Na švédském ostrově Gotland začala vznikat první silnice schopná bezdrátově nabíjet elektromobily za jízdy, která by měla prověřit životaschopnost celé této koncepce.
zajisté, ty jsi se tu předvedl dostatečně. Meleš tu o komunismu, ale pokud násilím lidem nutí automobily, které téměř nikdo nechce, ale nemá na výběr, tak je to v pořádku. Ekologická stránka věci byla již několikrát zpochybněna a nebo dokonce vyvrácena, ale i selským rozumem všem musí dojít, že nejen kompletní výměnou aut a přizpůsobení dopravy elektrifikaci, ale i zásadním nárůstem spotřeby surovin na výrobu a následnou likvidaci baterií se celá ekologická stránka jen přesouvá, ale nic neřeší. Jen ty tu ze sebe děláš druhou Grétu a snažíš ze sebe dělat nadčlověka, co se opírá o "vesnici" protože on je městský "nadčlověk".
Rozbourat všechny silnice, postavit nové s mraky kabeláže pod ní. To bude hrozně ekologické i ekonomické. A platit tu energii budou všichni? Tedy i ti kdo nejezdí? Nebo tam bude mýto? A nebo obecně placený vjezd? A jak by se toto řešilo pokud by se to rozšířilo na většinu silnic?
Takže z aut udělají trolejbusy, které budou mít X omezení, celý tento koncept bude extrémně nákladný, ani trošku ekologický, ale hlavně že si mechový mozky přijdou na své.
Zato na západ od nás evidentně budují světlé zítřky, že? Smyčku kolem krku si utahují čím dál silněji - snad bychom se v tom nechtěli, Bůh uchovej, zhlédnout.
Já bych to spíš zařadil do roviny zbožných přání a vlhkých snů.
Naší výhodou je, že na to nebudeme nikdy mít. A i kdybychom měli, tak se to bude při stávajícím tempu stavbu dálnic stavět dalších 200 let. Pořád nemáme ani standardní dálniční síť. Jak dlouho asi bude v našich podmínkách trvat, než by se na dálnicích zavedlo tohle, aby EV nemusela dobíjet na stanicích?
Zajímalo by mě jakou to bude mít účinnost a tím pádem kolik emisí vznikne v elektrárně, aby do dopravilo dané množství energie do auta. Bezdrátové nabíjení samo o sobě bude mít cca 70-80%. Otázka ještě je jak to bude fungovat, když cívky jsou normálně vypnuté a pohybem se každou sekundu nacházím nad jinou cívkou.
Myslíš KANKUNENE že takhle hloupej fakt někdo je? I když možná jo = sou třeba lidi který v boji proti EV nezapočítávaj https://cs.wikipedia.org/…eepwater_Horizon ani přesuny z míst kde ta ropa je od vytěžení po přepravu a nezapočítávaj ani největší spotřebu elektřiny která de na zpracování https://zpravy.aktualne.cz/…5e8ac1f6b220ee8/ nezapočítávaj samozřejmě ani přepravu nafty a benzínu z těch rafinérií na čerpací stanice, což je na ty vytížený i 3x za den = desítky tisíc jizd furt pryč = tak TO VŠECHNO NEzapočítávaj = ve svym boji proti LOKÁLNĚ BEZemisnim autům :-)
Ok. Mým selským rozumem vychází vše pro elektroauta... ale to bude asi tím, že si to umím spočítat a sleduji nové technologie. Např. to, co Musk předvádí a jaké mají nové baterie, to je prostě mazec... Namátkou třeba: https://www.teslafan.cz/…baterii-na-svete
Plus jakmile se v něm člověk sveze, změní názor... Ono čistě matematicky je ropa strašný nesmysl, ale business je business...
Vzhledem k tomu že https://www.novinky.cz/…-moodys-40304167 a i tak se budoucnost prognózuje blbě tak jen obecně = poměr aut jezdících na 5 milionů let mrtvý mikroorganismy a chrlících z principu emise vs aut LOKÁLNĚ BEZemisních = se zlepší
Kompletní přechod na BEZ emisní dopravu je jak sme tu počítali i s velkou podporou států který naštěstí neřídí lidi jako ryccardo a fostek bude trvat desítky let = zjednodušeně když sakra rychle polovinu života. Takže stížnosti lidí trvajících na tom že musíme postupovat eště pomalejš, protože oni pro to maj zásadní důvod = JIM se to tak prostě líbí = sou fakt.. :-|
To neni o myšlení ale znalosti = proč sme měli po revoluci státní rozpočet ca na 10% rakouskýho když sme na tom byli před komunistama ca stejně a proč sme dneska zhruba na tý třetině = a to samý platy = to ví 10 z 10ti ekonomicky vzdělanejch Ale PROČ myslíš TY?
Jj tak to chodí = pro pravdu se lidi vždycky zlobí :-)
A nebyl to oficiální článek = což teda na ACZ nic neznamená, reálná kvalita fakt oficiálních textů tu je někdy až PŘÍŠERNÁ :no::-|
Byl to Ozzyho textík = a ten ví že s tou naftou je to fakt tak. Že to trvalo TAK dlouho a TOLIK opakování = než některejm došlo, že nafta je fakt až takhle moc zvýhodněná = to je fakt hodně smutná legrace :D
Že když konečně po tisícim zopakování = to snad asi většina nepopírá a netvrděj že to je 1 koruna na litr což nehraje roli, což by mě fakt zajímalo kde vzali protože to tak nikdy nebylo a ono i ta koruna krát miliardy litrů je slušná suma = tak že po tisícim zopakování sice už většina snad chápe a respektuje ŽE to tak je = je fajn. Smutný je že mám pocit že dodnes nechápe CO to vlastně přesně znamená = jak MOC velký pokřivení trhu a vnímání reality = to je
Vsak oni vedi jak jsme tady pozadu tak fabriky na EV stavi nebo predelavaji jenom u nich. Holt nam ujizdi vlak a az bude zakaz prodeje fosilu v unii tak holt ty nase fabriky zavrou a muzeme se tady placat po zadech jaci jsou na tom zapade hlupaci....
V clanku je to popsano. 8 cm hluboka ryha, polozit a klasicky zalit. To se da udela pri kazdy vymene povrchu tedy kazdych 8 let, prubezne. Samozrejme to nebude hned. A prodejem ty elektriny si to na sebe rychle vydela. Navic je to ve stadiu testovani. Holt chytri lidi veci nejdri zkousi nez je pripadne zavrhnou
Typicky cesky dementni pristup, vsechno je spatne, vsechno je nesmysl, my Cesi to vime nejlip a vsichni kolem jsou hloupi. A vysledkem je ze tady delame za tretinovy plat Nemcu. Tech 40 let komousu opravdu ty mozky solidne vymlelo.
Precti si clanek nez se tady zacnes ztrapnovat. System bude uctovat jen tem kdo bude nabijet. A proc by delalo dobijeni omezeni. Pokud si to jeste nepochopil tak za 15 let uz se budou prodavat jenom EV Tento system jim umozni pri dlouhych cestach dobijet za jizdy. Mimo dalnice pokryji baterii. Tim padem narozdil od fosilu nebudou muset zastavovat. Tim padem fosilove ztraci hlavni argument, soucasnou delku dobijeni takze je pochopitelne ze jsou nevrli.