Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

17 komentářů

Tommy100
Stejně si myslím že v rámci faceliftu z toho udělaj "normální" auto :yes:
Jozef0351
Práve som mal na skúšku Roomster 1,4. Po 400 km som mal priemer 7,8. Podľa dotankovania bol priemer 8,3 ale to tiež nemusí byť presné. Na 70 km trase, 30 km diaľnica 130 km/h, 30 km bežná cesta 100 km/h a 10 km mesto som mal spotrebu podľa PP 7,3. Nie je to žiadny šetrílek ale ani prehnane nechlastá. Motor má podľa mňa slušný ťah a vo Fábii musí stačiť aj s rezervou aj keď na diaľnici sa už trošku trápi. Ale v Roomsteri má strašný zvuk. Doslova ako diesel.
Čo sa týka auta tak doteraz som nevedel komu je Roomster určený. Teraz to už neviem na 100%. Oproti Berlingu a spol je to malé a ako osobné auto je to moc dodávkové. Priestor sa mi hodnotí ťažko lebo sa vozím v Mondeu ale stredová konzola s rádiom je moc široká a ostáva málo miesta na nohy. Vzadu je na dĺžku miesta ako v Superb. No a tie bočné predné okná sú zvnútra škaredšie ako z vonku. Pri stiahnutom okienku je vidieť škaredý čierny plech. Čo je ale horšie, výhľad cez ne je ako z tanku. Katastrofa.
moc se omlouvám, měl jsem to zařadit jinam 😒 😒
Chystám se kupovat novou fabii s motorem 1,2 HTP 44kw ve výbavě Ambiente, má někdo prosím zkušenost s touto motorizací? Díky moc!
Avatar - sparrow1
sparrow1
No já jí těd zapínám i v dešti protože jak pořád vysedám a nasedám strašně se zamlžujou skla a jediný co pomáha je zaplá klimatizace ;-\
Tommy100
Já mám taky 7,1 , ale klimu občas vypínám, mám ji jen v těch největších vedrech ;-\
Avatar - sparrow1
sparrow1
Tak jsem ted vyjel nádrž a spotřeba 7.1l při středně dynamické jízdě.Složení 40%Praha 40%Venek 20%Dálnice skoro pořád zaplá klima.A najeto mám 7tis. takže to určitě ještě klesne. :-!
vlastním Seat Ibizu Sport s tým istým motorom, do 5000 km boli spotreby obdobné ako v teste, potom to išlo rapídne dole - mám tiež 16" elektróny, 205/45, momentálne najazdené 11000 km,úplná pravda v teste je, že motor je veľmi citlivý na vodičovu nohu - dá sa s ním jazdiť veľmi svižne, ovšem za cenu vyššej spotreby, ale aj úsporne pri kľudnej - tatkovskej - jazde. Celková priemerná spotreba od kúpenia vozidla je 6,6 l/100km - pomer mesto - mimo mesta je cca 60/40. Zatiaľ ale spokojnosť.
Tommy100
Možná to bude i tím, že nová fabka je vyšší, testovaná byla na příplatkových širších "šestnáctkách", a výbava taky nějaká kila přidala...stejně jsem byl ale taky překvapený, když u nás se s motorem 1.4 16V/55 a 59 jezdí v průměru do sedmi :yes:
Avatar - Sranki
Sranki
Ked uz sme pri tej spotrebe udavanej vyrobcom, ja mam v technicaku 6,7 l/100km 😉
Ten 59kW motor sa v nicom nelisi od 63kW, ma len inac naladenu riadiacu jednotku. Dokonca aj Mk ma rovnaku hodnotu pri tych istych otackach - co ja osobne povazujem za dolezitejsiu hodnotu ako max. vykonu.
Avatar - sparrow1
sparrow1
Chyba Opel Corsa 1,4 66kw 1,2 59kw a laboratoř dost kecá např.s 1,2 v corse jsem docela dost najel v minulé generaci a příblížit se této spotřebě(5.9l) není zrovna jednoduché spíš je to okolo 7l po Praze a okolí.S Fabkou 1,4 jezdím za zminovaných 7.4l.A to jezdím v největšich dopravních špičkách neb dělám pohotovost výtahú pro půl Prahy takže zácpa je moje největší kamarádka 😉
Ondrej Lanik, Auto.cz
Neměl jsem bohužel možnost vyzkoušet starší motory 1,4 l, ale ten, který je momentálně ve Fabii a Roomsteru se v praxi neprojevuje jako úsporný.

Je to vidět jak z přímého srovnání laboratorních spotřeb paliva (Corsa 1,4 (59 kW), 5,9 l/100 km, Rio 1,4 l (71 kW) 6,3 l/100 km, C3 1,4 (55 kW) 6,1 l/100 km, Polo 1,4 (59 kW) 6,3 l/100 km, Fabia II 1,4 (63 kW) 6,5 l/100 km), tak i v praxi.

Při průměrné rychlosti 100 km/h (3000 ot./min na 5. převodový stupeň)lze jezdit pod 5 l/100 km, ale jakmile se začne kombinovat jízda s městským provozem nebo rychlejší jízdou mimo město (v rámci povolených limitů), roste spotřeba k 8 l/100 km.

Neříkám, že nejde jezdit úsporně! Říkám, že spotřeba je velmi závislá na jízdním stylu a při běžné jízdě v kombinovaném provozu (přes polovinu ve městě) jsme jezdili za 8 l/100 km.
shpoony
Nejdříve mi přišlo škoda, že nemůžu přidávat příspěvky přímo pod testem auta, ale naštěstí tu ve fóru vrabčák otevřel diskuzi. Opravdu se mi nad tou spotřebou protočily panenky. Měl jsem teď na víkend půjčeného Roomstera z akce 2 dny do vaší firmy, byla to 1.4/63kW ve výbavě sport. Najel jsem s tím cca 450km s průměrnou spotřebou 7l/100km. Podotýkám, že motor byl veskrze syrový, pouze najetých 3tis km. A jezdilo s tím hodně lidí, protože si to chtěl každý vyzkoušet, takže tomu dával veskrze pilu.... Takže nemám slov, páni redaktoři nejspíš testovali od stolu, nebo měli cihlu na plynu a pořád jedna, dva, jinak si to neumím vysvětlit.
Avatar - sparrow1
sparrow1
Taky bych řekl že to nějak přeháněj.Já měl třeba spotřebu Praha-Poreč-Praha 6,2l a to sem jel pořád po dálnici 140-150km/h.S tou dynamikou to není tak hrozný přijde mě že Evropský 1.4 jsou na tom všechny podobně z mnoha jsem jezdil.Ale korejci a japonci to bude asi jiný kafe.Když vezmu jak jezdila moje 1.6 v Lantře ve srovnání s konkurencí.Ale stejně mě přijde že ve všech testech tohohle motoru ho oproti té starší verzi dost kritizují budu muset vyrazit do škodovky na nějakou testovací jízdu 😉
Avatar - Sranki
Sranki
Ak niekto jazdi s autom ako dobytok, tak sa necudujem takej spotrebe. Mam tento motor vo Fabii Combi a od nova (feb.07) som bol prekvapeny uspornostou s akou dokaze pracovat. Diesel fanatikov pravidelne nasieram svojou spotrebou. A nie je to preto, ze by som jazdil ako dochodca. Presiel som cele Nemecko od hora dole (dokopy 2600km za dva dni) s priemernou spotrebou 6.2l na 100km, pravidelne jazdim okolo 5.5 a nizsie. Motor sice nie je ziadny prebornik v dynamickej jazde ale povezme si na rovinu, ktory motor v tohoto objemu je?
Mam pocit, ze redaktor ma miesto nohy tehlu.
Zdar Vrabčáku,

máš úplnou pravdu, s touto motorizací pro Fabii jsme odjezdili v jízdních zkouškách přes 80.000km za 12 měsíců a musím uznat, že je to pohodový motor. Nijak jsme auto nešetřili, protože prostě nebyl čas, náš denní tarif byl zhruba 600 - 700 km, takže se auto drhlo, co to šlo. Výsledek: průměr spotřeby cca 7,1 l/100km při rychlostním průměru nad 70 km/h a s cca 15% podílem km ujetých v tvrdém městském provozu.

Nevím, kde páni redaktoři poosbírali tyhle kydy, ale zdá se že v autě seděli jen při statické ukázce a zbytek si nejspíš někdo předplatil... Kdo by to poznal, vždyť my, blbí čtenáři sežerem všechno...

Naproti tomu slavný tříválec Škoda je opravdové kouzlo. Zvukem náramně připomíná Wartburg 353 z předrevoluční DDR, a spotřebou i výkonem je použitelný jen uvnitř velkoměsta či mezi domovem a nákupním centrem. Souběžně se zkoušeným čtyřválcem nám jezdil i jeden tříválec a ten, bohužel, při dlouhých trasách svou spotřebou s rezervou předčil i čtyřválec 1,4 (díky důmyslnému systému chlazení katalyzátoru při větší zátěži v otáčkách nad 3000 ot/min - jednoduše řečeno - aby neshořel katalyzátor, jede motor na "bohatší" směs, a tak tento motůrek si občas na dálnici sáhl i na více než 8 l/100km, pokud si s ním člověk chtěl na D1 aspoň občas sáhnout na povolených 130 km/h. V těch kopcích je to opravdu žrádlo!
Avatar - sparrow1
sparrow1
Četli jste ten nový test 1.4 ta spotřeba mě docela šokovala já jezdím s tímhle motorem jen verze 59kw průměrně za 6,3l a po Praze v práci max. za 7,5l a to jí nijak nešetřím a běží i klima.Je možný že to nové naladění 63kw je horší?V ruzných testech mě přijde že i snad kromě vetší spotřeby hůř jede.Pište jsem zvědav na vaše názory 😉