Měl jsem Mondeo jak služebák a prostě skvělý, jízdní vlastnosti, motor
FORD to nějak pohřbil, pořád hledal úspory až zákazníci uspořili a koupili si něco jiného
Ford má ten úplně nejblbější management ze všech automobilek
management který sní o autonomním řízení, sám si tleská na prezentacích a prdí na prodeje běžných vozů, kde si prostě všichni MUSÍ MOC SNAŽIT aby si prodeje udrželi, samo to nepůjde
Motorizace :D
"S Korandem jsme totiž v průměru jezdili za osm až devět litrů..."
Tak to nie každý dízel v kompaktnom SUV/crossover dokáže, to je pravda.
ASX, dvojliter, benzín:
"Spotřeba se pohybovala kolem osmi litrů, a to jak u verze s manuálem a pohonem předních kol, tak u varianty s CVT a čtyřkolkou. Jezdili jsme ale svižnějším tempem."
Bavíme se o Korandu na českém trhu, za ceny pro český trh a také o jeho konkurenci na českém trhu. Jakou záruku má Seat na Slovensku je tedy irelevantní, stejně jako kolik tam stojí Grandland se svým sofistikovaným řešením poplatným době a trhu, ty pupku světa.
ja som si to vlastne uvedomil az ked som presadol z pola naspat do lancera ze zrazu v nich akosi "lietam" ;-) .. pritom dovtedy mi to nevadilo kym som nemal tie tvrdsie a po bokoch vyraznejsie tvarovane sedacky v pole za chrbtom... takze to je tak... ;-) .. tym ale nechcem povedat ze su tie lancerovske zle.. su fakt komfortne a materialovo vemi kvalitne... tie brachove su fakt stale skoro ako nove a to ma auto uz roky a aj relativne uz dost najazdene ( a nema ani ziadne potahy nic.. pritom nic nema vysuchane vydrete pozatahovane.. nic .. ) .. takze v tomto klobuk dole... velmi kvalitne sedacky... tu lancer sa nema za co hanbit este aj dnes popri novsich autach
inak ja som dnes fakt spokojny s tvrdsimi sedackami... len dufam ze aj materialovo vydrzia aspon tolko co tie lancerovske.. az cas ukaze ;-)
hybrid moze byt nakoniec najzaujimavejsia alternativa suhlasim ... a nakoniec bude mozno aj za vybornu cenu... yong to ma pekne nasliapnute ... ale uprimne.. v hustom segmente koranda to vobec nebude mat jednoduche a kym rexton vidim jasne pred sorentom alebo nejakym santa fe tak korando mi lepsie ako sportage ci tucon uz celkovo nepride... ale je jasne ze hlavne ta ferova cena a celkova solidnost auta tu bude u koranda velke eso v rukave :yes:
To máš naprostou pravdu, že boční vedení nemají žádné. Najezdil jsem toho opravdu dost a posledních pár let jsem jezdil buď v MPV nebo SUV nebo jsem si "vypumpoval" sedačku co nejvýše, abych napodobil sezení ala autobus a ulevil zádům. V Passatu sedanu jsem měl sportovní sedačky a následně v kombíku nejobyčejnější komfortní a ty mi vyhovovaly lépe, i když to byla obyčejná "hadra". Lancerové sedačky mi trochu připomínají sedačky z mého Scorpia (ten typ co se mu říká Klaun) a ty byly úplně suprové a pro mě daleko lepší než v Mercedesu E s přifoukáváním bočnic :) ...
spotreba je vyssia to je pravda.... dynamika tiez poslabsia.... ale napriek tomu na to aku ma to auto cenu a ake je solidne tak mnohym sa iste vyplati ( ked s tym nejazdia 30000 rocne ) aj ked ten litrik zozerie navyse ... ako kupovat s 100 litrov drahsieho konkurenta ... :yes:
osobne by som ale v danom segmente eclipse cross... ten za 8L zajazdi v pohode a mas dynamikou predsa len zivsie auto navyse s turbom s nepriamym vstrekom takze tomu autu nebude vadit ani mestske flakanie.... a aj dizajn eclipsu mi je blizsi... posobi sportovejsie ako tato velka rozplacnuta buchta od yongu aj ked uznavam ze auto to je uz celkom kukatelne :yes:
nesuhlasim skoro s nicim.... akurat ten bod 3 ok... tu to chce u nas viac predajcov aby sa dostal yong do povedomia ludi... inak za mna urcite skor korando ako akykolvek opel.. takze ako vravim.. len ten bod 3 z casti suhlas ale inak zbytok nesuhlas :yes:
ASX je o triedu nizsie ako korando .. ale je fakt ze minimalne tym razvorom aj priestrannostou kabiny je ASX na urovni tigiho sportagu aj koranda.... akurat celkove rozmery auta aj jeho know-how a vybava je niekde kde operuje skor S-cross alebo kaskaj a nie vacsi sportage ci tucson ci korando.... ku korandu mi pasuje eclipse cross.... ma defakto aj rovnaky motor ( teda 120kw turbo ) ako korando a rovnako aj svojim know-how aj velkostne aj koncepcne aj vybavou je to uz auto ktore sa moze porovnavat aj so sportagom alebo korandom ci tucsonom :yes:
ASX je fajn auto.. ale predpokladam ze kto kupuje atmosfericke ASX ( ktore je fakt celkovo jednoduche a nenarocne auto ) tak asi netuzi po turbe ake mame v korande eclipse alebo karoqu a pod.... a naopak kto tuzi po turbe tak bude vyberat prave medzi karoqom eclipsom korandom a pod... ale nebude uz pokukovat po ASX ... aj ked uprimne musim priznat ze keby malo ASX motor z eclipsu... ajajaj.. to by bola pecka.. ale chapem ... takto je to asi ok... aspon to maju pekne podelene...
Někomu se auta od Mitsubishi nemusí líbit nebo mu vyhovovat, ale označovat je za "plechovky" a tím naznačovat, že jiná auta nejsou plechovky ;-) Značka SsangYong a předchozí generace Koranda je opravdu výjimečná. Upřímně řečeno ani první dostupné Hyundaie nepatřily zrovna k těm nejhezčím a kam to dotáhly ... jenom je pořád někdo kritizuje. Jsem zvědavý, až začnou prodeje Koranda konkurovat Ford Kuga nebo spíše Škodě Karoq, jak se jejich internetový obraz začne měnit ....
Plechovky od Mitsubishi nemají diesel a toho se musí bát.
Místní zastoupení pak diesel pro Eclipse hrdě odmítlo :-)
SYM ví že bez dieselu to nepůjde a jako bonus nabízejí 4x4, NORMÁLNÍ automat a benzín
V ČR rozhodně ne. Konkrétně u Atecy máš v základu záruku 5 let/100.000 km čili tu tvojí trapošinu. Za 150t už se připlácí 9.900 a pokud se týká základního Servis packu, tak 5 let/60.000 je za 18.300, 100.000 za 29.800 a 150.000 za 47.500. Tak neplácej.
skoda aj tych LED svetiel ( vzhladom na to komu konkuruje korando ) .. kedze dnes uz aj to "zastarale" ASX ma full LED priamo v zaklade :yes:
mna netesia 2 veci na tomto yongovi... vysoka hmotnost... a tym padom aj slabsia dynamika... ok povedzme tie LED svetla by mi az tak nevadili ze tam v zaklade nie su.. ale za mna koradno mohlo byt aj o metrak lahsie a tym padom by bolo vzhladom na vykon aj podstatne zivsie.. ved povedzme taky eclipse ma citelne lepsie dynamicke paramete aj maximalku pritom ma rovnako vykonny benzinovy motor ako to benzinove korando
su pohodlne to suhlasim .. ale bocne vedenie maju aj tie moje sedacky v malom pole lepsie.. a moje su aj tvrdsie a to mi akosi aj vyhovuje viac ked dlhsie sedim v aute... lancer je obecne az nenapadne pohodlny co clovek zisti az ked s nim dlhsie "zije" ... to proste nejde za den ani dva ... rovnako clovek by od neho cakal sportovu naturu a vsade pritomne odkazy na evo alebo relly ale v zaklade je to defakto velmi pohodlne komfortne auto ( vzadu je tam viacprvok uz v zaklade ) .. a aj svojim obutim ( 205/60 R16 ) je to v prvom rade komfortne auto teda ziaden sportak za kazdu cenu ..... akurat ta nizka palubovka a tie hlboke tubusy ( aj ten otackomer az do 8 tisic ) .. tak to je skutocne take "sportovejsie posobiace" ale inak je klasicky lancer ( teda ziadne evo ani ralliart ) prioritne hlavne pohodlne auto na bezne pouzitie teda nic vyslovene sportove .. a aj vzadu si tam sedis ako kral https://img4.auto.cz/…99d2d37597e7.jpg ( sedacka je tu nastavana na brachu.. a ten ma 186cm :-) ) .. a ani golf 7 dnes nema taku vzdusnost kabiny ako sportback ktory je od neho o generaciu starsi .. :yes:
"5 rokov a 100000 km je traposina" facepalm ....
"Preco ny si ktokoľvek kupoval korando, ked moze mat grandland alebo sportage alebo atecu?" to je akoze vyhra ten opel ci kia ? TO auto ma svoje silne stranky, ktore bezny Pepa nepozna a preto potom dava podobne otazky.
No já byl v sobotu tady https://www.motorvize.cz/…-nami-i-ctenari/ takže jsem z Koranda do ASX přesednul téměř hned. A z těch dvou bych si vybral Mitsubishi. Ano jeho interiér se sice zasekl v době před 10 lety, ale pořád má míň ošklivých plastů z klavírového laku než Ssangyong, na rozdíl od Koranda Vám nespustí hity asijské tržnice při každém vytažení klíčku ze spínací skříňky, zvuková indikace zapnutých blinkrů nerve uši atd. I přes své neoddiskutovatelné nedostatky na mě ASX působí jako celkově lepší a dotaženější auto. Přišlo mi komfortnější, (asi i díky pneu s vyšším profilem než měl Ssangyong), tišší, takové auto ze staré školy se kterým se dá v pohodě žít. Silnější motor by ot sice sneslo, ale jestli si ho budou kupovat hlavně chalupáři, rybáři, zahrádkáři, pro které jako stvořené, tak jim ty koně chybět nebudou.
Hipsteři fakt neřešej čím jezdíš, spíš řeší kde se dá nejblíž koupit pivo. A v Manifestu to nebude řešit už vůbec nikdo, jsou tam skoro samí cizinci a žerou předraženej gáblík z papírovejch talířků. Mají svých problémů dost.
Zkuste Lancer Sportback, ten má výborné sedačky. Mám záda poněkud bolavá a v Lanceru se mi sedí fakt výborně. Mám známého s Korandem a ten pořád všem vysvětluje, že je to vlastně Mercedes ;-)
Ja nemam tiez problem so slabymi autami a zabavou :-) Inak to je vseobecny trend, vsetko spomalovat. Uz aj na vychod Slovenska dorazili meraci a mam zly pocit, ze uz sme asi dojazdili.
Karle, máš koule přijet s Mustangem V8 někam na Nápalvku, nebo do Manifesta mezi hipstery? :D Jestli jo, seženu staré TDI bez filtru a jedu s tebou ! :D
Je mi jasné, že chceš Petera jen pozlobit ;-) . Pokud bys trochu zabrousil do 90-ých let, tak bys zjistil, že Ford měl hodně významné postavení v ČR. Většina zahraničních zastoupení jezdila buď ve Fordu nebo Oplu. Firma pro kterou jsem tehdy dělal měla kancelář ve stejné budově jako Ford (IBC vedle Hiltonu, Pobřežní ul.) a my jsem jezdili v Mondeích a repíci v Eskortech. Volkswagen byl tehdy vnímaný jako drahý (a Golf malý :) a Škodovka měla leda Felicii. S příchodem Octavie se to trochu změnilo, ale pouze u "českých" firem a tak jsem při svém ročním působení ve firmě Léčiva a.s. (nyní Zentiva) jezdil ve špičkovém výrobku české automobilky a upřímně jsem nebyl vůbec spokojený ;-)
Já ti nevím, ale když tu někdo pořáda dává ASX a Ecplise za vzor, tak v tom buď nejel, nebo to má placené, aby o nich psal. Tak tohle má za to :D
SSang Yong by konkurovat mohl, ten na to na rozdíl od výše zmíněných měl, Kuga se u nás prodává až když jsou na ní výprodejové ceny, jinak vede Škodovka, takže o Forda se v českém kontextu nebojím, to u nás nikdy až na Fusion nebyl zrovna trhák.
Ssang Yong zatím žádné ani trochu schopné auto neudělal. Jak máme vědět, že zrovna tentokrát ano? Neříkám že netroubí a nestírá (no trochu) ale opravdu bych se obešel.
1. Nema ziadny slušný benzin. Do mesta stačí moderný benzin okolo 100 kW - ktory zaroven ma prijateľnú spotrebu.
2. Hlučnosť je vysoká - dnes na komforte zalezi.
3. Minimum servisných miest a nejasná servisná politika. To si moze dovoliť skodovka - ale nie neznáma značka z Indie.
4. Podpriemerná záruka. 5 rokov a 100000 km je traposina, ked Kia ma 7 rokov, Seat 6 rokov a este aj skodovka 5 rokov.
5. Vysoká strata hodnoty pri budúcom predaji. Tato značka tu uz bola a dieru neurobila. Zase opakujú rovnake chyby. Chcu zarobiť a nechcú investovať. Lenze tak to nepojde a bez pridanej hodnoty im to nikto nekúpi. Pozrite na teslu a ich spôsob prerazenia na trhu! To rozhodne nebol konvenčný vstup na trh.
Este dodám, ze napr Opel ma štandardne zlavu cez 20% z cenníkovej ceny.
Seat tiez nejde za cenníkové ceny.
V realite sa da slusne vybavené SUV kupit za cca 20000 €.
Preco ny si ktokoľvek kupoval korando, ked moze mat grandland alebo sportage alebo atecu?
Záver: premrhana šanca. Skoda. Majitelia by mali zapracovať na základoch marketingu 21.storocia.
80.te roky uz davno skončili
Niekto to uz snad odservisuje, toho by som sa nebal...ale nevyhoda to je, ale ze by na tom taky Seat bol u nas lepsie? Haha.
Zaruka je solidna, lepsia ako mnoha konkurencia. Kazdy rok zaruka (podla toho na ake komponenty) sa da predsa ocenit.
Ak tocis auta tak ssangyong aj tak nekupis a ak auto drzis tak po 10 rokoch je to aj tak bezpredmetne.
Pred rokom som obehol skoro cele zapadne Slovensko, ziadny dealer Opelu ci Seatu mi nedal nijaku zlavu okrem oficialnej zlavovej kampane. Povazujem to za "urban legends" od ludi z internetu, ktori nikdy neukazali kupnu zmluvu na uplne nove auto s 5km na tachometri.
Nemám moc náladu tu někomu vysvětlovat, že 100kw diesel 4x4 s automatem v SUV nebude jezdít za 5 na sto, hlavně né při testu, kde se jezdí i dost v provozu. Pokud někdo takové auto má a jezdí s ním výrazně méně, neví, co je provoz Prahy a okolí....
Za takovou spotřebu tu jezdí skoro vše... včetně Oktávky TDI, mám i měřené spotřeby, klidně se přijeď podívat ;)
ono je to asi tak ze ked uz si pocas par rokov zvyknes na tvrdsie sedacky v ktorych sedis kazdy den tak potom tie maksie uz citis skoro hned ... netvrdim ze v nich teraz boli hned aj chrbat .. to nie ... skutocne v lanceri som sedel neraz uz par dhych hodin a nic... pohoda... absolutne ok... ale ze su maksie citm teraz uz hned po presadnuti z tvrdsich co mam v malom aute ..... a mne sa v tych tvrdsich dnes uz akosi lepsie sedi .. mozno to prave robi aj to lepsie bocne vedenie neviem...
čo je to u teba sedieť v aute dlhšie? Za hodinu, dve či tri nezistíš o sedačkách nič. Všetko nad 8 hodín a vystúpiš bez bolesti chrbta, neošívaš sa pol tohto času je v pohode. No a fakt je že každý to vníma cez svoj chrbát inak.
nejazdim vela.. ale je pravda ze ak by neslo len o yong ale obecne o benzin v danom segmente tak za mna radsej eclipse cross.. tam to pojde aj za 8 a aj dynamika voci yongu je o level inde :yes:
len razvor nie je vsetko... ide aj o celkove rozmery auta a jeho know-how... a tu je ASX o cislo nizsie a kdesi kde je S-cross alebo Kaskaj... samozrejme priestor ok... ale zober si aj motory a vybavu... tu je ASX hierarchicky pod eclipsom a jeho cielom ani nie je nejak brat zakaznikov sportagu alebo tucsonu... tuto ulohu ma vacsi a sofistikovanejsi eclipse ;-)
mno ... uz nech je tu test toho etalonu ( uz ho fakt cakam kazdu chvilu ) :-):yes: ASX je dozaista nadalej narez vzhladom na dany segment ... len dufam ze chlapci v acz ho zoberu aj kusok mimo asfalt... lebo prave zehlenie nerovnosti je silnou strankou ASX a nie dialnica https://www.youtube.com/watch?… ... ASX este nepovedalo posledne slovo a stale je to za mna vedla nejakeho kaskaja ci S-crossu alebo dusteru lepsia volba a teraz uz s dvolitrom a v 4kolke mi to pride uz aj lepsie ako nejaky T-roc :yes:
ani mne by chybajuce LED nevadili sam to pisem.. ale v danom segmente su uz tak nejak dnes coraz beznejsie... skoda... skor vidim problem s danymikou a spotrebou... a za mna je kusok aj vahou tazsie ako by som cakal
1. Cena je plne na urovni konkurencie ako som pisal.
2. Interier je otazka vkusu
3. Motorizacie su jednoznacne podpriemerne - v dynamike, aj v spotrebe.
Takze vyhodou, ktoru mozno uznat je mozno interier.
Lenze - nema priechod na lyze, nema stresne madlo, bedrove opierky tipujem ze tiez nema, nastavitelnu opierku ruky tipujem ze tiez nema.
Taktiez nema vyduchy ventilacie vzadu.
Takze v skutocnosti sa ti mozno interier paci - ale vybavenie interieru je jednoznacne podpriemerne.
ASX aj Korando majú prakticky rovnaký rázvor, nejakých 5mm nie je rozdiel. Takže aký rozdiel triedy?
Vnútorné rozmery sú taktiež podobné.Aj spotreba je podobná.
Takže sú to konkurenti.
osobne by som si vedel predstavit korando v 4x4 a s automatom ale v benzine ... ale aj tento dizel kupodivu vyzera schopne a na tak tazke auto ( akym korando dozaista je ) uz mi aj celkom dava zmysel... ale aj tak za mna ten 120kw benzin by mu sedel asi lepsie a bol by aj podstatne zivsi a vhodnejsi aj na kratsie trasy .. :yes:
moze zamavat celkom s predajnostou ostatnych modelov. Len ho treba trochu spropagovat, bez toho tu bude stale zaplava vsetkych moznych T-* a K* v X kombinaciach.
Aj podla videotestu myslim Motoringu to je slusne a dospele auto.
Nizozemsku holt hrabe, noční jízda takovou rychlostí po dálnici bude ideální recept na usnutí. Ale u nás je naštěstí opačný trend...a kromě toho, dálnice není tak úplně místo, na kterém využiješ zábavné naladění podvozku.
Nesedel. Ale ľudia sú rôzni, majú rôzne proporcie a rôzne sedia za volantom.
Mám kolegu, ktorý nadával na každé auto, že má zlé sedačky. Už po hodine ho bolí chrbát.
Ale keď som na to istom aute šiel povedzme trasu Košice - Praha, môj chrbát bol v pohode.
Teraz napríklad je nadšený z novej i30, uvidíme dokedy ...
Seděl jste někdy v ASX a je to příšerné, po 5 min. mne bolely záda, jak střep..sedadla jsou navíc bez bederní opěrky a uprostřed sedáku je jakýsi předěl, který vás neustále tlačí do zadku..V životě bych si ten nový typ ASX nekoupil, ani starý !
Ale to nejsi odlišný = lepší nijak zázračně výkonný Toybaru MX-5 než..
Ostatně výkony aut narostly tak moc = že ani zkušenej řidič už to nemá moc kde jak využít
Svět aut se v nejbližšim období asi dál hodně změní = a některej management to holt netrefil. Chápu to eště u Alfy = celý současný dění de přímo proti jejich základní filozofii pojetí auta. U fordu to vnímám spíš jako hrubou chybu managementu = tak trochu srovnatelnou s bejvalym vedenim PSA
Akcie Fordu bejvaly za 35 USD = dneska sou za 9 a budoucnost značně nejistá
No já poprvé Alfu řídil až teď na srazu a to byla "jen" nejslabší Giulieta a to auto mne bavilo i tak :) Jsem asi trochu odlišný, než většina a baví mne zábavná slabá auta, nebo slabší, protože ti umožní fajn zábavu v rychlostech do 100 km/h, kde se dá ještě trochu přemýšlet, jak zareagovat. Takže takovou Alfu bych možná proti Fokusu upřednostnil, ale zase aktuálně má Ford lepší interiér. Někdy si budu muset zkusit to Toybaru, k tomu jsem se ještě nedostal, ale věřím, že mne taky bude bavit.
Proto taky muj řidičský sen, nebo jeden z nich, je staré Clio Sport, popřípadě něco jako FieSTa 150, Fokus ST170.. minimálně do začátku, s jídlem roste chuť :D
To může a většinou timhle směrem laděný Fordy nezpochybňuju = ale pro běžnej provoz = viz to aktuální Nizozemí
A před Fordem je právě Alfa = a je na tom eště hůř. Dávnej prokec od Audi že na jízdních vlastnostech nezáleží, že důležitější bude konektivita apod. = se bohužel naplňuje
Já vůbec nikdy nezpochybňoval že pro Ford je typická právě snaha o lepší podvozek rsp. tenhle směr = ale myslel sem to jako vysvětlení že to je málo. Že buď něco jako nadoraz řidičský auto = to Toybaru jinak spíš to co se děje Alfě = a platforma pro Giulii a Stelvio je fantastická = přání BMW abych jejich současná generace 3er a 4er byla tak povedená = se spíš nesplnilo. A i tak to je Alfě k.. což mě fakt mrzí ;-\
Chrlenim dalších a dalších ca 100 milionů aut ročně sme došli k tomu problému co aktuálně řeší v Nizozemí sníženim rychlosti = auta pro zábavu budou do budoucna asi jen okrajovou záležitostí a tim pádem i dražší než dneska
Jinak volba jestli jet zatáčku FoFo nebo Oktou = je fakt snadná = o tom ŽÁDNÁ
Jina ale trendy viz to Holandsko = to je pro firmy jako Ford neřkuli Alfa = fakt problém
Řidičské může být i normální auto, nejen to, které je přímo tak prvoplánově postavené. Takže oproti nudě u běžné Škodovky můžeš tu zatáčku projet trochu s úsměvem s Fokusem. Každé má své pro a proti... a to Ford pořád ještě umí, byť v některých věcech kulhá. Je to stejné ,jako s tou Alfou...
A jestli chceš, abych respektoval tvoji obsesi ve vysvětlování a uvádění věcí na pravou míru, takže : Ford dělá řdičtější auta, než některá konkurence s ohledem na třídu a použití auta... ;) Lepší?
To máš pravdu, ale pokud chces, pořád jsou některá řidičská auta koupit. Fokus, Fiesta, Mustang, Mondeo... Jen nebudeš in , jak máš trendy značku. Ona i ta Kuga je pro řidiče o kousek příjemnější, než tupé Asx ... ;) Ale dnešní kupci na toto moc nekoukaji... Navíc vyloženě špatné auto dnes už tak lehké koupit nelze a běžný kupec to nepozná...
Ak žerie dlshodobo o 1,5 litra viac ako konkurencia (co tak naozaj bude), tak majitel za 5-6 rokov zaplatí za palivo o dalsich 2000€ viac ako by zaplatil pri konkurenčnom stroji.
Suma sumárum - za súčasných podmienok si korando kúpi len ekonomicky velmi hlúpy clovek .