Závodní verze Lotusu Exige má v modelovém roce 2008 o 4 kW vyšší výkon, vylepšenou ovladatelnost a akceleraci. Přitom ctí základní filozofii zakladatele Lotusu Colina Chapmana – co nejnižší hmotnost.
Právě, že maximální krouťák je hodně vysoko, velmi blízko maxiálnímu výkonu, tzn. že právě mezi těmito otáčkami s tím bude ta pravá zábava. 230Nm v 6000rpm muze být uplně srovantelné treba s 400nm v 2100 rpm. Když se roztočí, bude to drak :-)
Jsou to krásné hodnoty na takový motor, ale kolik takový motor vydrží? A neberu ti zalíbení v tom motoru, ale u mě vítězí jednoznačně charakteristika motoru s kompresorem před turbem. LOTUS FOREVER
1,8 l a 230Nm je pro rok 2008 už trochu mimo... :no: Výrazně sympatičtější je mi verze jistého německého úpravce swapujícího motor za Audi 2,7 biturbo 300kW/500Nm... >:-[]
Jo to souhlasím ,ale je to hold požadavkem doby na vyšší bezpečnost s další přídavné systémy. Myslel jsem tím například honbu výkonu u aut typu BMW M3(jsem jejím zastáncem) ,ale připadá mi to až neskutečné co dokážou udělat, obrovský motor, jen aby to nějak rozhýbali ....samozřejmě, že tyto dvě auta nejde absolutně srovnávat
"Žádné zvyšování hmotnosti, naopak snažit se udržet nízkou hmotnost" prvni generace Exige byla o dost lehci takze hmotnost zvysujou :yes: jinak souhlas LOTUS Forever
Přesně tak má vypadat sportovní auto. Žádné zvyšování hmotnosti, naopak snažit se udržet nízkou hmotnost a kdyžtak dělat malé krůčky ve vývoji podvozku, brzd, motoru.... Na co je těžké sportovní auto s kterým si neužije pořádnou zábavu, protože i když má 400 koní váží 1500kg a to už se v zatáčce pozná. LOTUS FOREVER