pekný rozbor, jednoduchý jasný pravdivý,
ked bude ten záujem trvať 5 rokov v kuse, potom možno,
akonáhle v norsku skončia dotácie, tak skončia aj predaje,
asi tak
dokáže predať, ale za zlú/nedostatočnú/ cenu a to napriek dotáciam, potrebovala by predávať drahšie ale to už by málokto kúpil
začarovaný kruh, vedúci ku stratám
Jestli ono to není třeba tak, že jakmile se uspokojí zájem první vlny kupců o EV, tak jdou prodeje dolů, protože zájem trhu o EV je pouze omezený na pár nadšenců. Viz prudký propad prodejů modelu 3 v USA. Automobilka těžko může fungovat tak, že má 3 měsíce "enormní" zájem o své výrobky a pak jde ten zájem k bodu mrazu. https://www.torquenews.com/…n-half-heres-why https://www.foxbusiness.com/…musk-costcutting
Kdyby to dokázala prodat, tak už si najde cestu, jak to vyrobit. Ale ta cesta je : vyrobit to za každou cenu - tudíž to pak zase neprodá. Tradiční výrobci dotují elektroauta z prodeje kalsických, to Tesla nemůže. Začarovaný kruh všech elektroaut.
Co to píšeš za blbosti? Tesla nemá problémy proto, že nedokáže prodat, ale především proto, že to nedokáže vyrobit. Furt vyvíjí novinky (náklady), ale pořádně neumí vyrobit ani to, co už má vyvinuto.
Vypadá to, že vůbec nesleduješ situaci kolem Tesly. O ta auta je enormní zájem, jen na Model 3 bylo přes 400 tisíc objednávek (i po jejich odvolání) a polovina zájemců na svůj vůz pořád čeká. Takže jak to nedokáže prodat, když má ještě okolo 200 tisíc čekatelů? Naopak, nedokáže tolik vozů vyrobit. Zájem je enormní, počet vyrobených kusů nikoli.
Spousta lidí chce nový Model Y, čeká na něj, Tesla ho ale ještě nevyrábí. Proto Tesla narychlo postavila "stan", proto staví továrnu v Číně... Aby dokázala vyrobit ty vozy, které lidé chtějí vlastnit. Jenže... vyvíjí truck, pickup, Model Y, nový Roadster, staví nové továrny. To jsou ty náklady, kvůli kterým tak brutálně prodělává. Opravdu to není kvůli tomu, že by nedokázala prodat kvůli nezájmu a absenci dotací.
Bez dotací to nejde. Co je to za obchodní model, když to nejde bez dotací. A Evropa není schopná produkovat ani tzv. biopaliva, která jí nadiktovat Brusel. Stejně to skončí i s elektroauty.
Jenže tyto experimenty jsou natolik nákladné, že to přivede EU země k bankrotu.