Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

17 komentářů

Avatar - superkutil
superkutil
Pokud máte někdo zkušenosti, můžete se podělit s ostaními. Případné parametry před a po chipu vítány (max. rychlost, pružné zrychlení, spotřeba atd). 😄
hroch 1958
něco sem už napsal jinde,ale shrnu to: za 4,5 tisíce mám docela jiný auto..odpich že tě to zatlačí do sedačky, tah na trojku z 40 na 110 během snad 4-5 vteřin, a co hlavní....spotřeba spadla o půl litru!!!! Srovnával sem svý auto s passatem 2,0 TDI r.v. 2004, lagunou 1,9 dci r.v. 2007, obojí 6ti kvalt diesel a bez sebemenších problémů jim ujedu..zvlášť rencek je líný jak prase.
Ujeto zatím 14 tis. km bez sebemenších problémů, motor šlape jak hodinky. Přečipovaný bylo při cca 92 tis. km známým, ne žádný reklamou vyřvaný servis. Jediný další náklad byla výměna palivovýho filtru
Avatar - superkutil
superkutil
Nerozumím tomu, kdo ti to čipoval? To máš jen nějaký Power Booster nebo skutečnou úpravu SW v ŘJ. Nemáš nějaké parametry toho čipování (nárůst výkonu a momentu). Pomocí čeho to známý čipoval?
hroch 1958
pokud vím, pouze přeprogramoval ŘJ. Měl sem to přes svého osobního mechanika, který se mi o auto stará. Takže detaily nevím...jen výsledek. A ten mně fakt 100% dostal. Od chiptuningu za 18 tisíc od renomované brněnské firmy sem byl varován. Luboš
Avatar - superkutil
superkutil
Tak zkus zjistit něco víc. Nějaké grafy nebo dodavatele SW. Mám zkušenosti s firmou BitPower, která by měla být špičkou v chiptuningu, ale s TDCI prý nemají dobré zkušenosti, prý se TDCI moc čipovat nedá (otázka SW řešení). Sám jsem zažil 2.2TDCI po chiptuningu a nic moc to nebylo. Spíše subjektivní pocit lepší reakce na plyn, ale ani moment, ani výkon se nezlepšily a spotřeba zůstala stejná. Majitel auto před a po chiptuningu změřil na brzdě. Údajně jde akorát zvýšit tlak v C-R.
hroch 1958
mám kontakt pouze tf a reakce dalšího borce který mu svou káru svěřil. Není problém ti dohodit přečipování taky, sídlí v Brně. Protože jezdím od 15ti a s autama co mám, opravdu cítím, nepotřebuju ověřovat jeho práci na brzdě....mně stačí v opravdovým provozu. A tam jsem fakt king. Žádný díly nemění, jen přeprogramuje ŘJ. Kdyžtak nech na sebe kontakt, můžu zjistit zda není na dovče nebo marod. A pak už si to můžete upytlíkovat sami. On sám mi řekl, že právě mondeo s 2,0 TDCi je pro jeho prácičku velmi vhodný.
Luboš
Avatar - superkutil
superkutil
Jen mě zajímalo na čem je to odladěné. Protože na ladění musíš mít nějaký SW a většinou se to nedělá odhadem, ale změny jsou prováděné na základě nějakého vývoje. Kamarád třeba čipoval Renault tak, že zajel k nějakému garážistovi, ten stáhnul pomocí programu v notebooku obsah paměti ŘJ a ten poslal mailem nějakému čipaři. Ten to prohnal svým programem a poslal mu upravený obsah ŘJ zpět. Garážista jej nahrál zpět do ŘJ. Ale co se dělo s obsahem ŘJ u čipaře nezjistil.

Proto mě zajímá na čem to ladil, protože čipovat TDCI prý moc nejde.
hroch 1958
Ahoj, to fakt nevím, ani sem to nechtěl moc vědět, mně zajímal jen výsledek a cena. Nic na autě není měněno, ani přidáno, jen byl pozměněn program v ŘJ a vyplázl sem 4 tisíce na ruku. A tak sem na 200% spokojený, stejný servis mi nabídl kompl. repasi vstřiků asi za 8, až to bude někdy nutné. Jestli se někdy někde potkáme, dám ti možnost se v něm svézt, přes Prahu občas jezdím. Připadá mi, že se chová jako tvoje 2,2 TDCi..jen s rozdílem, že žere těch svých 5,9 s klimou, nenazývám ho "tank" a to zase jezdím denně 58 km po Brně. Luboš
Avatar - superkutil
superkutil
OK, můžeme se někdy srazit. Dnes jsem zkoušel Kugu 2.0TDCI 100kW a pocitově jede hodně dobře, ale je to jen pocit a nastavení ŘJ.

Také svému Mondeu říkám tank. >😁
hroch 1958
občas jedu přes Prahu.tak ti dfám svůj mobil 602 529 559 abys věděl že nejsem kecna
Avatar - štíreček1
štíreček1
má někdo vyzkoušený powerbox nebo racingbox?
Mám s-max 2.0tdci 103kw a trochu přemýšlím nad chiptuningem (přeprogramováním ŘJ). Auto má najeto něco přes 20tis km a počítám, že by u mě mělo zůstat do cca 200tis. Mám trochu obavy jestli to neovlivní právě životnost, tak bych uvítal další zkušenosti.
Přemýšlel jsem o něčem takovémhle [odkaz]
Rady a názory uvítám.
Avatar - superkutil
superkutil
nickey: První otázka, kterou si musíš položit je, co od čiptuningu očekáváš. Zda větší zrychlení při předjíždění nebo nižší spotřebu, klidnější chod, lepší reakci na plyn.

Zda teď využíváš maximální možnosti motoru, nebo se ti to jen nechce tolik točit. Většinou po cca 80% používáš tak do 30% výkonu, dalších 15% používáš do 60% výkonu (jízda po dálnici a v kopci) a jen 5% doby používáš 100% výkonu (předjíždění). Takže tě vlastně zajímá těch 5%.

Potom je nutné si uvědomit, že většinou po čipu auto nedosahuje uváděných hodnot. Proto je dobré chtít po čipaři, aby změřil momentovou křivku před a po čipování. A když se budou bránit, tak není něco v pořádku. Většinou hodnoty po čipu jsou podle kusu motoru, některý po čipu jede líp, u jiného to není tolik vidět.

Další otázkou je životnost, protože stálé používání maximálních schopností motoru povede po čipnutí k většímu opotřebení.

Další otázkou je subjektivní pocit z čipu. Kamarádi mají TDI, dCi i TDCI a u TDCI bylo čipnutí znát nejmíň, prý je to konstrukcí motoru.

Ale většina čiptuningů udělá akorát to, že zvýší citlivost na plyn, sníží otáčky kdy se začne roztáčet turbo (pokud je elektrické ovládání turba), zvýší množství nafty při změně polohy plynu. Ale jinak je ŘJ nastavená stále stejně, mění se jen konstanty.

Určitě bych nešel do powerbox nebo racingbox, to jen oblbnutí ŘJ a koledování si o problém. Kdysi byl takový úžasný powerbox pro TDI. Byla to krabička s jedním odporem, která motoru pořád tvrdila, že je motor studený aby dával víc paliva. Jelo to úžasně a taky bylo rychle po motoru.
Avatar - štíreček1
štíreček1
Tady je 410Nm už při 1660ot. Dají i slevu. Jinak ale souhlasím s Kutilem, krouTák sice využiješ, ale max výkon skoro nikdy...
Avatar - superkutil
superkutil
štíreček1: Nevěř tomu, co píšou. Oni to prostě odhadnou, jak se konkrétní motor bude chovat zjistí až na prvním kusu co udělají. Kamarád by mohl vyprávět jak s jeho autem laborovali. Ale skutečnost může být úplně jiná. Také maximální hodnoty nic neříkají , musíš vidět momentovou křivku. Třeba moje auto má mít 360Nm/1800ot a 114kW v 3500ot, ale skutečnost je jiná [odkaz] 393Nm/2440ot a 119kW/3750ot a ve 40000ot ještě 280Nm. A to byl vadný EGR (to jsou ty zuby na křivce).

Takže pokud neuděláš měření před čipem a po čipu nebo alespoň po čipu, tak ti mohou mazat med kolem huby.

Ono i mě Ford mazal med kolem huby, protože mi tvrdil, že maximální moment je v 1800ot a on přitom je v 2440ot a to je sakra jinde. 8-s
díky za reakce,bude to teď měsíc co je auto doma, najel jsem necelých 5tis km a už se s ním sžil a tak můžu s klidným svědomím říct, že mi za to celej chiptuning nestojí. Leta jsem jezdil s benzíny, takže je to jen o zvyk, už jsem spokojenej a S-max je skvělý auto. Hawk 😉
Avatar - superkutil
superkutil
nickey: Chiptuning má smysl ve 3 případech😒br />
- snížení spotřeby
- lepší chod motoru
- větší moment v nižších otáčkách pro předjíždění