0
Moderní vznětové motory,ale i vstřikovací zařízení a turbodmýchala jsou hodně citlivé na kvalitu nafty. Špatná nafta může udělat docela slušnou škodu na viz. 1. věta. Chce to kupovat tam, kde je záruka kvality(musíme doufat že je...). Já beru Aral, Shell a Jet+konkr. pumpy(dojezd 1100 km). Jinak NIC. Dobré je tam, hl. v takovém Chorvatsku aj., dát aditivum. Ono se to vyplatí. Dávám Castrol "Systemreiniger TDA Dieselzusatz"(nazaměnit= podobné je pro benzín). Balení 0,5l,dobře se dávkuje. Zkušenost:tišší chod motoru, v zimě nezamrzá nafta-váže vodu.Trochu to maže paliv.systém-čerpadlo,vstřikovače atd. 4 toky s TDI bez problémů (zima,léto,***čky,start vždy napoprvé), teď HDI,zase OK.Ale bez pravidelné a neošizené údržby motoru je to určitě nanic. Stojí to nějak pod 400 Kč. Vystačí tak na 10-15 tis km. Aditivum dávám zpravidla i doma. V zahraničí vždy.
Přejít do diskuze
Včera jsem se vracel z dovolené a ve Švýcarsku jsem vzal naftu u v podstatě neznačkové pumpy. Po zdravotní přestávce auto přestalo startovat a chytlo až na 5. pokus a jen s přidáním plynu (motor se točil, ale nenaskočil). To samé se opakovalo na druhé zastávce. Pak už jsme raději nezastavovali a jeli non stop přes Německo. Tam jelo auto normálně a běžně jelo 180 i 200 km/h. Doma jsme vzali českou naftu a je vše OK. Pro jistotu jsem ještě zašel do servisu, kde udělali diagnostiku a je vše OK. Stalo se Vám někdy něco podobného? Je TDi PD tak citlivé na kvalitu nafty?