ziadne pojmy a dojmy si nepletiem. Auto je spotrebny material a ked ho uzivas tak je logicke ze casom sa nieco odpali. A je jedno ci je to ford, vw, mazda alebo cokolvek ine. Cim viac techniky tak tym je pravdepodobnost vacsia. Preto ak nechces mat problemi tak si kup favorita.

Druha vec je ked sa to niekomu stane v kratkom casovom slede a potom je z toho nervozny.

"To cos napsal zni jak vyblitek nejakeho pubertaka za ktereho vsechno vyridi a zaplati tatinek" .......... trosku si ma pobavil. Pri kupe auta treba pocitat nielen s poiskou za auto, palivo, beznou udrzbou ale aj s tym ze auta su stroje, ktore su bohuzial poruchove.... a ja s tym pocitam
g_m
akademik😒br />
[odkaz]

😄
DIM
První Mondeo bylo 2,0 TDCi 2002, teď mám 2,2 TDCi ( Euro III ) 2004. Obě Kombi.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
akademik : DIM není sám, já ty vstřiky také měnil (po cca 40 000 najetých kilometrech, a to se nafta kupovala jen u Shellu). Rok výroby auta 2003.
Avatar - superkutil
superkutil
No právě když koupím auot za 1M tak chci aby bylo bezporuchové, mělo malou spotřebu, velký výkon a bylo technicky na špici. Vždyť právě za to platím takové peníze. Jinak bych mohl koupit auto za 1/3 a nesledoval bych ani spotřebu ani bych nevyžadoval bezporuchovost. Prostě bych to bral, že je auto levné, vývoj moc nestál a tak bude mít holt nějaké mouchy. >😁
panther
Výborně konečně tu máme jednoho, který na svým autě ty obávané vstřiky měnil"DIM".Je vidět, že máš oprávněný nárok se na toto auto zlobit. Pro úplnost, napiš prosím r.v. tohoto nepovedeného kousku a kolik mělo najeto. dík
mam mondeo kombi 02/2004 2,0 tdci, 85kw, automat, 91000 km a zatial ok okrem otvarania 5 dveri. Ked bolo auto odomknute, tak sa otvarali - sposobene spinou, po vycisteni ok.
Tankujem Shell, OMW. Aditiva nepouzivam, obcas shell V-power diesel.
Tos tak.
DIM
Davová psychóza ?? Já ale nejsem, žádný dav přece !! Ale někdo se tady zeptal na názor a já jsme tam jeden názor přidal . A o vstřicích jsem myslím ani nemluvil......

Já jsem řešil (měnil ) mimo problémy s motorem : kladky asi 4x, dvouhmotový setrvačník, diferenciál, spojku, převodovku, vyhřívání předního i zadního skla,vadné konektory řídící jednotky i řídící jednotka samotnou, , zatékání přes všechny dveře do interiéru, nefunkční přístrojová deska, vadný zámek dveří , ložiska kol, ložisko poloosy, xenony, vynechávání motoru, pulsující volnoběh,EGR ventil , nefunkční vyhřívání sedadel, vadný senzor ABS ( to byla zvlášť chuťovka ), vadný silentblok motoru, přidřené stabilizátory náprav......

K tomu samozřejmě dvakrát všechny vstřiky a taky čerpadlo, rozvodnou lištu....později se u prvního auta propálil píst a dostalo celý nový motor.....

To vše u dvou aut za cca 3+2 roky . Podle mě se takto spolehlivé auto nechová, a to jsem si možná už ani na všechno nevzpomněl.

Já mám jasný důvod o tomto autu prohlásit, že ho nepovažuji za spolehlivé.

V rámci objektivity dodávám, že většina těch závad patřila prvnímu 2,0 TDCi, ale v servisu jsem byl až moc často a dluho, protože opravy jsou často řešeny systémem zkoušek a omylů, pořád se nahrávaly nové softwaery, auto tam muselo být alespoň dva dny a nic z toho......

Naproti tomu Focus má sice jenom asi 6 tisíc, ale jak jsem ho přivezl, tak neměl jeden jediný problém a jezdí denně....snad to nezakřiknu 😄
Jozef0351
Presne tak. To koľko má auto závad na STK o ničom nehovorí. A rozdiel v poruchovosti 5 a 6,5 % nie je vôbec zanedbateľný. Čisto teoreticky to hovorí, že Mondeo je o 30% poruchovejšie ako Focus.
Tiež nechápem ľudí, v mojom okolí sú to hlavne majitelia VW group, ktorý považujú ložiská, čapy, rôzne čidlá, relátka a pod. za spotrebný materiál a autá považujú za spoľahlivé. Ja som bol u Mitsubishi naučený že spotrebák bol iba to čo sa malo meniť podľa servisnej príručky a žiarovky. Čokoľvek iné považujem za poruchu. Pred 10 rokmi som mal Felíciu a každú chvíľu odišla nejaká prkotina za pár korún. Nič vážne, nič drahé, ale liezlo to pekne na nervy chodiť s poruchou za 100 Sk do servisu. S Mondeom som za necelé 2 roky / 80 tis. km zatiaľ ale problém nemal. Okrem stále sa vypalujúcej žiarovky v popolníku. Mám ale benzín.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Akademik : ty poruchovosti v TÜV nebo ADAC vůbec neodpovídají tomu, jestli máš vadné vstřiky a nechal sis je vyměnit (před STK) nebo máš auto v pořádku.
Avatar - martin.z
martin.z
to Kafe: si asi trochu pletes pojmy s dojmy. U cerpacek patricich hypernove, makru, centru cerny most atd. byva nafta levnejsi treba i o 3 kc/litr oproti dalnicnim pumpam a presto, ze nepatrim mezi ty co tam tankuji tak si vzpominam moc dobre na posledni aferu se spatnym palivem v cechach, kdy sla z rafinerie stejna varka paliva do Shellu jako do Hypernovy 😄
A k te tve milostpanske toleranci vsech moznych banalnich poruch, jak pises za pitome tisice tak je to prave naopak. Kdyz si clovek koupi auto za mega tak naopak chce aby bylo spolehlivejsi a bezproblemovejsi nez nejakej favorit a navic tu nejde jen o penize, ale o cas, o starosti, o to brat si v praci na servis dovolenou, o nervy jak ti to tam ty lemplove zase znicej, odrou, poskrabou apod.!!!
To cos napsal zni jak vyblitek nejakeho pubertaka za ktereho vsechno vyridi a zaplati tatinek!
konecne jeden pozitivny prispevok :yes: , poslednu dobu (co citam toto forum) velmi pozorne nacuvam svojmu 2,2 tdci a stale sledujem ci nazapocujem nejaky priznak tu popisovanych zavad a pod.Davova psychoza. Doteraz som jazdil na aute benzinovom a aj dieslovom a nikdy som veci ako kladka, turbo, vstreky, vahy vzduchu a kadejake ine zvuky a suciastky neriesil, kedze riesit nebolo co. A viem ze pri Mondeu to nebude inak.
Auta pri normalnej starostlivosti( niesom ziadny autofil aby som onanoval nad motorom a kontroloval co kto urobil alebo neurobil na garanckach) a tankovani na vascich benzinkach (prevazne shell,)slapali ako hodinky. Ten kto si kupy auto za 1 mega (alebo aj pol), a potom sa snazi usetrit tankovanim na JET, Jurki, benzinkach patriacich nakupnym centram (METRO, HYPERNOVA a neviem kde este) aby usetril 0,3 Kcs na 1L je podla mna blazon.

Prvy krat som sa o "problemoch" TDCi dozvedel na tychto strankach a keby som to zacal citat clovek neznali pomerov na tejto diskusii (spominane diskutovanie cca 5 ludi, ktory maju nejaky problem) tak by som svoje Mondeo asi pustil do Dunaja. Kazda automobilka ma svoje muchy a ford tiez nie je vynimkou ale robit z neho rizikovu investiciu je blbost.

Pripadne popisovane investicie - vstreky 1O tis., 3 kombinacia za 8 tis. alebo ine polozky pre mna nie su zaujimave a keby to bolo len tolko tak pan boh zaplat za Mondeo. A kto na to nema a place ze musi nieco vymenit za tolko a tolko penazi tak si nemal kupit auto strednej triedy ale favorita a tam by mal vseko za babku.

zdar
panther
Vím že rozpálím pár skalních diskutérů ale musím napsat několik věcí: např. tuším že Martin napsal, že Mondeo je poruchový a Focus šlape v pohodně.Nic proti tomu, ovšem mrknu se na ofic. německý test "poruchovosti" jednotlivých aut a Mondeo má 6,5% závad a Focus 5%.Je to u aut 2-3 letých.To je tak šílený rozdíl jestli ze sta aut je jich porouchá 5 nebo 6,5?? Jsem přesvědčen že podstatu problémů vstřiků potažmo common-rail zde vystihl Impaler-diskutuje tu pouze malé množství lidí, kteří skutečně tyto problémy měli.Ozvěte se proto vy,kteří máte novější Mondeo TDCi a zaplatili jste desetitisíce za opravu vstřiků! Budete 2,3 nebo snad 5? Nemám rád zbytečnou histerii a mám rád fakta!Kdyby vše bylo jak je zde mnohdy uváděno tak by Mondeo dávno museli stáhnout z výroby. Věře mi ze zkušenosti, že někdy forum tohoto typu může být škodlivý a zavádějící. Člověk potom jen sleduje v autě všechny zvuky, přehnaně se na vše intenzivně soustředí a prostě čeká, kdy už mu na autě něco konečně začne taky dunět, klepat či se zadírat.Vždyť není možný aby moje auto bylo OK a proto neusále poslouchá a naslouchá... nevidí kolem sebe jak krásně jsou na podzim zbarveny lisy stromů.Davová psychoza je potvora. Nostalgicky vzpomíná na svoji Škodu 100 a ví proč- protože oproti Mondeu byla dokonalá.
impaler
Takže stejný motor to myslím není, víc možno dohledat z příspěvků PetraT. alias WinDiesela. Není dva nula tedecei jako dvanulatedecei. To za prvé.

Za druhé je tady rozvinuté fórum na téma vstřiky, ovšem pravidelně se jej účastní sotva deset lidí, z nichž zdaleka ne všichni tento problém měli nebo mají. Někteří ano, to jo. Na českých cestách jezdí mraky mondeí, mnohem víc než tady v Belgii, a velká část z nich je určitě dotažená ze zahraničí. Přitom žádná masová hrůza typu mondeo TDCi = vstřiky v * do roka a do dne se zjevně nekoná.

PetrT. vysvětluje, že common-rail bude choulostivý vždy z principu. Já mu to věřím.

Za třetí: moje TDCi 2,0 96 kW 6-kvalt manuál 11/2004, do provozu 7/2005, nemá problém, vyjma opakovaně blbě smontovaných brzd po garančkách, které pískaly (vyřešeno), na garanci vyměněných kotoučů vpředu (dost sjeté po 30 tkm) a jednoho čidla teploty (pád to nouzového režimu bez kontrolky, vyměněno v záruce). Tedy notoricky známé věci, viz fordclubs.org.

Dlužno dodat, že dostává pouze Shell, bez výjimky krom dvou nádrží Aralu kdysi na začátku, žádná aditiva (souhlasím s DIMem, že bych se vysral si špinit ruce, za ty prachy to přece jen má jezdit tak, jak se to koupí, navíc to zakazuje manuál a jsem v záruce). A jezdí hodně po dálnici dlouhé štreky, čili pro něj to nejlepší asi. Ale letos i hodně po studenu krátké do práce, žena byla těhotná, tak kašlu na to, jestli mu to neprospívá, že se nezahřeje, mám ho na ježdění. Máme najeto necelých 60 tkm za dva a půl roku, půjdem před vánocema na garančku. Tímto se nechci rouhat, taky se bojím vstřiků a podobně, ale zas tak přísný bych nebyl.
Vasik1
Tak já zatím, jen věci způsobené provozním opotřebením, jedno ložisko, do kterého vnikla voda, a pak 1x vyteklý tlumič, a silentblok převodovky, ináč motor tedy zatím ve skoro 140000 drží...ťuk ťuk ťuk, jen mi tam při volnoběhu někdo pod kapotou mlátí do hrnce šufanem >😁 , na jaře bude repas,respektive výměna jehel či jak mi to pravil Petr T. 😉 bratrů za 10000, ať žije 2,0 TDCi
Avatar - martin.z
martin.z
moje je 2004/10 motor 2,0 tdci 94kw, najeto cca 130kkm. Zatim jsem tedy menil jen tu trojkombinaci takze uplne nadavat zas nemuzu, ale dle chovani toho dieselu a i prispevku ve zminovanem foru je konkretne ten motor svoji choulostivosti uplne nekde jinde nez vsechno co jsem do te doby znal..
DIM
Nejde jen o motor, já jsem měl mnoho jiných menších či větších závad a protože už jsme nějaké auta ojezdil, tak Mondeo je co do závadovosti velmi podprůměrné a náklady na provoz po záruce bych nechtěl řešit.....
panther
Zajímalo by mne o jakých r.v. zde víceméně hovoříme. Mám Mondeo 2.0 TDCi z ledna 2007, tak předpokládám , že např. vstřiky by již měly být vyřešeny.Přeci v těch fabrikách o problémech vědí a předpokládám že např. r.v. 2004,5,6,7 musí být rozdíl ne? Vždyť ten samý motor má i nové Mondeo.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Měl jsem Mondeo 2.0 TDCi. Auto na jezdění je dobré, prostorné, stabilní, rychlé, ...
A teď pár záporů😒br /> - slabé brzdy
- zrezlé panty předních dveří
- loupající se loketní opěrky v předních dveřích (Ghia)
- výměna pravé přední poloosy
- výměna vstřiků
- výměna manžety řízení
- výměna zadní brzdy (zatuhlý třmen) - to se měnilo na všech našich služebních Fordech Mondeo
Prostě průměrné auto jako kterékoliv jiné.
DIM
Měl jsem 2,0 TDCi a mám 2,2 TDCi, které je už na tom mnohem lépe, ale dohromady- a zvláště to první auto - to mělo na můj vkus závad velmi hodně.....
Avatar - martin.z
martin.z
Podle mych taky ne, mam ho rok a presto ze je fakt v dobrem technickem stavu a uz mam za sebou vymenu trojkombinace (remen, kladka, napinak) kvuli vibracim a rezonanci. Tahle sranda stoji 8 kkc a nekteri ji maji za sebou i 3x jelikoz se nejedna o opotrebeni ale o vyrobni vadu.. Byt tedy nekdy koncem roku 2006 to pry vyresili
DIM
Tak tak,pokud mám být stručný: Mondeo spolehlivé podle mých zkušeností není.......

Naproti tomu Focus šlape bez problémů ......
Avatar - martin.z
martin.z
ty jsi asi necetl tema mondeo 2,2 tdci, co? 😄
panther
to: asterix
1) mám mondeo 2007 ale vyr. v únoru tzn. ne "nové Mondeo."
Chtěl jsem "nové" s tím, že jsem ho projel u Forda a vše OK až na to, že nejlevnější verze nemohla papírově tahat můj karavan-pouze 2950kg celá souprava a to je málo. Ostatní verze byla nad můj fin. limit. >😁
Asterix
Ak si si ,kupil nove Mondeo poprosim ta o tvoje skusenosti a dojmy z auta jazdy s nim + spotreba (pohodova jazda / vyuzitie potencialu motora).
My tiez zvazujeme si ho kupit ale skor kombicko. Len neviem, ci vziat benzin verziu alebo diesel a ak uz diesel tak ktory.

A v dnesnej dobe sa uz neda porovnavat spolahlivost aut so spolahlivostou a vydrzou aut s pred x rokov. Logika kaze, ze vzhladom na rastucu kvalitu, uroven vyvoja, automatizacie ..... by kvalita, spolahlivost mala byt vyssia, ale zial nie je. V minulosti boli auta inak dimenzovane a robene, nemali tolko elektroniky, stale rastuce vykony motorov a hlavne sa nesetrilo na blbostiach, ktore v ramci vyvoja a prvovyroby, ak by boli len trosicka drahsie (z kvalitnejsieho materialu ... )stali by snad o paru korun viac, no boli by spolahlivejsie. Nekvalita ked sa reklamuje, tak to vychadza radovo na tisice, co zaplati ak zaplati pocas prvych 2,3r. automobilka a po uplynuti zarucnej doby vlastnik. A dnes sa uz auta nerobia ako drziaky, zial je to uz len spotrebny, rychlo vymenitelny tovar v tejto konzumnej dobe, ktory prinasa zisky predovsetkym automobilkam.
panther
K založení této diskuze mne vedou dvě věci😒br /> 1) měl jsem Peugeota 806 najeto 136 tis. a dal jsem pouze nový výfuk a baterku + H1žár.-za 12 let.(nepočítám svíčky, olej, filtr, gumy, gumičky do stěrače).
2) v diskuzi na Mondeo 2,2 TDCi, kde je cca 4,7 tis. příspěvků se více či méně hovoří o problémech-docela to chápu.Proč diskutovat, když je vše OK.
Koupil jsem Mondeo r.v.2007 2TDCi s tím, že budu také jezdit bez problémů, což zatím také činím. Píši to proto, že z člověka pročítající diskuze by se stal asi brzy skeptik a nabyl by dojmu, že asi koupil špatný auto- jistě tomu tak není! Zakládám tímto také téma ve smyslu mám najeto XY km a jezdím bez problémů nebo skutečně má každý problém? Ahoj a ať nám to šlape! >😁