Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 100 se začala vyrábět před 50 lety. Na konkurenci ztrácela od začátku

Modelová řada Škoda 100 a 110 se vyráběla více než deset let a brány továrny v Mladé Boleslavi i závodu v Kvasinách za tu dobu opustilo přes milion těchto automobilů. Více než dvojnásobek výroby předchozí "tisícovky".
Zpět na článek
Avatar - Erik
25. 8. 2019 11:01
škodovácké vraky
Š100/110/110R na svoji dobu bylo všechno možné, je ne spolehlivé pohodlné auto. Tehdy jsem byl mladý a novou jsem si nemohl dovolit, postupně jsem jich ale měl asi 5 ojetých. Neustálé opravy poddimenzovaných součátek, jak motoru, tak podvozku, neustále neuvěřitelně rychle reznoucí prvky karoserie se špatnou antikorozní ochranou z výroby, hlavně přední a zadní blatníky a prahy. S sebou jsem vozil velkou brašnu s nářadím a hromadu nejčastěji se kazících dílů motoru (rozdělovač, palivové čerpadlo, svíčky, kabely zapalování, strunu plynu, alternátor atd.). Některé díly byly trvanlivější a seděly z Š 1000, jako třeba vnitřní páčky otvírání dvěří, 1000-ka je měla kovové, stovka z nekvalitního lámavého plastu. Dost jsem se na tomto typu auta naučíl, třeba generálku motoru či výměnu spojky svépomocí doslova na ulici. Typ 105/120/130 byl jen pokračování stejné tragedie, možná ještě horší. Pámbu zaplať, že už je to za námi, zpátky bych ty nespolehlivé vraky už nechtěl.
25. 8. 2019 09:35
Re: díky bohu...
Sam to znam jen z vypraveni, ale hlava se mi zastavuje, kdyz vidim, kolik lidi ve veku 25 az 35, mych vrstevniku, velebi socialismus. Dyt deda rikal, ze bylo lip...
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2019 09:39
Re: díky bohu...
Taky mě to fascinuje = stejně jako že ani 30 let po ekonomickym krachu socbloku = si snad i většina lidí nepřipouští = že komunisti zkrachovali ekonomicky = a proto to zabalili. Už neměli prachy ani na to málo co dávali = přitom srovnání platů majetků a vlastně úplně všeho úrovně života ČSSR vs náš dřív společnej stát Rakousko v roce 1990 = si snad uvědomuje každej. Nebo asi holt ne
Krásnej příklad je Škodovka = měla miliardovej dluh a byla 300 milionů po splatnosti = bez šance ten dluh splatit = symbol ekonomiky celýho obřího socialistickýho bloku

A lidi dneska vymýšlí.. no to co píšeš
25. 8. 2019 08:30
díky bohu...
.... je ta šílená dobra pryč a zase žijeme jako důstojní lidé a ne jako žebráci, navíc nesvobodní.... važme si toho.... :yes:
25. 8. 2019 10:52
Re: díky bohu...
Hele kámo...teď to výjimečně fakt nemyslím ve zlým ani ironicky.
Jsou věci (sex, drogy, socialismus) který z vyprávění znát NEJDE.
Představ si systém, kde třeba vůl jako Beefcake je nějakou perverzní shodou náhod nějakým pseudošéfem nějaký nefungující organizace,ve který ty musíš bejt a nemůžeš ho poslat ani nakopat do pr...le:)
Ale žes nezažil ČSSR, kvůli tomu se fakt hroutit nemusíš.
S těma ostatníma věcma by to byl větší vopruz. :-!
Avatar - pradeda777
25. 8. 2019 20:53
Re: díky bohu...
Já pamatuji proces se Slanským...........je třeba dodat, že účelem těchto procesů bylo nahnat všem lidem, včetně samotných komunistů, strach. Protože člověk, který má strach se lehce ovládá. (Zkušenosti z SSSR). A to se jim dokonale povedlo...
http://cs.wikipedia.org/…%C3%A1nsk%C3%BDm
25. 8. 2019 19:56
Re: díky bohu...
.... ale jasně že jde socík znát z vyprávění.... já ho teda zažil, ale nějak se to nerozchází s tím, co o něm příčetní novináři píšou.... Prostě debilní, nefunkční systém, zcela k ničemu.... Ostatně, stalinský terror jsme nikdo nezažily ale asi tak nějak chápeme že tudy ne, co?
25. 8. 2019 13:13
Re: díky bohu...
Asi si nějak vzdáleně rozumíme. OK.
Já jen řkal, že svoboda v každodenním životě jde do kopru. Jestli to necítíš, musíšžít strašně nudný život nebo bejt strašnej salámista.
Jinak souhlas.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2019 11:29
Re: díky bohu...
No když seš po splatnosti a neni kde brát = tak čísla sou skoro všechno ;-)

Prostě komanči udělali to jediný co udělat mohli = teda mohli to eště chvíli natahovat ale to by pak dopadli spíš hůř = takhle mraky firem po zhroucení přešly jen do rukou komunistů kapitalistů. A dodnes ovládají stát = to že prezident i premiér sou ex-komunisti neni náhoda a výjímka = to je spíš potvrzení smutný reality. Komunisti ve vedení firem se změnili na kapitalisty ve vedení firem + ale je svoboda a můžem všechno = včetně toho se přestěhovat

Že se lidem líbí 90. léta je smutný = to byl sociologicky mix jistot socialismu s volností a možnostma kapitalismu = to se sice logicky líbí ale je to logicky krátký přechodný období. Zpětně se to dobře hodnotí = ta přechodná doba měla bejt KRATŠÍ = ekonomicky trochu normální kroky tu dělal až premiér Zeman = i když tak jako dneska obklopenej spíš totálnim odpadem
Proto na to lidi rádi vzpomínaj = nepřirozená ekonomicky uměle udržovaná zbytečně protahovaná doba = extrémní kradení a tunelování = což nás zase vrací k tomu premiérovi = jednomu z nej- tunelářů doby kterej už tehdy spolupracoval s prezidentem. A za to je dodnes lidi.. maj rádi a volej :yes: :-!
25. 8. 2019 10:31
Re: díky bohu...
No je to všechno sporný.
Žebrák nejsem v žádném případě. Ale skutečného žebráka v pravém slova smyslu jsi za socíku nepotkal.
A svobodný si nepřipadám. Myslím, že v uřčitém směru je dnešní doba ještě víc prošpiclovaná a buzerující, než tehdy. Ne tedy ve smyslu větších svobod (cestování, demonstrace, ponikání) ale co se týká každodenního života, začíná tady jít všechno do kopru. Mohu porovnat...a tak udušenej jsem se tehdy necítil. Tedy myslím v každodennosti.
Ale kdoví, kam by to vyšroubovali komáři, kdyby měli tu techniku co dnes (kamery, odposlechy a tak). Se svobodou slova je to tak na stejno. EU v čele z Německem spěje do stavu, že můžeš říkat co chceš, pokud je to povolené.
Ideál svobody byly devadesátky. Dneska to tu smrdí neomarxismem a ekofašismem.
Ale socík zpátky ani náhodou. Teda bylo to fajn, protožes měl malou možnost srovnání.Ale po své návštěvě KLDR (tam je to do tvrdejch) mě veškeré náznaky nostalgie přešly.
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 08:55
Njn, je to přesně tak, jak říkal Palacký
Byli jsme před Rakůskem - no a fčílkaj zme hluboko za ním :D

Na automobilovém průmyslu je krásně vidět rozdíl výkonnosti socialistické a tržní ekonomiky. Ta socialistická rostla (dejme tomu) lineárně, zatímto tržní - s kvadratickou funkcí

Když si srovnám naše automobily v jednotlivých desetiletkách:
40. léta:
+ Jawa (Aero) Minor II - ideální malý vůz světové úrovně, podle jisttých vyprávěníé na hranici faktu a legendy stál Minor II na začátku automobilky SAAB
+ Tatraplán - vynikající vůz (tehdejší) střední třídy
+ Tatra 87 - "toto je vůz, na který čeká celá Afrika" (Z+H, Afrika snů a skutečnosti)
+ Tudor - robustní auto "střední třídy", plně konkurenceschopné tehdejší evropské (mizivé) produkci

50. léta:
+ 440 / 445 / Spartak, Octavia, Felicia - plně konkurenceschopné menší vozy, odolné a robustní, s výborným poměrem cena / výkon
+ Tatra 87 a Tatra 603 - vynikající velké vozy

60. léta:
? Tatra 603 - jako dobrý, ale vyvezlo se jich pár tuctů
+ MB 1000 a 1100 - vcelku pohodový malý rodinný vůz, v něčem lepší a v něčem horší, ale vcelku docela srovnatelný se západní konkurencí

70. léta:
?- Tatra 603 a Tatra 613 - to je nějaká exotika, ne? Kolik že se jich vyvezlo "na západ", 15 nebo 20?
?- Škoda 100 / 110 - "na západě" se za rozumnou cenu daly prodat jenom "eRka", jinak to byla bída a s nouzí

80. léta:
-- Škoda 105 / 120 / 125 - zoufale a beznadějně zastaralé vozy, které se "na západě" prodávaly za cenu železa ve sběrně
Avatar - Ronault.
26. 8. 2019 00:28
Klasická diskuze...
...na téma "s láskou budeme vzpomínat na tyhle zk..ve.é roky".
Avatar - KANKUNEN
25. 8. 2019 14:54
Re: škodovácké vraky
Tak mi řekni hlupče, jestli by si jel na dovču Fabkou I co má 100t najeto nebo 120kou. Řeknu ti to sám, ta Fabka tu dovču bez poruchy zajede 10x častěji než ten mrzák 120ka. Žij dal ve svém popletení. A kdyby se ti chtělo, tak servis na Fabce si uděláš taky sám.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2019 11:20
Re: díky bohu...
A dřívější socialistická levice = snad úctu k něčemu krom sebe měla? :-)
25. 8. 2019 12:21
Re: díky bohu...
No, zrovna kvůli takovejm jako ty...se tady cítím jako za totáče. Věrozvěsti jediné pravdy...vždycky v historii tohle skončilo špatně.
To, že osobní svoboda na ulici nebo v kyberprostoru jde do kopru není BS, to je fakt, kterej nevidíš jenom, pokud máš hlavu v řiti.
Každej sám za sebe? Mě to nevykládej. Ale těm vohnoutům zbytečnejm, který živým z daní. To ani za komárů nebylo. Tolik zbytečný pakáže, kterou si platíš, aby tě buzerovala.
Avatar - Zetti
25. 8. 2019 12:02
Re: díky bohu...
Bolsevik bohuzel nevymrel, pred sametem jich byl ve strane milion, kam by se asi ztratili....
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 10:44
Re: nikdy více
Strejda (starý pán, juž okolo 90) míval Š-100 ještě před cca 4 lety - a párkrát jsem si ji "z nostalgie" projel. Na hodinovou "kochací" vyjížďku v neděli odpoledne, když není skoro žádný provoz - no dejme tomu, proč ne :D Ale po hodince VELMI RÁD přesednu do svého civilizovaného vozu :D

Ona většina tuzemských aut za socíku vyžadovala nesmírně zručného majitele, nadprůměrnou dávku štěstí (aby se daly koupit náhradní díly) a větší než malé množství času, protože se v tom člověk musel furt vrtat, aby to udržel v jakož takož použitelném stavu.
Dneska příjdu, sednu a jedu - a i když se tam občas něco posörö, tak je oprava furt RELATIVNĚ levná, o poznání rychlejší a v NAPROSTO ODLIŠNÝCH podmínkách

Pro ty, kdož ho ještě neviděli, doporučuji tento dokument - je to sice o Žigulících, ale tehdejší "kulturu" prodeje, servisu a provozování to vystihuje naprosto dokonale
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2019 09:01
Re: Njn, je to přesně tak, jak říkal Palacký
Byli sme kousek před Rakouskem a hrou osudu 2. světový tak po ní než to tu převzal komunista KOUSEK před = patřili sme mezi země kterejm válka uškodila nejmíň. Po ekonomicko politickym zhroucení socbloku byl náš rozpočet asi na 10% rakouskýho = až tak moc to soudruzi...
25. 8. 2019 17:41
Re: škodovácké vraky
Tak nevím, doma jsme měli asi 5 kousků od 100-ky po 130-ku, soused 1000-ku.A trávit dnes opravami a údržbou auta na ujetý kilometr tolik času, co taťka se sousedem, tak mi nestačí celé víkendy. A když si vzpomenu na "zábavné" historky z cest, kdy ty auta se štěstím ujela bez poruchy a oprav někdy i 300 kilometrů v kuse a to při celkovém nájezdu, ktery má dnes tak dvouleté auto, rozhodně mi za těmito paskvily není smutno.
25. 8. 2019 16:31
Re: škodovácké vraky
.... naprosty souhlas.... jen idiot muze ty bolsevicke paskvili srovnavat s tim co zacla Skodovka vyrabet pod VW....
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2019 11:21
Re: škodovácké vraky
K tý montovně viz já 9:39 = možná si to čet a ten :no: je od tebe? :-!

Prostě stát i Škodovka byly ekonomicky = v rejži. To za kolik miliard chvíli nato VW firmu koupil (myslim 40 mld) a kolik do ní okamžitě investoval (myslim 80 mld.) na to neměl ani celej náš stát. Ani na to aby z tý rejže vytáh jednu firmu!
25. 8. 2019 11:57
Re: díky bohu...
Jasne bylo to lepsi protoze ti bylo o 30+ min.

Zijeme v jednoznacne nejlepsi dobe jaka za existence Cech/Ceskoslovenska byla reci ze to jde do kopru a uz je to jen horsi a podobny jsou total BS.

EU (klidne v cele s Nemeckem) je opet to nejlepsi co se mohlo stat a vsechny kecy o neutralite a stredoevropskym svycarsku a podobne jsou total mimo realitu.

Jasne je to narocnejsi a kazdy za sebe, ale to je jedina spravna cesta.
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 12:51
Re: nikdy více
Já si podobný "náraz na realitu" dopřál v roce 97, když jsem ze Škody 105 L (prvního přibližovadla, vyrobená v roce 1988) přesednul to Forda Scorpio (Cosworth) , 2,9i 24v Ghia (vyrobeného v roce 1991) :D
Ten rozdíl byl... viditelný - a krásně demonstroval "výhody" socialismu oproti tržní ekonomice
Motorovým prostorem Cosíka by nepropadla snad ani dvacetikoruna, do motorového prostoru "stobůrka" by se vešel klidně i pytel cementu a furt by tam zbejvalo dost místa

Stobůrek potřeboval nějaké to seřizování skorem furt, Cosík šel do servisu 2x za rok na běžnou údržbu - a stačilo
Avatar - Ronault.
26. 8. 2019 00:25
Re: škodovácké vraky
Hlupák jsi leda ty. Já prodával HTP se čtvrt miliónem na tachometru a ještě dlouho jezdit bude. Běžná 120 před modernizací motoru na Favorití se generalkovala ve 120t km.

Ty hospodské kecy zkrachovalé lůzy si nech pro sobě blízké a ne sem
Avatar - Ronault.
26. 8. 2019 00:22
Re: škodovácké vraky
Řešilo se to milionkrát a každý k tomu má co říct, ale pravda je taková, že Felicie je takový lehký facelift Favoritu, vyřešilo se jen doslova pár neduhů (blinkry, ovládání ventilace a airbagy), ale hrozivý základ zůstal stejný.

Vlastnil jsem i Fabii a nikdy bych objektivně nešel z Fabie Feldy. S Fabkou i dnes se slušným motorem.si dokážu představit nalitat třeba 80t km ročně, s Feldou ani za nic
Avatar - pradeda777
25. 8. 2019 20:59
Re: díky bohu...
Žebráka jsi za socíku potkat nemohl, protože byli všichni v lochu..... ;-)
25. 8. 2019 19:59
Re: škodovácké vraky
představ si že když píšu z mobilu tak se mi gramatiku fakt nechce hlídat.... zvlášť na fóru jako je tohle....
Jinak nevím jak ty, ale já jsem svého času denně střídal Felicii v pěkném stavu a první nové Fábie.... a ta Fábie byla pocitem z jízdy oproti Felicii jako S-klasse od Mercedesu.... Neuvěřitelně bytelný interiér, suverénní jízdní vlastnosti, tuhá karoserie.... naprosto jiný vesmír.... Felicie je oproti tomu papírové dětské vozítko....
Avatar - Zetti
25. 8. 2019 12:04
Re: díky bohu...
Copak te nervuje, patris k tem soudruhum taky?
25. 8. 2019 10:33
Re: díky bohu...
JJ, máš pravdu. Ale čísla nejsou všechno. Viz já níž.
Avatar - Zetti
25. 8. 2019 11:12
Re: díky bohu...
Hezky sepsany, nicmene ten proces postupu zpatky k realnemu socialismu je nezastavitelny http://svobodnenoviny.eu/sokujici-odhaleni-nemecko-konfiskuje-domy-pro-migranty/?fbclid=IwAR2Wwms5P02aaKC3xw6qyoHvjJI0HaBXBU9AVwG0oXkehcShHUpJj6yrWLw

Dnesni levice nema sebemensi uctu k nicemu
Avatar - Zetti
26. 8. 2019 13:25
Re: škodovácké vraky
Ze je nepustili, nemusi souviset s devizovym prislibem, ten davala banka. Pak jeste muselo byt potvrzeni od STB (zvlastni ukoly) a vyjezdni dolozka. Oni vedeli ze mame dve decka, ktere s nami nejedou, tak s tim nejake obstrukce nikdo nedelal
Jinak cely proces se musel prede vsemi tutlat. Stacilo male udanicko a bylo by po vylete.
Avatar - palix
26. 8. 2019 13:24
Re: díky bohu...
A kde bola Škoda (Laurin&Klement) pred socializmom? Bola to jedna z prvých automobiliek. Dovolím si povedať, že ak by nebolo Socializmu, tak Škoda je jednou z najlepších svetových značiek. Ak by nebolo 2. sv. vojny, tak tu nie je ani VW.
Česi boli kedysi TOP národom, čo sa vývoja týka spolu s Nemeckom, Anglickom... Socializmus ich zastavil a zničil.
Čo už, história sa nedá vrátiť. Budme radi, že to dopadlo tak ako to je :).

Z môjho pohľadu boli najhoršie v našich končinách 90-te roky = rabovanie toho, čo ešte ostalo, nízke platy, vysoké ceny, nekvalitný dovezený tovar... Teraz je to už celkom dobré.

Aby som socializmus len nekritizoval... Ešte ku koncu som chodil do ZŠ a nemôžem povedať, žeby mi niečo chýbalo. Dokonca poviem, že sme mali krajšie detstvo, ako dnešné deti. Mali sme toho menej, ale prežili sme oveľa viac. Dnešné deti často ani nemajú na čo spomínať, lebo sedia doma a mrhajú čas hrami...
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2019 12:02
Re: škodovácké vraky
No furt chybí ta SPOUSTA

Taky máme v Německu příbuzný = právě PROTO naše komunisti za nima nikdy nepustili

Nemluvim o zaháčkování režimu = ale že dostat se mezi nikoli SPOUSTU ale naopak ZLOMEK chtělo = většinou víc než štěstí. No tak ty si ho holt měl hned 2x ultraštěstí :-)
26. 8. 2019 10:19
nikdy více
Ve 100vce jsem najezdil 120.000km a necítím naprosto žádnou nostalgii. Byl to odporný, nevýkonný a hlučný krumpl a je mi úplně jedno, jestli dnes někdo tvrdí opak. Stará 1000ovka byla poplatná době vzniku (a rel. konkurenceschopná), ale tento nástupce byl už prostě zastaralý šrot. Neustále bylo třeba se v tom vrtat a něco ladit, náprava byla po 40tkm cugrunt, motor na 100tkm chlastal olej jako prokopnutý, tlumiče vydržely 20tkm a vyměněné díly většinou nevydržely ani polovinu toho, co ty originální. V té době byl proti tomu žigulík, ale i ten Wartburg doslova kočár. A z hlediska spolehlivosti byl i ten vysmívaný Trabi o level dál. Brrrr - nikdy více !
Avatar - Hanson
25. 8. 2019 21:46
Re: škodovácké vraky
Tak se snažil a ty mu dáš takovou podpásovku :D
Avatar - pradeda777
25. 8. 2019 21:13
Re: škodovácké vraky
....no dobrý....a teď nám prozraď, jak jsi v 85 dostal povolení vycestovat s tou 100kou do Norinberka..... ;-)
Avatar - pradeda777
25. 8. 2019 21:03
Re: díky bohu...
....přesněji....cca 1.7 milionu lidí si dobrovolně pokřivilo páteř......fuj!
Avatar - CICERO
25. 8. 2019 16:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2019 11:58
Re: díky bohu...
JJ, zrovna na Novinkách rozhovor s tou fenou Maláčovou.
Bleju z tý socanský ***.
25. 8. 2019 13:05
Re: díky bohu...
Verozvest jedny pravdy vs. vlastni nazor ... ses schopnej pochopit rozdil ?

Ver tomu, ze jedna z poslednich veci na ktery si v CZ muzes stezovat je danovy zatizeni

To ze tim zivi priserny veci je veci jina ale bohuzel se to jmenuje demokracie a ocividne vetsina elektoratu je zcela spokojena s tim z@@@stvem. No a nic lepsiho nikdo jinej zatim nevymyslel.

Kazdopadne dobe z pred-89 to nesaha v sajrajtu ani po kolena takze jestli tobe jde kazdodenni zivot do kopru je mi lito, ale to nema s celkovou situaci nic spolecnyho.
Avatar - Hanson
25. 8. 2019 11:18
Re: škodovácké vraky
To možná platilo u Š100 a 110, ale měl jsem 120 z roku 1985 a veškeré opravy spočívaly ve výměně termostatu (130,-) , výfuk za 300,- jsem si taky přehodil sám a jednou mi odešel startér.. V té době rezavěla všechna auta. Ale tahle stodváca mě vždy dovezla, kam jsem potřeboval. Dnešní Fabie jsou daleko většími průsery s větším počtem drahých závad. Nehledě na to, že dnes už není naše ani ta podělaná montovna v Mladé Boleslavi.
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 14:27
Re: díky bohu...
Měl jsem kdysi (1986???) možnost si přečíst knihu (špalek cca 5 cm o velikosti skorem A4) s názvem "Proces so sprisahaneckým protištátnym centrom na čele s Rudolfom Slánskym" nebo tak nějak.
Vyšlo to (snad už někdy) v roce 1953 nebo 54 - a jsou to jenom záznamy z "výslechů" , řeči "obhájců", obžalovaných a prokurátora - a doplňující články z Rudého Práva.

No a pak jsem si přečetl i "Svedectvo o procese" od Eugena Löbla


Jenom samotný "Proces" je tou nejstrašlivější žalobou komunistické moci, jaká vůbec může být - o to horší, že obsahuje JENOM to, co soudruzi o svém bývalém spolusoudruhovi nashromáždili sami a byli na to náležitě hrdí...
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 14:15
Re: škodovácké vraky
2 Palix: Jel jsem asi 3x s lidmi, kteřé měli eSDéÍčko - a pokaždé to měli ve výbavě "holobyt bez záchodu". Pokud mne paměť neplete, k SDI se dávala snad jen základní výbava - a možnosti dokoupit jakýkoli nadstandard byly dosti omezené.

Osadit auta téhle velikosti 51 kW SDI motorem, to mi přijde jako FEST zoufalství :D
Avatar - wakantanka
26. 8. 2019 14:05
Re: nikdy více
To bolo vtedy super, že človek šiel 2x do roka do servisu, ale keď si to auto vypýtalo servis uprostred Rumunska, tak si bol rád že sa to stalo na škodovienke a nie na tej spomenutej Mazde. Dodnes rozmýšľam, ako si tí nemčúri nakoniec poradili a či sa nakoniec neťahali niekam do "civilizácie" kde auto s takou kopou elektroniky už videli. :)
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 14:03
Re: díky bohu...
Fostek napsal
"... Jsou věci (sex, drogy, socialismus) který z vyprávění znát NEJDE.
Představ si systém, kde třeba vůl jako Beefcake je nějakou perverzní shodou náhod nějakým pseudošéfem nějaký nefungující organizace,ve který ty musíš bejt a nemůžeš ho poslat ani nakopat do pr...le"

"Volovitost" kolegy Bífkejka si netroufnu posoudit - ale když se tak porozhlédnu a uvidím mnohá videa se soudruhem Jeanem- Claudem Junckerem, neoplakávaným bývalým předsedou Evropské Komise... :D :D :D :D
26. 8. 2019 13:57
Re: díky bohu...
Přesně tak, podzim 1969 - začátek tvrdé "normalizace" Brrr!!! Asi to nejlepší, co tehdy mohl obyvatel ČSSR udělat, bylo rychle emigrovat, dokud ještě Husák znovu nespustil klec... :-(
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 13:40
Re: díky bohu...
No, Škodovka IMHO (za 1. republiky) nijak moc inovativní nebyla, spíše se zaměřovala na odolná, festovně postavená, robustní a v mezích možností "blbuvzdorná" auta.
Ale byli tady i jiní:
Tatra, Walter, Praga, brněnská "Zetka", Wikov, Aero, JAWA - tam všude se vyvíjela, konstrouvala a prodávala vynikající auta...

A k tomu nedostatku - mne třeba ŠÍLENĚ SRALO, že jsem si nemohl předplatit ani obyčejné "pitomé" ÁBéCéčko, které tehdy mělo neporovnatelně vyšší úroveň, nežli ta dnešní.
Stát (strana a vláda) rozhodly, v jak velkých nákladech bude časopis vycházet, to se pak "tak nějak" rozpočítalo na jednotlivé kraje, tam se to propočítalo na to, kolik kusů dostane která trafika - a stanovilo se "směrné číslo" kolik nejvíc předplatitelů může v daném kraji být. No a protože zájemců bylo vždycky násobně více, než kolik smělo být předplatitelů, tak se shánělo i to "blbé" ÁBíčko. O tom, s jakým nasazením se sháněly SPECIÁLY ABC, to ani mluvit nebudu :D :D :D

O pár let později se to opakovalo s časopisem Letectví a kosmonautika. Vycházel každých 14 dní, tuším že ve středu - tak jsem do školy jel vždycky o 1 autobus dříve, abych stihnul oběhnout "svých" 8 trafik, abych ho někde ukořistil
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 10:08
Re: škodovácké vraky
Nooo, tak buďmež zase realisté :D
Ono se i soudruhům z Vlčího Hrádku taky občas povedly pěkné úlety
Taková Škoda Fabia Junior, škoda Octávia SDi a škdoa Fabia ve verzi sedan, to byla taky pěkná zvěrstva :-)
Za ta by se nemuseli stydět ani plánovači v AZNP a.s.

Ale jinak s Tebou samozřejmě plně souhlasím
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2019 08:46
Re: škodovácké vraky
No hezký = a teď tu podstatu = co si představuješ pod tim SPOUSTĚ cos napsal?

V roce 1984 dostalo devizovej příslib 15% lidí co o něj žádalo. Že šlo i z důvodu nedostatku deviz o tvrdě protekční záležitost netřeba zdůrazňovat
Avatar - Hanson
25. 8. 2019 17:26
Re: škodovácké vraky
a jinak ty paskvili se píše s ypsilon, ale to sem nepatří.Být Felicie v pozinku, tak je Fabie zbytečné auto.
Avatar - wakantanka
26. 8. 2019 11:55
Re: nikdy více
Akože netrpím nostalgiou, užil som si svoje so 120, ale napadol ma jeden zážitok niekedy zo začiatku 90 tok. Rumunsko niekde okolo Turnu Severin, my na ceste z BG, predbehli nás 3 Mazdy 323 so západonemeckými značkami. O niekoľko desiatok km stoja na krajnici a zúrivo mávajú, Zastavujeme a mladý chalanisko z jednej prosí o pomoc. Čumíme s otcom pod kapotu a netušíme čo mu môže byť. Proste mu to zdochlo, nešlo to naštartovať a teď babo raď. To na škodovienke človek vybral náradie, tu klepol, tam niečo dotiahol a väčšinou s tým došiel až domov hoc aj na tri válce s podpáleným tesnením či prasknutou hlavou. :) Aj keď je zase pravdou, že určite tú škodovienku človek opravoval ďaleko častejšie.
Avatar - palix
26. 8. 2019 14:53
Re: škodovácké vraky
Ja som SDI až tak veľmi nezažil, pretože v čase ich predaja boli auta extrémne drahé, ale kto to mal, ten si to chválil. Až na nízky výkon. Jazdených tiež nebolo veľa - asi preto, že to bolo drahé.
Také SDI si ale viem predstaviť ako skvelé auto niekde v Afrike - trvácny motor, s dobrou spotrebou, malou výbavou kde sa nemá čo pokaziť. Najazdí to milión km, opraví sa na kolene a spraví ďalší milión ;). Potom sa to použije na náhradné diely. Presne tak tam jazdia staré Mercedesy, Peugeoty... Nie všade vo svete sú podmienky pre používanie moderných áut. A výkon nie je veľmi podstatný tam, kde nie sú dobré cesty na rýchlu jazdu.
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 14:45
Re: nikdy více
2 Waka:
Njn, tak ona tehdejší Roumánie byla za civilizovaným světem podobně daleko, jako je dneska ( co já vím, třeba) Čad. Kdybych tam měl někde JEZDIT, tak si určitě nevezmu nic složitého a sofistkovaného :D
Avatar - Jerry.Gunman
26. 8. 2019 14:39
Re: díky bohu...
Pradědo...
Pochopím lidi, kteří do KSČ vstoupili v letech 1945-46 nebo v roce 1968, mnozí z nich tam skutečně vstupovali s čistými ideály

No a ti ostatní tam vstupovali pro prachy, pro moc, z blbosti nebo prostě proto, aby ochránili rodinu, kamarády, příbuzenstvo ... jak už tak lidé do vládnoucích politických stran vstupují
Avatar - Zetti
26. 8. 2019 10:55
Re: škodovácké vraky
Asi slo i o duvod vyjeti, my sme nebyli turisti, ale mame v nemecku pribuzenstvo, co bylo odsunuty v roce 48. Ne ze bysme byli nemci ale tenkrat stacilo aby byl v manzelstvi nemec jeden. O par let pozdeji se dalo vyjet po slozeni nejakych deviz, kdy to presne bylo nevim, ale jeste za totace. To vim urcite, protoze sem mel v roce 89 rozprodany vsechno co melo nejakou cenu.
Takze duvod byl navsteva stare a nemocne pribuzne. Zabralo to dvakrat po dvou letech.
Asi ti dojde, kdybych byl v rezimu nejak zahackovanej, nestavim si vlastnorucne 13 let starou skodovku, ale prohanim novyho zigulika
Avatar - Zetti
26. 8. 2019 08:40
Re: škodovácké vraky
Komu cemu
http://aztekium.pl/find.py?lang=cs&q=spousta
Avatar - Zetti
26. 8. 2019 06:21
Re: škodovácké vraky
Hehe, normalka devizovy prislib. Ja byl na vojne na dolech v Sokolove, me rezim dvakrat rad nemel jestli myslis ze sem mel tlacenku. Proste to vyslo jako spouste lidem
Avatar - Zetti
25. 8. 2019 19:10
Re: škodovácké vraky
sem si jednu S100 za komancu stavel, z hnilobky vsechno prestrojil do nove kastle, za tri mesice to jezdilo a docela spolehlive. V 85 sem s tim byl az v norimberku. Na ceste sem nikdy nic neopravoval.
Tim nepopiram ze to byl na jezdeni ve srovnani se zapadnimi auty des, ale na vic proste nebylo
Avatar - palix
26. 8. 2019 13:38
Re: škodovácké vraky
Čo bolo zlé na Octavii SDI? Sú ľudia, ktorí tvrdia, že to bolo najlepšie motory... Kamoš mal kedysi Feliciu 1,9 SDI a išlo to na všetko na olejovej "baze" :). Samozrejme ekológiu neriešil.
SDI chýbal len výkon. Diesle bez turba by zrejme nikto nechcel.
Avatar - palix
26. 8. 2019 13:33
Re: díky bohu...
Aj ja si myslí, že so slobodou je to čím ďalej tým horšie. Najhoršie je, že to dnes už ľuďom ani nevadí - hlavne mladá generácia je na to už pripravovaná od malička - zdieľanie, ukladanie informácii na cloudoch, chcú byť vždy ON-line, nevadí im ,že ich každý vidí...
Potom autá napojené trvalo na net, autonómne technológie... O chvíľu už ani nebudú miesta, kam by sme sa utiahli, aby nás nikto nesledoval.
Už aj na dovolenky chodím najradšej do nejakého "zapadákova" - lebo si tam oddýchnem lepšie ako kdekoľvek inde.
Avatar - palix
26. 8. 2019 13:27
Re: díky bohu...
Ono záleží, ako človek "socík" zažil. Ak bol dieťaťom v dobre fungujúcej rodine s pekným životom... Sťažovať sa nebude. Ak bol iný v produktívnom veku a pociťoval všetky nedostatky, je to iné.
Každopádne socializmus by som už nechcel, ale vrátiť sa napr do roku 1985 ako dieťa - to kľudne ;).
Avatar - KANKUNEN
25. 8. 2019 21:27
Re: škodovácké vraky
Felicie je už dílo VW. 1000x vylepšený Fafťas
Avatar - CICERO
25. 8. 2019 12:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hanson
25. 8. 2019 17:23
Re: škodovácké vraky
Jsi neskutečně hloupý, auta nejde porovnat, protože mezi nimi je 20 let rozdíl. Viděl jsem dost Fabií, které se vysypaly do 60 tisíc. Ano, s motory HTP. Jinak Fabia je i po karosářské stránce mimořádně hnusné auto, první i druhá řada, když v tom střepu člověk sedí je to jako kostitřas. Tahle auta nechci ani zdarma.