Zatímco někteří pochybovali o jeho úspěchu a jiní se bouřili proti jeho jménu, elektrické SUV Mustang Mach-E již ukazuje první známky úspěchu. Tedy minimálně na domácím trhu.
V tom je prave ten vtip. Zivotnost se pocita na pocet cyklu a BMW i3 je tech 97k km adekvatni cca. 900 cyklum 0-100%. U Tesly je stejnych 900 cyklu adekvatni najezdu cca 400k km.
To co popisujes je uz tedy zahrnuto v podstate kapacity baterie. Nasobne vetsi baterie vydrzi nasobne vetsi pocet km.
Pokud bych měl Tesly posuzovat dle mých osobních zkušeností, tak jaksi... nic moc.
Dva mí zákazníci si je koupili.
Jeden ji používá víceméně pro "frajeření" - víkendové vyjížďky za hezkého počasí, tak 100 - 150 km okruh max
Druhej ji nějak v létě rozsekal - a tak mu už 5 měsíců stojí v garáží pod plachtou a stále čeká na opravu. Svým lidem taky nakoupil (4) elektrické Golfy - na trasu dejme tomu Praha - Hradec (tedy mezi jednotlivými výrobními závody) to jakož takož postačuje, ale auťáky tam furt vídám připojené na šlauchy nabíječek :(
Prostě dokud to nebude mít bezpečný dojezd (včetně topení, klimy a vyhřívání sedaček) alespoň tak těch 500 km, a dokud se "dotankování energie" na 500 trasu nedostane pod 5, maximálně 10 minut, tak elektromobily nemají šanci na volném (dotacemi a daněmi nezparchantělném) trhu nikde prorazit
Jinak ty, co vídám (u nás tak 5-6 kousků, v Německu relativně často, ve Švajcu a Rakousku občas, v Itálii skorem vůbec), většinou jezdí zaseknuté ve frontě kamionů v pravém pruhu. Hore kopcom nebo dole kopcom, to je jedno, přilepí se mezi kamiony a jednou s nima. Třeba jim, co já vím, chybí ten dízlový puch z přetíženého a blbě seřízeného motoru ;-\ ;-\ ;-\
Staci mat milenku alebo pracu 250 km od bydliska a chodit ju pozerat kazdy den. Prave s Teslou a autopilotom sa to dalo podla mna celkom zvladnut po holandskej dialnici.
Máš pravdu, spletl jsem se - namísto MÁ naježděno jsem viděl MÁM naježděno.
Stačí to napsat klidně a netřeba se čertit. Prdne ti cévka, skončíš na vozíku - a stálo ti to za to?
1 milion km za 6 let, to juž je slušnej záhul. Počítám-li správně, to je nějakých 14.000 km měsíčně čili +- 640 km každej pracovní den? To musel denně kroužit kolevá holandských hranic jako policejní foxteriér okolo albánského kamionu, ne? :-)
Ved ja nic zle nehovorim, len som k tomu dodal. Milion km ani kazdy motor nevydrzi. Ktovie, ako a kde s tym jazdil. Ked to nabil na 80% a isiel holandsku dialnicu po 30% baterky, tam to nabil na 80% a isiel naspat a domov prisiel s 30% baterkou, tak si viem predstavit, ze to vydrzalo. Rovnako, ako by v takom rezime vydrzal diesel.
Ono je to jako s tou sekerou zděděnou po předcích.
Děda jí dal novou hlavici, táta novou rukojeť - aje furt je to sekera, která je v našem rodě už 300 let :D:D:D
2 elektrikář:
Tak ona taky i3 je malá krabička, určená pro městský a příměstský pohyb, takže člově k na ni klade jistě jiná kriteria než na auto pro 60.000 km za rok.
Baterka pro cca 100 kilometrový dojezd (https://www.chytraauta.cz/…podminky-201707/ ) taky nemusí být žádný div techniky, elektrický motor je (po náporovém motoru) snad druhý či třetí nejjednodušší motor vůbec - a kde nic není, nemá se co pokazit.
Jestliže jsi si na střeše baráku postavil solární elektrotentononc, ze kterého si to můžeš nabíjet, tak proč ne, že.
Elektrine porad nejak nerozumim, nevim kolik to vydrzi a protoze nemam na novy, tak me to o to vic zajima zda ojety to pak nejak bude držet i par let jeste po me abych to dobre prodal. Ale co uz vubec nechapu je ta televize na stredovim panelu. Ok, musi se to nejak ovladat ale tohle? Pro nekoho kdo ujizdi na scifi a vesmiru asi good.