Možná i vy nechápavě kroutíte hlavou nad módou SUV a snahou automobilek dělat z nich rádoby sportovní auta. Jaguar s F-Pacem SVR však ukazuje, že spojení „sportovní crossover“ nemusí být jen marketingová fráze.
Je moje / neni moje resi docela uspesne kolegyne v symbioze s mistnim dealerem subaru. To si ona sama udela konfiguraci jakou chce, vybere barvu atd., dealer to koupi, pul roku si to necha, najede na tom pod 10tis km a pak ji auto v cenikovce 25tis E proda za 16tis E. O 3 roky a 100tis km pozdeji si to zopakuji. :-)
V US má BMW X5 s osmiválcem (US nemá tak přísné emise a také nemá WLTP a navíc se X5 v US vyrábí). Osmička bude určitě také v X5 M ve specifikaci pro evropský trh. Možná bude i X5 50i s osmiválcem....možná.... :-!
Pletete se. USA má mnohem přísnější emisní limity než EU. Jen měří jiné látky, a U.S. měření je díky tomu například benevolentější vůči dieselům. Navíc na rozdíl od EU, pokuty z emisí neplatí automobilky ale zákazník platí emisní daň ze spotřeby.
...na to,.že to má V8 motor s kompresorem a solidní výbavu, je cena přijatelná. Zatím nemá konkurenci, ale až MB a BMW vyrukují se svými 8 válci v benzinu (jestli vyrukují?), tak tady ceny vidím cca 3 mil v základu.
No zatáčkový řidič si asi víc užije ve Stelviu - hmotnost a tím pádem agilita je na straně Stlevia, i řízení se u něj chválí, nevím jak ten Jag....
subjektivně si ještě dovolím dodat že Stelvio je hezčí zvenku i zevnitř..... ;-) těžko říct jak kvalita.... (ale obecně jsou Giulie a Stelvia na poměry Alfy velmi povedené, tak snad to v globálu bude stačit aspoň na průměr). Další věc je spotřeba, tam by to srovnání bylo taky zajímavé.... Ostatně provozní náklady, u těchto aut nemalé, bych taky zohlednil - přecejen ty pneumatiky a brzdy budou z takového auta mizet poněkud rychleji.... ;-)
Ani to nemuze stacit. Nevim jak je tomu presne ted, pro zachovani dusevniho zdravi to uz radeji nesleduju, ale pokuta prichazela od 105g CO2 nahoru a ma to jit snad dolu na 95g CO2 (kdyz tak me nekdo opravte). Kdyz vememe I-Pace, u ktereho se udava CO2 predpokladam 0 (i kdyz vsichni vime ze je to blabol a jeho sklenikova stopa si s tou z SRV nezada), tak aby se Jaguar udrzel na prumeru musel by na kazdy jeden takovy kousek pod kterym diskutujeme, a ktery udajne vypousti 272g CO2, prodat 3 kusy I-Pace aby se v prumeru dostal k tem 95g CO2.
A asi vsichni tak nejak tusime, ze tech I-Pace jaguar tolik neproda ani kdyby se rozkrajel. Takze jo, pokuticka musi byt pocitana jiz v cene vozu. Uhozena doba.
PS: Pro predstavu jsem si kdysi pocital jak je na tom treba BMW s tehda aktualni M5 generace F10, tak tam to vychazelo na cca 300tis Kc na pokutach jen za CO2 navic proti touzbam a pranim EU. Kdyz se clovek zamysli za kolik se to auto v zakladu prodava (2,7mil), kolik z toho je dan, naklady na prevoz a marze prodejce... pak to vychazi ze snad 1/4 ceny M5 jde vlastne na pokutu (resp. by sla, pokud by se to BMW nedarilo vykompenzovat ruznejma 114i atd.).
Když vezmu Stelvio QV (které jsme teď řešili), tak to je o 240 kg lehčí, o 235 tis. levnější (dle ceníků, v reálu bude rozdíl ještě větší), má nižší těžiště, lepší zrychlení (i přes handicap 40 PS) a možnost komfortnějšího podvozku. Pro tvé potřeby zřejmě lepší volba.
Pro mě dělí Crossovery a SUV hlavně výška (od silnice) sedačky řidiče, Stelvio Macan apod. jsou ještě crossovery, F-Pace, Velar..., už jsou SUV.
To nebyla kritika, naopak. Mám radši crossovery, než SUV.
I crossover může mít světlou výšku na úrovni SUV a nemusím si nutně za jeho volantem připadat jako kočí na kozlíku.
A co je zábava pri týchto autách?Vrtenie zadkom?Či jazda na okreske bokom? Asi to aj ide ale v takých rýchlostiach že to je viacej strach ako zábava,samozrejme pokial nie si ako Loeb.
za mna je stelvio seriozne SUV .... ovela podstatnejsie ako vyska *** je podla mna svetlost podvozka a celkove zameranie auta... a tu je stelvio jasnym SUV.... bodka
Mám ještě přes měsíc do dodání auta, kolega už nafasoval díky rychlosti a ochotě BMW nový povoz, takže jezdím v jeho původním GLC Coupé a až na nikterak výkonný motor 220d jezdí perfektně. Opravdu.
To je subjektivni, pro me jsou X3/4 M obe skaredy, ze i kdyby jezdily nejlip na svete, tak to nerozchodim. Ty jsi uz mel moznost X4 M ridit? Kde? Taky bych si zajezdil. Nebo si zatim jezdil jen na kolotoci?
:D X4 M je jasny vitez v ovladani na okreskach, nebo Macan Turbo fl.? Proste zabava kdyz jsou tak univerzalni auta do nepohody. Ted se me libi X4 M stylovevejsi s mensim kufrem, treba za 10let to bude X3M. Jasny V8 Jaguar s kompresorem je peklo, uz jen jak silene zni V6 kompresor v F-Type je neco.
Za me vetsi Range Rover Velar SVA (V8/550hp) vypada lip, nechce nokoho sezrat. Vypada zurive F-Pace SVR :D Jinak jasny vitez SUV coupe stredni tridy je nove X4 M.