Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
mrha
GTE se prodávalo tak dobře, že ho nestačili vyrábět.
Pro spoustu firemních flotil to bude Superb auto 😊.
Pokud cenovka bude rozumně postavená, má to našlápnuto na úspěch.
Pro spoustu firemních flotil to bude Superb auto 😊.
Pokud cenovka bude rozumně postavená, má to našlápnuto na úspěch.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Skodovka sama pocita s 5000 tis autama rocne. Celkem zanedbatelny mnozstvi. Vzhledem k cene pres milion to bude pro par movitych podivinu >😁
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Orm
Je to možná jen detail, ale hovoří o technickém zázemí redaktora.
V Preze jezdíme v elektrice (v Brně v šalině), ale elektrický motor pohání elektřina.
V Preze jezdíme v elektrice (v Brně v šalině), ale elektrický motor pohání elektřina.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já tedy v Praze jezdím v tramvaji, když moc musím. Výraz elektrika nepoužívám a ani nikdo z mých známých. V Brně se to jmenovat jinak než tramvaj MUSÍ, když to supluje v Brně neexistující metro. :-!
OK - tedy asi náplava - já výraze "jedu elektrikou" používám přes 50 let, stejně jako mé okolí. Sorry, narodil jsem se v Londýnské a vyrůstal v Žitné.
Já bych spíš řekl, že elektrikou to nazývají ti, kteří (s nadsázkou) pamatují ještě Stalina. Ti mladší už používají normální ( nehovorový ) výraz tramvaj bez ohledu na místo narození. Jediní, kteří jsou výjimkou, je Brno, kde pořád neví jak se tomu dopravnímu prostředu říká ( asi je to na ně moc složité ), protože pořád mluví o šalině, i když všude po chodnících mají napsáno "pozor tramvaj"
To si s tímhle nedovede auto.cz poradit?
Jezdit po městě na elektřinu a k tomu tahat spalovací motor, složitou převodovku a nádrž s palivem je dost stupidní. Jezdit delší vzdálenosti zejména po dálnicích a tahat těžké auto motorem 1,4 TSI včetně prázdných akumulátorů, elektromotorů a složitých převodovek, což je mi na dálnici v podstatě k ničemu, je taky stupidní.
Vypadá to na: normální auto na cesty mimo města a elektroauto na jízdu po městě, tedy zejména do zaměstnání. Ale mít elektroauto za min. 1/2 mega jen na jízdy po městě mi přijde také stupidní, když je zavedená MHD. Vůbec mít dvě různá auta podle různého místa použití mně příjde stupidní (tedy vyjma specilitek - terén, sport ...).
Vyplývá mi z toho😒br /> - posílit a zkulturnit MHD (včetně vlaků) + parkovací prostory na okrajích měst
- zpoplatnit vjezd do center pro spalovací motory (typicky Praha 1 a 2, je zde ale problém magistrály, komunistického pohrobka)
- přestat šikanovat auta se spalovacím motorem protože je elektroauta nenaharzjí.
Podle mne je to reálné a relativně levné řešení ekologie měst. Ale toho se elektrohujeři bojí.
Vždyť i sám máš rozpor v tom co píšeš:"zpoplatnit vjezd do center pro spalovací motory" vs. "přestat šikanovat auta se spalovacím motorem"
Šikana není zpoplatnit vjezd ale šikana je nastavit takové nesmyslné limity, že už prakticky nelze vyrobit nové auto, a přitom nechat jezdit auta, která nemají ani Euro 1.
Zakázat staré auta.. jak? Lidé si je koupili a v té době ta auta plnila vše co měla. Takhle zpětně zakazovat to byl zásah velice drastický.
Argumenty pro negativa ele aut si rád poslechnu, ale spíš mě tu příjde, že naopak zastánci spalováků tu nechtějí slyšet argumenty (jen můj pocit).
Už jen třeba argument - nepůjde vyrobit nová auta- to přece není pravda.
Ale zcela pragmaticky - pokud opravdu někdo bude chtít zlepšit životní prostředí v souvislosti s autodopravou, bude muset zakázat provoz starých křápů.
Šikana nových aut skutečně životní prostředí nezlepší.
Je to politická věc.
Naopak ale právě tahle dlouhověkost dokazuje, že třeba limity pro CO2 na rok 2030 nejsou uplně zcestné, bude se totož jednat o auta homologované v roce 2030. To znamená, že takové auto si koupíš jako nové ještě třeba v roce 2040 a budeš s ním ještě v roce 2050 klidně jezdit. A dovedeš si představit to, že by ještě v roce 2050 jezdila auta se stejnýma emisema jako jsou dnes?
http😐/www.hnutiduha.cz/…helne-elektrarny
Proč při argumentaci proti ele autům a nebo zde hybridům furt jen vytrháváte jednotlivosti co se hodí a zamlčujete co se nehodí?
PS: Mimochodem - ta studie o rtuti a stejně tak snaha o omezení emisí rtuti zas přichází z EU. Proč teda furt ta nenavist k EU jejíž jsme součástí?
3 - Co podle tebe teda EU chtěla přinést a co přinesla? Co kdyžby jsi si jako její kritik prostě každý den napsal pozitiva a negativa toho, že jsme členy EU? Je otázka co vymýšlet za podstatná negativa když si odmyslíš všechny polopravdy a lži co o fungování EU píšou trolové?
PS: Už divné je že píšeš o EU jako o něčem čeho nejsme součástí.
To že existují jiné zdroje el. energie je pravda, ale v podmínkách ČR jsou největším zdrojem uhelné elektrárny (popř. na mazut, zemní plyn či jiné neobnovitelné zdroje) a zbytek tvoří jádro, což je opět zdroj založený na neobnovitelných zdrojích a navíc nemající v ČR dodnes vyřešenou tak základní věc jako je ukládání vyhořelého paliva.
O jaké nenávisti k EU meleš? Já jsem o EU nenapsal ani čárku.
Stejně tak právě bateriová auta je přece prostředek jak rozšiřovat alternativní zdroje jako sluneční elektrárny.
Takže ano, není to dokonalé, ale stále vidím hybrid ve městě jako lepší věc než čistý spalovák a tak nevidím důvod proč to nezvýhodnit.
Rozšiřování alternativních zdrojů se buď děje nebo neděje, auta s tím nemají nic společného.
Ano není to dokonalé a hybrid ve městě vidím jako logické řešení v Norsku, kde se drtivá většina energie vyrábí ve vodních elektrárnách. V ČR je takové dotování a zvýhodňování nesmysl a proti logice věci, protože Křetínští a jiní vlastníci tepelných elektráren nebo stát v případě jaderek si u nás vždy vynutí výjimky z limitů a nutnosti investovat do čistoty. Vsadím se, že současná diskuze o měření limitů rtuti dopadne dobře (tedy pro vlastníky dobře) a stejně tak za 5 let si budeme povídat o budování uložiště bez jakéhokoliv výsledku.
Logický postup je mít čisté zdroje a pak na ně převést ty "nečisté". Opačný postup, tedy mít "nečisté zdroje" a převádět na ně zátěž z jiných "nečistých zdrojů" znamená jenom jedinou věc, tlak na čistotu těch zdrojů na které se převádí bude nulový, protože prostě dominantní postavení a absolutní závislost na těchto zdrojích a všichni Křetínští a spol vysmátí od ucha k uchu.
U nás je podpora minimální (kromě parkování snad jen silniční daň, když tak mě oprav) což není žádná extra výhoda, ale je dobře poporovat auta která ve městě neprodukují emise.
Druhá část je taková sporná. Já si naopak myslím, že podpora ela aut a hybridů pomůže rozšiřování zdrojů obnovitelné energie jako jsou soukromé solární elektrárny. Taky pomůže k vyrovnávání sítě.
Pro mě je teda rozhodně lepší hybrid který po městě jede na ele ať už ze soláru nebo z uhlí, než studený nafťák.
Z tvého pohledu, že na tom někdo vydělává si stejně nepomůžeš, buď podporuješ někoho kdo produkuje a zpracovává ropu a nebo někoho kdo vyrábí ele.
Ale máš pravdu :yes:
Jenže... četl jsem jeden test GTE tady a tam byl tester celkem nespokojený s jízdním projevem... asi to těžiště bo co.
Jinak ale prej fakt nepovedenej hybrid = trapný že ho trochu neaktualizovali https😐/www.auto.cz/…d-zlevnil-127216 a dál používaj už nevyráběný 1.4 TSi
1.4TSI asi problém není... a vůbec hnací řetězec i dynamika vypadá ok. Spíš jsem četl nepěkné věci o podvozku.
https😐/www.auto.cz/…he-setreni-94100
Koukal jsem na toho Outlandera. To jako teď s masivnějším nástupem hybridů se už nebude udávat normální průměrná spotřeba odpovídající aspoň trochu realitě? Nebo si Mitsubishi myslí, že zákazníci jsou tak naivní, že uvěří, že ta 2 tunová kraksna jezdí za 1,8 litru na sto?
Zadnej palec nahoru ani dolu na tom nic nezmeni. Stavajici stav na silnicich neni dlouhodobe unosny. Nebo si umis predstavit, ze za dvacet let tu bude dvakrat tolik aut nez ted? A to nemluvim jenom o ceskem kotliku. Ceskej Pepik tak muze postekavat na retezu u boudy, jak je tu folklorem
Takze na silu jednotlivce muzeme zapomenout. Jednotlivce generalita klidne necha chodit pesky. V pripade potreby se zavede dan z proslapane podrazky.
To s tim bacou byla narazka na to, ze se nekdo nemuze smirit s realitou 21. stoleti. dneska kdyz vidim v muzeu telefon s cifernikem me napada ze patrim taky do muzea, protoze na prideleni telefonni linky se stejnym cifernikem sem jeste nedavno daval uplatek. Ale to bylo stoleti predtim.