Když si odmyslíte několik supersportovních detailů, dostanete při pohledu na koncept Bocanegra celkem jasnou představu o tom, jak bude vypadat nová Ibiza.
Navsteva autobazaru a koupe vetsiho a lepsiho auta? V cem lepsiho? Uloha aut v tomhle segmentu ( Fabia, Ibiza, Fiesta atd. ) spociva hlavne v roli druheho auta do rodiny do mesta ( takzvana "nakupni taska"). V tom pripade nechapu, v cem je treba takove ojete Mondeo, Passat ci cokoliv jineho lepsi...
osobně, kdybych kupoval nové auto, zašel bych do třídy malých aut tudíž okolo 300.000.-..Fabka kvůli hrůzám designu nepřipdá v úvahu (před 8 lety bych do ní klidně šel-do první generace), Nová festa - tam se mi nelíbí způsob řešení druhého páru dveří, corsa taky hnus v pětidveři. Ibiza by mohla vypadat lépe, alespoň z boku je výborná...Dneska vypadají všechna auta stejně tlustě a neohrabaně, Mazda dva je taky nedomr*lá..fiat grande má zase hroznou palubku (omlouvá ho jeho stáří).takže nevím nevím..takže stejně zbává asi návštěva bazaru a koupě staršího, byť mnohem většího a lepšího auta. ;-\
Pan prezident Schmitt doufám nemyslí vážně, že touhle kreací chce Seat ukázat pozici značky a její příští designový jazyk ;-) Člověk by soudil, že Seat už dost natvrdo pochopil, že přes stokrát replikované autoemosyjón cesta nepovede, poněvadž to AR (a koneckonců i Fiat) umí prostě líp. A designový jazyk opřený o doznívání jedné etapy biodesignu taky zrovna není žádná perspektivní bonanza. Jsem přinejmenším překvapený, nedávno zveřejněné skici větších modelů ukazovaly na jiné principy. Na mě osobně Ibiza nueva působí jako celek neuroticky úzkostným a dojmem. Trápení zdá se pokračuje ;-\
S takovym pletivem je vykon mozne udavat pouze v kralicich (rabbit power).
Zatimco na novych modelech ci studiich jsem zvykly hledat negativa, detaily, co rusi, zde mam problem soustredit se na tech malo pozitiv. Urcite bych jich nasel vic uvnitr nez vne.
Táto štúdia mi pripadá tak trochu, ako keby na starý skelet Ibizy ešte raz naplácali modelovaciu hmotu, a nanovo namodelovali povrchy. Chcelo by to viac ako nové povrchové diely.
Interiér je strohý a prázdny.
Seat tak trochu zaspal, Ibiza potrebuje nástupcu už dávno. A oni vyzerajú, akoby sa až teraz zobudili, zistili, že nemajú novinku na autosalón, tak narýchlo niečo uhnietli. Jednotlivé dizajnérske prvky a výraz sú hodné záujmu, ale auto ako také nevyzerá príliš súčasne.
Tak po vzhliadnutí tohto diela, pokiaľ ho ešte poriadne nezmenia, si myslím, že SEAT dieru do sveta nespraví ani v budúcich rokoch, ako keby VW nevedel, čo s jednou značkou, asi by im mali dať radšej vyrábať Octavie pre Škodu. A nech sa zbytočne netrápia s vývojom.
Malinko mám pocit, že Walter da Silva není až takový designer, a jeho podíl na designu 156, a hlavně 147 nebyl nijak velký...když je pod něčím podepsaný v VW, tak je to variace na vajíčko, s velkou maskou samozřejmě. A pak uvidím Subaru Tribeca a hle, duch Alfy je zde...tedy než ho zprznili tím novým grilem...měli ho nechat déle na trhu, lidi by si zvykli a mohli mít (konečně) svou vlastní tvář...to už je malinko OT...:o)
K SEATu...možná chtějí být škaredí, až budou hezcí...něco jako vymezení se proti Barbie modelům konkurence...jenže produkční podoba studii řádně očeše hrany...bohužel.
Vidim to stejně. Seat má velký plány, ale, soudě podle týhle studie, zatim nic víc. Tohle asi nový zákazníky nepřiláká. Vypadá to spíš jako nějakej tuňenej stávající model. A podobně bezradně na mě zatím působí GM se Saabem.
V optimálním případě jako Alfa 147..:o) Nebo peugeot 206, 207. Špatný není ani design původní Ibizy...No, prostě mám rád SEAT a chtěl bych od něj krásná a sportovní auta...rychlé stylovky za relativně menší peníz.
Původní příspěvek je myšlen s nadsázkou, na druhou stranu, SEAT by měl mít vlastní tvář a tahle studie úplně invencí nesrší, myslím tím hlavně oblast přední masky.
Přes snahu tvrdých linií, působí celek spíše antiemocionálně a to jde pouze o studii, seriová podoba ubere další část, zbude něco neuchopitelného, podobného tomu, co dnes preferují všichni z modelové řady Seatu..
(Přesně okopírovaný tvar zrcátek GP, jak jinak)
A děkujme homo erectus za výmysl kola. Jak by asi mělo vypadat podle takového panáčka 747 ( stejně je to kopie 636) nové auto na kterým by nebyly vidět podobnosti s jiným. Snad dveře zepředu.
Děkujeme účastníkům swingers za jejich příspěvky, zejména pak:
Mazdě 2 za ztvárnění zádě
Hondě CIVIC za prošlapání cesty k UFO designu
Škodě Joyster za myšlenku jednoduchosti v interiéru
Neznámému géniu za volant (bože, takový chci)
Audi za diody
Neznámému vysavači, nebo snad drtičce dřevní hmoty za design přídě
Special thanks to: Pejsek a kočička za princip tvorby dortu, tedy, studie...